Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK: Vi eier ikke Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 02 nov 07, 08:49
Endret: 02 nov 07, 11:04

http://www.f-b.no/article/20071102/FFK/711020001/1017/AKTUELT

Da er vi igang igjen...


 

Mod: Bruk litt mer tid på overskriften neste gang, selv om sikkert alle har fått med seg saken og vet hva tråden vil handle om

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 nov 07, 09:29
men herrefaen da, er det noe som er riktig i byen lenger? Nå om dagen er det jo bare krangel og tull.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 02 nov 07, 10:48
Herregud...    Det  overrasker meg egentlig ikke. Styret i klubben har vært full av inkompetente idioter i alle år..

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 02 nov 07, 10:58

Håper ikke dette kommer som noe veldig stort sjokk for mange...

 

Det ble stilt en rekke spørsmål rundt dette da det var informasjonsmøte på gamle stadion. Men man ble beroliget med at styret hadde ting under kontroll, og at ting "ikke var slik det såg ut som på papiret". Nå viser det seg jo at det VAR papiret som gjaldt.

Her er det noen som har bæsjet på leggen. Den ene av dem er jeg redd sitter i RBK om dagen.

 

Spennende å se hva som skjer fremover.

 

OG det passet jo f-b ypperlig nå som de kan flytte fokus litt bort fra tabben sin med ordførerbildet.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 11:40

Hvor er de 30. mill. som FFK fikk for gamle stadion ?

Har FFK betalt 30 mill. for 0,4 % eierandel i nye stadion ?

Dette begynner å ligne på bondefangeri, og her tyder det på at inkompetensen har rådet i det gamle styret.

Her har Værste kun en ting å gjøre etter mitt syn:

Overfør de 20000 B-aksjene vederlagsfritt til FFK !

Noen som er enig ?

Willy

 

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 nov 07, 14:00

Enig, dersom "Værstegutta" har den minste "skam i livet" bør de snarest avklare om de kun hadde økonomisk gevinst tankene. Slik denne saken nå framstår, virker det som om de kun har tenkt egen fortjeneste, øke verdi på salgsobjekt på  "Værste", uten å tenke det minste på FFK.

Kanskje Terje H, gjennomskuet dette, og derfor trakk seg ut av "Stadionprosjektet".

Heldigvis for FFK, hadde han likevel hjerte for klubben, og kom inn å reddet de fra økonomisk ruin som følge av drøssevis av økonomiske "blundere".

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 nov 07, 14:17
terje er også i sjokk. faen jeg liker ikke detta

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 nov 07, 17:30

Hvorfor tror dere Bryna ville fjerne Morgan? alle trodde det hadde noe med tiltalen og gjøre.men de fleste skjønner nå at Bryna ville fortsette og dytte FFK penger i egen lomme.Lurer på hvem som er kjeltringen jeg.Morgan har hele tiden jobbet imot dette så det holdt for Bryna og gå til media så var Morgan borte men heldigvis så ser det ut til at alt kommer frem til slutt.

 


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 02 nov 07, 17:35
Endret: 02 nov 07, 17:57
Opprinnelig postet av dracula

Enig, dersom "Værstegutta" har den minste "skam i livet" bør de snarest avklare om de kun hadde økonomisk gevinst tankene. Slik denne saken nå framstår, virker det som om de kun har tenkt egen fortjeneste, øke verdi på salgsobjekt på  "Værste", uten å tenke det minste på FFK.

Selvsagt hadde "Værste-gutta" egen økonomisk gevinst i tankene. De driver jo faktisk butikk, og har da heller aldri gjort noen hemmelighet av at de ser på Stadion som en motor for å få i gang aktivitet der ute?

Jeg synes forøvrig det begynner å bli et sørgelig mønster i reaksjonene fra supportere og klubben når ting går FFK i mot. Når Morgan Andersen ble tiltalt for økonomisk svindel og resten av Norge forstod at han burde permitteres fort som f..., så skrives det her inne at det er "hovedstadspressen" og "hylekoret" som egentlig har skylda...

....og når FFK-styret faktisk setter sine navnetrekk på en stadionavtale og smiler fra øre til øre og er strålende fornøyde med seg selv, så er det plutselig "Værste-mafiaen; som egentlig har lurt dem trill rundt?

Halloooo.... her er det jo ganske åpenbart at styret selv ikke har forstått hva de har gitt seg inn på. For det er vel ingen som påstår at også denne kontrakten er forfalsket??

Virker som om FFK og en del supportere har et stykke å gå når det gjelder å ta ansvar for klubbens egne handlinger.

"Amatørenes teater" skrev Truls Dæhli i VG....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 07, 18:45
Opprinnelig postet av paco

Hvorfor tror dere Bryna ville fjerne Morgan? alle trodde det hadde noe med tiltalen og gjøre.men de fleste skjønner nå at Bryna ville fortsette og dytte FFK penger i egen lomme.Lurer på hvem som er kjeltringen jeg.Morgan har hele tiden jobbet imot dette så det holdt for Bryna og gå til media så var Morgan borte men heldigvis så ser det ut til at alt kommer frem til slutt.

 

Mulig Aftenposten kommer til å lage en sak på dette, Paco.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 18:52
[quote=Espen]
Opprinnelig postet av dracula

 ....og når FFK-styret faktisk setter sine navnetrekk på en stadionavtale og smiler fra øre til øre og er strålende fornøyde med seg selv, så er det plutselig "Værste-mafiaen; som egentlig har lurt dem trill rundt?

 Virker som om FFK og en del supportere har et stykke å gå når det gjelder å ta ansvar for klubbens egne handlinger.

"Amatørenes teater" skrev Truls Dæhli i VG....

At det gamle styret har opptrådt amatørmessig virker det absolutt som.

Men løftene og "gratis" stadion til FFK, som det virket som i den spede begynnelse virker som et falskspill.

Jeg opprettholder min holdning:

Værste AS bør overføre de 20000 b-aksjene vederlagsfritt til klubben.

Nå sitter klubben og betaler ned på Værste`s lån (eller leie er det vel)uten at klubben eier mer enn 0,4 %.

At det gamle styret kunne skrive under på avtaler uten å ha juridisk ekspertise på sin side, ja da kan man snakke om amatører. De som satt på andre siden av bordet, (noen satt på begge sider) var i hvert fall profesjonelle nok viser det seg nå i ettertid.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 nov 07, 19:07

Tror du virkelig at det gamle styret ikke hadde med seg juridisk ekspertise?

Les avisene fra den tiden så ser du hvem som var med på FFKs side.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 20:06

Kan du ikke heller gjøre det klart hvem FFK`s styre hadde med seg da, jeg har ikke tatt vare på avisene fra den gang.

I følge dagens aviser så stilte FFK`s styre uten juridisk ekspertise.

 

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 nov 07, 20:22

 Siterer her FB. Dette er fra et intervju av Bjørn Jensen:  For at FFK skulle få en så god avtale som mulig hadde vi i tillegg til meg som klubbleder med Odd Hasselgård og Øyvind Aspeng i utvalget som forhandlet frem avtalene. Hasselgård med årelang erfaring fra prosjekter i FOBBL, og Aspeng med mange år innen bank og finansiering bak seg. I tillegg hadde vi med advokat Arne Nyhaug for å sikre det rent juridiske, sier Jensen.

 

Dette er personene som forhandlet.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 20:47
Opprinnelig postet av Topscorer

 Siterer her FB. Dette er fra et intervju av Bjørn Jensen:  For at FFK skulle få en så god avtale som mulig hadde vi i tillegg til meg som klubbleder med Odd Hasselgård og Øyvind Aspeng i utvalget som forhandlet frem avtalene. Hasselgård med årelang erfaring fra prosjekter i FOBBL, og Aspeng med mange år innen bank og finansiering bak seg. I tillegg hadde vi med advokat Arne Nyhaug for å sikre det rent juridiske, sier Jensen.

 

Dette er personene som forhandlet.

Da kan man spørre seg hvor god denne ekspertisen og juristen var, hvis det er slik det nå ser ut, og slik jeg oppfatter det,(kanskje jeg tar feil), men det ser ut for at FFK i all fremtid skal betale leie for stadion, og ikke bli eier, det er klart dette vil svekke klubbens muligheter sammenlignet med andre klubber som eier sine egne anlegg.

Og det høres betenkelig ut det som skjedde i forkant at Terje Høili m.fl. ga sine aksjer i eiendomsselskapet til klubben vederlagsfritt, verdier som nå ser ut til å være i Værste`s eieres lommer.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 nov 07, 21:02
Håper dette blir avklart på en for FFK god måte. Hvis Værste a/s med Jon Brynildsen og Fredrikstad E-verk svindler FFK vil de  angre på dette i all framtid. Dette lugger for folk flest, og Gutta boys i værste vil kjenne på kroppen at dette ikke var særlig lurt å svindle FFK.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 07, 22:20

Dette er et takk for sist fra Jon B etter at han ikke fikk noe positivt omtale på klubbens sist medlemsmøte, der Carl G var negtiv til Jon B sine uttalelser i Aftenposten.

Hva tror dere?

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 02 nov 07, 22:43
Opprinnelig postet av Patrioten

Dette er et takk for sist fra Jon B etter at han ikke fikk noe positivt omtale på klubbens sist medlemsmøte.



Det er jo ikke noe nytt det her, Patrioten, så hvorfor skal det her være et takk for sist? Det er jo ikke noe Bryna har planlagt siden 2005 tilfelle han skulle bli få negativ omtale på et medlemsmøte

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 nov 07, 01:21

Selvsagt amatørmessig av  det Gamle FFK styret, som lar seg "lure" og stoler blind på "oljefjes" Hult.

Like naivt som trolig en god av av supportrerne var, når de la nesa mot "Værste" og tilba"Værstegutta"

Det at noen blander Morgan inn i dette , henger vel egentlig ikke på greip. Ei heller for Paco, en bør ikke benytte enhver anledning il å "blande barter og snørr"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 nov 07, 01:51
Opprinnelig postet av Willy Renè

Hvor er de 30. mill. som FFK fikk for gamle stadion ?

 

Såvidt jeg husker skulle 15 mill fra det salget gå til stadionprosjektet og det resterende til nytt treningsfelt...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340