Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Sandefjord (24. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 25 okt 07, 12:33

Opprinnelig postet av Costanza

Det er jo sånn at 1. plass gir Champions League. 2. og 3. plass + vinner av cupen går til UEFA-cupen. Hvis vinner av cupen er kvalifisert til CL gjennom å vinne serien, så får tapende cupfinalist den tredje plassen i UEFA-cupen. Hvis vinner av cupen er kvalifisert til UEFA-cupen gjennom å havne på 2. eller 3. plass i serien (som kan bli tilfelle med LSK), så går den siste UEFA-cupplassen til laget som havnet på 4. plass i serien.

Hvor kommer 5. plassen inn i bildet som folk snakker om?

Fair play?

---------------------------

Tips før sesongstart: 6.plass.
Tips etter overgangsvinduet: 4.plass.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 25 okt 07, 13:15
Kronglete, det her... Ikke at jeg skal påstå å ha oversikt i det hele tatt, men la meg prøve å resonnere meg gjennom det. Sånn her er/var vel situasjonen i år:

* RBK fikk CL-plass som vinner av serien
* FFK fikk UEFA-cupplass som vinner av cupen
* Brann og VIF fikk UEFA-cupplass for 2.-3.-plass i serien
* Lillestrøm fikk - mener jeg å huske, men det er godt mulig jeg tar feil! - UEFA-cupplass ikke for 4.-plassen i serien, men for Fair Play, som det beste Fair Play-laget som ikke allerede var kvalifisert gjennom serie eller cup. Og en Fair Play-plass er det vel sånn jeg har forstått det ikke sikkert at Norge får, er det vel?

Uansett er (ble) det 5 Europa-plasser til Norge i 2007, men definitivt ingen pga. en 5. plass.

Neste år:

* Brann får CL-spill pga. seriemesteskapet.
* 2. og 3. plass i serien er sikra UEFA-cupspill.
* Haugesund eller LSK får UEFA-cupplass for cupseier. Dersom LSK vinner cupen og allerede er sikra gjennom 2. eller 3. plass i serien (sannsynlig begge deler, men en skal aldri si aldri), går plassen ifølge Costanza til 4. plassen i serien.

I tillegg KAN vi altså KANSKJE få en Fair Play-plass - men den går vel i så fall til det laget med høyest Fair Play-plassering som ikke allerede er kvalifisert, gjør den ikke? Nå vet ikke jeg åssen vi ligger an der, men neppe altfor bra i år, dessverre. Uansett er vel 5.-plassen i seg sjøl irrelevant?

EDIT: Fant følgende artikkel fra Romerikes Blad fra i fjor høst: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2407304.ece

"Det beste laget i fair play-konkurransen som ikke allerede er klar for europacupspill, får derfor sjansen. I år er det LSK.

For at det skal blir e-cupspill for LSK, må en av følgende to ting skje:

* Norge må vinne UEFAs fair play-konkurranse. Det gir gratisplass i UEFA-cupen.
* Norge må oppnå minst åtte poeng i denne konkurransen. Da er Norges representant (i dette tilfellet LSK) med i trekningen om ytterligere to plasser i denne cupen. Alle nasjoner som oppnår denne poengsummen er med i trekningen."

---------------------------

Svensk magi!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 25 okt 07, 13:45
Videre er det vel en mulighet for intertoto, hvis man velger og bli med da til det laget som kommer høyest på tabellen, men som ikke allerede er kvalifisert til uefa-cup. Det vil vel si at vi må komme på 5. plass, samtidig som Lsk vinner cupen og havner på 2. eller 3. plass på tabellen, slik at 4. plassen får den ene av Lsks plasser.

Det er vel Rbk som ligger høyest på fair play listen i Norge (uten at jeg har sjekket det opp)

---------------------------

Stolt Oslo Aristokrat


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 07, 13:50
Magnum sin oversikt er korrekt.

Eneste mulighet for UEFA-cup gjennom 5. plass er Intertoto-cupen. Hammarby kvalifiserte seg f.eks. til UEFA-cupen ved å vinne Intertoto-cupen, mens norske lag de siste årene har hatt tradisjon for å takke nei. Hovedgrunnen er vel at kampene spilles på sommerferien når klubbene ønsker hvile fremfor et tett kampprogram.

En Fair Play-plass må vi nok se langt etter med årets massive sanking av gule kort. Men så er det som Magnum er inne på heller langt fra sikkert at Norge får en slik plass i år også.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 26 okt 07, 17:07
Endret: 26 okt 07, 17:08

Opprinnelig postet av Costanza
Magnum sin oversikt er korrekt.

Eneste mulighet for UEFA-cup gjennom 5. plass er Intertoto-cupen. Hammarby kvalifiserte seg f.eks. til UEFA-cupen ved å vinne Intertoto-cupen, mens norske lag de siste årene har hatt tradisjon for å takke nei.

Takket ikke LSK ja for 2-3 år siden? De møtte vel Newcastle på Åråsen, eller er jeg på jordet nå?

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 okt 07, 17:10
Opprinnelig postet av Scout
Takket ikke LSK ja for 2-3 år siden? De møtte vel Newcastle på Åråsen, eller er jeg på jordet nå?

Det stemmer.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 okt 07, 22:28
Torrent av kampen kommer, men har ikke hatt tid til å redigere bort pause/reklame enda.

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 27 okt 07, 17:15

Opprinnelig postet av Bob Page
Torrent av kampen kommer, men har ikke hatt tid til å redigere bort pause/reklame enda.

 

Pass deg for f-b.no nå da!

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 okt 07, 19:47
Leste på et sted (tromsøværing) på VGD at Tromsø kjemper om en 5 plass i serien og dermed mulig UEFA-cup Plass,hvis LSK tar cupen. Mulig Norge kan ha fått enda en UEFA-cup plass? Tarik sa jo også på f-b TV,at de kjempet om 5 plassen og UEFA-cup plass.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 okt 07, 22:27
Opprinnelig postet av benksliter`n
Leste på et sted (tromsøværing) på VGD at Tromsø kjemper om en 5 plass i serien og dermed mulig UEFA-cup Plass,hvis LSK tar cupen. Mulig Norge kan ha fått enda en UEFA-cup plass? Tarik sa jo også på f-b TV,at de kjempet om 5 plassen og UEFA-cup plass.


det er fryktelig mange som trur at lsk fikk plassen i år pga. 4. plassen i serien. Det er nok der disse "ryktene" kommer fra

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 okt 07, 10:17
Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av Bob Page
Torrent av kampen kommer, men har ikke hatt tid til å redigere bort pause/reklame enda.

 

Pass deg for f-b.no nå da!

 

Siden jeg ikke legger ut linker, har de ikke noe de skulle ha sagt...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3