Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 33 4

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5529

Lagt til: 21 okt 07, 22:05
Opprinnelig postet av Plankekæll

Som hva da? Utdyp gjerne.

For det første synes jeg det er helt håpløst av en lokalavis å spekulere i hvilke spillere som skal være uønsket av sin arbeidsgiver. Spesielt når de hevder å ha svaret på dette. Dessuten mener jeg de bommer stygt i et par tilfeller. Blant annet på hvme de er sikre på at blir.

Noen eksempler på dette er:

Vidar Martinsen regnes som sikker, selv om det faktisk er usikkert om han noen gang blir 100%. Dette ifølge Grönhagen på medlemsmøtet tirsdag.

Lasse Staw regnes som sikker til tross for at Aston Villa har vist interesse, og at de har signalisert at de muligens vil kjøpe etter et treningsopphold etter sesongslutt.

Raio Piroja regnes som sikker til tross for at engelske klubber har vist interesse. Sjanser for at han blir er neppe mer enn 50% og det er vel ikke så sikkert.

Noen eksempler på de usikre:

Eneste som truer Kouadio er at man skal endre praksis av regelverket. Det er vel ikke sannsynlig. Dessuten er nytt regelverk diskutert.

Shabani er U-19 landslagsspiller og midtstopper. Elvestad er U-18 landslagsspiller og sentral midtbane. Ikke noe problem for disse å spille hovedsakelig i 2.div. Dessuten er begge unge lokale gutter under kontrakt.

Ramberg har 1 år igjen av kontrakten, og har aldri vært ønsket av andre klubber. Om klubb og spiller skulle bli enige om å avslutte kontrakten før tiden så er det ok, men utidig av F-B å spekulere i dette.

 

Hadde dere likt at lokalavisen spekulerte i jobbfremtiden din?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 okt 07, 09:04
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Plankekæll

Som hva da? Utdyp gjerne.

Hadde dere likt at lokalavisen spekulerte i jobbfremtiden din?

Hmm, hvilke yrker kan sammenlignes med profesjonell fotballspiller? Spørsmålet er i beste fall naivt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5529

Lagt til: 22 okt 07, 09:56
Opprinnelig postet av HotDream

Hmm, hvilke yrker kan sammenlignes med profesjonell fotballspiller? Spørsmålet er i beste fall naivt.

Her snakker vi ikke bare om etablerte spillere som har søkt lykken i klubben, men også om unge lokale gutter med ambisjoner om en kariere som profesjonelle fotballspillere. Disse tilhører ikke akkurat lønnsadelen i klubben. FFK har vært tydelige på at de har et ansvar som arbeidsgivere og derfor ikke har gått ut med informasjon om dette. F-B og en del supportere har tydeligvis ikke den samme forståelsen for at fotballspillere er arbeidstakere.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 22 okt 07, 22:40
Du vill kvitte deg med en som er med på det norske landslaget

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 21 okt 07, 01:20
vil påstå at det var en ok oversikt av F-B jeg

PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 21 okt 07, 13:10
Spillere jeg håper å ikke se i FFK-drakt etter sessongen:

Rami
Bjørkøy
Ramberg
Multi
Gardar
Stadheim
Sjöberg
Hoås
Berg
Vourinen

---------------------------

"Vi er en rød--- hvit arme"
rød -hvit armee
men kler oss ikke i rød-hvit for det

Vi vil ha burberry-klær
burberry-klær
så alle ser hvor tøffe vi er
tøffe vi eeer"

-stjernengutt


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 21 okt 07, 14:08

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Spillere jeg håper å ikke se i FFK-drakt etter sessongen:

Rami
Bjørkøy
Ramberg
Multi
Gardar
Stadheim
Sjöberg
Hoås
Berg
Vourinen

?

Bra sagt

Vår kaptein og muligens den beste keeperen i TL vil du IKKE se i FFK- drakt.. smart. Vet at Shaaban er sannsynligvis tapt for FFK sin del, men snur han og vil bli, så sier jeg ikke akkurat nei takk....

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 okt 07, 14:09

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Spillere jeg håper å ikke se i FFK-drakt etter sessongen:

Rami
Bjørkøy
Ramberg
Multi
Gardar
Stadheim
Sjöberg
Hoås
Berg
Vourinen

Interessant. Hvorfor vil du ikke ha med Jonna videre? Og hvilke vil du ha inn for å få en stall på 22-23 mann?


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 21 okt 07, 21:33
Bjørkøy mangler profesjonalitet, han opptrer litt for tafatt.

Rami tåler ikke motgang, og svikter laget når han trengs som mest.

For å fylle opp de resterende plassene har jeg ingen navn, dette var kun ønsker om hvilke spillere jeg ikke ønsker å se i FFK-drakt, ikke spillere som nødvendigvis kommer til å forsvinne. Dersom det derimot skulle skje, at alle disse forsvant, tenker jeg sikkert Grönis/SpillerInvest har noen navn på blokka. I tillegg er det mange spennende spillere på juniorlaget. Vi må ta en titt i egne rekker, spesielt fremfor å hente inn benkslitere som ikke holder mål i norsk 1.divisjon og slikt.

I de resterende kampene i Tippeligaen håper jeg å få se både Staw, Agim, Trulsen og Fabian Andersen i aksjon.
Staw som keeper, Agim som venstreback, Trulsen fremme og Andersen på høyrekant.


---------------------------

"Vi er en rød--- hvit arme"
rød -hvit armee
men kler oss ikke i rød-hvit for det

Vi vil ha burberry-klær
burberry-klær
så alle ser hvor tøffe vi er
tøffe vi eeer"

-stjernengutt


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 21 okt 07, 21:49
Jeg glemte forresten Prytz på listen min.

---------------------------

"Vi er en rød--- hvit arme"
rød -hvit armee
men kler oss ikke i rød-hvit for det

Vi vil ha burberry-klær
burberry-klær
så alle ser hvor tøffe vi er
tøffe vi eeer"

-stjernengutt


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 22 okt 07, 23:34

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Spillere jeg håper å ikke se i FFK-drakt etter sessongen:

Rami
Bjørkøy
Ramberg
Multi
Gardar
Stadheim
Sjöberg
Hoås
Berg
Vourinen

Her var det mye rart.

Du vil kvitte deg med 2 landslagspillere (Rami og Bjørkøy) og en lokal spiller (Ramberg), som har levert jevnt over de siste 2 sesongene. I tillegg 1 spiller (Sjøberg) som har spilt helt på det jevne i en uvant posisjon hele høsten. I tillegg vil du kvitte deg med en spiller (Multe) som bare har vist stigning etter at han kom i fjor. I tillegg vil du kvitte deg med Gardar som legger ned et solid stykke arbeid i hver kamp, og som nærmest har vært bankers etter cup kampen mot Lisleby.

Kan være enig med deg i Stadheim, Hoås, Berg og Vuorinen, men ikke de andre.

Hallo. Det er Fredrikstad. Det er ikke Brann eller Rosenborg. Get real!!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 okt 07, 23:40
rami er greit nok en landslagsspiller, men hvor smart er han og gå ut i media at han vil bort ?

Bjørkøy. nå skjønner jeg hvorfor ikke hareide gir han spille tid. Til tider er jonna gidda løs.

Ja oleberg jeg bare lurer hvorfor skal vi beholde dem ?

kunne ikke rami venta med etter sessongen var over ?

---------------------------

http://keiko99.net


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 00:45

Vi kan kvitte oss med Multeplukkern, sjöberg, prydz., ramberg, berg,west. De gjør ikke FFK til noe topplag noe som selvfølgelig burde være målet.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 23 okt 07, 16:02
Endret: 23 okt 07, 16:04
Opprinnelig postet av Liraren

Vi kan kvitte oss med Multeplukkern, sjöberg, prydz., ramberg, berg,west. De gjør ikke FFK til noe topplag noe som selvfølgelig burde være målet.

 

Legger man til Hoås og trekker fra Sjøberg i det du skriver, begynner det å ligne noe!

Litt usikker på Berg og West, men de har gått mye skadet så det må jo og taes i betraktning. Husker ikke hvor lenge disse hadde kontrakt?

Dette hva gjelder spillere som ikke bør være med å styre FFK skuta neste sesong.

 

Når det gjelder PH-ledelsen, er det en annen sak....

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5416

Lagt til: 24 okt 07, 11:26
Ser ihvertfall ut som Sjöberg er på vei hjem igjen, hvis man skal stole på Demokraten. Egentlig som forventet. Blir for dumt å kjøpe en midtstopper (som har spilt på høyreback tidligere i karrieren) for å bruke han på venstreback. Tviler sterkt på at han har lyst til å fortsette i klubben hvis han ikke er førstevalg på en av stopperplassene. Nei, send han hjem og sats på Agim og Martinsen i stedet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5529

Lagt til: 24 okt 07, 15:47

Opprinnelig postet av Rey
Ser ihvertfall ut som Sjöberg er på vei hjem igjen, hvis man skal stole på Demokraten. Egentlig som forventet. Blir for dumt å kjøpe en midtstopper (som har spilt på høyreback tidligere i karrieren) for å bruke han på venstreback. Tviler sterkt på at han har lyst til å fortsette i klubben hvis han ikke er førstevalg på en av stopperplassene. Nei, send han hjem og sats på Agim og Martinsen i stedet.

Ingen overaskelse om han flytter tilbake til Borås. Han ble hentet i sommmer pga skaden til Martinsen og overgangsryktene rundt Piroja.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 okt 07, 15:52
Sjøberg har gjort jobben sin da det skal han ha. Men han er ikke god nok for et lag som har ambisjoner om topp 4 i Tippeligaen,,.

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 07, 17:23

Opprinnelig postet av Rey
Ser ihvertfall ut som Sjöberg er på vei hjem igjen, hvis man skal stole på Demokraten. Egentlig som forventet. Blir for dumt å kjøpe en midtstopper (som har spilt på høyreback tidligere i karrieren) for å bruke han på venstreback. Tviler sterkt på at han har lyst til å fortsette i klubben hvis han ikke er førstevalg på en av stopperplassene. Nei, send han hjem og sats på Agim og Martinsen i stedet.

Det står jo ikke  noe om at FFK sender ham tilbake. De har jo opsjon på kjøp...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 okt 07, 18:12
Opprinnelig postet av Bob Page

Det står jo ikke  noe om at FFK sender ham tilbake. De har jo opsjon på kjøp...


FFK har opsjon på kjøp, ja, men kun dersom Sjöberg selv vil (opsjonen går begge veier). Og han signaliserer jo ganske tydelig at han ikke kommer til å benytte seg av opsjonen hvis Elfsborg fortsatt vil ha ham.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 24 okt 07, 20:51
Opprinnelig postet av oleberg

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Spillere jeg håper å ikke se i FFK-drakt etter sessongen:

Rami
Bjørkøy
Ramberg
Multi
Gardar
Stadheim
Sjöberg
Hoås
Berg
Vourinen

Her var det mye rart.

Du vil kvitte deg med 2 landslagspillere (Rami og Bjørkøy) og en lokal spiller (Ramberg), som har levert jevnt over de siste 2 sesongene. I tillegg 1 spiller (Sjøberg) som har spilt helt på det jevne i en uvant posisjon hele høsten. I tillegg vil du kvitte deg med en spiller (Multe) som bare har vist stigning etter at han kom i fjor. I tillegg vil du kvitte deg med Gardar som legger ned et solid stykke arbeid i hver kamp, og som nærmest har vært bankers etter cup kampen mot Lisleby.

Kan være enig med deg i Stadheim, Hoås, Berg og Vuorinen, men ikke de andre.

Hallo. Det er Fredrikstad. Det er ikke Brann eller Rosenborg. Get real!!!!

veldig enig OLe !!

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 33 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340