Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 33 1

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 09:09

Det nærmer seg sesongslutt og status skal gjøres opp. Hvilke spillere bør vi selge og hvilke bør vi kjøpe, eventuellt fornye med?

Jeg mener følgende bør finne seg ny arbeidsgiver:
Anders Stadheim, en flopp i FFK
Øyvind Hoås, en mann som har fått sjanser i "bøtter og spann" og som dessverre ikke har innfridd.
Anders Prydz, holder ikke nivået
Brian West, over toppen og vil få store problemer med å få plass på laget. Han går dessuten på "ikke EU-kvoten"
Rami Shaaban, god keeper, men dessverre ute i media å syter om at han vil bort annenhver uke.

Når det gjelder nye navn så har jeg ikke så mye å bidra med, men mener vi trenger en ny venstreback og en kantspiller...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 16 okt 07, 10:25
Opprinnelig postet av HotDream

Det nærmer seg sesongslutt og status skal gjøres opp. Hvilke spillere bør vi selge og hvilke bør vi kjøpe, eventuellt fornye med?

Jeg mener følgende bør finne seg ny arbeidsgiver:
Anders Stadheim, en flopp i FFK
Øyvind Hoås, en mann som har fått sjanser i "bøtter og spann" og som dessverre ikke har innfridd.
Anders Prydz, holder ikke nivået
Brian West, over toppen og vil få store problemer med å få plass på laget. Han går dessuten på "ikke EU-kvoten"
Rami Shaaban, god keeper, men dessverre ute i media å syter om at han vil bort annenhver uke.

Når det gjelder nye navn så har jeg ikke så mye å bidra med, men mener vi trenger en ny venstreback og en kantspiller...



Hoås forsvinner helt sikkert ettersom kontrakten går ut
Stadheim ser jeg gjerne at finner seg en annen klubb, men tror det kan bli vanskelig
Anders Prytz regner jeg med at blir forsøkt kvittet seg med. Er helt enig i at han ikke holder mål

Brian West derimot vil jeg fortsatt ha med videre. Ut i fra nettpraten Grönhagen hadde på FB, kan det virke som om han håper at vintertreningen vil hjelpe Brian med å få opp farten igjen. Virker som han vil få en sjanse. Argumentet med at han går på "ikke EU-kvoten"er ikke relevant ettersom han da har vært i klubben såpass lenge at han teller som en vanlig EU spiller. (På samme måte som Wehrmann gjorde i LSK før vi hentet han)

Rami Shaaban forsvinner nok også. Skulle gjerne hatt han et halvt år til slik at Staw og Bråthen kan komme inn etter sommerferien neste år. Syns ikke Rami syter så ille som enkelte vil ha det til.

Christian Berg sin kontrakt går etter denne sesongen og forsvinner mest sannsynlig. Dette på grunn av skadehistorikken hans (og hvis jeg ikke så helt feil, så kjente han fortsatt lyskeskaden i går. Han ble byttet ut med skade ti minutter før slutt.)

Miikka Multaharju sin kontrakt går også ut etter sesongen. Han vil jeg ha med videre.

Martin Elvestad ligger vel også i faresonen for å forsvinne mistenker jeg?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 10:53

Opprinnelig postet av Rey


Hoås forsvinner helt sikkert ettersom kontrakten går ut
Stadheim ser jeg gjerne at finner seg en annen klubb, men tror det kan bli vanskelig
Anders Prytz regner jeg med at blir forsøkt kvittet seg med. Er helt enig i at han ikke holder mål

Brian West derimot vil jeg fortsatt ha med videre. Ut i fra nettpraten Grönhagen hadde på FB, kan det virke som om han håper at vintertreningen vil hjelpe Brian med å få opp farten igjen. Virker som han vil få en sjanse. Argumentet med at han går på "ikke EU-kvoten"er ikke relevant ettersom han da har vært i klubben såpass lenge at han teller som en vanlig EU spiller. (På samme måte som Wehrmann gjorde i LSK før vi hentet han)

Rami Shaaban forsvinner nok også. Skulle gjerne hatt han et halvt år til slik at Staw og Bråthen kan komme inn etter sommerferien neste år. Syns ikke Rami syter så ille som enkelte vil ha det til.

Christian Berg sin kontrakt går etter denne sesongen og forsvinner mest sannsynlig. Dette på grunn av skadehistorikken hans (og hvis jeg ikke så helt feil, så kjente han fortsatt lyskeskaden i går. Han ble byttet ut med skade ti minutter før slutt.)

Miikka Multaharju sin kontrakt går også ut etter sesongen. Han vil jeg ha med videre.

Martin Elvestad ligger vel også i faresonen for å forsvinne mistenker jeg?

Ja, Martin har vel ikke tatt steget enda, og han ser ut til å være et godt stykke unna første-elveren. Spørs vel om han ikke burde få prøve seg i en Adecco-klubb. Utlån kanskje...?
Når det gjelder Brian West så er konkurransen hard på spissplass, og jeg tror det er spillere som Tarik, Gardar, Fofana og Tegstrøm som vil kjempe om de 2 plassene. I tillegg så har vi et par gode juniorer som det bør satses på framover (Michael Trulsen/Balal Arezu). Jeg syns Brian bør finne seg noe nytt.
Vil også ha med Miika videre. Han er anvendelig og gir alltid alt i kamp.
Du har vel rett i at Berg sannsynligvis forsvinner, men han hadde vel (skadefri) vært en god backup for Kasey Wehrman. Synd han "alltid"  går skadet ... 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 16 okt 07, 11:00
Tror nok ikke du skal regne med Balal til neste sesong. Trulsen derimot ser ut til å bli tatt opp i A-stallen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 11:10

Opprinnelig postet av Rey
Tror nok ikke du skal regne med Balal til neste sesong. Trulsen derimot ser ut til å bli tatt opp i A-stallen

Nei, regner ikke med Balal til neste år, men han kommer nok i løpet av et år eller 2.. I mellomtiden syns jeg vi har spisser nok, selv uten Brian West... Både Tarik, Fofana, Trulsen og til dels Gardar er spillere for fremtiden mens Brian West har sett bedre dager. Dessuten så gjelder "skadeargumentet" også for ham som med Berg... Han er for mye skadet. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 16 okt 07, 11:19
Endret: 16 okt 07, 11:23
Men West har ett år igjen av kontrakten. Tror ikke det er så lett å finne en ny klubb til han. (Husk også på at han skal bli pappa snart. Muligens han vil bli værende i disriktet pga det)

EDIT: Mulig jeg tar feil der ja, Costanza. Jeg har tatt feil før og gjør det sikkert igjen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 07, 11:31
jeg tror ramberg kanskje går en mørk tid i fredrikstad. Han har vært ett svakt kort i år

---------------------------

http://keiko99.net


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 11:34

Opprinnelig postet av keiko99
jeg tror ramberg kanskje går en mørk tid i fredrikstad. Han har vært ett svakt kort i år

Mulig det ja, men han er vel en ok back-up på midtbanen...? Ikke lett å finne noen like gode som stort set skal sitte på benken. Tror ikke Ramberg forsvinner i vinter...t


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 11:32

Opprinnelig postet av Rey
Men West har ett år igjen av kontrakten. Tror ikke det er så lett å finne en ny klubb til han. (Husk også på at han skal bli pappa snart. Muligens han vil bli værende i disriktet pga det)

Nei, det er nok ikke lett å finne en ny klubb til West, nettopp p.g.a. det jeg har skrevet før.... Jeg ser dessverre ingen grunn til å beholde West, men blir vi ikke kvitt ham før kontrakten går ut så sitter`n vel fast her da, i et år til...

Er forøvrig spent på hvilke nye spillere som er aktuelle... Venstre back? Kantspiller? 

Når det gjelder keepere så syns jeg det bør satses på Bråthen/Staw, men vi trenger kanskje en til? Hva med Kristiansen, Greåker-gutten som står for Haugesund? Han ble vel kåret til Adecco-ligaens beste ifjor?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 07, 12:53
Opprinnelig postet av HotDream

Når det gjelder keepere så syns jeg det bør satses på Bråthen/Staw, men vi trenger kanskje en til? Hva med Kristiansen, Greåker-gutten som står for Haugesund? Han ble vel kåret til Adecco-ligaens beste ifjor?

Per Morten ?? Skulle vi ha henta inn han som reserve for de2 andre ?? Pr. dags dato anser jeg faktisk Per Morten til å være bedre enn Bråthen og Staw. Og da er vel vitsen borte vel, hvis vi skal beholde de 2 unggutta.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 13:33
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Per Morten ?? Skulle vi ha henta inn han som reserve for de2 andre ?? Pr. dags dato anser jeg faktisk Per Morten til å være bedre enn Bråthen og Staw. Og da er vel vitsen borte vel, hvis vi skal beholde de 2 unggutta.

Når jeg skriver at vi bør satse på Bråthen/Staw så mener jeg ikke at vi skal gi dem plass på laget uten konkurranse, men at det bør være såpass jevnt om førstelagsplassen at de ser muligheten til å spille seg inn på laget. Å hente f.eks Jarstein eller en annen veletablert topp-keeper er i så måte feil signal å gi, men å hente en lokal god keeper til burde ikke gi samme signal.

Kristiansen er muligens bedre enn de 2 andre per dato, men ikke så god at Staw/Bråthen ikke bør se muligheten til å spille seg inn på laget.

Om Bråthen/Staw blir i FFK vet vi jo ikke, det har vel noe med tålmodighet å troen på egne ferdigheter å gjøre..
Alternativet om vi skal "frede" Staw/Bråthen med hensyn til spilletid på førstelaget er å hente en middelmådighet som vil godta å være reserve på 2ndre-laget eventuellt på førstelaget ved skader... Dårlig alternativ syns nå jeg.

Hvordan er etterveksten fra junior avd. når det gjelder keepere?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 07, 14:29
Endret: 16 okt 07, 14:30
Opprinnelig postet av HotDream

Hvordan er etterveksten fra junior avd. når det gjelder keepere?

Han som sto på 2laget i går ( Andre Lindegaard ) er ikke god nok ihvertfall.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 16 okt 07, 14:45
Pål Andre Czwartek     
Patrik Gerrbrand       
Agim Shabani       
Raio Piiroja       
Anders Prytz       
Vidar Martinsen       
Johan Sjöberg       
Hans Erik Ramberg       
Kasey Wehrman       
Raymond Kvisvik       
Martin Elvestad       
Christian Berg       
Ardian Gashi       
John Anders Bjørkøy       
Miikka Multaharju       
Øyvind Hoås       
Brian West       
Tarik Elyounoussi       
Andreas Tegström       
Ismael Beko Fofana       
Serge Konan Kouadio       
Gardar Johansson       
Rami Shaaban       
Lasse Staw 
Erik Mellevold Bråthen   
       
Hele troppen, med markert ut de jeg er usikre på eller ikke ser noe poeng i å beholde. Martin Elvestad bør om han ikke får spilletid lånes ut. Øyvind Hoås har fått nok sjangser. Christian Berg er jeg usikker på, men syns han er en god spiller, ny kontrakt på et år syns jeg hadde vært greit. Anders Prytz er ikke god nok, utifra det jeg har sett. Miikka M syns jeg vi skal gi ny kontrakt, allsidig spiller som jobber for laget.

Brian West er en av mine favoritter og han vil jeg ha i klubben.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 okt 07, 15:04

Tror nok ikke Martin Elvestad forsvinner. Det lages nye talentregler, hvor man må ha så så mange talenter i troppen/førsteelleveren etterhvert. Selvfølgelig har vi Agim, Tarik og Lasse, men Martin Elvestad er en meget spennende og god spiller. Men et utlån til en Adeccoligaklubb(siden vi har en såpass sterk midtbane), kan kanskje være aktuelt.

Øyvind Hoås, Anders Stadheim og Anders Prytz er jeg nesten sikker på at vi selger.

Håper også at vi kvitter oss med Brian West. Ok, han har bra med fart. Jeg kjenner mange mennesker som har bra med fart, kanskje vi skal sikre oss dem? Nei, det hjelper ikke bare å ha bra med fart- hvertfall ikke når farta har blitt litt borte med åra. Når vi har Tarik, Gardar, Tegström, Fofana, Kouadio og Trulsen foran i køen er det heller ingen vitsen.

Syns også vi kan kvitte oss med Ramberg, vil heller ha Chr. Berg som reserve!

Jeg ser for meg at vi også kommer til å forsterke stallen med en eller to sidebacker og en kant. Ser gjerne at Joakim Austnes, Roy Miller(B/G), Trond Olsen(B/G), Lasse Olsen(Aafk) kommer. Alle fire meget spennende og gode spillere. I tillegg bør vi kjøpe Johan Sjöberg, som har gjort en god jobb!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07
Innlegg: 38

Lagt til: 16 okt 07, 15:44
Hva med Vourinen? Ser ikke noen har nevnt han. Godt mulig han kommer tilbake.? Samme med Stadiheim. Dårlige spillere som ble hentet inn som forsterkninger til millionbeløp med gode lønninger.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 16 okt 07, 16:11
Apropos Voininen vet noen av dere hvordan det går med han i FInland?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 okt 07, 16:46
det siste jeg har lest her inne har han gjort det meget bra i sin klubb i finland og jeg tror nok han vil bli der også

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 07, 16:55

Opprinnelig postet av keiko99
det siste jeg har lest her inne har han gjort det meget bra i sin klubb i finland og jeg tror nok han vil bli der også

Han begynte bra ja, men har dabba av etterhvert.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 okt 07, 16:59
Opprinnelig postet av keiko99
det siste jeg har lest her inne har han gjort det meget bra i sin klubb i finland og jeg tror nok han vil bli der også

Vuorinen er ikke engang i startoppstillingen til HJK om dagen. Har blitt byttet inn de siste kampene og før det ble han stort sett byttet ut i hver kamp en periode. Er 10 seriekamper siden han scoret sist... i juli måned. Ifølge vår finske venn som skriver på forumet fra tid til annen er jo Vuorinen skjøvet ut i kulden av den nye treneren i HJK. Lite tyder på at de ønsker å kjøpe ham fri for den rekordsummen de har fått forespeilet akkurat...

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 okt 07, 17:09

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av keiko99
det siste jeg har lest her inne har han gjort det meget bra i sin klubb i finland og jeg tror nok han vil bli der også

Vuorinen er ikke engang i startoppstillingen til HJK om dagen. Har blitt byttet inn de siste kampene og før det ble han stort sett byttet ut i hver kamp en periode. Er 10 seriekamper siden han scoret sist... i juli måned. Ifølge vår finske venn som skriver på forumet fra tid til annen er jo Vuorinen skjøvet ut i kulden av den nye treneren i HJK. Lite tyder på at de ønsker å kjøpe ham fri for den rekordsummen de har fått forespeilet akkurat...

Hadde helt glemt Heavy jeg. Blir vel vår jobb å finne ny arbeidsgiver til ham da. Blir ikke lett....



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 33 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340