Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 31 10

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 nov 07, 13:25
Endret: 09 nov 07, 13:25
Når FFK har en uttalt målsetting om å ha en spillestall på ca 22 mann i a-stallen, så setter det sine klare begrensninger. Da kan man faktisk ikke hente inn spillere i posisjoner hvor det allerede er bra dekning av spillere. Da må man prioritere de posisjonene hvor laget er svakest eller har dårligst dekning. Så enkelt er det. Vi må bare akseptere at FFK ikke kan hente alt av store talenter på Østlandet og skrive proffkontrakt. Det er ikke sånn det fungerer. Vi har allerede Agim Shabani som et stort stoppertalent. G-19 landslagsspiller. Vi har Piiroja. Gerrbrand. Martinsen. Er FFK tjent med å ha en femte midtstopper som skal kjempe om to plasser på a-laget? Er det riktig prioritering når vi vet at det ikke kan være et uendelig antall spillere totalt i a-stallen? Hva skal vi velge bort om vi skal ha plass en til et ekstra stoppertalent? Like bak Shabani lurer også Dardan Mehmeti i kulissene - nok et stort stoppertalent som har gjort flere veldig gode kamper i 2. divisjon selv om han fortsatt kan være juniorspiller i ett år til. Hvorfor kan vi ikke prioritere Shabani og Mehmeti? Og ett år yngre enn Mehmeti igjen så har vi Marius Krathe. Midtstopper på G17-landslaget som spås en stor fremtid...

Jeg er enig i at Thømt Jensen er en veldig spennende spiller, men noen stortalenter må vi faktisk få lov til å utvikle seg i andre klubber - selv om det skulle være Moss eller Sparta. Å sammenligne FFK med Arsenal på dette området har absolutt ingen hensikt. Det er to klubber som opererer i to vidt forskjellige univers hva gjelder ressurser.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 09 nov 07, 13:32

Opprinnelig postet av Costanza
Når FFK har en uttalt målsetting om å ha en spillestall på ca 22 mann i a-stallen, så setter det sine klare begrensninger. Da kan man faktisk ikke hente inn spillere i posisjoner hvor det allerede er bra dekning av spillere. Da må man prioritere de posisjonene hvor laget er svakest eller har dårligst dekning. Så enkelt er det. Vi må bare akseptere at FFK ikke kan hente alt av store talenter på Østlandet og skrive proffkontrakt. Det er ikke sånn det fungerer. Vi har allerede Agim Shabani som et stort stoppertalent. G-19 landslagsspiller. Vi har Piiroja. Gerrbrand. Martinsen. Er FFK tjent med å ha en femte midtstopper som skal kjempe om to plasser på a-laget? Er det riktig prioritering når vi vet at det ikke kan være et uendelig antall spillere totalt i a-stallen? Hva skal vi velge bort om vi skal ha plass en til et ekstra stoppertalent? Like bak Shabani lurer også Dardan Mehmeti i kulissene - nok et stort stoppertalent som har gjort flere veldig gode kamper i 2. divisjon selv om han fortsatt kan være juniorspiller i ett år til. Hvorfor kan vi ikke prioritere Shabani og Mehmeti? Og ett år yngre enn Mehmeti igjen så har vi Marius Krathe. Midtstopper på G17-landslaget som spås en stor fremtid...

Jeg er enig i at Thømt Jensen er en veldig spennende spiller, men noen stortalenter må vi faktisk få lov til å utvikle seg i andre klubber - selv om det skulle være Moss eller Sparta. Å sammenligne FFK med Arsenal på dette området har absolutt ingen hensikt. Det er to klubber som opererer i to vidt forskjellige univers hva gjelder ressurser.

Martin har sagt at han aldri vil spille for FFK.

 

 

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 nov 07, 13:35
Opprinnelig postet av Bjørnen

Martin har sagt at han aldri vil spille for FFK.  

Jeg er sikker på at 99% av alle drapsmenn ville sagt at de aldri ville drepe noen heller. ;)

Den dagen et eventuelt tilbud skulle ligge på bordet får man jo se om slike utsagn faktisk er verdt noe mer enn øyeblikkets stolthet og oppmerksomhet.

Det vil ikke bli første gang en spiller går til en klubb han har fornektet. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 09 nov 07, 13:46

Opprinnelig postet av Costanza
Når FFK har en uttalt målsetting om å ha en spillestall på ca 22 mann i a-stallen, så setter det sine klare begrensninger. Da kan man faktisk ikke hente inn spillere i posisjoner hvor det allerede er bra dekning av spillere. Da må man prioritere de posisjonene hvor laget er svakest eller har dårligst dekning. Så enkelt er det. Vi må bare akseptere at FFK ikke kan hente alt av store talenter på Østlandet og skrive proffkontrakt. Det er ikke sånn det fungerer. Vi har allerede Agim Shabani som et stort stoppertalent. G-19 landslagsspiller. Vi har Piiroja. Gerrbrand. Martinsen. Er FFK tjent med å ha en femte midtstopper som skal kjempe om to plasser på a-laget? Er det riktig prioritering når vi vet at det ikke kan være et uendelig antall spillere totalt i a-stallen? Hva skal vi velge bort om vi skal ha plass en til et ekstra stoppertalent? Like bak Shabani lurer også Dardan Mehmeti i kulissene - nok et stort stoppertalent som har gjort flere veldig gode kamper i 2. divisjon selv om han fortsatt kan være juniorspiller i ett år til. Hvorfor kan vi ikke prioritere Shabani og Mehmeti? Og ett år yngre enn Mehmeti igjen så har vi Marius Krathe. Midtstopper på G17-landslaget som spås en stor fremtid...

Jeg er enig i at Thømt Jensen er en veldig spennende spiller, men noen stortalenter må vi faktisk få lov til å utvikle seg i andre klubber - selv om det skulle være Moss eller Sparta. Å sammenligne FFK med Arsenal på dette området har absolutt ingen hensikt. Det er to klubber som opererer i to vidt forskjellige univers hva gjelder ressurser.

Hvis du hadde lest innlegget mitt skikkelig så hadde du sett at jeg skrev at man ikke trenger å sammenligne disse klubbene. Men ikke kom her og si at FFK har ressurser til å hente talenter rundt om i Østfold. Min mening er at man heller burde gjort det og brukt ressursene der, enn alle pengene man bruker på FFK College. Men det er en annen sak.

Så du mener også at FFK ikke ville gjort lurt i å hente Thømt Jensen for så å leie han ut til en klubb? Når du så nevner økonomi så er det vel ingenting som ville vært smartere enn det i denne saken?
Jeg er enig at FFK har talentfulle spillere som kan komme til å bidra på A-laget i fremtiden. Men personlig tror jeg ikke denne Jensen er no spesielt dårligere enn VM...

---------------------------

www.performance07.no


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 nov 07, 14:07
Endret: 09 nov 07, 14:09
Opprinnelig postet av ffkfmv
Men ikke kom her og si at FFK har ressurser til å hente talenter rundt om i Østfold.


Erik Mellevold Bråten og unge her Thomassen er vel eksempler på at man har akkurat det.

Opprinnelig postet av ffkfmv
Min mening er at man heller burde gjort det og brukt ressursene der, enn alle pengene man bruker på FFK College. Men det er en annen sak.

Seriøst? Jeg kjenner ikke til finansieringen av FFK-college i detalj, ei heller hva prosjektet koster, men vet det er et samarbeidsprosjekt mellom FFK, Stjernen, FBK og kommunen delfinansiert av sponsormidler.

Etter min mening er FFK-college en ypperlige måte å knytte unge talenter til klubben allerede fra ung alder. Dette må da være en langt bedre måte å bruke ressurser på enn å hente overprisede ungkalver fra andre klubber?

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 09 nov 07, 15:08
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av ffkfmv
Men ikke kom her og si at FFK har ressurser til å hente talenter rundt om i Østfold.


Erik Mellevold Bråten og unge her Thomassen er vel eksempler på at man har akkurat det.

Opprinnelig postet av ffkfmv
Min mening er at man heller burde gjort det og brukt ressursene der, enn alle pengene man bruker på FFK College. Men det er en annen sak.

Seriøst? Jeg kjenner ikke til finansieringen av FFK-college i detalj, ei heller hva prosjektet koster, men vet det er et samarbeidsprosjekt mellom FFK, Stjernen, FBK og kommunen delfinansiert av sponsormidler.

Etter min mening er FFK-college en ypperlige måte å knytte unge talenter til klubben allerede fra ung alder. Dette må da være en langt bedre måte å bruke ressurser på enn å hente overprisede ungkalver fra andre klubber?

FFK College trener mellom 40-80 fotballspillere (usikkert på antall) hvor klubben kun er interessert i et par av de.. Det er en grunn til at de skolene som har fostret flest spillere til bylaget ikke ble med på dette prosjektet enda. (kvernhuset, nevner; Tarik ,Agim, Lasse, Dardan, Faton, Suad, Shakoor, og Gresvik som hadde mange spillere på bylag før og som kommer til å få det i fremtiden) Det er ikke godt nok tilrettelagt enda..For all del, FFK college kan være et bra tiltak. men hadde det vært opp til meg(noe det ikke er) så hadde man heller brukt pengene fra FFK college til å kvalitetssikre breddeklubbene med å ha ansatt trenerkoordinatorer fra FFK som har som hovedoppgave, å følge opp breddeklubbene og samtidig "speide" etter talenter.
Ettersom man idag opererer med to bylag og FFK college, er det snakk om over 100 spillere, som går med forhåpninger om kontrakt med FFK Jr, ved at de får utdelt treningsutstyr og er "inne i systemet" (FFK College - Byprosjektet) ...Og av de som kommer inn på FFK jr, så er det maks en eller to i året som får kontrakt med a-laget til FFK... Det blir en fryktelig fallhøyde for mange.. Jeg er tilhenger av å speide etter talenter, og mener helt klart at man kan begynne med det slik i dette tilfellet med Jensen, i en klubb som FFK.

"Erik Mellevold Bråten og unge her Thomassen er vel eksempler på at man har akkurat det."

Det er helt riktig det du skriver her. .. Så hvorfor skal man da ikke kunne gjøre det med Jensen?

---------------------------

www.performance07.no


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 09 nov 07, 15:28
Endret: 09 nov 07, 15:28
Et interessant spissfunn er Kris Bright - fra New Zealand som for tiden spiller i Kristiansund (2.divisjon) Han kom til KBK i august og har nettopp skrevet kontrakt med dem til juli 2009. Men han er bare 21 år og har allerede vært å prøvespilt for bl.a Charlton. Han har scoret 11 mål på syv kamper siden han kom i august. Han brakk dessverre beinet i oktober og er ikke tilbake i trening før i januar. Men det virker som et stort talent som allerede bøtter innpå mål.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 nov 07, 15:55

FFK-college trener rundt 60 spillere. Av disse 60 kan jeg tenke meg at per dags dato er det 3-4 som ville vært gode nok for FFK junior hvis de hadde vært så gamle og fortsatt utviklingen sin. FFK-college har nå delt inn i tre grupper, hvor den ene inneholder rundt 20 gutter man mener er de beste på colleget. Der er det som sagt kanskje 3-4 som skiller seg ut. Men, det er fortsatt lenge igjen til disse guttene eventuelt kommer inn på junior. Så hvis man fortsetter å dyrke de som ikke er helt "der oppe", kan det hende de er blandt de beste om et par år. Hvis man derimot bestemmer seg for at spilleren aldri kan bli god, blir han det heller ikke.

Henning Berg feks, spilte på 2.laget til KFUM når han var 17 år. Han var heller ikke regnet som spesielt god der. Man kan jo se hvor mye han har opplevd.. Steffen Hagen, fast på u-21 og Odd, begynte ikke med fotball før han var 16 år.

Det du nevner om Kvernhuset, er dessuten helt feil. Hvis ikke jeg tar helt feil, var begrunnelsen fra skolen at man ville prøve å få til noe lignende om et par år selv. Noe de ikke kommer til å få til, tror jeg..

I tillegg er det ymse med hvilke treningsforhold disse spillerne har i klubben. Noen har dårlige treningsbaner. Noen har trenere som er foreldre med et dårlig trenerkurs, og uten særlig peiling. Noen har dårlige medspillere, og får ikke brynet seg på vanskelige utfordringer. Dette fører til at spillerne ikke får maks utvikling.

På FFK-college kommer de til ordentlige baner. De kommer til topp motiverte, hyggelige, engasjerte og dyktige trenere i Jan-Erik Audsen, Johnny Jonassen og Per Egil Ahlsen. De guttene som er født i 1993 og som har hatt bylag i et år nå, har vært trent av dyktige trenere som Johnny Jonassen, Ole Lystad og Dagfinn Lie. Bylaget over der igjen har Joar Dahle vært sjef for. Alle meget flinke trenere, som gir guttene et helt annet treningstilbud.

I tillegg til dette møter de gutter som ligger på et høyt ferdighetsnivå og som er seriøse. Man kan ikke forlange at alle 13-14åringer skal ha et mål om å bli gode, eller at alle er seriøse, motiverte og teknisk gode. Så ideen med Bylag og FFK-college tjener FFK langsiktig mye på, for det vil bli fostret opp flere talenter. Og bedre talenter.

En annen ting spillerne tilknyttet til Byprosjektet lærer seg fort, er disiplin. Alle trenerne nevnt ovenfor krever at man møter opp tidsnok på trening. De lærer deg om kosthold, restitusjon og gir deg en god treningskultur. De er opptatt av at alle gutter skal være ålreite ovenfor hverandre, og at man tar ansvar ovenfor utstyr ol. Er det bråk og tull over lengre tid, vurderer man som oftest å avbryte tilbudet med spilleren. Dette er ting som er ytterst nødvendige for å bli god. Drar man på en trening hvor alle oppfyller disse kriteriene, får man mye mer ut av treningen.

Så det du nevner i forhold til Byprosjektet og FFK-college, ffkfmv, er helt feil.

 

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 09 nov 07, 16:26
Jeg sier også at FFK College kan være et bra tilbud. På sikt...
Det du nevner om Kvernhuset er helt feil...Den som tok avgjørelsen om det snakker jeg med hver gang jeg står opp, på dagen, på kvelden... så det blir feil av deg og motargumentere..

Ole Lystad og Dagfinn Lie er trenere i henholdsvis Trosvik (den klubben med flest representanter på FFK) og Gresvik som nevnt. Som begge er foreldre og trenere på sine breddeidrettslag, men som imotsetning til det du sier, faktisk er kvalifiserte. Du snakker tydeligvis i mot deg selv her..

4 klubber i Fredrikstad har fått penger til disp. for utvikling av topp moderne kunstgressbaner det kommende året. Treningsfasilitetene vil derfor blir vesentlig bedre for breddeidrettsklubbene.

Min oppfordring til deg Lemmy er å ta en titt i en breddeklubb og se hva som foregår der fra smågutt og opp til junior. I TIF er det nedfelt en klar og ryddig sportsplan som skal sikre den individuelle og hele laget, god utvikling. At de beste får trene med bylag to ganger i uka er helt akseptert og har fungert bra. Du kan jo bare se på hvem som har fått spille av de guttene som har kommet inn fra Jr laget til A-laget..

Disse spillerne har kommet til FFK gjennom byprosjektet.

Som sagt, jeg er positiv til FFK College, men mitt poeng er at jeg mener at det gir mange store forhåpninger om proffkarriere hos FFK, noe som igjen kan skade miljøet i breddeidretten. Jeg er fullstendig klar over at den som er nest best når han er 14 kan være den beste når han er 17, og det gis det også rom for på bylagene. Altså utskiftninger. Til nå er det klar dialog mellom breddeidrettsklubbene og byprosjektsansvarlige. Som jeg mener kan forsterkes ved å øremerke noen av FFK College midlene til koordinatorer istedenfor som kvalitetssikrer treninger og samtidig speider etter spillere i breddeklubbene. 

Husk: Man melder seg på FFK College, man blir ikke tatt ut. Og alle gruppene skal håndteres. Det er litt av et prosjekt, og heller ikke gratis. Derfor er man nødt til å stille spørsmålstegn om dagens modell fungerer slik ønsket.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 nov 07, 16:37

Jaja. Det om Kvernhuset kan jeg ta feil om, da er jeg bare feilinformert.

Jeg vet godt at Ole Lystad og Dagfinn Lie er trenere og foreldre i Trosvik og Gressvik. Men jeg er blitt trent av begge to(trener ofte med Ole), og vet godt hva de står for. De har gode og seriøse sønner, og er gode trenere. Trosvik 93, laget til Ole kom faktisk på 3.plass i KM med 3 poeng opp til beste laget. Dagfinns lag, Gressvik 93 hevdet seg også godt i KM. Og begge treneres lag har jo 3-4 store talenter, derav sønnene deres. Tilfeldigheter? Tror ikke det. Det jeg nevnte om foreldre gjelder andre trenere, som ikke holder mål.

Kan ikke skjønne at Rolvsøy, Selbak, Lervik, Skogstrand eller Gressvik(flere klubber i tillegg!) skal ha gode nok treningsfasiliteter på vinteren. Alle disse trener da på grus, noe som ikke er bra. Trosvik trener på Merkur, noe som heller ikke er en bra kunstgressbane.

Tror ikke disse guttene gis forhåpninger. Trenerne er som regel ærlige ovenfor guttene. Men mange av disse guttene har jo faktisk sjansen til å komme på FFK. Det er kanskje en ørliten forskjell som gjør det. Kanskje de har dårlige motoriske evner, ikke er seriøse nok, får en sykdom, noe drastisk skjer hjemme/på skolen, noen er ikke gode nok på skole. Men de har fortsatt en sjanse når de er 13-14 år.

Det er her klubbene er altfor dårlige. Det er altfor få gutter som får beskjeden: Du er faktisk ikke god nok per dags dato. Men du må jobbe målrettet med de og de tingene. Altfor mange gutter får beskjed om at de er gode, når de kanskje kan trikse til 1000, men ikke har fysisk styrke, motorikk, balanse eller lignende.

Byprosjektet sikrer med FFK-college bredden. De første månedene har de i tillegg kartlagt spillerne, og satt dem i grupper etter ferdigheter. Da sikrer de bredden og talentene. Dette har byprosjektet vært klare på hele tiden. Spillere som kommer på bylag, får bla. beskjed om å ta med det de lærer seg tilbake til klubbene. Dette fører da til videreutvikling av spillere som ikke kom med.

At bylag kan forbedres er jeg enig i. Jeg vet om svært mange gutter som ikke ble tatt ut til bylag, men som nå spiller på aldersbestemt landslag. I tillegg er det ikke samsvar mellom Bylag og kretslag. Kretslagene har mange feil valg, og dette må skjerpes. Men byprosjektet gjør en meget god jobb, som bør roses.

Er nå mer enig med deg i dine innlegg, men også litt uenig. Skjønner at det ikke er noe krass kritikk du kommer med, men bare påpekelser. Noe er jeg faktisk enig i. For Byprosjektet har mange steder de må jobbe for å utvikle enda flere talenter.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 nov 07, 23:51
sundgodt vil bli i LSK

---------------------------

http://keiko99.net


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 nov 07, 12:05

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183945

 

---------------------------

Heia FFK


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 07, 12:44
Endret: 10 nov 07, 12:53
Supporterne til RBK ser ut som de ikke akuratt tror Bjørkøy vil forsterke dem, det tror ikke jeg han vil gjøre heller. Uansett, merkelig om han ønsker seg vekk fra kapteinsrolle og fast plass, fremfor en benketilværelse i RBK. Uansett så er det ingen spiller jeg ser på som ett altfor stort tap ihvertfall.

Ifølge noen RBK supportere på vgd er visst Bjørkøy på det nærmeste klar for RBK.

JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 10 nov 07, 13:44

Orker ikke å sjekke hele tråden om dette er nevnt: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/hammarby/article1213798.ab

David Johansson fra Hammarby.

 

---------------------------

Marching on together!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 07, 14:01

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Supporterne til RBK ser ut som de ikke akuratt tror Bjørkøy vil forsterke dem, det tror ikke jeg han vil gjøre heller. Uansett, merkelig om han ønsker seg vekk fra kapteinsrolle og fast plass, fremfor en benketilværelse i RBK. Uansett så er det ingen spiller jeg ser på som ett altfor stort tap ihvertfall.

Ifølge noen RBK supportere på vgd er visst Bjørkøy på det nærmeste klar for RBK.

 

Etter det fotball.adressa.no/eliteserien/article94343.ece kjenner til, er Fredrikstads Jon Anders Bjørkøy ett av navnene som er nærmest en overgang til RBK. Eggen gikk i sommer ut i Adresseavisen og ytret et klart ønske om å hente Bjørkøy til Trondheim. Da Eggen trente FFK var Bjørkøy


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 nov 07, 14:51
spennende spennende... hmmm

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 11 nov 07, 10:10

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1437352.ece

Ser ut til at Jonna forlater oss..... Men så billig???


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 11 nov 07, 10:26

Jeg leste også dette. GALSKAP!!!

Jeg er skuffet over Bjørkøys manglende klubbfølelse, og over at klubben velger å gå i forhandlinger med RBK om ham.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 nov 07, 10:28
Opprinnelig postet av Megasupporter`n

Men så billig???


8 millioner er da ganske godt betalt syns jeg. SÅ god er han ikke.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 11 nov 07, 10:43

I og med at Bjørkøy har blitt brukt som fast høyrekant etter at Gashi og Wehrman kom til klubben,så går jeg vel ut i fra at det skjer noe på innkjøpsfronten på den plassen!?!?

Er bare å ønske Bjørkøy lykke til videre..

Noen som vet om det blir no penger på Hønefoss ved evt et salg??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 31 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340