Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 31 20

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 nov 07, 21:46
Skulle allikevel ikke forundre meg om FFK er en av klubbene som prøver å signe ham.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 nov 07, 23:06
Kanskje Trulsen får i gang Biffen igjen ??

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 26 nov 07, 23:59
Er Arnar Førsund noe for FFK?   Han sier nei til VIF.  Han er U-21 spiller.  Mener selv at han kan spille høyreback, stopper
og sentral mitdbane

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 nov 07, 01:11
Hvis Førsund vil satse på å bli en god høyreback så hadde det kanskje ikke vært så dumt å hente ham. Men i intervjuer har han sagt at han ser på seg selv som midtsopper og vil spille der. Og da er det kanskje ikke veldig poeng i å hente ham.... men har sans for typen!

Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 27 nov 07, 10:33
Er det bare meg som er litt bekymret og skuffet over uttalelsene rundt klubben i det siste? Vi fremstår ikke akkurat som en attraktiv klubb om dagen for hverken spillere eller sponsorer synes jeg. Først går klubben ut og sier at vi ikke ønsker å henge med på lønnsnivået som er i ferd med å bli satt i tippeligaen, deretter så går vår direktør ut og sier at målsetningen er å ta medalje innen 2012, og ikke så raskt som mulig. Som sponsor som dytter millioner inn i klubben så hadde jeg reagert sterkt på dette, fem år er utrolig lenge i tippeligaen og slik det har sett ut de siste årene så er man enten medaljekandidat eller nedrykkskandidat. Og som spiller som vurderte FFK eller hadde store ambisjoner i FFK, så hadde jeg blitt skuffet over dette. Klubben sier at de ikke ønsker å betale lønn som de beste klubbene, ok det kan jeg leve med så lenge ambisjonene om å bli best er der.....hmm ikke det heller nei.... Tenk på en spiller som Piroja, han spiller ikke fotball kun for lønn, han vil ha resultater. Og det er vel ikke sannsynlig at Grønhagen er enig i denne målsetningen om å være medaljekandidat innen fem år. Jeg er helt enig at det er viktig at vi bygger en god og solid økonomi i klubben, og tar oss tid til å utvikle bredde i stallen. Men jeg ser ikke poneget med å gå ut i riksdekkende media å vinkle dette på en negativ måte ovenfor potensielle spillere og sponsorer. Det må være lov å holde kortene til brystet til en viss grad. Jeg er optimist jeg da og mener at stallen vår har potensiale til å kjempe i toppen med noen få fortserkninger allerede neste år:)

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 nov 07, 10:39

Det kommer i hvertfall positive signaler fra investorene, de lover tøff satsing.

www.f-b.no/article/20071127/FFK/711270015/1009/AKTUELT


Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 27 nov 07, 11:15
Jo jeg så dette før jeg postet og det er jo kjempebra! Om som jeg sa så er jeg optimist foran neste sesong:) Poenget er at jeg synes at FFK som klubb stikker kjepper i sine egne hjul ved å gå ut og uttale seg til media på denne måten, og at levegrunnlaget til klubben, nemlig sponsorer, tilskuerer og ikke minst sprillergruppen kan oppfatte dette som negativt. Jeg som betalende tilskuer synes ihvertfall det er mye mer attraktivt å fornye sesongkortet mitt om jeg tror at klubben satser på medalje enn om målsetningen er middelmådige sesonger i flere nye år;)  Ikke at noe kunne stoppe meg fra å fornye sesongkortet, men dere skjønner poenget;) Dårlig markedsføring og strategi rett og slett.

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 nov 07, 11:49

Opprinnelig postet av Newman
Jo jeg så dette før jeg postet og det er jo kjempebra! Om som jeg sa så er jeg optimist foran neste sesong:) Poenget er at jeg synes at FFK som klubb stikker kjepper i sine egne hjul ved å gå ut og uttale seg til media på denne måten, og at levegrunnlaget til klubben, nemlig sponsorer, tilskuerer og ikke minst sprillergruppen kan oppfatte dette som negativt. Jeg som betalende tilskuer synes ihvertfall det er mye mer attraktivt å fornye sesongkortet mitt om jeg tror at klubben satser på medalje enn om målsetningen er middelmådige sesonger i flere nye år;)  Ikke at noe kunne stoppe meg fra å fornye sesongkortet, men dere skjønner poenget;) Dårlig markedsføring og strategi rett og slett.

 

Er helt enig med deg ang sesongkort og dårlig markedsføring. Blir spennede å se hvordan salget av sesongkort går, når det starter til torsdag.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 nov 07, 11:50

Det må jo være en balansegang i dette. Det er viktig å skape litt optimisme blant fansen før sesongen, men den tror jeg virkelig det ikke er noe i veien med i denne byen. Det er skummelt med for høye målsetninger hvis det er urealistisk. Man kan jo i verste fall drepe litt av optimismen og stemningen om man aldri innfrir. Om man år etter år ikke innfrir målsetningene så må noen gå fra stillingene sine. Da er det synd hvis de beste for klubben allerede er ansatt, men må gå pga skyhøye målsetninger. Jeg syntes forøvrig det Huth sa virket fornuftig, men som avisen sier i dag; han kunne vel timet det utsagnet bedre.

Mine tanker går igjen til Brann. De skulle vel ta gull hvert år siden 1963. Det skjedde aldri, og trener på trener har måttet ta hatten sin og gå. Alt for mange personer har rotet seg inn i div styrer og sponsorer har forsøkt å gjennomføre guttedrømmene sine om å få være sportslige managere. Gullet kom etter at de bestemte seg for kontinuitet, for eksempel Mjelde=Trener og Opdal=1.keeper.

Utspillet til Huth gå meg mer inntrykk av kontinuitet og fornuft fremfor å gå helt bananas med $Kr$ og forsøke å shoppe seg til gull slik 2 - 3 klubber allerede forsøker på.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 nov 07, 12:23
Snart på tide Harry går ut i media og lover noen storfisker

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 nov 07, 12:34
Hoff er fristet av brann

---------------------------

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 nov 07, 13:18
Opprinnelig postet av Shadar

Utspillet til Huth gå meg mer inntrykk av kontinuitet og fornuft fremfor å gå helt bananas med $Kr$ og forsøke å shoppe seg til gull slik 2 - 3 klubber allerede forsøker på.

Istemmer fullstendig. Det er ingen grunn til å tro at sponsorene er idioter og i Norge er det slik at "trygghet, langsiktighet og fornuft" er lettere å selge enn høytflyvende luftslott (vel... Terra er kanskje unntaket. ;)).

Når jeg leste kommentarene til Huth tenkte jeg : Endelig!!! Yes! En person som er i stand til å sette mål for klubben - mål som er realistiske, langsiktige og allikevel ambisiøse. For med tanke på den voldsomme pengespiralen vi ser i fotballen nå (Brann, VIF, LSK, RBK primært) er det bare den mest naive som tror at FFK er i stand til å matche dette - med mindre Høili & Co åpner slusene fullstendig - også for å dekke løpende kostnader som lønn.

Huth er kanskje en "blåruss" i forhold til at han påpeker ting som fans overhodet ikke bryr seg om (cashflow, avskrivninger, regnskapsmessige ting), men selv om FFK skulle fått (som i gratis) tre sykt gode klassespillere, er de ikke gratis i drift...

Eksempel: Det er mange som har kjøpt seg en dritdyr cabincruiser bare for å oppdage at brukskostnadene er så høye at de ikke har råd til å bruke båten... Bryggeplass koster penger. Opplag og service koster penger. Bensin koster penger. Dette er ikk e kostnader som "synes" når man vurderer om man har råd til å kjøpe båten.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 27 nov 07, 13:29
Jeg vil si meg enig. Sunn fornuft, blåruss og Huth kan være en god og NY kombinasjon for FFK.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 27 nov 07, 13:35

Opprinnelig postet av Erikk
Sunn fornuft, blåruss og Huth kan være en god og NY kombinasjon for FFK.

Det spørs om det er like populært hos Væste-gutta.

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 27 nov 07, 13:39

Det kan være smart å møte proffer med proffer


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 nov 07, 13:45
Hjelper ikke at noen betaler spillerne for FFK, når de ikke har råd til å betale lønn og andre utgifter for de samme spillerne selv.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 27 nov 07, 14:25

Helt enig i at det er en smart holdning av Huth å ha, men poenget er om det er smart å utbasunere det i all verdens presse;) Feks så gjør vi oss ikke akkurat mer attraktive for spillere som feks Hoff, som er blant de som står øverst på min ønskeliste:)

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 nov 07, 14:26

Opprinnelig postet av keiko99
Hoff er fristet av brann

Den linken hører vel ikke hjemme her Keiko? Dette er jo en tråd om bare FFK.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 nov 07, 14:55
Det har jo vært alskens spillere i denne tråden, så hvorfor ikke Hoff ?? Flere som ønsker han hit.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 nov 07, 15:20

Problemet hvis vi hopper av lønskarusellen blir å få gode nok spillere slik at vi ikke rykker ned tillegg til å beholde dem vi allerede har.

Mange har jo påpekt det som en av grunnene til at vi rykka ned i `84, at vi rett og slett ble akterutseilt av andre klubber fordi vi ikke hev oss med på den profesjonelle fotballen....

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet



Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 31 20

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340