Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 21 av 31 21

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 nov 07, 15:23
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det har jo vært alskens spillere i denne tråden, så hvorfor ikke Hoff ?? Flere som ønsker han hit.
Tror Patrioten mener at overganger til andre klubber ikke hører hjemme i denne tråden, som handler om overganger til og fra FFK. noe jeg kan til dels være enig i. Selv om jeg gjerne skulle hatt Hoff hit...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 nov 07, 15:27
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av keiko99
Hoff er fristet av brann

Den linken hører vel ikke hjemme her Keiko? Dette er jo en tråd om bare FFK.

Han har vært nevnt før i denne tråden.

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 nov 07, 15:52
Endret: 27 nov 07, 15:53

Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det har jo vært alskens spillere i denne tråden, så hvorfor ikke Hoff ?? Flere som ønsker han hit.
Tror Patrioten mener at overganger til andre klubber ikke hører hjemme i denne tråden, som handler om overganger til og fra FFK. noe jeg kan til dels være enig i. Selv om jeg gjerne skulle hatt Hoff hit...

Hoff har da ikke gått til Brann ennå Bob Page.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 nov 07, 17:28
Endret: 27 nov 07, 17:29

Det skulle ikke forundre meg om FFK drar de feite fiskene i sommervinduet nok en gang. Det er det vi har tradisjon for, og kanskje med god grunn. Akkurat nå går klassespillerne dit de får best betalt (Brann, Vif, RBK, LSK og Viking). Noen av disse lagene er stappet med klassespillere fra før, og konkurransen vil bli enorm når de har fått handlet seg ferdige.

Etterhvert som sesongen går, og den ene "altfor-dyktig-til-å-sitte-på-benken-spilleren" etter den andre surner og vil bli bort til et sted de kan få spilt, vist seg frem for utenlandske agentor osv, så senkes "lønnings-guarden" til spillerne seg sakte men sikkert.

Og det er her FFK kommer på banen. FFK, den alternative toppklubben med høye, men mer langsiktige ambisjoner, kommer på banen med et godt tilbud hva angår mer "sikker" spilletid, grei lønn og nærhet til Oslo. Som det har vært nevnt tidligere av flere i klubben; FFK har ikke råd til å hente spillere når de er på topp. Punktum.

Noen få kjøp av "klassespillere" med de rette verdiene nå og da, kombinert med en suveren egenutvikling slik at vi kan bli et nesten rent Østfoldlag i fremtiden, kan bli en killer. Det er i allefall slik jeg ser det for meg.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 nov 07, 11:48

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 nov 07, 21:18
Opprinnelig postet av Bob Page

Problemet hvis vi hopper av lønskarusellen blir å få gode nok spillere slik at vi ikke rykker ned tillegg til å beholde dem vi allerede har.

Man behøver da alldeles ikke rykke ned selv om det er 4-5 lag øverst på tabellen som bruker penger som en full sjømann? I løpet av 2-3 år vil 1-2 av disse klubbene slite økonomisk - fordi de ikke er istand til å innfri de krava som pengegaloppen tilsier at de bør (ikke alle vil vinne, selv om alle har den målsetningen).

Det er Brann, RBK, LSK, Viking og VIF som er de laga som bruker desidert mest penger. FFK har fortsatt et greit budsjett i forhold til de andre laga - for jeg tror det vil være urealistisk å kommer over fler enn ett av de fem laga jeg nevnte. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 nov 07, 21:22
Vikings kjøp av Austnes gjør det hvertfall mindre aktuelt at de kjøper Espen Ruud, håper vi har følere ute her.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 nov 07, 21:27
Endret: 28 nov 07, 21:27
Opprinnelig postet av Snæbbis
Vikings kjøp av Austnes gjør det hvertfall mindre aktuelt at de kjøper Espen Ruud, håper vi har følere ute her.

Selv om Ruud kanskje er best på høyre midtbane, så er han også et lovende prospekt på høyreback og det er jo neste posisjon Viking skal forsterke...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 nov 07, 02:41

Opprinnelig postet av bjorn
Snart på tide Harry går ut i media og lover noen storfisker

Det var tider det hehe! Savner litt de gode gamle tidene noen ganger :)

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 nov 07, 02:46
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det har jo vært alskens spillere i denne tråden, så hvorfor ikke Hoff ?? Flere som ønsker han hit.
Tror Patrioten mener at overganger til andre klubber ikke hører hjemme i denne tråden, som handler om overganger til og fra FFK. noe jeg kan til dels være enig i. Selv om jeg gjerne skulle hatt Hoff hit...

Hoff har da ikke gått til Brann ennå Bob Page.

FFK har jo uttalt at de ikke kan/vil/ønsker å konkurrere med Brann når det gjelder spillerlønninger så vi kan nok bare glemme Hoff og spiller av hans kaliber for den saks skyld!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 07, 07:10

Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det har jo vært alskens spillere i denne tråden, så hvorfor ikke Hoff ?? Flere som ønsker han hit.
Tror Patrioten mener at overganger til andre klubber ikke hører hjemme i denne tråden, som handler om overganger til og fra FFK. noe jeg kan til dels være enig i. Selv om jeg gjerne skulle hatt Hoff hit...

Det stemmer.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 07, 07:37

SEKS MILLIONER

SKIEN: To av klubbene som er interessert i Espen Ruud står klare til å friste Odd med flere millioner kroner.

Kilder www.ta.no/lokal_sport/article3156220.ece har vært i kontakt med hevder at Odense og Viking står klare med seks millioner kroner hver for å kjøpe Espen Ruud.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 nov 07, 07:50
Opprinnelig postet av Patrioten

Kilder www.ta.no/lokal_sport/article3156220.ece har vært i kontakt med hevder at Odense og Viking står klare med seks millioner kroner hver for å kjøpe Espen Ruud.

Dette viser vel bare at FFK er nødt til å se andre steder enn i Norge etter spillere... Norge synes dog å være "nordens PL" der overgangene er høye - fordi noen få klubber har tilgang på mye mer penger enn andre.

Personlig regner jeg med at Grönis & Co har en svenske eller ti på blokka og at de kanskje også ser mot østeuropa.

Per i dag er det vel ganske sannsynlig at FFK ikke har midler til å hente inn 6-10 millioners spillere - da de også vil bli "lønnsmonstre".

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 nov 07, 12:31
Endret: 29 nov 07, 12:34

Så lenge Spillerinvest har sagt at de vil satse og FFK har sagt at de vil bremse er det lønninger og ikke overgangssummer som vil hindre norske klassespillere å signere for FFK fremover.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 29 nov 07, 14:40
Opprinnelig postet av Kent

Så lenge Spillerinvest har sagt at de vil satse og FFK har sagt at de vil bremse er det lønninger og ikke overgangssummer som vil hindre norske klassespillere å signere for FFK fremover.

Ettersom det er situasjonen kan jo spillerinvest hjelpe til med lønna f.eks første året. La oss si at vi kjøper spille X og han koster 4 mill i overgang samt 1,2 i lønn, Spillerinvest sponser med 5,2 mill og spilleren signerer for 3 år. FFK får nytte av en spiller i tre år og det koster FFK 2,4 + arbg. avg.

Spillerinvest finnes jo fordi de vil hjelpe FFK. Men det er vel kanskje slik at Spillerinvest mener FFK må kvitte seg med en del unødvendige utgifter på lønnsbudsjettet.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 29 nov 07, 16:20

Det hadde vært en flott løsning hvis invest-gruppen kan godta den.

 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 07, 16:48
Endret: 29 nov 07, 16:50
Opprinnelig postet av Erikk

Det hadde vært en flott løsning hvis invest-gruppen kan godta den.

 

 

 

Jeg lurer på om FFK har gjort noe dumt med å annsette Per Morten Haugen, han har ikke utrettet mye i sin stilling.

Nei, Morgan kom tilbake og skap det engasementet du hadde og ikke minst profilene du fikk til klubben.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 nov 07, 18:04
Opprinnelig postet av Erikk

Det hadde vært en flott løsning hvis invest-gruppen kan godta den.

Mener at Investorene har vært klokkeklare på at de ikke skal dekke løpende kostnader - som lønn. Dermed blir en slik modell, iallefall før det kommer nye signaler, helt uaktuell.

Jeg er i denne saken helt enig i at FFK må være i stand til å dekke sine løpende kostnader og at midler til ekstraordinære spillerkjøp godt kan hentes inn utenfra... Den dagen FFK begynner å la driftskostnader dekkes av midler de ikke har - da har klubben kort vei til 2. divisjon...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 30 nov 07, 06:16
Opprinnelig postet av Patrioten

 Jeg lurer på om FFK har gjort noe dumt med å annsette Per Morten Haugen, han har ikke utrettet mye i sin stilling.

Nei, Morgan kom tilbake og skap det engasementet du hadde og ikke minst profilene du fikk til klubben.

Tror heller FFK gjorde noe dumt når de gikk for ny stadion på Værste i stedet for ny stadion på Holmen, men det er en helt annen diskusjon. Den nye stadion har bidratt til at FFK øker sitt budsjett fra ca 45 mill til 90 mill uten at det gir rom for nevneverdig økt sportslig satsing, og det er meget betenkelig. I hvem sin lomme havner de 45 ekstra millionene?

Tror det faktum at ny stadion overhodet ikke gir rom for sportslig satsing slik de fleste hadde håpet og trodd vil legge en demper på FFK sitt potensiale i mange mange år fremover!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 30 nov 07, 21:38
Der tror jeg du desverre er inne på noe vesentlig Kent.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 21 av 31 21

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340