Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 31 19

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 nov 07, 19:52
Endret: 25 nov 07, 19:52
Opprinnelig postet av 1947modell
Hollandske spillere er sabla dyre. Da van Ankeren kom til Odd i sin tid,var han meget dyr selvom han hadde begynt å dra på åra. Han fant seg ei dame i Skien og avsluttet vel i Tollnes. Mye mulig jeg tar feil. Ellers så er det kvalitet over hollandske spillere-. De har gode trenere og spillerutviklere. Så din ide er meget god. Har vi hatt hollandske trenere i TL tro? Jeg husker ikke, men begynner jo å dra på åra.

Jeg kjenner ikke til lønnsnivået i nederlandsk klubbfotball. I de 3-4 største og beste klubbene er det nok astronomiske lønninger sammenlignet med Tippeligaen, men det er heller ikke fra de klubbene jeg mener FFK skal hente spillere. Lønnsnivået i norsk fotball har også økt drastisk siden van Ankeren spilte for Odd Grenland (som heller aldri har vært blant de klubbene med høyest lønninger i norsk fotball). Jeg tror det er ganske sannsynlig at det vil være økonomisk mulig å hente gode nederlandske spillere til FFK som hever laget. Hvis Halmstad klarer det (og lønnsnivået i Sverige ligger i snitt under det norske) så burde det være mulig for FFK.

De har jo en helt annen tradisjon for å avle frem gode kantspillere i Nederland sammenlignet med Norge, og derfor jeg nevner det siden det er akkurat det FFK trenger. Og i Norge er de fleste aktuelle navnene for dyre eller vanskelig å få tak i. Uten at jeg kjenner det nederlandske markedet, så vil jeg tro det finnes spillere som sliter med å få førstelagsfotball blant de middels gode og bunnlagene i Æresdivisjon, og helt sikkert gode kandidater i divisjonen under også. Spilleren som er på vei til Halmstad virker meget spennende. Men jeg har også forstått at de satser ganske hardt og har talentspeidere som reiser rundt i deler av Europa. Det har som kjent ikke FFK, og derfor blir det vanskelig å finne slike spillere....

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 nov 07, 20:35

Nest øverste nivå i Nederland er ikke mye å skryte av. Det går ikke ann å rykke ned, med mindre klubben ikke får lisens på grunn av dårlig økonomi. Det er også ett mareritt å rykke opp derifra, så jeg vil tro at nederlands nest beste gjerne finner seg andre plasser å spille enn i Eerste Divisie.

For å rykke opp, spiller klubben som var best i runde 1-9, klubben som var best runde 10-18, klubben som var best runde 19-28 og klubben som var best runde 29-36, pluss de to beste lagene en ved slutten av sesongen (av de som ikke har kvalifisert seg tidliger)  en turnering med det det nest dårligste laget i toppserien.

I toppseriene er det mye styr med hvem som skal få CL-kvalik, UEFA og Intertottoplassen. Det en masse puljespill _etter_ sesongen for å avgjøre hvem som får plassene, ikke slik som det er ellers hvor det avgjøres på bakgrunn av slutttabellen. Merkelige greier.

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 nov 07, 22:00
Det jobbes jo sabla godt i Nederland med unge spillere. De er jo regjerende europamestere for U 21. Det som også kan legges merke til er at de få norske som reiser dit og spiller gjør det bra i Æresdivisjonen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 nov 07, 00:23

Det er vel en grunn til at de kaller det "æresdivisjonen"; det er en ære å få spille der.

"Tippeligaen" indikerer at det er pengespillet, og ikke fotballen, som står i fokus.

Det passer jo bra det. Vi er styrtrike her i nord, men ære vet vi ikke å verdsette.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 nov 07, 05:50

Opprinnelig postet av Costanza
Vi bygde nytt stadion fordi vi måtte ha det.

Men selv om vi ikke er sterkest økonomisk, så betyr ikke det at vi  ikke kan gjøre smartere og bedre kjøp enn Rosenborg, Brann og Vålerenga. Et lag som Stabæk har vist at det er mulig å kjempe om seriegull uten å være blant de rikeste klubbene.

Problemet blir å holde på gode spillere når vi melder oss ut av lønnsgalloppen. Selv om vi gjør smarte kjøp kan gleden bli kortvarig. De beste spillerne vil kreve markedslønn og for de beste spillerne vil den bli bestemt av Brann, VIF, etc.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 26 nov 07, 08:52
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av Costanza
Vi bygde nytt stadion fordi vi måtte ha det.

Men selv om vi ikke er sterkest økonomisk, så betyr ikke det at vi  ikke kan gjøre smartere og bedre kjøp enn Rosenborg, Brann og Vålerenga. Et lag som Stabæk har vist at det er mulig å kjempe om seriegull uten å være blant de rikeste klubbene.

Problemet blir å holde på gode spillere når vi melder oss ut av lønnsgalloppen. Selv om vi gjør smarte kjøp kan gleden bli kortvarig. De beste spillerne vil kreve markedslønn og for de beste spillerne vil den bli bestemt av Brann, VIF, etc.

Dette har du rett i. Når jeg leste at satsingen skulle avta (jeg tolker det slik)  synes jeg det er noe MOSS over det. Man skal ikke velge om man skal satse på egene talenter eller om man skal satse på gode kjøp. En toppklubb må være god på begge deler. Jeg undrer meg også over uttalelsen om at vi skal bli en toppklubb innen 2012. Det er fem sesonger til det. Det er like lang tid som vi skulle bruke på veien fra 2. div og til toppen av tippeligaen. Jeg tror en slik passiv holdning får noen negative utslag.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 26 nov 07, 10:27
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av Costanza
Vi bygde nytt stadion fordi vi måtte ha det.

Men selv om vi ikke er sterkest økonomisk, så betyr ikke det at vi  ikke kan gjøre smartere og bedre kjøp enn Rosenborg, Brann og Vålerenga. Et lag som Stabæk har vist at det er mulig å kjempe om seriegull uten å være blant de rikeste klubbene.

Problemet blir å holde på gode spillere når vi melder oss ut av lønnsgalloppen. Selv om vi gjør smarte kjøp kan gleden bli kortvarig. De beste spillerne vil kreve markedslønn og for de beste spillerne vil den bli bestemt av Brann, VIF, etc.

Dette har du rett i. Når jeg leste at satsingen skulle avta (jeg tolker det slik)  synes jeg det er noe MOSS over det. Man skal ikke velge om man skal satse på egene talenter eller om man skal satse på gode kjøp. En toppklubb må være god på begge deler. Jeg undrer meg også over uttalelsen om at vi skal bli en toppklubb innen 2012. Det er fem sesonger til det. Det er like lang tid som vi skulle bruke på veien fra 2. div og til toppen av tippeligaen. Jeg tror en slik passiv holdning får noen negative utslag.

 

Vi gjør begge deler i Moss. Nå har vi hentet inn veldig bra rutine i Johannessen, Kalsæg og Kvalheim samt at vi har forlenget kontrakten med kjempetalenter som Thømt Jensen og Gjestrumbakken. Begge er lokale gutter. Og MFK har dratt i gang et samarbeid med alle lokale klubber fra Råde i syd til Vestby i Nord - nettopp for å satse på lokale talenter. Og Thømt og Gjestrum er klare bevis på at vi får det til. Dyktige folk på yngre lag. Vi styrker stadig bemanningen som er knyttet til talentutviklingen og samtidig styrker vi laget med erfaring der det trengs. Blir spennende å følge Moss i 2008!

 

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 26 nov 07, 11:46

Jeg bidro vist til å få denne tråden off topic - så jeg får få den inn på sportet igjen.

Dagens stall er ikke god nok til å hevde seg blant de fire beste. Vi må ha inn minimum en v. back, en høyre kant. Jeg tror vi kan bruke Jonna på h. back og jeg håper fremdeles på han svensken på venstre. Tarik bør etter mitt syn rendyrkes som spiss og da kan vi droppe innkjøp av ny spiss.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 26 nov 07, 15:10
Det kommer veldig ann på hva Grønnhagen tenker på. Får vi tak i en høyrekant så er det gull. Får vi tak i en knallbra spiss kan vi spille som stabæk, dvs uten kantspill i det heletatt :-)

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3494

Lagt til: 26 nov 07, 16:17
Men de må vel ha en plan vedr kantspillere siden de valgte å ikke gi ny kontrakt til vår finske venn

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 nov 07, 16:27

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Det kommer veldig ann på hva Grønnhagen tenker på. Får vi tak i en høyrekant så er det gull. Får vi tak i en knallbra spiss kan vi spille som stabæk, dvs uten kantspill i det heletatt :-)

 

Drillo fant jo ut at det går ca 1.6 pasninger før mål kommer. Det er nest litt slik stabæk spiller til tider. Ikke dumt det akkurat. Men FFK kommer nok aldri til å spille slik. FFK er best når de "får i gang spillet sitt" som klubben er kjent for. FFK har en mer ballbesittende stil som kan egne seg til å slite ut motstander, men da må vi ha gode kantspillere som kan utnytte rommet bedre. En liten Overmars Jr hadde ikke vært å forakte det.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 nov 07, 18:16

Opprinnelig postet av Bjørnen

Blir spennende å følge Moss i 2008!

 

Ærru gæærn, ja det blir sinnsykt spennende, jeg kan nesten ikke vente.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 nov 07, 19:30
Opprinnelig postet av Fjedjik

Jeg bidro vist til å få denne tråden off topic - så jeg får få den inn på sportet igjen.

Dagens stall er ikke god nok til å hevde seg blant de fire beste. Vi må ha inn minimum en v. back, en høyre kant. Jeg tror vi kan bruke Jonna på h. back og jeg håper fremdeles på han svensken på venstre. Tarik bør etter mitt syn rendyrkes som spiss og da kan vi droppe innkjøp av ny spiss.

 

Vel, Vourinen kommer vel tilbake snart, kan hende han kan blomstre i 4-4-2 med dagens mannskap, men Gashi og Wehrman, som faktisk kan få ballen dit som Heavy trenger den for å score....

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 nov 07, 19:50
En fin tanke. Jeg håper Vuorinen klinker til og spiller seg inn på A-laget.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 26 nov 07, 19:51
Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av Bjørnen

Blir spennende å følge Moss i 2008!

 

Ærru gæærn, ja det blir sinnsykt spennende, jeg kan nesten ikke vente.

 

Håper faktisk at Måss klarer å ta steget opp i tippeligen til året, slik at vi får2 lag fra Østfold i den øverste divisjonen, desuten nå som Start er "borte" er det alltids greit med et lag vi garantert tar 6 poeng mot..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 nov 07, 20:09
Opprinnelig postet av Snæbbis
En fin tanke. Jeg håper Vuorinen klinker til og spiller seg inn på A-laget.
ja det kan bli spennende.. hva med stadheim ? kanskje han også kan bli noe

---------------------------

http://keiko99.net


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 nov 07, 21:13

Hva med Furuseth Olsen? Kanskje litt tvilsom etter episoden mellom han og Nannskog i Stabæk, men en god nok fotballspiller for FFK.

Litt usikker på posisjonen hans. Har sett ham et par ganger som høyrekant, og et par ganger som sentral midtbane. Han imponerte meg mest som høyrekant.

Blir kanskje dyrt, og FFK har jo hoppet av "karusellen". Men det er lov å drømme!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 nov 07, 21:24
Fredrikstad kan være det han trenger ja. Han er jo fra Tønsberg og har sikkert lyst til å spille ett sted på østlandet, samt at han er god, men er kanskje venskelig og vite hvor god iom at han ikke har spillt i TL på 3-4 år?

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 nov 07, 21:38
Er det noen jeg har vært glad for aldri havnet i FFK så er det PFO. Vi må ha lagspillere, ikke så sære folk at de ikke klarer å hilse på de man er på lag med. Han kommer på kant med de fleste spillergrupper. Selvfølgelig kan det hende han finner seg til rette her, men jeg mener det er gambling å ta sjansen. Dårlig stemning dreper selv de beste ferdigheter.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 nov 07, 21:43
Opprinnelig postet av Lemmy

Hva med Furuseth Olsen? Kanskje litt tvilsom etter episoden mellom han og Nannskog i Stabæk,


Ja, om det bare hadde vært den ene episoden som gjorde ham tvilsom.... Helt utrolig at den typen finner seg ny klubb hele tiden. Husker med gru han var aktuell for FFK for en del år siden før Eggen kom på bedre tanker og sa rett ut at han ikke ønsket noen primadonnaer til klubben. Takk for det.


Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 31 19

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340