Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 31 18

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 nov 07, 00:00

Grunnen til at det ikke ble noe med David J, var vel at det ikke ble noe salg av John Anders.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 24 nov 07, 00:28
Opprinnelig postet av Patrioten
Grunnen til at det ikke ble noe med David J, var vel at det ikke ble noe salg av John Anders.

Nja. Hvem vet. Jeg tror han rett og slett ble for dyr eller krevde for mye lønn. Han var jo visekaptein i Hammarby. Har lest at noen Hammarbyfans faktisk mener at David Johansson er best på venstreback, en ideell spiller med tanke på at han er god på begge sider.

Jensen uttalte jo at de leter hovedsaklig etter en venstreback, så det betyr kanskje at de satser på Sjöberg og/eller Bjørkøy som høyreback i tillegg til Czwartek?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 nov 07, 14:04
Blir veldig skuffa om vi må begynne å omskolere spillere for å dekke behovet, det blir noe jalla over det.

Men det virker ikke som det finnes penger i klubben så hva skal man gjøre ...

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 nov 07, 10:01

Vil bli i eliteserien

Christian Berg blir neppe spilleren som erstatter Christian Michelsen i Moss.

www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article3142776.ece


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 25 nov 07, 10:47
Tror dere ikke Berg vil gå til Bodø Glimt?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 nov 07, 10:58

Opprinnelig postet av Erikk
Tror dere ikke Berg vil gå til Bodø Glimt?

Spørs jo om de vil ha han.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 25 nov 07, 11:22
De trenger han slik jeg ser det. Litt usikker på hvor god han er etter skadeavbrekket men defensiv kraft på midtbanene trenger de.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 nov 07, 11:58

Har FFK kanskje hatt for store forventninger til det nye Stadionet sitt, det skulle jo genere penger både til det og andre, deriblant gode spillere, ambisjoner om å bli en toppklubb.

Er det Brynildsen som kanskje gjør at FFK må senke ambisjonsnivået, siden FFK har blitt lurt av han?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 nov 07, 12:04
Endret: 25 nov 07, 12:04
FFK er som kjent ute etter kantspillere. Hvorfor ikke da se til Nederland som oversvømmes av gode kantspillere? Hvis det er ett land i Europa som har tradisjon for å dyrke frem gode kantspillere med fart og teknikk på alle nivåer, så er det jo Nederland. Og jeg er helt sikker på at det er mulig å få noen til norsk toppfotball.

Jeg har tenkt på dette før, og tanken kom opp igjen da jeg leste at Halmstad er i ferd med å signe en 24 år gammel høyre kant fra den hollandske toppklubben NEC som visstnok skal ha imponert stort på prøvespill i Sverige. Beskrives som en rask, driblesterk og offensiv kantspiller. Mye tyder på at han blir klar for Halmstad om bare noen dager....

http://www.eurosport.se/fotboll/allsvenskan/2007/sport_sto1389411.shtml

Virker som en interessant spiller. Men det er kanskje for mye å be om at FFK har oversikt over det hollandske markedet. Egentlig merkelig; kan ikke huske en eneste hollandsk spiller i Tippeligaen. Kanskje FFK kan gå foran å vise vei.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 nov 07, 12:06
Endret: 25 nov 07, 12:08
tips FFK da costanza,for han virka god

---------------------------

http://keiko99.net


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 nov 07, 12:08
Opprinnelig postet av Patrioten

Har FFK kanskje hatt for store forventninger til det nye Stadionet sitt, det skulle jo genere penger både til det og andre, deriblant gode spillere, ambisjoner om å bli en toppklubb.

Er det Brynildsen som kanskje gjør at FFK må senke ambisjonsnivået, siden FFK har blitt lurt av han?

Nei jeg tror FFK vil bygge laget sitt med sine egene spillere og hvorfor skal vi bli med VIF,Brann,RBK og LSK på den galskapen dem driver.. er det slik du ønsker.. brenne av flere mill.

---------------------------

http://keiko99.net


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 nov 07, 12:11

Opprinnelig postet av Costanza
Egentlig merkelig; kan ikke huske en eneste hollandsk spiller i Tippeligaen.

Edwin Van Ankeren på Odd Grenland

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 nov 07, 12:17
Endret: 25 nov 07, 12:18
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Costanza
Egentlig merkelig; kan ikke huske en eneste hollandsk spiller i Tippeligaen.

Edwin Van Ankeren på Odd Grenland


Naturligvis...

Tror dog ikke vi får se han og Kvisvik i samme klubb ;)

(vet at han har lagt opp)

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 25 nov 07, 12:35

Opprinnelig postet av keiko99

Nei jeg tror FFK vil bygge laget sitt med sine egene spillere og hvorfor skal vi bli med VIF,Brann,RBK og LSK på den galskapen dem driver.. er det slik du ønsker.. brenne av flere mill.

Er nok ikke snakk om hva FFK vil men heller hva FFK må. FFK har rett og slett ikke midler til å henge med desverre...

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 nov 07, 13:34
Endret: 25 nov 07, 13:36
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Patrioten

Har FFK kanskje hatt for store forventninger til det nye Stadionet sitt, det skulle jo genere penger både til det og andre, deriblant gode spillere, ambisjoner om å bli en toppklubb.

Er det Brynildsen som kanskje gjør at FFK må senke ambisjonsnivået, siden FFK har blitt lurt av han?

Nei jeg tror FFK vil bygge laget sitt med sine egene spillere og hvorfor skal vi bli med VIF,Brann,RBK og LSK på den galskapen dem driver.. er det slik du ønsker.. brenne av flere mill.

Hvis vi ønsker å være blandt de beste i landet, som de fleste ønsker, må vi nok svi av del millioner, ellers blir vi kjempende i ingenmannsland og har ikke noe å spille for, det var vel ikke derfor vi bygde nytt Stadion, men det er kanskje slik du ønsker det ?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 nov 07, 13:45
Endret: 25 nov 07, 13:46
Vi bygde nytt stadion fordi vi måtte ha det.

Men selv om vi ikke er sterkest økonomisk, så betyr ikke det at vi  ikke kan gjøre smartere og bedre kjøp enn Rosenborg, Brann og Vålerenga. Et lag som Stabæk har vist at det er mulig å kjempe om seriegull uten å være blant de rikeste klubbene.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 25 nov 07, 14:50
Full ære til Stabæk for det. Håper vi blir mer fornuftige med Huth i stolen. Vi har desverre svært mye å gå her desverre med Stadhaim Voininen Tegstrøm mm friskt i minne

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 nov 07, 15:23

Opprinnelig postet av Costanza
FFK er som kjent ute etter kantspillere. Hvorfor ikke da se til Nederland som oversvømmes av gode kantspillere? Hvis det er ett land i Europa som har tradisjon for å dyrke frem gode kantspillere med fart og teknikk på alle nivåer, så er det jo Nederland. Og jeg er helt sikker på at det er mulig å få noen til norsk toppfotball.

Jeg har tenkt på dette før, og tanken kom opp igjen da jeg leste at Halmstad er i ferd med å signe en 24 år gammel høyre kant fra den hollandske toppklubben NEC som visstnok skal ha imponert stort på prøvespill i Sverige. Beskrives som en rask, driblesterk og offensiv kantspiller. Mye tyder på at han blir klar for Halmstad om bare noen dager....

http://www.eurosport.se/fotboll/allsvenskan/2007/sport_sto1389411.shtml

Virker som en interessant spiller. Men det er kanskje for mye å be om at FFK har oversikt over det hollandske markedet. Egentlig merkelig; kan ikke huske en eneste hollandsk spiller i Tippeligaen. Kanskje FFK kan gå foran å vise vei.
Hollandske spillere er sabla dyre. Da van Ankeren kom til Odd i sin tid,var han meget dyr selvom han hadde begynt å dra på åra. Han fant seg ei dame i Skien og avsluttet vel i Tollnes. Mye mulig jeg tar feil. Ellers så er det kvalitet over hollandske spillere-. De har gode trenere og spillerutviklere. Så din ide er meget god. Har vi hatt hollandske trenere i TL tro? Jeg husker ikke, men begynner jo å dra på åra.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 nov 07, 15:30

Opprinnelig postet av Costanza
Vi bygde nytt stadion fordi vi måtte ha det.

Men selv om vi ikke er sterkest økonomisk, så betyr ikke det at vi  ikke kan gjøre smartere og bedre kjøp enn Rosenborg, Brann og Vålerenga. Et lag som Stabæk har vist at det er mulig å kjempe om seriegull uten å være blant de rikeste klubbene.

 

Det gjelder det å betrakte det som en egen viktig jobb i seg selv å få tak i de rette spillerne. Da hjelper det å ansette talentspeidere eller tilsvarende av noe slag. Per dags dato kan jeg ikke se at vi har det, i motsetning til en del av de klubbene du nevner, og jeg vil legge til LSK på lista di over klubber som evner å gjøre lure, gode og gjenomtenkte kjøp uten at de er alt for dyre.

Det vi derimot kan konkurrere på er spillerutvikling og talentarbeid. I alle fall slik forholdene er i dag, så er det kanskje kun dette vi er i Norgestoppen på.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 nov 07, 19:34

Lustig förhandlar med Sundsvall - väntar på andra bud

Förhandlingar om ett nytt kontrakt med GIF Sundsvall är inledda. Mikael Lustig håller dock dörrarna för andra klubbar vidöppna.


www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm



Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 31 18

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340