Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 31 8

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 07 nov 07, 16:04
Opprinnelig postet av Shadar
Hva med å utvikle noen selv? Hvis TL utvides i 2009 så kan vi vel ikke rykke ned i 2008. Bruk denne muligheten til å la egne lokale talenter til å spille...


Det blir vel slik at iallefall ett lar rykker ned kan jeg tenke meg. Men er ellers veldig enig i det du skriver. Lokale talenter må få prøve seg, og hvis de kan det uten at et tap eller to for mye har noe å si så må vi gi de sjansen synes jeg.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 nov 07, 16:11
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Det blir vel slik at iallefall ett lar rykker ned kan jeg tenke meg. Men er ellers veldig enig i det du skriver. Lokale talenter må få prøve seg, og hvis de kan det uten at et tap eller to for mye har noe å si så må vi gi de sjansen synes jeg.

Det ligger an til å bli slik at ingen rykker direkte ned. De to siste spiller kvalifisering mot 3. og 4. plassen i 1. divisjon.

Uansett må vi jo finne en balansegang i forhold til å satse på lokale talenter og hente inn eksterne forsterkninger.

Men jeg føler at vi hente inn en høyreback og venstreback. Og minst én kantspiller.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 nov 07, 16:14
Endret: 07 nov 07, 16:15
Opprinnelig postet av Mustang

Da er de 3 første ute av FFK troppen....vil tro flere vil følge etter... 



Berg og Hoås har vel ligget i korta. En kan jo bare beklage at de ikke helt levde opp til forhåpningene. Multaharju skulle jeg personlig gjerne ha beholdt, men sånn er det... 

---------------------------

Svensk magi!


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 07 nov 07, 16:34
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Mustang

Da er de 3 første ute av FFK troppen....vil tro flere vil følge etter... 



Berg og Hoås har vel ligget i korta. En kan jo bare beklage at de ikke helt levde opp til forhåpningene. Multaharju skulle jeg personlig gjerne ha beholdt, men sånn er det... 

 

Beholde Multa fordi?

 

Pasningene hans?

Allsidigheten?

 

 

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 07 nov 07, 16:41
Multe var jo en glimrende potet, var aldri stjerne men gjorde seg som regel ikke bort heller. Ikke minst var det null suttring, dette var trist.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 nov 07, 17:18
Endret: 07 nov 07, 17:19
Jeg hadde ikke hatt noe i mot å beholde Miikka Multaharju heller. Ingen hadde bedre innstilling enn han på banen når han spilte. Han kunne gå inn og gjøre en grei jobb i fire ulike posisjoner, og klaget aldri når han ble satt på benken. Ikke noe teknisk vidunder, men de gangene han fikk spille på høyresiden hendte det at han var blant lagets beste. Stor arbeidskapasitet og dekket store områder på banen, defensivt og offensivt. Han hadde også noen gode kamper på venstreback. Helt klart en spiller jeg vil savne å ha i stallen.

Nettavisen skriver for øvrig dette:

"Multaharju har faktisk vært på banen i hele 15 av Fredrikstads seriekamper denne sesongen, men får heller ikke fornyet tillit. Det er verdt å legge merke til at Fredrikstad kun tapte to av de 15 kampene Multaharju var involvert i."

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 07 nov 07, 17:25
Endret: 07 nov 07, 17:27

Synes det nesten var litt merkelig. Multe har gjort jobben sin på en meget god måte.. Jeg kunne faktisk tenkt meg Multe istedenfor Sjøberg (om han får kontrakt da seff).

Og som herremannen over har også tv2 lagt merke til Multe på en god måte..

Han spilte jo som oftest også i det bakre rekker, så han kan ikke ha gjort altfor mye feil

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 nov 07, 18:00

Opprinnelig postet av Costanza

"Multaharju har faktisk vært på banen i hele 15 av Fredrikstads seriekamper denne sesongen, men får heller ikke fornyet tillit. Det er verdt å legge merke til at Fredrikstad kun tapte to av de 15 kampene Multaharju var involvert i."

Morsomt. Burde nesten laget en statistikk som med Kvisvik. Da hadde vi muligens kunnet konkludere med at FFK nå ikke har fornyet kontrakten med sin "beste spiller". ;)

Jeg slaktet Multe ifjor høst og har svelget en drøss kameler i år. Nå synes jeg det er synd han må gå fordi han er en av få spillere som man kunne forvente innsats og tæl fra.

Jeg håper dog at det er en klar indikasjon på at vi ikke kommer til å BEHØVE en Multe neste år - og følgelig at vi har flere spennende flankespillere på vei inn...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 nov 07, 18:05

slenger meg med på den der. syns ikke multe har gjort seg bort på noen måte. han må ha vært den som løp mest i de kampene han spilte. vi trenger noen som kan jobbe så hardt som han. spesielt viktig i kamper det butter litt imot. det eneste som hjelper da er å løpe mye mer enn motstanderne.

når det gjelder hoås så er jeg veldig glad for at han er ferdig. kristian berg har spilt bra når han har spilt. men han er for mye skada.

blir spennende å se hva som skjer med stallen fremover. synd steffanutto ikke kom hit. håper vi kan få inn noen på høyresiden å venstreback. hvis kouadio ikke får spille mer for oss må vi ha inn en venstre kant også.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 nov 07, 21:04
Opprinnelig postet av Mustang
Beholde Multa fordi?


Andre har i grunn svart for meg, f.eks. Costanza og denialsander, så jeg skal ikke gjenta de samme argumentene, bare poengtere at jeg tenkte på det samme. :-)

---------------------------

Svensk magi!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 nov 07, 21:05
Endret: 07 nov 07, 21:07

For dere som savner ei "potet" i FFK , når "Multa" går i bærplukker´n.

Annar Førsund , VIF og U-21 er Boosman spiller. I vår lansert som VIFs nye "potet" , gutten som ville ta over arven fra Dos Santos. Førsund hadde en brukbar sesong som midtstopper i Sandefjord forrige sesong. Bl.a var han vel Sandefjords og banens beste i kampen mot FFK i Sandefjord i forrige sesong. Var midtstopper da, kan også brukes som back, breddeholder m.m.

Demidov også u-21 er også Boosman. Han ville vært en suveren 3.mann på midten til å puste Gashi og Wehrman i ryggen, allerede neste år.

Bjørkøy vil opp til "Hain Litj-Eggen" som sikler etter Jonna, god betaling er sikra, også fordi FFK tegna 3.års kontrakt med Jonna. Smart gjort av FFK, dumt av Jonna.

Bruk penga fra Jonna på disse to, og laget er styrka allerede neste år, for ikke å snakke om framover.

Med denne duoen sammen med ungdommene fra FFK, Tarik, Shabani, Staw, Bråthen, Trulsen, Thommasen m.fl  + de unge leiesoldatene Kuoakio og Fofana må jeg virkelig si at "The future so bright I gotta wear shades".

Klarer FFK også å hoste opp ytterligere penger så kan de benyttes på mer rutinerte spillere, som holder koken 2-3 sesonger til.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 07, 21:14
Endret: 07 nov 07, 21:16
Problemet med disse to spillerne, er jo at de spiller i de to posisjonene vi allerede er best besatt: Sentral midtbane og midtstopper.

Synes du ikke laget FFK hadde blitt bedre av å hente inn rene backer og kanter fremfor to spillere som hovedsaklig spiller midtstopper og sentral midtbane?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 nov 07, 21:32
Endret: 07 nov 07, 21:39
Demidov Bosman-spiller? Vi snakker om Hønefoss-spilleren, ikke sant? Han har to år igjen av kontrakten, men Hønefoss har sagt seg villig til å slippe ham. Jeg tipper han kjapt kan komme til å koste 5 mill.

Bortsett fra Jørgen Jalland er Arnar Førsund muligens den spilleren VIF-fansen helst ser finner seg en annen arbeidsgiver. Førsund har absolutt ingenting å tilføre dagens FFK-lag.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5398

Lagt til: 07 nov 07, 21:36
Førsund har spilt på høyreback på u21 landslaget og gjort det bra der de siste kampene. Han er nok ikke den offensive backtypen som Grønhagen er på jakt etter, men han er ingen dum mann fordet, selv om han vil bli litt dyr (utdanningskompensasjon osv). Håper jo på Lüstig, men hvis han ikke er aktuell så kan Førsund være et bra alternativ.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 07 nov 07, 21:41

DIF och IFK får konkurrens - Fredrikstad jagar Lustig
07/07/11 13:04

Djurgården och IFK Göteborg har tidigare uttryckt sitt intresse för Mikael Lustig. Nu kan FotbollDirekt.com avslöja att de allsvenska lagen får hård konkurrens från Norge. Fredrikstad är på jakt efter den svenske backtalangen.

- Vi har varit och tittat på Lustig, säger Anders Grönhagen, tränare i Fredrikstad, till FotbollDirekt.com.

Mikael Lustig var med och spelade upp GIF Sundsvall från superettan till allsvenskan. Men det är långt ifrån säkert att den talangfulle ytterbacken spelar för Norrlandslaget nästa säsong. Flera klubbar är intresserade av 20-åringen och nu blandar Fredrikstad sig in i kampen.

- Ja, jag ska vara ärlig och säga att vi har tittat på honom. Vi såg honom i sista matchen mot Ljungskile och har även haft koll på honom tidigare, säger Anders Grönhagen och lägger till, men därifrån är det långa vägar tills det blir klart med en övergång.

de ser på alternativer


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 nov 07, 21:42
Endret: 07 nov 07, 21:44
Jeg liker Førsund. Bare stilen hans er jo egentlig nok til å kjøpe fyren! Men jeg så et intervju med han for ikke så altfor lenge siden der han sa at han ønsket å spille i midtforsvaret, og ikke som back eller kant som han er brukt en del på U21 og litt Vålerenga. Så det er kanskje ikke så smart å hente en spiller å bruke han i en posisjon han ikke trives best i... Som vi for eskempel gjorde meg Sjöberg.

Angående Lustig... leste om dette for noen dager siden. Grönhagen reiste for å se ham i en kamp i slutten av oktober. Da spilte Lustig forferdelig dårlig og ble i tillegg utvist. Men har lest en del om fyren, og det er klart at han virker veldig interessant. Høyreback på U21-landslaget i Sverige. God med ball, bra pasningsspill og er ofte med i angrep. En moderne backtype. Men her blir konkurransen om signaturen tøff... hvis FFK melder seg på.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 07, 21:43
Synes vi skulle ha hentet Hulsker i Sommer jeg. Det synes jeg fortsatt. Nå som Start rykket ned gjelder ikke kontrakten han skrev...

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 07, 21:44

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes vi skulle ha hentet Hulsker i Sommer jeg. Det synes jeg fortsatt. Nå som Start rykket ned gjelder ikke kontrakten han skrev...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 nov 07, 21:59

Førsund er ung og kan utvikle seg til å bli en back. Jeg synes han spiller bedre der enn i midtforsvaret. Kanskje Førsund innser at han må ta et plasseringsvalg om han vil spille TL-fotball. Jeg har sett noen kamper av Førsund på U-21 og det er ikke noe å kimse av..

Angående ny høyrekant: Tror dere Martin Borre eller Fredrik Strømstad kunne vært aktuelle (Jeg ser vel egentlig ikke Hoff som aktuelt) ?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 07, 22:04
Opprinnelig postet av Shadar

Angående ny høyrekant: Tror dere Martin Borre eller Fredrik Strømstad kunne vært aktuelle (Jeg ser vel egentlig ikke Hoff som aktuelt) ?

Martin Borre kunne kanskje vært interessant, men hvorfor omskolere Fredrik Strømstad til kantspiller??? Han er vel ikke akkurat typen til å gå til linja og slå innlegg??? Nei, helt meningsløst spør du meg.



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 31 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340