Husk meg
Brukernavn
Passord

Stenging av tråder kontra fjerning/redigering av innlegg

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 okt 07, 23:40
Moderatorer:

Når en tråd utarter seg, og forfaller i for/mot ultras, ikke steng tråden! Hvorfor?
 - Når man stenger tråden stenger man også de ganske mange fornuftige debattanter som potensielt kan få noe fruktbart ut av  en diskusjon, og det er jo absolutt ikke meninga; å straffe de som argumenterer fornuftig og er opptatt av sak og ikke person. Det er noe av dette moronene faktisk ønsker å oppnå, å redusere enhver debatt til for/mot ultras, og jeg ser overhodet ingen grunn til å premiere dem på denne måten.
 - Når en fjerner et innlegg som bryter netikette og/eller forumets regler med alle svar til samme innlegg markerer en hva som er uakseptabelt og ikke, og det blir en individuell straff istedet for en kollektiv straff

Kanskje dere skulle lage et system for å hive ut en "undertråd" med innledende melding på en enkel måte? Og kanskje aldri slette, men heller flytte meldinger med undertråder til papirkurven, og la moronene holde på der?

På denne måten vil usakligheter bli fjerna fra fornuftige tråder, og de som har lyst til å være personliger, men da på et sted som nesten ingen leser...

Det har i det siste vært opptil flere tråder som har hatt meget fornuftige innlegg, som har fortjent svar, og som jeg har ønsket å besvare, men som har blitt låst pga usakligheter.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 okt 07, 00:49

Dersom det er innlegg som du mener fortjener svar og trådene er stengt grunnet usakligheter etc, kan du ikke da sende ditt svar til de du mener fortjener dette pr PM?

I bunn og grunn burde de fleste av disse diskusjonene du refererer til vært tatt pr PM og ikke i annenhver tråd som i utgangspunktet skal handle om noget helt annet...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 okt 07, 10:21
Opprinnelig postet av KeJ

Dersom det er innlegg som du mener fortjener svar og trådene er stengt grunnet usakligheter etc, kan du ikke da sende ditt svar til de du mener fortjener dette pr PM?

Nei, for da heter det ikke "forum", da heter det "epost". Jeg gidder ikke svare en-til-en, for noe av vitsen må jo være at et innlegg kan gi en ny synsvinkel til et problem, ny fortolkning av fakta som kan inspirere andre osv.

Opprinnelig postet av KeJ

I bunn og grunn burde de fleste av disse diskusjonene du refererer til vært tatt pr PM og ikke i annenhver tråd som i utgangspunktet skal handle om noget helt annet...



Poenget mitt er at en stengt tråd kan inneholde glimrende innlegg med velfunderte betraktninger, men som aldri får muligheten til å bidra til det kollektive innholdet, siden tråden blir stengt.

En tråd kan inneholde mange diskusjoner, og det er derfor jeg mener at det hadde vært fornuftig å slenge en hel undertråd ut av tråden og inn i papirkurven, der hvor undertråden blir usaklig osv.

Da vil det også bli et incitament for å la være å svare på de ubegrunna, personlige og usaklige innleggene, for man risikerer når som helst å bli flytta til et helt annet sted, hvor ingen er interesserte i å lese det du skriver.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340