Husk meg
Brukernavn
Passord

Ulf Berg trekker seg!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 10 okt 07, 08:00

Da har Ulf Berg trukket seg med umiddelbar virkning. Dette synes jeg er trist. Mannen har gjort en formidabel innsats for PH og klubben. Trist!!!! Da er det vel mange som er fornøyde kan jeg tenke meg...  en ressursperson er skjøvet ut i kulda.....godt jobba!!!!

---------------------------

jorhan


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 10 okt 07, 08:07
hmm.. sitter å tenker på om dette er voksent gjort eller ikke... Han har jo blitt kritisert av en liten fraksjon.. Synd det måtte gå slik, men honør til Ulf som tar sin hatt og går for å dempe konflikten.

---------------------------

hmm....


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 okt 07, 08:20

Fy faan ! DET var synd...

 

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 okt 07, 08:23
Link til saken i FB

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 okt 07, 08:25
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Link til saken i FB

Artikkelen i Demokraten, som FB baserer saken sin på:

www.demokraten.no/lokalsport/article3048029.ece

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 10 okt 07, 08:40

Utrolig bra at han trekker seg nå, blitt for mye merkelig ting fra den kanten.

Nå må man glemme hester og busser og dugnader som å bygge hus til kvisvik, å begynne å lage tribuneliv

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 10 okt 07, 08:45

Forslag til nye folk i Plankehaugens styre kan sendes til valgkomitéen, for eksempel ved undertegnede: lars.thoresen@plankehaugen.no. En ekstraordinær generalforsamling må sannsynligvis gjennomføres snart. Styret kommer med mer informasjon om dette.

Jeg er som vanlig spent på både frammøte og reell interesse hos folk flest. Setter vel et par kroner på at engasjementet som vanlig ikke viser seg å være enormt når det endelig gjelder. Synd om Ulf følte han måtte trekke seg på grunnlag av noe som til syvende og sist viste seg å være en storm i et vannglass...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 10 okt 07, 08:54
Synd og trist!

Trist at noen tror at tribunelivet lider av å ha en ildsjel som leder som ivaretar sikkerheten til medlemmene sine.

Har full forståelse for at han trekker seg, ikke fordi noen ytterst få ønsket det, men fordi belastningen i media blir for stor for han og hans familie.

De som har hetset og kommet med trusler bør gå i seg selv og finne ut hvor gode supportere de egentlig er!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 okt 07, 09:18
Ja, nå er det mange som bør kjenne sin besøkelsestid! Synd at det skulle skje sånn, men det var kanskje for det beste akkurat nå i disse tider, hvis man skal ta dette forumet som fasit....
Håper virkelig det kommer til folk som virkelig vil, og som kan sette klare linjer for hva som er riktig og galt. Men håper at det ikke blir en typ, nå skal vi ta igjen for alt Ulf og de har gjort..
Dessverre får jeg ikke vært der selv, da studier holder meg i London, men jeg ønsker dere alle et godt valg, og håper denne saken snart demmes bort!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 okt 07, 09:47
Opprinnelig postet av jorhan

Da har Ulf Berg trukket seg med umiddelbar virkning. Dette synes jeg er trist. Mannen har gjort en formidabel innsats for PH og klubben. Trist!!!! Da er det vel mange som er fornøyde kan jeg tenke meg...  en ressursperson er skjøvet ut i kulda.....godt jobba!!!!

 

Tja, det er vel flere enn Ulf Berg som har blitt skjøvet ut i kulda i det siste, godt hjulpet av Ulf Berg. Så jeg vet vel ikke helt hvem som ble sittende med svarteper til slutt jeg...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 okt 07, 10:01
trodde ikke du var i styret lenger jeg lars ?

trist at ulf trekker seg

---------------------------

http://keiko99.net


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 okt 07, 10:05
Endret: 10 okt 07, 10:12

Det er synd at Ulf trekker seg.

Det er en direkte sammenheng mellom antall busser på bortekamper med tribuneliv. Forstår ikke folk det, er det ikke tribuneliv man ønsker, men å ta rotta på Ulf som har har gjort en kjempejobb her.

Mange busser er det samme som mange folk. På Ullevål mot Lyn i fjor var det 77 busser og 5000 mennesker fra Fredrikstad. Det var kjempeliv, med 2 busser kunne vi ha hoppet og sunget hvor mye vi orket, men ikke kommet opp til det nivået som var der inne da.

Det er både greit og riktig å debattere saker, episoder og framgang, men ikke personangrep. Det har forekommet både mot Ulf, Zoran og andre her inne på nettet . Det er veldig unødvendig.

 Det er viktig å reise spørsmål om styrets vedtak og fremgangsmåter, det er viktig å kunne stille andre spørsmål i en organisasjon som er blitt så stor som PH, men det må være saksorientert, ikke personorientert. 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 10 okt 07, 10:41
Opprinnelig postet av jambo

Tja, det er vel flere enn Ulf Berg som har blitt skjøvet ut i kulda i det siste, godt hjulpet av Ulf Berg. Så jeg vet vel ikke helt hvem som ble sittende med svarteper til slutt jeg...

Opprinnelig postet av A9$h

Utrolig bra at han trekker seg nå, blitt for mye merkelig ting fra den kanten.

Nå må man glemme hester og busser og dugnader som å bygge hus til kvisvik, å begynne å lage tribuneliv

Uttalelser som dette faller på sin egen urimelighet og er noe dere burde holde dere for gode til...

I grunn skammelig at dere ikke har større selvinnsikt enn at dere brekker av dere slike ting. I forhold til hva Ulf Berg har betydd for Plankehagen, ja så er faktisk ikke dere mer verdt en ei kvise første skoledag...Dere har så langt jeg kan se ikke bidratt med annet enn skittkasting og kvalme... Mulig jeg tar feil, men men...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 10 okt 07, 10:53
Har et litt ambivalent forhold til dette. Selvsagt synd at en ressursperson som har betydd så mye for Plankehaugen (mer enn historieløse guttunger lett glemmer:) føler seg frosset ut. Jeg føler likevel kritikken av forholdet til Morgan, samt håndteringen av ekskluderingene, har vært berettiget. Når det gjelder Plankehaugens "imageproblem", tror jeg ikke dette eksisterer. Det folkelige (som enkelte kaller "tantete") imaget har vært Plankehaugens styrke. At noen "hardcore" fraksjoner mener dette er et problem, er helt uvesentlig. Kritikk av busskaravanene er også uberettiget. Buss-hypen var uten tvil et viktig bidrag til å få flere på kamp. Det ble en snakkis - alle skulle på Plankehaugen-buss. Noen blir stolte av det, andre blir flaue. Så er det bare et spørsmål om hvem man bryr seg om?

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 okt 07, 11:18
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av jambo

Tja, det er vel flere enn Ulf Berg som har blitt skjøvet ut i kulda i det siste, godt hjulpet av Ulf Berg. Så jeg vet vel ikke helt hvem som ble sittende med svarteper til slutt jeg...

Uttalelser som dette faller på sin egen urimelighet og er noe dere burde holde dere for gode til...

I grunn skammelig at dere ikke har større selvinnsikt enn at dere brekker av dere slike ting. I forhold til hva Ulf Berg har betydd for Plankehagen, ja så er faktisk ikke dere mer verdt en ei kvise første skoledag...Dere har så langt jeg kan se ikke bidratt med annet enn skittkasting og kvalme... Mulig jeg tar feil, men men...



Det er helt klart et stort tap at Ulf Berg trekker seg. Jeg har da aldri antydet noe annet KeJ. Hvorfor faller min uttalelse på sin egen urimelighet? Ulf Berg var den som stod frem i media og fortalte om hvor forferdelige de folkene som ble utestengt var. Da oppstod det en masse bråk, som til slutt ble dråpen som fikk begeret til å renne over. Da mener jeg at Ulf Berg er den som til slutt ble sittende igjen med svarteper. Hva slags skittkasting og kvalme har jeg bidratt med her? Jeg legger frem et utsagn som beskriver situasjonen som nå har oppstått. Ser ikke helt hvordan det er skittkasting eller kvalme. I forhold til Ulf Berg vet jeg ikke om jeg er så mye som en kvise engang. Men jeg må jo flire litt når du KeJ så til de grader vrir om på det jeg sier. "Når man skal dytte noen utfor et stup, så må man ikke bli så ivrig at man faller etter selv". Det beskriver vel situajsonen til Ulf Berg ganske greit her synes jeg. Men JA KeJ, et kjempetap for PH.


Og en annen ting: At styreleder i FFK, sier at Ulf er hjertelig velkommen til å gjøre en jobb i FFK systemet, understreker vel bare at Ulf Berg har hatt hendene sine i litt for mange ræver på en gang.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 10 okt 07, 11:22

I stand corrected.

Mulig jeg i irritasjonens påvirkning missforsto innlegget

Er mann nok til å legge meg flat dersom innlegget ikke var nok et bidrag til å kaste dritt etter UB og hans likemenn...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 okt 07, 11:26
Opprinnelig postet av KeJ

I stand corrected.

Mulig jeg i irritasjonens påvirkning missforsto innlegget

Er mann nok til å legge meg flat dersom innlegget ikke var nok et bidrag til å kaste dritt etter UB og hans likemenn...



Det kreves storhet for å innrømme sine feil, så takk til deg KeJ :)

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 10 okt 07, 11:40
Synd det, da får vi se om noen er klare til å ta over...

Mye dritt som skjer rundt klubben nå, har vel aldri blåst såpass, men etter min mening er fellesnevneren at de har satt seg selv i disse problemene.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 okt 07, 12:07
Supporterlederen trakk seg

Også lederen i FFKs supportergruppe Plankehaugen, Ulf Berg, har valgt å trekke seg med umiddelbar virkning. En av grunnene skal være rotet rundt Morgan Andersen-saken.

- Jeg har fått kritikk for at jeg støtter Morgan Andersen. Til og med for at jeg besøkte ham på hans feriested i Spania, sier Ulf Berg til Demokraten.no.

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 okt 07, 12:12

Synes det var på tide at han ga seg, han har knyttet alt for nære bånd med Fredrikstad fotballklubb, det er jeg sterkt imot for Plankehaugen skal være Uavhengig av FFK. Han støtter også Morgan, noe han godt kan gjøre som enkeltperson, men han kan ikke snakke for 4100 medlemmer når ca halvparten er uenig.

Nå håper jeg det viktigste blir satt fokus på i plankehaugen, nemlig tribuneliv og tfo. Så kan alt utenomstribune ting dra til helvete.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 12:29

Trist for Plankehaugen, FFK og Fredrikstad at Berg trekker seg. Ikke fordi personen Ulf Berg er så viktig, men mere fordi at den inkluderende supporterkulturen han representerer har vært samlende for hele byen.

Utskuddene fra PH som har vært på banen i det siste ønsker en helt annen kultur. Der det er de få, ikke bestemødre og barnebarn, som skal skape stemning på tribunen. Det er vel liten tvil om at disse få vil skape mer liv en og en, men totalt vil det ikke bli den mønstringen som det har vært. Det vil antageligvis holde lenge med en buss/maxitaxi i stedet for 70 busser som det var til bortekampen mot Lyn i fjor.

Jeg har stilt spørsmålet i andre tråder tidligere uten å få noe fornuftig svar: Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det er viktig at en supporterklubb er uavhengig av klubben den skal støtte?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 10 okt 07, 13:00
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg har stilt spørsmålet i andre tråder tidligere uten å få noe fornuftig svar: Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det er viktig at en supporterklubb er uavhengig av klubben den skal støtte?

For i en del tilfeller kan klubben og en supporterklubb ha motstridende syn på enkeltsaker. Det kan være billettpriser, fordeling av f.eks cupfinalebilletter, plassering på stadion osv.

Ser man sakene i et større perspektiv kan en supporterklubb være et korreks eller meningsbærer for hvordan en klubb skal utvikle seg.

Når det er sagt, så går det an å stille spørsmålstegn ved hvorfor supportere på død og liv skal organisere seg (uavhengig av denne situasjonen).

 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 10 okt 07, 13:00

Veldig trist dette. Kjennre at jeg blir litt tappet for krefter sjøl.

Mye av det som har skjedd i det siste skyldes nok "voksesmerter". PH var en liten dedikert gjeng. Så rykker FFK opp og PH vokser noe durabelig. Da skjer det mye og mange mener mye. Og det tar tid litt tid og en del feilskjær både fra styret og medlemmer før ting kommer på plass. Det er lettere å holde styr på en organisajon med 200 medlemmer enn 4100 medlemmer.

Håper at den ekstraordinære generalforsamling kan få avklart en del av disse stridsspørsmålene som har vært oppe i år, slik at det nye styret får et solid mandat å jobbe utifra.

FFK og PH trenger alle som bryr seg om klubben og fotball.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 10 okt 07, 13:07
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg har stilt spørsmålet i andre tråder tidligere uten å få noe fornuftig svar: Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det er viktig at en supporterklubb er uavhengig av klubben den skal støtte?

Jeg synes det er greitt at supporterne har sin egen organisasjon som tar seg av tribuneliv, reiser til kamp osv. Men for at dette skal fungere bra må en jo ha et samarbeid med klubben. Jeg ser ikke noe rart i at supporterklubben (uansett lag) har en representant i styret for klubben. I bedriftsstyrer sitter det jo representanter fra de ansatte. Det er en veldig god lyttepost for hva som rører seg i klubben. Samtidig kan supporterne ha en talsperson inn i styret.

Hva supporterklubben mener om forskjellige ting står jo supporterne fritt å bestemme. Kanskje PH burde ha oftere medlemsmøter for å diskutere saker som kommer opp? Da hadde det vært lettere for styret å vite at det de mente var i tråd med medlemmenes oppfatning.

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 okt 07, 13:21

Opprinnelig postet av keiko99
trodde ikke du var i styret lenger jeg lars ?

Han er ikke det heller.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 13:54
Opprinnelig postet av foyn

For i en del tilfeller kan klubben og en supporterklubb ha motstridende syn på enkeltsaker. Det kan være billettpriser, fordeling av f.eks cupfinalebilletter, plassering på stadion osv.

Ser man sakene i et større perspektiv kan en supporterklubb være et korreks eller meningsbærer for hvordan en klubb skal utvikle seg.

Når det er sagt, så går det an å stille spørsmålstegn ved hvorfor supportere på død og liv skal organisere seg (uavhengig av denne situasjonen).

 

Det første avsnittet ditt er forstår jeg, men forstår ikke hvordan dette blir bedre av at man er uavhengig.

Det andre avsnittet derimot synes er merkelig. Skal supportere være kritikere først og fremst? Skal supporterklubben ha "folkeavstemning" innad på om man er enig med klubben i et og alt? Inneforstått med at supportere individuelt har syn på spillerkjøp/salg, laguttak osv, men at en supporterklubb skal ha som formål å kritisere dette er for meg merkelig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 10 okt 07, 14:00
Det er trist at UB trekker seg. Trist fordi han utvilsomt er en ildsjel som har lagt ned masse innsats i PH, og har gjort masse godt.

Meeeen.........Jeg syns ikke vi skal gi UB noen martyrstatus. Etter den elendige håndteringen av saken om de fire utkastede,  det altfor tette forholdet til klubben samt den uforbeholdne støtten til MA som har plassert UB til dels i et hjørne er det nesten logisk at noe måtte skje. UB har vært talsmann og frontfigur og har fremstått som PH`s uoffisielle leder, og i kraft av den rollen har han nå fått en smell. Jamfør leken og steken osv.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 okt 07, 14:08
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Trist for Plankehaugen, FFK og Fredrikstad at Berg trekker seg. Ikke fordi personen Ulf Berg er så viktig, men mere fordi at den inkluderende supporterkulturen han representerer har vært samlende for hele byen.

Utskuddene fra PH som har vært på banen i det siste ønsker en helt annen kultur. Der det er de få, ikke bestemødre og barnebarn, som skal skape stemning på tribunen. Det er vel liten tvil om at disse få vil skape mer liv en og en, men totalt vil det ikke bli den mønstringen som det har vært. Det vil antageligvis holde lenge med en buss/maxitaxi i stedet for 70 busser som det var til bortekampen mot Lyn i fjor.

Jeg har stilt spørsmålet i andre tråder tidligere uten å få noe fornuftig svar: Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det er viktig at en supporterklubb er uavhengig av klubben den skal støtte?

 Personlig synes jeg Harry Hansen saken og Markus Ringberg salget er to gode eksempler på at Plankehaugen ikke bør ha for nære bånd. Dem reddet vel jobben til en ressurs person som Harry Hansen, og sa klart ifra når en av klubbens mest populære spillere ble solgt. Tviler på om det samme hadde skjedd idag.    Utover det håper jeg virkelig at ett flott menneske som Ulf Berg kommer tilbake og bidrar for fullt for FFK snart igjen.....


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 10 okt 07, 15:29
Endret: 10 okt 07, 15:36

 

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det første avsnittet ditt er forstår jeg, men forstår ikke hvordan dette blir bedre av at man er uavhengig.

Det andre avsnittet derimot synes er merkelig. Skal supportere være kritikere først og fremst? Skal supporterklubben ha "folkeavstemning" innad på om man er enig med klubben i et og alt? Inneforstått med at supportere individuelt har syn på spillerkjøp/salg, laguttak osv, men at en supporterklubb skal ha som formål å kritisere dette er for meg merkelig.

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?

På den andre : Dette har ikke noe med kritikk å gjøre og går utenfor kortsiktige ting som spillerkjøp osv. Hvis klubben går i den retning som supporterne vil, så er det ingenting å kritisere. Et absurd eksempel : Rema 1000 går inn som hovedsponsor og ønsker å forandre draktene til rød-blå striper. Klubben syns det er et utmerket forslag siden dette gir xxx millioner i året. Regner med det er en utvikling supporterne ikke ønsker og da sier man fra på alle mulige måter.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 okt 07, 16:26
Roy Nilsen skal være talsperson til ny leder blir valgt.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 okt 07, 16:28
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av keiko99
trodde ikke du var i styret lenger jeg lars ?

Han er ikke det heller.

hvorfor skal vi da sende han forslag ?

---------------------------

http://keiko99.net


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 10 okt 07, 16:40
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av keiko99
trodde ikke du var i styret lenger jeg lars ?

Han er ikke det heller.

hvorfor skal vi da sende han forslag ?


fordi han er lederen av valg komiten :)

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 10 okt 07, 17:17
da spør jeg om det er noen som er villige til melde seg  ?? noen som har mer greie på tribunekultur ogsånn

---------------------------

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 10 okt 07, 18:06

Et særdeles godt utført arbeid av mange trofaste supportere.

Da var det første hinderet passert,

...gratulerer så meget !

"To be continued..."  

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 18:09
Takk  "får" alt...

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 10 okt 07, 18:16
Opprinnelig postet av Jonek

Det er synd at Ulf trekker seg.

Det er en direkte sammenheng mellom antall busser på bortekamper med tribuneliv. Forstår ikke folk det, er det ikke tribuneliv man ønsker, men å ta rotta på Ulf som har har gjort en kjempejobb her.

Mange busser er det samme som mange folk. På Ullevål mot Lyn i fjor var det 77 busser og 5000 mennesker fra Fredrikstad. Det var kjempeliv, med 2 busser kunne vi ha hoppet og sunget hvor mye vi orket, men ikke kommet opp til det nivået som var der inne da.

Det er både greit og riktig å debattere saker, episoder og framgang, men ikke personangrep. Det har forekommet både mot Ulf, Zoran og andre her inne på nettet . Det er veldig unødvendig.

 Det er viktig å reise spørsmål om styrets vedtak og fremgangsmåter, det er viktig å kunne stille andre spørsmål i en organisasjon som er blitt så stor som PH, men det må være saksorientert, ikke personorientert. 

Toppers Jonek. Må bare bøye meg i støvet og si at jeg har tatt skammelig feil av deg. Hva 1. inntrykket kom av husker jeg ikke.

 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 10 okt 07, 18:31

Da har jeg og fått med meg at Ulf Berg har trukket seg.

Undres hva som vil skje i fremtiden...hmm

 

Sitat:

Berg sier videre at det har vært et privilegium å få være med på å drive Plankehaugen, men at det har blitt annerledes den siste tiden. Selv om Plankehaugens styre hele tiden har stått samlet, sier han det er krefter utenfor som har en negativ vinkling på det meste.

Sitat slutt.

 

 

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 20:27

Opprinnelig postet av Marcus
da spør jeg om det er noen som er villige til melde seg  ?? noen som har mer greie på tribunekultur ogsånn

 

Hva slags tribunekultur da? Er det noe fasitsvar på hva tribunekultur er?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 20:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Personlig synes jeg Harry Hansen saken og Markus Ringberg salget er to gode eksempler på at Plankehaugen ikke bør ha for nære bånd. Dem reddet vel jobben til en ressurs person som Harry Hansen, og sa klart ifra når en av klubbens mest populære spillere ble solgt. Tviler på om det samme hadde skjedd idag.    Utover det håper jeg virkelig at ett flott menneske som Ulf Berg kommer tilbake og bidrar for fullt for FFK snart igjen.....

 

Det var ikke supporterene som bestemte at HH skulle fortsette. Det VAR supporterene som beit på grininga til Ringberg, mens spillere ville gå og treneren(KTE) ville selge.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 20:36
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?

På den andre : Dette har ikke noe med kritikk å gjøre og går utenfor kortsiktige ting som spillerkjøp osv. Hvis klubben går i den retning som supporterne vil, så er det ingenting å kritisere. Et absurd eksempel : Rema 1000 går inn som hovedsponsor og ønsker å forandre draktene til rød-blå striper. Klubben syns det er et utmerket forslag siden dette gir xxx millioner i året. Regner med det er en utvikling supporterne ikke ønsker og da sier man fra på alle mulige måter.

 

Vet ikke hva slags forhold du lever i, men det er ikke vanlig at når to parter samarbeider vet at den ene parten dikterer den andre.

Hvordan skal de uavhengige supporterene bli enige om hva de mener?

Jeg mener at man har misforstått totalt hvis man mener at en supporterklubbs oppgave er å være en maktfaktor overfor klubben. Da har man et selvbilde og en selvhøytidelighet av en annen verden. De som eventuelt mener dette bør se seg i speilet, og se nøye. Tilleger ikke deg disse meningene "Foyn".

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 20:52
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?

På den andre : Dette har iktferdighke noe med kritikk å gjøre og går utenfor kortsiktige ting som spillerkjøp osv. Hvis klubben går i den retning som supporterne vil, så er det ingenting å kritisere. Et absurd eksempel : Rema 1000 går inn som hovedsponsor og ønsker å forandre draktene til rød-blå striper. Klubben syns det er et utmerket forslag siden dette gir xxx millioner i året. Regner med det er en utvikling supporterne ikke ønsker og da sier man fra på alle mulige måter.

 

Vet ikke hva slags forhold du lever i, men det er ikke vanlig at når to parter samarbeider vet at den ene parten dikterer den andre.

Hvordan skal de uavhengige supporterene bli enige om hva de mener?

Jeg mener at man har misforstått totalt hvis man mener at en supporterklubbs oppgave er å være en maktfaktor overfor klubben. Da har man et selvbilde og en selvhøytidelighet av en annen verden. De som eventuelt mener dette bør se seg i speilet, og se nøye. Tilleger ikke deg disse meningene "Foyn".


 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 21:09
Endret: 10 okt 07, 21:24

Opprinnelig postet av FFK Forever

 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

Dette er med respekt å melde noe av det dummeste jeg har hørt. Har faktisk hatt mistanke om at noen kan ha hatt disse holdningene, men hadde ikke ventet å få det bekreftet så til de grader.

Helt ok at du sier fra når du ser urettferdighet. Det er desverre mye urettferdighet i verden. Men hva har det med det å være fotballsupporter å gjøre? Hvis det er slik at du og vennene dine mener dere vil gjøre en bedre jobb enn de som styrer klubben i dag så still til valg. Hvis dere er så bra som dere selv tror så blir dere valgt inn i styre og stell. Det er slik det funker. Skal dere ha avstemning før dere fronter meningene deres? Eller er det massesuggesjonen som rår? Er målet å bli en udemokratisk maktfaktor?

Jeg siterer: Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb.

Hvor mange snakker du for når du skriver vi supportere. Fakta er vel at 99% av FFK supporterene IKKE deler dine meninger. Et godt råd. Finn en annen klubb å plage. Er det tribunekultur fra Balkan, Hellas og Tyrkia du ønsker deg?
Jeg antar at det ikke er mange som har disse holdningene. Men finner det likefullt utrolig at du kan skrive det du gjør.

 

Mulig moderatorene har noe å utsette på språkbruken min, og det etter at jeg har moderert meg kraftig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 21:28
Huff Kanogvetingenting.  Jeg har nok mange med meg i mine meninger. Hvordan kan du bestride at supporterne er sjela til klubben?
Du sitter uansett på langsiden og gremmer deg over den fæle gjengen som bråker på kortsiden.
Hold deg til kaffekoppen og ha det sure oppgulpet ditt for deg selv.La oss som vet hva god tribunekultur er holde på med vårt.

Jeg kommer ikke og bryr meg om hvor sterk kaffen din er gjør jeg vel?

Tribunekultur har du null peiling på. Ta deg en tur inn på tribunekultur.com så kanskje du kan bli litt smartere.Sånn som du uttaler deg nå, så setter du brukerbildet ditt i et jævli dårlig lys.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 10 okt 07, 21:43

Hvor mange har du med deg? Nok til å fylle 70 busser til bortekamp? Er det du som har fasiten på hva tribunekultur er? Det finnes en egen tribunekultur i Fredrikstad. Den er tuftet på en lang historie. Kultur er nemlig alltid tuftet på historien. Den tribunekulturen du forfekter har ingen bakgrunn her i byen. Den er heller ikke ønsket av det store flertallet på stadion. Så når det kommer til stykket så er det vel bare for deres egen skyld at dere gjør dette. Tøffe smågutter med dårlig selvbilde som søker identitet  gjennom gjengmentalitet. Desverre en fotballens baksider i mange land, men heldigvis ikke særlig utbredt i Norge. Takker meg til "Tantehaugen".

Om noen år drikker du kaffe du også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 10 okt 07, 22:04
Endret: 10 okt 07, 22:05
Tribunekulturen hos alle klubber er stadig i utvikling og dette gjelder også i Fredrikstad. Til gremmelse for din del men til glede for andre. Slik vil det være også i fremtiden. Den nye kulturen vil spre seg og få nye tilhengere. De pubertale utsagnene dine om tøffe smågutter og gjengmentalitet er noe forbannet vås.Dette er tribunekultur og fotballkultur. De unge er fremtiden.

Og ja jeg liker også kaffe skal du se, bare ikke når jeg er på kamp. For da brukes munnen til å synge meg hes  og slenge heftige meldinger til motspillerne.


---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 10 okt 07, 22:14
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?

På den andre : Dette har ikke noe med kritikk å gjøre og går utenfor kortsiktige ting som spillerkjøp osv. Hvis klubben går i den retning som supporterne vil, så er det ingenting å kritisere. Et absurd eksempel : Rema 1000 går inn som hovedsponsor og ønsker å forandre draktene til rød-blå striper. Klubben syns det er et utmerket forslag siden dette gir xxx millioner i året. Regner med det er en utvikling supporterne ikke ønsker og da sier man fra på alle mulige måter.

 

Vet ikke hva slags forhold du lever i, men det er ikke vanlig at når to parter samarbeider vet at den ene parten dikterer den andre.

Hvordan skal de uavhengige supporterene bli enige om hva de mener?

Jeg mener at man har misforstått totalt hvis man mener at en supporterklubbs oppgave er å være en maktfaktor overfor klubben. Da har man et selvbilde og en selvhøytidelighet av en annen verden. De som eventuelt mener dette bør se seg i speilet, og se nøye. Tilleger ikke deg disse meningene "Foyn".



Nå må du tenke deg litt om før du snakker.

Kjernen (RBK) er uanhengige.
Bataljonen (SKB) er uavhengige.
Kanarifansen (LSK) er uavhengige
Klanen (VIF) er uavhengige
Vikinghordene er uavhengige
Bastionen (FCLyn) er uavhengige.

Supporterne skal representere grassrota i en fotballklubb. Det blir stadig viktigere i en fotballhverdag hvor styrer og adm. består av næringslivsledere som "kun" er ute etter å tjene penger. En supportergruppe skal kunne sette foten ned når klubben gjør det så dyrt å gå på kamp at menigmann ikke har råd lenger. En supportergruppe skal gi beskjed når man mener klubben har handlet på en måte overfor spillere, ledere og andre som ikke hører hjemme noe sted.

DETTE er bare noen få eksempler på hvorfor en supportergruppe skal være uavhengige av klubben og klubbledelsen forøvrig.

Capiche?

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 okt 07, 22:22

Sånt skjer Platinum.

Takk for alt det organisatoriske du har gjort for Plankehaugen Ulf. Tribunekultur hadde du desverre null peiling på.

Jeg siterer fra intervjuet:

Opprinnelig postet av Ulf Berg

Min leveregel er at alle er uskyldig inntil det motsatte er bevist


Jepp, det var vel derfor du utestengte to uskyldige personer i 1,5 år... 

---------------------------

Den unge generasjonen...


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 10 okt 07, 22:36
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg skrev noe.....

Toppers Jonek. Må bare bøye meg i støvet og si at jeg har tatt skammelig feil av deg. Hva 1. inntrykket kom av husker jeg ikke.

Første inntrykket ? Er det fra nettet eller tribunen? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men var første inntrykket så dårlig???

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 okt 07, 22:58
Trist at Berg gir seg. Har dyp respekt for hva han har gjort for FFK og Ph. Nå har Ph vokst og krever nok sin mann. Dette har blitt en stor bedrift. Nå kjenner ikke jeg Berg personlig, men ut i fra media og hva folk i Ph sier har han ikke vært i form. Det jeg prøver å si er at han slutter ikke bare på grunn av all støyen. Kanskje hadde han kastet inn håndkleet allikevel??? Uansett er det trist at det skal bli denne støyen som skal henge ved hans avgang. For fyren er vel en av de mest samlende personlighetene i fredrikstad.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 10 okt 07, 23:22
[quote=FFK Forever]
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?


 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

Så du og dine skal holde klubben "i tøylene" ?  Det er du og dine venner (vi) som er sjelen til klubben sier du! Hva med oss andre 12480 som er på Stadion og forstår at klubben selv må sitte i førersetet og er nødt til å ta populære og upopulære beslutninger.

Har det klikka for deg helt  eller er du bare mindre begavet? Hvor mange år fulgte du FFK i 2 divisjon? Og nå skal du være en maktfktor ? Følg Moss til året, det hadde vært bra for oss alle.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 okt 07, 23:26
Endret: 10 okt 07, 23:28
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Personlig synes jeg Harry Hansen saken og Markus Ringberg salget er to gode eksempler på at Plankehaugen ikke bør ha for nære bånd. Dem reddet vel jobben til en ressurs person som Harry Hansen, og sa klart ifra når en av klubbens mest populære spillere ble solgt. Tviler på om det samme hadde skjedd idag.    Utover det håper jeg virkelig at ett flott menneske som Ulf Berg kommer tilbake og bidrar for fullt for FFK snart igjen.....

 

Det var ikke supporterene som bestemte at HH skulle fortsette. Det VAR supporterene som beit på grininga til Ringberg, mens spillere ville gå og treneren(KTE) ville selge.

Nei, selvfølgelig var det ikke dem som bestemte, men dem la ett viss press...... Og det er litt av misjon deres å være vaktbikkje, ikke puddelhunder..... Og når det gjaldt Ringberg sa dem ifra fordi det var en av våre mest populære og beste spiller dengang, og det håper jeg dem gjør neste gang også....


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 10 okt 07, 23:38
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Så du og dine skal holde klubben "i tøylene" ?  Det er du og dine venner (vi) som er sjelen til klubben sier du! Hva med oss andre 12480 som er på Stadion og forstår at klubben selv må sitte i førersetet og er nødt til å ta populære og upopulære beslutninger.

Har det klikka for deg helt  eller er du bare mindre begavet? Hvor mange år fulgte du FFK i 2 divisjon? Og nå skal du være en maktfktor ? Følg Moss til året, det hadde vært bra for oss alle.



Si det til supporterne av Red Bull Salzburg. De hadde akkurat samme naive holdningen til sitt styre, vet du hva som skjedde? Det allerede nevnte styret til klubben som da het Austria Salzburg solgte klubbnavn og klubbemblem til Red Bull for å tjene noen ekstra millioner. 70 års historie rett i dass. Vil du risikere at Fredrikstad FK om 20 år vil hete McDonalds FK?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 okt 07, 23:56
Meget god sammeligning Bønna. 5 år til så heter fredrikstad Borregård Fk!

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 okt 07, 00:08
[quote=b-tribunesliter]
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av foyn

På den første vil jeg da stille et motspørsmål : Vil det være riktig at en supporterklubb er avhengig av klubben og får instruksjoner om hva man skal mene/si/gjøre ?


 
Det er viktig å være uavhengige. Styret i klubben må vite i klartekst når den trår over grensa.Derfor er det vår plikt og si i fra når urettferdigheten råder. Gjennom å være uavhengige av klubben så holder vi klubben i tøylene. Og slikt bør det være,La oss nå håpe på en endring etter at Ulf Berg har gitt seg. Hans nære forhold til Morgan og hans plass i ffk systemet er ingen supporterklubb tjent med.Altfor mye kammeraderi har det vært. Det er vi supporterne som er sjela til klubben. Ingen supportere= Ingen klubb
Vi vil ikke være klubbens nikkedukker! Er det så vanskelig å forstå?

Så du og dine skal holde klubben "i tøylene" ?  Det er du og dine venner (vi) som er sjelen til klubben sier du! Hva med oss andre 12480 som er på Stadion og forstår at klubben selv må sitte i førersetet og er nødt til å ta populære og upopulære beslutninger.

Har det klikka for deg helt  eller er du bare mindre begavet? Hvor mange år fulgte du FFK i 2 divisjon? Og nå skal du være en maktfktor ? Følg Moss til året, det hadde vært bra for oss alle.



Nå må du jaggu bremse litt her tribunesliter...
70 % av alle supporterklubbene i TL er uanhengige, av den enkle grunn at de skal være grassrotas voktere. Du lirer jo av deg glose etter glose om hvor forbanna tette alle andre er, og så skinner det så til de grader igjennom at du ikke har snøring på hva du snakker om. Det må da være grenser. Tror du 2.verdenskrig hadde oppstått viss det ikke var for at hele Tyskland trodde at en person hadde helt rett i alt han snakket om, og ikke gjorde noe for å stoppe han? For å skape fremgang så trengs det motsetninger som kan "krangle", og tvinge frem kreativiteten. Dersom alle skal tusle avgårde etter en bjellesau, så blir det for det første ingne fremgang, og for det andre så kan bjellesauen (Hitler) gjøre som han vil. Det er ingen som sier imot likevel.

Jada jeg vet at å bruke 2.verdenskrig og Hitler i eksempelet blir litt rart, men det er for å illustrere viktigheten av å ha  en uavhening supporterklubb som kan "passe på".

Og det preket ditt om at du fulgte klubben i x-antall år i 2.divisjon, beviser overhodet ingenting om at du er fotballfaglig dyktig, eller at du har noen bedre greie på organisasjonskultur, supporterkultur o.l enn noen andre her inne. i 2.div så var det ikke mange som var tilstede på kampene, men av de som sier de var der hver gang, så må jo klubben ha hatt et snitt på et par tusen på hver kamp. SÅ her er det mange som skryter på seg litt for mye...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 okt 07, 00:52
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvor mange har du med deg? Nok til å fylle 70 busser til bortekamp? Er det du som har fasiten på hva tribunekultur er? Det finnes en egen tribunekultur i Fredrikstad. Den er tuftet på en lang historie. Kultur er nemlig alltid tuftet på historien. Den tribunekulturen du forfekter har ingen bakgrunn her i byen. Den er heller ikke ønsket av det store flertallet på stadion. Så når det kommer til stykket så er det vel bare for deres egen skyld at dere gjør dette. Tøffe smågutter med dårlig selvbilde som søker identitet  gjennom gjengmentalitet. Desverre en fotballens baksider i mange land, men heldigvis ikke særlig utbredt i Norge. Takker meg til "Tantehaugen".

Om noen år drikker du kaffe du også.

Støttes 100%!

FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung! Alle er velkommne! FFK er allemanseie og det å være FFK supporter er en rett alle som bor i byen og elsker FFK har, Dett er en kultur Plankehaugen har praktisert frem til nå og som har gjort at FFK publikummet respekteres i hele fotball Norge.

La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.

Takk for alt Ulf Berg! Du har gjort en jobb det står respekt av!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 okt 07, 01:04
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvor mange har du med deg? Nok til å fylle 70 busser til bortekamp? Er det du som har fasiten på hva tribunekultur er? Det finnes en egen tribunekultur i Fredrikstad. Den er tuftet på en lang historie. Kultur er nemlig alltid tuftet på historien. Den tribunekulturen du forfekter har ingen bakgrunn her i byen. Den er heller ikke ønsket av det store flertallet på stadion. Så når det kommer til stykket så er det vel bare for deres egen skyld at dere gjør dette. Tøffe smågutter med dårlig selvbilde som søker identitet  gjennom gjengmentalitet. Desverre en fotballens baksider i mange land, men heldigvis ikke særlig utbredt i Norge. Takker meg til "Tantehaugen".

Om noen år drikker du kaffe du også.

Støttes 100%!

FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung! Alle er velkommne! FFK er allemanseie og det å være FFK supporter er en rett alle som bor i byen og elsker FFK har, Dett er en kultur Plankehaugen har praktisert frem til nå og som har gjort at FFK publikummet respekteres i hele fotball Norge.

La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.

Takk for alt Ulf Berg! Du har gjort en jobb det står respekt av!

 

Alle har rett til og være tilskuer av et lag. Men hvis du ikke synger i en supporterklubb bør du heller ikke ha rettigheten til og stå sammen med supporterklubben! Så Enkelt bør det være.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 okt 07, 01:15
Opprinnelig postet av Kent

Støttes 100%!

FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung! Alle er velkommne! FFK er allemanseie og det å være FFK supporter er en rett alle som bor i byen og elsker FFK har, Dett er en kultur Plankehaugen har praktisert frem til nå og som har gjort at FFK publikummet respekteres i hele fotball Norge.



Feil 1, Plankehaugen praktiserer ikke dette, da hadde man godtatt BRH også. Feil 2, PH nyter overhodet ikke respekt over hele fotball-Norge, de nyter jo ikke respekt i sin egen by engang.

Opprinnelig postet av Kent
La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.

Takk for alt Ulf Berg! Du har gjort en jobb det står respekt av!

La oss håpe at ikke en gjeng drita klovner på travhester klarer å hindre utviklingen av tribunekultur i Fredrikstad. Jeg tror ikke det, for FFK er for verdifullt for hele byen til at det skal skje.

Ellers så vil jeg takke Ulf Berg for en god jobb med tanke på organisering av PH, bortsett fra det tribunemessige.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 11 okt 07, 08:48


Si det til supporterne av Red Bull Salzburg. De hadde akkurat samme naive holdningen til sitt styre, vet du hva som skjedde? Det allerede nevnte styret til klubben som da het Austria Salzburg solgte klubbnavn og klubbemblem til Red Bull for å tjene noen ekstra millioner. 70 års historie rett i dass. Vil du risikere at Fredrikstad FK om 20 år vil hete McDonalds FK?
[/quote]

Og jeg kan gi deg eksempler på hundrevis av klubber som styres på vanlig måte og som ikke har prostituert seg som Austria. Her snakkes i det ene øyeblikket om for sterke bindinger mellom Plankehaugens styre og FFK , det som dere ønsker istedet er å ha et styre som skal være så svakt at en supporterklubb kan diktere det.. Tankekors !


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 11 okt 07, 10:01

Opprinnelig postet av jambo

Nå må du jaggu bremse litt her tribunesliter...
70 % av alle supporterklubbene i TL er uanhengige, av den enkle grunn at de skal være grassrotas voktere. Du lirer jo av deg glose etter glose om hvor forbanna tette alle andre er, og så skinner det så til de grader igjennom at du ikke har snøring på hva du snakker om. Det må da være grenser. Tror du 2.verdenskrig hadde oppstått viss det ikke var for at hele Tyskland trodde at en person hadde helt rett i alt han snakket om, og ikke gjorde noe for å stoppe han? For å skape fremgang så trengs det motsetninger som kan "krangle", og tvinge frem kreativiteten. Dersom alle skal tusle avgårde etter en bjellesau, så blir det for det første ingne fremgang, og for det andre så kan bjellesauen (Hitler) gjøre som han vil. Det er ingen som sier imot likevel.

Jada jeg vet at å bruke 2.verdenskrig og Hitler i eksempelet blir litt rart, men det er for å illustrere viktigheten av å ha  en uavhening supporterklubb som kan "passe på".

Og det preket ditt om at du fulgte klubben i x-antall år i 2.divisjon, beviser overhodet ingenting om at du er fotballfaglig dyktig, eller at du har noen bedre greie på organisasjonskultur, supporterkultur o.l enn noen andre her inne. i 2.div så var det ikke mange som var tilstede på kampene, men av de som sier de var der hver gang, så må jo klubben ha hatt et snitt på et par tusen på hver kamp. SÅ her er det mange som skryter på seg litt for mye...

1) Jeg sier ikke at alle er forbanna "tette, jeg sier at det er en person virker mindre begavet, les før du svarer!

2) Sunt med ulike meninger, men ikke kverulanter uten peiling. Synes du RBK med N.A.Eggen som "bjellesau" hadde liten fremgang ? At folk er uenige er greit, men når beslutningen er tatt så respekterer man den. Da får man resultater.

3) At en supporterorganisasjon er uavhengig fra klubben er en like stor selvfølge som at FFK er uavhengig av supporterorganisasjonen. Men det er vel her dere misforstår rollen som supporter, dere tror at dere eier klubben bare for at dere har bidratt med tribuestøtte i noen få år.

4) Det må ikke være bindinger mellom klubb/supporterorganisasjon, det er innlysende. Men at man samarbeider er jo innlysende positivt, det må dere vel forstå? Hva ville du gjort ellers?

5) Og så ender vi egentlig opp i denne saken med at dere er misfornøyde med en avgjørelse om utestengelse av noen som ikke holdt seg til reglene, og av den grunn er alt bare ræva i styrene til FFK og PH.

6) Jeg synes at dere som bare sutrer og klager om styre og stell hele tiden nå må komme dere videre. Dere er nå blitt en så negativ faktor at deres gode tanker om god stemning og sterk medvind for laget istedet virker mot sin hensikt. Legg utestengelsessaken død,  det er den det handler om hele tiden. Det er på tide å gå videre! 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 11 okt 07, 10:42

Jeg synes det er mye besvergelser i diskusjonen og lite fakta. Den nye besvergelsen er uavhengig. Hva betyr det? Etter mitt skjønn er PH uavhengig av FFK i den forstand at et er en egen organisasjon, med eget styre og vedtekter. De er på ingen måte organisasjonsmessig underlagt FFK. PHs formål er å organisere FFK sine supportere, organisere alt det utenomsporslige rundt FFK. For å få til det må de jo samarbeide tett med klubben de støtter. Blir omtrent som en politisk ungdomsorganisajon. AUF - AP, UH -Høyre osv.

Selvfølgelig vil det bli meningsforskjeller. FFK må tenke på trenere, spillere, penger, sponsorer osv. PH trenger bare (og har makt bare) over alt det morsomme rundt kampene. Vi går på kamp og må ta til takke med det vi får. Er sjeleglad når det går godt og skitforbanna når døm spellær dårlig. Men det er lite vi kan gjøre med det.

På den organisasjonsmessige biten - er det en dårlig ting at det sitter representanter fra PH i FFK sitt styre? I vanlige bedrifter har de ansatte representanter i bedriftsstyret. Kan dette sammenlignes? Bør det ikke sitte noen fra supporterne i FFKstyret? Hvis de er der, skal de ha stemmerett eller bare være observatører?

HVis denne nye besvergelsen ikke handler om det organisatoriske. Da må det handle om meningene PH sitt styre har ytret i saker som har vært oppe i år. De to sakene som har vært de store i år, er tiltalen mot MA og utestengingen av de 4.Er det det som blir kritisert, at FFK og PH har hatt en felles oppfatning av hvordan disse to sakene ble håndtert?

Etter min mening kunne ting vært håndtert bedre. Men mye av dette skyldes "voksesmerter" for en liten organisasjon som plutselig har blitt stor. Oftere medlemsmøter feks. kan være en medisin. Forhåpentligvis lærer alle av dette. Jeg håper årsmøtene kan bringe litt klarhet i hvordan vi skal forholde oss bedre til lignende episoder i framtida.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 okt 07, 10:50
Opprinnelig postet av Kent

Støttes 100%!
FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung!

Sitat to:
La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.


Nei. Det har de overhodet ikke. Kjernen derimot, har kjørt denne linjen, og der støttes Ultras Nidaros og det de gjør i alt. De står sammen. I motsetning til PH, som utestenger de PLANKEHAUGENSTYRET ser på en trussel for seg selv.

Sitat to:
Hvem har markeringsbehov?  Ulf Berg og PH, når de utestenger fire personer på bakgrunn av de samme paragrafene i 1,5 år, når to har gjort forskjellige ting, og to er uskyldige?

---------------------------

Den unge generasjonen...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 okt 07, 11:00
Endret: 11 okt 07, 11:07
Kjernen er ikke i nærheten av Plankehaugen når det kommer til liv og røre i det hele tatt. Og jeg har bodd i Trondheim. I tillegg har Plankehaugen et langt større følge på bortebane. Så hvorfor skal vi se opp til en supportergruppering som ikke presterer bedre enn det vi selv gjør?

Plankehaugen er for alle. Dere ble godt mottatt og fikk stå og lage liv uten at det skapte noe bråk. At noen bryter regler, normer og folkeskikk er ikke det samme som at ultrasgrupperinger er totalt uønsket, men dere bør jaggu se å jenke dere litt. Dere (du) innser jo over hodet ikke at dere gjør noe som helst galt eller provoserende når dere jevnlig rakker ned på andre supportere med en fryktelig nedlatende tone og fremstiller dere selv som guds gave til byen Fredrikstad - noe som egentlig er skremmende.

Og hvor har du dette våset om at "to er uskyldige" fra? Du lager jo nye versjoner hver eneste gang du forteller om dette. Ikke lenge siden hevdet du at Zoran kun hadde blitt utestengt for blussing på en rasteplass, og at den handlingen derfor var halvparten så ille som ølkastingen til en vifsupporter. For 2 dager siden var 1 uskyldig og ikke medlem av Plankehaugen. I dag er 2 uskyldige. Litt etter litt omskriver du og fjerner omstendighetene som faktisk er lagt til grunn. Om ei uke tipper jeg at alle er uskyldige og ofre for Fredrikstads neste største justismord gjennom tidene.

Edit; En ting til: Jeg tror vi som driver denne siden snart må diskutere om vi skal begynne å slette absolutt alt som har med Ultras å gjøre her i forumet. Alt dreier seg om denne drittslengingen og helligjørelsen av BRH for tiden - noe som egentlig er et totalt ferdigdiskutet og helt uinteressant tema for dem fleste. Men likevel så ødelegger noen få for det flertallet er interessert i: Nemlig fotball!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 okt 07, 11:04
Endret: 11 okt 07, 11:06
Opprinnelig postet av Holters
....ofre for Fredrikstads neste største justismord gjennom tidene.

Det største er som alle vet at Per Egil Ahlsen ble sparket som FFK-spiller før 1995-sesongen.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 okt 07, 11:18
Endret: 11 okt 07, 11:44

Opprinnelig postet av bønna

Feil 1, Plankehaugen praktiserer ikke dette, da hadde man godtatt BRH også. Feil 2, PH nyter overhodet ikke respekt over hele fotball-Norge, de nyter jo ikke respekt i sin egen by engang.

 

Er ikke Plankehaugen respektert i sin egen by? Hvis du virkelig ikke tror det lever du i en verden som må ha en ekstrem grad av vrangforestillinger gutten min!

Hva eller hvem har hjernevasket deg til å tro noe sant? Beklager om dette virker som drittslenging men det er ikke det. Jeg er faktisk seriøst interessert i svaret!

 

Og stakkars Utras. Først så bryter de ut og danner sin egen gruppering med navn og karektiristikker som de aller aller fleste (sier ikke alle!) assosierer med ting som ikke er ønsket hverken på Fredrikstad Stadion eller andre steder. Og så føler de seg ikke inkludert....

Jeg har nesten ikke ord!

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 okt 07, 11:57

Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror vi som driver denne siden snart må diskutere om vi skal begynne å slette absolutt alt som har med Ultras å gjøre her i forumet. Alt dreier seg om denne drittslengingen og helligjørelsen av BRH for tiden - noe som egentlig er et totalt ferdigdiskutet og helt uinteressant tema for dem fleste. Men likevel så ødelegger noen få for det flertallet er interessert i: Nemlig fotball!

Amen! Slett, steng og avslutt disse diskusjonene som ikke resulterer i noe annet enn sure oppgulp.

Slik forumet er nå mener jeg at FFKsupporter.net faktisk kan fjerne hele plankehaugen-kategorien fra sidene. De fleste trådene sklir ut i viss-vass, ufine personkarakteristikker og de dikteres av stilsikre besserwissere som virkelig dokumenterer at de har definert sin navle som verdens sentrum - og de trådene som ikke er sklir ut er omtrent 99% sang-relaterte.

"Min sannhet er bedre, viktigere og mer verdt en alle andres - og jeg vil ikke engang forsøke å forstå eller høre på min motstanders argumenter" er fortsatt gjengangeren. Desverre.

Nei, det er på tide å la "plankehaugen"-kategorien avgå med døden og la Plankehaugen, BRH, RødHvit Elite og alle andre fraksjoner finne tilbake til gamle - eller lage nye, egne - websider med tilhørende forum. Der kan tribunekultur, sangtekster, sangplikt, hoppeplikt, kaffedrikking, tanter, elite-supportere, busser, maxitaxier, hester, ekstrem historieløshet og ufine personkarakteristikker fortsette oppblomstringen - og vi andre, som ønsker en god, saklig og positiv (gjerne opphetet!) diskusjon om FFK, fotball og andre relaterte tema kan fortsette her...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 okt 07, 12:00
Velkommen tilbake, denialsander. Dine gode innlegg har vært savnet.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 okt 07, 13:41

Altså denialsander, ingen som tvinger deg til og lese plankehaugen forumet. For de som vil diskutere FFK fotball osv er det vel bare til og gå på fredrikstad fotballklubb rommet? Er vel ikke værre enn det?

Men velkommen tilbake, håper du fortsetter og være her inne og skrive-.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 okt 07, 14:14
Endret: 11 okt 07, 14:18
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

1) Jeg sier ikke at alle er forbanna "tette, jeg sier at det er en person virker mindre begavet, les før du svarer!

2) Sunt med ulike meninger, men ikke kverulanter uten peiling. Synes du RBK med N.A.Eggen som "bjellesau" hadde liten fremgang ? At folk er uenige er greit, men når beslutningen er tatt så respekterer man den. Da får man resultater.

3) At en supporterorganisasjon er uavhengig fra klubben er en like stor selvfølge som at FFK er uavhengig av supporterorganisasjonen. Men det er vel her dere misforstår rollen som supporter, dere tror at dere eier klubben bare for at dere har bidratt med tribuestøtte i noen få år.

4) Det må ikke være bindinger mellom klubb/supporterorganisasjon, det er innlysende. Men at man samarbeider er jo innlysende positivt, det må dere vel forstå? Hva ville du gjort ellers?

5) Og så ender vi egentlig opp i denne saken med at dere er misfornøyde med en avgjørelse om utestengelse av noen som ikke holdt seg til reglene, og av den grunn er alt bare ræva i styrene til FFK og PH.

6) Jeg synes at dere som bare sutrer og klager om styre og stell hele tiden nå må komme dere videre. Dere er nå blitt en så negativ faktor at deres gode tanker om god stemning og sterk medvind for laget istedet virker mot sin hensikt. Legg utestengelsessaken død,  det er den det handler om hele tiden. Det er på tide å gå videre! 

 

Når det vanlige er at en supporterklubb er uavhengig, dvs ikke reiser på ferie sammen med direktøren, låner hytta/huset hans o.l, så blir det litt "på trynet" at du kritiserer folk som mener at PH også burde inneha dette standpunktet. Du latterligjør poenget med å være uanhengig, fordi du mener at det er poengløst. Innlegget var et forsøk på litt saklig folkeopplysning rettet mot deg.

Nå var vel ikke N.A Eggen verken i styret eller adm. i RBK, selv om det kan diskuteres hvor mye han egentlig bestemte.

 

En liten tanke:

Du blir kompis med en fyr og dere tilbringer store deler av dagene sammen, og deler felles interesser. Så plutselig finner han ut at han skal stjele dama til den andre personen du tilbringer mest tid sammen med. Ville det da ikke bli vanskelig å vite hvem du skulle holde med og ikke? Det samme blir det innad i en supporterklubb når kall det sjefene hos både supporterne og klubben er kompiser og får et alt for nært forhold. DET er problematisk, DERFOR skal en supporterklubb være uavhengig. Det ville være lettere for UB å si sin virkelige mening i et styremøte i klubben, viss det ikke var for at han var bestekompis med alle som satt der.

Satt veldig på spissen, men prøver bare å få deg til å forstå det her...


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 11 okt 07, 15:23
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg skrev noe.....

Toppers Jonek. Må bare bøye meg i støvet og si at jeg har tatt skammelig feil av deg. Hva 1. inntrykket kom av husker jeg ikke.

Første inntrykket ? Er det fra nettet eller tribunen? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men var første inntrykket så dårlig???

 

 

Fra nettet, Som sagt så husker jeg ikke, og plasserte deg nok litt i bås etter diskusjonen om 4 personer utesteng fra plankehauen. Tror egentlig jeg blander deg med et annet nick.?

Vet ikke hvorfor  jeg skrev om 1. inntrykket engang, ble bare litt positivt overasket av meningene dine, men nå gir jeg opp med å prøve å forklare meg før jeg fremstår som en komplett idiot.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 okt 07, 16:40

Selvfølgelig er det trist for Plankehaugen at de mister en såpass viktig ressursperson, og jeg syns måten det har skjedd på har vært dårlig. At Ulf Berg etter manges mening ikke har gjort en god nok jobb er greit, men når han blir hetsa og får trusler så han gir seg, da er det noe gæærnt.

Dessuten løser nok ikke dette noen problemer. Når både Berg og nå nylig Roy(husker ikke etternavnet akkurat nå) gikk ut og sa at styret har vært enstemmig i sine beslutninger, må jo det stemme. Og at da talsmannen, som blir symbolet på Plankehaugen, gir seg, sitter det jo fortsatt mange andre personer i styret som også har mange av de samme meningene og holdningene.

Ellers syns jeg Roy(kommer fortsatt ikke på etternavhet, hehe) så langt har gjort en dårlig jobb som fungerende talsmann. Han sammenligner flere ganger Plankehaugen med andre bedrifter ol. i Fredrikstad Blad. "At styremedlemmer trekker seg, det er sånt som skjer" ol. Skal jeg være ærlig så driter jeg i hva som skjer i andre styrer. Jeg syns han kunne kommentert Bergsaken i en større grad, og ikke vært for unnvikende. Hvis han ikke hadde noe annet å si enn at han trakk sammenligninger med Plankehaugen og andre bedrifter ol. syns jeg han kunne latt være å stille opp i et intervju.

Det blir som i Morgansaken, jeg savner mye mer informasjon fra styremedlemmer!!!!

Ønsker det nye styret som blir satt sammen lykke til, og håper at de kan være med på å gjøre det til en mer åpen supporterklubb, som tar mer hensyn til sine medlemmer.

Ønsker samtidig Ulf Berg lykke til videre, og syns det er meget trist at det måtte slutte på denne måten. Selvom jeg ikke har vært noe særlig positiv til ham, så er det tragisk at det ble som det ble..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 okt 07, 17:28

Opprinnelig postet av Holters
Kjernen er ikke i nærheten av Plankehaugen når det kommer til liv og røre i det hele tatt. Og jeg har bodd i Trondheim. I tillegg har Plankehaugen et langt større følge på bortebane. Så hvorfor skal vi se opp til en supportergruppering som ikke presterer bedre enn det vi selv gjør?


Fordi Kjernen er inkluderende, noe som også Plankehaugen har kalt seg, men overhodet ikke klarer å leve opp til.

Opprinnelig postet av Holters

Plankehaugen er for alle. Dere ble godt mottatt og fikk stå og lage liv uten at det skapte noe bråk. At noen bryter regler, normer og folkeskikk er ikke det samme som at ultrasgrupperinger er totalt uønsket, men dere bør jaggu se å jenke dere litt. Dere (du) innser jo over hodet ikke at dere gjør noe som helst galt eller provoserende når dere jevnlig rakker ned på andre supportere med en fryktelig nedlatende tone og fremstiller dere selv som guds gave til byen Fredrikstad - noe som egentlig er skremmende.

Ble vi godt mottatt Holters?  Jeg vil ikke sitte her og syte over hvor ille vi har det, men, tråder med drittslenging, skandaleoppslag i Demokraten, falske beskyldninger om rullestolhets, enda mer forumhets, møte med klubben etter bluss i en grøft (!), drapstrusler på nettet, og bli stoppet på gata... Kaller du virkelig det god mottagelse? Vi har tydeligvis svært forskjellige definisjoner på det.

Opprinnelig postet av Holters

Og hvor har du dette våset om at "to er uskyldige" fra? Du lager jo nye versjoner hver eneste gang du forteller om dette. Ikke lenge siden hevdet du at Zoran kun hadde blitt utestengt for blussing på en rasteplass, og at den handlingen derfor var halvparten så ille som ølkastingen til en vifsupporter. For 2 dager siden var 1 uskyldig og ikke medlem av Plankehaugen. I dag er 2 uskyldige. Litt etter litt omskriver du og fjerner omstendighetene som faktisk er lagt til grunn. Om ei uke tipper jeg at alle er uskyldige og ofre for Fredrikstads neste største justismord gjennom tidene.


Artige utsagn du kommer med her. Hvor lager jeg nye versjoner?  Utifra det du skriver virker det som du ikke har fattet noe av kartleggingen av de utestengte som jeg flere ganger har prøvd å legge frem her. De to uskyldige er èn fra BRH, og Zoran. De to har ikke gjort noe som helst for å skade FFKs omdømme. Ikkenoe som helst. Og skulle man tro Ulf Bergs "livsmotto" mr. Moderator, som jeg siterer; "man er uskyldige inntil det motsatte er bevist..", burde vel dette også gjelde disse to?
Og hvor omskriver jeg?  Enten er det en misforståelse fra din side, ellers er det grunnløse påstander. Du må for søren klype klare å skille mellom hvilke personer jeg skriver om som jeg har hevdet er uskyldige? Du/alle på forumet skjønner når jeg skriver om Zoran. Jeg har alltid hevdet at to er uskyldige juridisk, og for å motbevise det vil jeg gjerne at du viser meg et direkte sitat av meg selv der jeg påstår noe annet. Må jeg liksom skrive om begge to hver gang mener du?

Opprinnelig postet av Holters

Edit; En ting til: Jeg tror vi som driver denne siden snart må diskutere om vi skal begynne å slette absolutt alt som har med Ultras å gjøre her i forumet. Alt dreier seg om denne drittslengingen og helligjørelsen av BRH for tiden - noe som egentlig er et totalt ferdigdiskutet og helt uinteressant tema for dem fleste. Men likevel så ødelegger noen få for det flertallet er interessert i: Nemlig fotball!


Jep, hvis dere har vurdert det, hadde det kanskje vært å vurdere at en 24-siders tråd om rullestolbrukere som hadde blitt trakkassert hadde blitt slettet og stengt lenge før den fikk utviklet seg dit den gjorde også? Eller, kanskje det også er helliggjørelse av BRH?  Mener du det? Hva med de (blant annet kriss, diverse kommentarer av T.Olsen) som faktisk har gått direkte ut om mot oss som personer?

Ikke nok med at du til stadighet blander deg inn i tråder som jeg enten har startet eller debbatterer i, og klager på hvor usaklig, dårlig, og lite objektiv jeg er på trådoverskrifter, så påstår du indirekte at jeg er med på å ødelegge forumet der man egentlig skal diskutere fotball med analsnakk?  Hvor var den påstanden da trådene "positivt med ultras?", "Skammelig oppførsel av deres "pent kledde"", "noen spørsmål til Plankehaugens forsanger..:" oppsto?

---------------------------

Den unge generasjonen...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 okt 07, 17:36
Opprinnelig postet av Martin_

Ble vi godt mottatt Holters?  Jeg vil ikke sitte her og syte over hvor ille vi har det, men, tråder med drittslenging, skandaleoppslag i Demokraten, falske beskyldninger om rullestolhets, enda mer forumhets, møte med klubben etter bluss i en grøft (!), drapstrusler på nettet, og bli stoppet på gata... Kaller du virkelig det god mottagelse? Vi har tydeligvis svært forskjellige definisjoner på det.



så, hva er det Plankehaugen har med disse sakene å gjøre? Var det de som skrev artikkelen i Demokraten? Var det styremedlemmene som drev med forumhets? Kom de med drapstrusler?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 okt 07, 18:17
Endret: 11 okt 07, 18:24
Jeg gidder ikke å dra den diskusjonen igjen, Martin_. Folk har hundre ganger forsøkt å dunke inn i blant annet hodet ditt hvorfor dere ble mottatt som dere ble, men det siger jo ikke inn. Og ja, det har med at dere sensurerer ansiktene deres, at dere blusser, at dere velger en knyttet neve som logo, navnvalget, osv, osv, samt ikke minst den til tider utrolig barnslige oppførselen deres ved å rakke ned på andre, vanlige supportere. Forumhetsen blant annet var en respons på deres handlinger - ikke omvendt. Jeg foreslår at du leier noen psykologibøker på biblioteket og leser blant annet om legitimitet. Det gamle ordtaket gjelder fortsatt: Man høster som man sår, og det har dere til de grader erfart.  Med noe mer livserfaring, og noen år til på baken, så vil du kanskje innse at fremgangsmåten deres er, og har vært, langt fra ideell.

Og uansett hvordan dere vrir og vender på det: Folk flest er fornøyde med slik Plankehaugen har opptrådd. Folk LIKER folkevandringen, bussturene og sangene. INGEN trenger DERE (stort sett en gjeng med gutter som ikke har rundet 20 år engang) for å fortelle OSS ANDRE med en forferdelig nedlatende og hånlig tone hva som er rett og galt her i Fredrikstad. Folk er stolte av FFK og Plankehaugen i sin nåværende tilstand, selv om det alltid er rom for forbedringer, men utviklingen har gått sin gang jevnt og trudd siden opprykket fra 2. divisjon. Og den utviklingen skjedde uten noen ultrasgruppe tilstede.

PS! I denne tråden f.eks. fremstiller du det dithen at Zoran bare har blusset, slik jeg fremstilte deg overfor. Det er en omskriving av sannheten, og langt ifra første gang fra din side. Som nevnt tidligere, så må du faktisk ta med alle de punktene som Plankehaugens styret la til grunn for avgjørelsen - ikke bare de punktene du føler er verdt å nevne slik det passer deg.

(Moderatorhatt) Når det gjelder de enkeltbrukerne du nevner, så er ikke det noe jeg kan diskutere her, men kan nevne at innlegg har blitt slettet, og at det forhåpentligvis kommer en rapporteringsfunksjon snart. Flere moderatorer sikkert føler det samme som meg: Disse trådende er grøtende uinteressante å lese, og derfor blir de heller ikke godt nok moderert. Du nevner én eneste tråd, som kanskje kom med uberettigede anklader, mens jeg kan nevne snart et hundretalls avsporede tråder med BRH & Co som tema.

Stenger for øvrig tråden, da den har sklidd ut for lenge siden, og ikke har et snev med Ulf Berg å gjøre lenger - noe jeg selv har bidratt til.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f