Husk meg
Brukernavn
Passord

Ulf Berg trekker seg!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 okt 07, 10:50
Opprinnelig postet av Kent

Støttes 100%!
FFK har i mange år hatt en kultur hvor det å være supporter inkluderer alle! Liten og stor! Gammel og ung!

Sitat to:
La oss nå ikke håpe at en gjeng bråkete smågutter med dårlig selvbilde og markeringsbehov klarer å endre dette! Jeg tror ikke det for FFK er for verdifult for hele byen til at det skal skje.


Nei. Det har de overhodet ikke. Kjernen derimot, har kjørt denne linjen, og der støttes Ultras Nidaros og det de gjør i alt. De står sammen. I motsetning til PH, som utestenger de PLANKEHAUGENSTYRET ser på en trussel for seg selv.

Sitat to:
Hvem har markeringsbehov?  Ulf Berg og PH, når de utestenger fire personer på bakgrunn av de samme paragrafene i 1,5 år, når to har gjort forskjellige ting, og to er uskyldige?

---------------------------

Den unge generasjonen...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 okt 07, 11:00
Endret: 11 okt 07, 11:07
Kjernen er ikke i nærheten av Plankehaugen når det kommer til liv og røre i det hele tatt. Og jeg har bodd i Trondheim. I tillegg har Plankehaugen et langt større følge på bortebane. Så hvorfor skal vi se opp til en supportergruppering som ikke presterer bedre enn det vi selv gjør?

Plankehaugen er for alle. Dere ble godt mottatt og fikk stå og lage liv uten at det skapte noe bråk. At noen bryter regler, normer og folkeskikk er ikke det samme som at ultrasgrupperinger er totalt uønsket, men dere bør jaggu se å jenke dere litt. Dere (du) innser jo over hodet ikke at dere gjør noe som helst galt eller provoserende når dere jevnlig rakker ned på andre supportere med en fryktelig nedlatende tone og fremstiller dere selv som guds gave til byen Fredrikstad - noe som egentlig er skremmende.

Og hvor har du dette våset om at "to er uskyldige" fra? Du lager jo nye versjoner hver eneste gang du forteller om dette. Ikke lenge siden hevdet du at Zoran kun hadde blitt utestengt for blussing på en rasteplass, og at den handlingen derfor var halvparten så ille som ølkastingen til en vifsupporter. For 2 dager siden var 1 uskyldig og ikke medlem av Plankehaugen. I dag er 2 uskyldige. Litt etter litt omskriver du og fjerner omstendighetene som faktisk er lagt til grunn. Om ei uke tipper jeg at alle er uskyldige og ofre for Fredrikstads neste største justismord gjennom tidene.

Edit; En ting til: Jeg tror vi som driver denne siden snart må diskutere om vi skal begynne å slette absolutt alt som har med Ultras å gjøre her i forumet. Alt dreier seg om denne drittslengingen og helligjørelsen av BRH for tiden - noe som egentlig er et totalt ferdigdiskutet og helt uinteressant tema for dem fleste. Men likevel så ødelegger noen få for det flertallet er interessert i: Nemlig fotball!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 okt 07, 11:04
Endret: 11 okt 07, 11:06
Opprinnelig postet av Holters
....ofre for Fredrikstads neste største justismord gjennom tidene.

Det største er som alle vet at Per Egil Ahlsen ble sparket som FFK-spiller før 1995-sesongen.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 okt 07, 11:18
Endret: 11 okt 07, 11:44

Opprinnelig postet av bønna

Feil 1, Plankehaugen praktiserer ikke dette, da hadde man godtatt BRH også. Feil 2, PH nyter overhodet ikke respekt over hele fotball-Norge, de nyter jo ikke respekt i sin egen by engang.

 

Er ikke Plankehaugen respektert i sin egen by? Hvis du virkelig ikke tror det lever du i en verden som må ha en ekstrem grad av vrangforestillinger gutten min!

Hva eller hvem har hjernevasket deg til å tro noe sant? Beklager om dette virker som drittslenging men det er ikke det. Jeg er faktisk seriøst interessert i svaret!

 

Og stakkars Utras. Først så bryter de ut og danner sin egen gruppering med navn og karektiristikker som de aller aller fleste (sier ikke alle!) assosierer med ting som ikke er ønsket hverken på Fredrikstad Stadion eller andre steder. Og så føler de seg ikke inkludert....

Jeg har nesten ikke ord!

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 okt 07, 11:57

Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror vi som driver denne siden snart må diskutere om vi skal begynne å slette absolutt alt som har med Ultras å gjøre her i forumet. Alt dreier seg om denne drittslengingen og helligjørelsen av BRH for tiden - noe som egentlig er et totalt ferdigdiskutet og helt uinteressant tema for dem fleste. Men likevel så ødelegger noen få for det flertallet er interessert i: Nemlig fotball!

Amen! Slett, steng og avslutt disse diskusjonene som ikke resulterer i noe annet enn sure oppgulp.

Slik forumet er nå mener jeg at FFKsupporter.net faktisk kan fjerne hele plankehaugen-kategorien fra sidene. De fleste trådene sklir ut i viss-vass, ufine personkarakteristikker og de dikteres av stilsikre besserwissere som virkelig dokumenterer at de har definert sin navle som verdens sentrum - og de trådene som ikke er sklir ut er omtrent 99% sang-relaterte.

"Min sannhet er bedre, viktigere og mer verdt en alle andres - og jeg vil ikke engang forsøke å forstå eller høre på min motstanders argumenter" er fortsatt gjengangeren. Desverre.

Nei, det er på tide å la "plankehaugen"-kategorien avgå med døden og la Plankehaugen, BRH, RødHvit Elite og alle andre fraksjoner finne tilbake til gamle - eller lage nye, egne - websider med tilhørende forum. Der kan tribunekultur, sangtekster, sangplikt, hoppeplikt, kaffedrikking, tanter, elite-supportere, busser, maxitaxier, hester, ekstrem historieløshet og ufine personkarakteristikker fortsette oppblomstringen - og vi andre, som ønsker en god, saklig og positiv (gjerne opphetet!) diskusjon om FFK, fotball og andre relaterte tema kan fortsette her...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 okt 07, 12:00
Velkommen tilbake, denialsander. Dine gode innlegg har vært savnet.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 okt 07, 13:41

Altså denialsander, ingen som tvinger deg til og lese plankehaugen forumet. For de som vil diskutere FFK fotball osv er det vel bare til og gå på fredrikstad fotballklubb rommet? Er vel ikke værre enn det?

Men velkommen tilbake, håper du fortsetter og være her inne og skrive-.

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 11 okt 07, 14:14
Endret: 11 okt 07, 14:18
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

1) Jeg sier ikke at alle er forbanna "tette, jeg sier at det er en person virker mindre begavet, les før du svarer!

2) Sunt med ulike meninger, men ikke kverulanter uten peiling. Synes du RBK med N.A.Eggen som "bjellesau" hadde liten fremgang ? At folk er uenige er greit, men når beslutningen er tatt så respekterer man den. Da får man resultater.

3) At en supporterorganisasjon er uavhengig fra klubben er en like stor selvfølge som at FFK er uavhengig av supporterorganisasjonen. Men det er vel her dere misforstår rollen som supporter, dere tror at dere eier klubben bare for at dere har bidratt med tribuestøtte i noen få år.

4) Det må ikke være bindinger mellom klubb/supporterorganisasjon, det er innlysende. Men at man samarbeider er jo innlysende positivt, det må dere vel forstå? Hva ville du gjort ellers?

5) Og så ender vi egentlig opp i denne saken med at dere er misfornøyde med en avgjørelse om utestengelse av noen som ikke holdt seg til reglene, og av den grunn er alt bare ræva i styrene til FFK og PH.

6) Jeg synes at dere som bare sutrer og klager om styre og stell hele tiden nå må komme dere videre. Dere er nå blitt en så negativ faktor at deres gode tanker om god stemning og sterk medvind for laget istedet virker mot sin hensikt. Legg utestengelsessaken død,  det er den det handler om hele tiden. Det er på tide å gå videre! 

 

Når det vanlige er at en supporterklubb er uavhengig, dvs ikke reiser på ferie sammen med direktøren, låner hytta/huset hans o.l, så blir det litt "på trynet" at du kritiserer folk som mener at PH også burde inneha dette standpunktet. Du latterligjør poenget med å være uanhengig, fordi du mener at det er poengløst. Innlegget var et forsøk på litt saklig folkeopplysning rettet mot deg.

Nå var vel ikke N.A Eggen verken i styret eller adm. i RBK, selv om det kan diskuteres hvor mye han egentlig bestemte.

 

En liten tanke:

Du blir kompis med en fyr og dere tilbringer store deler av dagene sammen, og deler felles interesser. Så plutselig finner han ut at han skal stjele dama til den andre personen du tilbringer mest tid sammen med. Ville det da ikke bli vanskelig å vite hvem du skulle holde med og ikke? Det samme blir det innad i en supporterklubb når kall det sjefene hos både supporterne og klubben er kompiser og får et alt for nært forhold. DET er problematisk, DERFOR skal en supporterklubb være uavhengig. Det ville være lettere for UB å si sin virkelige mening i et styremøte i klubben, viss det ikke var for at han var bestekompis med alle som satt der.

Satt veldig på spissen, men prøver bare å få deg til å forstå det her...


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 11 okt 07, 15:23
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg skrev noe.....

Toppers Jonek. Må bare bøye meg i støvet og si at jeg har tatt skammelig feil av deg. Hva 1. inntrykket kom av husker jeg ikke.

Første inntrykket ? Er det fra nettet eller tribunen? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men var første inntrykket så dårlig???

 

 

Fra nettet, Som sagt så husker jeg ikke, og plasserte deg nok litt i bås etter diskusjonen om 4 personer utesteng fra plankehauen. Tror egentlig jeg blander deg med et annet nick.?

Vet ikke hvorfor  jeg skrev om 1. inntrykket engang, ble bare litt positivt overasket av meningene dine, men nå gir jeg opp med å prøve å forklare meg før jeg fremstår som en komplett idiot.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 okt 07, 16:40

Selvfølgelig er det trist for Plankehaugen at de mister en såpass viktig ressursperson, og jeg syns måten det har skjedd på har vært dårlig. At Ulf Berg etter manges mening ikke har gjort en god nok jobb er greit, men når han blir hetsa og får trusler så han gir seg, da er det noe gæærnt.

Dessuten løser nok ikke dette noen problemer. Når både Berg og nå nylig Roy(husker ikke etternavnet akkurat nå) gikk ut og sa at styret har vært enstemmig i sine beslutninger, må jo det stemme. Og at da talsmannen, som blir symbolet på Plankehaugen, gir seg, sitter det jo fortsatt mange andre personer i styret som også har mange av de samme meningene og holdningene.

Ellers syns jeg Roy(kommer fortsatt ikke på etternavhet, hehe) så langt har gjort en dårlig jobb som fungerende talsmann. Han sammenligner flere ganger Plankehaugen med andre bedrifter ol. i Fredrikstad Blad. "At styremedlemmer trekker seg, det er sånt som skjer" ol. Skal jeg være ærlig så driter jeg i hva som skjer i andre styrer. Jeg syns han kunne kommentert Bergsaken i en større grad, og ikke vært for unnvikende. Hvis han ikke hadde noe annet å si enn at han trakk sammenligninger med Plankehaugen og andre bedrifter ol. syns jeg han kunne latt være å stille opp i et intervju.

Det blir som i Morgansaken, jeg savner mye mer informasjon fra styremedlemmer!!!!

Ønsker det nye styret som blir satt sammen lykke til, og håper at de kan være med på å gjøre det til en mer åpen supporterklubb, som tar mer hensyn til sine medlemmer.

Ønsker samtidig Ulf Berg lykke til videre, og syns det er meget trist at det måtte slutte på denne måten. Selvom jeg ikke har vært noe særlig positiv til ham, så er det tragisk at det ble som det ble..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 okt 07, 17:28

Opprinnelig postet av Holters
Kjernen er ikke i nærheten av Plankehaugen når det kommer til liv og røre i det hele tatt. Og jeg har bodd i Trondheim. I tillegg har Plankehaugen et langt større følge på bortebane. Så hvorfor skal vi se opp til en supportergruppering som ikke presterer bedre enn det vi selv gjør?


Fordi Kjernen er inkluderende, noe som også Plankehaugen har kalt seg, men overhodet ikke klarer å leve opp til.

Opprinnelig postet av Holters

Plankehaugen er for alle. Dere ble godt mottatt og fikk stå og lage liv uten at det skapte noe bråk. At noen bryter regler, normer og folkeskikk er ikke det samme som at ultrasgrupperinger er totalt uønsket, men dere bør jaggu se å jenke dere litt. Dere (du) innser jo over hodet ikke at dere gjør noe som helst galt eller provoserende når dere jevnlig rakker ned på andre supportere med en fryktelig nedlatende tone og fremstiller dere selv som guds gave til byen Fredrikstad - noe som egentlig er skremmende.

Ble vi godt mottatt Holters?  Jeg vil ikke sitte her og syte over hvor ille vi har det, men, tråder med drittslenging, skandaleoppslag i Demokraten, falske beskyldninger om rullestolhets, enda mer forumhets, møte med klubben etter bluss i en grøft (!), drapstrusler på nettet, og bli stoppet på gata... Kaller du virkelig det god mottagelse? Vi har tydeligvis svært forskjellige definisjoner på det.

Opprinnelig postet av Holters

Og hvor har du dette våset om at "to er uskyldige" fra? Du lager jo nye versjoner hver eneste gang du forteller om dette. Ikke lenge siden hevdet du at Zoran kun hadde blitt utestengt for blussing på en rasteplass, og at den handlingen derfor var halvparten så ille som ølkastingen til en vifsupporter. For 2 dager siden var 1 uskyldig og ikke medlem av Plankehaugen. I dag er 2 uskyldige. Litt etter litt omskriver du og fjerner omstendighetene som faktisk er lagt til grunn. Om ei uke tipper jeg at alle er uskyldige og ofre for Fredrikstads neste største justismord gjennom tidene.


Artige utsagn du kommer med her. Hvor lager jeg nye versjoner?  Utifra det du skriver virker det som du ikke har fattet noe av kartleggingen av de utestengte som jeg flere ganger har prøvd å legge frem her. De to uskyldige er èn fra BRH, og Zoran. De to har ikke gjort noe som helst for å skade FFKs omdømme. Ikkenoe som helst. Og skulle man tro Ulf Bergs "livsmotto" mr. Moderator, som jeg siterer; "man er uskyldige inntil det motsatte er bevist..", burde vel dette også gjelde disse to?
Og hvor omskriver jeg?  Enten er det en misforståelse fra din side, ellers er det grunnløse påstander. Du må for søren klype klare å skille mellom hvilke personer jeg skriver om som jeg har hevdet er uskyldige? Du/alle på forumet skjønner når jeg skriver om Zoran. Jeg har alltid hevdet at to er uskyldige juridisk, og for å motbevise det vil jeg gjerne at du viser meg et direkte sitat av meg selv der jeg påstår noe annet. Må jeg liksom skrive om begge to hver gang mener du?

Opprinnelig postet av Holters

Edit; En ting til: Jeg tror vi som driver denne siden snart må diskutere om vi skal begynne å slette absolutt alt som har med Ultras å gjøre her i forumet. Alt dreier seg om denne drittslengingen og helligjørelsen av BRH for tiden - noe som egentlig er et totalt ferdigdiskutet og helt uinteressant tema for dem fleste. Men likevel så ødelegger noen få for det flertallet er interessert i: Nemlig fotball!


Jep, hvis dere har vurdert det, hadde det kanskje vært å vurdere at en 24-siders tråd om rullestolbrukere som hadde blitt trakkassert hadde blitt slettet og stengt lenge før den fikk utviklet seg dit den gjorde også? Eller, kanskje det også er helliggjørelse av BRH?  Mener du det? Hva med de (blant annet kriss, diverse kommentarer av T.Olsen) som faktisk har gått direkte ut om mot oss som personer?

Ikke nok med at du til stadighet blander deg inn i tråder som jeg enten har startet eller debbatterer i, og klager på hvor usaklig, dårlig, og lite objektiv jeg er på trådoverskrifter, så påstår du indirekte at jeg er med på å ødelegge forumet der man egentlig skal diskutere fotball med analsnakk?  Hvor var den påstanden da trådene "positivt med ultras?", "Skammelig oppførsel av deres "pent kledde"", "noen spørsmål til Plankehaugens forsanger..:" oppsto?

---------------------------

Den unge generasjonen...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 okt 07, 17:36
Opprinnelig postet av Martin_

Ble vi godt mottatt Holters?  Jeg vil ikke sitte her og syte over hvor ille vi har det, men, tråder med drittslenging, skandaleoppslag i Demokraten, falske beskyldninger om rullestolhets, enda mer forumhets, møte med klubben etter bluss i en grøft (!), drapstrusler på nettet, og bli stoppet på gata... Kaller du virkelig det god mottagelse? Vi har tydeligvis svært forskjellige definisjoner på det.



så, hva er det Plankehaugen har med disse sakene å gjøre? Var det de som skrev artikkelen i Demokraten? Var det styremedlemmene som drev med forumhets? Kom de med drapstrusler?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 okt 07, 18:17
Endret: 11 okt 07, 18:24
Jeg gidder ikke å dra den diskusjonen igjen, Martin_. Folk har hundre ganger forsøkt å dunke inn i blant annet hodet ditt hvorfor dere ble mottatt som dere ble, men det siger jo ikke inn. Og ja, det har med at dere sensurerer ansiktene deres, at dere blusser, at dere velger en knyttet neve som logo, navnvalget, osv, osv, samt ikke minst den til tider utrolig barnslige oppførselen deres ved å rakke ned på andre, vanlige supportere. Forumhetsen blant annet var en respons på deres handlinger - ikke omvendt. Jeg foreslår at du leier noen psykologibøker på biblioteket og leser blant annet om legitimitet. Det gamle ordtaket gjelder fortsatt: Man høster som man sår, og det har dere til de grader erfart.  Med noe mer livserfaring, og noen år til på baken, så vil du kanskje innse at fremgangsmåten deres er, og har vært, langt fra ideell.

Og uansett hvordan dere vrir og vender på det: Folk flest er fornøyde med slik Plankehaugen har opptrådd. Folk LIKER folkevandringen, bussturene og sangene. INGEN trenger DERE (stort sett en gjeng med gutter som ikke har rundet 20 år engang) for å fortelle OSS ANDRE med en forferdelig nedlatende og hånlig tone hva som er rett og galt her i Fredrikstad. Folk er stolte av FFK og Plankehaugen i sin nåværende tilstand, selv om det alltid er rom for forbedringer, men utviklingen har gått sin gang jevnt og trudd siden opprykket fra 2. divisjon. Og den utviklingen skjedde uten noen ultrasgruppe tilstede.

PS! I denne tråden f.eks. fremstiller du det dithen at Zoran bare har blusset, slik jeg fremstilte deg overfor. Det er en omskriving av sannheten, og langt ifra første gang fra din side. Som nevnt tidligere, så må du faktisk ta med alle de punktene som Plankehaugens styret la til grunn for avgjørelsen - ikke bare de punktene du føler er verdt å nevne slik det passer deg.

(Moderatorhatt) Når det gjelder de enkeltbrukerne du nevner, så er ikke det noe jeg kan diskutere her, men kan nevne at innlegg har blitt slettet, og at det forhåpentligvis kommer en rapporteringsfunksjon snart. Flere moderatorer sikkert føler det samme som meg: Disse trådende er grøtende uinteressante å lese, og derfor blir de heller ikke godt nok moderert. Du nevner én eneste tråd, som kanskje kom med uberettigede anklader, mens jeg kan nevne snart et hundretalls avsporede tråder med BRH & Co som tema.

Stenger for øvrig tråden, da den har sklidd ut for lenge siden, og ikke har et snev med Ulf Berg å gjøre lenger - noe jeg selv har bidratt til.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f