Husk meg
Brukernavn
Passord

Er dette vår hovedsponsor?? Carnegie -Les dette!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 09 okt 07, 15:41
Endret: 09 okt 07, 15:49

Jeg leste litt på DN og kapital for å få opp kunnskapen som disse aviser kan gi. Kom over noen artikler som jeg stusset litt over.

Kanskje det er noen andre som har mer peiling enn meg, som kan forklare dette...

Nå er jeg ikke en jurist eller en økonom, men dette ser vel ikke bra ut?

Er det et annet firma som heter det samme? Ikke vet jeg. Dette er ikke god reklame for FFK!!!

FFK er en merkevare og bør ikke trekkes ned i vanry, spesielt nå når klubben har lagt seg på en null toleranselinje ovenfor klubbens fans. Er det forskjell på Jørgen hattemaker og Kong Salomo?

Hovedsponsor og de utestengte???

Jeg bare spør? Uansett er dette interesant lesning. Jeg visste ikke hva vår hovedsponsor drev med engang. Ikke var det biler, ikke en buttikk kjede, men nå vet jeg mer... tror jeg.

PS: Dette er ikke beskyldninger fra min side, bare noen spørsmål og noen linker som kan gi oss opplysninger. Om de stemmer vet jeg ikke.

Kan noen forklare dette bedre???

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article928283.ab

http://www.aftonbladet.se/ledare/svenskpolitik/article928150.ab?service=print

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article1179648.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_title

Rekord bot på 50 mill....??????

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1190814.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_title

Er dette snusk eller rusk i systemet, er vel ikke dette noe som vår kjære klubb kan bruke som hovedsponsor.

 

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1191356.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_title

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1194098.ece

 

 

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 09 okt 07, 15:55
Endret: 09 okt 07, 15:56
Nå virker det jo som om Carnegie forsøker å rydde opp, og dermed viser at dette ikke er noe de kan stå inne for. Det er jo flere som har fått sparken allerede.

Men, men du får se det på den lyse siden - de har neppe mye penger til overs for å sponse FFK i fremtiden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 09 okt 07, 23:54

Opprinnelig postet av Holters
Nå virker det jo som om Carnegie forsøker å rydde opp, og dermed viser at dette ikke er noe de kan stå inne for. Det er jo flere som har fått sparken allerede.

Men, men du får se det på den lyse siden - de har neppe mye penger til overs for å sponse FFK i fremtiden.

Er enig med deg Holters.

Det er fint de prøver å rydde opp. Men sponsorene skal vite at vi følger med på hva de gjør også. De stiller krav til kubbene og det merker FFK nå om dagen. De ønsker ikke å bli assosiert med noe som er negativt.

Derfor skal sponsorene vite at fansen stiller krav til dem også. Jeg har en FFK drakt med Carnegie reklame. Har de gjort ting som kan trekke FFK i vanry, ønsker ikke jeg¨å gå med den reklamen.

FFK ønsker heller ikke å assosiere seg med sponsorer med dårlig rykte. FFK må bevare sitt kvalitets merke. Dermed er det bra å sett lyset på dem også.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 10 okt 07, 18:07
Opprinnelig postet av Jonek

Opprinnelig postet av Holters
Nå virker det jo som om Carnegie forsøker å rydde opp, og dermed viser at dette ikke er noe de kan stå inne for. Det er jo flere som har fått sparken allerede.

Men, men du får se det på den lyse siden - de har neppe mye penger til overs for å sponse FFK i fremtiden.

Er enig med deg Holters.

Det er fint de prøver å rydde opp. Men sponsorene skal vite at vi følger med på hva de gjør også. De stiller krav til kubbene og det merker FFK nå om dagen. De ønsker ikke å bli assosiert med noe som er negativt.

Derfor skal sponsorene vite at fansen stiller krav til dem også. Jeg har en FFK drakt med Carnegie reklame. Har de gjort ting som kan trekke FFK i vanry, ønsker ikke jeg¨å gå med den reklamen.

FFK ønsker heller ikke å assosiere seg med sponsorer med dårlig rykte. FFK må bevare sitt kvalitets merke. Dermed er det bra å sett lyset på dem også.

 

 

Veldig godt skrevet Jonek. Dette støtter jeg deg på

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 09 okt 07, 17:08

Jeg har sagt det før...

Noen burde vært utestengt etter Plankehaugens vedtekter paragraf 7... Og da snakker jeg ikke om de som er utestengt frafør.

Om ikke alt styret rundt Morgan gir klubben negativt omdømme så vet ikke jeg..

---------------------------

Den unge generasjonen...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5434

Lagt til: 09 okt 07, 17:18
...men Morgan og Carnegie er vel ikke medlem av Plankehaugen og kan derfor ikke utestenges på bakgrunn av disse vedtektene

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 09 okt 07, 17:20
Morgan er en del av Plankehaugen.   Noen som lukter dobbeltmoral? Hedre en person som skader omdømmet til klubben?

Uansett, en av de utestengte er heller ikke og har aldri vært endel av Plankehaugen. Men han er utestengt på bakgrunn av Plankehaugens vedtekter. 

---------------------------

Den unge generasjonen...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 okt 07, 18:41
Vel en stygg tanke, ikke rart at Carnegie synes det er OK at styret står lojalt bak Morgan

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 okt 07, 19:32

Morsomt. Og da mener jeg ikke Carnegie-saken i SVERIGE, men at noen alltid skal prøve å grave fram dritt. Så vidt jeg vet er ikke Carnegie i SVERIGE sponsor av FFK.....? Bare "ønsketenking" fra noen som trodde de hadde funnet et nytt argument for å slenge dritt.

For å svare på spørsmålet i "trådnavnet": Nei, Carnegie i Sverige er ikke FFKs hovedsponsor.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 09 okt 07, 19:58
Endret: 09 okt 07, 20:12
Opprinnelig postet av HotDream

Morsomt. Og da mener jeg ikke Carnegie-saken i SVERIGE, men at noen alltid skal prøve å grave fram dritt. Så vidt jeg vet er ikke Carnegie i SVERIGE sponsor av FFK.....? Bare "ønsketenking" fra noen som trodde de hadde funnet et nytt argument for å slenge dritt.

For å svare på spørsmålet i "trådnavnet": Nei, Carnegie i Sverige er ikke FFKs hovedsponsor.

Nå må du skjerpe deg Hotdream! Du sikter til trådstarteren, og det er meg. Hvis du leser det jeg har skrevet, bør du skjønne at det er spørsmål fra min side, ikke å grave fram dritt.

Men jeg ønsket svar på spørsmålene, og svaret du ga var bra. Det er Carnegie Sverige, og ikke vårsponsor som har snusk i maskineriet. tittel teksten var et spørsmål om dette var vår hovedsponsor, ikke en stadfestelse av det.

Det er da ikke å grave fram dritt Hotrdream! Det er å stille spørsmål på svar jeg ikke vet svarene på. Ikke beskyld meg for å grave fram dritt om FFK.  Da har du gått langt over streken, og er en definering av meg som jeg ikke kjenner meg i igjen i.

Kan ikke vi stille spørsmål rundt vår hovedsponsor? Jo, selvfølgelig. Det hadde vært noe "dritt" å ha en sponsor som var innblandet i slikt, men heldigvis er de ikke det. Heldigvis er vår sponsor ikke innblandet.

Man må jo tåle at det blir satt lys på ting, og spørsmål blir reist. Hvis ikke er det et diktatur som råder. Slik du vinkler dette Hotdreams, er det vel fare for at jeg blir kastet ut av PH pga mine spørsmål. Det du skev provoserte meg, pga det var ikke den vinkelen eller motivet mitt med å sende inn dette innlegget.

Jeg leste noe på nettet om vår sponsor, og jeg stilte noen spørsmål samtidig som jeg la inn noen linker som leserne selv kunne lese. Det er ikke å grave fram dritt, jeg har ikke blandet inn Morgan, men sammenliknet eventuelle øko-brudd med utestengelsene. Det må det være både rom for og lov til.

 

Det er FFK jeg er opptatt av, ikke Carnegie!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 okt 07, 22:53
Opprinnelig postet av Jonek
langt svar...

 

Om du hadde tatt deg tid til å lese gjennom alle linkene du la ut så hadde du sikkert (?) forstått at det var Carnegie Sverige som var omtalt. Da hadde vel veien til forståelse for at dette ikke er FFKs sponsor vært kort antar jeg?  Og dermed hadde spørsmålet vært overflødig.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 09 okt 07, 23:36
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Jonek
langt svar...

 

Om du hadde tatt deg tid til å lese gjennom alle linkene du la ut så hadde du sikkert (?) forstått at det var Carnegie Sverige som var omtalt. Da hadde vel veien til forståelse for at dette ikke er FFKs sponsor vært kort antar jeg?  Og dermed hadde spørsmålet vært overflødig.

Langt svar igjen.

Jeg vet det ikke var i Norge det skjedde, men selskapet i Norge står ikke helt på egne bein. Det norske Carnegies hovedkontor ligger i Sverige, og det var der det har skjedd MYE snusk.

På min drakt står det Carnegie, ikke Carnegie Norge. Vet ikke om du eller noen som har en med Norge som prefiks. Dermed er spørsmålene relevante, for jeg vil ikke at vår klubb skal bli smittet av snusk fra en sponsor.

Spørsmål kan aldri skade et firma om man har rent mel i posen, det vil bare styrke det.

Det som jeg synes er overflødig, er oppgulp fra deg, der du beskylder om at jeg graver fram noe dritt om FFK. Om du hadde lest hva jeg skrev hadde du skjønt det også, kanskje?

Du må skille mellom FFK og Carnegie. Hadde funnes mye snusk i Carnegie Norge, hadde det vært fint å rydde opp i det. 

Dermed handler det ikke om å skrive noe negativt om FFK i mitt innlegg. Det er ingen i FFK som har hatt noe med dette snusket å gjøre. Det vet du også.

Ikke bland inn FFK og det å grave dritt i dette, det handler om å sjekke ut hvor seriøse og ryddige sponsorene våre er. De tillater seg å kommentere både det ene og det andre.  De må også tåle dagens lys.

Når du nå har forklart alt om vår sponsor, får jeg håpe du holder deg til sak, ikke gi meg motiver jeg ikke har.

Dine svar var gode, men ikke din beskyldning. Ikke det at jeg tar det tungt det du skriver, men synes at det er en uting.

Skjerp deg, Hotdream!

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340