Husk meg
Brukernavn
Passord

Shabaan på vei bort???

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 okt 07, 20:57
Endret: 06 okt 07, 20:58

Kanskje vi burde gi Bråthen de tre siste kampene, for nå har Lasse fått kjent på nivået.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 06 okt 07, 20:58

Opprinnelig postet av Rey
Hvor mange av måla til RBK var Staw sin skyld og hvor mange av de hadde Rami tatt?
Hvor mange av dagens mål var Staw sin skyld og hvor mange av de hadde Rami tatt?

Staw kan ta litt av skylda for det tredje målet på grunn av elendig plassering, men tror ikke Rami hadde klart seg veldig mye bedre.

2.målet var han for sent ute. Den hadde Rami trolig tatt.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 okt 07, 21:00
Målet Steffen, fra over 20 meter skal vel ikke gå inn?

MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 06 okt 07, 21:11
Det er et stein hard skudd som går nesten rett frem . Han kunne tatt den om han het Edwin van der Sar .
Må huske at gutten ikke er gamle skråtten . Hadde han hatt masse av erfaring kunne han tatt den , men han har knapt spilt kamper i TL . Staw er en veldig god keeper som kommer til å vokse seg stor . Er ikke uten grund at Aston Villa er ute etter han

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 06 okt 07, 21:14
Opprinnelig postet av Patrioten
Målet Steffen, fra over 20 meter skal vel ikke gå inn?


Nå må du slutte. Så du mener skudd utenfor 16 meteren ikke skal gå inn? Prytz sitt mål mot Viking, Alshen i 84? Herregud du kan ikke laste Staw i noen særlig grad på noen av målene, gjør du så må du i samme slengen disse forsvaret. Det var passivt i store deler det. Det var passivt over hele linja, Start vant fortjent og gutta bør gå i seg selv.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 okt 07, 21:19
Staw var jo i nærheten til å skuddet, men er enig at forsvaret var dårlig.

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 06 okt 07, 22:08
Endret: 06 okt 07, 22:09

Vi har sluppet inn 6 mål ¨på de to siste. ikke pga at dårlig målvakt-spill, men dårlig målvakt komunikasjon.

rami er milevis foran lasse når det gjelder komunikasjon med forsvaret, og det ser man ved flere anledninger. masse missforståelser. det er en stor grunn til at forsvaret har virket rufsete. staw har langt igjen der.

mulig de ikke er så forskjellige i redningsprestasjoner, men når det gjelder samspilll keeper-forsvar er det milevis forskjell.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 06 okt 07, 22:31
Opprinnelig postet av shaggy

Vi har sluppet inn 6 mål ¨på de to siste. ikke pga at dårlig målvakt-spill, men dårlig målvakt komunikasjon.

rami er milevis foran lasse når det gjelder komunikasjon med forsvaret, og det ser man ved flere anledninger. masse missforståelser. det er en stor grunn til at forsvaret har virket rufsete. staw har langt igjen der.

mulig de ikke er så forskjellige i redningsprestasjoner, men når det gjelder samspilll keeper-forsvar er det milevis forskjell.

Kan du huske hvor mange mål det ble på to omganger mot brann, og en halv time mot Vålerenga.Det at det ikke ble mer en 6 mål der kom vel av at det var bedre komunikasjon mellom spillere og keeper :-)

Målene mot Rosenborg Langskud i vinkelen, straffe, samt en retur fra tverligger....

Målene mot start, ja hva var det som var galt med komunikasjonen på målene der, første kommer på et skud som endrer redttning, nr to prøver Piroja og pirke ballen hjem, men får ikke kraft i den, nr tre Staw holder stolpen når spiller kommer fra 16, og rekker ikke over når det ballen legges ut. Ikke hans ansvar at ingen fra midten følger spiller hjem.

Men bør vel vere en vis forskjell på disse uansett når det gjelder komunikasjon,alder 19 mot 32 og rutine på dette nivået.........

Honør til Anders som tør gjør det han gjør, tapet hadde vert det samme med Rami.

Men i følge en del her inne så bør begge unguttene selges, Oppdal, Jarstein og kanskje Mhyre kan kjøpes da blir det ikke mål........

Men skal holde meg unna denne diskusjonen, her er det utrolig mange gode keepre inne, så det blir nok bra til slutt :-)


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 06 okt 07, 22:40

når sjøberg, piiroja og staw løper etter den samme ballen, snakker man dårlig komunikasjon. mener helt klart at shabaan bør stå ut sesongen selv om han reiser. han er den beste målvakten og hadde sef gitt jernet.

staw er en god målvakt, men tror ffk bør få inn en rutinert målvakt uansett. Blir merkelig med ambisjonene ffk har, og gå til neste sesong med to keepere nesten uten TL erfaring.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 okt 07, 08:02

Sagt det før derfor gjentagelse.

Tiltross for at jeg er stor Rami Shaaban fan, mener jeg at FFK bør satse på å selge han før han er Bosmanspiller.

FFK har to av landets beste keepere under 21, de bør man satse på i framtiden. Det er spillere som forhåpentligvis vil være med FFK i mange år framover, på vei mot toppen. Sats på de, på samme måte som Brann har satset på Opdal.

Og som en bonus får FFK inn penger på salget av Shaaban som  også kan benyttes for å forsterke laget.

 PS. Ser derfor på dette at Staw og Bråten for en langsiktig tanke. La nå Bråten få ett par kamper, ikke fordi Staw har spilt dårlig, men for å vise at FFK ønsker å beholde de begge.

La  Shaaban stå siste kampen i år som en honør både fra FFK til han og fra han til FFK.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 okt 07, 09:03
Endret: 07 okt 07, 09:16

Vi mister en keeper av internasjonal klasse og står igjen med to unge norske talenter. Det vil ganske sikkert koste oss poeng og kanskje tabell posisjoner neste sesong. Per i dag vil det svekke laget signifikant på keeperplass.

På den andre siden skal vi være glad for at vi har unge lovende erstattere for spillere som er ønsket av større og bedre klubber enn FFK. Etter hvert som FFK nærmer seg toppen i Norge vil de beste spillerene våre oftere og oftere forsvinne til større klubber og ligaer.

Det jeg ikke sjønner er hvorfor styret sa nei til salget på 8 mill i sommer.

Det er lett å skjønne at Shaban er skuffet. Tipper avgjørelsen til styret om ikke å selge (som trolig var marginal) kostet ham 5-10 mill. Det er mye penger!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 07 okt 07, 11:26
Opprinnelig postet av dracula

Sagt det før derfor gjentagelse.

Tiltross for at jeg er stor Rami Shaaban fan, mener jeg at FFK bør satse på å selge han før han er Bosmanspiller.

FFK har to av landets beste keepere under 21, de bør man satse på i framtiden. Det er spillere som forhåpentligvis vil være med FFK i mange år framover, på vei mot toppen. Sats på de, på samme måte som Brann har satset på Opdal.

Og som en bonus får FFK inn penger på salget av Shaaban som  også kan benyttes for å forsterke laget.

 PS. Ser derfor på dette at Staw og Bråten for en langsiktig tanke. La nå Bråten få ett par kamper, ikke fordi Staw har spilt dårlig, men for å vise at FFK ønsker å beholde de begge.

La  Shaaban stå siste kampen i år som en honør både fra FFK til han og fra han til FFK.

 

Godt forslag som jeg støtter 110%

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 okt 07, 17:42

- Jeg var syk forrige helg da vi møtte Roseborg. Hvorfor jeg ikke spiller i dag får du spørre Anders (Grönhagen) om, sier svensken.

www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1374328.ece

Tyder vel på at Rami har gjort sitt i FFK?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 okt 07, 17:46
Til en annen avis, tvstasjon eller lignende(husker ikke hvem, aaargh!) uttaler han at han følte seg slapp og at han hadde vondt i hodet. Fikk inntrykket av at han var med på å bestemme at Lasse skulle stå kampen.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 07 okt 07, 18:42

Det var velFB som skrev det. Kanskje FXT har en riktigere vinkling, og ikke er like blendet av Shaban, Etter det som sto der at det ble bestemt rett før kamp så ble vel avgjørelsen tatt  om morgenen og ikke rett før kampen. Så tviler på han var med og bestemte. Men altid greit å ha noe å gjemme seg bak når en som landslagspiller blir vraket for en 19 åring. han reiser vel på samling en av de førts dagene også, og da er det en grei fremmstilling han har

Tror mer på at dette er et bestemt valg fra Grønhagens side

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 07 okt 07, 19:00

Opprinnelig postet av Holters
Hvilke keepere mener du er de 2-3 beste da ? Jeg kommer i alle fall på fire stk som er minst like gode som Shaaban: Hirschfeldt, Jarstein, Myhre og Opdal. I tillegg er ikke følgende langt unna å holde (holder?) samme nivå: Arason, Brown og Johnsen.

.

 

Jeg vil si at Hirschfeldt og Shaaban er de klart beste når det gjelder stabilitet. Opdal og Jarstein kan være gode i noen kamper, men spesielt Jarstein har mange tabber. Myhre hører ikke hjemme i denne kategorien. Arason har heller ikke holdt dette nivået denne sesongen, Brown og Johnsen har vel aldri vært der.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 okt 07, 22:42
Endret: 07 okt 07, 22:44
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters
Hvilke keepere mener du er de 2-3 beste da ? Jeg kommer i alle fall på fire stk som er minst like gode som Shaaban: Hirschfeldt, Jarstein, Myhre og Opdal. I tillegg er ikke følgende langt unna å holde (holder?) samme nivå: Arason, Brown og Johnsen.

.

 

Jeg vil si at Hirschfeldt og Shaaban er de klart beste når det gjelder stabilitet. Opdal og Jarstein kan være gode i noen kamper, men spesielt Jarstein har mange tabber. Myhre hører ikke hjemme i denne kategorien. Arason har heller ikke holdt dette nivået denne sesongen, Brown og Johnsen har vel aldri vært der.

Her er Vg-børsen,så kan vi bare spekulere på hvem som er best

 

10.  Rune A. JarsteinOdd Grenland 5,36 (118/22)

18.  Håkon OpdalBrann 5,24 (110/21)

23.  Rami ShaabanFredrikstad 5,15 (103/20)

26.  Adin BrownAalesund 5,11 (92/18)

26.  Espen JohnsenStrømsgodset 5,11 (92/18)

39.  Sead RamovicTromsø 4,95 (94/19)

42.  Lars HirschfeldRosenborg 4,91 (113/23)

44.  Arni Gautur ArasonVålerenga 4,91 (108/22)

49.  Iven AustbøViking 4,88 (83/17)

52.  Jon KnudsenStabæk 4,87 (112/23)

72.  Eddie GustafssonLyn 4,74 (90/19)

97.  Espen Bugge PettersenSandefjord 4,5 (81/18)

(Otto Fredrikson har 5,67 på 9 kamper på VG-børsen 3-plass)

(Heinz Muller har 5,31 på 13 kamper på VG-børsen 15-plass)

(Thomas Myhre har 5,17 på 6 kamper på VG-børsen 19-plass)

(Kenneth Høie har 4,9 på 10 kamper på VG-børsen 44-plass)

(Rune Nilssen har 4,75 på 12 kamper på VG-børsen 70-plass)

Det er 5 spillere som er bedre enn Shabaan på VG-børsen hvis vi tar med de som ikke har spillt mange nok kamper til å komme inn på listen. Shabaan blir vel da bare en middels god keeper i Tippeligaen

Jeg synes faktisk VG-børsen gir et godt bilde av alle kamper jeg har sett av keeperene i Tippeligaen.Jarstein,Opdal og Fredrikson er helt klart de med det største potensiale i Tippeligaen. Håper Jarstein kommer til FFK.

Odd kan tvinges til Jarstein-salg

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 okt 07, 10:15
Endret: 08 okt 07, 10:21
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Anne

 

Vil du ha flere eksempler??

Gode eksempler, men er ikke noe motargument. Fortell meg hvor mange keepere i % som slår igjennom i en alder av 20 år. Vi kan ramse opp flere unntak fra regelen, men de vil uansett være unntak og det kan du ikke benekte.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Shay_Given

Given debuterte på det irske landslaget da han var 20 år.

Det finnes mange unntak fra regelen. De fleste virkelig store talenter fremstår tidlig som nettopp det - unntak. Verken Staw eller Bråthen er gjennomsnittlige keepere for alderen, så hvorfor ikke betrakte dem som uvanlige talenter og gi dem tillitt uvanlig tidlig?

Får de ikke sjansen nå så håper jeg for deres skyld at de drar begge to. Bedre enn at de skal råtne på rot i FFK.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 08 okt 07, 11:40
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Anne

 

Vil du ha flere eksempler??

Gode eksempler, men er ikke noe motargument. Fortell meg hvor mange keepere i % som slår igjennom i en alder av 20 år. Vi kan ramse opp flere unntak fra regelen, men de vil uansett være unntak og det kan du ikke benekte.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Shay_Given

Given debuterte på det irske landslaget da han var 20 år.

Det finnes mange unntak fra regelen. De fleste virkelig store talenter fremstår tidlig som nettopp det - unntak. Verken Staw eller Bråthen er gjennomsnittlige keepere for alderen, så hvorfor ikke betrakte dem som uvanlige talenter og gi dem tillitt uvanlig tidlig?

Får de ikke sjansen nå så håper jeg for deres skyld at de drar begge to. Bedre enn at de skal råtne på rot i FFK.  


Er enig. Enten må FFK satse på Staw og Bråthen neste sesong eller så må vi få tak i Jarstein og da kanskje se Staw og/eller Bråthen forsvinne til andre klubber..

---------------------------

FFK for alltid!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 08 okt 07, 12:20
Arsenal snuser på Jarstein

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3