Husk meg
Brukernavn
Passord

Shabaan på vei bort???

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 9 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 05 okt 07, 11:21

Opprinnelig postet av Costanza
Hvis Rami Shaaban forsvinner etter sesongen og klubben henter inn en ny førstekeeper, hva slags signal vil det være å sende til Staw og Bråthen? De kommer helt sikkert til å ønske seg bort fra klubben. Når vi er i besittelse av to av landets største keepertalenter (begger er landslagsspillere) så ville det vært ren og skjær idioti å ikke satse på dem!

Hvor lenge har de 2 kontrakt med FFK?

Ellers enig i det du skriver. Henter klubben en ny 1. keeper bør de kvitte seg med enten Staw eller Bråthen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 okt 07, 11:42
Jeg håper Morgan og co har mer fornuft enn å kjøpe ny keeper.. Vi bør satse på Staw og Bråthen... Skulle de vise seg å ikke være gode nok etter 1-2 sesonger, så får klubben heller ta en ny vurdering da..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 05 okt 07, 11:53
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av lars-vegas

Vil bare minne om at Iker Casillas var 18 og 115 dager når han debuterte for A-laget til Real Madrid og har siden stått fast for laget. Så hvis selveste Real Madrid tør og satse på en unggutt så ser jeg ikke noe veien for at FFK kan gjøre det samme når situasjonen blir som den blir. "Er du god nok,  er du gammel nok" er ett kjent ordtak i fotballverdenen, dette bør gjelde i Fredrikstad også.

Fakta dreper enhver debatt! Du har rett i ditt eksempel med Casillas. Men, han er en av veldig få unntak som bekrefter regelen om at keeper bruker fler år enn utespillere på å nå sitt toppnivå. Det er nok flere keepere som spiller etter at de har fylt 35 enn de som debuterer før fylte 20. Utrykket " er du god nok, er du gammel nok" stemmer selvfølgelig. Greia er bare at det er tvilsomt om en keeper er god nok når han bare er 20 år. Lav alder betyr mindre erfaring, og når de gjelder keepere er erfaringen veldig viktig.

Carson som i dag spiller for villa holdt vel Thomas Myhre på benken i hele fjordårs sesongen, kankje derfor han er i viking.

Så også en championslig kamp på tirsdag der det vare en på 21 som voktet buret mot unitid, og han sto ikke for noe bakgårdsklubb.

Schmicel i citty er 20 år.

Jarstein tok plassen i odd i 05 som 20 åring, Oppdal i brann ble satset på som 18 -19 åring

Vil du ha flere eksempler??

Så skjønner ikke problematikken, men om klubben som nå har sikkret plass og antageligvis ender som 4-til 8 Klubben bør satse på en av de ut sesongen. Dette  for å gi de den rutinen som de påstås mangle, bedre mulighet vil de ikke få. Når det gjelder stabiliteten deres over flere kamper, hvordan kan noen utale seg om det, gutten har jo ikke fått mulighet til å vise om de er stabile. Hvordan kan de da dømmes???

La de få prøve, og askepter at de feiler, si 4 kamper igjenn og de spiller topp i 2 til 3 av de, og dårlig 1-2 så vil alikevell klubbe ta nødvendige poeng, guttene få rutine og føler at de blir satset på.

Men kan med sikkerhet si at om det kommer en ny keeper hit så vill minst en kankje begge ønske seg bort, og talentmessig så blir det påståt at begge har mer inne en Jarstein og Oppdal, dette fra mensker som jobber med fotball på høyt nivå i norge og kjenner alle fire ( Men de er jo ikke i fredrikstad, og dermed må de vere bedre :-)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 okt 07, 11:57
Opprinnelig postet av Anne
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av lars-vegas

Vil bare minne om at Iker Casillas var 18 og 115 dager når han debuterte for A-laget til Real Madrid og har siden stått fast for laget. Så hvis selveste Real Madrid tør og satse på en unggutt så ser jeg ikke noe veien for at FFK kan gjøre det samme når situasjonen blir som den blir. "Er du god nok,  er du gammel nok" er ett kjent ordtak i fotballverdenen, dette bør gjelde i Fredrikstad også.

Fakta dreper enhver debatt! Du har rett i ditt eksempel med Casillas. Men, han er en av veldig få unntak som bekrefter regelen om at keeper bruker fler år enn utespillere på å nå sitt toppnivå. Det er nok flere keepere som spiller etter at de har fylt 35 enn de som debuterer før fylte 20. Utrykket " er du god nok, er du gammel nok" stemmer selvfølgelig. Greia er bare at det er tvilsomt om en keeper er god nok når han bare er 20 år. Lav alder betyr mindre erfaring, og når de gjelder keepere er erfaringen veldig viktig.

Carson som i dag spiller for villa holdt vel Thomas Myhre på benken i hele fjordårs sesongen, kankje derfor han er i viking.

Så også en championslig kamp på tirsdag der det vare en på 21 som voktet buret mot unitid, og han sto ikke for noe bakgårdsklubb.

Schmicel i citty er 20 år.

Jarstein tok plassen i odd i 05 som 20 åring, Oppdal i brann ble satset på som 18 -19 åring

Vil du ha flere eksempler??

Så skjønner ikke problematikken, men om klubben som nå har sikkret plass og antageligvis ender som 4-til 8 Klubben bør satse på en av de ut sesongen. Dette  for å gi de den rutinen som de påstås mangle, bedre mulighet vil de ikke få. Når det gjelder stabiliteten deres over flere kamper, hvordan kan noen utale seg om det, gutten har jo ikke fått mulighet til å vise om de er stabile. Hvordan kan de da dømmes???

La de få prøve, og askepter at de feiler, si 4 kamper igjenn og de spiller topp i 2 til 3 av de, og dårlig 1-2 så vil alikevell klubbe ta nødvendige poeng, guttene få rutine og føler at de blir satset på.

Men kan med sikkerhet si at om det kommer en ny keeper hit så vill minst en kankje begge ønske seg bort, og talentmessig så blir det påståt at begge har mer inne en Jarstein og Oppdal, dette fra mensker som jobber med fotball på høyt nivå i norge og kjenner alle fire ( Men de er jo ikke i fredrikstad, og dermed må de vere bedre :-)

 

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 okt 07, 12:15
Opprinnelig postet av Anne

La de få prøve, og askepter at de feiler, si 4 kamper igjenn og de spiller topp i 2 til 3 av de, og dårlig 1-2 så vil alikevell klubbe ta nødvendige poeng, guttene få rutine og føler at de blir satset på.

Guttene får vel ikke mye rutine av å stå i de resterende kampene ?? La heller Rami stå disse, så får heller unggutta prøve seg til vinteren hvis Rami blir solgt.


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 05 okt 07, 12:18

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 05 okt 07, 12:31
Opprinnelig postet av Anne

Carson som i dag spiller for villa holdt vel Thomas Myhre på benken i hele fjordårs sesongen, kankje derfor han er i viking.

Så også en championslig kamp på tirsdag der det vare en på 21 som voktet buret mot unitid, og han sto ikke for noe bakgårdsklubb.

Schmicel i citty er 20 år.

Jarstein tok plassen i odd i 05 som 20 åring, Oppdal i brann ble satset på som 18 -19 åring

Vil du ha flere eksempler??

Gode eksempler, men er ikke noe motargument. Fortell meg hvor mange keepere i % som slår igjennom i en alder av 20 år. Vi kan ramse opp flere unntak fra regelen, men de vil uansett være unntak og det kan du ikke benekte.

Hvorfor velger Hareide Opdal fremfor Jarstein? Jarstein er mer reaksjonssterk, har større rekkevidde og er bedre på strek. Men Opdal har mer erfaring og er derfor mer stabil.

Det er ikke første gangen du er på pletten når Staw diskuteres, så jeg inbiller meg at du ikke er veldig objektiv i dette spørsmålet. Men det uansett interessant å lese argumentene dine.

Jeg mener ikke kategorisk at de to unge keeperene ikke bør bli 1. og 2. valg neste sesong. Jeg bare hevder at det vil være en grad av gambling å gjøre det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 okt 07, 12:41
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg mener ikke kategorisk at de to unge keeperene ikke bør bli 1. og 2. valg neste sesong. Jeg bare hevder at det vil være en grad av gambling å gjøre det.

Selvsagt vil det være gambling. Men det vil også være gambling å ikke gjøre det.

Tenk hvilken toppkeeper vi kan ha om f.eks. tre-fire år om vi lar Lasse Staw nå overta som førstekeeper og få denne verdifulle erfaringen i så ung alder. Men om man velger å satse på en så ung keeper, så betyr det samtidig at man må være tålmodig og godta at prestasjonene svinger litt mer den første tiden. Spørsmålet er om omgivelsene vil ha denne forståelsen og tålmodigheten. Min erfaring med Fredrikstad-publikummet tilsier at det er tvilsomt, dessverre...


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 05 okt 07, 12:46

Objektiv er jeg nok, som du ser så forfordeler jeg ingen av de, den som er best spiller. Det er ikke diskusjonstema.

Men hvor godt kjenner du til nivået begge guttene har?? Og om jeg skal tippe på forskjellen Oppdal mot Jarstein, så ville jeg tro det har noe med balangsen i hodet å gjøre. Jarstein ser det ut som noen ganger mangler noe for min del.  Men mener at det uansett blir feil å ikke la de få rutinen nå. Treningskamper på vinteren og seriekamper med fult trykk er meget stor forskjell... Den bør du se......

Det jeg mener er at tabbelsituasjonen tilsier at de bør prøves, aberet er at med shaban på benken kan verdien gå ned på han. Detter er vel et større dillema........


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 05 okt 07, 12:48

Det burde etter mitt syn være en selvfølge at vi satser på disse guttane hvis Rami forsvinner, noe han mest sannsynlig gjør. To av Norges største keepertalenter sitter på benken vår og er sugne på å ta skrittet opp. Dersom det blir hentet inn en ny 1.keeper nå, så tror jeg begge disse forsvinner og det ville vært et stort tap.

Nei, tør å ta sjansen. Det er nok av eksempler på lag som har lykkes med unge keepere. Et sted må de også starte.

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 okt 07, 12:48
Mja, når Brannpubliken som kansje er de mest utålmodige på planeten klarte å holde ut med Oppdal så bør det være mulig her også. Jeg er helt for å gi våre unge keepere ansvar og spilletid, det eneste aberet er at både Staw og Bråthen virker som om de er mye skadet? Da må vi vel uansett ha inn en tredjekeeper.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 okt 07, 13:19

Opprinnelig postet av Snæbbis
Mja, når Brannpubliken som kansje er de mest utålmodige på planeten klarte å holde ut med Oppdal så bør det være mulig her også. Jeg er helt for å gi våre unge keepere ansvar og spilletid, det eneste aberet er at både Staw og Bråthen virker som om de er mye skadet? Da må vi vel uansett ha inn en tredjekeeper.

Tredjekeeper ?? Bare å trekke opp juniorkeeper det.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 okt 07, 13:45
Sant nok, men har vi noen juniorkeepere som holder noe som helst nivå?

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 okt 07, 13:45
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Tredjekeeper ?? Bare å trekke opp juniorkeeper det.

Den juniorkeeperen må i så fall få en profesjonell kontrakt for å kunne spille i Tippeligaen...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 okt 07, 13:52
Endret: 05 okt 07, 13:55

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Tredjekeeper ?? Bare å trekke opp juniorkeeper det.

Den juniorkeeperen må i så fall få en profesjonell kontrakt for å kunne spille i Tippeligaen...

Selvfølgelig Holters, ellers kunne han jo ikke spille.

Et sted må spilleren begynne, i likhet med Staw og Bråthen.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 okt 07, 13:56
Det er vel ikke mange lag som har 3 keepere på under 20 år i a-stallen..

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 okt 07, 14:44

Opprinnelig postet av ffkmufc
Det er vel ikke mange lag som har 3 keepere på under 20 år i a-stallen..

Er det ikke greit å skille seg litt ut i mengden a? Spesielt når det gjelder noe så positivt som å ha unge, lokale talenter som både får spilletid og er GODE!!

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 05 okt 07, 15:23
Må si meg enig i at vi ikke trenger en ny keeper hvis Rami forsvinner. Om det blir Bråthen eller Staw som velges er det samme for meg (den beste står selvfølgelig). Det er vel også sannsynlig at hvis vi går for en av dem, vil den keeperen også få fast plass på U21, fremfor Lie(?), han stiller vel bak Brown (nå aner ikke jeg om han har lang kontrakt eller ikke, men han er kanskje skada nå?). Det blir fort mange kamper på høyt nivå da, og dermed mer rutine.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 okt 07, 16:14
Endret: 05 okt 07, 16:16
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Anne

Carson som i dag spiller for villa holdt vel Thomas Myhre på benken i hele fjordårs sesongen, kankje derfor han er i viking.

Så også en championslig kamp på tirsdag der det vare en på 21 som voktet buret mot unitid, og han sto ikke for noe bakgårdsklubb.

Schmicel i citty er 20 år.

Jarstein tok plassen i odd i 05 som 20 åring, Oppdal i brann ble satset på som 18 -19 åring

Vil du ha flere eksempler??

Gode eksempler, men er ikke noe motargument. Fortell meg hvor mange keepere i % som slår igjennom i en alder av 20 år. Vi kan ramse opp flere unntak fra regelen, men de vil uansett være unntak og det kan du ikke benekte.

Hvorfor velger Hareide Opdal fremfor Jarstein? Jarstein er mer reaksjonssterk, har større rekkevidde og er bedre på strek. Men Opdal har mer erfaring og er derfor mer stabil.

Det er ikke første gangen du er på pletten når Staw diskuteres, så jeg inbiller meg at du ikke er veldig objektiv i dette spørsmålet. Men det uansett interessant å lese argumentene dine.

Jeg mener ikke kategorisk at de to unge keeperene ikke bør bli 1. og 2. valg neste sesong. Jeg bare hevder at det vil være en grad av gambling å gjøre det.

Hvor mange keepere i % som slår i gjennom i en alder av 20 år er helt irrelevant. Det finnes massevis av eksempler på at det er fullt mulig. Det er ikke engang kun unntaksvis når det hele tiden er meget unge keepere på et høyt nivå som spiller mer eller mindre fast. Det vi kan slå fast er at den aller største andelen gode keepere er eldre enn 20 år. Da er vi tilbake til diskusjonen om man er god nok eller ikke. Og det er her jeg tror du er uenig med de fleste på forumet; jeg tror ikke du mener Staw & Bråthen er gode nok. Dette passer bra med at du hele tiden peker på erfaringen som et sentralt poeng. Enten så mener du at man får sitte på benken til man blir erfaren nok (Dette er det jeg mistenker deg for å tro), eller så mener du at de får hente den dyrebare erfaringen sin fra et annet sted enn FFK.. Jeg vet neimen ikke hva som er verst jeg. Du skremmer meg kongenoveralt..

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 okt 07, 17:19

Hvis FFK skal være blandt de 4 beste lagene i Norge,så må vi ha keeper på samme nivå. Shabaan og Jarstein er bland de beste keeperene i tippeligaen.Staw og Bråthen har slitt mye med skader og jeg tviler på at noen av disse når opp på et godt nok nivå enda. Hvis vi har Jarstein,Bråthen og Staw tilgjengelige til neste år,så spiller den som er best.....HELT ENKELT!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 9 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3