Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 09:15
Endret: 28 sep 07, 09:23
Hvis du i det hele tatt har sett på kamper i den franske serien for eksempel så kan du ikke si at de synger mindre enn engelske klubber, og en "gal" mann på gjerde som du kaller det er også en forsanger og bidrar til å rette fokus mot forsangeren, istedtfor mange forsangere nede mot publikum, du snakker omm kultur ja. Jeg kan med hånden på hjertet si at daliker jeg mye bedre både den franske fotballkulturen ellers og tribunekulturen! Engelskmenn har både kjedelig tribunekultur og kultur ellers. Fotballen opptar mange folk og da skinner vel deres vanlige kultur igjennom i tribunen også.

Men nå sklir det jo helt ut igjen, det er den nye supportergruppen vi skal diskutere, ikke tribunekultur, det får vi ta under nettop den tråden

---------------------------

Hiv styret!!!!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 28 sep 07, 09:24

Opprinnelig postet av schpa84
Hvis du i det hele tatt har sett på kamper i den franske serien for eksempel så kan du ikke si at de synger mindre enn engelske klubber, og en "gal" mann på gjerde som du kaller det er også en forsanger og bidrar til å rette fokus mot forsangeren, istedtfor mange forsangere nede mot publikum, du snakker omm kultur ja. Jeg kan med hånden på hjertet si at daliker jeg mye bedre både den franske fotballkulturen ellers og tribunekulturen! Engelskmenn har både kjedelig tribunekultur og kultur ellers. Fotballen opptar mange folk og da skinner vel deres vanlige kultur igjennom i tribunen også.

Ajajaj, "gal mann" var satt i anførselstegn for a reason da vøtt. Det var ikke ment som diss. Mennmen, Har heller ikke hevdet at f.eks. franskmenn synger mindre, bare annerledes. Og jupp, jeg har sett en del til fransk fotball. Fett nok å like fransk fotball bedre. En ærlig sak det, men å påstå at engelsk fotball og kultur stort sett er kjedelig? Vel, da mistenker jeg at din kjennskap til landet begrenser seg til det du får via Canal+ og de viktigste turistattraksjonene i London. Sorry mate!

---------------------------

math


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 09:30
ehhh, sier ikke at engelsk forball er kjedelig, men tribunekulturen, men vi har forskjellig smak. Har vel aldri møtt noen som ærlig syns at engelsk kultur er mer spennende enn fransk, men,men. Det spørs vel om man liker verdens beste mat eller fish,n chips

---------------------------

Hiv styret!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 28 sep 07, 09:53

Så en fransk toppkamp for snaut et år siden. 40.000 på tribunen.  Det  var veldig bra trykk fra hjemmesupporterene hele kampen. De hadde to forsangere med headset som stod på et podie foran tribunen. Tre mann med noen digre pauker holdt takten. Høytalere som sendte ut lyd fra forsangerene og paukene var rettet mot tribunen. Dette ga en magisk stemning. Variasjonen på sangene var stor og handlet neten om klubben, men også ofte om enkeltspillere. Folket(6-7000 på tribunen hadde en sammensetning som lignet mer på Plankehaugen enn en ultrasgruppering.

På den andre kortsiden var det full kalabalik mellom hjemmesupportere, bortesupportere og politi. Lite sang herfra, men full unntakstilstand.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 10:01
Endret: 28 sep 07, 10:02
Vil bare si at ULTRAS er litt mer vanlig i frankrike og da fremstår de ikke som "grupperinger",
men rene supportergrupper. De er større enn PH for å si det sånn og siden det er så vanlig der, 
så skiller de seg ikke ut. Hvilken kamp
 var du på forresten?

---------------------------

Hiv styret!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 28 sep 07, 10:09
Lyon vs Auxerre

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 28 sep 07, 10:22
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av Morgaine

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er interessert i dette, når du alikevel ikke har lyst til å være med. Du vil vite hva du kan være negativ til, noe du og dine kan rakke ned på før det hele har startet.

Jeg har ingen planer om å bli med, og er mest opptatt av at guttene lager noe som kan heve stemningen på tribunen, for det er der vi kan gjøre noe, om vi ikke er så gode at vi tar en plass på laget.

Et godt rå, om du er glad i FFK og tribuneliv - Kutt ut! Vær positiv i utgangspunktet!!! smil

 

Vel Jonek, her tar du en del ting for gitt. Nei, jeg har ikke tenkt å være med. Betyr det at jeg ikke har lov til å spørre om hva de har tenkt seg? Jeg vil ikke vite hva jeg skal være negativ til og rakke ned på før det har startet. Det er en forutsetning du legger inn som jeg ikke har!

Hva vet jeg om den nye gruppa? De skal synge hele tida. Så for å bli med der, må en jo da gjøre det. Dermed er mange eksludert fra medlemskap i utgangspunktet. Greitt for meg.

De vil ha et eget felt. Greitt. Det blir jo opp til FFK å avgjøre.

De vil jobbe for å ha lov til å ta med to - stangs flagg på tribunen. OK.

Vil de også jobbe for å få lov til å bruke bluss og røykbomber på tribunen? Vet ikke. Men det kan tyde på det utifra innlegg som har vært her. Det er deres rett til å jobbe for å endre reglene. Helt greitt. Men har de tenkt å bruke det uansett? Her blir det mer kinkig. Jeg er uenig i et slikt standpunkt, men det er ikke opp til meg å avgjøre det, men NFF, UEFA og sånn tror jeg.

Mitt spørsmål som jeg skal prøve å være veldig tydelig på å formulere er som følger: Hvordan vil de forholde seg til PH? Skal de "krige" med PH inne på stadion? Eller skal de samarbeide om å få til et bedre trøkk på kamper? Grunnen til at jeg spør er at jeg har oppfattet det sånn at mange av de som sier at de vil være med i den nye gruppa uttrykker seg svært hatefullt mot PH.

Hvis det legges opp til en "krig " med PH på kamper, er jeg svært negativ til det. Det kommer ikke til å bidra til en fin og spennende ramme rundt FFK og fotballkamper. Hvis de går for et godt samarbeid er det greitt for meg. Så dette er det avgjørende punktet for min stillingstagen til den nye gruppa. Er det for mye forlangt å be om et svar på det?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 28 sep 07, 11:01
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris. De virket mer opptatt av hverandre enn kampen. Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene. Helt latterlig.


Ikke snakk om noe du ikke har peiling på ... PSG har mange supportergrupper ja (altfor mange er det mange som mener), og et par av de har vært i rivaleri med andre supportergrupper, men hvis du en gang hadde vært i nærheten av Parc de Princes så hadde du fått sett og hørt hva ordentlig stemning er.


Jeg har ikke bare vært oi nærheten, men jeg har vært på kamp, 6-7 ganger.  Jobbet i Paris et par måneder og bodde 5 min fra stadion, så jo, dette har jeg peiling på.  Og de var var mer opptatt av pynt, flagg, bannere og hverandre enn kampen - det hele er et stort fesjå, akkurat som det er blitt her i norge med bannere og alt mulig sirkus før kampene.  Jeg gjentar - helt latterlig.  Skikkelig stemning finner man i England og kanskje aller mest i de lavere divisjonene.   Der går man på den lokale puben og tar et par pils før kampen, that`s it.  De synger i kor de også, men de får det til å virke spontant og lite orkestrert.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 11:26
Ok, elsker Lyon. Var det Lyon sitt hjemmepuplikum du snakket om?

---------------------------

Hiv styret!!!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 11:29
Da virker det ikke som om vi har vært på samme kamper. Dessuten er selvfølgelig tifo også viktig del av tribunekulturen, det visuelle spiller også en stor rolle, i tilegg til lydnivå og det er høyt lydnivå, eller volumpå kampene i Frankrike

---------------------------

Hiv styret!!!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 11:32
Som sagt av mange tidligere her, så vil vi fungere som et suppliment til PH, selvom vi mener at PH styres feil og er uenig i dem betyr ikke at vi skal krige på tribunen. Vi skal stå sammen for klubben, byen og laget selvfølgelig!

---------------------------

Hiv styret!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 28 sep 07, 11:42

Opprinnelig postet av schpa84
Ok, elsker Lyon. Var det Lyon sitt hjemmepuplikum du snakket om?

Ja, det som står på kortsiden mot "innfartsåra" fra flyplassen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 sep 07, 12:03
Hahaha. Underholdende hvordan tråden har utviklet seg. Til alle som mener engelske fans høres mer enn franske (det eneste punktet de har noen kultur pga forbudet mot å stå som de blindt følger):

http://www.youtube.com/watch?v=KKEA9iPeAWY&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=isYFGZEItdk

Dette er fra Magic Fans som jeg nevnte tidligere og den andre er Marseille med Virage Sud (gruppen South Winners) og Virage Nord (Yankee) som synger mot hverandre. Dette er bare tre  av mange supportergrupper i Frankrike. Finn f eks fram noe fra Boulougne Boys `85 eller tidligere Tigris Mystic (begge PSG), Bad Gones (Lyon) så kan du se akkurat det samme. Lykke til å få til noe sånt i England...

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 12:02
Det er magisk:) men st.etienne har også sinnsykt bra supportere da. Liker ikke klubben, men de har bra supportere:)

---------------------------

Hiv styret!!!!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 28 sep 07, 12:04
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av Kristian B
Opprinnelig postet av Jonek

Er det negativt med flere supportergrupper? Nei!

Bare de kan støtte FFK sammen. Utrykket alle monner drar, kan ansees som positivt i denne sammenhengen.

Det er vel ingen copy right på det å være en supporter gruppe?

Er positiv til alle som vil lage god stemning på stadion, men for mitt vedkomne er det nok å være medlem av To supporterklubber for FFK. PH og Holygans.

Aristokratene er et fint navn. Et tips. Ikke reklamer med Ultras navnet.... Det blir det bare bråk rundt. Syng og rop, ikke vær opptatt av å sette dere selv i en boks.

Lykke til!

Hakke du meldt deg ut av plankehaugen? Eller er det jeg som har misforstått?

Hei Kristian B!

Jeg vet ikke hvem du er, men det spiller ingen rolle. Ta kontakt på stadion til søndag....Spent på å vite hvem du er.

Jeg har aldri tenkt tanken på å melde meg ut av PH, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har det bra der vettu!

Eller vet du mer enn meg???? Hjelp, kanskje jeg har blitt utestengt??? Nå må jeg ut i postkassa for å sjekke det.Neida!

Jeg er en traust type med beina godt festet i betongen på PH feltet. Meg har de ingenting å utsette på... Bortsett fra Buberry kopi capsen da... Men den for man leve med..

Men jeg er positiv til at andre starter en klubb.

 

 

 

 

Hehe, slapp av. Jeg mente jeg hadde sett at du skulle melde deg ut rundt alt bråket for et par uker siden. Ser veldig ut som jeg tok feil, og det beklager jeg selvsagt:)

Kjøper en pølse te deg neste kamp :p

---------------------------

heia heia...


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 sep 07, 12:14
Kan folket her vær så snill å ta dette med tribunekulturen inne på PM ??  tråden blir helt ødelagt her jo !!  denne tråden handler om den nye supporterklubben som kanksje kommer og ikke om hva som er best av  Fransk eller Engelsk tribuneliv... 

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 28 sep 07, 14:14
Hva er poenget med og ødelegge tråden med og diskutere tribunekulturen i andre land? vi har en tråd som heter tribunekultur som ligger klistret helt øverst! Nå er det veldig mange tråder som sklir ut veldig fort. Moderator?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 sep 07, 14:34
Endret: 28 sep 07, 14:34
Opprinnelig postet av Liraren
Hva er poenget med og ødelegge tråden med og diskutere tribunekulturen i andre land? vi har en tråd som heter tribunekultur som ligger klistret helt øverst! Nå er det veldig mange tråder som sklir ut veldig fort. Moderator?

Var den retta mot meg? For det første har jeg skrevet to innlegg i denne "debatten", og for det andre var den første posten min ment som å vise et eksempel på at to supporterklubber kan fungere utmerket side ved side (Magic Fans `92 og Green Angels). Er forøvrig helt enig i at det har sklidd ut, som jeg også skriver i foregående post. Har ingenting med Aristokratene å gjøre.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 30 sep 07, 11:40
Ok. Sorry Rune, tror jeg missforsto deg litt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 30 sep 07, 12:23

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av Liraren
Hva er poenget med og ødelegge tråden med og diskutere tribunekulturen i andre land? vi har en tråd som heter tribunekultur som ligger klistret helt øverst! Nå er det veldig mange tråder som sklir ut veldig fort. Moderator?

Var den retta mot meg? For det første har jeg skrevet to innlegg i denne "debatten", og for det andre var den første posten min ment som å vise et eksempel på at to supporterklubber kan fungere utmerket side ved side (Magic Fans `92 og Green Angels). Er forøvrig helt enig i at det har sklidd ut, som jeg også skriver i foregående post. Har ingenting med Aristokratene å gjøre.

 

Ikke spesielt mot deg, bare generelt. Alle tråder sklir ut for tiden. Litt irriterende!

Tror foresten ikke vi får se noe fra aristokratene på dagens kamp. tror de trenger tid!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340