Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:34
Sier ikke de skal skamme seg, men er ikke på langt nær så gode som PSG. Alt er ikke svart-hvitt. Har ikke sagt de er dårlige, men er ikke store på verdensbasis hva gjelder tribuneliv i forhold til størrelsen på klubbene

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:38
ecsactly, jeg heller mer mot den britiske enn den sydlandske..

Mere spontan humor, chants, sanger (med meninger, ikke bare olé olé olé ) nå skal det også sies at engelsk er et mye bedre språk å `dikte` på enn norsk, syns jeg da i hvert fall..

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 27 sep 07, 22:39

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

Hei FFK forever. Siden det er du som startet tråden så regner jeg med at du er med i den nye gruppa. Jeg har nå spurt to ganger på denne tråden om hvordan dere har tenkt å forholde dere til virkeligheten som eksisterer på Fredrikstad stadion. Nemlig den at det allerede er en etablert supportergruppe der, PH. Skal dere samarbeide om sanger? Skal dere være fiender? Skal dere prøve å synge ut PH samtidig med bortesupporterne? Hva er den nye gruppas mål og hvillke metoder har dere tenkt å oppnå dem? Skal dere jobbe for å få lov til å bruke røykbomber og bluss på stadion?Dere har blitt spurt om lignende saker av andre også, men hittil har jeg ikke sett noe svar. Statutter, vedtekter osv.

Hvis dere ikke er i stand å svare på dette slik at jeg (vi) som har tenkt å fortsette å være medlemmer i PH vet hva vi har å forholde oss til, anser jeg dette bare for å være keiserens nye klær. Mye prat om kule navn og drømmer om hvor fantastisk der skal synge. Men totalt uten substans og innhold.

Er det mulig å få et svar? HVis du gidder kan du sikkert finne de andre innleggene jeg har hatt for å se spørsmålene der også.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:41
kommer ( som nevnt ) på hva du mener med tribuneliv, men det scorter ikke på volum og følelser i hvert fall..

http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0

min favoritt: http://www.youtube.com/watch?v=VPtzt0D2OF0  


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 sep 07, 22:43
I alle dager da, er du så utålmodig Morgaine så får du heller sende en PM til ham. For alt du vet kan det hende disse gutta akkurat nå sitter med henda fulle med å organisere styre, vedtekter, statutter, mål osv. Denne tråden ble startet for to dager siden, og det tar faktisk litt mer tid enn to dager å få en organisasjon opp å stå samt utrede rammene for organisasjonen. Hverken PH eller Roma ble bygd på en dag.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 22:47
Opprinnelig postet av Morgaine

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

Hei FFK forever. Siden det er du som startet tråden så regner jeg med at du er med i den nye gruppa. Jeg har nå spurt to ganger på denne tråden om hvordan dere har tenkt å forholde dere til virkeligheten som eksisterer på Fredrikstad stadion. Nemlig den at det allerede er en etablert supportergruppe der, PH. Skal dere samarbeide om sanger? Skal dere være fiender? Skal dere prøve å synge ut PH samtidig med bortesupporterne? Hva er den nye gruppas mål og hvillke metoder har dere tenkt å oppnå dem? Skal dere jobbe for å få lov til å bruke røykbomber og bluss på stadion?Dere har blitt spurt om lignende saker av andre også, men hittil har jeg ikke sett noe svar. Statutter, vedtekter osv.

Hvis dere ikke er i stand å svare på dette slik at jeg (vi) som har tenkt å fortsette å være medlemmer i PH vet hva vi har å forholde oss til, anser jeg dette bare for å være keiserens nye klær. Mye prat om kule navn og drømmer om hvor fantastisk der skal synge. Men totalt uten substans og innhold.

Er det mulig å få et svar? HVis du gidder kan du sikkert finne de andre innleggene jeg har hatt for å se spørsmålene der også.



men i herrens navn  - ta det på PM da vell hvis du lurer så fælt på det

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:57
Endret: 27 sep 07, 23:01
Sier ikke det, men se på kule tifos her

http://www.youtube.com/watch?v=7V-Ki8m82GA
 og dette kaller jeg volum, hehe, litt dårlig lyd , men
http://www.youtube.com/watch?v=MLdHQAcjbQU

---------------------------

Hiv styret!!!!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 27 sep 07, 22:57

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 sep 07, 23:07
Opprinnelig postet av Solheim
ecsactly, jeg heller mer mot den britiske enn den sydlandske..

Mere spontan humor, chants, sanger (med meninger, ikke bare olé olé olé ) nå skal det også sies at engelsk er et mye bedre språk å `dikte` på enn norsk, syns jeg da i hvert fall..


Helt enig, jeg ser helst vi har en stor skare syngende supportere, alt annet er uvesentlig for min del
Ett skikkelig trøkk overgår all tifo og blussing, men hver sin smak.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 sep 07, 23:05
Endret: 27 sep 07, 23:08
Opprinnelig postet av Morgaine

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er interessert i dette, når du alikevel ikke har lyst til å være med. Du vil vite hva du kan være negativ til, noe du og dine kan rakke ned på før det hele har startet.

Jeg har ingen planer om å bli med, og er mest opptatt av at guttene lager noe som kan heve stemningen på tribunen, for det er der vi kan gjøre noe, om vi ikke er så gode at vi tar en plass på laget.

Et godt rå, om du er glad i FFK og tribuneliv - Kutt ut! Vær positiv i utgangspunktet!!! smil

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 23:17
Sydlandske klubber klarer å skape mer trøkk enn brittiske så det argumentet blir dårlig, dessuten er det helheten som teller. Det skal både være visuellt og bra lydnivå. Bare fordi dere ikke skjønner fransk har ikke de noe dårligere tekster. er vel mer kjent for et poetisk språk de!! Høres mye bedre ut sangmessig enn på engelsk. Engelsk blir for ensformig!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 sep 07, 23:20
Opprinnelig postet av schpa84
Engelsk blir for ensformig!

... i motsetning til det sør-europeiske olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé.....

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 23:23
nå sammenlignet jeg med språket norsk,
men okey, hver sin smak, helt enig med bjorn ( bjørn?)

og at engelsk blir for ensformig? ser ikke helt den dessverre..

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 23:34
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av schpa84
Engelsk blir for ensformig!

... i motsetning til det sør-europeiske olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé.....


bedre en go, go,go,go

og er foresten ikke olé, men allez. Og hvis du hører etter synger de ikke det i sangene sine. Er ikke noe på fransk som heter olé, så ikke attal deg om noe du ikke har peil på!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 23:42
da må du arrestere deg sjøl også, for go go go go blir vel heller ikke hyppig brukt..

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 sep 07, 23:44
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av schpa84
Engelsk blir for ensformig!

... i motsetning til det sør-europeiske olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé.....


bedre en go, go,go,go

og er foresten ikke olé, men allez. Og hvis du hører etter synger de ikke det i sangene sine. Er ikke noe på fransk som heter olé, så ikke attal deg om noe du ikke har peil på!

Poenget er at man i britisk supporterkultur ikke benytter evighetssanger i samme grad som man gjør i sør-europeiske ultras-grupperinger. Derfor synes jeg det var litt snodig at du mente britiske sanger blir ensformige i motsetning til sør-europeiske. Og ja, jeg vet at olé-olé-olé ikke er fransk.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 23:49
Når jeg mener at engelsk er ensformig mener jeg språket og sangene, og det er jo et faktum at for å skape ordentlig trøkk og få fler med må vi ha enkle tekster, det kan du bare se på stadion. Og faktum er at søreuropeiske supportere ligger et langt stykke foran England hva gjelder tribuneliv. Noe som er merkelig med tanke på så stor engelsk fotball er på verdensbasis, men er vel en kjensgjerning at sydeuropeere er mer pasjonerte i alt. Ikke bare fotball

---------------------------

Hiv styret!!!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 07, 00:17
Opprinnelig postet av KeJ

 

Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?

Synge ut var vel dumt skrevet. Synge bedre enn da, høres det bedre ut ??


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 28 sep 07, 06:18
syns plankehaugen heller skal blande litt jeg , litt av den engelske og litt fra den sydlanske:)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 28 sep 07, 08:39
Endret: 28 sep 07, 08:40
For å utdype: Man skal seff huske på at man snakker to helt forskjellige kulturer her. Og sørover i Europa har man nok en større tradisjon for tifo etc. (selv og engelske klubber ofte har flagdays, mosaikk etc), Så om tribuneliv for enkelte her er synonymt med bluss, bannere, trommer og så videre, så ja, der ligger nok Sør-Europpa foran. Men det handler mer om at det ikke er kultur for det i England, enn at man er dårlig på det. Hvis vi nå skal snakke om syngende supportere så er det få land i Europa som kan måle seg med engelske klubber. Som enkelte her nevner: Trøkk, variasjon, humor og spontanitet. Dette har også noe å gjøre med "forsangermodellen" som benyttes på balløya, med forsangere inne blant publikum som starter sangene, istedet for at en "gal type" på gjerdet styrer det hele. Det gir den gjengse publikummer som får et innfall til en sang, mulighet til å prøve seg. Dette er forøvrig modellen Klanen i Norge benytter seg av. Mange har hevdet at alle de nye stadionene med bare sitteplasser har drept mye av den gode gamle stemningen, men dette er nå en trend som er i ferd med å snu igjen. Blant annet  gjennom brede "folkeaksjoner" som www.standupsitdown.co.uk/. (Noe for Norge?). Min "egen klubb", Liverpool, har også et lokalt fokus på dette gjennom Reclaim The Kop.

---------------------------

math



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340