Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 10 4

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 21:03

Er jo ikke snakk om å vinne, er snakk om hva folk tenker og tror. Klanen har opparbeidet seg et meget godt rykte over mange år, mens alt slikt blir nytt her. Og derfor er det vel kanskje lurt å tenke litt mer på navnet en akkurat ting som KAN forbinnes med ultras o.l.

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:09
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg

---------------------------

Hiv styret!!!!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 26 sep 07, 21:09
liker tanken på en ny supporter gruppe, er det kanskje mulig å lage en oslo avd?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 21:12

Opprinnelig postet av schpa84
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg

Er nok desverre ikke lett å opparbeide seg ett godt rykte. Men jeg er enig, navnet er bra det, og det synges i sangen.

 

Men noe mindre "millitært" ville nok været bedre, hva med f.eks Plankebærerne (hehe)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:19
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av schpa84
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg

Er nok desverre ikke lett å opparbeide seg ett godt rykte. Men jeg er enig, navnet er bra det, og det synges i sangen.

 

Men noe mindre "millitært" ville nok været bedre, hva med f.eks Plankebærerne (hehe)



Hehe.... Morsomt navn. Nei, vi får se, navnet er ikke det viktigste, men hva at vi faktisk skal danne en ny supporterklubb og gjøre den bra, slik at vi kan støtte laget:) Tror det kommer til å gagne alle parter

---------------------------

Hiv styret!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 sep 07, 21:19
Endret: 26 sep 07, 21:20
Opprinnelig postet av schpa84
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg


Det er da svært liten vits å gi seg selv en start med et stort minus på kredibilitetskontoen, noe som vil gjøre det dramatisk mye vanskeligere å oppnå det gode ryktet. Poenget er da heller ikke å "vinne" over de som er i mot Ultras osv., eller å markere noen ytringsfrihet, men å starte opp en ny supportergruppe med suksess. Da vil det være utrolig lite gjennomtenkt å starte opp med brorparten av supporterskaren allerede mer negativt innstilt en den for øyeblikket er bare fordi man ville tvinge gjennom et navn som gir gale assosiasjoner. Å starte opp en ny supportergruppe vil faktisk kreve litt samspill, smørning og godt samarbeid, med framfor alt FFk`s administrasjon, og jeg syns ikke premisset for å starte opp bør være som en motreaksjon mot PH, men som et supplement til supporterfaunaen på stadion. Noe rivalisering osv. vil bare ta fokus vekk fra det som bør være den nye gruppens pri.1, å støtte laget med god tribunekultur.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 26 sep 07, 21:21
Jeg tror/håper at alt vil bli mye bedre når vi får et eget sangfelt neste sesong, at det er rom for å være litt Ultras, kledd som du vil, juletre og alt som er synger i 90+ på det sangfeltet. Det er vel noe medlemsmøter i Plankehaugen snart, synes vi bør stille mannsterke opp, for jeg tror de fleste er uenige med Plankehaugens utvikling nå om dagen. Har sett på LSK - Stabæk nå, KFL + undergrupper gjorde en fantastisk innsats på tribunen sammen, det fikk meg til å savne Plankehaugen slik vi var for 2 kamper siden, hvilken herlig stemning det var mot Hammarby selv om det var 7.000 på stadion. Jeg synes vi skal stå på resten av sesongen og se hvordan det går når vi får litt medgang med oss på banen også. Synes vi skal vente med å lage noen flere grupperinger før neste sesong, plankehaugen har jo varslet forandringer, se hvordan det går først.

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 sep 07, 21:21
ja..

mere en stikker til hylekoret som ikke vet hva de snakker om.. vi har jo et (en) godt eksempel i den tråden her også, så er ikke bare til de på baksia av freista blad

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 21:22

Tja. Er det en god ide? Hvordan skal nå dette arte seg på stadion? Hver sin sanggruppe på hvert sitt felt som prøver å synge hverandre ned? I tillegg til bortesupporterne?

Før alle tar av helt i lykkerusen over å få sin egen lille gjeng eller å bli kvitt noen brysomme "bråkebøtter" vil jeg gjerne vite hvordan dere har tenkt at dette skal foregå i praksis.

Mulig at det er god ide, mulig det vil funke i praksis. Er bare litt skeptisk. Kan noen forklare litt?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 26 sep 07, 21:23

Jeg er bare litt uvitende om alt dette med supportergrupper ol. Er ikke plankehæven Fredrikstad fotballklubb sin supporterklubb? Kan hvem som helst starte en supporterklubb på egen hånd uten å være "klarert" av styret i FFK? Holder det ikke med mini-plankehaugen og en aldersbestemt gruppe der som kan supplere PH? Hva er vitsen med 2-3 eller flere forskjellige grupperinger i samme fotballklubb? Jeg ser jo at det fungerer sånn delvis i Enga, men de har da mange flere supportere enn "lille" Fredrikstad å ta av?  Det er kjempefint med engasjement og vilje til å lage liv, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli noe bedre av å stå et annet sted på stadion. Det blir ikke flere syngende supportere av den grunn, men heller 2 "dårlige" supportergrupper istedenfor den vi har nå. Jeg er en syngende supporter, men kunne aldri tenkt meg å "bytte" supporterklubb selvom vi har litt motgang akkurat nå.

Hvordan gikk det foresten med underskriftkampanjen som ble satt igang for å samle inn 1/4 av stemmene i ph for å "tvinge" ph styret til å holde en ekstraordinær generalforsamling?

Ble det nok stemmer? (Vet det er litt feil tråd, men gadd ikke å skrive 2 inlegg).

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:24
Har aldri sagt at jeg vil at det skal være en motpart til PH, heller et suppliment. Vi er jo der for å støtte laget Bare diskuterte det siden jeg synes det er synd at man egentlig ikke står fritt ved valg av navn, på grunn av folks fordommer, men som sagt navnet er ikke viktig. Derimot samarbeid, engasjement og kommunikasjon for å få liv i dette

---------------------------

Hiv styret!!!!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 21:25

Opprinnelig postet av danan2
Jeg tror/håper at alt vil bli mye bedre når vi får et eget sangfelt neste sesong, at det er rom for å være litt Ultras, kledd som du vil, juletre og alt som er synger i 90+ på det sangfeltet. Det er vel noe medlemsmøter i Plankehaugen snart, synes vi bør stille mannsterke opp, for jeg tror de fleste er uenige med Plankehaugens utvikling nå om dagen. Har sett på LSK - Stabæk nå, KFL + undergrupper gjorde en fantastisk innsats på tribunen sammen, det fikk meg til å savne Plankehaugen slik vi var for 2 kamper siden, hvilken herlig stemning det var mot Hammarby selv om det var 7.000 på stadion. Jeg synes vi skal stå på resten av sesongen og se hvordan det går når vi får litt medgang med oss på banen også. Synes vi skal vente med å lage noen flere grupperinger før neste sesong, plankehaugen har jo varslet forandringer, se hvordan det går først.

Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 21:26
Opprinnelig postet av Morgaine

Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

 

 

Det tror faktisk jeg også!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 07, 21:31
Opprinnelig postet av kriss

vi får se men håper jeg har en viss innflytelse.

dere kommer garantert ikke til å få et eget felt.

fredrikstad har en av de største og beste suporter klubbene i norge.

trenger ikke en gjeng med bortkomne småunger i bubertets alderen som bare skal lage bråk rundt seg.

men som jeg skriver lenger opp i tråden så kan jeg love dere at dere ikke får noen egen tribune seksjon dere kan bråke på.

Tipper du har kjempestor innflytelse, virker som en reflektert og fin type du, med kjempekapasitet hva gjelder dialog og brobygging. Seriøst...sånne innlegg som du kommer med her tyder for det første på at du ikke innehar innflytelse i det hele tatt, og for det andre at...godt er det!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 sep 07, 21:31
men et eksempel da som nesten er blitt brukt,
Hva med klanen? ku klux klan osv.. startet de på feil side av `skalaen`? det må da gå ann å kalle seg hva pokker man vil og så for man heller bli dømt på hva man gjør og står for. Intrykket mitt er at Fredrikstad folk er veldig, ja kall det gjerne konservative, alt skal være så koslig,
masse fryd og enda mere gammen.. dette gjelder da selvfølgelig ikke alle, men mest de stolte medlemmene av hylekoret. 
Dritt lei all peset BRH får bare pga navnet.. det må da nesten være et fett hva man kaller seg?

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 26 sep 07, 21:32
Endret: 26 sep 07, 21:33
Opprinnelig postet av Morgaine
Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

At dommeren gjorde mye rart gjorde oss selvsagt enda mer sangkåte i den kampen. Men du er vel enig i det at vi hadde noe på gang i år? Jeg synes vi ble bedre og bedre for hver kamp som gikk, fikk jo høre etter hver kamp fra andre supportere hvor positivt overrasket de var over oss, muligens Norges tredje beste. Nå er vi helt nede i bunn av TL igjen. Grunnen til at jeg dro frem Hammarby kampen var bare fordi det var det beste trøkket og den beste stemningen jeg har hørt fra Fredrikstad, overgikk cupfinalen sangmessig, slik stemning vil jeg ha! Nå skal ikke jeg snakke mer om Plankehaugen da dette dreier seg om Aristokratene/Rød Hvite Armé

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 sep 07, 21:33
Opprinnelig postet av MA

Er ikke plankehæven Fredrikstad fotballklubb sin supporterklubb? Kan hvem som helst starte en supporterklubb på egen hånd uten å være "klarert" av styret i FFK?


Selvfølgelig står man fritt til å etablere en supporterklubb uavhengig av klubben. Flere klubber har supporterklubber som er uavhengig av fotballklubbene. Men det er klart det er en fordel å hvert fall ha et godt forhold til klubben (med tanke på å få egen seksjon på stadion blant annet)

 


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 21:34
At du i det hele tatt gidder, djpete. 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 21:43

Opprinnelig postet av danan2
Opprinnelig postet av Morgaine
Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

At dommeren gjorde mye rart gjorde oss selvsagt enda mer sangkåte i den kampen. Men du er vel enig i det at vi hadde noe på gang i år? Jeg synes vi ble bedre og bedre for hver kamp som gikk, fikk jo høre etter hver kamp fra andre supportere hvor positivt overrasket de var over oss, muligens Norges tredje beste. Nå er vi helt nede i bunn av TL igjen. Grunnen til at jeg dro frem Hammarby kampen var bare fordi det var det beste trøkket og den beste stemningen jeg har hørt fra Fredrikstad, overgikk cupfinalen sangmessig, slik stemning vil jeg ha! Nå skal ikke jeg snakke mer om Plankehaugen da dette dreier seg om Aristokratene/Rød Hvite Armé

Jo jeg synes at ting ble bedre etter at vi kom inn på den nye stadion. Akustikken er bedre også. Jeg har alltid sittet på langsidene. Og på gamle stadion hørte en alltid bortesupporterne best - uansett hvor jeg satt. Så for hele stadion er det bedre at PH har fått sin egen sving å dra igang ting på. Vel nok om det i denne tråden.

Jeg håper at det blir sangkontrakt til neste år og at PH og den nye gruppa kan stå sammen. Ihvertfall ha et fruktbart samarbeid.

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 sep 07, 21:45
Opprinnelig postet av Solheim
men et eksempel da som nesten er blitt brukt,
Hva med klanen? ku klux klan osv.. startet de på feil side av `skalaen`? det må da gå ann å kalle seg hva pokker man vil og så for man heller bli dømt på hva man gjør og står for.


Ikke at jeg har noen større viten om hvorvidt klanen startet på feil side av skalaen, men selve ordet "klan" er i bunn og grunn et ord som i sin reelle betydning ikke faller sammen med noe negativt.

no.wikipedia.org/wiki/Klan

En arme derimot er rettogslett et gjennommilitært ord. Hadde denne gruppa blitt startet før BRHoppstyret begynte er jeg helt sikker på at man med verdens største selvfølgelighet kunne kalt gruppa "den rødhvite arme", uten at noen hadde løfta på øyelokket.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 10 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f