Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 39 av 59 39

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 15 sep 07, 01:51
To meget gode innlegg.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 sep 07, 02:02
Helt enig

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 sep 07, 02:09

Skummelt.....Nesten så jeg skulle skrevet det selv ,Asgeir

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 sep 07, 02:35

Jeg synes det er på tide å gjøre oppdelingen av de to supporter-grupperingene mer konkret. Det er en hovedtråd her på forumet som heter Plankehaugen. Det er mange BRH på dette forumet. Er det ikke derfor på tide at BRH får en egen hovedtråd også?Eller trenger de mer fartstid som supporter-gruppering? Jeg tror også dette er det beste for forumet og debattene her inne. Slik som det også vil være med egne busser og felt på tribunene ol.

Tanken kom over meg,etter å ha lest Asgeir`s innlegg

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 sep 07, 03:24
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg synes det er på tide å gjøre oppdelingen av de to supporter-grupperingene mer konkret. Det er en hovedtråd her på forumet som heter Plankehaugen. Det er mange BRH på dette forumet. Er det ikke derfor på tide at BRH får en egen hovedtråd også?Eller trenger de mer fartstid som supporter-gruppering? Jeg tror også dette er det beste for forumet og debattene her inne. Slik som det også vil være med egne busser og felt på tribunene ol.

Tanken kom over meg,etter å ha lest Asgeir`s innlegg



Er tiden virkelig moden for at BRH tar en førende rolle som supportergruppering da? Jeg vil tro at det er altfor mye fordommer mot dem som gruppe foreløbig til at de kan fungere som et samlende element.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 sep 07, 08:41
Endret: 15 sep 07, 08:45
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg synes det er på tide å gjøre oppdelingen av de to supporter-grupperingene mer konkret. Det er en hovedtråd her på forumet som heter Plankehaugen. Det er mange BRH på dette forumet. Er det ikke derfor på tide at BRH får en egen hovedtråd også?Eller trenger de mer fartstid som supporter-gruppering? Jeg tror også dette er det beste for forumet og debattene her inne. Slik som det også vil være med egne busser og felt på tribunene ol.

Tanken kom over meg,etter å ha lest Asgeir`s innlegg

Eget felt til BRH på stadion og egne busser / reiseopplegg til bortekampene. Høres fornuftig ut... La BRH få "levevilkår" som gruppe utenfor Plankehaugen.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 sep 07, 11:01

Opprinnelig postet av Snæbbis

Er tiden virkelig moden for at BRH tar en førende rolle som supportergruppering da? Jeg vil tro at det er altfor mye fordommer mot dem som gruppe foreløbig til at de kan fungere som et samlende element.

 

Bare en liten digresjon.

--> Hvorfor har de fått forumbrukerne her inne mot seg?

--> Hvorfor har de evt fåt folk på tribunen mot seg?

--> Hvilke fordommer snakker du om? Folks reaksjoner bunner vel ut i fakta? Og med fakta mener jeg uttalelser og oppførsel i og blant andre supportere...

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 sep 07, 11:32

Opprinnelig postet av Asgeir

De som mener at alle skal tenke likt vil ha som ryggmargsrefleks å melde seg inn i PH etter dette som har skjedd, mens de som mener at det ikke bare skal være lov å tenke likt, men at en annerledes tanke også er stimulerende for en gruppe, de vil ha som ryggmarksrefleks å melde seg UT av PH på bakgrunn av dette som har skjedd.

Dundrende uenig. Min ryggmarksrefleks er å melde meg inn (men jeg kommer ikke til å gjøre det allikevel), nettopp fordi jeg mener det må være plass til alle slags grupperinger og typer innen en fotballsupporterklubb. De som er mest oppbrakt over PH-styret, og som driver og melder seg ut, er jo nettopp de som vil at alle på PH-feltet skal og må oppføre seg likt: synge i nitti minutter, hoppe og sprette osv. - og som ikke vil ha tanter og onkler og "juletrær" der.

---------------------------

Svensk magi!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 sep 07, 12:18
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Liraren
Schpa84 kontakt meg på pm hvis du er int!


Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...

 

Skjønt "oss".. Blir jo stort sett bortekamper på meg for en stund fremover da  Men flere av de andre gutta kommer nok sikkert til å være der vet du..

Kan du ikke bare male deg litt i tryne da kjeksmann, og ta på deg en stor jakke eller noe, så kommer du sikkert inn på stadion oxo?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 sep 07, 12:31
[quote=Asgeir]
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av jambo
 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

 

Så da er det greit og sjikanere (drite ut) folk, tenne bluss, være  drit full osv..osv... da, bare man gjør det for at man vil skape liv på tribunen?? Nei ærlig talt, det er helt topp at det blir tatt ved roten før vi får skikkelig anarki på PH feltet. Bort med drittsekkene



Det er her jeg mener PHs styre sjøl har mye av skylda for alt bråket og uroen mellom PH og BRH: Det har da vært åpenbart ganske lenge at det eksisterer voldsomme meningsforskjeller i PH:
quote]

 

Måten og gjøre dette på er vel om en av "mentalitetsgutta"forsøker og bli lovlig valgt inn i styret? Da ville man på et demokratisk vis kunne påvirke spillereglene i PH.

Jeg forstår meget godt at styret i PH ikke er så keen på en egen gruppering inne i sin egen organisasjon.

Det blir som om (satt litt på spissen) noen spillere i 1. 11`ren plutselig skulle begynne og spille håndball midt i en kamp det, pga de synes ikke fotballen i laget spilles på rett måte.Kanskje Rajo kunne ledet ann,om han ikke syntes de andre spillerene hadde banekultur,Og Shaaban var nestleder, for han synes ikke spillerne har mentalitet.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 sep 07, 12:34

Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av bjorn


Kan folk utestenges for trakassering av spillerne, utestengelse begrunnes?

Siden mange liker å skjelle ut de så fort de ikke presterer. (subjektivt)

;)


Det som bjorn skriver her høres kanskje litt flåsete ut, men jeg mener personlig at bjornseksempel belyser et veldig viktig aspekt: Hvordan skal man i en stor gruppe behandle de som tenker litt annerledes? De som har andre metoder, andre uttrykk, andre fomer?

De som mener at alle skal tenke likt vil ha som ryggmargsrefleks å melde seg inn i PH etter dette som har skjedd, mens de som mener at det ikke bare skal være lov å tenke likt, men at en annerledes tanke også er stimulerende for en gruppe, de vil ha som ryggmarksrefleks å melde seg UT av PH på bakgrunn av dette som har skjedd.

Det er åpenbart at det her foreligger flere verdisyn som må avklares i PH generelt, og PHs styre spesielt.

Hvis man mener at alle skal tenke likt, oppføre seg like, synge likt, praktisere supporterskap likt, ja da får man en helvetes jobb etterhvert, fordi det er i menneskets natur å ikke være like.

Bra skrevet, helt enig. Husk bare at det går begge veier. At også ultrasupporterne må godta at ikke alle tenker likt og oppfører seg på samme måte som dem.Enig?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 sep 07, 12:36
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Asgeir

De som mener at alle skal tenke likt vil ha som ryggmargsrefleks å melde seg inn i PH etter dette som har skjedd, mens de som mener at det ikke bare skal være lov å tenke likt, men at en annerledes tanke også er stimulerende for en gruppe, de vil ha som ryggmarksrefleks å melde seg UT av PH på bakgrunn av dette som har skjedd.

Dundrende uenig. Min ryggmarksrefleks er å melde meg inn (men jeg kommer ikke til å gjøre det allikevel), nettopp fordi jeg mener det må være plass til alle slags grupperinger og typer innen en fotballsupporterklubb. De som er mest oppbrakt over PH-styret, og som driver og melder seg ut, er jo nettopp de som vil at alle på PH-feltet skal og må oppføre seg likt: synge i nitti minutter, hoppe og sprette osv. - og som ikke vil ha tanter og onkler og "juletrær" der.

 

My point exactely. Dette er også mitt inntrykk.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 sep 07, 12:38
Endret: 15 sep 07, 12:39
Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg synes det er på tide å gjøre oppdelingen av de to supporter-grupperingene mer konkret. Det er en hovedtråd her på forumet som heter Plankehaugen. Det er mange BRH på dette forumet. Er det ikke derfor på tide at BRH får en egen hovedtråd også?Eller trenger de mer fartstid som supporter-gruppering? Jeg tror også dette er det beste for forumet og debattene her inne. Slik som det også vil være med egne busser og felt på tribunene ol.

Tanken kom over meg,etter å ha lest Asgeir`s innlegg



Er tiden virkelig moden for at BRH tar en førende rolle som supportergruppering da? Jeg vil tro at det er altfor mye fordommer mot dem som gruppe foreløbig til at de kan fungere som et samlende element.

Førende rolle? Hva mener du med det? Morgan Andersen har ingen fordommer,ut fra hva han sier på FBTV. Han sier han har god komunikasjon og et godt forhold med både PH og BRH. Slik bør det også være. FFK er blitt en stor klubb i Norge. Det er vanlig med ultra-grupper i alle store klubber i Norge.Nulltoleranse og fordømming fører ikke noe godt med seg. Aksept og samarbeid  er veien å gå. At ultra-supporterene og klapp-klapp-supporterene skilles på tribunen,er godt i forhold til at vi ungår konflikter og tribunelivet blir bare bedre.Zoran passer ikke å være forsanger for hele PH og BRH. Hadde han bare hadt oppgaven for BRH,så hadde vi unngått slike konflikter som blir skissert her på forumet. Kanskje PH blir bedre med tiden ved en slik seperasjon av grupperingene på tribunen. De liker sikkert ikke å bli sunget ut av en mindre gruppe supportere i kamp etter kamp

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 sep 07, 13:12
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Snæbbis

Er tiden virkelig moden for at BRH tar en førende rolle som supportergruppering da? Jeg vil tro at det er altfor mye fordommer mot dem som gruppe foreløbig til at de kan fungere som et samlende element.

 

Bare en liten digresjon.

--> Hvorfor har de fått forumbrukerne her inne mot seg?

--> Hvorfor har de evt fåt folk på tribunen mot seg?

--> Hvilke fordommer snakker du om? Folks reaksjoner bunner vel ut i fakta? Og med fakta mener jeg uttalelser og oppførsel i og blant andre supportere...

 



1. Hvorfor de har fått deler av forumbrukerne i mot seg er av delte grunner. Først så hadde du jo den enorme tråden om BRH, hvor mange mennesker ble mektig bekymret over at denne gjengen skulle utvikle seg til casuals som slåss på tribunen, ødela alt de kom over i sin vei, drakk seg kanon konsekvent på kamp og førte veritable slag utenfor mot andre byers supportere. Det var ikke måte på hvilken kreftsvulst dette kom til å bli, og nettopp i dette finner jeg de fordommene jeg mener ligger i grunnen bak at BRH er så mislikt.  Ellers så er det mange av forumbrukerne her inne som synes BRHguttas svar i denne og diverse debatter er ufine, barnslige osv. Noe enkelte innlegg er, men det har jammen kommet en del rart fra begge sider.

2. Folk på tribunen. Vet ikke, men virker for meg som de provoserer en del bare med sitt blotte nærvær og den stilen de kjører, Gud forby at man skiller seg ut. Min teori er at om de bare hadde hatt på seg drakt/skjerf og null skotskrutete caps så kunne de vært så utagerende, støyende og dritings de bare ville, og at strikken for sanksjoner/kjeft hadde kunnet tøyes mye mer.

Nå har jeg ramset opp hva jeg legger i fordommer, så får du legge noen harde fakta på bordet. De fakta jeg kan se er hvertfall at en fra BRH har fyrt opp et bluss, og blitt kastet ut for det, mens en annen har blitt kastet ut uten å vite hva han har gjort.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 sep 07, 13:29

LørdagsMorgan

...hhmmmm virker som det har vært en del forskjellige meninger ute og gått rundt FFK-aparatet også ang. denne saken.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 sep 07, 13:50
Spørsmål: Hvor mange medlemmer er det BRH har? Og Plankehaugen? Noen som vet?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 sep 07, 14:03

Opprinnelig postet av Snæbbis


  De fakta jeg kan se er hvertfall at en fra BRH har fyrt opp et bluss, og blitt kastet ut for det, mens en annen har blitt kastet ut uten å vite hva han har gjort.

Bluss, ja og det er jo ikke tillatt. Ikke tillatt=forbudt
En vet ikke hvorfor han ble kastet ut? Jeg velger å tro at han ihvertfall har fått greie på det nå.
Du drar fram 50% av de som har blitt utestengt. Hva med resten? Forstår de heller ikke noe?

Ellers er det vel ikke BRH som gruppe som har blitt utestengt, men 4 enkeltpersoner. Ikke for at de er medlemmer av BRH, men på grunn av sin oppførsel. Er det så vanskelig å forstå, eller er det slik at BRH medlemmer lider av en form for forfølgelsesvanvidd?

Jeg foreslår at BRH fortsetter å skape liv på tribunen på et annet sted enn PH-feltet og dermed også viser at når de står samlet på en annen plass på stadion, så er det liv og god stemning de lager og ikke bråk. Fint med to grupper supportere som støtter laget..


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 15 sep 07, 14:08
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Snæbbis


  De fakta jeg kan se er hvertfall at en fra BRH har fyrt opp et bluss, og blitt kastet ut for det, mens en annen har blitt kastet ut uten å vite hva han har gjort.

Bluss, ja og det er jo ikke tillatt. Ikke tillatt=forbudt
En vet ikke hvorfor han ble kastet ut? Jeg velger å tro at han ihvertfall har fått greie på det nå.
Du drar fram 50% av de som har blitt utestengt. Hva med resten? Forstår de heller ikke noe?

Ellers er det vel ikke BRH som gruppe som har blitt utestengt, men 4 enkeltpersoner. Ikke for at de er medlemmer av BRH, men på grunn av sin oppførsel. Er det så vanskelig å forstå, eller er det slik at BRH medlemmer lider av en form for forfølgelsesvanvidd?

Jeg foreslår at BRH fortsetter å skape liv på tribunen på et annet sted enn PH-feltet og dermed også viser at når de står samlet på en annen plass på stadion, så er det liv og god stemning de lager og ikke bråk. Fint med to grupper supportere som støtter laget..



Ja, det hadde vært veldig fint med to grupperinger slik jeg ser det i o med at det er tydelig at PHs medlemmer er veldig delte i meninger om denne saken og hvordan man skal bidra. Tror det hadde vært til det beste for FFK, slik at vi kan ungå fler splittelser og heller konsentrere oss om guttæne

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 15 sep 07, 14:09
Opprinnelig postet av HotDream
Spørsmål: Hvor mange medlemmer er det BRH har? Og Plankehaugen? Noen som vet?


Bare så det er sagt så er BRH en gruppering i plankehaugen, ikke en egen supporterklubb, men de er det også mange andre klubber har: Ultras

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 sep 07, 14:18

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av HotDream
Spørsmål: Hvor mange medlemmer er det BRH har? Og Plankehaugen? Noen som vet?


Bare så det er sagt så er BRH en gruppering i plankehaugen, ikke en egen supporterklubb, men de er det også mange andre klubber har: Ultras

Ja, har vel forstått det, men de opererer vel med egne medlemmer da? Man må melde seg inn...? Det var forøvrig bare 3 av "de fire" som var medlem av PH... Var han siste heller ikke medlem av BRH?

Grunnen til at jeg spurte om medlemstall var bl.a. at jeg undret på om BRH som egen gruppe ville være stor nok til å "konkurrere" med PH om å lage liv på tribunen...



Flat Trådet Nøstet
Side 39 av 59 39

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340