Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 38 av 59 38

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 sep 07, 18:24

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
 En smule feighet i etterpåklokskapens ånd fra styret i FFK, etter min mening. Men skjønner driften.

De hadde definitivt ikke noe annet valg, Ido Form Klyster.

Tro meg !

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 sep 07, 18:32

Opprinnelig postet av Liraren
Bra inlegg benkslitern, støttes. Selvom jeg er litt uenig! Jeg ble ikke med i BRH fordi jeg trenger samhold fra en gjeng! Jeg ble med fordi jeg var dritt lei av den dårlige stemningen som var på feltet. Og fordi jeg håpa en ultras gruppe skulle føre til masse blussing og tifo!

He he he...alle trenger vel å føle litt samhold med andre....ikke bra å bli enstøing vet du

Hvis du liker stemning på fotballkamper,så bør du ta deg en tur til Rio de Janeiro og Maracana fotballstadion for litt opplæring i tribunekultur. Jeg har vært på fotballkamper mange steder i verden,men makan til stemning har jeg aldrig opplevd. Jeg var der i påska 2006. Da gikk Carioca(Rio de Janeiro) cup-finalen på Maracana. Det var Botafoga mot et 3 div. lag i Rio. Det var ca 30-40 000 på tribunene. Men da vil jeg kalle det 30-40 000 Ultra-supportere. Jeg hadde ståpels konstant i 90 min. Helt vanvittig stemning med fantastiske tifoer,trommer,bluss,raketter og bomber.Brannbilen måtte kjøre inn på stadion et par ganger også....men det var ikke noe bråk.Bare entusiastiske tilskuere og jeg som stod der å kosa meg med en øl,og sugde inn stemningen 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 14 sep 07, 19:08
Opprinnelig postet av Liraren

Jeg ønsker og ha det sånn som dem har det i stockholm! Men jeg øsnker ikke casuals! Men det kan vel kanskje bli en realitet hvis fredrikstad fotballklubb fortsetter med latterlige reaksjoner!

Men masse bluss masse tostangs alt det bør vi ha! Min mening, driter i om bluss er farlig det er fett og se på. Det har aldri tatt noen liv. Og ødelegge noen klær pga blussing er helt greit for meg!

Det har faktisk dødd en god slump mennekser på fotballstadioner som følge av brann...

Tror den mest kjente var I Bradford.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 19:13
Opprinnelig postet av Liraren
Bra inlegg benkslitern, støttes. Selvom jeg er litt uenig! Jeg ble ikke med i BRH fordi jeg trenger samhold fra en gjeng! Jeg ble med fordi jeg var dritt lei av den dårlige stemningen som var på feltet. Og fordi jeg håpa en ultras gruppe skulle føre til masse blussing og tifo!


Hvordan blir man med i BRH?

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 19:17
Endret: 14 sep 07, 20:35
Opprinnelig postet av eliot


Kanskje de pengene er med å sponser deg.  Billigere plass på stadion, billigere bussbilett til bortekamper etc.
Man trenger mangfoldet av supportere.  Den ene gruppa er like nødvendig som den andre.  Make peace not war.
Tror og håper på et skikkelig liv på Brann kampen.  Den kampen vinner vi både på tribunen og banen.


Helt uenig. Man trenger ikke mangfoldet av supportere. Man trenger ordentlige supportere som har noe å bidra med. Det er ikke en forening vi er med i. Vi er en supporterklubb!!

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 14 sep 07, 19:24
Schpa84 kontakt meg på pm hvis du er int!

---------------------------

Plankehaugen styret må ta hatten sin og gå nå!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 19:56
Opprinnelig postet av Liraren
Schpa84 kontakt meg på pm hvis du er int!


Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 14 sep 07, 20:19
Endret: 14 sep 07, 20:20
Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...


Til venstre for et innlegg her på forumet, ser du forfatterens navn, status/fotballer etter hvor mange innlegg vedkommende har skrevet, eventuelt et bilde (avatar), litt info om når vedkommende ble medlem etc... Se UNDER alt det der. ;-)

Forøvrig veldig uenig med det du skrev for et par innlegg sida om at "man trenger ikke mangfoldet av supportere". Mulig DU har lyst til å gå på fotballkamp med bare 50-100 på tribunen, men...

---------------------------

Svensk magi!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 20:26
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...


Til venstre for et innlegg her på forumet, ser du forfatterens navn, status/fotballer etter hvor mange innlegg vedkommende har skrevet, eventuelt et bilde (avatar), litt info om når vedkommende ble medlem etc... Se UNDER alt det der. ;-)

Forøvrig veldig uenig med det du skrev for et par innlegg sida om at "man trenger ikke mangfoldet av supportere". Mulig DU har lyst til å gå på fotballkamp med bare 50-100 på tribunen, men...


OK, fant ut av det selv før jeg fikk svaret. Jeg snakker ikke om mangfoldet på stadion, men i plankehaugen og det er vel fler enn 50-100 personer i PH som ønsker å bidra håper jeg

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 14 sep 07, 20:33

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Liraren
Schpa84 kontakt meg på pm hvis du er int!


Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...

Helt nederst under bilde.. Trykk på PM, og du kan sende en personlig beskjed til vedkommende.

Eventuelt er det sikkert bare å komme bort til oss under kamp vet du

Skjønt "oss".. Blir jo stort sett bortekamper på meg for en stund fremover da  Men flere av de andre gutta kommer nok sikkert til å være der vet du..

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 sep 07, 20:49

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Folk mangler totalt gangsyn, og trekker ting fra den ene ytterligheten til den andre. Pyroeffekter er forbudt, punktum. Å rope dritt til folk er trakassering, punktum. Slik står saken, utestengelse kan begrunnes. Hva folk mener om det betyr egentlig ikke en dritt.

Amen


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 14 sep 07, 20:59

Skjønt "oss".. Blir jo stort sett bortekamper på meg for en stund fremover da  Men flere av de andre gutta kommer nok sikkert til å være der vet du..

[/quote]

 

Hyggelig å se deg på en bortekamp i ny og ne da.

PS. Legg igjen blussa hjemme. Spar dem til nyttårsaften.

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 14 sep 07, 21:10
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Folk mangler totalt gangsyn, og trekker ting fra den ene ytterligheten til den andre. Pyroeffekter er forbudt, punktum. Å rope dritt til folk er trakassering, punktum. Slik står saken, utestengelse kan begrunnes. Hva folk mener om det betyr egentlig ikke en dritt.

Amen



Kan folk utestenges for trakassering av spillerne, utestengelse begrunnes?

Siden mange liker å skjelle ut de så fort de ikke presterer. (subjektivt)

;)

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 sep 07, 21:09
Endret: 14 sep 07, 21:10

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av schpa84
Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...


Til venstre for et innlegg her på forumet, ser du forfatterens navn, status/fotballer etter hvor mange innlegg vedkommende har skrevet, eventuelt et bilde (avatar), litt info om når vedkommende ble medlem etc... Se UNDER alt det der. ;-)

Forøvrig veldig uenig med det du skrev for et par innlegg sida om at "man trenger ikke mangfoldet av supportere". Mulig DU har lyst til å gå på fotballkamp med bare 50-100 på tribunen, men...


OK, fant ut av det selv før jeg fikk svaret. Jeg snakker ikke om mangfoldet på stadion, men i plankehaugen og det er vel fler enn 50-100 personer i PH som ønsker å bidra håper jeg

Oj!! Ser ut som du er en dame,schpa84

Det er vel ikke mange damer/jenter i BRH tror jeg.Er det noen enda,i det hele tatt? Kanskje du blir førstedame i BRH?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 21:09
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Liraren
Schpa84 kontakt meg på pm hvis du er int!


Jeg er intressert, men hvet ikke hva pm er. Føler meg veldig dum. Hehe...

Helt nederst under bilde.. Trykk på PM, og du kan sende en personlig beskjed til vedkommende.

Eventuelt er det sikkert bare å komme bort til oss under kamp vet du

Skjønt "oss".. Blir jo stort sett bortekamper på meg for en stund fremover da  Men flere av de andre gutta kommer nok sikkert til å være der vet du..


Forresten, man må vel ikke være gutt for å være med i BRH?

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 sep 07, 22:49
Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av benksliter`n

Er det noen som har meldt seg inn i Plankehaugen pga denne saken,så kom frem

Jeg


Jeg.

Du bør vel forklare hvorfor da? Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du har meldt deg inn pga denne saken,T.Olsen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 15 sep 07, 00:57
Endret: 15 sep 07, 01:36

Opprinnelig postet av paco
(...) Hvor streng straffen er kan diskuteres,er faktisk enig i at det burde holdt ut sesongen eller noe

Kjære paco.

Undertegnede synes definitivt at alle de fire involverte burde få en mulighet til å overvære kampen mot Brann.

Eller hva synes du, paco...?  

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...

www.tribunekultur.com


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 sep 07, 01:24
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av jambo
 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

 

Så da er det greit og sjikanere (drite ut) folk, tenne bluss, være  drit full osv..osv... da, bare man gjør det for at man vil skape liv på tribunen?? Nei ærlig talt, det er helt topp at det blir tatt ved roten før vi får skikkelig anarki på PH feltet. Bort med drittsekkene



Det er her jeg mener PHs styre sjøl har mye av skylda for alt bråket og uroen mellom PH og BRH: Det har da vært åpenbart ganske lenge at det eksisterer voldsomme meningsforskjeller i PH:
 - PHs styre vil gjerne gjøre alle til lags, som jo også er deres jobb
 - BRH mener PH som enhet er blitt altfor slappe etter at PH ble så store før sesongen, og vil gjerne gjøre noe med det
 - Alle mulige avskygninger mellom disse to, og sannsynligvis enda flere meninger om hva som er godt supporterskap

Ved å forsøke å undertrykke en nylig oppstått alternativ strømning i en stor organisasjon kan man oppnå følgende:
 - De som står for strømningen vil søke sammen i enda større grad, og oppleve desto større samhold og følelse av felles identitet
 - De vil eksplisitt gjøre ting som skiller og distanserer dem fra "mainstream" (jmf blussing, overdrevent mas om synging osv osv)
 - De som står for strømningen går under jorda, og jobber i det skjulte
 - De som sitter på toppen i hovedstrømningen vil bruke de midler de kan for å sverte den alternative strømning, utsette dem for maktbruk, late som de ikke er der, og en masse annet som ikke er godt for virkelighetsoppfatning...

Ved å forsøke å inkludere strømningen vil man oppnå følgende:
 - Ufarliggjøre den alternative meningsplattform på alle nivåer
 - Atskillig færre "fronter", med ditto færre konfrontasjoner
 - Mye mindre vilje til separatisme, siden begge eller alle strømninger er en naturlig del av det hele
 - Veldefinerte strømnniger  vil være enklere å forholde seg til for styre, klubb og supportere

Jeg tror at en inndeling av tribune, busser, tog osv, ville ha gjort det hele mye enklere, for da må en supporter ta et personlig valg FØR han plasserer seg på tribunen, siden man der har veldefinerte områder for forskjellige meningsstrømninger. Og i retrospekt er det jo da også DENNE metoden som skulle ha vært brukt overfor Zoran, BRH og PH ellers, og det skulle ha skjedd for lenge siden.

Hadde PHs styre vært litt bredere orientert, og litt mer aksepterende og inkluderende, så ville aldri fronten mellom BRH og PH ha oppstått, og Zoran hadde fremdeles stått foran en meget hard kjerne som forsanger.

IMØ må PH ved neste korsvei (generalforsamling) gjøre en full gjennomgang av statutter, styreform og virksomhetsidé sånn at man kan unngå dette igjen. Klanen har vært igjennom dette, og alle de andre store supporterklubbene i landet også. Nå er det PHs tur.

Helt til slutt vil jeg si det ikke er meninga at de som sitter i et styre skal gjøre alt i en klubb, egentlig bør det være snarere tvert imot! Det å sitte i et styre og forvalte mange tusen menneskers interesser er rett og slett svært annerledes oppgaver enn det å drive en supporterklubb i daglig drift. Og forvaltningsoppgavene kan lide under driftsoppgavene. Jeg sier ikke at dette har vært tilfellet i PH, men det kan se sånn ut, utfra det begrensa perspektivet jeg har. Ildsjeler driver på mange måter hele idrettsnorge, men det har også sine ulemper, helt klart. Har sjøl vært blant dem man kan kalle "ildsjel", og vet at det kan oppstå store forskjeller mellom kart og terreng når man har et SÅ personlig forhold til det man holder på med.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 sep 07, 01:31
Opprinnelig postet av bjorn


Kan folk utestenges for trakassering av spillerne, utestengelse begrunnes?

Siden mange liker å skjelle ut de så fort de ikke presterer. (subjektivt)

;)


Det som bjorn skriver her høres kanskje litt flåsete ut, men jeg mener personlig at bjornseksempel belyser et veldig viktig aspekt: Hvordan skal man i en stor gruppe behandle de som tenker litt annerledes? De som har andre metoder, andre uttrykk, andre fomer?

De som mener at alle skal tenke likt vil ha som ryggmargsrefleks å melde seg inn i PH etter dette som har skjedd, mens de som mener at det ikke bare skal være lov å tenke likt, men at en annerledes tanke også er stimulerende for en gruppe, de vil ha som ryggmarksrefleks å melde seg UT av PH på bakgrunn av dette som har skjedd.

Det er åpenbart at det her foreligger flere verdisyn som må avklares i PH generelt, og PHs styre spesielt.

Hvis man mener at alle skal tenke likt, oppføre seg like, synge likt, praktisere supporterskap likt, ja da får man en helvetes jobb etterhvert, fordi det er i menneskets natur å ikke være like.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 15 sep 07, 01:43

Du kan virkelig din psykologi, Asgeir.

Glimrende ! 

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...

www.tribunekultur.com



Flat Trådet Nøstet
Side 38 av 59 38

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340