Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 36 av 59 36

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 sep 07, 09:51
Dette er innlegg nummer 700.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 14 sep 07, 10:03
Opprinnelig postet av benksliter`n

Var kanskje fordi du var fornøyd med å få kastet ut Zoran av Plankehaugen,eller? En liten forklaring hadde vært spennende å høre.

 

Dette har ikke nødvendigvis noe med Zoran å gjøre.

Slik jeg ser det har NFF og FFK valgt hva slags supportere de ønsker å ha på tippeliga-arenaene. Plankehaugen har valg å være en slik supporterklubb. For å gjøre tydelige valg så må man også velge bort noe. Etter min mening kan man veldig grovt dele fotballsupportere i to grupper.

 

1) Den første kategorien har vært omtalt som "Tanter og drittunger". Denne gruppen består av et slags tverrsnitt av samfunnet når det gjelder fordeling på alder og kjønn. Er patriotiske og positive, men ikke de mest støyende. Har en veldig lav macho faktor. Tilhørighet og identitet har en viss betydning for samholdet.

2) Den andre kategorien kan man kalle "tøffe gutter". Denne gruppen er veldig mannsdominert og strekker seg over et stort spenn når det gjelder alder, men jeg mener at "mental alder" ligger på 16-18 år for hele gruppen. Støyende og utholdende supportere med høy macho faktor. Ikke ukritisk positive i motgang. Gjeng mentalitet og identitet gir samhold og en følelse av tilhørighet og styrke på en måte som kan sammenlignes med noen kriminelle grupper. Mange "rejects" vil ofte søke seg til slike gjenger.

 

Forbundet og FFK har valgt den første kategorien supportere. Plankehaugen søke å passe inn i denne kategorien. Det støtter jeg.

Supportere som føler seg hjemme i kategori 2 får finne seg en annen idrett.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Looney

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 sep 07
Innlegg: 3

Lagt til: 14 sep 07, 10:09

Jeg synes denne diskusjonen har tatt av og er blitt veldig usakelig.

For å si at Zoran er en supporter med stor S så er vel det litt feil...Jeg står selv på PH feltet ikke så langt fra Zoran og en noe mere usakelig og ufyselig fyr skal man lete lenge etter. Hvis du blir en supporter med stor S ved å skrike og kjefte så skal jeg takke for meg i supporter klubben. Jeg skal være enig om at Zoran er flink til å dra i gang sanger men litt normal folkeskikk er vel ok, også?

Så til de som virkelige er Supportere med stor S, de er Ulf , Roy, Silje, Øyvind, Nina og alle sammen i styret og medlemmer som står på natt og dag for laget. Her er det mye prat om å melde seg ut, ikke være tilfreds med PH styret. Er det noen av dere som har vært på årsmøtene?? Nei, trodde ikke det.. Det er vel ca 40 personer som dukker opp hvert år og det er en liten % del. Møt opp hvis dere er så jævla utilfreds!!!!

En siste ting...Plankehaugen har loppemarket i helgen, hvor mange av dere utilfredse er det som har vært med å dratt møbler og arbeidet for dette projektet for å få inn penger til plankehaugen?

---------------------------

---------------------------

Looney toones


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 14 sep 07, 10:15
Endret: 14 sep 07, 10:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av benksliter`n

Var kanskje fordi du var fornøyd med å få kastet ut Zoran av Plankehaugen,eller? En liten forklaring hadde vært spennende å høre.

 

Dette har ikke nødvendigvis noe med Zoran å gjøre.

Slik jeg ser det har NFF og FFK valgt hva slags supportere de ønsker å ha på tippeliga-arenaene. Plankehaugen har valg å være en slik supporterklubb. For å gjøre tydelige valg så må man også velge bort noe. Etter min mening kan man veldig grovt dele fotballsupportere i to grupper.

 

1) Den første kategorien har vært omtalt som "Tanter og drittunger". Denne gruppen består av et slags tverrsnitt av samfunnet når det gjelder fordeling på alder og kjønn. Er patriotiske og positive, men ikke de mest støyende. Har en veldig lav macho faktor. Tilhørighet og identitet har en viss betydning for samholdet.

2) Den andre kategorien kan man kalle "tøffe gutter". Denne gruppen er veldig mannsdominert og strekker seg over et stort spenn når det gjelder alder, men jeg mener at "mental alder" ligger på 16-18 år for hele gruppen. Støyende og utholdende supportere med høy macho faktor. Ikke ukritisk positive i motgang. Gjeng mentalitet og identitet gir samhold og en følelse av tilhørighet og styrke på en måte som kan sammenlignes med noen kriminelle grupper. Mange "rejects" vil ofte søke seg til slike gjenger.

 

Forbundet og FFK har valgt den første kategorien supportere. Plankehaugen søke å passe inn i denne kategorien. Det støtter jeg.

Supportere som føler seg hjemme i kategori 2 får finne seg en annen idrett.

 

Dersom du skal komme med en redegjørelse for diverse supportergrupper, så må personlige meninger holdes utenom, ellers så mister det sin troverdighet. Ditt innlegg er gjennomsyret av personlige meninger, og kan derfor ikke legges frem som en fasit slik du forsøker å gjøre.

 

Kan heller ikke se at NFF har sagt at de ikke ønsker støyende og utholdene supportere med høy machofaktor. Det er vel den eneste beskrivelsen du har av det du kaller gruppe nr.2. Bortsett fra egne meninger.

Det er vel stort sett det NFF ønsker av en supportergruppe. Nettopp at de er støyende og utholdende.

 

Dette gir innlegget ditt et meningsløst innhold, uten noen form for tyngde.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 14 sep 07, 10:20
Opprinnelig postet av jambo

 

Dersom du skal komme med en redegjørelse for diverse supportergrupper, så må personlige meninger holdes utenom, ellers så mister det sin troverdighet. Ditt innlegg er gjennomsyret av personlige meninger, og kan derfor ikke legges frem som en fasit slik du forsøker å gjøre.

 

Jeg har ikke som mål å redegjøre for noe annet enn mine meninger.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 10:34
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av schpa84
Livet mot Hammarby var begredelig. Hørtes vi like mye som Hammarby og var så få da hadde det ligna noe!

Jeg synes heller ikke PH var noe å skryte av i denne kampen. Jeg sto i ytterkant i forhold til Zoran i begge omg. først på venstre siden og så på høyre siden, og det var kun jeg som sto der å sang alene. Trøkket som Zoran opplevde i den kampen var kun midt foran ham. De som skapte mest sånn at det virka som det tok av var faktisk Hovedtribunen. Det er derfor Pac ynes det var en av de beste kampene. Det er ikke på grunn av at vi i PH var bra, for vi var direkte dårlige i denne kampen.


Greit nok det, men når 700 synger ut 7000, da må vi innrømme at vi har noe å lære. Plankehaugen eller ei

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 14 sep 07, 10:35
Opprinnelig postet av Looney

Jeg synes denne diskusjonen har tatt av og er blitt veldig usakelig.

For å si at Zoran er en supporter med stor S så er vel det litt feil...Jeg står selv på PH feltet ikke så langt fra Zoran og en noe mere usakelig og ufyselig fyr skal man lete lenge etter. Hvis du blir en supporter med stor S ved å skrike og kjefte så skal jeg takke for meg i supporter klubben. Jeg skal være enig om at Zoran er flink til å dra i gang sanger men litt normal folkeskikk er vel ok, også?

Så til de som virkelige er Supportere med stor S, de er Ulf , Roy, Silje, Øyvind, Nina og alle sammen i styret og medlemmer som står på natt og dag for laget. Her er det mye prat om å melde seg ut, ikke være tilfreds med PH styret. Er det noen av dere som har vært på årsmøtene?? Nei, trodde ikke det.. Det er vel ca 40 personer som dukker opp hvert år og det er en liten % del. Møt opp hvis dere er så jævla utilfreds!!!!

En siste ting...Plankehaugen har loppemarket i helgen, hvor mange av dere utilfredse er det som har vært med å dratt møbler og arbeidet for dette projektet for å få inn penger til plankehaugen?

---------------------------

Folk er tydeligvis forskjellige. Noen mener det er supporterkultur å dra igang sanger og lage liv på tribunen, andre mener det er viktigere å dra møbler til loppemarked...


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 14 sep 07, 10:49
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av benksliter`n

Var kanskje fordi du var fornøyd med å få kastet ut Zoran av Plankehaugen,eller? En liten forklaring hadde vært spennende å høre.

 

Dette har ikke nødvendigvis noe med Zoran å gjøre.

Slik jeg ser det har NFF og FFK valgt hva slags supportere de ønsker å ha på tippeliga-arenaene. Plankehaugen har valg å være en slik supporterklubb. For å gjøre tydelige valg så må man også velge bort noe. Etter min mening kan man veldig grovt dele fotballsupportere i to grupper.

 

1) Den første kategorien har vært omtalt som "Tanter og drittunger". Denne gruppen består av et slags tverrsnitt av samfunnet når det gjelder fordeling på alder og kjønn. Er patriotiske og positive, men ikke de mest støyende. Har en veldig lav macho faktor. Tilhørighet og identitet har en viss betydning for samholdet.

2) Den andre kategorien kan man kalle "tøffe gutter". Denne gruppen er veldig mannsdominert og strekker seg over et stort spenn når det gjelder alder, men jeg mener at "mental alder" ligger på 16-18 år for hele gruppen. Støyende og utholdende supportere med høy macho faktor. Ikke ukritisk positive i motgang. Gjeng mentalitet og identitet gir samhold og en følelse av tilhørighet og styrke på en måte som kan sammenlignes med noen kriminelle grupper. Mange "rejects" vil ofte søke seg til slike gjenger.

 

Forbundet og FFK har valgt den første kategorien supportere. Plankehaugen søke å passe inn i denne kategorien. Det støtter jeg.

Supportere som føler seg hjemme i kategori 2 får finne seg en annen idrett.



Freskt

Jeg tror nok PH syns det er veldig fint med støyende og utholdende supportere, innen rimelighetens grenser.

Ikke spesielt inkluderende det du kommer med her, trodde det var PH`s regel nr 1.
Skal være for alle.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 10:48
Opprinnelig postet av Looney

Jeg synes denne diskusjonen har tatt av og er blitt veldig usakelig.

For å si at Zoran er en supporter med stor S så er vel det litt feil...Jeg står selv på PH feltet ikke så langt fra Zoran og en noe mere usakelig og ufyselig fyr skal man lete lenge etter. Hvis du blir en supporter med stor S ved å skrike og kjefte så skal jeg takke for meg i supporter klubben. Jeg skal være enig om at Zoran er flink til å dra i gang sanger men litt normal folkeskikk er vel ok, også?

Så til de som virkelige er Supportere med stor S, de er Ulf , Roy, Silje, Øyvind, Nina og alle sammen i styret og medlemmer som står på natt og dag for laget. Her er det mye prat om å melde seg ut, ikke være tilfreds med PH styret. Er det noen av dere som har vært på årsmøtene?? Nei, trodde ikke det.. Det er vel ca 40 personer som dukker opp hvert år og det er en liten % del. Møt opp hvis dere er så jævla utilfreds!!!!

En siste ting...Plankehaugen har loppemarket i helgen, hvor mange av dere utilfredse er det som har vært med å dratt møbler og arbeidet for dette projektet for å få inn penger til plankehaugen?

---------------------------



Nettopp, der har du det. Plankehaugen er mye mer opptatt av å dra inn penger og se på trav og drikke kaffe og spise vaffler. Jeg har ingen tillitt til plankehaugens styre og det mener jeg fortsatt. En supporter skal skape tribuneliv og ses og høres for å støtte laget. Ikke bare selge mase T-skjorter og bygge hus til spillerne. Plankehaugen prøver å verve så mange medlemmer som mulig og det mener jeg er helt feil. Det er ikke kvantiteten, men kvaliteten som gjelder og sånn som det har blitt i dag fremstår plankehaugen mer som en syklubb enn en supporterklubb.

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 14 sep 07, 10:52
Sitert utdrag:

Opprinnelig postet av Morgaine

På hjemmebane er jeg helt for sangkontrakt på bestemte felt. Da kan de som har lyst til å hoppe og rope hele tiden gjøre det uten sure blikk, samtidig som de kan få lov til å kjefte så mye de vil på hverandre. Vær så god.

Men bråket startrer på bortekamp hvor man er nødt til å presse de forskjellige kulturene inn på en ofte dårlig tribune. Hvis en stiller seg utenfor sangkjernen får en kjeft for det. Stadig masing på å trekke sammen.. Hvis da følger den oppfordringa får en kjeft hvis en ikke synger hele tida..... (...)

Jeg går på kamp for å se fotball! Og jeg elsker når kampen får en slik nerve og driv at folk blir rivi opp av setene sine og skriker og roper. Spontant - ikke fordi noen forsanger har ordna det,  men fordi kampen er så spennende. Sånn som mot Hammarby hjemme feks.

Jeg synger og svarer på rop så mye jeg orker, både borte og hjemme. Men jeg vil ikke stå i kjernen fordi jeg synes det er for slitsomt og tar bort noe av konsentrasjonen om kampen. (...)



Du skrev i grunn mye av det jeg har tenkt på i løpet av de siste dagers debatt (noe av det var jeg inne på i et innlegg i tråden "SYNG" i går kveld). Jeg kan egentlig bare tillegge: støttes!

Når det gjelder selve eksklusjonssaken, så har jeg - som fullstendig utenforstående på alle måter - følgende 2 cent (jeg skal prøve å fatte meg i relativ korthet) inntil det kommer flere opplysninger på bordet:

Generelt: Nærmest ikke-eksisterende begrunnelser - ikke engang de impliserte sjøl har fått oppgitt noen grunn - er en ganske stygg sak. At de ikke har fått lov til å komme med sin versjon av saken(e) før vedtaket ble fatta, er heller ikke bra. Når det gjelder "straffeutmålingen", så virker den i overkant overdrevet sammenligna med tilsvarende (og grovere) saker i andre klubber. Jeg skal dog være forsiktig med å prøve meg på å si hva som kunne være passende.

Biscuitman88: Den eneste saken hvor det faktisk har kommet ut noe informasjon om bakgrunnen - fra begge parter. Det er fortsatt en kontrovers gående om Morgan har kommet med usannheter/unøyaktigheter her, men jeg lar det ligge og velger å legge Biscuitman88s versjon til grunn: Det burde være vel kjent at blussing er forbudt. Samtidig er det jo ikke tvil om at det ofte, i hvert fall fra ANDRE klubbers side, til dels har vært sett gjennom fingrene med det. Dobbeltmoralen i at visse klubber (jeg vet ikke om FFK er skyld her?) og til og med NFF har brukt bilder av blussende supportere i markedsføringsøyemed bør også ses på som en formildende omstendighet IMHO. Det skaper jo en viss tvil om "rettspraksis", for å si det sånn. Likeså bør det telles med at en vakt tydeligvis har sagt at det var ok, sjøl om vedkommende vakt da i grunn dret seg ut. Alt i alt syns jeg kanskje det er på sin plass med en form for straff, men jeg trur jeg heller mot at eksklusjon fra PH og utestengning fra stadio ut 2008 er i overkant.

Zoran: Her vet vi i grunn fortsatt ikke hva bakgrunnen egentlig er, men ting kan tyde på at det har bakgrunn i det som Morgaine snakker om (se sitatet over). Merk at vedkommende som (i en saklig tone, etter min mening) starta den berømte tråden i Plankehaugen-kategorien her på forumet har uttalt at han ikke har klaga på Zoran til noe organ, og heller ikke hadde noe som helst ønske om at Zoran skulle få noen straff av noe slag. Uansett, det ser ut til at partene kan leve med kompromisset som ble nådd i går, så denne saken er vel da egentlig ferdig.

De to siste sakene vet vi lite om. Det ryktes at den ene er vedkommende som "ble tatt hånd" om av Onkel på Stabæk-turen. Hvis det er tilfelle, så er kanskje reaksjonen riktig. Den siste, som jeg forstår er en bekjent av en eller flere av skribentene her, har visstnok ikke fått noen begrunnelse, og forstår heller ikke sjøl hva han skal ha gjort. Dermed blir det for meg ikke mulig å ha noen mening om saken.

Avslutningshvis syns jeg det har vært mye usakligheter, drittslenging og lite respekt for andres synspunkter (til dels fra begge/alle sider) i løpet av disse 71 (kanskje 72?) sidene som har vært skrevet de siste par dagene. Jeg håper saklighetsnivået på fortsettelsen vil ligge litt høyere.

---------------------------

Svensk magi!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 14 sep 07, 11:02

Opprinnelig postet av bjorn

Freskt

Jeg tror nok PH syns det er veldig fint med støyende og utholdende supportere, innen rimelighetens grenser.

Ikke spesielt inkluderende det du kommer med her, trodde det var PH`s regel nr 1.
Skal være for alle.

Jeg sier ikke at det er galt med støyende supportere, og er enig i at PH skal være for alle. men, når noen grupperinger begynner å rakke ned på andre supportere fordi de ikke er nok supportere da er det at de diskvalifiserer seg selv.

Jeg får inntrykk av at det er mange som ønsker seg de forholdene man blant annet har i Stockholm, og er motstandere av(er litt flaue over) den familieprofilen som PH har i dag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 14 sep 07, 11:11
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av bjorn

Freskt

Jeg tror nok PH syns det er veldig fint med støyende og utholdende supportere, innen rimelighetens grenser.

Ikke spesielt inkluderende det du kommer med her, trodde det var PH`s regel nr 1.
Skal være for alle.

Jeg sier ikke at det er galt med støyende supportere, og er enig i at PH skal være for alle. men, når noen grupperinger begynner å rakke ned på andre supportere fordi de ikke er nok supportere da er det at de diskvalifiserer seg selv.

Jeg får inntrykk av at det er mange som ønsker seg de forholdene man blant annet har i Stockholm, og er motstandere av(er litt flaue over) den familieprofilen som PH har i dag.

 

Man kunne jo forsøkt å dra med seg onkler og tanter, samt barn på feltene til Kjernen og Bataljonen, og se hvor mye skryt man hadde fått av det. Da skal jeg love vedkommende hadde fått passet sitt påskrevet. Dersom man skal sammeligne seg med  f.eks bataljonen, Kjernen, Klanen, Kanarifansen så er det vel ikke det minste tvil om at PH har den største andelen med ikke syngende supportere. Det har desverre blitt sånn som mange sier her at folk står på PH feltet blandt annet fordi det er billigere. Det blir liksom helt meningsløst.

 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

Man får også høre det om man drar på en nudiststrand fullt påkledd. Det tar seg liksom ikke ut, selv om man liker å se på nakne kvinner og menn. Skulle tatt seg ut om man gikk til avisen og klagde sin nød fordi man fikk kjeft for å være påkledd på nudiststrand.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 11:14
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av bjorn

Freskt

Jeg tror nok PH syns det er veldig fint med støyende og utholdende supportere, innen rimelighetens grenser.

Ikke spesielt inkluderende det du kommer med her, trodde det var PH`s regel nr 1.
Skal være for alle.

Jeg sier ikke at det er galt med støyende supportere, og er enig i at PH skal være for alle. men, når noen grupperinger begynner å rakke ned på andre supportere fordi de ikke er nok supportere da er det at de diskvalifiserer seg selv.

Jeg får inntrykk av at det er mange som ønsker seg de forholdene man blant annet har i Stockholm, og er motstandere av(er litt flaue over) den familieprofilen som PH har i dag.



Ja, da har du forstått oss helt riktig. Jeg er ikker flau overfamiljeprofilen, men symøteprofilen. Er helt for at familjer kan være med i PH og stå på feltet, men da mener jeg de har en plikt til å bidra. Jeg er mye mer glad i støyende supportere for det er det vi skall gjøre

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 sep 07, 11:20
Opprinnelig postet av jambo
 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

 

Så da er det greit og sjikanere (drite ut) folk, tenne bluss, være  drit full osv..osv... da, bare man gjør det for at man vil skape liv på tribunen?? Nei ærlig talt, det er helt topp at det blir tatt ved roten før vi får skikkelig anarki på PH feltet. Bort med drittsekkene


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 11:21
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av schpa84
Livet mot Hammarby var begredelig. Hørtes vi like mye som Hammarby og var så få da hadde det ligna noe!

Jeg synes det du skriver der viser hvor subjektivt oppfatningen av "livet" under kampene faktisk er... Jeg satt ganske midt på (litt mer mot Hammarbysupporterne) og synes det var bra "liv" fra FFKs supportere - både på hovedtribunen og fra det "nye" PH-feltet.

Men ja, Hammarbysupporterne laget mye støy. Mest fordi de brukte den forp__te tromma si hele tiden.... Jeg håper vi ALDRI synker ned på det nivået at tromma går og går og går og går.....



Jeeg syns det er kjempebra at tromma går og går så lenge man synger. Jeg satt også ved siden av Hammarbysupporterne og må si at PH og tribunen hørtes ut som visking i forhold. Hvis alle i PH hadde sunget og stått på  for FFK like mye hadde jeg vært stolt. Hammmarbysupporterne har en av nordens beste tribunekulturer, og her er det ikke bare min mening som teller. Det er FAKTA

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 11:23
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av jambo
 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

 

Så da er det greit og sjikanere (drite ut) folk, tenne bluss, være  drit full osv..osv... da, bare man gjør det for at man vil skape liv på tribunen?? Nei ærlig talt, det er helt topp at det blir tatt ved roten før vi får skikkelig anarki på PH feltet. Bort med drittsekkene



Jeg har aldri oppfattet Zoran som sjikanerende, og å tenne opp bluss er vel ikke verdens største synd. Syns det bare er morsomt jeg

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 14 sep 07, 11:31
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av jambo
 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

 

Så da er det greit og sjikanere (drite ut) folk, tenne bluss, være  drit full osv..osv... da, bare man gjør det for at man vil skape liv på tribunen?? Nei ærlig talt, det er helt topp at det blir tatt ved roten før vi får skikkelig anarki på PH feltet. Bort med drittsekkene



Jeg vet ikke hva som er mest sjikanerende.. Å skrike "syng med da!!" eller å kalle noen for drittsekk.
Nå må du passe deg før du blir kasta ut du og.

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 14 sep 07, 11:31

Jeg ønsker og ha det sånn som dem har det i stockholm! Men jeg øsnker ikke casuals! Men det kan vel kanskje bli en realitet hvis fredrikstad fotballklubb fortsetter med latterlige reaksjoner!

Men masse bluss masse tostangs alt det bør vi ha! Min mening, driter i om bluss er farlig det er fett og se på. Det har aldri tatt noen liv. Og ødelegge noen klær pga blussing er helt greit for meg!

---------------------------

Plankehaugen styret må ta hatten sin og gå nå!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 sep 07, 11:39
Opprinnelig postet av Liraren

Jeg ønsker og ha det sånn som dem har det i stockholm! Men jeg øsnker ikke casuals! Men det kan vel kanskje bli en realitet hvis fredrikstad fotballklubb fortsetter med latterlige reaksjoner!

Men masse bluss masse tostangs alt det bør vi ha! Min mening, driter i om bluss er farlig det er fett og se på. Det har aldri tatt noen liv. Og ødelegge noen klær pga blussing er helt greit for meg!

Huff da!

Ille nok med småskader og klær som blir ødelagt, men har du ikke tenkt på at dette virkelig kan skli ut, og at elementer som kun ønsker bråk ser sitt snitt til å virkelig lage bråk, med pyro-effekter som egentlig kan ses på som håndvåpen hvis man har til hensikt å bruke det slik ?

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 14 sep 07, 11:47
Opprinnelig postet av denialsander

Jeg synes det du skriver der viser hvor subjektivt oppfatningen av "livet" under kampene faktisk er... Jeg satt ganske midt på (litt mer mot Hammarbysupporterne) og synes det var bra "liv" fra FFKs supportere - både på hovedtribunen og fra det "nye" PH-feltet.

Men ja, Hammarbysupporterne laget mye støy. Mest fordi de brukte den forp__te tromma si hele tiden.... Jeg håper vi ALDRI synker ned på det nivået at tromma går og går og går og går.....


Opprinnelig postet av schpa84

Jeeg syns det er kjempebra at tromma går og går så lenge man synger. (...) Hammmarbysupporterne har en av nordens beste tribunekulturer, og her er det ikke bare min mening som teller. Det er FAKTA


Nei, det er nok subjektivt det også, er jeg redd, for det kommer an på hva en definerer som "bra" tribunekultur. De var definitivt høylytte, ja. Og noen av dem hadde fryktelig lyst på slåsskamp. I det store og det hele satt jeg (subjektivt) ikke akkurat igjen med noe positivt inntrykk av dem.

Jeg skjønner ikke helt denialsanders opplevelse av PH vs. Bajen, for han satt ved siden av meg. Men som han sier, det er også subjektivt. :-)

Forøvrig er jeg fullstendig enig med ham når det gjelder trommer på fotballtribuner. Hat! Sorry, men dere får rett og slett lære dere å holde takta uten. ;-) Nei, jeg har overhodet ingen mulighet til å forby bruk av trommer - dessverre - men sier mer enn gjerne fra at jeg mener det burde vært forbudt.

Til og med "Fortet" - supporterne til Kvik Halden - har hoppa på denne forbanna trommebølja. De er vel 15 kælls eller noe sånt...

---------------------------

Svensk magi!



Flat Trådet Nøstet
Side 36 av 59 36

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340