Husk meg
Brukernavn
Passord

Ved sesong slutt 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 07 sep 07, 10:22

Nå er det slik at det har kommet bud på shabaan som diskuteres i en annen tråd her, men hvilke spillere forsvinner fra stallen etter denne sesongen.

 

Jeg har hørt rykter om at Bjørkøy forvinner til RBK, trist men nå jeg for det er ikke noe bedre lag enn FFK i følge tabellen pr idag.

 

hva bør FFK gjøre?

---------------------------

Stå på guttæne


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 07 sep 07, 10:24
Kanskje litt tidlig med en sånn tråd ennå. Lenge igjen av serien ennå, og mye kan skje innen den tid...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 07 sep 07, 12:53

Det synes jeg absolutt ikke.

Skal vi bli best må vi også bli best på planlegging

---------------------------

Stå på guttæne


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 07 sep 07, 13:16
Opprinnelig postet av obbink

Skal vi bli best må vi også bli best på planlegging

Å ja? Vet ikke om jeg er enig. Å planlegge for mye skal man være forsiktig med, det forutsetter at man kan se inn i fremtiden. Og det kan man ikke. Man kan godt legge kloke planer for fremtiden, men innen man kommer dit har gjerne premissene endret seg og så er det andre ting som har blir lurere å gjøre.

Jeg tror snarere den viktigste evnen er den som Grønhagen har bragt inn ( i større monn enn før i alle fall), nemlig evnen til å lese øyeblikket, improvisere, og gjøre de rette endringer underveis.

For alt vi vet kan en uheldig skade intreffe om en måned og så blir det uaktuelt å selge Bjørkøy uansett.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 07 sep 07, 13:32

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
For alt vi vet kan en uheldig skade intreffe om en måned og så blir det uaktuelt å selge Bjørkøy uansett.

Ja det var akkurat sånne ting jeg mente. Går ikke ann å planlegge noe lang tid i forveien i fotball... Alt for mye kan skje...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 sep 07, 13:45
Det jeg håper ledelsen har gjort er å starte sondering av markedet for nye spillere.

Jeg regner med at de har en viss oversikt over hvilke spillere som muligens blir solgt. som foreksempel Bjørkøy og Rami. Da er det greit å starte planlegging av hvilke spillere som det er realistisk at vi kan få og vil passe inn i stallen og systemet.

Men alt dette regner jeg med de har full kontroll på.

Men la oss nå gleme hva og hvis og dersom atter i 2008 sesongen. Nå er det fult fokus på medaljekampen hvor FFK er innblanet i

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 sep 07, 14:01
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av obbink

Skal vi bli best må vi også bli best på planlegging

Å ja? Vet ikke om jeg er enig. Å planlegge for mye skal man være forsiktig med, det forutsetter at man kan se inn i fremtiden. Og det kan man ikke. Man kan godt legge kloke planer for fremtiden, men innen man kommer dit har gjerne premissene endret seg og så er det andre ting som har blir lurere å gjøre.

Jeg tror snarere den viktigste evnen er den som Grønhagen har bragt inn ( i større monn enn før i alle fall), nemlig evnen til å lese øyeblikket, improvisere, og gjøre de rette endringer underveis.

For alt vi vet kan en uheldig skade intreffe om en måned og så blir det uaktuelt å selge Bjørkøy uansett.

 

Kan du gi konkrete eksempler på hva du mener med Grønhagens evne til å improvisere? Hvordan vet du at det ikke er resultat av planlegging? Du er på tynn is spør du meg.. Tenker du på evt bytter underveis, er ikke det resultat av improvisasjon, men 30 års trenererfaring..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 07, 15:14
Jeg vil nå tro at det er en blanding av planlegging og improvisering. Klart at Grönis må jo se an hvordan kmapen arter seg før han gjør bytter. Det er jo ikke sikkert at det går slik han hadde planlagt. Da må han kanskje improvisere litt, eller legge en ny plan eller hva man nå vil kalle det. Det er klart at 30 års erfaring hjelper på. I dette tilfellet synes jeg improvisering og planlegging glir litt over i hverandre. Det er klart at de forsøker å følge planen de sikkert har jobbet med i hele år, men jeg tror Flightoftherat sikter til justeringer underveis basert på observasjon og vurdering når han snakker om improvisering?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 sep 07, 16:48

Er vel egentlig ikke redd for at noen av spillerne våre skulle forsvinne. Tipper på Hoås, og at Stadheim blir kjøpt opp av Sogndal. Syns også Prytz og West kan selges, ettersom de vel mest blir stallfyll.

Ser ellers for meg kjøp av en venstreback, og en venstre/høyre kantspiller.

Håper klubben er smart nok til å ikke selge unna Jonna. Vi kan selge kvalitet, men desverre er det altfor få i dagens fotballverden som har noe annet i huet enn bare fotball, pene biler, hårfrisyre og pyntekoner. Jonna er en av de få, og vi trenger ham.

Han er en stamme i laget, som vi skal bygge opp rundt.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 sep 07, 15:05

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg vil nå tro at det er en blanding av planlegging og improvisering. Klart at Grönis må jo se an hvordan kmapen arter seg før han gjør bytter. Det er jo ikke sikkert at det går slik han hadde planlagt. Da må han kanskje improvisere litt, eller legge en ny plan eller hva man nå vil kalle det. Det er klart at 30 års erfaring hjelper på. I dette tilfellet synes jeg improvisering og planlegging glir litt over i hverandre. Det er klart at de forsøker å følge planen de sikkert har jobbet med i hele år, men jeg tror Flightoftherat sikter til justeringer underveis basert på observasjon og vurdering når han snakker om improvisering?

Kunne vel ikke sagt det stort bedre.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 10 sep 07, 04:43
Endret: 10 sep 07, 04:45
Opprinnelig postet av obbink

Jeg har hørt rykter om at Bjørkøy forvinner til RBK, trist men nå jeg for det er ikke noe bedre lag enn FFK i følge tabellen pr idag.

Du har kanskje ikke fått med deg at Terje Høili tok kontakt med f-b for å beroligge hele Fredrikstad med det vil være over hans lik at Bjørkøy blir solgt til RBK? Tror du han gjorde det bare for å drite seg ut?

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 10 sep 07, 07:39
De FFK spillerne som andre lag vil ha,er ikke til salgs. De spiller ut kontraktstiden og de vil få tilbud om forlengelse, og da med forbedringer ifh til hva de måtte ha i dag. Klubben selger ikke spillere som de ønsker skal være med videre. Det er godt at TH er klar deer. FFK skal ut i Europa og topp 3 plass.

Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 12 sep 07, 21:56
Hvis Bjørkøy vil til RBK, kommer ikke Høili til å stoppe ham. Det er ihvertfall gjengs klubbpolicy blant norske klubber, og hvis han blir forespeilet en sentral midtbaneplass på RBK er det vel ikke tvil om at han stikker? Selv om FFK nå er oppe og snuser på topp 4 vil det være en stund til klubben har stabilisert seg så høyt oppe.

---------------------------

Any given sunday


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 sep 07, 11:13

Opprinnelig postet av Krumtapp
Hvis Bjørkøy vil til RBK, kommer ikke Høili til å stoppe ham. Det er ihvertfall gjengs klubbpolicy blant norske klubber, og hvis han blir forespeilet en sentral midtbaneplass på RBK er det vel ikke tvil om at han stikker? Selv om FFK nå er oppe og snuser på topp 4 vil det være en stund til klubben har stabilisert seg så høyt oppe.

Sannsynligheten for at Bjørkøy får lovnad om en sentral midtbaneplass på RBK er vel liten. Det jeg tror RBK ønsker med Bjørkøy er vel hans allsidighet (ala Riseth, Strand)...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3