Husk meg
Brukernavn
Passord

Jonna klar for RBK etter sesongslutt ?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 13 nov 07, 15:29

Opprinnelig postet av Holters

Skrev mye fornuftig!

Veldig god analyse Holters. Fikk følelsen av å lese speiderrapport fra speiderene i Fm08.

---------------------------

Fredd


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 nov 07, 15:36

Enig i mye av det Holters skriver.

Ang. prislappen på Bjørkøy, er det en grei pris. Vi kan ikke forlange stort mer, men det er nesten en minstepris også.

At Rosenborg er villig til å betale så mye for ham, syns jeg derimot er merkelig. De har hatt en helt elendig forsvarsrekke i år, og nå har Koppinen, Dorsin og Kvarme gått til andre klubber/lagt opp. I tillegg sliter Roar Strand med kroppen, og tar vel maks et år til.

At Knut Torbjørn og co da velger å fokusere på å hente en midtbanespiller, sier vel kanskje noe om mannen. Ikke misforstå, har veldig mye respekt for ham og vil aldri glemme hva han har gjort. Men å hente spillere, det kunne han ikke. Nei Rosenborg, mitt råd til dere er å forbedre forsvaret før dere henter midtbanespillere.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 nov 07, 16:45

Opprinnelig postet av Holters

Ille mye bra!

Er veldig enig med Holters, men uenig i én ting;

Jonna er 28, ikke 29. Han er født i 1979.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 nov 07, 17:20

8-10 mill. for Jonna er Ok.

Ville heller betalt 5 for Demidov og 3 års kontrakt, enn 8 for Jonna.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 13 nov 07, 18:20
Opprinnelig postet av Lemmy

Enig i mye av det Holters skriver.

Ang. prislappen på Bjørkøy, er det en grei pris. Vi kan ikke forlange stort mer, men det er nesten en minstepris også.

At Rosenborg er villig til å betale så mye for ham, syns jeg derimot er merkelig. De har hatt en helt elendig forsvarsrekke i år, og nå har Koppinen, Dorsin og Kvarme gått til andre klubber/lagt opp. I tillegg sliter Roar Strand med kroppen, og tar vel maks et år til.

At Knut Torbjørn og co da velger å fokusere på å hente en midtbanespiller, sier vel kanskje noe om mannen. Ikke misforstå, har veldig mye respekt for ham og vil aldri glemme hva han har gjort. Men å hente spillere, det kunne han ikke. Nei Rosenborg, mitt råd til dere er å forbedre forsvaret før dere henter midtbanespillere.


Har en følelse av at Eggen ikke tenker seg Bjørkøy i en midtbanerolle, men som offensiv høyreback. Tror det er stor sjanse for at dem vil hente han for å erstatte Strand og gi Stoor skikkelig kamp om backplassen.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 nov 07, 19:01

Det tror jeg er lite aktuelt for John Anders Bjørkøy. I såfall spiller han et dobbelspill her. Han sier at han er fornøyd med omgivelsene her i Fredrikstad, det tror jeg han mener. Men grunnen til at han ser seg litt om etter en ny arbeidsplass er trolig at han ikke får spille sentral midtbane i FFK. Det er jeg nokså sikker på, hvertfall.

Hvis han da går til RBK for å spille høyreback, må jeg si at valget han gjør er latterlig. Går han derimot dit fordi han vet at han vil bli satset på som sentral midtbanespiller, respekterer jeg( og skjønner) valget hans.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 nov 07, 21:43

Kan tjene fett på Bjørkøy

Det er ikke bare et salg av Vadim Demidov som kan gi kjærkomne kroner i klubbkassa til Hønefoss Ballklubb.

Om Fredrikstad selger John Anders Bjørkøy i løpet av vinteren kan det være slik at HBK får et sjusifret beløp

I norsk fotball er det vanlig med videresalgsavtaler på mellom 10 og 20 prosent. Det er heller ikke helt uvanlig at prosentsatsen er større. I HBKs tilfelle er det imidlertid ikke sannsynlig at den overstiger 20 prosent.

www.ringblad.no/sport/article3122202.ece-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 07, 22:06
Per Morten Haugen bekreftet overfor meg i dag at Hønefoss skulle ha en prosentandel dersom Bjørkøy ble solgt, men han ville ikke ut med prosentandelen, eller om det var snakk om millionbeløp dersom Bjørkøy ble solgt for 8 millioner kroner.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 nov 07, 23:45
Det blir ren spekulasjon Lemmy. Du hvet da vel ikke en dritt om hva Jonna tenker, syns og mener.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 nov 07, 16:16

At vi har vært uenige i andre diskusjoner, trenger vel ikke å påvirke andre diskusjoner, HotDream? At du er uenig med meg respekterer jeg, men jeg skjønner ikke vitsen med et så kort, lite konstruktiv å krasst innlegg. Håper nå vi kan legge denne ballen død, og fra nå av komme med mer konstruktive innlegg til hverandre. Alt annet vil være meningsløst, og barnslig. Vi kommer jo ingen vei med det, uansett..

Over til saken, så har jeg heller ikke påstått at det er dette Bjørkøy tenker. Men etter å ha lest uttalelser og lignende, kan det nesten virke sånn. I tillegg skjønner jeg, som jeg skriver, hvis han vil vekk fra FFK grunnet lite spilletid sentralt på midtbanen. Personlig tror jeg det er grunnen til at han vurderer et annet lag, men jeg skjønner ikke at det er Rosenborg. Men det er helt riktig som du sier, det er kun spekulasjoner.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 14 nov 07, 17:02
Terje og jeg er enige. Selg han

---------------------------

"Vi er en rød--- hvit arme"
rød -hvit armee
men kler oss ikke i rød-hvit for det

Vi vil ha burberry-klær
burberry-klær
så alle ser hvor tøffe vi er
tøffe vi eeer"

-stjernengutt


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 14 nov 07, 17:49

Vi kan jo ikke selge en kar som han. En kjerne kar i mine øyne med gode fotball kvaliteter. Nei kvitt oss heller med Kvisvik da. Han har ikke mange åra igjen uansett, og har ikke spesielt sans for hans siste kromsping i media.

Bjørkøy er jo til og med fra Nittedal

---------------------------

hmm....


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 nov 07, 23:06

I august sa Terje Høili til f-b.no :  ".Det blir over mitt lik å selge Bjørkøy til Rosenborg. " 

– Hvis det skulle komme et tilbud på ti millioner kroner, kan det da være aktuelt med en handel?
– Nei, det er helt uaktuelt. Selv om de hadde bladd opp 20 millioner kroner, så hadde vi ikke solgt ham.

I dag sier Høili til samme avis at han synes RBK er smålig som pruter på et par hundre tusen på lønna til Bjørkøy. Klubbene er enige og Spiller Invest må selge for å kunne kjøpe nye spillere.

Må si at han har endret standpunkt vedr Bjørkøy. Nå nærmest dytter han spilleren på Rosenborg - for 8 millioner - og puster fortsatt 

Selvfølgelig har man lov å endre standpunkt underveis, men synes likevel det er morsomt med slik bastant språkbruk i august for så å snu helt rundt på denne måten i november.

Høili har vel kanskje også gått lei all fløringen med RBK fra Bjørkøy sin side og at han tydeligvis ikke har hatt fokus for Fredrikstad i høst.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 nov 07, 23:59
Han har vel sett det vi alle har sett at jonna ikke trives her og ikke yter maks. Da er salg det eneste som hjelper

---------------------------

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 nov 07, 10:37

Intervju med Jonna i dagens FB.

http://f-b.no/article/20071115/FFK/711150009/1009/AKTUELT

Synes det er en del personer her inne som bør lese dette intervjuet. Jonnas kommentarer og synspunkter på en del ting bærer overhodet ikke preg av sutring og syting, snarere at han er en ambisiøs spiller som stiller krav til seg selv, omgivelsene og som også setter pris på klubben.

"– Hvor spiller John Anders Bjørkøy i 2008?
– Det vet jeg ikke. Men det jeg vet er at jeg har blitt veldig glad i FFK. Jeg har vært med på mye i denne klubben som er minner for resten av livet."

"John Anders vil bli trodd på at han har fulgt overgangsryktene til Rosenborg fra utsiden.
– Men du kjenner til kontakten mellom klubben?
– Ja, de har snakket sammen over lengre tid. Men selv har jeg ikke vært involvert. Derfor er det merkelig å lese alt som har stått om meg, mens jeg har selv har vært på ferie i Frankrike."

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 nov 07, 10:48
minner meg litt om sutring og syting

---------------------------

http://keiko99.net


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 nov 07, 13:56

Opprinnelig postet av keiko99
minner meg litt om sutring og syting

 

Det minna ikke mye om sutring nei..


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 15 nov 07, 14:00
enig, ikke sutring men en spiller som ser på seg selv å systemet... Det som er mest bekymringsfult med Bjørkøy er Høylis utalelse om at han må selges for å få råd til å forsterke stallen med andre spillere, er de avhengig av denne summen er det ikke mage i klubben som vil innbringe disse summene, den eneste ellers er vel tarik.. Ellers er jeg redd de må selge både fire og fem andre for å oppnå denne summen

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 nov 07, 14:13
Spill for galleriet. Høili sier dette for å legge press på RBK og Bjørkøy, samtidig signaliserer han at ingen er viktigere en klubben. Leser litt mellom linjene her at han vil at de skal besteme seg, slik at FFK får jobbe i fred fremover. Og om de rette spillerne dukker opp står nok spiller invest klare med kroner.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 nov 07, 07:53

Han (terje) sa jo også at de jobbet "i det skjulte" med spillerjakten i år, så vi får nok ikke vite på forhånd hvilke spillere som er interesante. Tror Det med Holm og Hammarby-spilleren kan være tåkelegging av  for de spillerene de egentlig er på jakt etter.

 

Syns også at Jonna hørtes sytete ut i den artikelen, iom han var missfornøyd med at han ikke vant en tittel i år...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f