Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå begynner det å bli mange svensker

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 31 aug 07, 14:39

Opprinnelig postet av Superkjegle
Hallo!!
Bohuslän området ned til Göta elv er norsk, de som kommer derfra er praktisk talt norske, med noen hundre års svenskepåvirkning da. Samme gjelder vel Jämtland og Härjedalen, strengt tatt.

Jepp, vi er alle brødre i blodet. Noen tilfeldige justeringer i de politiske grensedragninger de senere århundrene kan ikke endre på det. Kjøtt og flesk, røyk, alkohol, fulle nordmenn og kompetente svensker, alt flyter det fritt over grensen. Kan det bli bedre?

Jeg er ikke det minste bekymret over at vi har gode svenske spillere på FFK. Tvert i mot, det er helt topp. Det som bekymrer er den lettsindige kritikken enkelte viser overfor de (enda mer) lokale spillerne våre.

Den neste som vil klage på at Ramberg ikke er god nok eller at Kvisvik ikke løper nok eller at PAC ikke holder TL-nivå bør avkreves å forklare hvilke spillere som heller burde ha spilt  - og hvordan det ville ha stått seg i forhold til at FFK risikerer å bli et kjøpelag uten lokal tilknytning.

Jeg driver ingen form for personforfølgelse, så jeg aner ikke om noen av de strengeste kritikerne av Østfoldingene våre også klager over for mange fremmede pass. Men jeg kommer ikke til å spare på spydighetene om jeg tilfledigvis oppdager noen som skyter seg selv (og FFK) i foten på den måten.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


stibarst

Juniorspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 101

Lagt til: 31 aug 07, 17:43
så lenge treneren kan snakke "norsk" - og alle spillerne forstår så er det greit for meg!!! men hadde det vært like mange engelske-ungarske-østerikere-amerikanere  osv, så hadde det vært en annen sak!


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f