Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan ønsker å selge stadion navnet

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 aug 07, 17:13

Dette kan man dra sluttning av etter å ha leste disse setningene fra SA.

Ønsker han å fri til næringslivet i Fredrikstad med disse uttalelsene?

F.e.k.s. Brynhild Arena?

Morgan Andersen kunne gått tenkt seg å kalle nye Fredrikstad Stadion for Borregaard Arena.

FFK-direktøren er opptatt av de hjørnestensbedriftene i Sarpsborg som støtter lokalidretten av andre hensyn enn å nødvendigvis få mest publisitet i media.

 Borregaard er et godt eksempel på dette. De har tradisjoner for å støtte sarpe-fotballen nesten uavhengig av hvilket nivå lagene befinner seg på. Vi i Fredrikstad kunne gjerne kalt det nye stadionet vårt for "Borregaard Arena" dersom dette var interessant for bedriften. Men Borregaard velger å støtte fotballen lokalt, selv om de ville fått mye mer oppmerksomhet rundt navnet sitt dersom de gikk inn som en av våre samarbeidspartnere. Forskjellen på eliteserien og 1. divisjon i så henseende er nemlig kolossal, forklarer Morgan Andersen.

www.sa.no/sport/article2943940.ece


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1127

Lagt til: 23 aug 07, 17:18

NEI NEI NEi!

Skal ve selge sjela oxo nå da?

Hva med dette: Høili arena
                             Europris Stadion

                              Brynhildsen park

                               Værste stadion ( ok den kunne jeg leve med )

 Grøsser ved tanken av salg av stadionnavnet nå ass......


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 24 aug 07, 10:40
Endret: 24 aug 07, 10:49

Mannen ønsker å skaffe klubben mest mulig penger og gjør en stor jobb i forhold til dette, men vær så snill å la oss slippe en variant ala "Color Line Stadion" eller "Komplett.no Arena". Får frysninger på ryggen!

Dere kan godt slette denne. Kom opp som uferdig innlegg, men den ble dobbel her nå ser jeg.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 17:20
Mannen ønsker å skaffe klubben mest mulig penger og gjør en stor jobb i forhold til dette, men vær så snill å la oss slippe en variant ala "Color Line Stadion" eller "Komplett.no Arena". Får frysninger på ryggen!

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 23 aug 07, 17:26
Bryr meg null om hva som står med bokstaver på stadion,for meg så er det stadion enkelt og greit og kan et titalls millioner pr år eller noe bytte på de boksstavene så er det meg totalt likegyldig,det er penger som styrer fotballen enkelt og greit

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 23 aug 07, 17:26

Opprinnelig postet av danieltr
Mannen ønsker å skaffe klubben mest mulig penger og gjør en stor jobb i forhold til dette, men vær så snill å la oss slippe en variant ala "Color Line Stadion" eller "Komplett.no Arena". Får frysninger på ryggen!

 

Det han sier om Enga er det bare Morgan som kunne sagt:-) Rett på sak ja! SKal godt la seg gjøre å passere dem hva gjelder oppmerksomhet, favorittlaget til "Akersgata" jo.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 aug 07, 17:32
Jeg syns nok en gang du koker suppe på spiker men:

Alt innen fotballen er til salgs, men to ting bør -ALDRI- selges, uansett. Det er stadionnavn og klubbnavn(Det har skjedd i andre land). Det er så jævlig patetisk å ha en stadion som heter Komplett.no Arena, Aker Stadion, Color Line Stadion osv.

Til nød kan jeg akseptere Sør Arena som til tross for at det er sponsornavn passer til klubben/byen.

Så med andre ord, Værste eller FMV Stadion kan aksepteres siden det tross alt er her stadion ligger. Men det aller beste er at stadion blir hetende Fredrikstad Stadion, slik som navnet på vår hjemmebane har vært i 93 år.

Så jeg håper Morgan Andersen takker nei selv om Borregård, Hafslund eller hva det måtte være kommer løpende etter med en svær pengesekk.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05
Innlegg: 123

Lagt til: 23 aug 07, 21:46
Opprinnelig postet av Martin

NEI NEI NEi!

Skal ve selge sjela oxo nå da?

Hva med dette: Høili arena
                             Europris Stadion

                              Brynhildsen park

                               Værste stadion ( ok den kunne jeg leve med )

 Grøsser ved tanken av salg av stadionnavnet nå ass......




Brynhildsen park...LOL

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 23 aug 07, 21:51

Kan kalle den for hva de vill......Det blir nemlig altid FREDRIKSTAD STADION for fredrikstad folk...

Hva Stadion blir kalt på TV2 er vel klinkende likegyldig, bare gryna renner inn...

---------------------------

Heia FFK


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 aug 07, 21:57
Opprinnelig postet av Martin

Værste stadion ( ok den kunne jeg leve med )

 

 

Ser helt klart for meg Zwart Arena, eller Zwart Park, hehe...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 23 aug 07, 22:04
Om vi må ha et sponsornavn så håper jeg ikke vi får noe Arena navn hvertfall, satser på "stadion" etter navnet  Håper virkelig ikke vi må selge navnet vårt, men vi tjener jo en del på det, vi kommer jo uansett til å kalle den for "stadion". Bare ikke noe Europris, finn.no eller Brynildsen i navnet.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 23 aug 07, 22:10
Opprinnelig postet av Martin

Værste stadion ( ok den kunne jeg leve med )

 

hva med bare "Værste" ? Fet reklame for Værste, og fett navn etter min mening. Mye historie i det navnet da:-)

Ellers så er jeg tilhenger av at stadion, heter bare "Fredrikstad stadion" som nå, men det kan vel fort vise seg uunngåelig summene dette dreier seg om tatt i betraktning. Vet iallefall bestemt at minst en "kandidat" allerede har luftet dette internt.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 23 aug 07, 22:12

Synes det hadde være synd med "Euro-stadion" eller noe lignende, men "money, money, money in a rich mans world".

Seriøst, dessverre er det blitt slik at dersom FFK sikrer seg millioner gjennom en "fornuftig" navneavtale så er det en trolig en nødvendighet for å nå målet om topp 3 i TL. Ikke bare for ett år, men stabilt.

Ps håper bare ikke på noe ala "komplett.no" for det høres "kompett idioti stadioen" ut for meg.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 aug 07, 22:16
Endret: 23 aug 07, 22:17
Opprinnelig postet av djpete

Ellers så er jeg tilhenger av at stadion, heter bare "Fredrikstad stadion" som nå, men det kan vel fort vise seg uunngåelig summene dette dreier seg om tatt i betraktning. Vet iallefall bestemt at minst en "kandidat" allerede har luftet dette internt.

 

Dersom det skulle være aktuelt må vel kommunen sponse klubben og da ville vel navnet blitt "Fredrikstad kommunale Arena" eller "Fredrikstad kommunale  stadion"

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 23 aug 07, 22:22
Opprinnelig postet av Rasle
Jeg syns nok en gang du koker suppe på spiker men:

Alt innen fotballen er til salgs, men to ting bør -ALDRI- selges, uansett. Det er stadionnavn og klubbnavn(Det har skjedd i andre land). Det er så jævlig patetisk å ha en stadion som heter Komplett.no Arena, Aker Stadion, Color Line Stadion osv.

Til nød kan jeg akseptere Sør Arena som til tross for at det er sponsornavn passer til klubben/byen.

Så med andre ord, Værste eller FMV Stadion kan aksepteres siden det tross alt er her stadion ligger. Men det aller beste er at stadion blir hetende Fredrikstad Stadion, slik som navnet på vår hjemmebane har vært i 93 år.

Så jeg håper Morgan Andersen takker nei selv om Borregård, Hafslund eller hva det måtte være kommer løpende etter med en svær pengesekk.
 
Du beviser ihvertfall at det ikke betyr noe hvor på tabellen FFK havner og det er ikke engang noe og diskutere etter hva du skriver.Har du tenkt på at Ålesund kansje ikke hadde hvert i tippeligaen hvis stadioen har det navnet den har(bare et eks.)

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 23 aug 07, 22:24
Opprinnelig postet av Lex

Kan kalle den for hva de vill......Det blir nemlig altid FREDRIKSTAD STADION for fredrikstad folk...

Hva Stadion blir kalt på TV2 er vel klinkende likegyldig, bare gryna renner inn...

Helt enig,jeg kaller det Fredrikstad stadion uansett hva som står på skiltet og det er fordel for klubben

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 23 aug 07, 22:34
Opprinnelig postet av djpete
 Hva med bare "Værste" ? Fet reklame for Værste, og fett navn etter min mening. Mye historie i det navnet da:-)


Om det blir noe av, noe jeg så absolutt håper at det overhodet ikke gjør, støttes denne.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 23 aug 07, 22:36
Opprinnelig postet av Lex

Kan kalle den for hva de vill......Det blir nemlig altid FREDRIKSTAD STADION for fredrikstad folk...

Hva Stadion blir kalt på TV2 er vel klinkende likegyldig, bare gryna renner inn...

---------------------------

Det er ballen som skal svette...
Felt N, Rad 11, Plass 24.
"Her skal jeg sitte i 30 år"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 aug 07, 22:50

Opprinnelig postet av Martin
Værste stadion ( ok den kunne jeg leve med )

Jeg syns jo fortsatt at "Carnegie Hall" hadde vært fint...  Men spøk til side:

Opprinnelig postet av Martin
Grøsser ved tanken av salg av stadionnavnet nå ass......

Amen!


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 23 aug 07, 23:16

Jeg må si jeg ikke liker tanken ved å selge navnet jeg også, men...

Det er GODE penger inn, det er jeg veldig enig i. Som mange sier her, vil det alltid bli stadion for oss i fredrikstad, uavhengig av hva den heter offisielt. Eneste jeg mener er at hvis vi først skal bytte bør det bli til et navn som er lokalt. Å kalle stadion Borregård er jo etter min mening verre enn å reise seg opp i kirka og komme med en salve med banneord.

Og det bør klinge litt...komplett.no stadion høres, som påpekt tidligere, helt mongo ut.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 aug 07, 23:39
for penger vil jeg selge stadion navnet. Det er veien til å bli en topp klubb

---------------------------

http://keiko99.net


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 23 aug 07, 23:41
Jeg blir bare trist....svært trist. Håper ikke dette skjer. Greit at penga rår, men ikke alt bør være tilsalgs. MA er en fallende stjerne for min del hvis dette medfører riktighet.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 aug 07, 23:50
Helt greit for meg at de selger navnet på stadion,bare ikke stadion får et navn på linje med Komplet.no. Skal FFK henge med i toppen av Norsk fotball,så tror jeg dette blir en nødvendighet. Det er mye penger å hente i en slik avtale.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 aug 07, 00:07
Er enig med Magnum. "Carnegie Hall" er greit, men ikke noe annet...

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 24 aug 07, 01:19
Opprinnelig postet av paco
Du beviser ihvertfall at det ikke betyr noe hvor på tabellen FFK havner og det er ikke engang noe og diskutere etter hva du skriver.Har du tenkt på at Ålesund kansje ikke hadde hvert i tippeligaen hvis stadioen har det navnet den har(bare et eks.)



Selvsagt betyr det noe hvilken plass på tabellen FFK havner. Fredrikstad hører hjemme på toppen av tabellen, men ikke for en hver pris.

Hvis man selger sjela, noe -jeg- mener man gjør ved et evt salg, er ikke en seier verdt like mye. Et seriemesterskap i dag vil -aldri- bli verdt like mye som de vi vant på 30-60 tallet da laget besto av utelukkende av Fredrikstad-gutter. Nesten alle lag har mistet mye av sjela ved å kjøpe spillere i hytt og pine enn å satse på talentutviking, lokale spillere osv. (Der er vi like ille, om ikke værre)

Vi trenger ikke selge enda mer av sjela. Fredrikstad Fotballklubb skal spille på Fredrikstad Stadion i Fredrikstad. Basta.

Dessuten, man kan ikke sammenlikne AAFK og Fredrikstad. Vi er etablert i TL, det var ikke AAFK. Det er ikke et leve eller ikke om vi selger stadionnavnet. Det var det muligens for AAFK.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 aug 07, 01:25
Greit man får en slump penger på kortsikt, men langsiktig er dette småpenger uansett hva man får inn. Nei takk. Fredrikstad Stadion som navn er i mine øyne verdt mer enn de penga vi får inn.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 24 aug 07, 07:02

Denne diskusjonen kommer til å vare evig tror jeg.

Carnegi Hall eller Værste Stadion er jo suverene navn.. hehe, men uansett hva den kalles, ikke pokker om noen fra Fredrikstad kommer til å kalle den for noe annet en Stadion eller Fredrikstad Stadion. Om tv2 og andre medier skriver/sier VG Stadion eller hva nå en det skulle bli, så blåser jeg en lang mars i det. For meg er det og vil alltid være STADION.

 

Når det gjelder penger så er det vel liten tvil om at det er penger som må til for å henge med i toppen av Norsk fotball. Det er vel sommerens kjøpe galskap (ikke negativt ment) et bevis på. Uten penger MA har klart å hente inn, (via spiller invest etc.) så hadde Wehrman spilt i LSK og Gashi i Brann fortsatt. Og det er spillere som kostet penger og som vi virkelig trengte. Skal vi ha flere slike spillere inn i klubben, og slippe å bekymre oss for vouriner og hoåser i fremtiden må det penger inn. Er den eneste muligheten for dette å selge stadion navnet, så selg!

 

Det er klart, ved litt ettertanke er det ganske så  kvalmende tanke at om ett års tid så kan det offisielle navnet på Stadion være navnet på bedriften som i sin tid var en av grunnene til at erkefiende SFK ble dannet....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 24 aug 07, 07:58
[quote=varheim]Jeg blir bare trist....svært trist. Håper ikke dette skjer. Greit at penga rår, men ikke alt bør være tilsalgs.
Europris Stadion ,  andre supportere vil le av oss. de vil tenke billig dritt.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 aug 07, 08:23
Opprinnelig postet av keiko99
for penger vil jeg selge stadion navnet. Det er veien til å bli en topp klubb


Med all mulig respekt: å påstå at å selge stadionnavnet er et tegn på at en er på vei til å bli en toppklubb, er... jeg ikke enig i. (Nå ordla jeg meg veldig snilt).

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 07, 08:40

Opprinnelig postet av keiko99
for penger vil jeg selge stadion navnet. Det er veien til å bli en topp klubb

Hmm, forstår ikke helt den. Eksempler på lag som ikke har solgt stadion-navnet: Brann (Brann Stadion), Lillestrøm (Åråsen), Viking (Viking Stadion), Rosenborg (Lerkendal), Tromsø (Alfheim), FFK (Fredrikstad Stadion). Ikke akkurat bunnlag.... I tillegg Lyn og Vålerenga som ikke engang har sin egen stadion. Gidder ikke skrive de som har solgt stadion-navnet, men begynn i bunnen av TL-tabellen så finner du gjengen. Konklusjon: Det å selge stadion-navnet er langt langt langt fra å være "veien til å bli en toppklubb".

Når det er sagt så er jeg ikke helt sikker på hva jeg mener om salg av vårt stadion-navn. Det går vel mest på pris. De som kjøper navnet må betale så mye at det virkelig monner i driften av klubben over mange år..
For meg og de fleste andre i Fredrikstad vil det uansett alltid være Stadion. Verdens navle


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 aug 07, 08:56
"First Price Stadion" med en slik stygg tegning i svart/hvitt på siden. Kommer ikke til å bli stående i mer enn 5 mnd før den kollapser.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 aug 07, 09:03
Lurer på hvor mye penger det i tilfelle er snakk om, ta f.eks Ålesund eller Sandefjord, Sør Arena?
Noen peiling på hva de soper inn for det?

Sør Arena blir litt annerledes fordi det passer med klubben, de andre blir for meg helt latterlig.

Virker desperat, håper vi aldri gjør noe sånt.
Det ville vært pinlig.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


MåkoMæl

Knøttespiller
Ble medlem: 13 jun 05
Innlegg: 37

Lagt til: 24 aug 07, 09:09
Synes det er helt greit at stadion-navnet eventuelt selges. Men, er det noen som vet hvordan en slik navneendring fungerer over tid? Om Stadion blir hetende eksempelvis Carnegie Stadion - er det da for "evig og alltid", eller kan/vil stadion-navnet endres etter 5-10 år? (dvs. endres når ny hovedsponsor knytter seg til klubben).

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 aug 07, 09:13
Endret: 24 aug 07, 09:14
Opprinnelig postet av HotDream
 

Hmm, forstår ikke helt den. Eksempler på lag som ikke har solgt stadion-navnet: Brann (Brann Stadion), Lillestrøm (Åråsen), Viking (Viking Stadion), Rosenborg (Lerkendal), Tromsø (Alfheim), FFK (Fredrikstad Stadion). Ikke akkurat bunnlag.... I tillegg Lyn og Vålerenga som ikke engang har sin egen stadion. Gidder ikke skrive de som har solgt stadion-navnet, men begynn i bunnen av TL-tabellen så finner du gjengen. Konklusjon: Det å selge stadion-navnet er langt langt langt fra å være "veien til å bli en toppklubb".

Når det er sagt så er jeg ikke helt sikker på hva jeg mener om salg av vårt stadion-navn. Det går vel mest på pris. De som kjøper navnet må betale så mye at det virkelig monner i driften av klubben over mange år..
For meg og de fleste andre i Fredrikstad vil det uansett alltid være Stadion. Verdens navle

  Alle dem klubbene du tar opp har mye bedre økonomi en FFK. Vi er i en ny fase vi nå, for jeg vet vi var selv en topp klubb i norge, men da vi rykket ned i 84 kosta det så mye at jeg tror det har satt spor etter seg derfor er jeg posetiv til ett salg. vi er jo kun en middelhavsfarer i dag samme som Odd.

Det må jo være en grunn for at vi var nesten konkurs hadde vi ikke fått den støtten vi trengte

---------------------------

http://keiko99.net


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 24 aug 07, 09:37

Opprinnelig postet av keiko99
Det må jo være en grunn for at vi var nesten konkurs hadde vi ikke fått den støtten vi trengte

Grunnen var at ledelsen i FFK trodde at de skulle få en fiks-ferdig stadion av Værste. De fikk tomt og råbygg og hadde ikke kontroll på utgiftene i det heletatt.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 24 aug 07, 09:46

Opprinnelig postet av Lex
Kan kalle den for hva de vill......Det blir nemlig altid FREDRIKSTAD STADION for fredrikstad folk...

Da tror jeg jammen vi bør selge klubbnavnet i samma slengen. "FC Denofa" f.eks. Men vi vet jo inni oss at det er FFK, så da gjør det jo ingenting.

Eller kanskje vi kan få Tarik til å bytte navn? Tarik Carnegie? Jeg bare hører penga renner inn i kassa!!!!

Og hvorfor ikke selge supportergruppe-navnet? "Fett&Lim-haugen"? Casssiiinnngg!

Og Morgan må se å få seg en hår-gele sponsor! "Studio-Line Morgan-Extra-Hold....med hold som varer hele rettsaken"

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 24 aug 07, 10:09
Opprinnelig postet av bjorn
Lurer på hvor mye penger det i tilfelle er snakk om, ta f.eks Ålesund eller Sandefjord, Sør Arena?
Noen peiling på hva de soper inn for det?

Sør Arena blir litt annerledes fordi det passer med klubben, de andre blir for meg helt latterlig.

Virker desperat, håper vi aldri gjør noe sånt.
Det ville vært pinlig.


Start fikk 60 millioner for en 10-årsavtale på stadionavn+3 årig generalsponsoravtale.
fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article64805.ece

Blir vel rundt 45 mill. for navnet da,sånn deromkring.

AaFK er vel litt annerledes i og med Color Linesjef Sunde er tungt inne i klubben som aksjonær.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 07, 10:20

Opprinnelig postet av Frodal


Start fikk 60 millioner for en 10-årsavtale på stadionavn+3 årig generalsponsoravtale.
fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article64805.ece

Blir vel rundt 45 mill. for navnet da,sånn deromkring.

Lukter ikke topplag av Start av den grunn. Kanskje de fikk for lite?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 07, 10:35

Opprinnelig postet av keiko99
 Alle dem klubbene du tar opp har mye bedre økonomi en FFK. Vi er i en ny fase vi nå, for jeg vet vi var selv en topp klubb i norge, men da vi rykket ned i 84 kosta det så mye at jeg tror det har satt spor etter seg derfor er jeg posetiv til ett salg. vi er jo kun en middelhavsfarer i dag samme som Odd.

Det må jo være en grunn for at vi var nesten konkurs hadde vi ikke fått den støtten vi trengte

For det første: Hva baserer du påstanden om at "Alle dem klubbene har bedre økonomi enn FFK" på? Har f.eks. Tromsø og Lillestrøm "mye bedre økonomi"? Er det klubbenes budsjett eller størrelsen på kontoen til onklene som gjør dette. Eller tilskuersnittet...?  Det er uansett tull. (Det er ikke lenge siden Lillestrøm måtte reddes av sin "onkel" Berg for å unngå konkurs. Han tok jo over hele klubben )

For det andre: Hva baserer du påstanden om at "vi er bare en middelhavsfarer i dag samme som Odd" på? Både sportslig og økonomisk er vi langt foran Odd. Vi var ikke engang på Odds nivå i fjor med den gamle stadion.

Jeg er i utgangspunktet ikke positiv til å selge stadion-navnet, men som sagt; om prisen er den rette (og da snakker vi ikke om småpengene Start har fått) så kan jeg gi meg på det. Alt har vel en pris dessverre...


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 24 aug 07, 10:41
Om de forandrer på Bokstavene på stadion så tror jeg de fleste ikke legger merke til det engang og hvis det kan gi oss en ekstra klasse spiller pr år i forhold til nå så vil jeg heller se FFK høyere opp på tabellen,alle supportere vil bare si stadion eller Fredrikstad stadion uansett,er bare en bagatell etter min mening.Stadion er like fin og det blir like bra trykk under kampene og sammenligne det med atlaget skulle bytte navn blir bare for dumt

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 aug 07, 11:08
HotDream jeg var nok rask til å skrive, men treg til å tenke..

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 aug 07, 11:14

Salg av stadion-navn er ikke min favorittgreie, men når det er snakk om så store beløp som det tross alt er så blir det for dumt å henfalle til formell sentimentalitet. Altså, greit å være litt sentimental, vi kan kalle stadion for Fredrikstad Stadion sånn oss i mellom, men for flere titalls millioner er det seriøst verdt å vurdere et annet offisielt navn. Det blir ikke mindre Fredrikstad Stadion av den grunn.

Noe med Fredrikstad i navnet, evt (nedre) Glomma, (ytre) Østfold eller noe lignende ville gjøre seg. Og så noe med litt positiv schwung over. "Rent-A-Wreck Stadion" ville ikke være helt heldig, kanskje.

Hva med "Fredrikstad Energi Arena" (sponset av FEAS) ?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 07, 11:17

Opprinnelig postet av keiko99
HotDream jeg var nok rask til å skrive, men treg til å tenke..

Grei den keiko99. Hender de beste det


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 aug 07, 11:24
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Lex
Kan kalle den for hva de vill......Det blir nemlig altid FREDRIKSTAD STADION for fredrikstad folk...

Da tror jeg jammen vi bør selge klubbnavnet i samma slengen. "FC Denofa" f.eks. Men vi vet jo inni oss at det er FFK, så da gjør det jo ingenting.



Hahaha, ser det for meg. Vår nye supportergruppe Fett og limhaugen synger ivrig: oleoleoleoleoleoleola, Ååååhh, det er DENOFA, shalalalala!

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 24 aug 07, 11:28
Er generellt motstander av å selge stadion navnet.
Innser jo at det uansett ville bli kalt Stadion men det sier litt om hvor langt man er villig til å gå for suksess.

Kan salget bety 1-2 storspillere til på laget er det kanskje verdt det?

At lag i mindre byer med dårligere midler trenger å selge navnet bør jo ikke bety at vi må selge. Moss feks og kanskje lagene i Sarp burde kanskje tenke på det for å komme seg opp.

Jeg mener aristokratlaget FFK ikke bør behøve å gjøre dette, det bærer preg av integritet.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 aug 07, 11:42

Opprinnelig postet av bjorn
Lurer på hvor mye penger det i tilfelle er snakk om, ta f.eks Ålesund eller Sandefjord, Sør Arena?
Noen peiling på hva de soper inn for det?

Start tror jeg har gjort en god avtale med ganske mye penger per år (60 mill for 10 år, inkludert 3 års hovedsponsor), mens Sandefjord ikke akkurat fikk massevis av penger... Fra Tv2:

"Komplett.no vil ha rettighetene til arena-navnet i 10 år fremover. Avtalen har en ramme på 15 millioner kroner. "

De har fått verdens mest patetiske arena-navn for 1,5 millioner i året!??? Hvis noen har gjort en bra avtale her må det være Eric Sandtrø og Komplett....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 aug 07, 12:06
Opprinnelig postet av denialsander

 Hvis noen har gjort en bra avtale her må det være Eric Sandtrø og Komplett....

Hva om Sandefjord rykker ned? Grei pris for en adecco-stadion, kanskje?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 24 aug 07, 12:12
[quote=KeJ]
Opprinnelig postet av Martin

Værste stadion ( ok den kunne jeg leve med )

 

 For andre lag som kommer hit vil det jo få dobbel betydning Den Værste Stadion å komme til;)

......fordi de alle taper her;)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 aug 07, 12:48
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av denialsander

 Hvis noen har gjort en bra avtale her må det være Eric Sandtrø og Komplett....

Hva om Sandefjord rykker ned? Grei pris for en adecco-stadion, kanskje?

Ja, 1,5 mill per år for et stadionnavn for et adecco-lag høres litt mer ok ut - for sandefjord...  Men... Sandefjord opererer vel med et budsjett på 30-40 mill. Da utgjør 1,5 millioner i året ganske så mye penger.... 5% hvis det er 30 millioner.

Hvis vi skulle hatt 5% per år for stadionnavnet vil det tilføre oss minst 5 mill per år. Da snakker vi summer som hjelper - som f.eks. Start fikk. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 24 aug 07, 16:02
Opprinnelig postet av paco
Om de forandrer på Bokstavene på stadion så tror jeg de fleste ikke legger merke til det engang og hvis det kan gi oss en ekstra klasse spiller pr år i forhold til nå så vil jeg heller se FFK høyere opp på tabellen,alle supportere vil bare si stadion eller Fredrikstad stadion uansett,er bare en bagatell etter min mening.Stadion er like fin og det blir like bra trykk under kampene og sammenligne det med atlaget skulle bytte navn blir bare for dumt


Det har noe med ære å gjøre. Stolthet for klubben og byen. Syntes det overhodet ikke er verdt det om vi blir hetende Europris Stadion selv om vi får en Nannskog igjen.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 aug 07, 16:16
Opprinnelig postet av Martin_
Det har noe med ære å gjøre. Stolthet for klubben og byen. Syntes det overhodet ikke er verdt det om vi blir hetende Europris Stadion selv om vi får en Nannskog igjen.


Hear hear!!!

Jeg skjønner at penger frister, og jeg skjønner at det handler mye om penger i dagens fotball, og jeg har ikke noe stort problem med det. Men jeg syns jo at det burde være noen ting en burde kunne klare å holde unna Markedet (tm). Og personlig må jeg innrømme at jeg skulle ønske at folk ikke engang vurderte muligheten for å selge stadionnavnet.

Ja, det spiller noen rolle for meg hva de kaller stadion på TV2. Jeg fnyser hver gang jeg hører om "Color Line Stadion" og (ikke minst) "Komplett.no Arena" og priser meg lykkelig for at det ikke er vår stadion de snakker om.

"Carnegie Hall" er fortsatt det eneste jeg kan godta. Men det er ikke på alvor det heller.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 aug 07, 16:55

Opprinnelig postet av Martin_


Det har noe med ære å gjøre. Stolthet for klubben og byen. Syntes det overhodet ikke er verdt det om vi blir hetende Europris Stadion selv om vi får en Nannskog igjen.

Hva med Smartclub Stadion? Nille Arena? Rent-A-Wreck Stadion?

Er i bunn og grunn helt enig med deg, men spørsmålet er om klubben har råd til å la det være. Vi snakker om titalls millioner her.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 aug 07, 17:11

Opprinnelig postet av Magnum
   Jeg fnyser hver gang jeg hører om "Color Line Stadion"

Jo, men det er en viss sammenheng mellom Stdion-navnet og de svømmevestlignende draktene deres. Kan ikke helt hjelpe for at jeg synes det fungerer på et vis. Men jeg er glad det ikke er Fredrikstad! 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 aug 07, 17:46

Noen flere, men kanskje mere usannsynlige navnebidrag:

"Jetz hundesalong arena"

"Mester squash & bowling arena"

"Kebab-House Stadium"

"Klippoteket Stadion"

"Georgi D. Gitarer Stadion"

Serriøst, vi kan ikke selge stadionnavnet. Et firma kjøper ikke opp et stadionnavn for at folk på gata skal fortsette å kalle det for "Stadion" seg i mellom. Et evt nytt navn kommer til å bli banket inn i skallene våre selv om det skal ta ni og et halvt år!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 24 aug 07, 17:54
Ha ha, hva med Camp Grandiosa?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


christer

Bedriftsspiller

Ble medlem: 02 jan 05
Innlegg: 13

Lagt til: 24 aug 07, 18:37
det er jo bara piss at vi kan kalle stadion vår for borregaard arena faen den ligger jo i sarp. spiller fredrikstadi sarp nei dem gjøkke det. å takke faen for det

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 24 aug 07, 18:43
ja takk til west end stadion

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 24 aug 07, 18:44
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Martin_
Det har noe med ære å gjøre. Stolthet for klubben og byen. Syntes det overhodet ikke er verdt det om vi blir hetende Europris Stadion selv om vi får en Nannskog igjen.


Hear hear!!!

Jeg skjønner at penger frister, og jeg skjønner at det handler mye om penger i dagens fotball, og jeg har ikke noe stort problem med det. Men jeg syns jo at det burde være noen ting en burde kunne klare å holde unna Markedet (tm). Og personlig må jeg innrømme at jeg skulle ønske at folk ikke engang vurderte muligheten for å selge stadionnavnet.

Ja, det spiller noen rolle for meg hva de kaller stadion på TV2. Jeg fnyser hver gang jeg hører om "Color Line Stadion" og (ikke minst) "Komplett.no Arena" og priser meg lykkelig for at det ikke er vår stadion de snakker om.

"Carnegie Hall" er fortsatt det eneste jeg kan godta. Men det er ikke på alvor det heller.
Til Martin og Magnum,vi har forskjellige meninger,får vi nok penger så skal vi selvfølgelig selge da jeg vil se FFK i toppen men fint at noen er som dere og ikke bryr seg om hvordan det går med laget bare vi har stolthet!!!

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 24 aug 07, 18:45

eller hva med "nugatti-det nøtter"

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 aug 07, 19:01
Endret: 24 aug 07, 19:11
Opprinnelig postet av paco
Til Martin og Magnum,vi har forskjellige meninger,får vi nok penger så skal vi selvfølgelig selge da jeg vil se FFK i toppen men fint at noen er som dere og ikke bryr seg om hvordan det går med laget bare vi har stolthet!!!


Forgvie me, men det der var rett og slett pissprek! Jeg - og de som føler som jeg - bryr oss liksom ikke om åssen det går med laget fordi det byr oss imot å selge stadionnavnet? Og er det altså sånn at om FFK blir å finne i toppen eller ikke til sjuende og sist avhenger av om stadionnavnet blir solgt?

Du bør kanskje lese innlegget mitt (som du siterte i sin helhet) én gang til. Jeg skrev blant annet: "Jeg skjønner at penger frister, og jeg skjønner at det handler mye om penger i dagens fotball, og jeg har ikke noe stort problem med det." Men jeg syns altså at grensa bør gå et sted. Min går ved klubb- og stadionnavnet - og draktfarvene, når jeg tenker meg om.

P.S. Det var selvfølgelig dumt av meg å bite på agnet fra paco. Men jeg lover å ikke ta det videre etter dette, og jeg lover også å ikke trekke noen konklusjoner om folk bryr seg om FFK eller ikke ut fra hva de mener om salg av stadionnavnet.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 24 aug 07, 20:21
til magnum. hva har klubbnavnet og farger med stadion navnet og gjøre?

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 aug 07, 20:55
Endret: 24 aug 07, 20:57
Opprinnelig postet av Patrioten

Dette kan man dra sluttning av etter å ha leste disse setningene fra SA.

Ønsker han å fri til næringslivet i Fredrikstad med disse uttalelsene?

F.e.k.s. Brynhild Arena?

Morgan Andersen kunne gått tenkt seg å kalle nye Fredrikstad Stadion for Borregaard Arena.

FFK-direktøren er opptatt av de hjørnestensbedriftene i Sarpsborg som støtter lokalidretten av andre hensyn enn å nødvendigvis få mest publisitet i media.

 Borregaard er et godt eksempel på dette. De har tradisjoner for å støtte sarpe-fotballen nesten uavhengig av hvilket nivå lagene befinner seg på. Vi i Fredrikstad kunne gjerne kalt det nye stadionet vårt for "Borregaard Arena" dersom dette var interessant for bedriften. Men Borregaard velger å støtte fotballen lokalt, selv om de ville fått mye mer oppmerksomhet rundt navnet sitt dersom de gikk inn som en av våre samarbeidspartnere. Forskjellen på eliteserien og 1. divisjon i så henseende er nemlig kolossal, forklarer Morgan Andersen.

www.sa.no/sport/article2943940.ece

 

Hei alle sammen, jeg sier velkommen til meg selv til mitt første innlegg på forumet.

Jeg spør:  Er det offisiellt at Morgan og klubben vil selge stadion-navnet eller er det rykter basert på en svevende uttalelse ?

Personlig synes jeg navnet for alltid må være: Fredrikstad Stadion. evt. Nye foran.

Navnet oser av tradisjon, kultur og patriarkisme, (merk, det siste ordet var ikke patriotisme)

 

Willy Renè

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 aug 07, 21:00

Håper og tror at vi alle her inne bryr oss om FFK og FFK sin framtid.

Vi kan ha forskjellige syn på ting og tang, slik som f.eks salg av Stadion navn.

Dette er og blir en betent sak for mange, har full aksept for de som mener at "sjela" forsvinner med et kommersielt navn på Fredrikstad Stadion.

Personlig følte jeg vel at mye av sjela forsvant når klubben flyttet over til "Værste".  Men da sjelesorgen hadde begynt å gi seg, begynte jeg å tenke på hva "Værste" hadde betydd for FFK gjennom tidene. Kom vel fram til at i perioden fram til Gunnar Nilsen og Stabburet ble FFK sin store "arbeidsplass/sponsor" , hadde utallige FFK spillere vært knyttet opp mot FFK.

"Værste" eller gamle FMV hadde også hatt sin storhetstid paralelt med FFK, og begge lå lenge nede med "brukket rygg", men har reist seg som "fugl Fønix" av ruinene.  Mao slik jeg så/ser det mye felles tradisjon/historie, derfor er jeg idag fornøyd med den nye Stadion plasseringen tiltross for "sjelesorgen".

Likeledes er jeg av de som "blør inn innvendig" av nostalgiske følelser ang fotball, nærhet, miljø osv, men dessverre (kanskje heldigvis) har jeg akseptert at dette er den prisen en må betale for å henge med i dagens fotballspill "rundt gullkalven".

Som det forhåpentlig er kommet fram mener jeg at FFK i dagens situasjon kan, bør,må kunne selge Stadion navnet, men jeg håper virkelig at det nye navnet bør ivareta noen av de tradisjonene som følger FFK. Utifra dettesynes jeg jo selvsagt av "Værste" stadion er ett glimrende forslag.

Håper virkelig at noe kloke hoder innefor såvel FFK som "sponsoren" klarer å finne et navn som kan føre tradisjonene/sjela til FFK videre.

PS. Kan ikke Terje Høili e.a  se dette som ett ledd i en markedsføringskampanje. F.eks " Det aristokratiske valg".....eller DNB kjøre kampanjen DNB " aristokraten" i norsk bankvesen. Dere forstår hvor jeg vil, fordi om dere trekker på smilebåndet.  " Aristokratenes Stadion, Fredrikstad"

PS Dette er seriøst ment fra min side.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 aug 07, 21:57
Opprinnelig postet av paco
til magnum. hva har klubbnavnet og farger med stadion navnet og gjøre?


Alle tre er ting jeg ikke er villig til å selge. Ikke at de er "mine to sell", men jeg antar at du skjønner hva jeg mener...

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 24 aug 07, 22:03
Opprinnelig postet av Willy Renè
Hei alle sammen, jeg sier velkommen til meg selv til mitt første innlegg på forumet.

Hjertelig velkommen skal du være!  Men er du sikker på at du heter "Willy Renè" og ikke "Willy René"?

Opprinnelig postet av Willy Renè
Jeg spør:  Er det offisiellt at Morgan og klubben vil selge stadion-navnet eller er det rykter basert på en svevende uttalelse ?


Det er godskjelov det sistnevnte, men jeg og andre med meg blir nervøse bare av det enkle faktum at det "uttales" i det hele tatt.

Opprinnelig postet av Willy Renè
Personlig synes jeg navnet for alltid må være: Fredrikstad Stadion. evt. Nye foran.

Navnet oser av tradisjon, kultur og patriarkisme, (merk, det siste ordet var ikke patriotisme)



Patriarkisme? På hvilken måte?


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 24 aug 07, 22:14
Endret: 24 aug 07, 22:16
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Willy Renè
Hei alle sammen, jeg sier velkommen til meg selv til mitt første innlegg på forumet.

Hjertelig velkommen skal du være!  Men er du sikker på at du heter "Willy Renè" og ikke "Willy René"?

Opprinnelig postet av Willy Renè
Jeg spør:  Er det offisiellt at Morgan og klubben vil selge stadion-navnet eller er det rykter basert på en svevende uttalelse ?


Det er godskjelov det sistnevnte, men jeg og andre med meg blir nervøse bare av det enkle faktum at det "uttales" i det hele tatt.

Opprinnelig postet av Willy Renè
Personlig synes jeg navnet for alltid må være: Fredrikstad Stadion. evt. Nye foran.

Navnet oser av tradisjon, kultur og patriarkisme, (merk, det siste ordet var ikke patriotisme)



Patriarkisme? På hvilken måte?

Når det gjelder hvilken aksent som brukes i Renè så er jeg jaggumæ ikke sikker sjøl !  Jeg bruker det enkleste valget på tastaturet, men kan hende jeg bruker feil aksent, (har lært fransk, men er ikke så flink i bruken av aksentene)

Når det gjelder "patriarkisme" så forstår jeg undringen din, jeg hadde også ventet reaksjon, men grunn til at jeg bruker dette ordet er at når det gjelder FFK og Fredrikstad som fotballby å får man nesten en "fedrelands-følelse", en nedarvet fornemmelse av verdighet, høytid, kultur og tradisjon.  Vanskelig å forklare, men du forstår sikkert bedre hva jeg mener nå.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 24 aug 07, 23:41
Endret: 24 aug 07, 23:41
Opprinnelig postet av Willy Renè

Når det gjelder hvilken aksent som brukes i Renè så er jeg jaggumæ ikke sikker sjøl !  Jeg bruker det enkleste valget på tastaturet, men kan hende jeg bruker feil aksent, (har lært fransk, men er ikke så flink i bruken av aksentene)

Når det gjelder "patriarkisme" så forstår jeg undringen din, jeg hadde også ventet reaksjon, men grunn til at jeg bruker dette ordet er at når det gjelder FFK og Fredrikstad som fotballby å får man nesten en "fedrelands-følelse", en nedarvet fornemmelse av verdighet, høytid, kultur og tradisjon.  Vanskelig å forklare, men du forstår sikkert bedre hva jeg mener nå.


Lite språkkurs... Magnum har nok rett. Har fransk etternavn, så burde vite det. René staves med `accent aigu` som uttales som en e med trykk, som i café. Hvis du hadde hett Renè hadde det blitt uttalt Renæ, eller så kan man si at det er en blanding av æ og litt ø... litt komplisert (accent grave heter den nå i allefall). ; ) Brukes på norsk i premiere (fransk, première) og et par andre låneord fra fransken.

Det om det....

Synes det er helt forkastelig om FFK skulle solgt stadionnavnet. Greit nok at vi får penger, men det 
blir som å selge stoltheten til klubben på
en måte. Og når ble man et topplag av å få penger for stadionnavnet??? Hverken Start, AaFK, Molde eller Sandefjord er noe topplag vil jeg si... Tvert imot er alle værre plassert enn oss.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 25 aug 07, 00:29
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av Willy Renè

Når det gjelder hvilken aksent som brukes i Renè så er jeg jaggumæ ikke sikker sjøl !  Jeg bruker det enkleste valget på tastaturet, men kan hende jeg bruker feil aksent, (har lært fransk, men er ikke så flink i bruken av aksentene)

Når det gjelder "patriarkisme" så forstår jeg undringen din, jeg hadde også ventet reaksjon, men grunn til at jeg bruker dette ordet er at når det gjelder FFK og Fredrikstad som fotballby å får man nesten en "fedrelands-følelse", en nedarvet fornemmelse av verdighet, høytid, kultur og tradisjon.  Vanskelig å forklare, men du forstår sikkert bedre hva jeg mener nå.


Lite språkkurs... Magnum har nok rett. Har fransk etternavn, så burde vite det. René staves med `accent aigu` som uttales som en e med trykk, som i café. Hvis du hadde hett Renè hadde det blitt uttalt Renæ, eller så kan man si at det er en blanding av æ og litt ø... litt komplisert (accent grave heter den nå i allefall). ; ) Brukes på norsk i premiere (fransk, première) og et par andre låneord fra fransken.

Det om det....

Synes det er helt forkastelig om FFK skulle solgt stadionnavnet. Greit nok at vi får penger, men det 
blir som å selge stoltheten til klubben på
en måte. Og når ble man et topplag av å få penger for stadionnavnet??? Hverken Start, AaFK, Molde eller Sandefjord er noe topplag vil jeg si... Tvert imot er alle værre plassert enn oss.

Det er så lenge siden jeg lærte fransk...

bruker det mest på ferier i Frankrike etter et par glass røde. Men jeg burde absolutt vite hvordan mitt eget mellomnavn skrives, shame on me !

Forresten...

håper nye stadion alltid vil hete (Nye) Fredrikstad Stadion, kan man tenke seg noe verre navn enn komplett.no arena ?

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 25 aug 07, 01:38
Dette er jo ikke kun et norsk fenomen. I England har vi f.eks Reebook Stadium(Bolton) og Emirates Stadium(Arsenal). Er det mer greit fordi det er "kule" sponsornavn? Jeg bare lurer.. Enig i at det høres forferdelig ut med Europris Stadion eller noe i den duren, men hadde det vært mer greit hvis det var et tungt merkenavn som hadde gitt vår stadion navn? Type Coca Cola-Arena, Nike Stadion eller lignende? Det klinger bedre i våre ører?

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 aug 07, 09:33

Jeg er ganske så sikker på at det ville hjulpet om vi hadde hatt en "Nike Stadion" fremfor "QXL.no Stadion", for å si det forsiktig...

Men jeg tror ikke hadde hjulpet bare med et kjent og tungt merkenavn, siden det finnes altfor mange slike som ikke nødvendigvis passer så bra.

 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 aug 07, 10:11
Opprinnelig postet av paco
Til Martin og Magnum,vi har forskjellige meninger,får vi nok penger så skal vi selvfølgelig selge da jeg vil se FFK i toppen men fint at noen er som dere og ikke bryr seg om hvordan det går med laget bare vi har stolthet!!!


Jeg er generell motstander av å selge stadion-navn uansett, da hver gang dette blir gjort tar vi ett steg nærmere en overkommersialisert moderne fotball.

Pfff. Er ikke stolthet viktig for deg? Vi bor i en herlig by, med et herlig folk, og har et av de mestvinnende lagene gjennom tidene i Tippeligaen. Jeg syntes det hadde vært nitrist om vi byttet bort all denne stoltheten med penger. En stolthet og historie som Fredrikstad har, kan ikke kjøpes for noe som helst. Se på Sandefjord. De bor i en fæl by, har bare håndballsupportere, og arenaen dems heter "Komplett.no"-arena. Prakteksempelet på kommersialisering i Norge! Hva blir de? De blir ledd av. De har ingen stolthet, ingen ære. Jeg er faktisk kjempestolt over FFK (ikke alle som er ansatt i den riktignok, men det er en annen diskusjon), men hvis de selger navnet til Europris, mener jeg vi mister mye av det.

Og om vi skal få råd til en klassespiller eller to, tror jeg faktisk ikke det er nok til å at FFK smeller til topps med det første for det... Det skal litt mer til. Takke meg heller til et tradisjonsrikt stadionnavn.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 aug 07, 11:01
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av paco
Til Martin og Magnum,vi har forskjellige meninger,får vi nok penger så skal vi selvfølgelig selge da jeg vil se FFK i toppen men fint at noen er som dere og ikke bryr seg om hvordan det går med laget bare vi har stolthet!!!


Jeg er generell motstander av å selge stadion-navn uansett, da hver gang dette blir gjort tar vi ett steg nærmere en overkommersialisert moderne fotball.

Pfff. Er ikke stolthet viktig for deg? Vi bor i en herlig by, med et herlig folk, og har et av de mestvinnende lagene gjennom tidene i Tippeligaen. Jeg syntes det hadde vært nitrist om vi byttet bort all denne stoltheten med penger. En stolthet og historie som Fredrikstad har, kan ikke kjøpes for noe som helst. Se på Sandefjord. De bor i en fæl by, har bare håndballsupportere, og arenaen dems heter "Komplett.no"-arena. Prakteksempelet på kommersialisering i Norge! Hva blir de? De blir ledd av. De har ingen stolthet, ingen ære. Jeg er faktisk kjempestolt over FFK (ikke alle som er ansatt i den riktignok, men det er en annen diskusjon), men hvis de selger navnet til Europris, mener jeg vi mister mye av det.

Og om vi skal få råd til en klassespiller eller to, tror jeg faktisk ikke det er nok til å at FFK smeller til topps med det første for det... Det skal litt mer til. Takke meg heller til et tradisjonsrikt stadionnavn.

Det spørs jo hvor mye penger vi får og det betyr ikke noe for meg hvilke bokstaver som brukes på stadion veggen,jeg vil se laget høyest mulig opp på tabellen og da er det penger som teller enkelt og greit

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 aug 07, 12:36
Hvis det er penga som teller paco; hvorfor leder ikke RBK tabellen soleklart da? Hvordan i all verden har Songdal klart å henge med så lenge som de har gjort? Man kommer ingen vei uten penger, men de er først og fremst HVA man gjør med pengene som bestemmer hvordan det går.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 25 aug 07, 13:02
Opprinnelig postet av Shadar
Hvis det er penga som teller paco; hvorfor leder ikke RBK tabellen soleklart da? Hvordan i all verden har Songdal klart å henge med så lenge som de har gjort? Man kommer ingen vei uten penger, men de er først og fremst HVA man gjør med pengene som bestemmer hvordan det går.
Den er jeg enig i og når du snakker om rbk så er vel dem seriemestere12 ganger de siste 15 åra eller noe

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 aug 07, 13:06

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 aug 07, 13:28
Mye mulig det!

Uansett er det trist, og ihvertfall om vi må selge pga Bagstevold og co som bajset på leggen.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 aug 07, 15:04

Opprinnelig postet av Martin_
Uansett er det trist, og ihvertfall om vi må selge pga Bagstevold og co som bajset på leggen.

Bagstervold har en skuff han bæsjer i, og når den er full, kliner han det utover leggen. 

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Larsærn

Knøttespiller

Ble medlem: 24 apr 05
Innlegg: 72

Lagt til: 25 aug 07, 15:58

Synes virkelig at de burde ha *fredet* stadion navnet... Blir virkelig nesten litt små kvelm av å høre dette. Er noe så utrolig trist om de selger navnet våres. Fysj og æsj

---------------------------

slapp av dommeren har ikke glømt fløyta og brillene i garderoben, han er bare inne i en fase i livet. Dommerfasen;)


lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 25 aug 07, 16:39
Det nærmeste jeg kunne levd med er Værste stadion.. Kanskje det blir en ny navnediskusjon på baksiden av avisa nå da.. Nei, for all del, la oss ha navnet vi har!

---------------------------

Andres meninger støter meg.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 25 aug 07, 18:23
Endret: 25 aug 07, 18:24
Det er da helt feil å gi Bagstevold skylda for A-ha konserten. Det var ikke han som booka dem. Tviler også på at et underskudd på 1.5 mill er såpass stort at et salg av stadionnavnet tvinger seg selv frem.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 aug 07, 20:04

Opprinnelig postet av Rey
Det er da helt feil å gi Bagstevold skylda for A-ha konserten. Det var ikke han som booka dem.

Hvem booka dem da? Aha sjøl? Jerry Knudson?

Uansett bør vel arrangementsansvarlig Bjørn Bagstevold ha ansvaret for arrangement?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 25 aug 07, 21:47
Vår avgåtte facility manager, Pål Bjørge.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 aug 07, 22:29

Opprinnelig postet av Rey
Vår avgåtte facility manager, Pål Bjørge.

Bra delegert. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 26 aug 07, 00:29
Endret: 26 aug 07, 00:32

Opprinnelig postet av Rey
Vår avgåtte facility manager, Pål Bjørge.

Ser ut til at jeg var litt rask på labben der.

"Sist a-ha stod på en scene i Norge var i Frognerparken foran 120.000 mennesker. Så mange kommer ikke på Stadion, men vi regner med å få fulle hus, rundt 15.000 mennesker, denne dagen, sier Pål Bjørge"

(Godt å man har beina på jorda)

Jaja, Bagstervold går jo konstant rundt med et ansikstutrykk som om han har gjort noe fælt & gæli, så det vakke min skyld :-).

Jeg får se å få meg et FFK-kort før jeg kjøper ny bil, så får klubben litt penger til Smokie konserten de skal holde romjula.

"Vi skal dekke opp noe av tapet med å holde utendørskonsert. Vi forventer rundt 12.000 tilskuere når Smokie går på scenen kl. 14, 1.juledag 2007 sier Bagstervold til www.smokiefanclub.com"

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 aug 07, 16:20

TgfkaFFK håper det du hadde "..." om Smokie var en fleip.

Skal Smokie rette opp underskuddet med konsert 1.juledag, må de spille gratis og rigge opp utstyret sjøl.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 26 aug 07, 16:23
Hett tips til nytt navn:
Raymond`s lekestue
evt.
Kvisvik`s lekestue

---------------------------

Gashi!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 28 sep 07, 15:02
En litt gammel tråd, men siden det dukker opp nye forslag trekker jeg den opp igjen. Den nye kultur og næringssjefen Dag Willien Eriksen vil at kommunen kjøper stadionnavnet, slik at den blir hetende Fredrikstad Stadion. Selv synes jeg det er et glimrende forslag. Vinn - vinn situasjon.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 28 sep 07, 15:10
Opprinnelig postet av dracula

TgfkaFFK håper det du hadde "..." om Smokie var en fleip.

Skal Smokie rette opp underskuddet med konsert 1.juledag, må de spille gratis og rigge opp utstyret sjøl.

 

 

Smokie spiller bare i Trøgstad, og da bør det jaggu være Traktorpulling samtidig...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 sep 07, 15:10
Opprinnelig postet av Svupzz
En litt gammel tråd, men siden det dukker opp nye forslag trekker jeg den opp igjen. Den nye kultur og næringssjefen Dag Willien Eriksen vil at kommunen kjøper stadionnavnet, slik at den blir hetende Fredrikstad Stadion. Selv synes jeg det er et glimrende forslag. Vinn - vinn situasjon.


Det hadde vært helt topp!

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 28 sep 07, 15:11
Helt enig Svupzz. Vinn vinn situasjon. Vi får beholde stadionnavnet samtidig som unge idrettstalenter (i forskjellige idretter) får mer støtte.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 28 sep 07, 15:53
Endret: 28 sep 07, 15:53

Hvorfor er det en vinn-vinn situasjon ?

Hypotetisk kunne FFK fått mer enn en million kroner i året fra en annen aktør; kommunen betaler 1 mnok på bordet og de setter betingelsene for hva pengene skal brukes til.

Et godt forslag fra kommunen, men ikke nødvendigvis det beste for FFK


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 sep 07, 16:15
Opprinnelig postet av foyn

Hvorfor er det en vinn-vinn situasjon ?

Hypotetisk kunne FFK fått mer enn en million kroner i året fra en annen aktør; kommunen betaler 1 mnok på bordet og de setter betingelsene for hva pengene skal brukes til.

Et godt forslag fra kommunen, men ikke nødvendigvis det beste for FFK


For alle oss som i utgangspunktet er motstandere av å selge stadionnavnet til en kommersiell aktør, så er dette en vinn-vinn-situasjon. Vi får bevare vår identitet samtidig som klubben får en liten økonomisk kompensasjon for det.

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 28 sep 07, 16:18
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av foyn

Hvorfor er det en vinn-vinn situasjon ?

Hypotetisk kunne FFK fått mer enn en million kroner i året fra en annen aktør; kommunen betaler 1 mnok på bordet og de setter betingelsene for hva pengene skal brukes til.

Et godt forslag fra kommunen, men ikke nødvendigvis det beste for FFK


For alle oss som i utgangspunktet er motstandere av å selge stadionnavnet til en kommersiell aktør, så er dette en vinn-vinn-situasjon. Vi får bevare vår identitet samtidig som klubben får en liten økonomisk kompensasjon for det.

Vil heller si vinn-tap-situasjon.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 sep 07, 17:46
Innebærer dette at vi binder oss til denne avtalen i 5 år?
I så fall er jeg skeptisk.

Forhåpentligvis (og sannsynligvis) vil FFK være en større klubb om 5 år. Hvis vi med dette binder oss til å ikke kunne takke ja til sponset stadionnavn i løpet av fem år, tror jeg vi potensielt kan gå glipp av meget gode avtaler. Når klubben blir større - vil også tilbudene om sponsing bli større.

Vil vi være like glade for denne avtalen om 3-4 år, når vi må si nei til mange titalls millioner for sponset stadionnavn, kun fordi kommunen gir oss en million i året?

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5424

Lagt til: 28 sep 07, 17:55
Hvis du spør meg, så er svaret ja. Jeg er stor motstander av å selge stadionnavnet

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 19:47
Helt enig Rey, for meg blir å selge stadionavnet, som å selge sjela si, så synes dette er en vinn-vinn situasjon

---------------------------

Hiv styret!!!!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 30 sep 07, 11:51

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av paco
Om de forandrer på Bokstavene på stadion så tror jeg de fleste ikke legger merke til det engang og hvis det kan gi oss en ekstra klasse spiller pr år i forhold til nå så vil jeg heller se FFK høyere opp på tabellen,alle supportere vil bare si stadion eller Fredrikstad stadion uansett,er bare en bagatell etter min mening.Stadion er like fin og det blir like bra trykk under kampene og sammenligne det med atlaget skulle bytte navn blir bare for dumt


Det har noe med ære å gjøre. Stolthet for klubben og byen. Syntes det overhodet ikke er verdt det om vi blir hetende Europris Stadion selv om vi får en Nannskog igjen.

 

helt enig..å sitte på Stabburets leverpostei Stadion ,og slå med grandiosa pinner for å lage lyd er ikke greia.. Grenser for slim man skal godta. Jeg er ikke av oppfattning at det er samme hva man kaller den.Alt må ikke bli americana og apati.

Fotball er også ære,litt krig og ikke minst stolthet

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 okt 07, 00:14

Hørte Morgan på radion idag. Nå når det ikke blir noe av kommunepengene for stadionnavnet(Fredrikstad Stadion),så åpner det for næringslivet. Morgan sa at de ønsket å komme i mål med kommunen. Men nå når de ikke gjorde det,så hadde FFK tapt penger på å vente på kommunen. Prossesen med kommunen startet i Januar. Morgan fikk inntrykket av at det gikk mot å selge stadionnavnet nå,men poengterte at det var styret som bestemte dette.

Hva blir så navnet på stadion vår folkens? Europris stadion,Carnegie stadion ,Axa stadion ,Brynild stadion ,DnbNor stadion ,Coca Cola arena ,Planbo arena ,Feas arena ,Stabburet arena ,Stene Stål arena ,Gjensidige arena ,Fredrikstad Blad arena ,Umbro arena ,Byggkjøp arena ,Bertelsen O. Sten arena ,Fredriksborg arena ,Norengros arena ,ISS arena ,Torvbyen arena ,Personal huset arena ,Hansa arena.............

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 okt 07, 00:27

Bare det ikke blir noe internett-adressenavn ala komplettdåttno arena-opplegg. qxl.no Stadion hadde vært for ille. For å være helt ærlig så tror jeg ikke at DNBNor-Arena er så aller værst i forhold til en del andre alternativer. Jeg tror heller ikke at det er helt usannsynlig at det blir de heller. Det kommer nok en nasjonal aktør på banen her. Det må være reklame for noe hele landet kan kjøpe seff.

Tror nok at det er mest sannsynlig med en aktør innen:

Bank/Forsikring (Mest sannsynlig DNBNOR)

Godis (Tenker da mest på Brynhildsen)

Sportsmerke (Mest sannsynlig umbro i øyeblikket)

Carnegie

Europris (Hvis Høili han har lyst til å gi FFK masse penger, men synes han mangler en god grunn)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 okt 07, 00:28
Er han så ivrig på å selge det forbaskede stadionnavnet da? jeg hadde egentlig håpet at den diskusjonen var over for lenge siden.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 okt 07, 00:36
Har gått glipp av millioner

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 okt 07, 08:22
FAEN!!!!!!  3 mill i året er INGENTING!! ihvertfall ikke når det er snakk om å selge sjela

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 okt 07, 10:06

Ligger sjela til FFK i stadionnavnet da? Sikkert et teit spørsmål i noens ører, men verdt å stille.

Har aldri hørt noen supporter mene at spillerne skal blø for stadionnavnet. Det er drakta man blør for, drakta som er klubbens fremste identitetsfaktor.

Jeg er enn så lenge åpen for å selge navnet, men jeg ville først likt å vite litt mer om hva det er man mener man kan oppnå i form av sportslige resultater ved hjelp av akkurat denne ekstra inntekten. Hvor avgjørende er dette for å sikre en fremtidig stabilitet, sportslig og på annen måte?

Hvis akkurat de kronene man får for stadionnavnet i praksis betyr medaljekamp stort sett hvert år i 10 år + avansement i europacup`ene så er det absolutt verdt å vurdere det. Men antagelig er det ganske vanskelig å si sånne ting med særlig sikkerhet. Jeg ville i alle fall vært litt forsiktig med å være altfor optimistisk med tanke på hva en håndfull millioner ekstra i året vil medføre av fremgang. Men dette er det selvsagt andre som har mye bedre forutsetninger for å si noe smart om enn jeg har.

Har ganske mye tillitt til admin-dirren vår også på dette området. Mener han at de ekstra inntektene et kommerst stadionnavn gir vil bety STOR forskjell for FFKs muligheter i årene som kommer så støtter jeg et salg.

Hva gjelder merkenavnet Fredrikstad så burde kommunen ha tatt ansvaret for det, og kommet FFK i møte. Når de ikke ville det bør de ikke forvente at FFK skal ta bedre vare på bynavnet enn kommunen selv ser verdien av.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 04 okt 07, 10:12

Det var vel snakk om 3-5 mill. Det er nok til å lønne 2 meget gode spillere.

Det er sikkert flere meninger om at det å selge stadion navnet er det samme som å selge sjela. Jeg ville ikke ta et salg så tungt. Jeg omtaler Fredrikstad Stadion som "stadion", og det vil jeg nok gjøre uansett. Med mindre den ble hetende Elland Road.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 04 okt 07, 10:15
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg er enn så lenge åpen for å selge navnet, men jeg ville først likt å vite litt mer om hva det er man mener man kan oppnå i form av sportslige resultater ved hjelp av akkurat denne ekstra inntekten. Hvor avgjørende er dette for å sikre en fremtidig stabilitet, sportslig og på annen måte?

Hvis akkurat de kronene man får for stadionnavnet i praksis betyr medaljekamp stort sett hvert år i 10 år + avansement i europacup`ene så er det absolutt verdt å vurdere det. Men antagelig er det ganske vanskelig å si sånne ting med særlig sikkerhet. Jeg ville i alle fall vært litt forsiktig med å være altfor optimistisk med tanke på hva en håndfull millioner ekstra i året vil medføre av fremgang. Men dette er det selvsagt andre som har mye bedre forutsetninger for å si noe smart om enn jeg har.

 

Du virker som en fornuftig kar. Hvordan tror du noen kan så mye som å hentyde noen garantier om resultater?

Det handler vel mer om hvordan det kan gi bedre forutsetninger for å oppnå disse resultatene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 okt 07, 10:34
Endret: 04 okt 07, 11:06
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du virker som en fornuftig kar. Hvordan tror du noen kan så mye som å hentyde noen garantier om resultater?

Det handler vel mer om hvordan det kan gi bedre forutsetninger for å oppnå disse resultatene.

Selvsagt. Som jeg sier er det antagelig ganske vanskelig å si sånne ting med særlig sikkerhet. Men man bør ha noen litt konkrete beregninger i bunnen her. Det virker litt enkelt hvis man bare forutsetter at mer penger selvsagt gir mer resultater, for så selvsagt er det ikke. Betyr en inntektsboom at man vil kjøpe flere dyre spillere som man håper vil slå til fremfor å satse på unge lokale spillere? Eller er det andre konkrete investeringer man vil gjøre og som forutsetter noe bedre råd i de nærmeste årene?

Uansett, det er og bør være sportslige resultater som er det primære målet for FFK, ikke størst mulig økonomisk overskudd. Økonomisk overskudd er et middel for å nå det sportslige målet, ikke omvendt. Derfor bør et stadionnavn kunne begrunnes med sportslige utsikter, ikke bare med den økonomiske gevinsten i seg selv. Det er i alle fall min mening.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 okt 07, 11:08
Jeg vet ikke hvordan det går med planene om idrettsanlegget med blant annet 14- 16 fotballbaner på øzzia der hvor den gamle speiderleieren lå. Det vil jo bli betraktelig dyrere enn 3 - 5 millioner x 3, og jeg tror heller ikke at det er FFK som skal betale dette prosjektet, men et fint eksempel på langsiktig investering gjennom å legge forholdene til rette for den yngre garde. Jeg er usikker på om hvorvidt FFK skal bidra økonomisk i det hele tatt, men det er Morgan som har jobbet fram forslaget. Det skjer mye i byen og med klubben for tiden, kanskje det koster for mye å se bort i fra disse ektra inntektene.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 04 okt 07, 12:55
Endret: 04 okt 07, 12:55
14-16 fotballbaner på ett og samme jordet???

Høres ut som galskap! Mange av de banene må jo da stå ubrukte mye av tiden?

Hva med å spre kunnsgressbaner litt rundt i byen/kommunen i stedet?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 okt 07, 18:30
For de som har deltatt på danacup så virker dette kanskje ikke helt borte i natta. Det blir i tillegg også andre idretter, men hovedsakelig fotball. Blir sikkert muligheter for å arrangere Fredrikstad-cup med tiden også da..

marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 okt 07, 23:25

Opprinnelig postet av Shadar
"First Price Stadion" med en slik stygg tegning i svart/hvitt på siden. Kommer ikke til å bli stående i mer enn 5 mnd før den kollapser.

 

eller enda værre, Bunnpris Arena.... grøss

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 04 okt 07, 23:29
``Gikk til Europris og kjøpte meg en kortstokk
fikk mer til over og bygde meg en stadion``

Ser det for meg!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 okt 07, 23:53

Opprinnelig postet av Solheim
``Gikk til Europris og kjøpte meg en kortstokk
fikk mer til over og bygde meg en stadion``

Ser det for meg!

 

HeHe.. Beste jeg har hørt på lenge


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 okt 07, 23:56
Opprinnelig postet av marevan

Opprinnelig postet av Shadar
"First Price Stadion" med en slik stygg tegning i svart/hvitt på siden. Kommer ikke til å bli stående i mer enn 5 mnd før den kollapser.

 

eller enda værre, Bunnpris Arena.... grøss

Bunnpris? De har da ikke råd til å sponse noe som helst. De har ikke engang råd til å kjøpe inn varer til butikken. De peller med seg gratis de varene som har gått ut på datoen på kiwi.. Skulle nesten tro det.. Det forklarer også det dårlige utvalget..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 okt 07, 09:44

Hva synes vi om Morgans forslag da? Borregaard Arena. I stedet for å foreslå flere uaktuelle navn (synes "Rent-A-Wreck" Stadion" stjeler et kakestykke i den konkurransen) - hva mener vi om det antagelig mest sannsynlige forslag så langt? 

Jeg kan leve med det. Kommer alltid bare til å kalle stadion for stadion uansett.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 okt 07, 10:25

Borregårs Arena.... hmm... Sprekt navn, men det blir vel litt sarpsborgsk? Vi vil nok bare kalle det stadion allikevel sier du, men jeg tror at om alle hadde klart å bare koble ut reklamen og kun tenke Fredrikstad Stadion så hadde det ikke ligget så mye verdi i reklamen. Jeg er styggredd for at vi alle i byen kommer til å preges på en eller annen måte av den nye reklamen, for det skal nok bankes inn i hodene våre hvem som eier stadionnavnet. Jeg tror at når vi sier at "vi uansett fortsetter å kalle det for "stadion", så tror jeg det blir hjelpesløs trøstesegselv-snakk. Jeg sier ikke at vi ikke tjener på det alt i alt, men uansett tror jeg også at vi mister noe viktig her i byen.

Rent-A-Wreck stadion hadde vært helt rått. Ser det for meg. Men serriøst, jeg håper nesten at Sarpsborg kommune kjøper opp stadionnavnet for 20 år, så kan de styrende i Fredrikstad selv se hvor utrolig teite de er. Da kommer de som gikk i mot forslaget til å få høre det i 20 år fremover. Jeg tror jeg hadde grått eller ledd meg ihjel. 1 million i året for kommunen, hva er det da? Ingenting... I allefall ikke når man tenker på hvor mye reklame det er for byen. Millionen går dessuten til ting de uansett må støtte mer eller mindre.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 05 okt 07, 10:54
Borregaard Arena ville vært en skandale! Det eneste sponsornavnet som jeg kan leve med er Værste Stadion/Arena.

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 05 okt 07, 12:52
Hvis MA og adm. presterer å selge stadionnavnet til noe i nærheten av å ha link til sarpsborg blir jeg pent nødt til å opprette gerillja i Tæsseskauen for å styrte FFK-juntaen.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 05 okt 07, 13:06
hvis morgan andersen selger stadion navnet håper jeg noen tar et maskingevær og skyter i stykker Stadion. KAN ikke selge sjela samme om vi får 500000millioner

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 okt 07, 13:16
du kan ikke være mye opptatt av klubben med ditt innlegg.

---------------------------

http://keiko99.net


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 okt 07, 14:20
hehe, kanskje Ultra i dikeveien slår på stortromma og kjøper navnet: Ultra(s) stadion!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 okt 07, 15:34

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hehe, kanskje Ultra i dikeveien slår på stortromma og kjøper navnet: Ultra(s) stadion!

He he.. den der var god ja :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 05 okt 07, 15:39
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hehe, kanskje Ultra i dikeveien slår på stortromma og kjøper navnet: Ultra(s) stadion!

haha, dagens! Rett og slett genialt!

Spørs nok ikke om gutta krutt hadde syntes at kommersialisering hadde vært ålreit ett lite sekund eller tre da.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


poker

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 07
Innlegg: 2

Lagt til: 07 okt 07, 01:10
Fra Brann-Sandefjord:

http://img70.imageshack.us/img70/9021/20gx4.jpg

---------------------------

Azar! Azar! Azar Karadas!


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 07 okt 07, 01:15
Hehe... egentlig litt morsomt med tanke på at Sandefjord ikke har noen sjel.... Er ikke den klubben bare 8-9 år eller noe? Eller tar jeg helt feil.... Vet at det har vært lag i sandefjord tidligere men det er vel ikke samme som dagens sandefjord?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 okt 07, 01:21

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Hehe... egentlig litt morsomt med tanke på at Sandefjord ikke har noen sjel.... Er ikke den klubben bare 8-9 år eller noe? Eller tar jeg helt feil.... Vet at det har vært lag i sandefjord tidligere men det er vel ikke samme som dagens sandefjord?

det er riktig det, sandefjord Fotball Klubb er gammelt, mens Sandefjord Fotball (SF) er nytt 7-9 år gamle

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 okt 07, 10:56

"Gamle" Sandefjord var ett topplag på 50 og delvis 60 tallet, med mest kjente spiller Thorbjørn  " Klippen" Svendsen(105 landskamper).

Etter dette ramla de nedover og dagens Sandefjord er vel en sammenslåing (tror jeg) bl.a med Sandar pluss Kapitalinnsprøytning.

Derfor kan en vel med velvilje si at "nye" Sandefjord har en tradisjon og ta med seg. Dette på lik linje med f.eks "nye" Sarpsborg, dersom laga der i  byen hadde slått seg sammen. Kan jo også nevne f.eks Haugesund, som også tar med seg historien til Haugar ( 2 cupfinaletap, bl.a 0-7 mot FFK i 61) og Djerv1919.

Ellers angående Stadion navnet, må si med enig med Arneberg i dagen F-B.

1mill i året  for den beste by reklame som finnes er billig.

Uten å provosere byens politikere (bortsett fra DNA) for mye, kan dere få bedre Fredrikstad reklame billigere.

 Dersom dere mener ja, hvordan??????

Fredrikstad har spesielt to , nei tre ting som har markedsført Fredrikstad mer enn noe annet.

1: FFK

2: Gunnar " Stabbur" Nilsen

3: Gamlebyen ( for de som har opplevd den)

I denne sammenheng er "Tall Ship Race" blåbær å nevne.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 07 okt 07, 15:29
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hehe, kanskje Ultra i dikeveien slår på stortromma og kjøper navnet: Ultra(s) stadion!


haha  beste på lenge :D

---------------------------

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 okt 07, 16:58

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hehe, kanskje Ultra i dikeveien slår på stortromma og kjøper navnet: Ultra(s) stadion!


Herlig, Fredrikstadpatriot.    Den går jeg med på. 

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 okt 07, 17:00
hehe, tenkte meg det

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340