Husk meg
Brukernavn
Passord

Andreas Tegström (28) kan bli vår nye spiss

Flat Trådet Nøstet
Totalt 11 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 aug 07, 17:36
Endret: 28 aug 07, 11:35
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1288

Kjør debatt!

MOD: Spilleren er klar og blir diskutert i egen tråd.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 22 aug 07, 17:38
Vet ikke helt hva jeg skal si :P
Håper han kommer , men scorer han nok mål?

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 22 aug 07, 17:40
Syns ikke dette er en spiller som er klart bedre enn de vi har. Jeg sier derfor nei takk

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 aug 07, 17:45
Endret: 22 aug 07, 17:46
Jeg er også litt skeptisk. Tegström har noen fine kvaliteter, men dette er en spiller som kun har overbevist i Tippeligaen en halv sesong. Våren i fjor. Etter det har han vel knapt scoret et eneste mål. Nå er han ikke engang god nok for Sandefjord som også har hentet to nye spisser i sommer.

Jeg synes vi bør gi de spissene vi har litt mer tid og forsøke å utvikle dem fremfor å bruke millioner på Tegström.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 aug 07, 17:46
Hmmm, jeg er sannelig ikke sikker. Viser han taktene fra fjorårssesongen er det jo bra, men han har jo ikke akkurat gjort det i år. Vet heller ikke om jeg syns FFK sikter høyt nok i forhold til forventningene, for Tegström er ikke en forsterkning i klasse med Gashi og Wehrman.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 aug 07, 17:46
Endret: 22 aug 07, 17:47
Tegström hadde sine femten minutter i rampelyset i fjor, en one hit wonder innen fotballen. Har spilt 14 kamper fra start (pluss to som innbytter) i år, scoret ett mål og har to assist. Det er vel ingenting som tilsier at han kommer opp på fjorårsnivå, selv om han har spilt for bunnlaget i år.

Så jeg griner meg ikke i seng en ukes tid om ikke denne overgangen skulle skje, men, han starter selvsagt med blanke ark hvis han skulle dukke opp, han kan slå til igjen, men det kan også nesten samtlige av spissene vi allerede har i troppen.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 22 aug 07, 17:48
Nei takk..

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 22 aug 07, 18:08

Jeg sier ja takk, ikke fordi han har overbevist i år, men hvor lett er det å overbevise som spiss når du har en av norges dårligste lag bak deg, og i tillegg har ikke det laget hatt flyt og medgang.

Tror at han har kvalitetene og styrken i kroppen som skal til for å score mål for oss, han er jo en typisk bakromsspiller som er flink til å gå på de rette løpene, bare det at han ikke har fått gode baller å gå på løp på, av midtbanen til sandefjord.

Men som dere jo vet har vi nå norges beste midbane som vil komplementere han perfekt. Det er jo ikke først og fremst ferdighetene teknisk sett som Tarik og Fofana f eks mangler, men det er styrken i kroppen, de blir jo stadig vekk bare vippet vekk av kraftige forsvars-spillere. De er rett og slett for urutinerte og lette i kroppen. Dette er en spiller som dessuten trekker på seg forsvarsspillere, som igjen gir mer rom for de andre.

Kan jo hende jeg tar feil, men ufattelig sjeldent jeg gjør det.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 22 aug 07, 18:12
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Kan jo hende jeg tar feil, men ufattelig sjeldent jeg gjør det.



Jepp! ;)

Ikke akkurat den spissen jeg hadde håpet på men ...
Syns vi skal vente!

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 22 aug 07, 18:16
Er det Eggen som spøker i bakgrunnen eller? Trodde vi var ferdig med å kjøpe søppel jeg... tegstrøm er absolutt ikke god nok... Vil heller ha en ving eller venstreback.. men neida

*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 22 aug 07, 18:18

Ja takk!

---------------------------

Det er ballen som skal svette...
Felt N, Rad 11, Plass 24.
"Her skal jeg sitte i 30 år"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 22 aug 07, 19:12
Ihvertfall glad Kovac ikke kommer... Makan til grisespiller.. Støgg er`n au

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 22 aug 07, 19:24
Opprinnelig postet av Holters
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1288

Kjør debatt!


Jeg har bare ett ord: NEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 aug 07, 19:27
for et år siden så var tegstrøm i alle mediers søkelys,gikk for og være en av tippeligaens beste spiss,har slitt en del med skader og sykdom siden i fjor høst,kan få en super høst i ffk men ikke vet jeg

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 aug 07, 19:32
En del skader? Han har jo tross alt vært på banen i 16 av 17 mulige kamper i årets Tippeliga, hvorpå kun to er som innbytter. Kan vel ikke har vært en del skadet denne sesongen? Sandefjord spiller vel ikke med halvskadd spiller?

Han kan kanskje få en super høst, men jeg tror fjorårssesongen var over evne, og denne sesongen er hva vi kan forvente. Han ble vel hentet fra en liten svensk klubb, og han jobbet som snekker eller noe? Skal litt til å at han brått blir en stabil Tippeligaspiller, men de har jo to i Stabæk som var ukjent for et par år siden og som har stabilisert seg, så man vet aldri...

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 22 aug 07, 19:38
Trodde vi skulle ha inn noen som evt definitivt ville heve laget. Kan ikke se at den spilleren vil gjøre det. Dette var skuffende nyheter. En habil venstreback ville definitivt hevet laget en del hakk. Tegstrøm vil ikke definitivt heve laget.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 aug 07, 19:47
Kun kvalitet må hentes sier og har Anders Grönhagen sagt flere ganger.  Å kjøpe en som ikke en gang er farlig spiss ja da vet ikke jeg hva kvalitet er. Det er ikke sikkert Tegström stykrer benken en gang. Blir Tegström som i fjor ja da hadde jeg ikke sagt noe, men i år har Tegström vært en ren flause for sandefjord og jeg tror neppe klubb bytte vil gjøre ting noe bedre.

---------------------------

http://keiko99.net


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 22 aug 07, 19:52

skeptisk... blir tegström som ifjord sier jeg JA TAKK:)

men slik han har prestert i år ser jeg gardar og west som like gode!

---------------------------

-Funkær fett det


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 22 aug 07, 19:54

Peter Kovacs eller sundgodt hadde ikke vært dumt å ha

Men tegstrøm?Skeptisk!

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 aug 07, 20:24

Det er ikke bare Fredrikstad som har forhørt seg om Tegström i år. Vålerenga, Start og Tromsø har også kontaktet oss for å forhøre seg, men vi har ikke mottatt noen konkrete bud, sier Thodesen til www.sandefjords-blad.no/article/20070822/SPORT/708220039/1014/LDIV

Meget bra spiller

Fredrikstad-trener Anders Grönhagen, vil heller ikke snakke mye om sin egen interesse for å hente mannen som på egen hånd skjøt SF til eliteserien for to sesonger siden. Men han snakker gjerne om Tegströms kvaliteter som spiss.
– Andreas Tegström er en meget bra fotballspiller. Han gjorde det svært bra i fjor, og selv om det har gått noe tyngre i år synes vi han er en interessant spiller. Han har mange gode kvaliteter og egenskaper, slår Grönhagen fast

www.sandefjords-blad.no/article/20070822/SPORT/708220038/1014/LDIV

 


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 22 aug 07, 20:59
Hmmm skeptisk. Mulig et miljøskifte er det Tegstrøm trenger, og at han kan blomstre i FFK drakta. Det kommer helt ann på hvor høyt bud FFK har lagt inn på Tegstrøm. Er budet mellom 1-3 mill så ja takk basert på de kvalitetene han har, og muligheten for å blomstre. Er budet høyere enn dette er jeg skeptisk.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 22 aug 07, 21:00
Endret: 22 aug 07, 21:00
Opprinnelig postet av Patrioten

Det er ikke bare Fredrikstad som har forhørt seg om Tegström i år. Vålerenga, Start og Tromsø har også kontaktet oss for å forhøre seg, men vi har ikke mottatt noen konkrete bud, sier Thodesen til



Ja, et av de andre laga må gjerne få ham i stedet. Jeg ser ærlig talt ikke hvordan han skal kunne heve laget. Overraskelser kan komme, men overraskelser er ikke noe å satse på. Skaff oss en god venstreback og en god høyrekant i stedet Morgan!

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 22 aug 07, 21:03
Rykter sier de er i samtaler med en engelskmann og en brasse, og at Tegstrøm ikke er noe førstevalg ;)

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 22 aug 07, 21:06

Opprinnelig postet av bjorn
Rykter sier de er i samtaler med en engelskmann og en brasse, og at Tegstrøm ikke er noe førstevalg ;)

 

Hvis det stemmer,så betyr det vel at det ikke skjer noe med denne brassen og engelskmannen da?

Med tanke på at FFK har lagt inn et bud på Tegström..

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 aug 07, 21:06
kanskje vi bruker Tegström som en avsporing fra det vi egentlig henter inn.. lokker vi media til å skrive at FFK henter Tegström og bak fasaden kommer det en annen

---------------------------

http://keiko99.net


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 07, 21:16

Opprinnelig postet av bjorn
Rykter sier de er i samtaler med en engelskmann og en brasse, og at Tegstrøm ikke er noe førstevalg ;)

Får virkelig håpe det.Tegstrøm er omtrent det samme som å hente Ringberg tilbake til FFK....eller når jeg tenker etter,så ville jeg heller hadt Ringberg.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 aug 07, 21:27

Herregud, så folk negative er.

Siden spilleren ikke er av samme kaliber som Gashi og Wehrman, er han ikke god nok? Håper virkelig ikke folk har blitt så bortskjemte!

Syns det hadde vært bra med Tegström. Han var tross alt med på laget som kom seg til cupfinalen, og spilte bra i fjor. Hører ikke den samme negativiteten rundt feks. Tarik, som storspilte i fjor, men som har dabbet litt av i år? Hvor mange mål han har scoret, skal ikke fokuseres på.

For det første kan det ha med formasjoner og gjøre. Han vil kanskje score mer hvis han kommer til FFK...? For det andre kan han gjøre andre spillere gode, og de kan score.

Positiv til kjøp av Tegström

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 aug 07, 21:40
Lemmy. hva skjer med deg ? du sier: Siden spilleren ikke er av samme kaliber som Gashi og Wehrman, er han ikke god nok? Håper virkelig ikke folk har blitt så bortskjemte!

skal vi ha kvalitet eller skal vi ha spisser i likhet med heavy som aldrig slo til ?

Det er en grunn for at Andreas Tegström ikke har skåra mere 1 tippeliga mål ?

hvorfor er jeg skeptisk ? jo nettopp han er ikke den han var i fjor. Tarik er en meget ung gutt som til nå har 5 mål og jeg føler meg meget sikker på at det vil løsne for han. Samme med fofana også.

---------------------------

http://keiko99.net


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 22 aug 07, 21:47
Mulig han vil blomstre når han kommer til en ny klubb. Får håpe han vil blomstre hvis ffk kjøper ham.

stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 22 aug 07, 21:49

Det at Tegström ikke er den samme i år som ifjor kan vel også spores litt tilbake til at det er ei heller Sandefjord.
En spiss kan jo ikke bære laget alene, han trenger kvalitet rundt seg. Men når det er sagt er jeg vel ikke udelt positiv til å hente denne spilleren.
Synes vel ikke p.t. at han er en direkte forsterkning, men for all del, kommer han så håper jeg at jeg tar feil.

---------------------------

Supporter, faktisk :)


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 22 aug 07, 21:52
Folk her er ikke negative, men skeptiske. Sa ikke Grønis at vi skulle kjøpe kvalitet og ikke gjøre bommerter som vi har gjort utallige ganger før? Hvis Tegstrøm er denne kvalitetsspilleren det snakkes så mye om må jeg si meg dypt skuffet. Hva er vitsen med å bruke penger på en spiller som ikke forsterker oss? Kan noen fortelle meg det? Spilleren kan jo så klart slå til, det er ikke det, men jeg tviler sterkt...

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


effeffk

Knøttespiller
Ble medlem: 16 jan 07
Innlegg: 34

Lagt til: 22 aug 07, 22:04

Opprinnelig postet av ari_lg
Spilleren kan jo så klart slå til, det er ikke det, men jeg tviler sterkt...

det er akkurat det han kan. har bevist at han holder topp tippeligaklasse. nå er han i en l downperiode noe som gjør at prisen er god.  klubbskifte er ofte tingen for slike spillere, så til alle skeptikere her inn: Kanskje grønis har "fingerspitzgefühl" og at vi gjør et lite scoop ?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 aug 07, 22:05
Endret: 22 aug 07, 22:10
Opprinnelig postet av Lemmy

Herregud, så folk negative er.

Siden spilleren ikke er av samme kaliber som Gashi og Wehrman, er han ikke god nok? Håper virkelig ikke folk har blitt så bortskjemte!


Poenget er:

Når man, som meg, i utgangspunktet er litt skeptisk til at det er spissplass som prioriteres først med tanke på forsterkninger i øyeblikket, så bør iallfall den som hentes inn virkelig gå utenpå de vi allerede har. Jeg kan ikke forstå at Tegström skal være en slik type.

Inntil i fjor hadde han ikke spilt et eneste minutt på toppnivå, verken i Norge eller Sverige. I en god vårsesong for Sandefjord, der de fløt mye på medgangen fra opprykkssesongen, så scoret han en del mål i innledningen av sesongen, men stoppet nesten helt opp utover høsten. Måltørken har deretter fortsatt inn i årets sesong.

I en alder av 28 år er det også rimelig å anta at han ikke har voldsomt med forbedringspotensial.

Hvorfor bruke x antall millioner på en spiss av Tegström sitt kaliber når vi har et mye større behov for forsterkninger i andre posisjoner? Det er det jeg reagerer på. Har FFK gitt etter for press fra omgivelsene om at det må hentes inn en spiss nærmest uansett? Man kan begynne å lure.

Dette vil jo gå på økonomisk bekostning av forsterkninger i andre posisjoner. Greit nok å slå til på en spiss om man virkelig får muligheten til å hente en spiller av eksepsjonelt kaliber vi ikke kan takke nei til, men det kan ikke sies i dette tilfellet. Derfor blir dette etter min mening grov feilprioritering.

Det handler i hvertfall ikke om å være bortskjemte eller "herregud, så negative". Man må få lov å ha egne, kritiske meninger.

EDIT: Når det er sagt så er jeg ikke like negativ til Tegström som jeg er til Kovacs som var et rykte jeg fikk høre om litt tidligere. Tegström har en del kvaliteter jeg setter pris på og han imponerte meg våren 2006. Gode avslutninger og veldig god teknikk og dribleferdigheter på små flater, og for øvrig en god all-rounder, men per i dag synes jeg det er feil å hente han til FFK!

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 22 aug 07, 22:07

Jeg er posetiv til denne spilleren

Men det blir en del svensker her nå da naturlig nok....

 


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 22 aug 07, 22:07
Nei takk. god spiller, men ikke vært i form. hever definitivt ikke laget. sundgot derimot er en rev, få ham hit. i tillegg er han norsk, vil ikke at ffk skal ende opp som bryne for noen sesonger siden. var jo bare svensker!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 22 aug 07, 22:13

Usikker, stoler på Grønhagen her. Regner med at han har noe med innkjøp å gjøre............... Grønhagen virker som en oppegående kar, er vel en grunn til at det er han som er trener i FFK og ikke du og jeg?

 


stibarst

Juniorspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 101

Lagt til: 22 aug 07, 22:14
blir jo helt tragisk å kjøpe en spiller som kun har scoret ett mål hittil i år... om laget hans er aldrig så dårlig, så ville en GOD spiss klart å putte mer enn som så!!!!. det er mange eksempler på spillere som har lagd flere mål enn ham, som spiller på like dårlige lag( i hennhold til dagens tabell - 15 poeng)

START
Espen Børufsen, 5 mål
Ole Martin Årst, 3 mål
Steinar Pedersen, 2 mål
Morten Hæstad, 2 mål

ODD GRENLAND
Espen Ruud, 4 mål
Zbynek Pospech , 3 mål
Fredrik Gulsvik, 3 mål
Jacob Sørensen, 2 mål
Stefan Bärlin, 2 mål


og ikke minst,,,, hans egne lagkamerater, så er det fire stk som har scora flere mål...
SANDEFJORD
Adriano Munoz , 4 mål
Tommy Knarvik, 4 mål
Kari Arkivuo, 3 mål
Samuel Isaksen, 2 mål




i henhold til uttelling fra vg-nett side sider,  så scorer han ett mål på 1252 minutter...
til sammenlikning så har vi gardar johanson, som ikke har fått såå mye spilletid, kun 694, men han har scoret 3 mål.. 231 minutter mellom hver gang....
tarik har 297 min mellom hvert mål ( 5stk)
til og med fofana har en bedre statestikk.1115 min går det mellom hver gang han scorer.


så ut i fra dette, så kan vell alle enes om at statistikken ikke taler for at dette er noe godt kjøp.. så sant vi ikke får han gratis da,. og sandefjord betaler lønnen hans!!!



scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 22 aug 07, 22:37

har blandede følelser når det gjelder tegstrøm. vet at han kan være en god spiller. men er mange elementer som kommer inn i bildet.

har hatt en dårlig sesong hittil. er en  god spiller når han er i form. kan bli bedre med bedre lagkamerater rundt seg. et miljø skifte kan forandre spilleren. han er en spiller som både har teknikk å styrke i dueller.

hvis han ikke koster mer enn 3 mill så syns jeg vi kan tenke på det. da kan gardar få litt konkurranse på topp. trenger mer enn 1 spiss med fysikk i troppen.

men hvis han koster mer enn 3 mill så syns jeg vi bør se etter andre.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 07, 22:54

De sa på TV2-sporten at det er kommet inn et bud på Tegstrøm fra FFK,som skal være så interessant at styret i Sandefjord skal behandle det imorgen.

hhhmmm....må si jeg er meget skeptisk til dette. Er dette en spiss som går rett inn i første-11 til FFK?

Nå er jeg meget skuffet at ikke FFK har noe bedre på gang

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 22 aug 07, 23:07
Uffa meg... Min egen mening da... Bortkastet penger og enda en man på lønningslista vi kommer til å brke lang tid til å bli kvitt. Håper jeg tar feil men det er opp til ham om å overbevise meg da...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 07, 23:23

Kan det være mulig,at det er 2 spisser på vei? Eller er det bare jeg som griper etter halmstrået her?

Kanskje Tegstrøm+ en til (alt 1 Brasse alt. 2 Engelskmann)

Uff....orker ikke å tenke mer nå....hodet er fullt av Vouorinener og Stadheimer....aaaaaaaaahhhhhhhh!!!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 22 aug 07, 23:29
Håper ikke dette blir en realitet. Tegstrøm er kanskje så vidt god nok for oss, selv om jeg tviler på det. Men vi trenger ikke flere som er på nivå med de vi har, vi trenger en skikkelig god spiss som er udiskutabelt bedre enn de vi har. Og det er ikke Tegstrøm mener jeg.

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 22 aug 07, 23:33
da kunne vi jo like gjerne hentet hjem Ringberg, skjønner ikke dette her, hva i all verden skal vi med han.....

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 22 aug 07, 23:36

Tegsttøm holder ikke mål -- nei takk til Andreas -- men så kommer han vell å scorer masse mål for oss, åda er det ingen som klager på han lenger,   jeg er da en av de som ikke klager lengre,  hehe --

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 aug 07, 23:46

Vi kan sammenlikne Tegstrøm med Fofana. Begge ligger på 112 plass på VG-spillerbørs med 4,27 poeng. 1 mål 2 assist på Tegstrøm og 1 mål 1 asist på Fofana.

Trenger FFK en Manager/speider? Dette er et relevant spørsmål nå.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 aug 07, 00:01
Jeg vil heller at klubben satser videre på supertalentene Fofana og Tarik enn at de henter inn Tegstrøm. Kommer han og tar plassen fra en av disse to er det bare tragisk!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 07, 00:25
Endret: 23 aug 07, 00:25

Lest litt på Sandefjord-forumet nå (ikke akkurat like aktivt som dette) og jeg får litt flashbacks til da Ringberg ble solgt. Enkelte sier ja takk til pengene, all den tid han ikke har imponert denne sesongen. Mange mener han er en stor del av Sandefjord og enkelte vil møte opp foran klubbhuset for å prøve å påvirke ledelsen. Dette hørtes da veldig kjent ut!

Konklusjonen: Kjøper vi Tegström rykker vi ned neste år, akkurat som Kamma rykket ned året etter at Ringberg ble kjøpt! I grunn mange likhetstrekk her, bortsett fra at vi her inne er skeptiske, mens Kammasupporterne nærmest gikk av hengselene etter "supersigneringen" av Markus.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 aug 07, 01:40
Hvis jeg skal se Tegstrøm med positive øyne,så er han en bedre targetmann på topp enn de vi har i troppen idag. Han er god med en mann i ryggen. Bra til å holde på ballen.Teknisk på små flater. Leste inne på SF-forumet,at han er god til å legge de korte stikkpasningene igjennom forsvaret.Men SF har ikke hadt en god og rask bakrommspiller i laget,så det har falt i grus. Mulig Fofana og Tarik kan dra nytte av stikkpasningene hans bedre? Kanskje et mer balltrillende/førende lag som FFK kan passe Tegstrøm bedre? Han er en spiss som liker at fotballen spilles på bakken og ikke i luften. hhhhmmmm...er det dette Grønis har tenkt også tro?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 23 aug 07, 01:52
Jeg tror Tegstrøm kan passe veldig bra inn i FFK, han er en all round spiller som både kan være bra som møtende spiss og stikke i bakrom. FFK`s offensive spill er mer ballbesittende og kreativt enn Sandefjord`s, jeg tror Tegstrøms kvaliteter kommer mer til sin rett hos oss. Vil tro at han eventuelt er tiltenkt rollen til Gardar om han kommer, Gardar åpnet meget godt når han fikk sjansen, men i det siste har det vært mye mer vilje enn kvalitet i hans spill. Vi kan ikke spille med to lette spisser, som f.eks. Fofana og Tarik samtidig, Gardar og Hoås mener jeg holder i beste fall middels TL-standard, så dermed ser jeg klart behovet av å forsterke denne plassen. Aller helst skulle jeg ønske meg en stor sterk spiller som også scorer en del mål,  f. eks. Arild Sundgot. Men dersom vi har fått Tegstrøm for maks 3-4 mill så tror jeg det kan vise seg å bli et meget godt kjøp, men syns ikke vi bør gi mer enn 4 mill ut i fra hva han har prestert hittil i år. Skulle han komme så tror jeg han vil få fast plass i elleveren og gjøre det meget bra i den rollen Gardar for øyeblikket besitter. Mao. ja takk hvis prisen er rett og vi ikke lykkes med å få tak i en enda bedre spiss.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 aug 07, 02:21

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Jeg tror Tegstrøm kan passe veldig bra inn i FFK, han er en all round spiller som både kan være bra som møtende spiss og stikke i bakrom. FFK`s offensive spill er mer ballbesittende og kreativt enn Sandefjord`s, jeg tror Tegstrøms kvaliteter kommer mer til sin rett hos oss. Vil tro at han eventuelt er tiltenkt rollen til Gardar om han kommer, Gardar åpnet meget godt når han fikk sjansen, men i det siste har det vært mye mer vilje enn kvalitet i hans spill. Vi kan ikke spille med to lette spisser, som f.eks. Fofana og Tarik samtidig, Gardar og Hoås mener jeg holder i beste fall middels TL-standard, så dermed ser jeg klart behovet av å forsterke denne plassen. Aller helst skulle jeg ønske meg en stor sterk spiller som også scorer en del mål,  f. eks. Arild Sundgot. Men dersom vi har fått Tegstrøm for maks 3-4 mill så tror jeg det kan vise seg å bli et meget godt kjøp, men syns ikke vi bør gi mer enn 4 mill ut i fra hva han har prestert hittil i år. Skulle han komme så tror jeg han vil få fast plass i elleveren og gjøre det meget bra i den rollen Gardar for øyeblikket besitter. Mao. ja takk hvis prisen er rett og vi ikke lykkes med å få tak i en enda bedre spiss.

Får vi Tegstrøm for 4-mill. så er det et meget godt kjøp,når vi tenker at FFK betalte 3,5 mill for Stadheim.Tror han blir dyrere.....kanskje 5-6 mill. Hadde FFK gått for Tegstrøm ifjor på dette tidspunktet,så hadde vel prisen vært 10-12 mill kanskje. Dyrt å kjøpe spisser. Blir det et kjøp,så får jeg håpe det viser seg som et lurt kjøp som vil heve laget

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 08:17
Jeg er skuffet over FFKs interesse for  Tegstrøm og synes  summene som er nevnt her inne (4 til 6 mille) er godt over det han er verdt. Synes ikke dette er det vi trenger uansett. Ville mye heller hatt Stefanutto..... Spisser har vi.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 aug 07, 08:31
Opprinnelig postet av FFK1903

Konklusjonen: Kjøper vi Tegström rykker vi ned neste år, akkurat som Kamma rykket ned året etter at Ringberg ble kjøpt! I grunn mange likhetstrekk her, bortsett fra at vi her inne er skeptiske, mens Kammasupporterne nærmest gikk av hengselene etter "supersigneringen" av Markus.



Der har du forskjellen! Det er nok til at vi ikke rykker ned.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 23 aug 07, 09:04
Håper og tror at Grönhagen ser noe i Tegström de fleste av oss ikke gjør,kansje han vil passe FFK laget mye bedre enn sandefjord

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 23 aug 07, 09:04

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg er skuffet over FFKs interesse for  Tegstrøm og synes  summene som er nevnt her inne (4 til 6 mille) er godt over det han er verdt. Synes ikke dette er det vi trenger uansett. Ville mye heller hatt Stefanutto..... Spisser har vi.

Tror nok ikke FFK legger mer enn maks 4 mill for Tegstrøm.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 aug 07, 09:23

Noen som har hørt noe mer om Engelskmannen eller Brassen??

 

Tegstrøm er ikke god nok..


stibarst

Juniorspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 101

Lagt til: 23 aug 07, 09:39
hva med å prøve seg på iversen eller helstad da???

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 aug 07, 09:50

Opprinnelig postet av stibarst
hva med å prøve seg på iversen eller helstad da???

 

 >   > >


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 23 aug 07, 09:50
..eller Carew. Synes han er god. Tror han hadde passet bra i Fredrikstad  Mye bra uteliv her i byen også.

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 23 aug 07, 11:10
Har en sterk følelse at Tegstrøm kommer.....

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 aug 07, 11:12
Fra fredrikstadfk.no:

"Det fremkommer i Radio Fredrikstad og i flere medier at Fredrikstad fotballklubb har lagt inn bud på Sandefjordspissen Andreas Tegström. Pr. dato har FFK ikke kommet med noen bud på Sandefjordspissen."

Jeg tipper de jobber med noen andre navn samtidig.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 11:23

Opprinnelig postet av Costanza


Jeg tipper de jobber med noen andre navn samtidig.

Det håper jeg da virkelig de gjør. Kan vi ikke få tak på noe bedre enn Tegstrøm så kan det bare være....


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 23 aug 07, 12:26
Noen som husker hvor mye Ringberg fikk til i 4-5-1 med Drillo som sjæf?

Regner med Tegstrøm ville blomstret i FFK når han kommer bort fra Sandefjords rottefotball.
Ellers må vi jo bare stole på Grönis når det er snakk om spillerkjøp.

Synes vel 3-4 mill høres mye ut med den record`en han har hos Sandefjord i det siste. Hvis de allerede har kjøpt replacements burde vel dette presse prisen ned.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 aug 07, 12:51

Opprinnelig postet av Superkjegle
Noen som husker hvor mye Ringberg fikk til i 4-5-1 med Drillo som sjæf?

Regner med Tegstrøm ville blomstret i FFK når han kommer bort fra Sandefjords rottefotball.
Ellers må vi jo bare stole på Grönis når det er snakk om spillerkjøp.

Synes vel 3-4 mill høres mye ut med den record`en han har hos Sandefjord i det siste. Hvis de allerede har kjøpt replacements burde vel dette presse prisen ned.

Hvordan kan du mene at en spiller forsterker laget og samtidig er dyr når det er snakk om 3-4 mill? Hvis FFK mener Tegstrøm er bedre enn Johanson, West, Tarik og Fofana bør 3-4 mill være intet mindre enn ett kupp!!!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 13:11
Opprinnelig postet av Kent

Hvordan kan du mene at en spiller forsterker laget og samtidig er dyr når det er snakk om 3-4 mill? Hvis FFK mener Tegstrøm er bedre enn Johanson, West, Tarik og Fofana bør 3-4 mill være intet mindre enn ett kupp!!!

Hva er det som gjør at Tegstrøm skulle være verdt 3-4 millioner? Mannen har en halv god sesong i TL!  Å kalle det et kupp er vel uansett å overdrive...?
Det han har vist i det siste året (Aug 2006-Aug) 2007 skulle være mer enn nok til at prisen burde være behagelig lav. 1 til 1.5 mille kanskje?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 aug 07, 14:57

1 - 1,5 mill???

Tegstrøm har etter det jeg har forstått 2-3 år igjen av kontrakten. Det er 2-3 Tippeligaklubber i tillegg til FFK som er interesserte i ham. I tillegg så er både FFK og Sandefjord klar over at FFK kjøper Tegstrøm fordi Grønhagen & Co mener Tegstrøm går rett inn og forsterker 1. elleveren til FFK. Alt dette vil ha stor innvirkning på prisen.

1 - 1,5 mill er under disse omstendighetene er totalt urealistisk.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 aug 07, 15:09
Opprinnelig postet av Kent

1 - 1,5 mill???

Tegstrøm har etter det jeg har forstått 2-3 år igjen av kontrakten. Det er 2-3 Tippeligaklubber i tillegg til FFK som er interesserte i ham. I tillegg så er både FFK og Sandefjord klar over at FFK kjøper Tegstrøm fordi Grønhagen & Co mener Tegstrøm går rett inn og forsterker 1. elleveren til FFK. Alt dette vil ha stor innvirkning på prisen.

1 - 1,5 mill er under disse omstendighetene er totalt urealistisk.

Tegstrøm har nettopp skrevet under en ny kontrakt. Tror det var i vinter. Han har 2,5 eller 3,5 år igjen. Blir det samme som med Bjørkøy.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 15:18
Opprinnelig postet av benksliter`n

 Tegstrøm har nettopp skrevet under en ny kontrakt. Tror det var i vinter. Han har 2,5 eller 3,5 år igjen. Blir det samme som med Bjørkøy.

Det er da ærlig talt ikke noe annet enn lengden på kontrakten som kan sammenlignes med Bjørkøy. Tegstrøm er flere klasser dårligere enn Jonna, og ikke like viktig for SF som Jonna er for oss. 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 15:20

Opprinnelig postet av Kent
1 - 1,5 mill er under disse omstendighetene er totalt urealistisk.

Javel, da er han ikke verdt pengene om han spiller som han har gjort det siste året. La Sandefjord beholde ham..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 aug 07, 15:22
Tidene forandrer seg gett. På denne tiden ifjor og vi hadde vært nær en Tegstrøm overgang hadde vel dem aller fleste fått ståkukk.........

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 16:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tidene forandrer seg gett. På denne tiden ifjor og vi hadde vært nær en Tegstrøm overgang hadde vel dem aller fleste fått ståkukk.........

Bra kommentar.. Hehe.. Ja men tidene forandrer seg jo som du sier. I fjor hadde vi vært sjeleglade, og totalt sjokkerte hvis VI skulle klare å hente inn en av fjorårets store overaskelser. I år derimot sikter vi supportere litt høyere etter å ha signert kvalitet, samtidig som Tegström ikke på langt nær har vist samme form. Derfor er mange negative nå. Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 16:12

Opprinnelig postet av danieltr
 Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

Jada, det blir som å kjøpe lodd. Man kan jo vinne....


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 16:17
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av danieltr
 Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

Jada, det blir som å kjøpe lodd. Man kan jo vinne....

Ja nettopp HotDream!  Man kan aldri vite før man har prøvd..

Det skal legges til at jeg ikke er særlig positiv selv til denne spilleren, siden han ikke har imponert målmessig i år. Prestasjonsmessig vet jeg ikke. Det har jeg sett Sandefjord for lite til.. Jeg lar uansett tvilen komme ham til gode, hvis det skulle bli noe av denne overgangen. Ikke den storfisken jeg hadde håpet på, men helt klart en spillertype som kan være nyttig.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 16:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tidene forandrer seg gett. På denne tiden ifjor og vi hadde vært nær en Tegstrøm overgang hadde vel dem aller fleste fått ståkukk.........

God den . Må innrømme at jeg sjelden blir imponert av en spiller som dukker opp og gjør det bra i en halv sesong. Jeg liker å se at spillere, særlig sånne som kommer fra en eller annen jalla-liga, presterer litt over tid før jeg hiver meg på koret om at vedkommende er så veldig god. En god spiller er vel heller oftere en som hever seg til nivået over tid og spiller jevnt bra (f.eks Nannskog, Gunnarsson, Tchoyi etc.....)
Tegstrøm har mye å bevise før vi kan si han holder et nivå som forsterker FFK idag. Nå har han ikke vist at han har større potensiale enn de spissene vi har....


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 aug 07, 16:25
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Lemmy

Herregud, så folk negative er.

Siden spilleren ikke er av samme kaliber som Gashi og Wehrman, er han ikke god nok? Håper virkelig ikke folk har blitt så bortskjemte!


Poenget er:

Når man, som meg, i utgangspunktet er litt skeptisk til at det er spissplass som prioriteres først med tanke på forsterkninger i øyeblikket, så bør iallfall den som hentes inn virkelig gå utenpå de vi allerede har. Jeg kan ikke forstå at Tegström skal være en slik type.

Inntil i fjor hadde han ikke spilt et eneste minutt på toppnivå, verken i Norge eller Sverige. I en god vårsesong for Sandefjord, der de fløt mye på medgangen fra opprykkssesongen, så scoret han en del mål i innledningen av sesongen, men stoppet nesten helt opp utover høsten. Måltørken har deretter fortsatt inn i årets sesong.

I en alder av 28 år er det også rimelig å anta at han ikke har voldsomt med forbedringspotensial.

Hvorfor bruke x antall millioner på en spiss av Tegström sitt kaliber når vi har et mye større behov for forsterkninger i andre posisjoner? Det er det jeg reagerer på. Har FFK gitt etter for press fra omgivelsene om at det må hentes inn en spiss nærmest uansett? Man kan begynne å lure.

Dette vil jo gå på økonomisk bekostning av forsterkninger i andre posisjoner. Greit nok å slå til på en spiss om man virkelig får muligheten til å hente en spiller av eksepsjonelt kaliber vi ikke kan takke nei til, men det kan ikke sies i dette tilfellet. Derfor blir dette etter min mening grov feilprioritering.

Det handler i hvertfall ikke om å være bortskjemte eller "herregud, så negative". Man må få lov å ha egne, kritiske meninger.

EDIT: Når det er sagt så er jeg ikke like negativ til Tegström som jeg er til Kovacs som var et rykte jeg fikk høre om litt tidligere. Tegström har en del kvaliteter jeg setter pris på og han imponerte meg våren 2006. Gode avslutninger og veldig god teknikk og dribleferdigheter på små flater, og for øvrig en god all-rounder, men per i dag synes jeg det er feil å hente han til FFK!

Kan ikke skjønne at en spiss som ligger og lukter på førstelleveren til et Tippeligalag ikke kan være god nok med de spissen vi har per dags dato? Etter min mening er Tegström bedre enn Gardar Johansson.

Mange av argumentene er jo egentlig like for Gardar. Han er ikke på det islandske landslaget, og ble ikke sett på som god nok for de øverste lagene i Island. I tillegg har han vel ikke prestert noe særlig etter de bra kampene rundt Vålerengakampen.

Syns vel egentlig behovet vårt for en spiss faktisk er stort. Tarik er et stort talent, og er mer enn god nok. Brian West sliter med å finne tilbake til toppformen, og har vel aldri vært noe mer enn rask. Dårlig posisjoneringsevne og ballbehandling. Fofana er god, men trenger fortsatt mye mer tid. Gardar er litt av og på, og ikke en god nok spiss for et lag som skal henge med i toppen av Tippeligaen.

På midtbanen føler jeg vi er godt rustet, og kan ikke se at vi trenger en umiddelbar forsterkning der. Det har jo også blitt mast om en venstreback. Så lenge Sjöberg og Multaharju leverer varene, syns jeg det er en nødløsning vi kan leve med ut sesongen!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 16:33
Opprinnelig postet av danieltr

Ja nettopp HotDream!  Man kan aldri vite før man har prøvd..

Riktig , men nå er det slik at FFK har sagt de skal ha en som de vet forsterker laget. Da er det dumt å kjøpe "lodd" å håpe på gevinst. Det har vi da allerede gjort ganske mange ganger....og tapt.
Tegstrøm er 28 år og har normalt heller ikke det utviklingspotensiale som de unge spissene vi allerede har. Skal det satses på "kanskje-spillere", så hadde det vel vært en god ide og satse på å utvikle de vi har.
Nå må jeg jo innrømme at jeg ikke er positiv til tanken om å  kjøpe en spiss nå. Mener vi trenger en venstreback og muligens en kantspiller bedre. Stefanutto er mitt ønske


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 23 aug 07, 16:37
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av danieltr
 Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

Jada, det blir som å kjøpe lodd. Man kan jo vinne....

bra måte å si det på.... er skeptisk til Tegström!

---------------------------

-Funkær fett det


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 aug 07, 16:45

Er skeptisk til Tegstrøm, men villig til å gi han en sjanse. Han scoret bra med mål ifjor, og med medspillere som Gashi, Kvisvik, Tarik osv. så er det jo mulig at han finner nettmaskene jevnlig igjen.

Jeg bare frykter mer stallfyll egentlig..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 aug 07, 16:48
Endret: 23 aug 07, 16:52
Opprinnelig postet av Lemmy

Kan ikke skjønne at en spiss som ligger og lukter på førstelleveren til et Tippeligalag ikke kan være god nok med de spissen vi har per dags dato? Etter min mening er Tegström bedre enn Gardar Johansson.

Mange av argumentene er jo egentlig like for Gardar. Han er ikke på det islandske landslaget, og ble ikke sett på som god nok for de øverste lagene i Island. I tillegg har han vel ikke prestert noe særlig etter de bra kampene rundt Vålerengakampen.


Der var delvis av disse grunnene jeg også var sterkt skeptisk til å hente Gardar Johannsson. Spesielt med tanke på overgangssummen. Men det er historie nå. Nå er Gardar i klubben og vi må forholde oss til det (han har for øvrig overrasket meg positivt). Men nettopp fordi vi har Gardar -- trenger vi virkelig hente inn Tegström for, la oss si 3-5 mill (realistisk sum), fordi vi antar at han kanskje er litt bedre enn Gardar? Svaret er nei.


Opprinnelig postet av Lemmy

Syns vel egentlig behovet vårt for en spiss faktisk er stort. Tarik er et stort talent, og er mer enn god nok. Brian West sliter med å finne tilbake til toppformen, og har vel aldri vært noe mer enn rask. Dårlig posisjoneringsevne og ballbehandling. Fofana er god, men trenger fortsatt mye mer tid. Gardar er litt av og på, og ikke en god nok spiss for et lag som skal henge med i toppen av Tippeligaen.

På midtbanen føler jeg vi er godt rustet, og kan ikke se at vi trenger en umiddelbar forsterkning der. Det har jo også blitt mast om en venstreback. Så lenge Sjöberg og Multaharju leverer varene, syns jeg det er en nødløsning vi kan leve med ut sesongen!


Behovet for en kvalitetsspiss er der kanskje, men etter min mening har vi andre behov som bør dekkes først med mindre vi sitter på en unik mulighet til å hente en spiss som vi vet holder høyere klasse enn de vi har. Jeg ser ikke på Tegström som en spiss av sånt kaliber.

Fofana og Gardar har bare vært i klubben noen måneder. Når man henter inn spillere (særlig fra andre land) og bruker mye ressurser på de, så er man også nødt til å gi dem god tid! Det er så ufattelig lettvint og kortsiktig å la de starte 6-7 kamper og om de ikke innfrir umiddelbart så er det opp på tribunen og ny spiss hentes inn. Vi kan ikke fortsette i det sporet. Når vi i tillegg har Brian West og Tarik Elyounoussi, utvilsomt spillere som holder høyt TL-nivå på sitt beste, så kan jeg faktisk ikke skjønne hvordan folk mener det er spiss vi trenger mest. Vi må heller jobbe med å få disse spillerne til å bli mer stabile i prestasjonene. På sine toppnivåer er dette veldig gode spisser i TL.

På midtbanen er vi godt rustet sentralt. Selv om Bjørkøy og Kvisvik også er gode spillere på høyre og venstre, så savner jeg en skikkelig kantspiller som er i stand til å ufordre back og søke bakrom. Vi blir litt for stillestående og fokusert innover i banen i "kantspillet" vårt nå. Jeg tror det vil bli enda mer synlig utover høsten, og et kjøp av en mer typisk kantspiller vil tvinge seg frem.

På venstreback synes jeg det nesten er litt utrolig at man ikke henter inn en ny spiller i sommer. Verken Multaharju eller Sjöberg er veldig komfortable i den posisjonen. Prytz er ikke god nok.

Hvorfor er det greit å bruke en nødløsning på venstreback ut sesongen? Viktigere med en spiss nummer seks?

Jeg forstår ikke den tankegangen, men kanskje er det bare meg...

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 16:59
Endret: 23 aug 07, 17:01

Både uenig og enig med deg HotDream. Stefanutto-> Ja takk! Vi trenger tydelig en solid venstreback. Høyrekant? Tja.. Så lenge Bjørkøy trives med å spille kant, og gutta blir samspilt så er ikke det mest prekære behovet sånn jeg ser det.

I forhold til om vi trenger en ny spiss, så mener jeg det har sammenheng med hvilken tabellsituasjon vi ønsker å oppnå. Pr. i dag(ja vi har spennende unggutter som i framtiden KAN bli svært gode/stabile) så har vi ikke en spiss som scorer nok mål hvis vi ønsker å være en toppklubb mener jeg. Jeg tror ikke det er tilfeldig at de 5 spillerne som ligger øverst på toppscorerlista i TL spiller for de 5 klubbene som ligger som topp-5. Har prøvd å argumentere for dette tidligere også men da var det svært mange som var veldig uenige med meg.

13  mål:
Thorstein HelstadBrann
11  mål:
Peter IjehViking
10  mål:
Steffen IversenRosenborg
Daniel NannskogStabæk
9  mål:
Olivier OcceanLillestrøm

  S V U T Mål P
Brann 17 11 2 4 35-29 35
Lillestrøm 17 9 5 3 29-13 32
Stabæk 17 8 6 3 25-22 30
Viking 17 8 4 5 30-27 28
Rosenborg 17 7 4 6 34-26 25

Jeg tror ikke dette er tilfeldig. Det er ikke langt opp poengmessig, men ønsker vi å være en toppklubb allerede I ÅR, trenger vi å hente inn en spiller som kan gjøre tilsvarende antall mål som disse gutta pr. sesong. Andreas Tegström var en sånn spiller i fjor(10 seriemål) men jeg tror ikke han er den målgjøreren nå lenger desverre. Formkurven dalte vel allerede på høsten i fjor? Husker han scoret jevnt og trutt tidlig i sesongen men at det ble mer stille på den fronten etterhvert.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 17:40

Toppscorer-lista i TL har langt ifra noe relasjon til tabellposisjonen: Sogndal 2004 hadde Ødegaard som bøtta inn mål, fasit: nedrykk. Viking ifjor: berget såvidt plassen med Ijeh på laget. Stabæk ifjor hadde 2 (!) toppscorere, endte på 5te plass. osv osv...
Poenget mitt er jo at Tegstrøm ikke holder klassen til de spillerne som er topp 5-6 på lista over mestscorende spisser. Hadde han gjort det (som ifjor) så hadde kanskje SF hatt mer enn 15 poeng....? For å sette det på spissen: Når Tegstrøm sluttet å score ifjor så begynte SF å rase på tabellen...
Hvis FFK hadde vært ute etter en av de5 mestscorende spissene i TL (fri meg fra Ijeh) så hadde jeg ikke sagt et ord om at vi trengte ny spiss eller ikke. Problemet er at vi her snakker om Tegstrøm som er den spissen som scorer minst av alle spissene i hele TL av de som har fått spilletid.... Da sier jeg nei takk, vi har ikke bruk for`n


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 aug 07, 17:44

Fant dette på VG-diskusjon.

skrubbsår skrev:
Det kan umulig stemme med 5 mill.

Morgan Andersen til fredrikstad blad:

"VI hadde i utgangspunktet 3.1 millioner til kjøp av spiss, men fikk ett underskudd på ca 3 mill etter aha-konserten. Det gir 100.000 igjen til en spiss, og det begrenser selvfølgelig handlefrieheten noe, men Tegstrøm er nok innen rekkevidde.
.
Faktisk sitter jeg her med saks og limstift å gjør ferdig kontrakten"

Kommer i papirutgaven i morgen


Ja, hvis de tror de får Tegstrøm for 100.000 så begynner jeg å lure på hva Morgan Andersen egentlig går på.

Er dette noe kødd????


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 17:47
Opprinnelig postet av Patrioten

Fant dette på VG-diskusjon.

skrubbsår skrev:
Det kan umulig stemme med 5 mill.

Morgan Andersen til fredrikstad blad:

"VI hadde i utgangspunktet 3.1 millioner til kjøp av spiss, men fikk ett underskudd på ca 3 mill etter aha-konserten. Det gir 100.000 igjen til en spiss, og det begrenser selvfølgelig handlefrieheten noe, men Tegstrøm er nok innen rekkevidde.
.
Faktisk sitter jeg her med saks og limstift å gjør ferdig kontrakten"

Kommer i papirutgaven i morgen


Ja, hvis de tror de får Tegstrøm for 100.000 så begynner jeg å lure på hva Morgan Andersen egentlig går på.

Er dette noe kødd????

He he,  dem kødder med MA...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 aug 07, 17:48
Herregud... Selvfølgelig er det kødd. Tror du virkelig Morgan Andersen uttaler til FB at han sitter klar med saks og limstift?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 aug 07, 17:55
Opprinnelig postet av Patrioten

 

Er dette noe kødd????

 

Nei, er nok blodig alvor, Morgan Andersen sitter nok i intervju med Fredrikstad Blad å direkte sier at han forfalsker kontrakten....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 aug 07, 18:10
Ha ha kung, Patrioten.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 aug 07, 18:22
Go Tegstrøm! Tror han blir minst like god for FFK som han var for Sandefjord i år.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 18:28

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Go Tegstrøm! Tror han blir minst like god for FFK som han var for Sandefjord i år.

Får da håpe han blir bedre for FFK enn det han har vært for SF hittill i år...

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 aug 07, 18:31

I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

Selvpålagt straffelekse: Skriv setningen korrekt 100 ganger. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 18:33

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Go Tegstrøm! Tror han blir minst like god for FFK som han var for Sandefjord i år.

He he he, ja om han får spille så kan han vel ikke bli noe verre enn han har vært i år


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 18:34
Endret: 23 aug 07, 18:34
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

Selvpålagt straffelekse: Skriv setningen korrekt 100 ganger. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

 

Greit, neste gang må du sitte igjen


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 23 aug 07, 18:45
Opprinnelig postet av Costanza


Fofana og Gardar har bare vært i klubben noen måneder. Når man henter inn spillere (særlig fra andre land) og bruker mye ressurser på de, så er man også nødt til å gi dem god tid! Det er så ufattelig lettvint og kortsiktig å la de starte 6-7 kamper og om de ikke innfrir umiddelbart så er det opp på tribunen og ny spiss hentes inn. Vi kan ikke fortsette i det sporet. Når vi i tillegg har Brian West og Tarik Elyounoussi, utvilsomt spillere som holder høyt TL-nivå på sitt beste, så kan jeg faktisk ikke skjønne hvordan folk mener det er spiss vi trenger mest. Vi må heller jobbe med å få disse spillerne til å bli mer stabile i prestasjonene. På sine toppnivåer er dette veldig gode spisser i TL.

På venstreback synes jeg det nesten er litt utrolig at man ikke henter inn en ny spiller i sommer. Verken Multaharju eller Sjöberg er veldig komfortable i den posisjonen. Prytz er ikke god nok.

Hvorfor er det greit å bruke en nødløsning på venstreback ut sesongen? Viktigere med en spiss nummer seks?

Jeg forstår ikke den tankegangen, men kanskje er det bare meg...


Ja, vi har 5 spisser i troppen nå, men er bare to av dem som kan spille samtidig. En periode prøvde Grønhagen Fofana sammen med Tarik på topp, men de ble for lette sammen. Du nevner Tarik og West som spillere som holder høyt TL-nivå på sitt beste og Fofana som en spiller som trenger mer tid før han kan blomstre(tolker det du skrev om Fofana slikt), og jeg er enig i dette. Problemet er bare at de konkurrerer om en og samme spiss-plass. Den andre spiss-plassen må enten bekles av Gardar eller Hoås, og det er her Grønis antageligvis ønsker en forsterkning! For hverken Gardar eller Hoås er et topplag verdig i Tippeligaen. Alternativet blir da og spille med to bakromsspillere som f.eks. Tarik og Fofana, men det har vi sett tidligere at ikke fungerer. Jeg mener dermed at vi trenger en spiss som er klart bedre enn Gardar i den spissrollen han bekler, i FFKs tid i TL mener jeg helt klart at Ringberg har vært vår beste spiss i den rollen. Da mener jeg ikke at jeg ønsker Ringberg tilbake, men det sier kanskje noe om behovet for en slik type spiss! Den nye spissen vil da sannsynligvis danne spisspar med Tarik, mens Fofana, Gardar og West er utfordrere. Hoås er sannsynligvis ferdig i klubben, bare et spørsmål om når egentlig.

Når det gjelder forsterkninger ellers så er jeg helt enig i at vi trenger en venstreback, Stefanutti høres ut som et godt alternativ der. De vi har på den plassen holder hvertfall ikke TL-nivå. Hvis ikke vi får inn en forsterkning her, ja så ønsker jeg faktisk heller å se Shabani vikariere i den rollen enn noen av de tre andre(Prytz, Sjøberg el Multe) På midtbanen er vi godt besatt, men mangler noen skikkelig vinger, dog har vi likevel kvalitet på alle fire plassene og jeg syns ikke det er spesielt prekært  med å få inn forsterkninger her.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 23 aug 07, 19:13
Jeg kan ikke forstå engasjementet til alle folk her. Jeg har meget stor tro på Grønnis. Se hva mannen (jada sammen med Terje H og andre) har henta inn i år. Det er milevis forskjell på hva Grønnis vil ha og hvordan han tenker kontra hans forgjenger KTE. Grønnis er nok den beste til å bedømme om Tegstrøm passer inn eller ikke.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 07, 19:22
Opprinnelig postet av hasse33
Jeg kan ikke forstå engasjementet til alle folk her. Jeg har meget stor tro på Grønnis. Se hva mannen (jada sammen med Terje H og andre) har henta inn i år. Det er milevis forskjell på hva Grønnis vil ha og hvordan han tenker kontra hans forgjenger KTE. Grønnis er nok den beste til å bedømme om Tegstrøm passer inn eller ikke.


Tja, han traff vel ikke akkurat blink med Prytz... Det var i tillegg en spiller han kjente fra før. Tegström hadde han vel neppe hørt om før han ble FFK-trener. Men men, mannen har vist før at han vet hva han gjør, så vi får håpe og tro at han vet det nå også.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 23 aug 07, 19:44
Frisparkmålet til prytz gjør at han kan spille fast venstreback de neste 10 årene for min del ...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 20:04
Endret: 23 aug 07, 20:05

Opprinnelig postet av Svein
Frisparkmålet til prytz gjør at han kan spille fast venstreback de neste 10 årene for min del ...

Det signaturbildet gjør at dine meninger blir diskvalifisert i 10 år for min del... Vææ!

Ellers er sambo SF-patriot, og de er jo glade i Tegan`en sin, men hun forstår i og for seg at han vil flytte på seg. Virker ikke som de har troa på at SF skal klare seg iår. Jeg tror dog de kan klare seg fint utifra det løftet de har fått på sin nye hjemmebane.

Vedr. Tegan så virker han som en type som kan slå til her, med bedre spillere rundt seg, men jeg heller mot å heller bruke de vi har. Skulle ikke Gardar ha dagen så tror jeg Hoås er et bedre kort. Får heller bruke tiden frem til neste overgangsvindu fornuftig og finne en bedre spiss av samme type. Men venstreback og ving som helst kan brukes på begge sider - hva fanden nøler i efter!

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 aug 07, 20:07

Opprinnelig postet av FFK1903

Tja, han traff vel ikke akkurat blink med Prytz... Det var i tillegg en spiller han kjente fra før. Tegström hadde han vel neppe hørt om før han ble FFK-trener. Men men, mannen har vist før at han vet hva han gjør, så vi får håpe og tro at han vet det nå også.

Etter hva jeg hørte så kom Prytz med en CV som viste veldig lite skader gjennom mange år. Hva det kommer av at det første Prytz gjør i FFK er å bli skadet kan man jo undre på, men det var antagelig litt ufklaks inne i bildet der.

Mitt inntrykk er at Prytz har mye å bidra med, og egentlig holder TL-nivå når bare han er frisk og i toppform. Men når skader svekker formen hans så gjør det manglende tempoet ham svært sårbar.

Ståa er i alle fall at venstreback er vår svakeste posisjon i øyeblikket. Sånn sett er det litt vanskelig å forstå hvorfor man fokuserer primært på en spiss. Men kanskje man ikke gjør det. Det er bare det at når en journalist kan skrive "FFK jakter ny spiss" så blir det en kjempeoverskrift, mens når nyheten er "FFK signerer ny venstreback" så blir det en liten notis av det, og det først etter at alt er i boks.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 20:07
Hehe Flight - tenkte du ville like litt språkpirk!

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 aug 07, 20:11
Endret: 23 aug 07, 20:12

Opprinnelig postet av DrDRE
Hehe Flight - tenkte du ville like litt språkpirk!

Hmm. Lurer på hvordan du gjettet det...

Hadde egentlig i tankene å få til en assosiasjon til Life Of Brian og hundre ganger "romans go home"  men det har vært en for lang dag på jobb i dag. Får komme tilbake til det en annen gang.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 23 aug 07, 20:14

"Tegan" er vel ikke akkurat en drømmespiss.

Han sammen med resten av Sandefjord overrasket stort i fjor, spesielt på vårsesongen. Kanskje fordi de var undervurdert og "Tegan" var fhv ukjent og ubeskrevet i såvel fotballens verden.

Personlig må jeg bare innrømme at jeg er usikker på om hans kvaliteter vil heve FFK betraktelig. Tror nok at han vil kunne være en forsterkning i denne sesongen, men for framtiden er jeg i sterk tvil.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 20:51
Centurion: Romanis eunt domus? People called Romanis they go the house?

Brian: It says, "Romans go home!"

Centurion: No it doesn`t.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 aug 07, 00:13
Jeg vet ikke hva som er mest riktig, men det høres mer fornufig ut med Shane enn Tegström.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 24 aug 07, 07:08

Opprinnelig postet av DrDRE
Centurion: Romanis eunt domus? People called Romanis they go the house?

Brian: It says, "Romans go home!"

Centurion: No it doesn`t.

 

Og etter at alt er gjort på nytt.

 

"Now, Don`t do it again!!"

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 24 aug 07, 07:45

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 24 aug 07, 09:27
Tegström er en fin fyr, men jeg klarer ikke helt å plassere ham i kategorien "klassespiss", så takk, men nei takk!

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 aug 07, 13:47

Tromsø snuser også på Tegstrøm.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=9702

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 aug 07, 15:12
Sandefjord åpner for salg av Tegstrøm Håper ikke vi kjøper....!

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 aug 07, 15:16

Tror vel han passer bedre inn i Tromsø enn i Fredrikstad. Rushfeldt/Tegström kunne blitt en fin duo. Har mer tro på den duoen enn på Tarik/Tegström.

Har faktisk endret standpunkt, og er nå enig i at vi ikke bør kjøpe Tegström. Skal vi tenke langsiktig, er det lurere å la være. Ser gjerne en venstre kantspiller som også kan spille back, men syns det har vært et bra overgangsvindu om vi lar være å kjøpe noen flere også!

Med langsiktighet mener jeg at vi har mange talenter som vi bør ta vare på! Ser gjerne at Michael Trulsen får prøve seg på A-laget. I tillegg har vi Tarik og Ismael som er to store talenter.

Tror vi klarer oss bra uten en klassespiss, men er ikke direkte negativ til et kjøp av en stor, sterk spiss. Men da skal han være riktig type! Ingen altfor stor, tung spiss som Peter Kovacs. Heller ingen liten rask, som Tarik.

Nei, skal vi kjøpe en spiss bør det være en spiller som Thorstein Helstad. En sterk spiller, men som også har bra med fart. I tillegg har han målteft.

Men tror vi kan klare oss bra med Tarik, Gardar og Ismael. Ser helst at Michael Trulsen får prøve seg også. Om han ikke spiller bra, får han hvertfall kjenne på nivået.

Og et tips: Se opp for Shakoor Egeh på 2.laget! Et framtidig spisstalent som kanskje kan få prøve seg på A-laget neste år eller året etter der igjen?

 

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 aug 07, 16:44
Ingen bud på Tegström

La oss håpe at dette er rett, for jeg ønsker en mye bedre spiss

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 24 aug 07, 17:26
Endret: 24 aug 07, 17:27

Jeg tror Tegstrøm er god nok om han bare får spille på det rette laget. Det jeg har sett av Sandefjord så langt i år forteller meg at Tegstrøm har hatt mer ansvar for å bygge opp angrepene, ikke være den som avslutter. Det er ikke fritt for at han har gjort bra ting, men uten et sterkt lag rundt seg så blir det lite uttelling av det.

Skal vi kjøpe en spiss må vi ta noen sjanser. Det er utrolig få spisser som er gode på alle lag. De som er i nærheten av å score masse uansett hvem de spiller for koster likevel altfor mye.

Helstad er god i Brann, men hvor mye hadde han scoret for FFK? Jeg ville ikke vært for sikker på noe. Skulle vi vært sikre på suksess måtte vi hatt en spiller på John Carew-nivå, og det utgår. Vi må finne den spissen som vil være god for akkurat oss, med det laget vi har nå. Da er det ikke avgjørende hvor mye den spilleren scoret for et annet lag på et annet tidspunkt. Men det er jo greit å se at han kan score mål, som noen påpekte.

Det er umulig å vite om Tegstrøm er rette spissen for oss. Men jeg tror sjansen er stor for at hvem det enn blir som seiler opp som FFKs neste storscorer så blir det en overraskelse for de fleste av oss.

Forøvrig er jeg helt enig i at det ville være langt klokere å fokusere på Stefanutto nå. Håper man gjør det, bare at det ikke får like mye oppmerksomhet.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 27 aug 07, 15:07

Ikke mange som er positive til denne spilleren, skjønner jeg. Jeg må innrømme at jeg synes dette er litt spennende. Tegstrøm har vist at han har massevis av potensiale, og jeg både håper og tror at han kan blomstre opp hos vårt kjære FFK. Sandefjord har slitt i år, og da kan det være vanskelig for enkeltspillere å briljere. For når laget ikke har flyt, er det sjelden enkeltspillere har det også. I spann med Tarik, og med Raymond, Jonna, Gashi og Wehrman i ryggen, tror jeg virkelig at Tegstrøm er en spiller som kan putte på titt og ofte for oss.

Ergo: Jeg sier JA TAKK! Og håper samtidig at jeg får rett i mine antakelser

---------------------------

www.nettpuben.blogspot.com ----- www.rdhvitby.blogspot.com


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 27 aug 07, 15:15
Opprinnelig postet av RC2

Ikke mange som er positive til denne spilleren, skjønner jeg. Jeg må innrømme at jeg synes dette er litt spennende. Tegstrøm har vist at han har massevis av potensiale, og jeg både håper og tror at han kan blomstre opp hos vårt kjære FFK. Sandefjord har slitt i år, og da kan det være vanskelig for enkeltspillere å briljere. For når laget ikke har flyt, er det sjelden enkeltspillere har det også. I spann med Tarik, og med Raymond, Jonna, Gashi og Wehrman i ryggen, tror jeg virkelig at Tegstrøm er en spiller som kan putte på titt og ofte for oss.

Ergo: Jeg sier JA TAKK! Og håper samtidig at jeg får rett i mine antakelser

Bare vent til han skårer sitt først mål så tenker jeg det er en annen låt i pipa.

Ergo: jeg sier ja takk

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 aug 07, 15:17
sorry om denne ligger ute fra før.. Vi har dialog

---------------------------

http://keiko99.net


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 27 aug 07, 15:38
Jeg tror han kan score en del mål vis vi bruker han riktig . Eneste jeg er litt redd får er prisen

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 27 aug 07, 15:42

Opprinnelig postet av MariusFFK
Jeg tror han kan score en del mål vis vi bruker han riktig . Eneste jeg er litt redd får er prisen

Ja enig med deg, Tror gutten kan gjøre det bra, men er redd for at prisen blir kunstig høy... Men Morgen vet vel hva han driver med antar jeg...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 16:31
Morgan sier at det ikke er noe skrikende behov for å forsterke laget. Jeg sier: Er det vilje til å betale 5 millioner for Tegstrøm så stinker det behov (les:panikk) lang vei... La oss slippe å kjøpe så dyre "lodd"

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 27 aug 07, 16:36

Morgan sa på radiosporten nå nettopp at dem vurderer andre spillere

oxo uten om tegstrøm.

Hvem vet, kansje vi får en over raskelse


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 aug 07, 16:38
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Opprinnelig postet av MariusFFK
Jeg tror han kan score en del mål vis vi bruker han riktig . Eneste jeg er litt redd får er prisen

Ja enig med deg, Tror gutten kan gjøre det bra, men er redd for at prisen blir kunstig høy... Men Morgen vet vel hva han driver med antar jeg...

Når vi snakker om 5 mill for en spiss,så oser det ikke kvalitet av summen,men virkligheten kan jo bli annerledels

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 aug 07, 17:22

Tegström vil til Fredrikstad

Nå ønsker han seg bort fra Vestfold, og mye tyder på at han tar turen over fjorden til Fredrikstad.

- Andreas har sagt til oss at han er interessert i å spille for Fredrikstad. Nå må klubbene bli enige om økonomien, sier SF-leder Øystein Ulsnæs til Sandefjords Blad.

www.dagbladet.no/sport/2007/08/27/510194.html


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 27 aug 07, 18:02

usikker på om tegstrøm er den rette for oss, synes han faller litt i fofana/gardar klassen...men som sikkert nevnt han scora bra med mål sist sesong, og med bedre medspillere i FFK kan det være mulig han blomstrer....uansett ville jeg hatt is i magen og avventet et kjøpt av tegstrøm. gardar viser jo mye bra med ball, fine touch, innsats, men scorer dessverre for lite mål. ser heller at man henter sundgot fra lsk hvis mulig.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 aug 07, 18:03
Tror at med Raymonds elegante pasningsfot, og fotrappe Tarrik/Fofana på topp, så tror jeg at Andreas Tegstrøm kan bli en hit her i Fredrikstad.. Tenk dere de fantastiske innleggene fra Raymond mot Tegstrøm som han header i mål, eller sparker da.. Tror det kan blir bra =)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 27 aug 07, 18:16
Opprinnelig postet av bateman

gardar viser jo mye bra med ball, fine touch, innsats, men scorer dessverre for lite mål.

... og Tegström scorer enda mindre!

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 27 aug 07, 18:23
Kan bli klar allerede ikveld.

www.vg.no/pub/vgart.hbs

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 aug 07, 18:26
Endret: 27 aug 07, 18:27

Det bør da være rimelig åpenbart at dette er i boks - uansett hva partene sier FØR Sandefjord sin kamp i kveld. Kanskje gjenstår en formalitet eller to, men Tegström blir nok FFK-spiller, og det har jeg hatt VELDIG gode kilder på helt siden nyheten ble postet på forsiden.

Men, men, større overraskelser har skjedd enn at FFK, Tegstrøm eller Sandefjord skulle finne på å gjøre helomvending i denne saken.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 27 aug 07, 18:31
Tror dette kan bli bra. Han er bedre enn de vi har nå. Men er litt bekymret for prisen. Hadde holdt med ca. 3 mill. Men er redd kanskje den er rundt 5.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 27 aug 07, 18:35
Tegstrøm på benken i kveld. Da er han nok FFK-spiller i løpet av kort tid ja........

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 aug 07, 18:36

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Tror dette kan bli bra. Han er bedre enn de vi har nå. Men er litt bekymret for prisen. Hadde holdt med ca. 3 mill. Men er redd kanskje den er rundt 5.

hehe, hadde holdt med 3 millioner? Hva vet du om det?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 27 aug 07, 18:38
Hva jeg vet om det????  Faen for et dumt spørsmål.  Det var en personlig mening. Jeg syntes ikke vi bør gi mer enn 3 mill.  . Skjønner

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 27 aug 07, 19:01

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Hva jeg vet om det????  Faen for et dumt spørsmål.  Det var en personlig mening. Jeg syntes ikke vi bør gi mer enn 3 mill.  . Skjønner

Enig i at det var et dumt spørsmål! og jeg er enig med det at 3 mill høres mer fornuftig ut enn 5...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 aug 07, 19:07
Personlig synes jeg 500.000 høres enda mer fornuftig ut enn 3 millioner...

Synd ikke FFK tenkte på det.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 aug 07, 19:07
Jeg er plutselig ikke lenger udelt negativ. Sitter med en magefølelse av at Tegström kan bli en stor goalgetter for FFK, bare å se på hvordan store deler av laget har løfta seg etter innkjøpene av Gashi og Wehrman, så hvorfor ikke Tegström?

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 aug 07, 19:08
han misforstod deg nok, siden det du skrev var meget tvetydig.

Det kan tokes som om at du mener at ffk kunne fått ham for 3 millioner, ikke at han ikke var verdt mer enn 3 millioner.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 aug 07, 19:14

Opprinnelig postet av Snæbbis
Jeg er plutselig ikke lenger udelt negativ. Sitter med en magefølelse av at Tegström kan bli en stor goalgetter for FFK, bare å se på hvordan store deler av laget har løfta seg etter innkjøpene av Gashi og Wehrman, så hvorfor ikke Tegström?

Han KAN selvsagt bli en suksess. Forskjellen er dog at med Kasey, og Ardian, visste vi at vi fikk meget høy tippeligakvalitet. Akkurat det er det vel ingen som er sikre på vedr denne overgangen. Tegstrøms ansikt lyser ikke mot deg når du slår opp på "målgarantist" i leksikonet pr idag. Og det er vel nettopp en målgarantist klubben mener de henter?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 aug 07, 19:16
Det er der risikoen ligger ja, han kommer ikke med noen garanti. Uansett; vet ikke hvorfor, men jeg fikk plutselig en godfølelse angående kjøp av Tegan. Får håpe jeg er clairvoyante

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 aug 07, 19:21

Opprinnelig postet av Snæbbis
Får håpe jeg er clairvoyante 

 

Det håper jeg óg:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 aug 07, 20:24

Gashi satt jo på benken i Brann og hadde ikke laget mål på 2-3 år før han kom til oss. Da var det fler her inne som skrek at hvorfor skulle vi ha han? Vi trenger kantspiller og spiss osv??

Nå er Gashi gud og har laget 3 mål på 4 kamper. Har en kjempefeeling med Tegstrøm. Tror han kommer til å bøtte inn mål, da FFK er et mer spillende lag en Sandefjord nå, og teknikken og hurtigheten til Tegstrøm tror jeg matcher FFK perfekt


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 aug 07, 20:25
Endret: 27 aug 07, 20:29
Nå skal forøvrig Tegström snart inn for Sandefjord ser det ut til..

Edit - der er han inne ja. Markerer seg med en gang med et raid, som han surrer litt til. Men greit forsøk!

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 27 aug 07, 20:29

Tegstrøm kom inn nå!!!!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 27 aug 07, 20:32
Det går rykter på SF forum om et bud på ca 5 mill som skal være aksptert... Håper ikke dette stemmer... DYRT! 

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06
Innlegg: 79

Lagt til: 27 aug 07, 20:33
Hadde vært moro om han kunne spilt på seg selvtillit og fått slutt på måltørken før han kommer til oss

---------------------------

Ære være Fredrikstad


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 27 aug 07, 20:45

Tegstrøm er klar i følge, bare vent til i kveld......

 

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 aug 07, 20:47
Endret: 27 aug 07, 20:47
Opprinnelig postet av thomkat

Tegstrøm er klar i følge, bare vent til i kveld......

 


Tviler ikke på at han er klar lenger jeg heller, men i følge hvem?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 aug 07, 20:57
Skeptisk.. veldig skeptisk.. Men han virker som en hyggelig kar i det minste

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 27 aug 07, 21:12

Tegstrøm sier vel mer eller mindre at han drar til Fredrikstad i intervjuet etter kampen, jippiiii

 

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 aug 07, 21:13
Så det akkurat selv.. Han legger ikke akkurat skjul på det.

Thodesen nekter ikke han heller.

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 27 aug 07, 21:14
I følge sporten nå er han jo omtrent spilleklar.

---------------------------

Gashi!


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 27 aug 07, 21:15

Stabæk treneren skulle ta ham i neste runde også.....

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 21:19
synes tegstrom viser at han har klasse,et positivt innhopp

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 07, 21:23

Kan ikke si at jeg ble så imponert over spillet til Tegstrøm ikveld. Håper at FFK ikke velger denne mannen, de skulle jo hente inn en klassespiller....Det kan man ikke akkurat kalle Tegstrøm.

Hvis de ikke har andre på blokka, synes jeg de skal spare disse 5 millionene til neste sesong. F..n vi har jo alt fire spisser som er like gode hvis ikke bedre.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 aug 07, 21:27
Endret: 27 aug 07, 21:28
Opprinnelig postet av f-b
I løpet av kvelden har det blitt spekulert voldsomt, både i media og på supporternettsteder, om at Tegström alt er klar for FFK. Ifølge Andersen kommer imidlertid ikke noe til å skje umiddelbart.
- Skjer det noe med Tegström nå? spurte f-b.no per SMS like etter Sandefjord-kampen, og fikk følgende svar:
Nei.

Hehe.. Morgan den Morgan..

www.f-b.no/article/20070827/FFK/70827006/1009/AKTUELT



Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 07, 21:31

Opprinnelig postet av paco
synes tegstrom viser at han har klasse,et positivt innhopp

Mannen hadde jo kun et fint raid og da hadde han litt flaks også, ellers så lumpa han rundt på banen. Forventer mer av en spiller på 20 min.

Og du klager på Ramberg?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 21:35
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av paco
synes tegstrom viser at han har klasse,et positivt innhopp

Mannen hadde jo kun et fint raid og da hadde han litt flaks også, ellers så lumpa han rundt på banen. Forventer mer av en spiller på 20 min.

Og du klager på Ramberg?

hehe vi far se da vettu

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 27 aug 07, 21:37
Opprinnelig postet av paco
hehe vi far se da vettu


Hvorfor ikke komme med argumentasjon? Du har utrolig mange "vi vår vente og se" svar. Det blir dårlig med diskusjoner ut av det.
 
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 21:38
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av paco
hehe vi far se da vettu


Hvorfor ikke komme med argumentasjon? Du har utrolig mange "vi vår vente og se" svar. Det blir dårlig med diskusjoner ut av det.
 
 
hehe hva mener du,skal ikke jeg fa lov til og mene at tege vil gjore det bra i FFK

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 aug 07, 21:40
Jo selvfølgelig, men da må du regne med og ikke bli tatt seriøst når du unlater og argumentere for hans suksess!!

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 21:41

Opprinnelig postet av Holters
Personlig synes jeg 500.000 høres enda mer fornuftig ut enn 3 millioner...

Synd ikke FFK tenkte på det.

Det jeg syns er synd er at FFK i det hele tatt "tenkte på" å kjøpe Tegstrøm. Uansett pris..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 21:46
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av paco
synes tegstrom viser at han har klasse,et positivt innhopp

Mannen hadde jo kun et fint raid og da hadde han litt flaks også, ellers så lumpa han rundt på banen. Forventer mer av en spiller på 20 min.

Og du klager på Ramberg?

 Den var god


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 07, 21:47

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Jo selvfølgelig, men da må du regne med og ikke bli tatt seriøst når du unlater og argumentere for hans suksess!!

Det blir litt vanskelig siden han ikke kommer til å bli noen suksess? Paco må få mene hva han vil...dessverre..hehe

Fra spøk til alvor. Hvis det viser seg at Tegstrøm kommer til FFK skal jeg gi mannen en sjanse. Tegstrøm hadde en flott sesong i fjor, så vi vet at han kan. Det viser seg ofte at spillere som sliter litt blomster opp igjen når de kommer til en ny klubb.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 27 aug 07, 21:51
Endret: 27 aug 07, 21:52
Syns ikke vi skal hogge hodet av Tegström enda nei.

Personlig var jeg lenge skeptisk, men skal gi killen en sjanse. Tror faktisk han kan gjøre det bra med bedre medspillere rundt seg. Mye av problemet hans i Sandefjord har nok vært at han har måttet gjøre veldig mye selv, og fått lite hjelp rundt seg.

Jeg håper, og begynner å tro, på at han kan gjøre det bra for FFK. Tror han vil være MEGET motivert for å få fart på karrieren sin igjen. Kan ikke være veldig motiverende å spille for 5700 tilskuere mot et topplag, på sin helt nye hjemmestadion med det lite klingende navnet Komplett.no Arena?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 21:51

Opprinnelig postet av paco
hehe hva mener du,skal ikke jeg fa lov til og mene at tege vil gjore det bra i FFK

Klart du kan få lov å TRO hva du vil paco . Det funker vanligvis bedre i kjerka men... Kan vi ikke unngå å få inn Tegstrøm i stallen så får vi jo håpe han er mye mye bedre enn jeg tror...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 07, 21:54
Opprinnelig postet av HotDream

 

Klart du kan få lov å TRO hva du vil paco . Det funker vanligvis bedre i kjerka men...

Er ikke så sikker på det men...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 aug 07, 21:54
Han er 28 år og har en halv god sesong i Tippeligaen å vise til. Og det begynner å bli en god stund siden sist han imponerte og scoret regelmessig. Per i dag er han muligens ikke engang god nok for startoppstillingen til Sandefjord som sannsynligvis rykker ned.

Det må være lov å være skeptisk dersom FFK legger flere millioner på bordet for Tegström.

På den andre siden jeg vil ta han i mot med åpne armer om det blir noe av overgangen. Jeg har stor sans for de ferdighetene Tegström har med ballen i beina, og han virker som en bra type, men det står ikke i veien for at jeg må klø meg litt i hodet dersom overgangen viser seg å gå i boks.

Siste nytt er vel dette fra f-b.no:

- Skjer det noe med Tegström nå? spurte f-b.no (til Morgan Andersen)per SMS like etter Sandefjord-kampen, og fikk følgende svar:

- Nei.

I mine ører høres det positivt ut...

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 07, 21:57

Opprinnelig postet av Costanza


Siste nytt er vel dette fra f-b.no:

- Skjer det noe med Tegström nå? spurte f-b.no (til Morgan Andersen)per SMS like etter Sandefjord-kampen, og fikk følgende svar:

- Nei.

I mine ører høres det positivt ut...

Man vet aldri hvor man har Morgan når det gjelder slike utsagn.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 22:00
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Costanza


Siste nytt er vel dette fra f-b.no:

- Skjer det noe med Tegström nå? spurte f-b.no (til Morgan Andersen)per SMS like etter Sandefjord-kampen, og fikk følgende svar:

- Nei.

I mine ører høres det positivt ut...

Man vet aldri hvor man har Morgan når det gjelder slike utsagn.

Han er nok klar ja,ingen som horte trenern pa tv2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 aug 07, 22:01
Opprinnelig postet av paco
Han er nok klar ja,ingen som horte trenern pa tv2

Jeg så hele sendingen på TV 2 Zebra. Det som ble sagt er at en overgang kan skje i kveld og at det er ganske sannsynlig. Men ingenting er helt klart ennå. Dessuten er det ikke Thodesen som driver forhandlingene.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 22:05
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco
Han er nok klar ja,ingen som horte trenern pa tv2

Jeg så hele sendingen på TV 2 Zebra. Det som ble sagt er at en overgang kan skje i kveld og at det er ganske sannsynlig. Men ingenting er helt klart ennå. Dessuten er det ikke Thodesen som driver forhandlingene.
hehe han sa det var det personlige som gjore utslaget og ja han er klar

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 aug 07, 22:26

Opprinnelig postet av paco
hehe han sa det var det personlige som gjore utslaget og ja han er klar

 

Jeg tolket det som følger. Todesen sa at det var 3 måter å se saken på. Det var den økonomiske, som ikke er uvesentlig for en klubb med Sandefjords størrelse. Det var det sportslige, der han(Todesen) har påvirkningskraft. Og så var det det personalmessige, som veide tyngst i denne saken.

Jeg tolket det som at Tegstrøm ønsket seg til FFK, og at Todesen ville få lagets supportere til å forstå dette og dermed ikke kritisere klubben for at de selger.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 aug 07, 22:32

Alle Tegstrøm skeptikere bør kikke litt på denne linken http://webtv.tv2.no/webtv/fotball/?match&pos=1-328-5-87397

og scolle litt på rundene, spesielt mot Lyn og Viking, så ser dere hva en spiller av hans kalliber kan gjøre.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 22:36
Opprinnelig postet av oleberg

Alle Tegstrøm skeptikere bør kikke litt på denne linken http://webtv.tv2.no/webtv/fotball/?match&pos=1-328-5-87397

og scolle litt på rundene, spesielt mot Lyn og Viking, så ser dere hva en spiller av hans kalliber kan gjøre.

Ja, men det visste vi jo. Det var ifjor...Problemet er at han ikke gjør dette lenger. Han har vært kav råtten i år!!


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 27 aug 07, 22:38

Sånn rent hypotetisk...hvis dama hans skal flytte til Fredrikstad, er det sannsynelig at han skal begynne å spille her?

Tegstrøm altså....;)


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 22:39
Opprinnelig postet av oleberg

Alle Tegstrøm skeptikere bør kikke litt på denne linken http://webtv.tv2.no/webtv/fotball/?match&pos=1-328-5-87397

og scolle litt på rundene, spesielt mot Lyn og Viking, så ser dere hva en spiller av hans kalliber kan gjøre.

ja er ikke mange som gjør det i tippeligaen

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 27 aug 07, 22:48
Opprinnelig postet av oleberg

Alle Tegstrøm skeptikere bør kikke litt på denne linken http://webtv.tv2.no/webtv/fotball/?match&pos=1-328-5-87397

og scolle litt på rundene, spesielt mot Lyn og Viking, så ser dere hva en spiller av hans kalliber kan gjøre.

Ja tok en kikk.. Hvis jeg talte riktig så hadde han 8 mål på de første 14 kampene. Altså en kamp mer enn halvspilt. Deretter da 2 mål på de siste 12, så hans nedtur sånn scoringsmessig begynte for LENGE siden, og det har definitivt fortsatt inn i denne sesongen. Mange fine mål der, hvor han gjør mye av jobben på egenhånd.

Kan forklaringen til manglende scoringer være så enkel som at han gjorde sensasjon i sin første halve sesong i TL, fordi han var et ubeskrevet blad som motstanderne ikke kjente? I andre halvdel av sesongen så visste de hva som ventet dem og hvordan han skulle stoppes, og dermed faller han i gjennom på dette nivået? En tanke tatt helt ut aav det blå selvsagt, men likevel en spennende tanke...

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 aug 07, 22:54
Har tenkt den tanken selv, samme tenkte jeg om Nannskog og Gunnarson og, der tok jeg feil. Men uansett Tegstrøm er en god spiller, kan nok gjøre en god jobb, men er ingen opplagt forsterkning. La heller de som er her allerde få tillit ut sesongen, kanskje blomstrer Gardar. Han gjør ihvertfal en god jobb nå. Så bruk heller vintern på og finne en virkelig god spiss. Nå begynner ligaene rundt i Europa og det må da være mulig og finne noe kvalitets spillere i Bulgaria, Kroatia eller i en Øst-Europeisk stat.. Sannsynlig vis blir det billigere en med Tegstrøm også.

*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 27 aug 07, 23:10

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1304613.ece

---------------------------

Det er ballen som skal svette...
Felt N, Rad 11, Plass 24.
"Her skal jeg sitte i 30 år"


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 aug 07, 23:25

litt skeptisk til Tegstrøm, men kan løsne for han med bedre medspillere..... Ikke utenkelig at når han blir kjent med spillestilen vår, kvisvik treffer med pasningene så har vi ett spiss par i Tarik og Tegstrøm som putter inn mål jevnt og trutt!

 

Er da lov å håpe og tro?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 27 aug 07, 23:29

Da ser det ut som alt er i boks og tegan er vår!  Velkommen og lykke til 

http://www.sb.no/article/20070827/NYHETER/708270043/1052/LDIV

---------------------------

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 aug 07, 23:31

 

http://www.sb.no/article/20070827/NYHETER/708270043/1052/LDIV

hvis folk trykker space eller enter etter å ha limet inn linken blir det letter å trykke på den

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 27 aug 07, 23:33
Opprinnelig postet av LarsH

Da ser det ut som alt er i boks og tegan er vår!  Velkommen og lykke til 

http://www.sb.no/article/20070827/NYHETER/708270043/1052/LDIV

Ja han sier det veldig godt selv her ser jeg: "– Jeg trenger en miljøforandring. Jeg har stagnert i år, og ønsker meg nye utfordringer", sier Tegström.

Vi får håpe miljøforandringen gjør ham SVÆRT godt!

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 27 aug 07, 23:35
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

 

http://www.sb.no/article/20070827/NYHETER/708270043/1052/LDIV

hvis folk trykker space eller enter etter å ha limet inn linken blir det letter å trykke på den

Klokken er snart 24 og jeg har jobbet i hele dag! Men jeg fikk frem poenget sånn passe da...

 

---------------------------

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 aug 07, 23:37
Opprinnelig postet av LarsH

Klokken er snart 24 og jeg har jobbet i hele dag! Men jeg fikk frem poenget sånn passe da...

 

 

hehe

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Råden

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 jun 07
Innlegg: 21

Lagt til: 27 aug 07, 23:37
Opprinnelig postet av danieltr
Opprinnelig postet av LarsH

Da ser det ut som alt er i boks og tegan er vår!  Velkommen og lykke til 

http://www.sb.no/article/20070827/NYHETER/708270043/1052/LDIV

Ja han sier det veldig godt selv her ser jeg: "– Jeg trenger en miljøforandring. Jeg har stagnert i år, og ønsker meg nye utfordringer", sier Tegström.

Vi får håpe miljøforandringen gjør ham SVÆRT godt!

Noe lignende sa vel Gashi også om overgangen til FFK - vi har jo sett hvordan det har gått så langt

Velkommen til FFK!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 27 aug 07, 23:41

Vet ikke om jeg liker dette her....håpet egentlig på en annen spiss.

Ønsker deg lykke til i FFK Tegstrøm.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 aug 07, 23:49
Velkommen til FFK Tegan, du starter med blanke ark!

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 27 aug 07, 23:50

Ønsker den 7ende spissen velkommen til klubben. Vi får vel gi han litt tid da, som vi har gjort med Fofana... Håper ikke han ble altfor dyr.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 aug 07, 23:52

Velkommen skal du være Tegstrøm ;o)

La oss håpe pasningsfoten til Raymond får deg til å blomstre igjen ;o) Lykke til ihvertfall! =)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 aug 07, 23:52
Opprinnelig postet av danan2

Ønsker den 7ende spissen velkommen til klubben. Vi får vel gi han litt tid da, som vi har gjort med Fofana... Håper ikke han ble altfor dyr.


Gi spisser tid? Sånt gjør vi da ikke i Fredrikstad...

Men ønsker naturligvis Tegan velkommen - dog avventer jeg fortsatt en offisiell bekreftelse fra klubbene.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 aug 07, 00:00
Tirsdag kan Andreas Tegström glise hele veien til banken og Fredrikstad. Østfold-klubben kjøper SF-spissen, gir ham millionlønn og en fet sign-on-fee.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 28 aug 07, 00:00
Venter også på en offisiell bekreftelse (kanskje fordi jeg fortsatt håper på noe bedre).

Hvis han kommer, så har han ihvertfall ikke noe stort press på seg. Er vel ikke mange her inne som regner med at han blir noen stor slager fra dag en.

Men ønsker han selvfølgelig lykke til og måtte han bevise at alle bedreviterne her inne, meg inkludert, tar feil.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 28 aug 07, 00:12

Om han innfrir eller ikke så ønsker jeg han velkommen til klubben. Så får tiden vise om det var et bra kjøp eller en hel bomvelkommen Andreas Tegstrøm.

---------------------------

Plankehaugen for ALLE :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


Råden

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 jun 07
Innlegg: 21

Lagt til: 28 aug 07, 00:15

Opprinnelig postet av Rey

Hvis han kommer, så har han ihvertfall ikke noe stort press på seg. Er vel ikke mange her inne som regner med at han blir noen stor slager fra dag en.

Tipper Tegström og andre nye spillere som ankommer byen ikke bryr seg katten om hva som blir skrevet her inne..

Håper han legger press på seg selv og ønsker å vise både publikum og klubben at han er verdt de lappene FFK måtte ut med..

Nye lodd - nye muligheter for Tegström sin del..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 aug 07, 00:30
Håper og tror at han er et hakk bedre enn våre Adeccospisser pr.dato, men er selvsagt ikke den spissen jeg hadde håpet at FFK hadde satset på framover. 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 28 aug 07, 01:26
velkommen og lykke til!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 aug 07, 06:43
Tirsdag kan Andreas Tegström glise hele veien til banken og Fredrikstad. Østfold-klubben kjøper SF-spissen, gir ham millionlønn og en fet sign-on-fee.

FFK tar utvilsomt sin største risiko hittil med dette stuntet.

Forstår virkelig ikke med beste evne hvorfor Tegstrøm var så viktig for oss nå, men får håpe han lykkes her.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 aug 07, 07:12
Endret: 28 aug 07, 07:17
Glad han får reise

Til helgen skal Andreas Tegström spille nok en kamp mot Stabæk. Da håper han på seier for sin nye klubb Fredrikstad.
Store deler av gårsdagen brukte Ulsnæs i samtaler med Fredrikstad-ledelsen om overgangssum og kompensasjon for å slippe Tegström til fjorårets cupfinalemotstander. Til slutt endte salgssummen på rundt fire millioner pluss andel av eventuelt videresalg.

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 28 aug 07, 08:02
Ah, en spiss. Akkurat hva vi trengte. Har jo bare 6 stk fra før.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 aug 07, 08:17
Det spiller ingen rolle om man har 1 eller 10 spisser så lenge de man har, ikke klarer å score tilfredstillende mange nok mål. Når midtbanen scorer flere mål en spissene så bør det lyse en lampe. Synes klubben har tatt en riktig avgjørelse jeg, men om Tegstrøm er den riktige mannen gjenstår å se. Jeg har en god følelse, og håper at jeg ikke blir skuffet!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 28 aug 07, 08:41
Nå går det mot medalje.

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 28 aug 07, 09:06
Er Tegström SÅ god altså? Kan ikke skjønne at han er verdt den prisen, men håper inderlig jeg tar feil...

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 28 aug 07, 09:09

jaja

 


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 28 aug 07, 09:30

Synes det er helt greit at de kjøper Tegström. Vi må uansett ha to nye spisser innen neste sesong. Tegström kan fint være en av dem. I det minste som en god back-up.

Regner det for sikkert at Hoås, Gardar, West ikke spiller på førstelaget neste sesong (forhåpentligvis spiller de ikke for FFK i det hele tatt).

Vi kjøper nok også en virkelig bjesse-spiss ETTER årets sesong. Mark my words....

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 aug 07, 09:30

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Det spiller ingen rolle om man har 1 eller 10 spisser så lenge de man har, ikke klarer å score tilfredstillende mange nok mål

Riktig det, men alle våre spisser scorer like mye eller mer enn Tegstrøm .... Håper jo han slår til men er skeptisk. Sjanse-kjøp.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 aug 07, 09:38
Se på Gashi,se på Hoff et klubbskifte kan gjøre mirakler og når mann ser på scoringene til Tegström så er det klasse over det han gjør og ingen ting med tilfeldighet og gjøre

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 aug 07, 09:51

Opprinnelig postet av paco
Se på Gashi,se på Hoff et klubbskifte kan gjøre mirakler og når mann ser på scoringene til Tegström så er det klasse over det han gjør og ingen ting med tilfeldighet og gjøre

Ja paco, et klubbskifte kan gjøre mirakler, Gashi er et meget godt eksempel på at dette er et sjanse-kjøp. Han byttet fra VIF til Brann og var ingen success, så kom han til oss og har her vært bedre enn på lenge. Alså 50/50... Uansett så hadde Gashi vist at han holder meget høyt norsk nivå over tid... Tegan har hatt en halv god sesong i Tippeligaen..   Hoff? Hva var det med ham?
Håper som sagt Tegan slår til siden vi nå har kjøpt ham, men skeptisk....


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 28 aug 07, 09:56

Opprinnelig postet av paco
Se på Gashi,se på Hoff et klubbskifte kan gjøre mirakler og når mann ser på scoringene til Tegström så er det klasse over det han gjør og ingen ting med tilfeldighet og gjøre

 

Tror dette kan vise seg å bli et knallkjøp av FFK. Om han ikke viser seg som en notorisk målscorer, kan han skape rom for både Tarik, West og Fofana, så de kommer mer til sin rett. Gleder meg virkelig til kampen mot Stabæk, der han starter som makker til Tarik.

 


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 28 aug 07, 09:56

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Det spiller ingen rolle om man har 1 eller 10 spisser så lenge de man har, ikke klarer å score tilfredstillende mange nok mål.

Klart det har noe å si. Har du hørt om lønnsutgifter ?? Og Tegan har ikke akkurat bøtta inn mål i SF. Tror det er viktig å la et spisspar spille sammen lenge for at samarbeidet skal fungere. I FFK skifter vi jo spisser i annenhver kamp. Et lysende eksempel er Gunnarson/Nannskog. Ingen av dem var umiddelbare hitter, men de fikk god tid på seg . I jaget etter hurtige resultater glemmer vi oppskriften til suksess.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 aug 07, 09:59
Opprinnelig postet av seal_dm
 Gleder meg virkelig til kampen mot Stabæk, der han starter som makker til Tarik.

Jasså, er laget mot Stabæk allerede tatt ut??


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 28 aug 07, 10:01
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av seal_dm
 Gleder meg virkelig til kampen mot Stabæk, der han starter som makker til Tarik.

Jasså, er laget mot Stabæk allerede tatt ut??

Bare i mitt hode.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 aug 07, 10:13
Javel. Så nå har FFK sjanset nok en gang på en spiss. Det kan selvfølgelig vise seg å være et godt kjøp, men jeg er mer skeptisk til Tegström enn jeg har vært til noen av de andre spissfloppene våre. Jeg håper selvfølgelig at Tegan lykkes og gjør en god karriere her, da han i fjor viste at han har noe i seg og at han er sympatisk type. Jeg ønsker ham lykke til, selv om jeg er overmåtelig skeptisk til å betale 4 mill for denne mannen.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 aug 07, 10:17
Endret: 28 aug 07, 10:17
- Tåler å miste Tegström

Fint bilde forresten, seal_dm

---------------------------

Ære være Plankebyen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 aug 07, 10:18
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Det spiller ingen rolle om man har 1 eller 10 spisser så lenge de man har, ikke klarer å score tilfredstillende mange nok mål

Riktig det, men alle våre spisser scorer like mye eller mer enn Tegstrøm .... Håper jo han slår til men er skeptisk. Sjanse-kjøp.

 

Alle spisser er sjanse-kjøp! Olivier Ocean var bedriten en sesong for LSK før han fant seg til rette og Steffen Iversen scoret langt førre mål for VIF enn Markus Ringberg gjorde for FFK. Greit å gamble 4 mill på en spiss som faktisk har prestert bra før og som vil se på det som ett steg oppover i karrieren å spille for FFK som jeg tror er viktig.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 28 aug 07, 10:26
Endret: 28 aug 07, 10:27
... også er det vel ikke akkurat noen språkbarriere mellom treneren og spilleren.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 28 aug 07, 10:39

I mine øyne syns jeg sandefjord har forandret stilen litt da jeg mener de spilte mer på bakken i fjord, med blandt annet Buer Johannesen som balldirigent.. Det kan være en forklaring på hvorfor Tega skorer færre i år. Fredrikstad annser jeg som et mer spillende lag, og jeg har derfor tro på en fantastiksk tega-høst:)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 aug 07, 10:41

Opprinnelig postet av Kent
 Greit å gamble 4 mill på en spiss som faktisk har prestert bra før og som vil se på det som ett steg oppover i karrieren å spille for FFK som jeg tror er viktig.

Vourinnen og Gardar er vel de 2 siste eksemplene på spisser som passer til beskrivelsen...? Vi kan vel ikke si det har hjulpet på prestasjonene deres at de så FFK som et steg oppover i karrieren?
Om man ser 4 millioner isolert så er det jo ikke så mye, men når det "gambles" gang etter gang så blir det dyrt. De som kjøpes skal jo også ha lønn. Sjansen for å "vinne" øker kanskje bare man prøver ofte nok....?


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 aug 07, 10:42

Da var det offentliggjort!

Velkommen Tegström!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 aug 07, 11:31
Opprinnelig postet av ffkmats

I mine øyne syns jeg sandefjord har forandret stilen litt da jeg mener de spilte mer på bakken i fjord, med blandt annet Buer Johannesen som balldirigent.. Det kan være en forklaring på hvorfor Tega skorer færre i år. Fredrikstad annser jeg som et mer spillende lag, og jeg har derfor tro på en fantastiksk tega-høst:)

Buer Johannesen???

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 11 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f