Husk meg
Brukernavn
Passord

Andreas Tegström (28) kan bli vår nye spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 11 5

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 aug 07, 17:44

Fant dette på VG-diskusjon.

skrubbsår skrev:
Det kan umulig stemme med 5 mill.

Morgan Andersen til fredrikstad blad:

"VI hadde i utgangspunktet 3.1 millioner til kjøp av spiss, men fikk ett underskudd på ca 3 mill etter aha-konserten. Det gir 100.000 igjen til en spiss, og det begrenser selvfølgelig handlefrieheten noe, men Tegstrøm er nok innen rekkevidde.
.
Faktisk sitter jeg her med saks og limstift å gjør ferdig kontrakten"

Kommer i papirutgaven i morgen


Ja, hvis de tror de får Tegstrøm for 100.000 så begynner jeg å lure på hva Morgan Andersen egentlig går på.

Er dette noe kødd????


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 17:47
Opprinnelig postet av Patrioten

Fant dette på VG-diskusjon.

skrubbsår skrev:
Det kan umulig stemme med 5 mill.

Morgan Andersen til fredrikstad blad:

"VI hadde i utgangspunktet 3.1 millioner til kjøp av spiss, men fikk ett underskudd på ca 3 mill etter aha-konserten. Det gir 100.000 igjen til en spiss, og det begrenser selvfølgelig handlefrieheten noe, men Tegstrøm er nok innen rekkevidde.
.
Faktisk sitter jeg her med saks og limstift å gjør ferdig kontrakten"

Kommer i papirutgaven i morgen


Ja, hvis de tror de får Tegstrøm for 100.000 så begynner jeg å lure på hva Morgan Andersen egentlig går på.

Er dette noe kødd????

He he,  dem kødder med MA...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 aug 07, 17:48
Herregud... Selvfølgelig er det kødd. Tror du virkelig Morgan Andersen uttaler til FB at han sitter klar med saks og limstift?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 aug 07, 17:55
Opprinnelig postet av Patrioten

 

Er dette noe kødd????

 

Nei, er nok blodig alvor, Morgan Andersen sitter nok i intervju med Fredrikstad Blad å direkte sier at han forfalsker kontrakten....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 aug 07, 18:10
Ha ha kung, Patrioten.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 aug 07, 18:22
Go Tegstrøm! Tror han blir minst like god for FFK som han var for Sandefjord i år.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 18:28

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Go Tegstrøm! Tror han blir minst like god for FFK som han var for Sandefjord i år.

Får da håpe han blir bedre for FFK enn det han har vært for SF hittill i år...

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 aug 07, 18:31

I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

Selvpålagt straffelekse: Skriv setningen korrekt 100 ganger. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 18:33

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Go Tegstrøm! Tror han blir minst like god for FFK som han var for Sandefjord i år.

He he he, ja om han får spille så kan han vel ikke bli noe verre enn han har vært i år


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 18:34
Endret: 23 aug 07, 18:34
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

Selvpålagt straffelekse: Skriv setningen korrekt 100 ganger. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. I fjor. ...

 

Greit, neste gang må du sitte igjen


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 23 aug 07, 18:45
Opprinnelig postet av Costanza


Fofana og Gardar har bare vært i klubben noen måneder. Når man henter inn spillere (særlig fra andre land) og bruker mye ressurser på de, så er man også nødt til å gi dem god tid! Det er så ufattelig lettvint og kortsiktig å la de starte 6-7 kamper og om de ikke innfrir umiddelbart så er det opp på tribunen og ny spiss hentes inn. Vi kan ikke fortsette i det sporet. Når vi i tillegg har Brian West og Tarik Elyounoussi, utvilsomt spillere som holder høyt TL-nivå på sitt beste, så kan jeg faktisk ikke skjønne hvordan folk mener det er spiss vi trenger mest. Vi må heller jobbe med å få disse spillerne til å bli mer stabile i prestasjonene. På sine toppnivåer er dette veldig gode spisser i TL.

På venstreback synes jeg det nesten er litt utrolig at man ikke henter inn en ny spiller i sommer. Verken Multaharju eller Sjöberg er veldig komfortable i den posisjonen. Prytz er ikke god nok.

Hvorfor er det greit å bruke en nødløsning på venstreback ut sesongen? Viktigere med en spiss nummer seks?

Jeg forstår ikke den tankegangen, men kanskje er det bare meg...


Ja, vi har 5 spisser i troppen nå, men er bare to av dem som kan spille samtidig. En periode prøvde Grønhagen Fofana sammen med Tarik på topp, men de ble for lette sammen. Du nevner Tarik og West som spillere som holder høyt TL-nivå på sitt beste og Fofana som en spiller som trenger mer tid før han kan blomstre(tolker det du skrev om Fofana slikt), og jeg er enig i dette. Problemet er bare at de konkurrerer om en og samme spiss-plass. Den andre spiss-plassen må enten bekles av Gardar eller Hoås, og det er her Grønis antageligvis ønsker en forsterkning! For hverken Gardar eller Hoås er et topplag verdig i Tippeligaen. Alternativet blir da og spille med to bakromsspillere som f.eks. Tarik og Fofana, men det har vi sett tidligere at ikke fungerer. Jeg mener dermed at vi trenger en spiss som er klart bedre enn Gardar i den spissrollen han bekler, i FFKs tid i TL mener jeg helt klart at Ringberg har vært vår beste spiss i den rollen. Da mener jeg ikke at jeg ønsker Ringberg tilbake, men det sier kanskje noe om behovet for en slik type spiss! Den nye spissen vil da sannsynligvis danne spisspar med Tarik, mens Fofana, Gardar og West er utfordrere. Hoås er sannsynligvis ferdig i klubben, bare et spørsmål om når egentlig.

Når det gjelder forsterkninger ellers så er jeg helt enig i at vi trenger en venstreback, Stefanutti høres ut som et godt alternativ der. De vi har på den plassen holder hvertfall ikke TL-nivå. Hvis ikke vi får inn en forsterkning her, ja så ønsker jeg faktisk heller å se Shabani vikariere i den rollen enn noen av de tre andre(Prytz, Sjøberg el Multe) På midtbanen er vi godt besatt, men mangler noen skikkelig vinger, dog har vi likevel kvalitet på alle fire plassene og jeg syns ikke det er spesielt prekært  med å få inn forsterkninger her.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 23 aug 07, 19:13
Jeg kan ikke forstå engasjementet til alle folk her. Jeg har meget stor tro på Grønnis. Se hva mannen (jada sammen med Terje H og andre) har henta inn i år. Det er milevis forskjell på hva Grønnis vil ha og hvordan han tenker kontra hans forgjenger KTE. Grønnis er nok den beste til å bedømme om Tegstrøm passer inn eller ikke.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 07, 19:22
Opprinnelig postet av hasse33
Jeg kan ikke forstå engasjementet til alle folk her. Jeg har meget stor tro på Grønnis. Se hva mannen (jada sammen med Terje H og andre) har henta inn i år. Det er milevis forskjell på hva Grønnis vil ha og hvordan han tenker kontra hans forgjenger KTE. Grønnis er nok den beste til å bedømme om Tegstrøm passer inn eller ikke.


Tja, han traff vel ikke akkurat blink med Prytz... Det var i tillegg en spiller han kjente fra før. Tegström hadde han vel neppe hørt om før han ble FFK-trener. Men men, mannen har vist før at han vet hva han gjør, så vi får håpe og tro at han vet det nå også.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 23 aug 07, 19:44
Frisparkmålet til prytz gjør at han kan spille fast venstreback de neste 10 årene for min del ...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 20:04
Endret: 23 aug 07, 20:05

Opprinnelig postet av Svein
Frisparkmålet til prytz gjør at han kan spille fast venstreback de neste 10 årene for min del ...

Det signaturbildet gjør at dine meninger blir diskvalifisert i 10 år for min del... Vææ!

Ellers er sambo SF-patriot, og de er jo glade i Tegan`en sin, men hun forstår i og for seg at han vil flytte på seg. Virker ikke som de har troa på at SF skal klare seg iår. Jeg tror dog de kan klare seg fint utifra det løftet de har fått på sin nye hjemmebane.

Vedr. Tegan så virker han som en type som kan slå til her, med bedre spillere rundt seg, men jeg heller mot å heller bruke de vi har. Skulle ikke Gardar ha dagen så tror jeg Hoås er et bedre kort. Får heller bruke tiden frem til neste overgangsvindu fornuftig og finne en bedre spiss av samme type. Men venstreback og ving som helst kan brukes på begge sider - hva fanden nøler i efter!

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 aug 07, 20:07

Opprinnelig postet av FFK1903

Tja, han traff vel ikke akkurat blink med Prytz... Det var i tillegg en spiller han kjente fra før. Tegström hadde han vel neppe hørt om før han ble FFK-trener. Men men, mannen har vist før at han vet hva han gjør, så vi får håpe og tro at han vet det nå også.

Etter hva jeg hørte så kom Prytz med en CV som viste veldig lite skader gjennom mange år. Hva det kommer av at det første Prytz gjør i FFK er å bli skadet kan man jo undre på, men det var antagelig litt ufklaks inne i bildet der.

Mitt inntrykk er at Prytz har mye å bidra med, og egentlig holder TL-nivå når bare han er frisk og i toppform. Men når skader svekker formen hans så gjør det manglende tempoet ham svært sårbar.

Ståa er i alle fall at venstreback er vår svakeste posisjon i øyeblikket. Sånn sett er det litt vanskelig å forstå hvorfor man fokuserer primært på en spiss. Men kanskje man ikke gjør det. Det er bare det at når en journalist kan skrive "FFK jakter ny spiss" så blir det en kjempeoverskrift, mens når nyheten er "FFK signerer ny venstreback" så blir det en liten notis av det, og det først etter at alt er i boks.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 20:07
Hehe Flight - tenkte du ville like litt språkpirk!

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 aug 07, 20:11
Endret: 23 aug 07, 20:12

Opprinnelig postet av DrDRE
Hehe Flight - tenkte du ville like litt språkpirk!

Hmm. Lurer på hvordan du gjettet det...

Hadde egentlig i tankene å få til en assosiasjon til Life Of Brian og hundre ganger "romans go home"  men det har vært en for lang dag på jobb i dag. Får komme tilbake til det en annen gang.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 23 aug 07, 20:14

"Tegan" er vel ikke akkurat en drømmespiss.

Han sammen med resten av Sandefjord overrasket stort i fjor, spesielt på vårsesongen. Kanskje fordi de var undervurdert og "Tegan" var fhv ukjent og ubeskrevet i såvel fotballens verden.

Personlig må jeg bare innrømme at jeg er usikker på om hans kvaliteter vil heve FFK betraktelig. Tror nok at han vil kunne være en forsterkning i denne sesongen, men for framtiden er jeg i sterk tvil.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 aug 07, 20:51
Centurion: Romanis eunt domus? People called Romanis they go the house?

Brian: It says, "Romans go home!"

Centurion: No it doesn`t.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 11 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340