Husk meg
Brukernavn
Passord

Angrepsspiller på vei

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 07, 18:20
Er vel bare så enkelt at noen ønsker og fremstille seg som om dem  kjenner folk nært innpå folk i klubben, og det er jo forsåvidt greit det bare man ikke farer med løgn eller oppspin..

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 aug 07, 18:37
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Egentlig er det ganske utrolig at noen gidder, og at noen gidder å bry seg.

Det er to ting:

1. Oppmerksomhet

2. Muligheten til å kunne si "Hah! Hva var det jeg sa?! Lu-hu-huuusers!"

Punkt 1 er innertier. Se bare alle de meningsløse innlegga her inne, der alle håper å klare å lirke litt mer info ut av vedkommende som begynte tråden.

Punkt 2 er også innertier. Med unntak av et par sure grinebiterær vil alle "huske" at "xyz" hadde rett i at det skulle komme en spiller av X klasse og Y kaliber og Z nivå. De sure grinebiteræne vil finne frem et par innlegg der ryktemakeren har feilet - uten at det gjør noe - men massene, bøgen, den gemene hop og den halvblinde supporter vil bare huske at vedkommendes spådom var på linje med Nostradamus.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 aug 07, 18:43
Endret: 20 aug 07, 18:44

Jo, er enig med både Ebenfalk og denialsander.

Det er ikke lenger til bake enn i juni, da Wehrman var på gang, at det gikk rykter om at en spiller til av stort kaliber var på vei. Jeg prøvde å spørre om det kunne være Gashi, for det hadde jeg hørt på FB-tv. Spørsmålet ble møtt med absolutt taushet. I ettertid lurer jeg på om det ikke var den sikreste bekreftelsen man får på at man har rett i sine spekulasjoner. Men jeg skjønte ikke det da.

Men først ute med ryktet var jeg jo uansett ikke. Like bra. Det er bedre å si noe lurt til slutt enn å være først ute med tullprat.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 aug 07, 19:31
håpet på en back eller ving men tror det dukker opp en spiss ja

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 aug 07, 19:33
Tror det er Vegard Solaas

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 aug 07, 19:38
Endret: 20 aug 07, 19:39
Opprinnelig postet av paco
håpet på en back eller ving men tror det dukker opp en spiss ja

Enig. Vi har jo bare én venstreback i spillerstallen og han holder ikke mål. Vi er også veldig tynt besatt på kantene på midtbanen. Synes det er underlig at det er spiss som prioriteres, i hvert fall de navnene jeg har hørt. Jeg ville definitivt valgt å være litt mer tålmodig med de spissene vi har. I hvert fall ut sesongen. Vi trenger ikke noe desperat hastekjøp av en spiss i sommer også. Men i den byen her så eier jo ikke folk tålmodighet når det gjelder spisser, så jeg er ikke akkurat overrasket. Og spissplass er vel akkurat den posisjon hvor det er mest viktig å få litt tillit over tid for å prestere og score mål. Jeg tror det kan gi god betaling på litt lenger sikt å bruke de spennende spissene vi allerede har. Det bor mye fotball i samtlige!

Så bør heller ledelsen fokusere på å skaffe litt kvalitet på kantene i stedet, både i forsvar og på midtbane. Et fint sted å starte er å overtale Shane Stefanutto...

Men i likhet med paco så tror/frykter jeg at det er en spiss som eventuelt vil dukke opp på tampen av dette vinduet, og dessverre ikke en spiss jeg tror vil heve laget.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 aug 07, 07:35

Sundgot ikke til salgs

ÅRÅSEN:

Fredrikstad er på jakt etter ny spiss. Etter det RB-sporten kjenner til er Arild Sundgot en mann det snakkes om i plankebyen.

www.rb.no/lsk-magasinet/article2939515.ece

Det var synd, han hadde vært en bra forsterkning.

 


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 21 aug 07, 09:25

Helt enig i Costanza!

La Start i desperasjon bruke penger på en gammel mann og en drittsekk (Årst og Hulsker)! Vi er i en situasjon hvor vi ikke bør gjøre noe desperat, men heller prøve å tenke litt langsiktig istedenfor å bruke penger på en "quick win".

La spissene våre få ro, og kjøp inn en venstreback og eventuellt en vingtype. Vi scorer nok mål, og har vi litt tolmodighet med de spissene vi har vil de få nettkjenninger, det er jeg overbevist om.

Når det er sagt, klarer de å dra i land en storfisk i Steffen Iversen eller Nannskog klassen på 20-25 år så er det greit å si "løp og kjøp". Men en kar på godt over 30 som ikke er å finne på scoringstoppen i en god liga....da bør vi vente. Ha litt is i magen, spar penger til en regnværsdag :-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 aug 07, 09:38
Opprinnelig postet av Frode

Helt enig i Costanza!

La Start i desperasjon bruke penger på en gammel mann og en drittsekk (Årst og Hulsker)! Vi er i en situasjon hvor vi ikke bør gjøre noe desperat, men heller prøve å tenke litt langsiktig istedenfor å bruke penger på en "quick win".

La spissene våre få ro, og kjøp inn en venstreback og eventuellt en vingtype. Vi scorer nok mål, og har vi litt tolmodighet med de spissene vi har vil de få nettkjenninger, det er jeg overbevist om.

Når det er sagt, klarer de å dra i land en storfisk i Steffen Iversen eller Nannskog klassen på 20-25 år så er det greit å si "løp og kjøp". Men en kar på godt over 30 som ikke er å finne på scoringstoppen i en god liga....da bør vi vente. Ha litt is i magen, spar penger til en regnværsdag :-)

Amen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 aug 07, 09:46

Spissene til FFK scorer OK med mål og skaper BRA med målsjanser. Det vil si at de spissene vi har har potensiale til å score BRA med mål når de får litt mere marginer og ro foran mål. Det kan skje når som helst om de fortsetter å få tillitt og ingen ting hadde gledet meg mer enn to +/- 20 år gamle spisser bøtter inn mål for FFK i fremtiden(Tarik og Fofana). Disse to har ALT som skal til for å bli blandt de 5 beste spissene i Tippeligaen allerede neste sesong om de fortsatt får tillitt av Grønhagen. Neste problem blir å beholde de men Tippeligaen er (heldigvis) ikke noe attraktivt marked fortiden så disse to skal bli virkelig gode før de store klubben for alvor blir interesserte.

Får FFK napp hos et virkelig stjerneskudd er saken en annen men det er ingen grunn til å hente en ny Toth, Hoås, Heavy eller Johanson.

Sungodt - tja/ja.

Karadas - tja/ja.

De representerer realistisk sett det høyste nivå av spillere som potensielt kan være aktuelle for FFK tror jeg. Men de hadde nok også forsterket laget på kort sikt.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 07, 11:03
Opprinnelig postet av Kent

Spissene til FFK scorer OK med mål og skaper BRA med målsjanser.

Nei, jeg synes ikke spissene til FFK scorer OK med mål. FFK scorer nesten OK med mål (det er bare 5 lag med færre scorede mål), men spissene scorer ikke nok.

Av 24 mål har spissene scoret 11 - ca. 44%. Jeg mener at spissene i et lag bør ligge på 60-65% - avhengig av om det er en spiss eller ikke som tar straffer. 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 11:08
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Kent

Spissene til FFK scorer OK med mål og skaper BRA med målsjanser.

Nei, jeg synes ikke spissene til FFK scorer OK med mål. FFK scorer nesten OK med mål (det er bare 5 lag med færre scorede mål), men spissene scorer ikke nok.

Av 24 mål har spissene scoret 11 - ca. 44%. Jeg mener at spissene i et lag bør ligge på 60-65% - avhengig av om det er en spiss eller ikke som tar straffer. 

 

Hvis FFK ønsker å bli et topplag,så må vi score like mye som f.eks. Brann og RBK gjør år etter år,og i tillegg holde tett bakover.Da holder ikke den målscoren vi har nå,desverre

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 aug 07, 11:15
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hvis FFK ønsker å bli et topplag,så må vi score like mye som f.eks. Brann og RBK gjør år etter år,og i tillegg holde tett bakover.Da holder ikke den målscoren vi har nå,desverre


Men kanskje vi skal gi dem litt mer tid for å se om en av de kanskje kan utvikle seg til å bli en toppscorer? Jeg synes for vi en gangs skyld er i en posisjon hvor det er mulig å tenke litt langsiktig, og når vi har såpass spennende spisstyper i stallen så synes jeg vi skal benytte oss av den muligheten. Så kan vi i mellomtiden istedet hente inn fornuftige forsterkninger i posisjoner hvor vi er enda tynnere besatt. For eksempel Shane Stefanutto. Man blir ikke et topplag av å bruke midtstoppere og midtbanespillere på venstreback heller...

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 aug 07, 11:43
Enig med alle som heller vil ha venstreback og vinger..

Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 21 aug 07, 13:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Så vidt jeg har set, og kan vurdere, er Adriano mye mer enn "grei". Jeg synes han ser ut som en potensiell klassespiller som for tiden spiller på et for dårlig lag til å komme fullt til sin rett. Med andre ord en spiller som kanskje kunne være interessant for FFK.


Med grei mente jeg at han ikke hever angrepet vårt nevneverdig,bare for å presisere det...
men etter å ha tenkt litt er jeg enig med deg.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 07, 14:53

Opprinnelig postet av Costanza

Men kanskje vi skal gi dem litt mer tid for å se om en av de kanskje kan utvikle seg til å bli en toppscorer? Jeg synes for vi en gangs skyld er i en posisjon hvor det er mulig å tenke litt langsiktig, og når vi har såpass spennende spisstyper i stallen så synes jeg vi skal benytte oss av den muligheten. Så kan vi i mellomtiden istedet hente inn fornuftige forsterkninger i posisjoner hvor vi er enda tynnere besatt. For eksempel Shane Stefanutto. Man blir ikke et topplag av å bruke midtstoppere og midtbanespillere på venstreback heller...

Er helt enig når det gjelder det å prioritere back/flanke-spiller, men det mener like fullt det vil være naturlig å forsterke med en solid spiss også.

Tarik hadde jo en knallåpning i vår, men dabbet av etterhvert. Fofana har vel ikke hatt hverken en knallåpning eller fortsettelse.

Men, det er hevet over enhver tvil, mener jeg, at disse to spillerne har et stort potensiale.

Hoås? Stort potensiale, men virker umotivert og uinspirert.

West? Med mindre han finner tilbake litt av farten sin er han nok ikke av det nivået vi behøver.

Gardar? Overrasket positivt i et par kamper. Etter det har det ikke vært rare greiene.

Vuorinen? Blir kanskje solgt hvis han gjør det bra? Spennende type, men jeg ser liksom ikke vår kommende storscorer her heller.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 aug 07, 15:14

Opprinnelig postet av Frodal
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Så vidt jeg har set, og kan vurdere, er Adriano mye mer enn "grei". Jeg synes han ser ut som en potensiell klassespiller som for tiden spiller på et for dårlig lag til å komme fullt til sin rett. Med andre ord en spiller som kanskje kunne være interessant for FFK.


Med grei mente jeg at han ikke hever angrepet vårt nevneverdig,bare for å presisere det...
men etter å ha tenkt litt er jeg enig med deg.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 aug 07, 15:40

Ikke at jeg tror det er sannsynlig, men hvis dere hadde valget mellom to spillere: Kone >|< Bjørkøy ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 21 aug 07, 15:44
Opprinnelig postet av Shadar

Ikke at jeg tror det er sannsynlig, men hvis dere hadde valget mellom to spillere: Kone >|< Bjørkøy ?

 

Jeg ville valgt Bjørkøy. Hvorfor? Fordi vi vet at han leverer for FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 07, 16:17
Opprinnelig postet av Shadar

Ikke at jeg tror det er sannsynlig, men hvis dere hadde valget mellom to spillere: Kone >|< Bjørkøy ?

Blir så innihampen umulig å sammelikne spillere som ikke spiller på samme posisjon på banen. Hva med:

Kone eller Tarik?
Sappara eller Jonna?

Da blir det lettere å sammenlikne, men fortsatt umulig å velge. Jonna vet vi funker på FFK. Han scorer mål og gjør jevn over bra kamper. Sappara vet vi funker på RBK. Men ville han fungert hos oss? Tarik svinger mer i prestasjonene, men det gjør vel Kone også...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f