Husk meg
Brukernavn
Passord

Angrepsspiller på vei

Flat Trådet Nøstet
Totalt 11 sider Alle

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 00:35
Endret: 27 aug 07, 14:59
Det er snakk om en spiss. Gener fra Brasil. Kommer enten i dette eller neste overgangsvindu.
Fant ikke ryktetråd, så jeg startet denne.

---------------------------

Gashi!


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 aug 07, 00:38
Du kan kanskje begynne med å fortelle hvor du har dette fra? Lite troverdig om du ikke har noe mer enn dette.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 aug 07, 00:38
Det er jo fint å høre. ser vi hva brasse betyr for Aalesund så ville jeg hatt en sånnen

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 aug 07, 00:40
Opprinnelig postet av keiko99
Det er jo fint å høre. ser vi hva brasse betyr for Aalesund så ville jeg hatt en sånnen


Du husker vel Welton Melo ?? Er ikke gull alt som kommer fra Brasil keiko99.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 aug 07, 00:44
ikke alt er gull det er sant, men nå sa jeg at jeg ville ha en som er lik han i Aalesund da   Uansett vi for vente å se om han som startet tråden kommer med noe mere som virker sikkert

---------------------------

http://keiko99.net


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 aug 07, 01:12

Opprinnelig postet av keiko99
ikke alt er gull det er sant, men nå sa jeg at jeg ville ha en som er lik han i Aalesund da   Uansett vi for vente å se om han som startet tråden kommer med noe mere som virker sikkert

Han brassen i AaFK har jo ikke scoret noe mer enn Gardar gjorde på sine første kamper. Vil ikke utrope han til verken det ene eller det andre enda jeg da...Det er som sagt langt fra nok å være fra Brasil. Eksempler på det i TL... Martins i B/G derimot...men er kanskje ikke brasse han?

Ellers er tråden passe tynn. Ingen dokumentasjon overhodet...


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 01:20
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
Det er jo fint å høre. ser vi hva brasse betyr for Aalesund så ville jeg hatt en sånnen


Du husker vel Welton Melo ?? Er ikke gull alt som kommer fra Brasil keiko99.


Jeg husker godt det siste Welton Melo gjorde før han dro, han storspilte.

---------------------------

Gashi!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 01:25
Opprinnelig postet av HotDream

Ellers er tråden passe tynn. Ingen dokumentasjon overhodet...



Det er da ikke så lett å dokumentere rykter, vil heller ikke navngi personen jeg har dette fra.
Jeg har fått mye som har klaffet fra denne personen før, men ikke ta det for å være 100% korrekt.
I følge denne personen skal spilleren allerede ha signert, noe jeg tviler på, da dette ikke akkurat er noe å holde skjult.

---------------------------

Gashi!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 aug 07, 01:46
Endret: 15 aug 07, 01:46
Opprinnelig postet av T.Olsen
Jeg husker godt det siste Welton Melo gjorde før han dro, han storspilte.



Hehe. Melo storspilte mens Bjørkøy er elendig?

Bjørkøy hadde vært en bedre spiss enn Melo. Melo storspilte aldri selv om han scorte noen mål på slutten av sin FFK karriere.
 
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 01:56
Endret: 15 aug 07, 01:56
Mulig, men jeg husker bare en av hans siste scoringer, en skikkelig perle der han rundet keeperen og satte ballen i åpent mål. Ergo, han storspilte på slutten.. he..he...  
La oss ikke gå over til Bjørkøy-prat i denne tråden også

---------------------------

Gashi!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 aug 07, 02:03
Jeg må få dra inn Bjørkøy i diskusjonen når du mener han er elendig mens Melo storspilte. Din fotballforståelse, eller mangel på sådan, er ikke veldig imponerende.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 02:14
Jeg husker Melo`s siste scoring, den var imponerende. Jeg husker Bjørkøy`s siste scoring, den var imponerende. Det jeg derimot gjør, er å huske Bjørkøy`s siste kamper, ikke særlig imponerende.
Ser gjerne han starte på Torsdag, men da som sentral, han har ikke noe å gjøre på kanten.

Punktum, ferdig, ok?

Andre som har hørt om denne mannen fra Brasil?

---------------------------

Gashi!


supportern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 mar 07
Innlegg: 14

Lagt til: 15 aug 07, 10:08
Drit i denne hakkingen på T.Olsen, morro at han legger ut det han hører vel??
Men skal vi ha enda en non EU bør han jaggu være sinnsyk god også.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 15 aug 07, 10:31
De har vel egentlig sagt at de er på utkikk etter en norsk spiss, og ikke en non EU. Men det hadde vært knall å fått en god spiss før dette vinduet stenger...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 aug 07, 11:00
Jeg kan ikke for øyeblikket se noen Norsk ledig spiss til fornuftig pris i Norge eller utlandet. Det er da ikke overaskende at FFK ser utenlands. Brasil er da et land med et uttall av spisser som kan gjøre en god jobb i FFK. Skulle ikke forundre meg om det da handler om en brasileaner som spiller/har spillt i Europa. Mulig også i Scandinavia? Kanskje en som har spillt i Aalesund he he he....

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 07, 13:17
Kommer det ennå en spiller så er han ihvertfall ikke Brasilianer

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 aug 07, 14:15
Opprinnelig postet av paco
Kommer det ennå en spiller så er han ihvertfall ikke Brasilianer


Det trenger heller ikke spissen T. Olsen snakker om være, at han har gener fra Brasil kan være så mangt. VG og andre suppeaviser omtaler jo amerikanske kjendiser med en fjern firmening fra Norge som en med norske gener ;)

Skulle det vise seg at vi får en spiss som faktisk forsterker laget så syns i hvert fall jeg at dette overgangsvinduet har innfridd over all forventning!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 aug 07, 14:58
Får FFK inn en spiss av bra TL kvalitet har de gjort en fremragende jobb på spillermarkedet i sommer

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 07, 15:00
Opprinnelig postet av dracula
Får FFK inn en spiss av bra TL kvalitet har de gjort en fremragende jobb på spillermarkedet i sommer
Jeg mener de allerede har gjort en fremdragende jobb

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 aug 07, 16:27

[Kanskje en som har spillt i Aalesund he he he....[/quote]

han vil jeg ikke ha hit engang. er for mye tull med han der.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 aug 07, 18:01
Du bør jo ikke navngi personen, men du kan jo si hvor han jobber hen. Feks er det et styremedlem i FFK, eller admin dir i FFK, eller hovedtrener for FFK ol.  Du får ikke mye tillit her inne hvis du ikke sier litt om kilden din, grunnet alle de grunnløse ryktene som har vært fremstilt her det siste året...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 aug 07, 18:08

Opprinnelig postet av Bob Page
Du bør jo ikke navngi personen, men du kan jo si hvor han jobber hen. Feks er det et styremedlem i FFK, eller admin dir i FFK, eller hovedtrener for FFK ol.  Du får ikke mye tillit her inne hvis du ikke sier litt om kilden din, grunnet alle de grunnløse ryktene som har vært fremstilt her det siste året...

Man er jo dum, hvis man skulle gjøre som du foreslår her. Tror du virkelig noen vil tipse T Olsen igjen da?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 15 aug 07, 18:09

[  Du får ikke mye tillit her inne hvis du ikke sier litt om kilden din, grunnet alle de grunnløse ryktene som har vært fremstilt her det siste året...[/quote]

Dette er vel et til :(


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 aug 07, 18:11
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Bob Page
Du bør jo ikke navngi personen, men du kan jo si hvor han jobber hen. Feks er det et styremedlem i FFK, eller admin dir i FFK, eller hovedtrener for FFK ol.  Du får ikke mye tillit her inne hvis du ikke sier litt om kilden din, grunnet alle de grunnløse ryktene som har vært fremstilt her det siste året...

Man er jo dum, hvis man skulle gjøre som du foreslår her. Tror du virkelig noen vil tipse T Olsen igjen da?

Han bør jo ikke si at det er admin dir da, men feks en person høyt plassert i FFK eller FFK-systemet. Ifølge det han sier kan det jo være alt fra en person på gata til Morgan himself..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 07, 19:58

Opprinnelig postet av Bob Page
Han bør jo ikke si at det er admin dir da, men feks en person høyt plassert i FFK eller FFK-systemet. Ifølge det han sier kan det jo være alt fra en person på gata til Morgan himself..

Hvis du hadde jobbet i "FFK-systemet", der kanskje ikke mer enn en håndfull personer vet noe om dette, og du hadde blitt omtalt som "en i FFK-systemet" på et rykteforum - tror du virkelig at du hadde fortalt noe hemmelig til T.Olsen seinere?
 
Neppe.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 aug 07, 22:02
Denne tråden er fullstendig tåpelig. Snakker om å koke suppe på en spiker...

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 22:14
Opprinnelig postet av Bob Page
Du bør jo ikke navngi personen, men du kan jo si hvor han jobber hen. Feks er det et styremedlem i FFK, eller admin dir i FFK, eller hovedtrener for FFK ol.  Du får ikke mye tillit her inne hvis du ikke sier litt om kilden din, grunnet alle de grunnløse ryktene som har vært fremstilt her det siste året...


Tidligere har jeg fått informasjon innen fra FFK-systemet, men nå er det potte tett der. Dette har jeg fra en som vanker mye med personer som vet mye.

---------------------------

Gashi!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 aug 07, 22:51
Dvs info fullstendig uten tyngde og troverdighet da.... Ikke misforstå, jeg håper du får rett, men som sagt av HotDream litt over, som å koke suppe på en spiker.. 

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 15 aug 07, 23:04
Enig, men det var noe jeg hørte, og jeg valgte å dele det med dere.
Enig at det er unødvendig å lage en egen tråd, men jeg fant ikke ryktetråden, det skulle vært skrevet der.

---------------------------

Gashi!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 aug 07, 23:16
Endret: 15 aug 07, 23:18

Jeg snakket med en bekjent av meg i kveld som også hadde hørt rykter om en ny spiss, kanskje det kan bli en god suppe likevel og da med kraftig i  ?

Bare det ikke er en som har lest det her inne?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 aug 07, 23:22
Endret: 15 aug 07, 23:23

Opprinnelig postet av T.Olsen
Enig, men det var noe jeg hørte, og jeg valgte å dele det med dere.
Enig at det er unødvendig å lage en egen tråd, men jeg fant ikke ryktetråden, det skulle vært skrevet der.

 

Helt greit for min del at det ble startet en tråd, jeg fant den gamle ryktetråden (del 2), men ser ikke helt vitsen med å dra den frem ettersom siste svar var 1. april.Diskusjonen hadde sikkert kommet til å vandret ut på en av de tidligere postene uansett. Skulle det dukke opp flere rykter nå som overgangsvinduet stenger, så får vi heller lage en ryktetråd del 3. Det beste hadde sikkert vært å startet opp en ny hver gang et nytt overgangsvindu startet.

Jeg syns heller ikke det er noe å mase om kilder etc angående rykter. For mye pepper fra andre brukere og de som har informasjon vegrer seg mot å skrive noe som helst på forumet hva nye spillere angår da de vet hva som venter dem av kritikk. Ta ryktetrådene med en klype salt så går alt så meget bedre, hadde det dukket opp en tråd tre, fire ganger hver uke så hadde det vært et problem. Nå ser i hvert fall jeg det kun som et frisk bris ;)

Det var min personlige mening om tråden.

Hva gjelder ryktet om spillere er jeg i grunn tvilende til om det skulle dukke opp en ny klassespiller nå, tror investorpoolen og Høili har svidd av nok penger nå, selv om salget av Bertie sikkert ga noen kroner i kassen umiddelbart også. Tror vi skal være særdeles fornøyd med forsterkningene vi har fått, så får vi heller vente til neste sesong med å forsterke med mer kvalitet!

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 aug 07, 07:10

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 aug 07, 07:40
Kanskje Arild Sundgot i LSK hadde vært no?? Han spiller jo ikke akkurat fast i start 11`ern der....

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 aug 07, 07:45

Opprinnelig postet av GurrBass
Kanskje Arild Sundgot i LSK hadde vært no?? Han spiller jo ikke akkurat fast i start 11`ern der....

Tror ikke vi skal se for oss at noen Norske klubber vil leie ut en spiss som går rett inn og forsterker FFK. FFK ser nok utenfor landegrensene.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 aug 07, 08:06
Kanskje de ønsker å få til en slik avtale vi har med Johan Sjøberg, utlån med oppsjon på kjøp?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 aug 07, 08:13

Opprinnelig postet av Patrioten
Kanskje de ønsker å få til en slik avtale vi har med Johan Sjøberg, utlån med oppsjon på kjøp?

Vi har vel nok lettbeine, unge og lovende spisser i FFK. Det er en etablert og robust spiss FFK trenger. En Iversen/Ocean type.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 aug 07, 08:28
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av Patrioten
Kanskje de ønsker å få til en slik avtale vi har med Johan Sjøberg, utlån med oppsjon på kjøp?

Vi har vel nok lettbeine, unge og lovende spisser i FFK. Det er en etablert og robust spiss FFK trenger. En Iversen/Ocean type.

 

Hva har det med saken å gjøra.. Patrioten skreiv at det kanskje var en lik avtale som vi har med Sjøberg klubben jobber for å få til og det trur jeg det er..

 

Likte godt det Høili sa idag og er glad han ser akuratt det samma som meg å flere her inne, det er spiss vi trenger nå!!!

Vi trenger værtfall en type som Sundgodt, mye tyngde og veit hvor målet står!! Men tviler på at det er Sundgodt det er snakk om, blir dumt å hente enda en spiss som har spilt uefa, hvis vi skulle komma videre da..


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 16 aug 07, 08:37

Opprinnelig postet av Patrioten
Kanskje de ønsker å få til en slik avtale vi har med Johan Sjøberg, utlån med oppsjon på kjøp?

ja, hvis det er snakk om en utlaånsavtale, får jeg virkelig håpe det. ellers er det bedre å gi spilletid til de som er i stallen per dags dato.

jeg ønsker ikke å se at vi spiller f.eks arild sungodt så god at han kan bli solgt til utlandet for så å stå tomhendte igjen før neste sesong.

---------------------------

med ffk til champions league!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 aug 07, 09:11
Endret: 16 aug 07, 09:14
Opprinnelig postet av ffkmufc

Hva har det med saken å gjøra.. Patrioten skreiv at det kanskje var en lik avtale som vi har med Sjøberg klubben jobber for å få til og det trur jeg det er..

Sorry, leste innlegget til Patrioten en smule feil....

Jeg håper vi heller kommer dit LSK er. De henter unge Norske spillere på vei inn på landslaget og signerer de for 5 år. Brenne, Riise, Johnsen etc. Det er lagbygging. Ikke stadig å leie spillere for å se om de er gode nok til å kjøpe...

Kjøpet og signeringen av Gashi var således ett skritt i riktig retning. Slike signeringer er velkommne! Den neste kan godt hete Karadas :)

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 aug 07, 09:45
Scorer ikke så mye Karadaz vel...?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 07, 09:49
Han er rett type for FFK ihvertfall, spillt i Bran og RBK, CL erfaring. Spillt i Portugaø, England og Tyskland, samt tidligere U21 kaptein og har A-Landskamper, skårer ikke alværdens med mål, men er konge på hodet og har sterkt vinner instink. Kanskje han til og med klarer og få Kvisvik til og trene litt hardere

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 07, 09:55
FFK jakter på en ny spiss ja i dette vinduet men jeg hadde håpet på en v.back eller en ving fremfor spiss menmen

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 aug 07, 10:10
Endret: 16 aug 07, 10:11

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Han er rett type for FFK ihvertfall, spillt i Bran og RBK, CL erfaring. Spillt i Portugaø, England og Tyskland, samt tidligere U21 kaptein og har A-Landskamper, skårer ikke alværdens med mål, men er konge på hodet og har sterkt vinner instink. Kanskje han til og med klarer og få Kvisvik til og trene litt hardere

Han har bra CV ja, men hvem skal score målene til FFK? Sjanser skaper vi jo nå også, men vi mangler en som kan sette dem.

Er forøvrig ganske lei av at  "noen" ikke klarer å skrive et innlegg uten å gi "et spark" til/om Raymond. Er det nødvendig?

Er forøvrig ganske enig med paco for en gang skyld....


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 aug 07, 12:16
Det står mellom 2 personer. Den ene uten uefa spill den andre med. Går FFK videre blir det den ene og ikke den andre. Kunne ikke dy meg med femstillingen og ordspråket. Men det er det jeg vet og det kommer fra 9-7-5-7-7-4.  5-7-7-9-5. Stikk den dere.

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 16 aug 07, 12:31
Spennende!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 aug 07, 12:39

Opprinnelig postet av 1947modell
og det kommer fra 9-7-5-7-7-4.  5-7-7-9-5. Stikk den dere.

T9-kode, eller?

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 16 aug 07, 14:48

Opprinnelig postet av paco
FFK jakter på en ny spiss ja i dette vinduet men jeg hadde håpet på en v.back eller en ving fremfor spiss menmen

 

kunne knapt ha vært mer enig. takk høili for alt han har bidratt til med i klubben,men å kalle FFK stallen for komplett når vi har backer som bl.a multaharju viser hans evne på det forballfaglige.....en ny vback burde vært pri1. så en ving. så en spiss, vi har jo endelig klart å kvitte oss med noen av de der fremme!!men HVIS det kommer en spiss inn nå så SKAL det være en som er vesentlig bedre enn gardar, west og fofana....

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 07, 15:00
Kan den koden utdypes?? Hehe..

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 aug 07, 15:21
Opprinnelig postet av paco
FFK jakter på en ny spiss ja i dette vinduet men jeg hadde håpet på en v.back eller en ving fremfor spiss menmen


Jøss, var det ikke du som bombastisk for kort tid siden sa at ingen flere spillere kommer i dette vinduet, og at FFK-stallen er komplett? ;)

Jeg vil enten ha en spiller som har prestert godt over tid nå, fremfor en som kan slå til i hvert fall, de har vi mange nok fra før i stallen. Skal vi først ha en hodesterk spiller, så ville jeg også hatt bedre kantspillere som kommer seg ned til dødlinja oftere og som får slått inn bedre innlegg. Først da får vi fullt utbytte av en hodesterk spillere som angrepsvåpen.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 07, 15:53
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av paco
FFK jakter på en ny spiss ja i dette vinduet men jeg hadde håpet på en v.back eller en ving fremfor spiss menmen


Jøss, var det ikke du som bombastisk for kort tid siden sa at ingen flere spillere kommer i dette vinduet, og at FFK-stallen er komplett? ;)

Jeg vil enten ha en spiller som har prestert godt over tid nå, fremfor en som kan slå til i hvert fall, de har vi mange nok fra før i stallen. Skal vi først ha en hodesterk spiller, så ville jeg også hatt bedre kantspillere som kommer seg ned til dødlinja oftere og som får slått inn bedre innlegg. Først da får vi fullt utbytte av en hodesterk spillere som angrepsvåpen.
Jo og det var FFK ledelsen også men når det plutselig skulle dukke opp x antall mill så forandrer vel den saken seg eller? Blir du bedt med på sydentur men må takke nei på grunn av økonomien så plutselig så vinner du 50 tusen i tipping så kansje forandrer saken seg eller?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 aug 07, 16:05
Opprinnelig postet av paco
Jo og det var FFK ledelsen også men når det plutselig skulle dukke opp x antall mill så forandrer vel den saken seg eller? Blir du bedt med på sydentur men må takke nei på grunn av økonomien så plutselig så vinner du 50 tusen i tipping så kansje forandrer saken seg eller?


Det er litt av poenget mitt også. Det lønner seg sjeldent å hevde en ting før det er sikkert. Å skrive gjentatte ganger at stallen er komplett og avslå alle spillerrykter fra andre brukere med at det ikke kommer flere spillere, gjør fallhøyden stor.

– Vi prater om det hver dag, men vi har ikke økonomi til det nå.

Dette sier Høili selv til FB, det er ingenting her som tilsier at de har fått x antall millioner mellom hendene akkurat nå? Situasjonen har vel vært den samme siden du skrev at ingen flere spillere kommer? Eller har du fått nyss om at det brått har kommet mange millioner på bordet? Eller er det salget av Bertie som har gitt frihet til å handle igjen?

Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 17 aug 07, 13:02
Nå vil til og med spissene ha ny spiss:

www.vg.no/pub/vgart.hbs

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 aug 07, 13:11
Opprinnelig postet av Frodal
Nå vil til og med spissene ha ny spiss:

www.vg.no/pub/vgart.hbs


He he, denne var vel litt sleip av Tarik:

- Jeg synes Gardar har klart seg veldig bra. Men en mer rutinert spiss tror jeg hadde vært bra, sier Elyounoussi til VG Nett.

Tarik selv har ikke scoret på åtte kamper (dog noen av kampene som kantspiller), men sier vel indirekte at det er Gardar som er problemet og som burde ha scoret flere, og ser seg selv som en selvfølge på laget.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 aug 07, 13:49
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Frodal
Nå vil til og med spissene ha ny spiss:

www.vg.no/pub/vgart.hbs


He he, denne var vel litt sleip av Tarik:

- Jeg synes Gardar har klart seg veldig bra. Men en mer rutinert spiss tror jeg hadde vært bra, sier Elyounoussi til VG Nett.

Tarik selv har ikke scoret på åtte kamper (dog noen av kampene som kantspiller), men sier vel indirekte at det er Gardar som er problemet og som burde ha scoret flere, og ser seg selv som en selvfølge på laget.
Gardar er en bedre spiss enn Tarik

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 17 aug 07, 14:52

Opprinnelig postet av paco
Gardar er en bedre spiss enn Tarik

Yeah right...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 17 aug 07, 15:14
Veldig uenig!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 07, 15:38
Endret: 17 aug 07, 16:05

Opprinnelig postet av paco
Gardar er en bedre spiss enn Tarik


Kan du ikke vær så snill å ikke tenke utifra Morgan, hver gang du skal mene noe? Gardar var det Morgan som fant, og dem subjektive meningene dine er alltid gjennomsyret av det. Noen ganger blir det bare for dumt......

            Tarik er også en helt annen spisstype enn Gardar og direkte sammenligne blir også feil. Dessuten lettbeinte spisser har vi nok av. Der vi har størst forbedringspotensiale er i rollen til Gardar, en sterk target man med øye for mål...


Mod: Fjernet unødvendige siteringer, sitér kun det som skal svares på


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 17 aug 07, 16:21

Gardar er en bedre spiss enn Tarik[/quote]

faktisk enig med deg der nå om dagen. mener gardar har spilt mye bedre de 5-6 siste kampene. men han slår ikke en tarik i form. da er tarik morsom å se på. håper han finner tilbake noe av det gode spillet han hadde de første 6-7 kampene.


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 17 aug 07, 16:32
Opprinnelig postet av paco
Gardar er en bedre spiss enn Tarik


l

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 aug 07, 17:27

Tarik kan værtfall bli 10 ganger bedre enn Gardar... Og du som vil bruke Fofana fordi han kan bli god, må vel mene det samme om Tarik eller...? 

 

Gardar holder dessverre ikke høy TL standard.. Det kommer nok snart en ny spiss som skal ta over for han..


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 aug 07, 22:00
Opprinnelig postet av ffkmufc

Tarik kan værtfall bli 10 ganger bedre enn Gardar... Og du som vil bruke Fofana fordi han kan bli god, må vel mene det samme om Tarik eller...? 

 

Gardar holder dessverre ikke høy TL standard.. Det kommer nok snart en ny spiss som skal ta over for han..

 

Pr idag fungere ikke angrepsspillet vårt på en måte som er fordelaktig for Gardar. Helt klart at han har avslutteregenskaper, men sitter med et inntryk av noe uforløst ved han om dagen. Vile allikevel foretrukket en Shane Staefanutto fremfor ny spiss.

Rart egentlig at ikke poolen, trener og støtteapparat ser det. Eller er det poolen som styrer hvilke typer vi skal ha inn?? Ser de ikke mangelen på kantspillere på v.b og høyre k? Hva med en offensiv høyre back som kunne kompensert for Bjørkøys manglende spisskompetanse?

 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 aug 07, 01:21
Gardar er sterkere,bedre ro,bedre ballkontroll,bedre i lufta,bedre mottak pr dags dato

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 18 aug 07, 01:52

Opprinnelig postet av paco
Gardar er sterkere,bedre ro,bedre ballkontroll,bedre i lufta,bedre mottak pr dags dato

 

Bedre ballkontroll? Nå er du på feil jorde paco..


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 aug 07, 07:28
Tarik er totalt ute av form. Det samme er Fofana (men det har han jo vært hele sesongen). Gardar er ikke en bedre fotballspiller enn Tarik, men synes han gjør mer ut av seg på laget nå enn det Tarik gjør. Tror Tarik ville hatt godt av 2-3 kamper på benken - han er ikke god nå

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 aug 07, 09:12
Grunnen til at de kanskje heller ønsker seg en spiss nå, er at de endelig har tettet bakover, så det mangler først å fremst å skore målene. Ikke at det er så langsiktig tenkt da...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 aug 07, 09:22
Endret: 18 aug 07, 09:28
Opprinnelig postet av Shadar

Opprinnelig postet av paco
Gardar er sterkere,bedre ro,bedre ballkontroll,bedre i lufta,bedre mottak pr dags dato

 

Bedre ballkontroll? Nå er du på feil jorde paco..

Når det gjelder nivået til Tarik så tror jeg det er lett å gå litt i surr med hva han pr dags dato er og hva han med overveiende sannsynlighet ligger an til å bli. Til å være en norsk 19-åring er Tarik uvanlig god og ekstremt lovende. Når Tarik er 27 kan han ha blitt eksepsjonelt god. Men han er ikke det i dag. Han er fremdeles for ung, for lett, for ujevn og ustabil i prestasjonene. Likefullt er han som sagt uvanlig god for alderen.

Gardar er tross alt mer ferdig utviklet som spiller. Han kommer aldri til å bli så god som alt tyder på at Tarik vil bli, men enn så lenge er det de gamle som er eldst. Så lenge det varer.

For å holde seg til tråden, så ønsker jeg meg Sandefjords Adriano. Var og så Sandefjord-FFK, og ble mektig imponert. Det lille jeg har sett av ham fra andre kamper har også vært overbevisende. Solid fysikk, teknikk, overblikk, etc. Fikk inntrykk av at Adriano betyr like mye for Sandefjords offensive spill som Rajo betyr for oss defensivt. Sandefjord er neppe interessert i å slippe Adriano nå, men nå kan det skje at Sandefjord rykker ned, og da kan mulighetene åpne seg for neste sesong.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 aug 07, 09:51

Adriano er ikke spilleren vi trenger. Vi skal ha en yngere, bedre spiss... vi skal på toppen av tippeligaen, da skal vi ikke handle rasket fra de som rykker ned ..

 

Vi skal ha en goalgetter ala helstad...Det er vel derfor det ikke har kommet no spiss og...de finner ikke noen som er gode nok...

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 10:03
Endret: 18 aug 07, 10:03
Opprinnelig postet av Lex

 Vi skal ha en goalgetter ala helstad...

Det går flere sesonger mellom hver gang Helstad er en goalgetter. Skal vi ha en spiss, så bør vi kjøpe en som leverer hver sesong. Er imidlertid ikke lett å finne en sånn.....

Tror en god venstreback med hurtighet og god passningsfot ville styrke det offensive i laget samtidig som det defensive blir styrket.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 aug 07, 10:06
Opprinnelig postet av Lex

Adriano er ikke spilleren vi trenger. Vi skal ha en yngere, bedre spiss... vi skal på toppen av tippeligaen, da skal vi ikke handle rasket fra de som rykker ned ..

 

Vi skal ha en goalgetter ala helstad...Det er vel derfor det ikke har kommet no spiss og...de finner ikke noen som er gode nok...

Tror ikke Helstad hadde gjort så mange flere mål enn Gardar slik FFK spiller,kan ikke akkurat si at Gardar har fått så mange målsjanser selv om han ligger på rett sted til rett tid.FFK spiller fotball på en måte som gjør at det blir flere målscorere

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 aug 07, 11:05
Endret: 18 aug 07, 11:10
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Lex
Vi skal ha en goalgetter ala helstad...

Det går flere sesonger mellom hver gang Helstad er en goalgetter. Skal vi ha en spiss, så bør vi kjøpe en som leverer hver sesong. Er imidlertid ikke lett å finne en sånn.....

Jasså? Er det derfor Torstein Helstad var toppscorer to år på rad (2001-2002), dro til Austria Wien (2002-2004), ble misbrukt på kant og manglende tillitt i Rosenborg (2004-2005), før han returnerer til Bergen og blir toppscorer sesongen han er skadefri igjen (2007).

Helstad har alltid levert for Brann. Fantastisk spiller, og dersom du mener vi skal finne noe som er bedre enn han, og som leverer enda mer enn han, så er du helt på jordet. En slik spiller ville ALDRI ha spilt i Norge.

Opprinnelig postet av paco
Tror ikke Helstad hadde gjort så mange flere mål enn Gardar slik FFK spiller,kan ikke akkurat si at Gardar har fått så mange målsjanser selv om han ligger på rett sted til rett tid.FFK spiller fotball på en måte som gjør at det blir flere målscorere

Det blir for dumt å hevde... Problemet til Gardar er jo nettopp at han IKKE er på rett sted til rett tid. Han er treg i beina, ja, det finnes andre angripere som også er det, f.eks. Steffen Iversen, men Iversen kompenserer med å være rask i hodet! Ingen av delene er Gardar. Helstad derimot er hurtig, flink til å starte, er på riktig sted til riktig tid, bra med muskler, minst like gode på hodet som Gardar, og er en ekstremt god avslutter. Helstad hadde garantet scoret mange flere mål av Gardar. Han er rett og slett i en annen klasse.

Og det ser FFK også, paco! Hvis ikke, så hadde de aldri i verden vært på utkikk etter en spiss til.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 aug 07, 11:24
om vi for inn en kraft spiss føre uefa kampen kan vi bruke han der ?

jeg ville hatt Frode Johnsen, men nå er han ute med skade i 2 uker da. en spiss lik han hadde gjort seg

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 aug 07, 11:27
Opprinnelig postet av Lex

Adriano er ikke spilleren vi trenger. Vi skal ha en yngere, bedre spiss... vi skal på toppen av tippeligaen, da skal vi ikke handle rasket fra de som rykker ned ..

 

Vi skal ha en goalgetter ala helstad...Det er vel derfor det ikke har kommet no spiss og...de finner ikke noen som er gode nok...

Sånn ca dønn uenig. Skulle Adriano være for gammel, når problemet til de to mest brukte spissene våre er at de er for unge til å være stabilt gode? Tull! Det er ikke flere unge lovende spisstalenter som blir gode om fem år vi trenger, men en spiller som er god .

Har du i det hele tatt lagt merke til Adriano? Det tviler jeg på, hvis du uten videre kaller ham "nedrykksrask". Sann mine ord, om Sandefjord rykker ned så skifter Adriano klubb. Han blir ikke med ned. Det kan antagelig menes at mange spillere på Sandefjord er "rask", men så er Adriano desto bedre som klarerå være god på et slikt lag. Hva han kunne blitt på et riktig bra lag kan vi enn så lenge bare spekulere i. Men at han ville vært et helt naturlig førstevalg på topp i FFK er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Glem for all del Andreas Tegstrøm, han hadde bare en sesong i fjor hvor alt trillet hans vei. Det er Adriano som er den store spilleren blant de to.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 aug 07, 11:28
Opprinnelig postet av keiko99
om vi for inn en kraft spiss føre uefa kampen kan vi bruke han der ?

Tror ikke det. I alle fall ikke før gruppespillet, da påmeldingsfristen for troppen har gått ut for lenge siden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 aug 07, 11:30
Endret: 18 aug 07, 11:31
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Glem for all del Andreas Tegstrøm, han hadde bare en sesong i fjor hvor alt trillet hans vei. Det er Adriano som er den store spilleren blant de to.  

Tegström hadde i alle fall en god sesong i fjor. Det hadde ikke Adriano. Nei, ikke noe poeng i måneskinn å hente inn en spiss som knapt scorer mål, og som over hodet ikke ville forsterket oss nevneverdig. Da er det bedre å la være, og heller hente inn back og kant. Adriano er ikke god nok! Og ja, jeg har sett ham spille, og har en kamerat som er Sandefjordfan til de grader (leder banehopperen!)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 aug 07, 11:49

Hvor har du fått det fra at Adriana er så sinnsykt god?? Tviler på at han er bedre enn Gardar..

 

Nå skal vi hente inn spillere som forsterker laget ikke benken, og da er ikke Adriano mannen.

 

Frode Johnsen hadde jeg gjerne sett i FFK drakt men tviler på at det skjer gitt..


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 aug 07, 11:58
Flight har andre briller enn oss vanlige dødelige.. Han har fått det for seg at Munoz i SF og Lindpere i Tromsø er vanvittig gode, nesten best i TL faktisk...  Begge to er middelmådige TL spillere.. Alle burde kunne se det..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 aug 07, 12:02
Endret: 18 aug 07, 12:37

Holters;

Da har vi enten sett ulike kamper, eller så vurderer vi forskjellig det vi ser. Mot FFK var det i alle fall ca én spiller på Sandefjord som skapte bekymmer, og som scoret to mål mot oss og mer eller mindre egenhendig forhindret borteseier til FFK, og som ble kåret til banens beste spiller (fultl fortjent også), og det var  Adriano. Så fryktelig elendig er han definitivt ikke.

Kanskje han ikke er så stabilt god i hver kamp, det kan være. Men han er Sandefjords toppscorer så langt i år (sammen med Knarvik). Sånn som Sandefjord sliter i år så er det for enkelt å vurdere Adriano ut fra at han ikke har scoret en masse.

Dessuten må en jo prøve å se an kvalitetene til en spiller, ikke bare studere statistikken over hva han har gjort før. For i motsatt fall var Vourinen en suksess i FFK - ettersom han var en suksess i klubben han kom fra. Ikke sant?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 aug 07, 12:22
Endret: 18 aug 07, 12:24

Opprinnelig postet av Husgutt
Flight har andre briller enn oss vanlige dødelige.. Han har fått det for seg at Munoz i SF og Lindpere i Tromsø er vanvittig gode, nesten best i TL faktisk...  Begge to er middelmådige TL spillere.. Alle burde kunne se det..

Best i TL har jeg ikke sagt noe om. For all del, jeg tar meg ikke spesielt nær av kommentarer, og jeg er vant til at folk synes jeg sier mye rart. Men det er ikke nødvendig å gå til overdrivelser. Det gjør du her. Jeg har ikke sagt noe om "vanvittig" gode. Det finnes ikke vanvittig gode spillere i TL.

Både Munoz og Lindpere vurerer jeg først og fremst ut fra hva de har prestert mot FFK. Det kan være jeg har litt andre briller ja, etter som jeg i blant ser motspillere som gode i stedet for å hive meg på hylekoret som ofte klager over at våre egne spillere er så dårlige. Midtbanespilleren Lindpere var spiss for Tromsø nå sist (i mangel på Årst og Rush), og scoret. Helt klart middelmådig. Det er ikke sånne spillere vi trenger, er det vel?

I hele sommer har jeg argumentert heftig for at Kvisvik slett ikke er så dårlig som mange skal ha det til. At han tvert i mot er en av lagets viktigste spillere. Her inne virker som om halvparten av alle debattanter ville sette ham ut av laget for en liten stund siden. Det er ikke så mange som har gjentatt det i det siste. Jeg vet ikke, men jeg tror mine briller er helt ok, jeg.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 19:26
Opprinnelig postet av Holters
Jasså? Er det derfor Torstein Helstad var toppscorer to år på rad (2001-2002), dro til Austria Wien (2002-2004), ble misbrukt på kant og manglende tillitt i Rosenborg (2004-2005), før han returnerer til Bergen og blir toppscorer sesongen han er skadefri igjen (2007).

Helstad har alltid levert for Brann. Fantastisk spiller, og dersom du mener vi skal finne noe som er bedre enn han, og som leverer enda mer enn han, så er du helt på jordet. En slik spiller ville ALDRI ha spilt i Norge.

Helstad scoret 12 mål på 44 kamper for HamKam, Han scoret 64 mål for Brann på 124 kamper (meget bra), og ble toppscorer i 2000 (18 mål) og 2001 (17 mål) i 2002 til 2004 scoret han 12 mål på 58 kamper (ble vel misbrukt eller hadde ikke tillit...). 14 mål på 30 kamper for Rosenborg (misbrukt og uten tillit igjen). Har gjort det ok etter at han kom til Brann (19 mål på 39 kamper). Det er egentlig bare i Brann han har hatt gode sesonger.
Vill ha en spiller som leverer for FFK jeg og ikke en som hittil i karrieren bare har levert for Brann.


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 18 aug 07, 21:39
Kunne tenke meg Olsen på bodø glimt..Hvis jeg har forstått det riktig så kan han brukes som venstre midtbane og spiss..Han er sterk og utrolig hurtig..Han kan jeg se for meg å ta over for kvisvik neste sesong

---------------------------

CUPVINNER 06


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 19 aug 07, 10:28
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Sånn ca dønn uenig. Skulle Adriano være for gammel, når problemet til de to mest brukte spissene våre er at de er for unge til å være stabilt gode? Tull! Det er ikke flere unge lovende spisstalenter som blir gode om fem år vi trenger, men en spiller som er god .


Adriano er en grei spiss han,men dersom vi skal blande oss inn i kampen om medaljer neste sesong
så må vi sikte høyere enn Adriano.
Ellers enig i at en ny spiss må være god nå,ikke et ungt talent.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 19 aug 07, 11:03

Har hørt fra en som er mer eller mindre troverdig, at en viss svenske med navn Allbäck igjen er et aktuelt navn. Noen som har hørt det samme, og evt vet noe om hans situasjon på laget i Køben. Har han startet de siste kampene, evt spilt i kvalifiseringskampene til europa.

 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 aug 07, 11:08
Opprinnelig postet av djpete

Har hørt fra en som er mer eller mindre troverdig, at en viss svenske med navn Allbäck igjen er et aktuelt navn. Noen som har hørt det samme, og evt vet noe om hans situasjon på laget i Køben. Har han startet de siste kampene, evt spilt i kvalifiseringskampene til europa.

 

Han har spilt og scoret i europa for FCK. Han scoret mot det Israelske laget i kvalik til CL.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 aug 07, 11:09
Opprinnelig postet av djpete

Har hørt fra en som er mer eller mindre troverdig, at en viss svenske med navn Allbäck igjen er et aktuelt navn. Noen som har hørt det samme, og evt vet noe om hans situasjon på laget i Køben. Har han startet de siste kampene, evt spilt i kvalifiseringskampene til europa.

 


Allbäck høres akkurat like urealistisk ut nå som sist gang ryktene var oppe. Og ja, han spilte fra start som spiss sammen med Grønkjær da FCK tapte 1-2 borte mot Benfica i CL-kvalik. Selv har jeg hørt helt andre navn enn Allbäck, og dessverre mer realistiske.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 aug 07, 11:12
Endret: 19 aug 07, 11:13
Opprinnelig postet av Costanza

Allbäck høres akkurat like urealistisk ut nå som sist gang ryktene var oppe. Og ja, han spilte fra start som spiss sammen med Grønkjær da FCK tapte 1-2 borte mot Benfica i CL-kvalik. Selv har jeg hørt helt andre navn enn Allbäck, og dessverre mer realistiske.

....og de navnene var??

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 19 aug 07, 11:18
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av djpete

Har hørt fra en som er mer eller mindre troverdig, at en viss svenske med navn Allbäck igjen er et aktuelt navn. Noen som har hørt det samme, og evt vet noe om hans situasjon på laget i Køben. Har han startet de siste kampene, evt spilt i kvalifiseringskampene til europa.

 


Allbäck høres akkurat like urealistisk ut nå som sist gang ryktene var oppe. Og ja, han spilte fra start som spiss sammen med Grønkjær da FCK tapte 1-2 borte mot Benfica i CL-kvalik. Selv har jeg hørt helt andre navn enn Allbäck, og dessverre mer realistiske.

 

He he. Regnet med at de var lite troverdige fra den personen :-) Og så lenge han spiller så er det jo som du sier totalt urealistisk.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 19 aug 07, 11:50
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av djpete

Har hørt fra en som er mer eller mindre troverdig, at en viss svenske med navn Allbäck igjen er et aktuelt navn. Noen som har hørt det samme, og evt vet noe om hans situasjon på laget i Køben. Har han startet de siste kampene, evt spilt i kvalifiseringskampene til europa.

 


Allbäck høres akkurat like urealistisk ut nå som sist gang ryktene var oppe. Og ja, han spilte fra start som spiss sammen med Grønkjær da FCK tapte 1-2 borte mot Benfica i CL-kvalik. Selv har jeg hørt helt andre navn enn Allbäck, og dessverre mer realistiske.

 

Og navnene er???

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 aug 07, 11:56
Opprinnelig postet av Lex
Opprinnelig postet av Costanza

Allbäck høres akkurat like urealistisk ut nå som sist gang ryktene var oppe. Og ja, han spilte fra start som spiss sammen med Grønkjær da FCK tapte 1-2 borte mot Benfica i CL-kvalik. Selv har jeg hørt helt andre navn enn Allbäck, og dessverre mer realistiske.

Og navnene er???

Og tråden er fortsatt like tynn som da den startet.... Det blir kastet ut en masse "jeg har hørt" og ingen skriver noe om hva og fra hvem. Ren rykte og spekulasjons-tråd.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 19 aug 07, 12:02
Endret: 19 aug 07, 13:01

Opprinnelig postet av HotDream
Og tråden er fortsatt like tynn som da den startet.... Det blir kastet ut en masse "jeg har hørt" og ingen skriver noe om hva og fra hvem. Ren rykte og spekulasjons-tråd.

Spennende ikke sant? :-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 19 aug 07, 12:35
Endret: 19 aug 07, 12:35
Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av HotDream
Og tråden er fortsatt like tynn som da den startet.... Det blir kastet ut en masse "jeg har hørt" og ingen skriver noe om hva og fra hvem. Ren rykte og spekulasjons-tråd.

Spennende ikke sant? :-)

Nei . Feil navn på tråden i beste fall....


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 19 aug 07, 15:48
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av HotDream
Og tråden er fortsatt like tynn som da den startet.... Det blir kastet ut en masse "jeg har hørt" og ingen skriver noe om hva og fra hvem. Ren rykte og spekulasjons-tråd.

Spennende ikke sant? :-)

Nei . Feil navn på tråden i beste fall....



Helt enig, kom med noen seriøse rykter eller navn på spillere som kommer, trenger ikke bruke denne tråden til å diskutere useriøse spillere og heller ikke diskutere formen til våre egne spillere.
Tråden heter tross alt Angrepsspiller på vei.....

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 aug 07, 16:21
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av djpete

Har hørt fra en som er mer eller mindre troverdig, at en viss svenske med navn Allbäck igjen er et aktuelt navn. Noen som har hørt det samme, og evt vet noe om hans situasjon på laget i Køben. Har han startet de siste kampene, evt spilt i kvalifiseringskampene til europa.

 


Allbäck høres akkurat like urealistisk ut nå som sist gang ryktene var oppe. Og ja, han spilte fra start som spiss sammen med Grønkjær da FCK tapte 1-2 borte mot Benfica i CL-kvalik. Selv har jeg hørt helt andre navn enn Allbäck, og dessverre mer realistiske.

 

Iom du sier "dessverre mer realistiske" tolker jeg det dithen at det er en tidligere FFK-spiss det er snakk om er, Ringberg kanskje ?

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 aug 07, 16:27
Opprinnelig postet av Bob Page

Iom du sier "dessverre mer realistiske" tolker jeg det dithen at det er en tidligere FFK-spiss det er snakk om er, Ringberg kanskje ?

Frisk tolkning.  Forstår ikke hvordan du får Costanzas utsagn til å bli en tidligere FFK-spiss i det hele tatt...?

Hva med "en spiller jeg ikke har sansen for"? eller "En spiller jeg ikke hadde hørt om før, men som ser passe bra ut"?  I tillegg skrev Costanza : "helt andre navn" og "realistiske" - flertall, altså.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 aug 07, 16:58
Forsåvidt, men den er da like mye tyngde i den som andre innlegg i denne tråden. Desuten er det jo en del her inne som ikke liker Ringberg..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 aug 07, 23:08
Hadde vært konge å fått på plass en meget god spiss før Tromsø-kampen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 aug 07, 14:55

Opprinnelig postet av Frodal

Adriano er en grei spiss han,men dersom vi skal blande oss inn i kampen om medaljer neste sesong
så må vi sikte høyere enn Adriano.
Ellers enig i at en ny spiss må være god nå,ikke et ungt talent.

Så vidt jeg har set, og kan vurdere, er Adriano mye mer enn "grei". Jeg synes han ser ut som en potensiell klassespiller som for tiden spiller på et for dårlig lag til å komme fullt til sin rett. Med andre ord en spiller som kanskje kunne være interessant for FFK.

Men det var noe med å våge å kjøpe en spiller som ikke har nådd toppen i sin karriere ennå. Det er et sjansespill. Adriano er bare et forslag, selvsagt vet jeg ikke mer enn noen om han ville blitt en suksess i FFK.

Men det er vel gjerne slik at spillere som allerede har gjort sitt beste i en annen klubb skal kjøpes for store summer på grunnlag av hvor mange mål han har scoret for andre lag, i en slags naiv optimisme om at en slik spiller skal fortsette å score like mye for oss.

Eventuelt må man prøve å finne spillere som kan være den rette typen til å lykkes i FFK, og bli bedre her enn han har vært noen gang før. Man vet som sagt ikke, men jeg tror Adriano kunne vært en slik spiller. At han har et potensiale som ikke kommer fullt til sin rett i Sandefjord er det i alle fall ingen tvil om. På det punktet kan jeg ikke se at det er noe å diskutere en gang.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Fotballfan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 okt 06
Innlegg: 17

Lagt til: 20 aug 07, 15:10

Er det noen her inne som har hørt noe nytt om ev ny angrepsspiller? Snakket med en person som pratet med Morgan etter kampen i Stockholm. Morgan skulle visst nok bli igjen i Oslo for å prate/forhandle med en spiss....


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 aug 07, 15:26

Her er det mange som har hørt noe, men ingen som kan si hva de har hørt eller hvor de har det fra. Blir ikke rare diskusjonene av det...

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 aug 07, 16:02
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Her er det mange som har hørt noe, men ingen som kan si hva de har hørt eller hvor de har det fra. Blir ikke rare diskusjonene av det...

Inne på dette forumet kan du ikke komme med rykter,om du ikke har snakket med Morgan eller Grønis og er 100% sikker på at ryktene stemmer. Er du ikke 100% sikker på at det stemmer,får du smake spanskerøret av noen av våre vakthunder

Jeg er selvsagt bare 99% sikker på hvilken spiss som kommer,så da holder jeg kjeft

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 aug 07, 18:17
Endret: 20 aug 07, 18:18

Egentlig er det like greit å holde kjeft hvis man likevel ikke har noe å si.

Men jeg har vel skjønt at skjønt klubben(e) har gode grunner til å holde kortene tett til brystet - ettersom interesse for en spiller fort sprer seg om den blir kjent. Da får man plutselig konkurranse om en spiller bare fordi man selv er interessert. Da risikerer man å enten miste spilleren eller måtte betale dobbelt så mye for ham.

Sånn sett er det greit at vi ikke bidrar til å ødelegge for FFK bare fordi vi synes det er gøy å være først ute med et rykte.

Dessuten er det som ofte påpekt av vakthundene som du kaller de på forumet her vanskelig å si at man vet. En spiller kan ombestemme seg i tolvte time, det skjer i blant. Selv om man vet at to klubber er enige om en overgang og at spilleren er enig med klubben og det bare er en formalitet som gjenstår, så vet man ikke at den spilleren kommer.

Et annet aspekt er at vi supportere selvsagt ønsker oss gode spillere til klubben, og blir ivrige og nysgjerrige om noen påstår at de har hørt noe spennende. Hadde det ikke vært for den faktoren så hadde ingen giddet å spre rykter i utgangspunktet.

Men jeg forstår likevel ikke helt hva noen vil oppnå med å skrive på et forum som dette, under skjult identitet, at de har hørt noe men at de ikke kan si hva eller hvor de har det fra. Egentlig er det ganske utrolig at noen gidder, og at noen gidder å bry seg.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 07, 18:20
Er vel bare så enkelt at noen ønsker og fremstille seg som om dem  kjenner folk nært innpå folk i klubben, og det er jo forsåvidt greit det bare man ikke farer med løgn eller oppspin..

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 aug 07, 18:37
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Egentlig er det ganske utrolig at noen gidder, og at noen gidder å bry seg.

Det er to ting:

1. Oppmerksomhet

2. Muligheten til å kunne si "Hah! Hva var det jeg sa?! Lu-hu-huuusers!"

Punkt 1 er innertier. Se bare alle de meningsløse innlegga her inne, der alle håper å klare å lirke litt mer info ut av vedkommende som begynte tråden.

Punkt 2 er også innertier. Med unntak av et par sure grinebiterær vil alle "huske" at "xyz" hadde rett i at det skulle komme en spiller av X klasse og Y kaliber og Z nivå. De sure grinebiteræne vil finne frem et par innlegg der ryktemakeren har feilet - uten at det gjør noe - men massene, bøgen, den gemene hop og den halvblinde supporter vil bare huske at vedkommendes spådom var på linje med Nostradamus.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 aug 07, 18:43
Endret: 20 aug 07, 18:44

Jo, er enig med både Ebenfalk og denialsander.

Det er ikke lenger til bake enn i juni, da Wehrman var på gang, at det gikk rykter om at en spiller til av stort kaliber var på vei. Jeg prøvde å spørre om det kunne være Gashi, for det hadde jeg hørt på FB-tv. Spørsmålet ble møtt med absolutt taushet. I ettertid lurer jeg på om det ikke var den sikreste bekreftelsen man får på at man har rett i sine spekulasjoner. Men jeg skjønte ikke det da.

Men først ute med ryktet var jeg jo uansett ikke. Like bra. Det er bedre å si noe lurt til slutt enn å være først ute med tullprat.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 aug 07, 19:31
håpet på en back eller ving men tror det dukker opp en spiss ja

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 20 aug 07, 19:33
Tror det er Vegard Solaas

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 aug 07, 19:38
Endret: 20 aug 07, 19:39
Opprinnelig postet av paco
håpet på en back eller ving men tror det dukker opp en spiss ja

Enig. Vi har jo bare én venstreback i spillerstallen og han holder ikke mål. Vi er også veldig tynt besatt på kantene på midtbanen. Synes det er underlig at det er spiss som prioriteres, i hvert fall de navnene jeg har hørt. Jeg ville definitivt valgt å være litt mer tålmodig med de spissene vi har. I hvert fall ut sesongen. Vi trenger ikke noe desperat hastekjøp av en spiss i sommer også. Men i den byen her så eier jo ikke folk tålmodighet når det gjelder spisser, så jeg er ikke akkurat overrasket. Og spissplass er vel akkurat den posisjon hvor det er mest viktig å få litt tillit over tid for å prestere og score mål. Jeg tror det kan gi god betaling på litt lenger sikt å bruke de spennende spissene vi allerede har. Det bor mye fotball i samtlige!

Så bør heller ledelsen fokusere på å skaffe litt kvalitet på kantene i stedet, både i forsvar og på midtbane. Et fint sted å starte er å overtale Shane Stefanutto...

Men i likhet med paco så tror/frykter jeg at det er en spiss som eventuelt vil dukke opp på tampen av dette vinduet, og dessverre ikke en spiss jeg tror vil heve laget.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 aug 07, 07:35

Sundgot ikke til salgs

ÅRÅSEN:

Fredrikstad er på jakt etter ny spiss. Etter det RB-sporten kjenner til er Arild Sundgot en mann det snakkes om i plankebyen.

www.rb.no/lsk-magasinet/article2939515.ece

Det var synd, han hadde vært en bra forsterkning.

 


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 21 aug 07, 09:25

Helt enig i Costanza!

La Start i desperasjon bruke penger på en gammel mann og en drittsekk (Årst og Hulsker)! Vi er i en situasjon hvor vi ikke bør gjøre noe desperat, men heller prøve å tenke litt langsiktig istedenfor å bruke penger på en "quick win".

La spissene våre få ro, og kjøp inn en venstreback og eventuellt en vingtype. Vi scorer nok mål, og har vi litt tolmodighet med de spissene vi har vil de få nettkjenninger, det er jeg overbevist om.

Når det er sagt, klarer de å dra i land en storfisk i Steffen Iversen eller Nannskog klassen på 20-25 år så er det greit å si "løp og kjøp". Men en kar på godt over 30 som ikke er å finne på scoringstoppen i en god liga....da bør vi vente. Ha litt is i magen, spar penger til en regnværsdag :-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 aug 07, 09:38
Opprinnelig postet av Frode

Helt enig i Costanza!

La Start i desperasjon bruke penger på en gammel mann og en drittsekk (Årst og Hulsker)! Vi er i en situasjon hvor vi ikke bør gjøre noe desperat, men heller prøve å tenke litt langsiktig istedenfor å bruke penger på en "quick win".

La spissene våre få ro, og kjøp inn en venstreback og eventuellt en vingtype. Vi scorer nok mål, og har vi litt tolmodighet med de spissene vi har vil de få nettkjenninger, det er jeg overbevist om.

Når det er sagt, klarer de å dra i land en storfisk i Steffen Iversen eller Nannskog klassen på 20-25 år så er det greit å si "løp og kjøp". Men en kar på godt over 30 som ikke er å finne på scoringstoppen i en god liga....da bør vi vente. Ha litt is i magen, spar penger til en regnværsdag :-)

Amen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 aug 07, 09:46

Spissene til FFK scorer OK med mål og skaper BRA med målsjanser. Det vil si at de spissene vi har har potensiale til å score BRA med mål når de får litt mere marginer og ro foran mål. Det kan skje når som helst om de fortsetter å få tillitt og ingen ting hadde gledet meg mer enn to +/- 20 år gamle spisser bøtter inn mål for FFK i fremtiden(Tarik og Fofana). Disse to har ALT som skal til for å bli blandt de 5 beste spissene i Tippeligaen allerede neste sesong om de fortsatt får tillitt av Grønhagen. Neste problem blir å beholde de men Tippeligaen er (heldigvis) ikke noe attraktivt marked fortiden så disse to skal bli virkelig gode før de store klubben for alvor blir interesserte.

Får FFK napp hos et virkelig stjerneskudd er saken en annen men det er ingen grunn til å hente en ny Toth, Hoås, Heavy eller Johanson.

Sungodt - tja/ja.

Karadas - tja/ja.

De representerer realistisk sett det høyste nivå av spillere som potensielt kan være aktuelle for FFK tror jeg. Men de hadde nok også forsterket laget på kort sikt.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 07, 11:03
Opprinnelig postet av Kent

Spissene til FFK scorer OK med mål og skaper BRA med målsjanser.

Nei, jeg synes ikke spissene til FFK scorer OK med mål. FFK scorer nesten OK med mål (det er bare 5 lag med færre scorede mål), men spissene scorer ikke nok.

Av 24 mål har spissene scoret 11 - ca. 44%. Jeg mener at spissene i et lag bør ligge på 60-65% - avhengig av om det er en spiss eller ikke som tar straffer. 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 11:08
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Kent

Spissene til FFK scorer OK med mål og skaper BRA med målsjanser.

Nei, jeg synes ikke spissene til FFK scorer OK med mål. FFK scorer nesten OK med mål (det er bare 5 lag med færre scorede mål), men spissene scorer ikke nok.

Av 24 mål har spissene scoret 11 - ca. 44%. Jeg mener at spissene i et lag bør ligge på 60-65% - avhengig av om det er en spiss eller ikke som tar straffer. 

 

Hvis FFK ønsker å bli et topplag,så må vi score like mye som f.eks. Brann og RBK gjør år etter år,og i tillegg holde tett bakover.Da holder ikke den målscoren vi har nå,desverre

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 aug 07, 11:15
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hvis FFK ønsker å bli et topplag,så må vi score like mye som f.eks. Brann og RBK gjør år etter år,og i tillegg holde tett bakover.Da holder ikke den målscoren vi har nå,desverre


Men kanskje vi skal gi dem litt mer tid for å se om en av de kanskje kan utvikle seg til å bli en toppscorer? Jeg synes for vi en gangs skyld er i en posisjon hvor det er mulig å tenke litt langsiktig, og når vi har såpass spennende spisstyper i stallen så synes jeg vi skal benytte oss av den muligheten. Så kan vi i mellomtiden istedet hente inn fornuftige forsterkninger i posisjoner hvor vi er enda tynnere besatt. For eksempel Shane Stefanutto. Man blir ikke et topplag av å bruke midtstoppere og midtbanespillere på venstreback heller...

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 aug 07, 11:43
Enig med alle som heller vil ha venstreback og vinger..

Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 21 aug 07, 13:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Så vidt jeg har set, og kan vurdere, er Adriano mye mer enn "grei". Jeg synes han ser ut som en potensiell klassespiller som for tiden spiller på et for dårlig lag til å komme fullt til sin rett. Med andre ord en spiller som kanskje kunne være interessant for FFK.


Med grei mente jeg at han ikke hever angrepet vårt nevneverdig,bare for å presisere det...
men etter å ha tenkt litt er jeg enig med deg.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 07, 14:53

Opprinnelig postet av Costanza

Men kanskje vi skal gi dem litt mer tid for å se om en av de kanskje kan utvikle seg til å bli en toppscorer? Jeg synes for vi en gangs skyld er i en posisjon hvor det er mulig å tenke litt langsiktig, og når vi har såpass spennende spisstyper i stallen så synes jeg vi skal benytte oss av den muligheten. Så kan vi i mellomtiden istedet hente inn fornuftige forsterkninger i posisjoner hvor vi er enda tynnere besatt. For eksempel Shane Stefanutto. Man blir ikke et topplag av å bruke midtstoppere og midtbanespillere på venstreback heller...

Er helt enig når det gjelder det å prioritere back/flanke-spiller, men det mener like fullt det vil være naturlig å forsterke med en solid spiss også.

Tarik hadde jo en knallåpning i vår, men dabbet av etterhvert. Fofana har vel ikke hatt hverken en knallåpning eller fortsettelse.

Men, det er hevet over enhver tvil, mener jeg, at disse to spillerne har et stort potensiale.

Hoås? Stort potensiale, men virker umotivert og uinspirert.

West? Med mindre han finner tilbake litt av farten sin er han nok ikke av det nivået vi behøver.

Gardar? Overrasket positivt i et par kamper. Etter det har det ikke vært rare greiene.

Vuorinen? Blir kanskje solgt hvis han gjør det bra? Spennende type, men jeg ser liksom ikke vår kommende storscorer her heller.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 aug 07, 15:14

Opprinnelig postet av Frodal
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Så vidt jeg har set, og kan vurdere, er Adriano mye mer enn "grei". Jeg synes han ser ut som en potensiell klassespiller som for tiden spiller på et for dårlig lag til å komme fullt til sin rett. Med andre ord en spiller som kanskje kunne være interessant for FFK.


Med grei mente jeg at han ikke hever angrepet vårt nevneverdig,bare for å presisere det...
men etter å ha tenkt litt er jeg enig med deg.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 aug 07, 15:40

Ikke at jeg tror det er sannsynlig, men hvis dere hadde valget mellom to spillere: Kone >|< Bjørkøy ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 21 aug 07, 15:44
Opprinnelig postet av Shadar

Ikke at jeg tror det er sannsynlig, men hvis dere hadde valget mellom to spillere: Kone >|< Bjørkøy ?

 

Jeg ville valgt Bjørkøy. Hvorfor? Fordi vi vet at han leverer for FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 aug 07, 16:17
Opprinnelig postet av Shadar

Ikke at jeg tror det er sannsynlig, men hvis dere hadde valget mellom to spillere: Kone >|< Bjørkøy ?

Blir så innihampen umulig å sammelikne spillere som ikke spiller på samme posisjon på banen. Hva med:

Kone eller Tarik?
Sappara eller Jonna?

Da blir det lettere å sammenlikne, men fortsatt umulig å velge. Jonna vet vi funker på FFK. Han scorer mål og gjør jevn over bra kamper. Sappara vet vi funker på RBK. Men ville han fungert hos oss? Tarik svinger mer i prestasjonene, men det gjør vel Kone også...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 21 aug 07, 16:33

Arild Sundgot er aktuell...

http://www.f-b.no/article/20070821/FFK/70821038/1009/AKTUELT

Er dette spilleren vi ønsker oss? Er Sundgot noen målgarantist lenger?

 

 


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 21 aug 07, 16:40
Opprinnelig postet av mygg

Arild Sundgot er aktuell...

http://www.f-b.no/article/20070821/FFK/70821038/1009/AKTUELT

Er dette spilleren vi ønsker oss? Er Sundgot noen målgarantist lenger?

Absolutt en spiller jeg kunne tenke meg å se i FFK drakta. Han tror jeg jeg ville blitt en perfekt makker med våre mindre og fotkjappe spisser.

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 aug 07, 16:45
Opprinnelig postet av mygg

Arild Sundgot er aktuell...

http://www.f-b.no/article/20070821/FFK/70821038/1009/AKTUELT

Er dette spilleren vi ønsker oss? Er Sundgot noen målgarantist lenger?

 


Dette er forsåvidt diskutert tidligere i tråden. FB refererer bare til artikkelen i Romerikes Blad som ble lagt ut i dag tidlig. FFK har vist interesse for LSK, men LSK ønsker - forståelig nok - ikke å slippe ham nå... Kan bli en viktig spiller for LSK i kampen om seriegull.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 aug 07, 17:07
hehe Sundgot er ikke på vei

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 21 aug 07, 17:38

Opprinnelig postet av paco
hehe Sundgot er ikke på vei

Jeg håper du har rett paco. Gi våre egne gutter sjansen der framme før vi forhaster oss med noen unødvendige spisskjøp. FFK bør ha lært av slike bomkjøp nå!

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 aug 07, 18:12
Opprinnelig postet av Scout

Opprinnelig postet av paco
hehe Sundgot er ikke på vei

Jeg håper du har rett paco. Gi våre egne gutter sjansen der framme før vi forhaster oss med noen unødvendige spisskjøp. FFK bør ha lært av slike bomkjøp nå!

Ja enig men tror det kommer en spiss uansett

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 22:53
Da kan vi vel bare skrinlegge Karadas

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 aug 07, 23:31
Endret: 21 aug 07, 23:41

Snakket med en på treninga til guttungen om mandan og han hadde hørt  det var en brasse inne i bilde for FFK. Noen som vet noe mer om det ?

 

En ting er ihverfall sikkert, det er ikke så lenge igjen til vi vet om det kommer en spiss eller ikke...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 07, 08:11

Opprinnelig postet av benksliter`n
Da kan vi vel bare skrinlegge Karadas

Like greit det. Vil ha Stefanutto jeg. Spisser (som ikke scorer ) har vi....


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 aug 07, 08:18

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 22 aug 07, 11:56

Opprinnelig postet av keiko99
Grönis" håper fortsatt å spisse konkurransen på topp

 

Det der var et bra ordspill, Keiko...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 aug 07, 11:57

Sundgodt hadde vært en fin spisstype i FFK nå! Dere som har hørt andre navn kan jo godt dele døm med oss da..

 

Hvis vi henter en spiss så blir det uansett et klart førstevalg på topp, og det er jo bra da! Vi trenger en skikkelig målscorer snart.. Men Gardar kan jo våkne til liv igjen han også


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 22 aug 07, 12:02
Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av keiko99
Grönis" håper fortsatt å spisse konkurransen på topp

 

Det der var et bra ordspill, Keiko...

Det var slik undertittelen i den linkede artikkelen lød. Så det er vel journalist Vidar Henriksen som skal ta æren for det


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 22 aug 07, 12:56
Hva med Markus Ringberg? Scoret vel 11 mål for FFK i Tippeligaen i 2004. En spiss som scorer med andre ord....

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 07, 13:02

Opprinnelig postet av Kent
Hva med Markus Ringberg? Scoret vel 11 mål for FFK i Tippeligaen i 2004. En spiss som scorer med andre ord....

Eller Erik Nevland....?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 22 aug 07, 13:31

Hva med:

Thiago Martins

Adriano Munoz

Kenneth Kvalheim

Junior (Malmø)

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 22 aug 07, 14:44
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva med:

Thiago Martins NEI for gammel

Adriano Munoz NEI ikke god nokk

Kenneth Kvalheim NEI hæ. spiller i 1 divisjon og 30 år

Junior (Malmø) NEI for gammel

Skal vi kjøpe en spiss for 5-10 mill, så bør det være en spiller som maks er 27-28 år, og som kan bli i klubben noen år.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 22 aug 07, 16:29
Opprinnelig postet av benksliter`n
Da kan vi vel bare skrinlegge Karadas


Jeg har aldri trodd på en Karadas-overgang til FFK, men nå ser det ikke ut til at han blir Brann-spiller heller

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 22 aug 07, 18:55
Opprinnelig postet av Bob Page

Snakket med en på treninga til guttungen om mandan og han hadde hørt  det var en brasse inne i bilde for FFK. Noen som vet noe mer om det ?
 

Andreasinho?


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 22 aug 07, 19:53

se annen tråd om Tegström!

spennende!

---------------------------

-Funkær fett det


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 aug 07, 07:57

Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 24 aug 07, 09:09
Opprinnelig postet av Bob Page

Snakket med en på treninga til guttungen om mandan og han hadde hørt  det var en brasse inne i bilde for FFK. Noen som vet noe mer om det ?

 

En ting er ihverfall sikkert, det er ikke så lenge igjen til vi vet om det kommer en spiss eller ikke...

 

Det er en som har kommet til juniorlaget, er vel ikke noe kjøp for å heve a-laget etter hva jeg vet. Trur han har bodd i Bergen noen år før han kom hit.


kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 24 aug 07, 22:12
Endret: 24 aug 07, 22:14
Han kan score mål, men kanskje litt gammel?:P Kunne håpet på at han ikke ville til sunderland:P

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155167


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 26 aug 07, 12:40
Jeg er ikke den typen som ønsker alle gamle ffk spillere tilbake, men jeg gir meg ikke på at vi bør hente tilbake marcus ringberg..Han hville vært en perfekt spiss ved siden av tarik..Han kan stusse baller i bakrom for tarik..En spiss som er sterk og god i lufta, og en som er sjap og teknisk..Fins ikke bedre

---------------------------

CUPVINNER 06


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 12:45
Noe som ikke har glemt den fyren ennå .  Han er historie. IKKE BRA NOK!!!!!!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 aug 07, 12:45

Opprinnelig postet av TothNR1
Jeg er ikke den typen som ønsker alle gamle ffk spillere tilbake, men jeg gir meg ikke på at vi bør hente tilbake marcus ringberg..Han hville vært en perfekt spiss ved siden av tarik..Han kan stusse baller i bakrom for tarik..En spiss som er sterk og god i lufta, og en som er sjap og teknisk..Fins ikke bedre

 

Jo det fins bedre spisser enn Ringberg, og det er det vi skal hente nå hvis vi henter en spiss. Ikke flere som er på nivå med de vi allerede har..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 07, 13:21

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Noe som ikke har glemt den fyren ennå .  Han er historie. IKKE BRA NOK!!!!!!

Nei vel! Eneste hele sesongen han spilte for FFK i Tippeligaen scoret han 11 mål. Ingen som har vært i nærheten siden det. I år så har vel spissene 11 mål tilsammen med ett langt sterkere lag..... Dog, Ringberg er historie, men et skandale salg.....


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 13:23
Så du mener at Ringberg hadde forsterket laget vårt??????

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 07, 13:42
Ja, er rimelig sikker på at han er bedre enn Gardar..... Pga klokskap og bedre i duellspillet, ellers er dem ganske like. Ringberg hadde også flotte lederegenskaper som gjorde dem andre bedre.....

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 13:52
Ok. Men hadde han hevet FFK. Hadde vi blitt bedre med Ringberg på laget???  Det er mitt spørsmål. Ikke om han er bedre en Gardar!!!

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 26 aug 07, 13:54
Det er helt klart at Marcus hadde gitt oss styrke framme. Så vel det i går mot HFK. Stusser og spiller fram flere ganger i løpet av kampen. 11 scoringer, javel, sier ikke mer.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 07, 13:55

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Ok. Men hadde han hevet FFK. Hadde vi blitt bedre med Ringberg på laget???  Det er mitt spørsmål. Ikke om han er bedre en Gardar!!!

Hvis jeg mener han er bedre enn Gardar, så mener jeg også laget hadde blitt hevet. Men for all del, jeg håper FFK sikter ennå høyere........


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 14:00
Da er vi enig Bedreviteren

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 aug 07, 14:00

Ikke for å at jeg skriker om å kjøpe Ringberg, men at han pr.dato hadde forsterket FFK sitt angrep  er noe jeg tror.

Ikke bare pga sine avslutter egenskaper, men likemye pga sin kløkt og fotballhode. ( Noe som også andrepåpeker her inne).

Dersom situasjonen er slik at FFK ønsker å kjøpe en spiller for å forsterke laget mot Hammarby, kunne de like gjerne satse på Marcus som Tegsteøm.

Et lite regnestykke er dersom , hviss og alt annet dette kjøpet sikrer FFK videre i Europa er pengene tjent inn på fredag.

Dette kan igjen medføre at FFK får økt kapital til å lete etter bedre alternativ, kynisk javel.

Så kan vi håpe at Fofana eller Gardar får den nødvendige utviklingen fram mot neste sesong. Dersom ikke det skjer satse på ny kvalitetsspiss.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 14:09
Skal vi bli bedre. Og samtidig nærme oss de lagene der oppe!!!  Så er det ikke lønnsomt å kjøpe han.  Men klart. Fått han gratis og en utgift på ca 10000 i mnd. Så greit for meg  .  De trenger vel en ny speaker!!!  hehe. Fra spøk til alvor. Tror ikke han er god nok til å ta oss et steg videre. Mannen har gjort mye for FFK . Glad i han for det. Men han er nok historie....

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 26 aug 07, 14:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Ok. Men hadde han hevet FFK. Hadde vi blitt bedre med Ringberg på laget???  Det er mitt spørsmål. Ikke om han er bedre en Gardar!!!

Hvis jeg mener han er bedre enn Gardar, så mener jeg også laget hadde blitt hevet. Men for all del, jeg håper FFK sikter ennå høyere........


Helt enig Bedreviteren, Markus er bedre enn Gardar og ville således hevet laget, men samtidig er vi nødt til å sikte høyere om vi skal komme oss videre som klubb. Ikke minst er vi nødt til å satse på spillere som har de beste åra foran seg, spillere som fortsatt ikke har fått ut sitt makspotensiale og som har ambisjoner og drømmer om å gjøre det for å komme seg videre til enda bedre klubber enn FFK. Samtidig trenger man noen spillere med erfaring og tyngde til å være en leder på trening og kamp, her var Markus enestående, spesielt på trening var han en strålende ledertype. I dagens FFK lag føler jeg det er Kasey, Rami, Kvisvik, Bjørkøy og Gerrbrandt som er gode ledertyper med erfaring og tyngde, muligens Gashi også kan bli det.

Nå er det sikkert ikke lett å finne en spiss med de beste åra foran seg som vi faktisk har råd til å hente og da må man nok  sjanse litt på at spilleren passer inn hos oss og kan blomstre eller utvikle seg til å bli en klassespiller, slik f.eks. Gunnarson gjorde i Stabæk. Man kan hente en spiller som Tegstrøm og håpe at han blomstrer etter en tung start på sesongen i Sandefjord, ikke helt usannsynlig da jeg tror FFKs spillestil vil passe han mye bedre, men da syns jeg man må få til en god deal prismessig. Må vi gi 5 mill for Tegstrøm, så må det være mye bedre å legge noen få millioner til på bordet og heller satse på en yngre spiss med større potensiale syns jeg, f.eks. en fra øst europa.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 07, 15:01

Hva med å kjøpe Karim Essediri i Lillestrøm?? Han kunne vel også mulig alternert på kanten...

Han får vel lite spilletid i Lillestrøm, og ønsker seg kanskje vekk? Hadde hvertfall vært morsomt å sett ham i rød-hvitt!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 aug 07, 15:13
Opprinnelig postet av Lemmy

Hva med å kjøpe Karim Essediri i Lillestrøm?? Han kunne vel også mulig alternert på kanten...

Han får vel lite spilletid i Lillestrøm, og ønsker seg kanskje vekk? Hadde hvertfall vært morsomt å sett ham i rød-hvitt!


Vi bør kanskje hente spillere som har et minimum av gode holdninger også...

Tror forresten Essediri passer best som kantspiller i et 4-3-3-system. En annen ting er at det begynner å bli en god stund siden han hadde noen gode kamper i Tippeligaen.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 07, 15:30

Skal være såpass ærlig og si at jeg ikke har sett Karim Essediri i aksjon på en stund.. Men det jeg har sett tidligere har vært spennende.

Vet at han som oftest har vært brukt som kantspiller i 4-3-3(spiller kanskje for Bjørn Helge Riise etterpå), men tror han kunne passet som spiss i 4-4-2 også...

Og har man spilt i Rosenborg, og nesten er en kandidat til førsteelleveren til Lillestrøm, burde man være god nok for FFK også!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 26 aug 07, 16:17

Det virker som om de fleste er enige om følgende:

Vi vil ha en ung - men etablert -  stor og fysisk sterk spiss som hever laget betraktelig. Han må dessuten være en spiller som garanterer mange mål. I tillegg skal han helst ikke koste for mye.

Ikke for å være negativ, men mitt spørsmål blir da som følger:

Hvor i alle dager skal en klubb som FFK få tak i en slik spiller?

Tror det er bare å stikke "fingeren i jorda" å innse at en spiss som innehar alle disse egenskapene ikke er realistisk for FFK.

---------------------------



God bedring, Dagfinn!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 aug 07, 16:32

FFK klarer iallefall ikke å få en slik spiller før 31.august. Enig Scheie.

Alternativ dersom en ønsker å styrke laget før Hammarby, er en spiss som styrker dagens mannskap: En spiller man håper kan være tunga på vekta ang europaspill, men som man ikke satser på særlig videre.

 En slik spiller kan f.eks være Ringberg eller Tegstrøm, da begge kunne spilt på torsdag dersom alt blir i boks.

Mest sannsynlig ang ny spiss, blir nok å benytte tiden etter 1.september og fram mot seriestart 2008 til å vurdere eventuell framgang hos Fofana / Gardar mot kjøp av ny spiss.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 26 aug 07, 16:53

Hva skjer egentlig?? Dere driver ikke å diskuterer å hente Marcus Ringberg enda? Snakker om å leve i fortiden..

Har absolutt ikke noe på ett lag av FFK sitt kaliber å gjøre. Dere er jo enige om at vi skal handle tippeliga-kvalitet og en som skal heve laget. En som scorer mål, han er vel ikke akkurat noen målgarantist.

 


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 20:44
Endret: 26 aug 07, 20:45
Dette her er bare noen løse ord som en kompis hørte på stadion idag. Ikke sikkert det ligger noe i det. Men samtidig så må det jo komme fra et sted.  Ble snakket om at Markus Albeck skulle i forhandlinger til torsdag. Ikke vet jeg. Men hadde ikke vært meg imot.  En annen ting er at Tarik gåt ut å sier at det hadde vært en drøm å spille med han. Hvorfor skulle han si det???? . Hvorfor akkurat han?  Tror det har vært kontakt jeg.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 26 aug 07, 20:48

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Dette her er bare noen løse ord som en kompis hørte på stadion idag. Ikke sikkert det ligger noe i det. Men samtidig så må det jo komme fra et sted.  Ble snakket om at Markus Albeck skulle i forhandlinger til torsdag. Ikke vet jeg. Men hadde ikke vært meg imot.  En annen ting er at Tarik gåt ut å sier at det hadde vært en drøm å spille med han. Hvorfor skulle han si det???? . Hvorfor akkurat han?  Tror det har vært kontakt jeg.

 

Jeg hørte også det samme ang. AlbeckHan vet hvor målet står.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 26 aug 07, 21:01
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Dere driver ikke å diskuterer å hente Marcus Ringberg enda? han er vel ikke akkurat noen målgarantist.


Markus RIngberg for FFK: 76 mål på 101 kamper.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 aug 07, 21:06
Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Dette her er bare noen løse ord som en kompis hørte på stadion idag. Ikke sikkert det ligger noe i det. Men samtidig så må det jo komme fra et sted.  Ble snakket om at Markus Albeck skulle i forhandlinger til torsdag. Ikke vet jeg. Men hadde ikke vært meg imot.  En annen ting er at Tarik gåt ut å sier at det hadde vært en drøm å spille med han. Hvorfor skulle han si det???? . Hvorfor akkurat han?  Tror det har vært kontakt jeg.
Bare tull

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 aug 07, 21:08
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Dere driver ikke å diskuterer å hente Marcus Ringberg enda? han er vel ikke akkurat noen målgarantist.


Markus RIngberg for FFK: 76 mål på 101 kamper.
 

 

 

Nå scora han vel flesteparten av de målene i 2div og 1div!?

Han scora vel også en del mål første sesongen vi var i TL,men etter det ble han mer og mer borte.. Syntes ikke at han har vært den goalgetteren for HamKam i 1div som han var for FFK i 1div..

Så min mening er vel kanskje at jeg hadde blitt litt skuffa hvis han kom tilbake til FFK... Men det er bare min mening også!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 aug 07, 21:10
Tror at den nye spissen allerede er klar jeg

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 26 aug 07, 21:12
Opprinnelig postet av GurrBass
Han scora vel også en del mål første sesongen vi var i TL,men etter det ble han mer og mer borte..



En del kom på lavere nivå ja, men du sier han ble mer og mer borte etter den første sesongen. Du er klar over at han bare spilt en halv sesong etter det? Alle spillere kan ha en down-periode.
 
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 21:27

Har du anelse hvem det evt. er Paco???   Du sier der er tull?? Hva mener du. At det er Albeck eller at de skal i forhandlinger med han. Tror du han er klar??


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 aug 07, 21:29

Opprinnelig postet av paco
Tror at den nye spissen allerede er klar jeg

Når skal det offentliggjøres, da? Hørt noen navn?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 aug 07, 21:31
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av GurrBass
Han scora vel også en del mål første sesongen vi var i TL,men etter det ble han mer og mer borte..



En del kom på lavere nivå ja, men du sier han ble mer og mer borte etter den første sesongen. Du er klar over at han bare spilt en halv sesong etter det? Alle spillere kan ha en down-periode.
 
 

 

For all del,spillere kan ha down-perioder.. Men jeg syntes nå også at denne down-perioden har fortsatt i HamKam.

Han er ikke på samme nivå nå,som han var før!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 26 aug 07, 21:34
Opprinnelig postet av GurrBass
 

For all del,spillere kan ha down-perioder.. Men jeg syntes nå også at denne down-perioden har fortsatt i HamKam.

Han er ikke på samme nivå nå,som han var før!

Nå skal det vel også legges til at Ringberg har spilt en del sentral midtbane for Kamma i år. I følge rapportene mottatt fra Briskeby har han spilt meget bra i den posisjonen, og er en sentral brikke for Kamma.

 

---------------------------

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankly


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 aug 07, 21:37
Opprinnelig postet av Spurvene fra London

Har du anelse hvem det evt. er Paco???   Du sier der er tull?? Hva mener du. At det er Albeck eller at de skal i forhandlinger med han. Tror du han er klar??

Skal FFK ha Albeck,så må de tilby han en lang kontrakt.Kanskje også sign on fee. FCK vil kanskje satse på yngre krefter. Albeck er tross alt 34 år. Han får kanskje ikke en lang kontrakt av FCK.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 aug 07, 21:36
Og sentrale midtbaner er vel det vi ikke trenger nå?? hehe

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 26 aug 07, 21:38
Nei, det gjør vi ikke, så du har et poeng der.. Poenget med innlegget var egentlig ment som et svar på hvorfor Ringberg ikke putter så mye mål for Kamma om dagen..

---------------------------

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankly


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 26 aug 07, 21:52
Opprinnelig postet av Spurvene fra London

Har du anelse hvem det evt. er Paco???   Du sier der er tull?? Hva mener du. At det er Albeck eller at de skal i forhandlinger med han. Tror du han er klar??

Albeck kommer ikke

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 26 aug 07, 21:54
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Spurvene fra London

Har du anelse hvem det evt. er Paco???   Du sier der er tull?? Hva mener du. At det er Albeck eller at de skal i forhandlinger med han. Tror du han er klar??

Albeck kommer ikke

en nordmann?

---------------------------

Mann+Mann i senga= Enga


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 07, 21:54
Opprinnelig postet av oleberg
Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Ble snakket om at Markus Albeck skulle i forhandlinger til torsdag..
Jeg hørte også det samme ang. AlbeckHan vet hvor målet står.

De "ryktene" har vel dukket opp med jevne mellomrom helt siden FFK rykket opp til Tippeligaen, og det er nok like lite hold i de denne gangen, som det har vært noen gang tidligere.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 aug 07, 21:56
Allbäck er en nøkkelspiller for nordens største og for tiden beste fotballklubb. Hvordan har ryktene om han til FFK klart å leve så lenge egentlig? Jeg synes det er ganske underlig.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 26 aug 07, 22:00
Da er det klart at Tegstrøm er klar for FFK..Blir ikke ofentlig gjort ennå siden Sandjefod har kamp imorra..vent å se

---------------------------

CUPVINNER 06


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 07, 22:01
Opprinnelig postet av TothNR1
Da er det klart at Tegstrøm er klar for FFK..Blir ikke ofentlig gjort ennå siden Sandjefod har kamp imorra..vent å se

Tampen brenner.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 aug 07, 22:12

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av TothNR1
Da er det klart at Tegstrøm er klar for FFK..Blir ikke ofentlig gjort ennå siden Sandjefod har kamp imorra..vent å se

Tampen brenner.

Har du fått brannsår,Holters?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 aug 07, 23:19

Noen som vet hvem den nye spissen er?


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 26 aug 07, 23:28
Opprinnelig postet av Tiger
Noen som vet hvem den nye spissen er?


Morgan Andersen?

Men for være seriøs. Flere jeg har snakket med sier, ikke veldig overraskende, Andreas Tegström.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 aug 07, 00:40

SF-forum så er det en Svein(fra FFK) som sier at SF har avslått et bud på 3,5 mill for Tegstrøm.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 aug 07, 00:47

Og her går det rykte om at Tegstrøm har signert for FFK.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 aug 07, 07:15
Tegan lover full kons om SF
Kveldens kamp mot Stabæk kan være Andreas Tegströms siste i SF-trøya.
Blir spennende å se om starter dagens kamp.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 aug 07, 07:43

Håper at Tegstrøm, dersom det han som er på vei til FFK, kan bli spilleklar til torsdagens kamp mot Hammarby.

Dette fordi jeg ser dette kjøpet som en forsterkning nettopp foran denne kampen.

Håper da at FFK klarer å gå videre i eurospill, slik at summen for Tegstrøm allerede er inntjent fredag.

Håper likevel at FFK benytter vinteren til å se etter ytterligere forsterkninger, også på spissplass. Dette fordi jeg ikke ser Tegstrøm som en klassespiss, men som en bedre spiss enn FFK sine Adeccospisser..

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 27 aug 07, 08:15

Opprinnelig postet av TothNR1
Da er det klart at Tegstrøm er klar for FFK..Blir ikke ofentlig gjort ennå siden Sandjefod har kamp imorra..vent å se

Er det sant? Jeg ser fortsatt ikke hvordan han skal kunne heve laget. Han kan selvfølgelig overraske, men som en eller annen skrev tidligere så blir det som å kjøpe lodd: man kan vinne. Jeg håper på å bli positivt overrasket.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 aug 07, 08:30
Enig med Scout. kjøpe tegstrøm er som å kjøpe flax lodd.. du vet aldri hva du vinner om du vinner noe i det hele tatt

---------------------------

http://keiko99.net


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 27 aug 07, 08:34
Hadde håpa på noe bedre enn Tegstrøm, men han kan jo overraske

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 aug 07, 09:27
Tror Tegström vil passe bra inn i laget men han kan vel ikke spille Uefa kamp uansett eller tar jeg kansje feil!

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 27 aug 07, 09:29

han må meldes inn tror jeg.

Er noen regler der i følge uefa.

Har dessverre ikke link, men mener det er tilfelle


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 aug 07, 10:15
Opprinnelig postet av dracula

Håper at Tegstrøm, dersom det han som er på vei til FFK, kan bli spilleklar til torsdagens kamp mot Hammarby.



Den fristen har vel gått ut for lenge siden?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 aug 07, 10:45
Påmeldingsfristen for å spille i UEFA-cupkvalik er naturligvis utgått. Men det er ny påmelding før 1. runde (eventuelt gruppespillet) om vi slår ut Hammarby.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 aug 07, 14:15
Blir han presentert i dag sa dere? ;)

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 aug 07, 14:20
Sorry at jeg har rota ang. mulighet til å spille torsdagens kamp mot Hammarby.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 aug 07, 14:39

Ting skjer nok idag hvis de vil ha Tegstrøm, håper ikke det da.

http://www.f-b.no/article/20070827/FFK/70827006/1009/AKTUELT

 


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 aug 07, 14:56

Rykter på Sandefjord sitt forum. Tegstrøm solgt til FFK for 5 Mill.

http://www.sandefjordfotball.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4292&whichpage=8

 

 


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 aug 07, 14:58
hel......., får håpe det ikke stemmer.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 aug 07, 14:58
Endret: 27 aug 07, 15:00
Stenger denne tråden, så kan vi fortsette diskusjonen her, altså i tråden som er lagd om Tegstrøm:

www.ffksupporter.net/forum/emne.php

Det har vært tydelig ganske lenge at FFK går for Tegstrøm.

PS! 5 millioner er nok ikke utenkelig. 4 millioner var det "forrige budet" som ble "avvist av alle parter".

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 11 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f