Husk meg
Brukernavn
Passord

Angrepsspiller på vei

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 aug 07, 22:00
Opprinnelig postet av ffkmufc

Tarik kan værtfall bli 10 ganger bedre enn Gardar... Og du som vil bruke Fofana fordi han kan bli god, må vel mene det samme om Tarik eller...? 

 

Gardar holder dessverre ikke høy TL standard.. Det kommer nok snart en ny spiss som skal ta over for han..

 

Pr idag fungere ikke angrepsspillet vårt på en måte som er fordelaktig for Gardar. Helt klart at han har avslutteregenskaper, men sitter med et inntryk av noe uforløst ved han om dagen. Vile allikevel foretrukket en Shane Staefanutto fremfor ny spiss.

Rart egentlig at ikke poolen, trener og støtteapparat ser det. Eller er det poolen som styrer hvilke typer vi skal ha inn?? Ser de ikke mangelen på kantspillere på v.b og høyre k? Hva med en offensiv høyre back som kunne kompensert for Bjørkøys manglende spisskompetanse?

 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 aug 07, 01:21
Gardar er sterkere,bedre ro,bedre ballkontroll,bedre i lufta,bedre mottak pr dags dato

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 18 aug 07, 01:52

Opprinnelig postet av paco
Gardar er sterkere,bedre ro,bedre ballkontroll,bedre i lufta,bedre mottak pr dags dato

 

Bedre ballkontroll? Nå er du på feil jorde paco..


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 aug 07, 07:28
Tarik er totalt ute av form. Det samme er Fofana (men det har han jo vært hele sesongen). Gardar er ikke en bedre fotballspiller enn Tarik, men synes han gjør mer ut av seg på laget nå enn det Tarik gjør. Tror Tarik ville hatt godt av 2-3 kamper på benken - han er ikke god nå

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 aug 07, 09:12
Grunnen til at de kanskje heller ønsker seg en spiss nå, er at de endelig har tettet bakover, så det mangler først å fremst å skore målene. Ikke at det er så langsiktig tenkt da...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 aug 07, 09:22
Endret: 18 aug 07, 09:28
Opprinnelig postet av Shadar

Opprinnelig postet av paco
Gardar er sterkere,bedre ro,bedre ballkontroll,bedre i lufta,bedre mottak pr dags dato

 

Bedre ballkontroll? Nå er du på feil jorde paco..

Når det gjelder nivået til Tarik så tror jeg det er lett å gå litt i surr med hva han pr dags dato er og hva han med overveiende sannsynlighet ligger an til å bli. Til å være en norsk 19-åring er Tarik uvanlig god og ekstremt lovende. Når Tarik er 27 kan han ha blitt eksepsjonelt god. Men han er ikke det i dag. Han er fremdeles for ung, for lett, for ujevn og ustabil i prestasjonene. Likefullt er han som sagt uvanlig god for alderen.

Gardar er tross alt mer ferdig utviklet som spiller. Han kommer aldri til å bli så god som alt tyder på at Tarik vil bli, men enn så lenge er det de gamle som er eldst. Så lenge det varer.

For å holde seg til tråden, så ønsker jeg meg Sandefjords Adriano. Var og så Sandefjord-FFK, og ble mektig imponert. Det lille jeg har sett av ham fra andre kamper har også vært overbevisende. Solid fysikk, teknikk, overblikk, etc. Fikk inntrykk av at Adriano betyr like mye for Sandefjords offensive spill som Rajo betyr for oss defensivt. Sandefjord er neppe interessert i å slippe Adriano nå, men nå kan det skje at Sandefjord rykker ned, og da kan mulighetene åpne seg for neste sesong.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 aug 07, 09:51

Adriano er ikke spilleren vi trenger. Vi skal ha en yngere, bedre spiss... vi skal på toppen av tippeligaen, da skal vi ikke handle rasket fra de som rykker ned ..

 

Vi skal ha en goalgetter ala helstad...Det er vel derfor det ikke har kommet no spiss og...de finner ikke noen som er gode nok...

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 10:03
Endret: 18 aug 07, 10:03
Opprinnelig postet av Lex

 Vi skal ha en goalgetter ala helstad...

Det går flere sesonger mellom hver gang Helstad er en goalgetter. Skal vi ha en spiss, så bør vi kjøpe en som leverer hver sesong. Er imidlertid ikke lett å finne en sånn.....

Tror en god venstreback med hurtighet og god passningsfot ville styrke det offensive i laget samtidig som det defensive blir styrket.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 aug 07, 10:06
Opprinnelig postet av Lex

Adriano er ikke spilleren vi trenger. Vi skal ha en yngere, bedre spiss... vi skal på toppen av tippeligaen, da skal vi ikke handle rasket fra de som rykker ned ..

 

Vi skal ha en goalgetter ala helstad...Det er vel derfor det ikke har kommet no spiss og...de finner ikke noen som er gode nok...

Tror ikke Helstad hadde gjort så mange flere mål enn Gardar slik FFK spiller,kan ikke akkurat si at Gardar har fått så mange målsjanser selv om han ligger på rett sted til rett tid.FFK spiller fotball på en måte som gjør at det blir flere målscorere

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 aug 07, 11:05
Endret: 18 aug 07, 11:10
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Lex
Vi skal ha en goalgetter ala helstad...

Det går flere sesonger mellom hver gang Helstad er en goalgetter. Skal vi ha en spiss, så bør vi kjøpe en som leverer hver sesong. Er imidlertid ikke lett å finne en sånn.....

Jasså? Er det derfor Torstein Helstad var toppscorer to år på rad (2001-2002), dro til Austria Wien (2002-2004), ble misbrukt på kant og manglende tillitt i Rosenborg (2004-2005), før han returnerer til Bergen og blir toppscorer sesongen han er skadefri igjen (2007).

Helstad har alltid levert for Brann. Fantastisk spiller, og dersom du mener vi skal finne noe som er bedre enn han, og som leverer enda mer enn han, så er du helt på jordet. En slik spiller ville ALDRI ha spilt i Norge.

Opprinnelig postet av paco
Tror ikke Helstad hadde gjort så mange flere mål enn Gardar slik FFK spiller,kan ikke akkurat si at Gardar har fått så mange målsjanser selv om han ligger på rett sted til rett tid.FFK spiller fotball på en måte som gjør at det blir flere målscorere

Det blir for dumt å hevde... Problemet til Gardar er jo nettopp at han IKKE er på rett sted til rett tid. Han er treg i beina, ja, det finnes andre angripere som også er det, f.eks. Steffen Iversen, men Iversen kompenserer med å være rask i hodet! Ingen av delene er Gardar. Helstad derimot er hurtig, flink til å starte, er på riktig sted til riktig tid, bra med muskler, minst like gode på hodet som Gardar, og er en ekstremt god avslutter. Helstad hadde garantet scoret mange flere mål av Gardar. Han er rett og slett i en annen klasse.

Og det ser FFK også, paco! Hvis ikke, så hadde de aldri i verden vært på utkikk etter en spiss til.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 aug 07, 11:24
om vi for inn en kraft spiss føre uefa kampen kan vi bruke han der ?

jeg ville hatt Frode Johnsen, men nå er han ute med skade i 2 uker da. en spiss lik han hadde gjort seg

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 aug 07, 11:27
Opprinnelig postet av Lex

Adriano er ikke spilleren vi trenger. Vi skal ha en yngere, bedre spiss... vi skal på toppen av tippeligaen, da skal vi ikke handle rasket fra de som rykker ned ..

 

Vi skal ha en goalgetter ala helstad...Det er vel derfor det ikke har kommet no spiss og...de finner ikke noen som er gode nok...

Sånn ca dønn uenig. Skulle Adriano være for gammel, når problemet til de to mest brukte spissene våre er at de er for unge til å være stabilt gode? Tull! Det er ikke flere unge lovende spisstalenter som blir gode om fem år vi trenger, men en spiller som er god .

Har du i det hele tatt lagt merke til Adriano? Det tviler jeg på, hvis du uten videre kaller ham "nedrykksrask". Sann mine ord, om Sandefjord rykker ned så skifter Adriano klubb. Han blir ikke med ned. Det kan antagelig menes at mange spillere på Sandefjord er "rask", men så er Adriano desto bedre som klarerå være god på et slikt lag. Hva han kunne blitt på et riktig bra lag kan vi enn så lenge bare spekulere i. Men at han ville vært et helt naturlig førstevalg på topp i FFK er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Glem for all del Andreas Tegstrøm, han hadde bare en sesong i fjor hvor alt trillet hans vei. Det er Adriano som er den store spilleren blant de to.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 aug 07, 11:28
Opprinnelig postet av keiko99
om vi for inn en kraft spiss føre uefa kampen kan vi bruke han der ?

Tror ikke det. I alle fall ikke før gruppespillet, da påmeldingsfristen for troppen har gått ut for lenge siden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 aug 07, 11:30
Endret: 18 aug 07, 11:31
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Glem for all del Andreas Tegstrøm, han hadde bare en sesong i fjor hvor alt trillet hans vei. Det er Adriano som er den store spilleren blant de to.  

Tegström hadde i alle fall en god sesong i fjor. Det hadde ikke Adriano. Nei, ikke noe poeng i måneskinn å hente inn en spiss som knapt scorer mål, og som over hodet ikke ville forsterket oss nevneverdig. Da er det bedre å la være, og heller hente inn back og kant. Adriano er ikke god nok! Og ja, jeg har sett ham spille, og har en kamerat som er Sandefjordfan til de grader (leder banehopperen!)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 aug 07, 11:49

Hvor har du fått det fra at Adriana er så sinnsykt god?? Tviler på at han er bedre enn Gardar..

 

Nå skal vi hente inn spillere som forsterker laget ikke benken, og da er ikke Adriano mannen.

 

Frode Johnsen hadde jeg gjerne sett i FFK drakt men tviler på at det skjer gitt..


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 aug 07, 11:58
Flight har andre briller enn oss vanlige dødelige.. Han har fått det for seg at Munoz i SF og Lindpere i Tromsø er vanvittig gode, nesten best i TL faktisk...  Begge to er middelmådige TL spillere.. Alle burde kunne se det..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 aug 07, 12:02
Endret: 18 aug 07, 12:37

Holters;

Da har vi enten sett ulike kamper, eller så vurderer vi forskjellig det vi ser. Mot FFK var det i alle fall ca én spiller på Sandefjord som skapte bekymmer, og som scoret to mål mot oss og mer eller mindre egenhendig forhindret borteseier til FFK, og som ble kåret til banens beste spiller (fultl fortjent også), og det var  Adriano. Så fryktelig elendig er han definitivt ikke.

Kanskje han ikke er så stabilt god i hver kamp, det kan være. Men han er Sandefjords toppscorer så langt i år (sammen med Knarvik). Sånn som Sandefjord sliter i år så er det for enkelt å vurdere Adriano ut fra at han ikke har scoret en masse.

Dessuten må en jo prøve å se an kvalitetene til en spiller, ikke bare studere statistikken over hva han har gjort før. For i motsatt fall var Vourinen en suksess i FFK - ettersom han var en suksess i klubben han kom fra. Ikke sant?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 aug 07, 12:22
Endret: 18 aug 07, 12:24

Opprinnelig postet av Husgutt
Flight har andre briller enn oss vanlige dødelige.. Han har fått det for seg at Munoz i SF og Lindpere i Tromsø er vanvittig gode, nesten best i TL faktisk...  Begge to er middelmådige TL spillere.. Alle burde kunne se det..

Best i TL har jeg ikke sagt noe om. For all del, jeg tar meg ikke spesielt nær av kommentarer, og jeg er vant til at folk synes jeg sier mye rart. Men det er ikke nødvendig å gå til overdrivelser. Det gjør du her. Jeg har ikke sagt noe om "vanvittig" gode. Det finnes ikke vanvittig gode spillere i TL.

Både Munoz og Lindpere vurerer jeg først og fremst ut fra hva de har prestert mot FFK. Det kan være jeg har litt andre briller ja, etter som jeg i blant ser motspillere som gode i stedet for å hive meg på hylekoret som ofte klager over at våre egne spillere er så dårlige. Midtbanespilleren Lindpere var spiss for Tromsø nå sist (i mangel på Årst og Rush), og scoret. Helt klart middelmådig. Det er ikke sånne spillere vi trenger, er det vel?

I hele sommer har jeg argumentert heftig for at Kvisvik slett ikke er så dårlig som mange skal ha det til. At han tvert i mot er en av lagets viktigste spillere. Her inne virker som om halvparten av alle debattanter ville sette ham ut av laget for en liten stund siden. Det er ikke så mange som har gjentatt det i det siste. Jeg vet ikke, men jeg tror mine briller er helt ok, jeg.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 19:26
Opprinnelig postet av Holters
Jasså? Er det derfor Torstein Helstad var toppscorer to år på rad (2001-2002), dro til Austria Wien (2002-2004), ble misbrukt på kant og manglende tillitt i Rosenborg (2004-2005), før han returnerer til Bergen og blir toppscorer sesongen han er skadefri igjen (2007).

Helstad har alltid levert for Brann. Fantastisk spiller, og dersom du mener vi skal finne noe som er bedre enn han, og som leverer enda mer enn han, så er du helt på jordet. En slik spiller ville ALDRI ha spilt i Norge.

Helstad scoret 12 mål på 44 kamper for HamKam, Han scoret 64 mål for Brann på 124 kamper (meget bra), og ble toppscorer i 2000 (18 mål) og 2001 (17 mål) i 2002 til 2004 scoret han 12 mål på 58 kamper (ble vel misbrukt eller hadde ikke tillit...). 14 mål på 30 kamper for Rosenborg (misbrukt og uten tillit igjen). Har gjort det ok etter at han kom til Brann (19 mål på 39 kamper). Det er egentlig bare i Brann han har hatt gode sesonger.
Vill ha en spiller som leverer for FFK jeg og ikke en som hittil i karrieren bare har levert for Brann.


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 18 aug 07, 21:39
Kunne tenke meg Olsen på bodø glimt..Hvis jeg har forstått det riktig så kan han brukes som venstre midtbane og spiss..Han er sterk og utrolig hurtig..Han kan jeg se for meg å ta over for kvisvik neste sesong

---------------------------

CUPVINNER 06



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f