Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 9 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 sep 07, 17:11

Opprinnelig postet av KeJ

Nå er jeg spent. Gir klubben Morgan Andersen ubetinget støtte, eller blir han permitert frem til saken er over?

 Undertegnede ser ikke noe galt i at Morgan Andersen fortsetter i jobben frem til en dom er avsagt, men ønsker å se dommen og hva de har evt vektlagt før jeg bestemmer meg for om jeg ønsker ham videre på ferden. MA er i mine øyne ikke skyldig før han evt blir dømt...

Enig her.

Jeg har fremdeles veldig vanskelig for å se hvor realitetene i den påståtte svindelen ligger. Hvem er det som har tapt hva og hvorfor er det ingen som sier seg misfornøyd om en slik gigantisk svindel virkelig er gjennomført?

Det er noe i dette som lukter sagmugg. Men på et vis er det bra at saken kommer for retten, for så kan vi endelig få ting fram i dagen. De utspillene som har vært gjort så langt har mildt sagt vært pragmentariske. Og ingen av dem har gjort det særlig tydelig hvem som evt er offer for den påståtte svindelen. Én ting skjønner jeg også; intet offer, ingen svindel. Så jeg er spent på hva slags sak det er de har.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 sep 07, 17:58
Endret: 20 sep 07, 18:00
Det ser ut til at Morgan fortsetter i jobben enn så lenge.

Æsj, jeg hadde håpet at tiltalen skulle bli droppet, Oslo-politiet skulle bedt om unnskyldning for at de kaster bort skattebetalernes penger, og alle skulle være venner. Mitt utopiske Ole Brum-samfunn lar tydeligvis vente på seg.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 sep 07, 18:18

Opprinnelig postet av Per Egil


Mitt utopiske Ole Brum-samfunn lar tydeligvis vente på seg.

Ja, det er litt for mange petter sprett`er som har det altfor travelt med å skulle rekke ting hele tiden. Alt for mange ugler som kan altfor mye og skjønner alt for lite. For mange tigergutter som tror de kan alt, og for mange nasse nøff`er som ikke tør noenting når det kommer til stykket. Og alt for mange tussi`er, som ikke klarer å glede seg over annet enn alt de kan beklage seg over her i verden.

... bare for å låne litt tanker fra Benjamin Hoff "Tao med Ole Brumm". Absolutt en lesverdig liten bok.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 20 sep 07, 18:41

Er Morgan sukyldig, bør det vanke et solid injuriesøksmål, en slik sak er ikke heldig i den posisjonen han har.

 

Er han skyldig, må han gå! Greit nok at deler av byen står bak ham uansett, men hvem vil handle med en slik mann?

 

-slik jeg ser det-

---------------------------

-Elsker alle-


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 sep 07, 22:10

Tiltale er blitt tatt ut mot Morgan A og FFk legger sine beskyttende vinger over han.

Selvsagt er ingen skyldig før vedkommende er funnet skyldig og dømt,  derfor er det positivt av FFK å være beskyttende overfor Morgan A.

Likevel er det et men, og "menét" er om ikke Morgan A burde føle det samme overfor FFK. Han burde for å skjerme sin arbeidsgiver og evt " klubben i sitt hjerte" søkt om permisjon mens denne saken ble behandlet.  En søknad om permisjon ( eller en sjukemelding) er på ingen måte ett tegn på skyld eller svakhet, snarere tvert imot. 

Ved å gå til det skrittet viser Morgan A at han ikke vil trekke FFK inn i "enkeltes" spekulasjoner og også vise tillit til andre personer i FFK sin administrasjon. Ingen er uunværlige, spesielt ikke i kortere perioder mot eventuel frifinnelse.

FFK har markert sin tillit la Morgan markere sin.

Når det gjelder spekulasjoner om skyld vs uskyld, kommer en ikke vekk fra at Shittu landet med fly på Gardemoen dagen etter en avtale med hans underskrift forelå. Det holder ikke med muntlig samtykke fra Shittu i denne saken jfr Thiego Martins "saken " Tromsø vs. Bodø Glimt. Martins hadde gitt TIL sitt samtykke til overgang, men ikke skrevet under. Derfor er han fortsatt B/G spiller.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 20 sep 07, 22:27
Endret: 20 sep 07, 23:23

Kanskje de finner ut andre ting som vil svekke hans posisjon også, kanskje andre personer også, eller kanskje ingen....hvem vet, men når man først begynner å grave kan dominoeffekten melde seg..........

Tiden vil vise. Måtte rettferdigheten seire

Uansett så vil hoder rulle

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 07, 04:50

Slik jeg ser det er det nå sannsynlig at Morgan blir dømt for svindel i 50 millionersklassen. Blir han det vil det ikke være mulig å fortsette som direktør i FFK,

Så Morgan sin tid i FFK går mest sannsynlig mot slutten  

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 sep 07, 08:29
Opprinnelig postet av dracula

...

Fornuftige resonnementer, dracula, men jeg vet ikke om jeg er helt enig.

For det første er jeg helt enig med styret i at den saken poitiet kjører mot MA ikke angår FFK eller MAs jobb i FFK på noen måte. Uttrykket "beskyttende vinger" gir inntrykk av et beskyttelsesbehov som strengt tatt ikke er der annet enn overfor en skandalsøkende presse. Men jeg er ganske sikker på at i nevnte presse vil en permisjon fra MAs side blit oppfattet som en innrømmelse av skyld .

Hva gjelder saken får jeg inntrykk av at politiet går veldig teknisk til verks. Ark som er kopiert, ulike blekktyper, skrifteksperter etc. Og man gjør et stort nummer ut av at Shittu umulig kan ha skrevet under på en avtale i Oslo dagen før han kom hit.

Men jeg er ganske sikker på at retten vil se hen til realitetene i saken før de tar endelig stilling til spørsmålet om forfalskning. Hvis partene uomtvistelig var enige på avtaletidspunktet om hva de hadde avtalt og de forholdt seg til den avtalen i flere måneder etterpå skal det veldig mye til for at den ene parten får medhold i at avtalen ikke var gyldig. Var det som Mikel/Shittu hevder, at avtalen med lyn aldri var gyldig, så er det veldig merkelig at Mikel og Shittu forholdt seg til avtalen så lenge som de gjorde før de plutselig kom på at de ikke var enige i avtalen likevel. Det styrker heller ikke saken mot MA at Mikel/Shittu senere trakk anmeldelsen sin mot Morgan og på nytt aksepterte en avtale de hadde respektert fra starten av.

Man har ikke bevist en svindel ved å vise til at et par sider i en kontrakt er kopiert, eller at avtalen er datert en dag før den faktisk ble signert. Det avgjørende er hva partene faktisk var enige om, og det viser seg gjennom hvordan de har opptrådt. Om de brukte 20 forskjellige penner til å skrive kontrakten med har i prinsippet ingenting å si.  

Hvis politiet sitter på en bedre sak holder de kortene tett ved brystet i så fall.

Jeg mener det er helt riktig at MA fortsetter i den stillingen han har idag. Hvis han skulle bli dømt for noe får det bli en senere vurdering hvilke konsekvenser det evt skal få.

For å spekulere litt i verst tenkelig utfall, så ser jeg ikke at en fellende dom nødvendigvis gjør det umulig for MA å fortsette i stillingen han har i FFK. Man kan ikke legge all vekt på én konflikt og vurdere MA helt og holdent ut i fra den. Man må også se hen til hvor mange vellykkede overgangsavtaler MA har fått i stand, og hvor mye tull og bråk det tross alt har vært med MAs motpart(er) i denne saken. Tror det skal en temmelig knusende dom til før Mikel/Shittu-saken skulle ødelegge all MAs tillitt som kontraktsforhandler. Tross alt.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 21 sep 07, 08:55

Tja, Flight ... Tillit er lett å rive ned, vanskelig å bygge opp. Skulle Morgan bli dømt tror jeg det kan få store konsekvenser for hans jobb i FFK - dette er tross alt mye mer konkret enn NISO-saken hvor det ikke engang var Morgan Andersen personlig som ble dømt. Her er det snakk om en kontraktsforfalskning, og om retten mener Morgan har gjort dette så sliter jeg med å se for meg spilleragenter og spillere sette seg ned og skrive kontrakt sammen med ham.

Når det er sagt, jeg synes politiet ut fra det som er lagt ut har en ganske tynn sak. De ulike partene i Mikel-saken har alle gjort ting som svekker troverdigheten. Du har et meget godt poeng når du nevner at Mikel og agenten forholdt seg til den omstridte kontrakten i månedsvis før de så begynte å komme med anklager om at den var falsk. Dette bør i hvert fall være med på å svekke alvorlighetsgraden om evt. Morgan finnes skyldig, da kontraktsfalskneriet (om det har funnet sted) ikke ga en eneste konsekvens før Mikel hadde byttet klubb.

Slik saken står, mener jeg det bør være opp til Morgan Andersen selv å avgjøre hva han vil gjøre fram til domsavsigelse. Det å gå ut i perm vil nok fort pressen tolke som en innrømmelse, ja. Rett og  slett fordi denne tolkningen har større verdi når det gjelder å skape blest. Om det skulle bli dom mener jeg at Morgan bør gå av, nettopp fordi tilliten utad vil være svekket. Det gjelder uansett hvor mye FFK-styret stoler på ham. Men selvsagt, det er ikke opp til noen andre enn styret å avjgøre dette.

Og først og fremst håper jeg at denne tiltalen fører til at sannheten kommer fram i Mikel-saken. Uansett hvem den måtte være til gagn for. Om Morgan Andersen har skitnet til hendene i den saken, så er han ikke alene om dét ...

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 07, 09:17
Endret: 21 sep 07, 09:18
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Innlegg: 1280

Nå er det dokumentfalsk Morgan Andersen er siktet for og ikke brudd på avtaler eller generering av ugyldige avtaler. Det er stor forskjell på det.

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 21 sep 07, 10:30

Hva med en vikar mens han ev. må sone? han har jo ikke gjort no galt her...hvertfall ikke det vi vet.

Vet vi noe om strafferammen her ?

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 07, 11:06
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hva med en vikar mens han ev. må sone? han har jo ikke gjort no galt her...hvertfall ikke det vi vet.

Hallo!!! Blir han dømt har han sansynligvis gjort noe galt!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 sep 07, 11:09

Sikker på at MA er skyldig!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166973

 


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 21 sep 07, 11:10
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men det er veldig vanskeilg å peke ut hvem det er som skal ha blitt svindlet for dette store beløpet. Tingen er jo at dette er noe så sjeldent som en vinn-vinn-vinn-vinn situasjon. Chelsea er fornøyd, ManU er fornøyd, Lyn er fornøyd, Shittu er fornøyd, Mikel er fornøyd. Det er stort sett bare politiet i Oslo som ikke er fornøyd, litt uklart hvorfor (hadde det vært klart hvorfor de er misfornøyd så hadde Morgan i så fall vært dømt for lengst).


Forsåvidt enig i at partene ikke er veldig interesserte i denne saken,MEN man kan jo ikke bare la folk forfalske dokumenter heller da?

Chelsea måtte vel ut med nærmere 200 millioner for en spiller de ville fått omtrent gratis DERSOM det er slik at MA gjorde Mikel til Lynspiller ulovlig?

Han er uskyldig til det motsatte er bevist,men å påstå at det er uklart hvorfor politiet ikke er fornøyd
blir litt merkelig....politiet og rettsapparatet skal straffeforfølge mulige lovbrudd uansett.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 07, 11:34
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Sikker på at MA er skyldig!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166973

 

Morgan er nok ferdig nå! FFK må mest sannsynlig finne en ny direktør i løpet av ett halvt års tid.

Morgan blir ikke lett å erstatte! Han har gjort en stor jobb og har høy status i investorgruppen som sikkert har vært og vil bli viktig for å få penger til spillere. Dett er synd for FFK og Fredrikstad.

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 sep 07, 11:37
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hva med en vikar mens han ev. må sone? han har jo ikke gjort no galt her...hvertfall ikke det vi vet.

Vet vi noe om strafferammen her ?



I dette tilfellet er det politiet sjøl som har anmeldt forholdet, og siden partene har kommet til enighet, og saken er ute av verden vil jeg tro at retten vil bøtelegge Morgan, alternativt betinga dom, men jeg vil tro at det ikke er snakk om mer enn måneder.

Strafferamme for dokumentfalsk er nok veldig høy, siden vi snakker om alt fra forfalskning av en bussbillett til pass og penger, så jeg tror faktisk at man kan få lovens strengeste straff. Jeg er usikker på forvaring, men det skal vel godt gjøres å få forvaringsdom for dokumentfalsk isolert.

Jeg tipper at han får en bot, eller en betinga dom på maks et år. Mao ikke noe som skulle tilsi at hans arbeidsforhold med ASA skulle påvirkes.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 21 sep 07, 11:38

Det er en ting jeg ikke skjønner. Lyn går ut i media og hevder at de ikke er part i saken. Hallo. Hvem fikk pengene fra Chelsea? Hvor var Morgan ansatt? Opptrådte Morgan alene på vegne av klubben? Det blir for dumt. Når det er snakk om slike beløp så tror jeg nok at Morgan ikke var alene om dette. Lyn prøver nå å distansere seg fra denne saken. Det ser t.o.m ut som om de skal lykkes med det.

Synes dette viser at vi har en direktør med ryggrad. De vokser ikke på trær. Sånn som det ser ut nå har jeg full tillit til Morgan. Dette er en heksejakt.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07
Innlegg: 38

Lagt til: 21 sep 07, 11:51
Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Nei. -blir han dømt kommer han til å få sparken, det er jeg sikker på.

Hvis det er noen som skader FFKs omdømme er det narsissistiske kjeltringer.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 21 sep 07, 11:51
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hva med en vikar mens han ev. må sone? han har jo ikke gjort no galt her...hvertfall ikke det vi vet.

Hallo!!! Blir han dømt har han sansynligvis gjort noe galt!

...noe galt i FFK mente jeg  

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 sep 07, 12:02
Dagbladets Esten O. Sæther kommenterer saken: - Hvitvask på Oslo vest

Og bare for å svare på topic: Dersom Morgan Andersen blir dømt i saken, så har han ikke noe å gjøre som direktør i FFK.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 9 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f