Husk meg
Brukernavn
Passord

Enerlys drakt-nummer fredes???

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 10 aug 07, 13:01
Opprinnelig postet av A9$h
Og med det samme man er i gang, kan plankehaugen vær så snill å sende en forespørsel til styre at raio skal ha drakt nr 4 eller 5 som en midstopper skal ha og ikke nr 9 som er for en spiss.



Jeg foreslår heller at vi flytter Raio opp som spiss! Om han har ferdighetene? Neppe. Men innsatsen alene hadde gjort han til toppscorer!
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 13:03
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kim_andre_c
men jeg kan helt klart se det som en fin gest til Enerly!

... som egentlig bare drukner i alle de andre fine gestene? 2 år etter uhellet var ute?

Freding generelt er en uting, og oss som liker tradisjonelle draktsett, vil nå altså aldri oppleve en komplett startellever med 1-11 på ryggen. (Hvor 1 er keeper, 2 er høyreback, 3 venstreback, osv).

Spiller Fredrikstad bedre fotball eller vinner flere matcher om de hadde brukt et tradisjonelt draktsett fra 1-11? Tror ikke det... Ja det er sikkert kosmtisk fint, men det spiller vel liten rolle oppi det hele...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:03

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Enerlys drakt fredet

 

Takk for oppdateringen, der var du først

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:05
Får Enerly et bedre liv av at draktnummeret hans er fredet? Synes alle mer synd på ham da? Blir han fortere gangfør? Får barna hans det bedre? Kona hans? Retorikk er ikke din sterke side?

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 10 aug 07, 13:07
Opprinnelig postet av A9$h

Men hadde veldig gjerne sett at vi kunne hatt en startoppstiling uten nr 77 osv..Altså fra 1-11 som skal være et førstelag.

Og med det samme man er i gang, kan plankehaugen vær så snill å sende en forespørsel til styre at raio skal ha drakt nr 4 eller 5 som en midstopper skal ha og ikke nr 9 som er for en spiss.

 

Jeg tror dette med at laget stiller med drakter fra 1-11 er historie. En av grunnene til det er at supportere kjøper drakter med sin favorittspillers navn og nr. Hvis start 11`en alltid skal ha 1-11 vil jo det si at spillerene har forskjellige nr all den tid man ikke alltid starter med de samme 11 gjennom en hel sesong.

3 spillere har stått i mål, 2 har startet

2 har startet på høyre back

3 har startet som midtstopper

3 har startet på venstre back

3(tror jeg )har startet på venstre midtbane

5 har startet på sentral midtbane

4(tror jeg) har startet på høyre midtbane

6 har startet som spiss

Men, hvis flere er av din oppfatning forstår jeg at man kan være imot at drakten til Enerly fredes.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 13:07
Endret: 10 aug 07, 13:08

Flere som sliter med retorikken her! Vet du hva en symbolsk handling er? Tviler på det!!!

Svar til Ido Form Klyster!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 10 aug 07, 13:10
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Pilt
Jeg synes faktisk at Enerly selv kunne satt en stopper for dette, ved å si at det ikke var nødvendig. Freding av drakter er en uting, og hvertfall når man ikke har gjort seg fortjent til det.

 

Er freding av et draktnummer en uting? Er dette opplest og vedtatt på noen måte? Og hvordan skulle man etter din mening gjøre seg fortjent til det? Hvem skulle bestemme hvem som har gjort seg fortjent til det?

 

Jeg kan, kanskje, strekke meg til å forstå at man nøytral til at drakten behøver å fredes. Men jeg kan ikke forstå at man er motstander av at dette skjer. Dette er da ikke noe offer for noen? Hva er problemet?

Ja, jeg synes freding av drakter er en uting. Så klart er det ikke noe fasitsvar på dette, men det jeg skriver er min mening. Siden jeg mener at freding av drakt er en uting, så ser jeg heller ikke hvordan man skulle gjøre seg fortjent til det. Men hvis jeg måtte ha fredet en drakt, så skulle det vært først og fremst på bakgrunn av prestasjoner over lang tid, kombinert med en fin personlighet.

Jeg synes vi stakkarsliggjør Enerly med denne "gesten", og at det etterhvert går sport i å finne på den beste "gesten". Jeg, som alle andre, synes det som skjedde med Enerly var tragisk, og har all medfølelese med han, men synes det kunne vært bra med slike gester nå. Hvertfall slike som legger begrensinger for andre i framtiden.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:11
Endret: 10 aug 07, 13:12
En symbolsk handling er en handling som ikke koster noe, ikke fører til noe, i det store og hele ikke betyr noe. Den sender et budskap, ofte til ingen nytte, men vedkommende skal være klar over at han/hun blir tenkt på. Veldig bra at du tenker på det som virkelig betyr noe, hvor mange timer har du jobbet i huset hans, kim arne?

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 10 aug 07, 13:15
Endret: 10 aug 07, 13:15
Opprinnelig postet av Pilt

Ja, jeg synes freding av drakter er en uting.

 

Du skrev i ditt forrige innlegg at "freding av drakter er en uting". Nå modererer du det til at du synes freding av drakter er en uting. Det er noe helt annet. Du kan mene hva du vil, men ikke påstå at det er fakta.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 13:16

Tror du ikke det betyr noe for Enerly alt som PH og klubben har gjort av ting som "ikke betyr noe" som du liker å kalle det?
Da regner jeg med at du ikke hyller han i pausen på hjemmekampene heller... For det er jo ikke av betydning og det hjelper ikke Enerly i følge deg...

Er det bare jeg som er unig i dette?? Har alle den samme holdningen som Ido Form Klyster?? Håper ikke det!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:19
Endret: 10 aug 07, 13:22
Å hylle ham i pausene, er jo slike ting som betyr noe. Det er en direkte, konkret handling han får effekt av umiddelbart (les: det gjør ham glad, lykke frigjør endorfiner som gir velbehag samt oppmuntrer psyken generelt). Du kan ikke spørre meg om jeg vet hva en symbolsk handling er når du ikke vet svaret? Å frede draktnummeret hans 2 år senere er definitivt en symbolsk handling (subjektiv) definisjon over.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 13:24
tja jeg vet ikke hvem av oss som har den beste definisjonen jeg... men jeg gidder ikke krangle mer med deg... Jeg har fått viljen min med freding av #8, så du får argumentere så mye du vil uten at det fører til noe... Drakt nummer 8 er og blir fredet for all tid!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:26
Du får synge pippisangen og hoppe litt, ikke umulig vi er enige om noe annet en annen gang. Må skille person og sak, vet du?

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 13:30
Ja kanskje vi plutselig er helt enig om noe helt annet!!  Blir fort revet med, men det er vel sånn et forum skal være! Ikke ta det personlig!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:34
Hehe, neinei. Engasjement er viktig, deilig med litt puls men ikke for høy ---->

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 10 aug 07, 13:35
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Pilt

Ja, jeg synes freding av drakter er en uting.

 

Du skrev i ditt forrige innlegg at "freding av drakter er en uting". Nå modererer du det til at du synes freding av drakter er en uting. Det er noe helt annet. Du kan mene hva du vil, men ikke påstå at det er fakta.

Unnskyld for at jeg ikke skriver "jeg synes/mener" i hver setning jeg skriver. Antok at alle her var oppegående folk, som skjønner at dette er et diskusjonsforum, hvor man mener noe. Regner med at 99% av de som leste det innlegget skjønte at det var min mening jeg ytret der, og ikke hadde en doktorgrad som bekreftelse på at freding av drakter er en uting.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:38
Jeg trodde seriøst du var den anerkjente draktnummerfredningsforskeren Dr. Herbert Wolfgang Pilt uteksaminert ved den Der Pröüssische Fussballdrachtseiferaufgangakademie i Berlin 1973? Skuffa nå....

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 10 aug 07, 13:38
den var nesten litt for tørr kanogvetalt..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 10 aug 07, 13:45

Opprinnelig postet av Pilt
Regner med at 99% av de som leste det innlegget skjønte at det var min mening jeg ytret der, og ikke hadde en doktorgrad som bekreftelse på at freding av drakter er en uting.

Ikke?  

Men...m...m... men... da blir jo ALT annerledes! Nå har jeg liksom gått ut fra at... trodde at det var... også var det ikke..?

Fillern også. Skal vi like godt begynne forfra igjen?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 13:51
Det rakner.........Forferdelsen - AKK - forferdelsen. Dette har jeg bygd min livsfilosofi på. Dette går til varmere strøk, og det på bakglatte ski.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340