Husk meg
Brukernavn
Passord

Den store Norge-tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 11 jun 09, 11:57

Sikkert mange som lurer på om jeg er gal nå, men jeg mener helt seriøst at vi bør nå starte å bygge laget som skal prøve seg på EM. Altså det betyr at resten av kvalen så bør Staw stå i mål, reginusen, moa, huseklepp, tetty, skjelbreid og Tarik bør alle spille fast slilk at de før den nødvendige rutinen for det trengs. Disse er jo fremtidsspillerne for norge som muligens skal prestere i EM. Og seff få på plass treneren som skal lede oss til EM

Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 11 jun 09, 12:27

Lurer ikke på om du er gal, helt enig i at det må bygges nytt. Hvem som skal fylle hvilke plasser skal jeg ikke uttale meg om , men det må gjøres en stooor jobb med vårt landslag.

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.

Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08

Lagt til: 11 jun 09, 13:41

Opprinnelig postet av mysthical

Sikkert mange som lurer på om jeg er gal nå, men jeg mener helt seriøst at vi bør nå starte å bygge laget som skal prøve seg på EM. Altså det betyr at resten av kvalen så bør Staw stå i mål, reginusen, moa, huseklepp, tetty, skjelbreid og Tarik bør alle spille fast slilk at de før den nødvendige rutinen for det trengs. Disse er jo fremtidsspillerne for norge som muligens skal prestere i EM. Og seff få på plass treneren som skal lede oss til EM

Helt enig....!!!!

Gjerne flere som spiller på U-21 også......

På tide å tenke nytt og ungt, og for guds skyld, få på plass en utenlandsk trener med en ålreit CV.

You`ll never walk alone...

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 12 jun 09, 12:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hade bra Drillo! Håper vi aldri ser deg igjen som trener! Destruktiv møkkafotball!!

Man kan si hva man vil om Drillos fotballfilosofi, men hans kommentarer ang spillestil/offensivt spill vs defensivt spill var helt rett. De norske spillerne innehar ikke de individuelle ferdighetene som de nederlandske verdensstjernene har. Hadde de prøvd å spille med like høyt tempo, ballberøring, ligge høyt og spille offensivt, hadde vi tapt 5-0 eller verre. Jeg er enig i at angrepsfotballen er den beste og vakreste, men de norske spillerne har dessverre ikke ferdighetene til det.

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 12 jun 09, 16:10

Nei, jeg er fullstendig klar over at Norge ikke har gode nok spillere til å spille som Nederland. Men hva skjer hvis Drillo skal fortsette å være sjef? Jo, da må alle andre (u21, g19, g18, osv osv) spille på samme måten. Altså vil Drillo og hans filosofi gjøre at Norge vil ødelegges for mange år fremover. Det er nok kjempegøy for gutter på 14-16 å løpe etter baller som ramler ned på bakken et eller annet vilkårlig sted i nærheten av han svære som headet den.

Jeg ønsker meg en sjef som lar oss få lov til å spille fotball langs bakken, litt pasningsspill hadde vært morsomt også. Det husker jeg ikke sist jeg så. Vi må bare dyrke dette, det vil bli bedre etterhvert.

Sånn som det er nå orker jeg ikke å se på landslaget lenger, og for en bortimot fotballidiot som meg er det ganske trist i grunn. Ja, man skal følge nasjonen i tykt og tynt. Men det er ingen underholdningsverdi lenger, og da kan jeg heller lese ei god bok.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07

Lagt til: 12 jun 09, 18:11

Nei, jeg er fullstendig klar over at Norge ikke har gode nok spillere til å spille som Nederland. Men hva skjer hvis Drillo skal fortsette å være sjef? Jo, da må alle andre (u21, g19, g18, osv osv) spille på samme måten. ..

MÅ de det? Det er vel helt avhengig av avgjørelser som taes innad i trenerstaben. At Drillo er sjef, er vel ikke ensbetydende at han er diktator?

Svaberget for alltid!

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jun 09, 18:45

Så du mener at a-landslaget skal spille 4-5-1 med lange baller, u21-landslaget skal spille 4-2-4 med kortpasningsspill, g19-laget skal spille 4-4-2 med sweeper osv?

Tror du ikke det hadde vært en fordel om alle lagene hadde spilt på samme måte? Etter samme prinsipper? Blir rimelig håpløst om alle skal drive på på sin egen måte.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07

Lagt til: 15 jun 09, 17:24

Så du mener at a-landslaget skal spille 4-5-1 med lange baller, u21-landslaget skal spille 4-2-4 med kortpasningsspill, g19-laget skal spille 4-4-2 med sweeper osv?

Tror du ikke det hadde vært en fordel om alle lagene hadde spilt på samme måte? Etter samme prinsipper? Blir rimelig håpløst om alle skal drive på på sin egen måte.

Det vil jo være en diskusjon om hva som er mest formålstjenlig? Jeg vet at praksis på dette området varierer stort i klubbfotballen. Noen steder ønsker hovedtrener at junioravdelingen følger hans taktikk til punkt og prikkr, mens andre steder står juniortrenerne fritt.

Det er vel ingen tvil om at Drillo har tro på sine egne idèer, spørsmålet er vel i større grad hvor mye han ønsker å blande seg opp i andres jobb. De andre trenerne er jo også ansatt på bakgrunn av sin egen kompetanse.

Svaberget for alltid!

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 15 jun 09, 17:39

Dette er vel mer et spørsmål NøFF må stille seg. Det er jo de som må velge trener utfra hvilken form for fotball de ønsker at Norge skal spille. Hvis de ønsker at Norge skal spille steinalderfotball kan de jo plukke ut Drillo, Semb, Gåre, Nordlie osv.

Når de først har ansatt Drillo får de ikke gjort så mye med det. Jeg mener feilen er begått ved å ansette han.

Se på feks Nederland da. Der spiller de omtrent likt i samtlige klubblag, og samtlige landslag.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 05 sep 09, 23:14

Der var alt håp om VM ute.
Like greit så kanskje NØF ser at vi må ta skikkelig tak, og inn med helt nye koster. Det må tenkes nytt.
Synes U21 kampen idag også viste at vi er alt for navlebeskuende i norsk fotball. Gøres kamplan hørtes ut som den like godt kunne kommet fra Semb eller Drillo.

http://twitter.com/FFKprasempre

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 06 sep 09, 00:18
Endret: 06 sep 09, 00:18
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Faktisk ikke helt. Hvis nr to i gruppe tre skulle havne på 16 poeng eller mindre (minus kamper mot San Marino), så trenger vi seier og skotsk poengtap mot Nederland for playoff.

Gruppe tre

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 06 sep 09, 07:44

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Faktisk ikke helt. Hvis nr to i gruppe tre skulle havne på 16 poeng eller mindre (minus kamper mot San Marino), så trenger vi seier og skotsk poengtap mot Nederland for playoff.

Gruppe tre

Vi trenger vel skotsk tap mot Nederland? Tar de poeng mot Nederland tar de andreplassen.

Bjørn Jervell Hansen

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 06 sep 09, 14:58

Opprinnelig postet av bjervell

Vi trenger vel skotsk tap mot Nederland? Tar de poeng mot Nederland tar de andreplassen.

Nei, vi er ett poeng bak Skottland og med skotsk poengtap og norsk seier blir vi nummer to.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 06 sep 09, 16:25
Endret: 06 sep 09, 16:27
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Nei, vi er ett poeng bak Skottland og med skotsk poengtap og norsk seier blir vi nummer to.

Uh, Skottland har da 10 poeng, og -4 i målforskjell.  Norge har 7 poeng, og +1 i målforskjell.

Så jo, vi trenger skotsk tap.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 06 sep 09, 16:51

Opprinnelig postet av Knuty

Uh, Skottland har da 10 poeng, og -4 i målforskjell.  Norge har 7 poeng, og +1 i målforskjell.

Så jo, vi trenger skotsk tap.

Sorry. Stemmer, stolte på VG sin tabell som ikke har tatt med gårsdagens resultater.

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 06 sep 09, 18:37

Glem VM, alle variable som må intreffe for at Norge skal bli av de 8 "beste" toerne har vel like stor sannsynlighet som 7 rette i lotto.

Og så har Norge ikke noe i VM å gjøre. Skremmende at Drillo vil fortsette egentlig, Nøff tør vel ikke annet enn å si ja til legenden og kommunisten. Drillo er avlegs, lytt til Gudjohnson.

Glem også Trond Sollied, Jønsson er mannen for det norske landslaget, laget som må bygges opp fra nytt og som bør kvalifisere seg til neste EM, men Drillo ? Nei takk !

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !
LIVET ER HERLIG DERE;
Chateau-Lascombes
Margaux 2001
Grand Cru Classé

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 06 sep 09, 19:25

Helt enig med Willy René.

Det mest skremmende er at spillerne vil ha med Drillo videre... Hva faen skjer?? Er dette fremtiden? Er dette veien å gå? Nei, for pokker'n. Vi må jo få inn folk som vil spille fotball, ikke sparke og gampe fotball.

Det som var fint med kampen i går var å observere og studere Gudjohnsen, DET er klassespiller deluxe. Og mot norske middelmådigheter blir han fort superstjerne. Helt herlig teknikk, overblikk osv. Han har det meste.

I går manglet Norge det meste. Jeg vil gi godkjent til Jon Knudsen, resten burde skamme seg. Drillo også.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 06 sep 09, 21:07
Endret: 06 sep 09, 21:08
Endret av: FFK pra sempre

Hvis Gudjohnsen fortsatt er så superstjerne, hvorfor skal han da spille i europas 4-5 beste liga?
Synes det er feil å slakte stilen til landslaget fordi spillerne ikke leverte.
Som jeg tror blant annet skyldes Drillos bruk av spillere i posisjoner de vanligvis ikke spiller. Noe som er uhørt på ett landslag.
Men jeg håper NØF nå omsider er klar for nye tanker og mennesker, den eneste omtalte som bør være aktuelle er kanskje Jønson, hvis ikke han vil bør man lete mer i utlandet.

http://twitter.com/FFKprasempre

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 06 sep 09, 21:39

Siden mitt forhold til drillo er trolig kjent for de fleste, vil jeg bare slutte meg til hva "Plankekæll" skriver.

Det gjelder selvsagt også J.Jõnsson som ny trener.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

11/02/2026 20:16 | e97dc5fa