Husk meg
Brukernavn
Passord

Vidar Martinsen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

FFK rulær!!

Juniorspiller

Ble medlem: 05 aug 05
Innlegg: 94

Lagt til: 25 jul 07, 19:50

Unnskyld at jeg starter en ny tråd bare for et spørsmål.. men jeg fant ikke noen link om det et annet sted.
Vet noen om Vidar Martinsen har en sønn eller en datter? Og om han bor på Kråkerøy? ;P

---------------------------

Norgestmestere 2006


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 jul 07, 19:51
Vidar har en sønn (hvis jeg ikke husker feil).. tror at han bor på kråkerøy ja.. why??

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FFK rulær!!

Juniorspiller

Ble medlem: 05 aug 05
Innlegg: 94

Lagt til: 25 jul 07, 19:52
Okei.. Var egentlig ikke noen grunn.. Bare en som sa det, også diskuterte vi det, så ville jeg finne ut om det var sant eller ikke!

---------------------------

Norgestmestere 2006


Vector

Knøttespiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 28

Lagt til: 25 jul 07, 22:39
Vidar bor i Råde han...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 aug 07, 10:46

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 01 aug 07, 10:47
Håper klubben er forsikra mot slik at de kan få tilbake litt av overgansummen etter dette?

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 01 aug 07, 10:49

Opprinnelig postet av A9$h
Håper klubben er forsikra mot slik at de kan få tilbake litt av overgansummen etter dette?

Fungerer det slik a?

Ikke hørt om det før vaffal

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 01 aug 07, 10:52
Hadde ikke han samme skade når han spillte i moss? I så tilfelle fatter jeg ikke hvorfor han ikke strøk på den medisinske testen?

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 aug 07, 12:05

Synd for vidar dette.. og for FFK såklart.

 

Tror ikke det finnes noe forsikring mot slike ting, da ville nok forsikringselskapene tapt mye penger. Men de slipper vel å betale lønn til han vel? er vel noe form for syke støtte til fotball spillere også?

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 01 aug 07, 12:08
Endret: 01 aug 07, 12:09
I England så er det forsikring slik at klubben skal få en erstatning hvis en spiller må legge opp grunnet skade. Aner ikke åssen det er i Norge.

(Husker Blackburn kranglet i mange år med sitt forsikringsselskap for å få penger etter at Martin Dahlin måtte legge opp. De tapte fordi forsikringsselskapet mente han ikke var idrettsinvalid nok )

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 aug 07, 12:16

Opprinnelig postet av Rey


De tapte fordi forsikringsselskapet mente han ikke var idrettsinvalid nok )

hehe, helt vanlig forsikringselskap med andre ord..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 01 aug 07, 19:35
Er vel uansett trygdesystemet som overtar lønnsutgiftene etter en periodes sykemelding, tror det er 14 dager. Mulig det råder noe annet i fotball, men tror ikke det.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 01 aug 07, 19:43

Opprinnelig postet av Rey
I England så er det forsikring slik at klubben skal få en erstatning hvis en spiller må legge opp grunnet skade. Aner ikke åssen det er i Norge.

(Husker Blackburn kranglet i mange år med sitt forsikringsselskap for å få penger etter at Martin Dahlin måtte legge opp. De tapte fordi forsikringsselskapet mente han ikke var idrettsinvalid nok )

 

Tror ikke det eksisterer en slik ordning i Norge, men hvordan definerer man idrettsinvalid (II) da? Her skal jo både spiller og evt klubb ha penger. Hansi ble vel stemplet II tror jeg, men han spiller jo fotball på toppnivå igjen. Må han evt betale tilbake forsikringspenger etc da?Er en litt "grumsete" sak det her i grunn...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 aug 07, 19:44

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Er vel uansett trygdesystemet som overtar lønnsutgiftene etter en periodes sykemelding, tror det er 14 dager. Mulig det råder noe annet i fotball, men tror ikke det.

Trygda tar over etter en periode, ja. Men bare opp til 6G (trygdens minstebeløp, ca 56.000 = 6 * 56.000 = 336.000) - og jeg har veldig vanskelig for å tru at Bertie ikke tjener mer enn det. Da er det, som regel, arbeidsgiveren som dekker resten. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 aug 07, 23:52
Opprinnelig postet av denialsander

Trygda tar over etter en periode, ja. Men bare opp til 6G (trygdens minstebeløp, ca 56.000 = 6 * 56.000 = 336.000) - og jeg har veldig vanskelig for å tru at Bertie ikke tjener mer enn det. Da er det, som regel, arbeidsgiveren som dekker resten. 



Det er riktignok Vidar Martinsen det ble tatt utgangspunkt i her, men det har vel vært en aktuell problemstilling for Bertie det siste året også... og for Brian West ved flere anledninger, etc.

Uansett, om Vidar skulle bli nødt til å legge opp, så er det naturligvis fryktelig synd for både FFK og ikke minst ham sjøl, men det er jo dessverre rett og slett sånt som det ikke går er mulig å gardere seg mot. Vi får håpe han tar en Solskjær/Ramberg.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 aug 07, 23:55
Opprinnelig postet av Magnum


Uansett, om Vidar skulle bli nødt til å legge opp, så er det naturligvis fryktelig synd for både FFK og ikke minst ham sjøl, men det er jo dessverre rett og slett sånt som det ikke går er mulig å gardere seg mot. Vi får håpe han tar en Solskjær/Ramberg.



Det går fortsatt ann å la være og kjøpe spillere som har en slik skadehistorie fra før av. I hvertfall når det gjelder denne spilleren så kunne en fint ha gardert seg ved å la være og kjøpe.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 aug 07, 08:41
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det går fortsatt ann å la være og kjøpe spillere som har en slik skadehistorie fra før av. I hvertfall når det gjelder denne spilleren så kunne en fint ha gardert seg ved å la være og kjøpe.


På samme måte som vi selvfølgelig aldri skulle satset på Shaaban eller Ramberg.
Må da også minne om at Johan Sjöberg fikk fjorårssesongen spolert på grunn av skade, og jeg ser det derfor som en selvfølge at han heller ikke vil bli satset på av FFK.

VI må også tenke på at en skade ødela vårsesongen for Raio Piiroja i 2005 samt seriestarten i år. Han er derfor et meget usikkert kort som klubben burde kvitte seg med med en eneste gang!

Om vi i tillegg tenker på at Kasey Wehrman slet med skader i mesteparten av 2003 og 2005 så skjønner man hvor hasardiøse FFK er på overgangsmarkedet...

Eller kanskje det er slik at de fotballspillere har et fysiskt tøft yrke som fører til at de fleste blir skadet innimellom, og at Vidar Martinsen sin alvorlige skade faktisk oppsto ETTER at han kom til FFK..??
Hvis vi skal ekskludere alle spillere som har en skadehistorikk, så hadde det ikke vært mange spillere igjen som er aktuelle for FFK!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 aug 07, 09:36

Du har et poeng, JJunior, men Martinsen har vært ekstremt skadeplaget i Moss, og de har mer eller mindre ventet på den store smellen der borte. Det finnes mange gode spiller som har slitt med skade, og det er blant disse FFK kan gjøre et kupp, men da må man gjøre en grundig medisinsk undersøkelse.

Personlig synes jeg det er helt legitimt å stille et spørsmålstegn ved den medisinske testen rundt Martinsen - en spiller FFK lenge har ønsket, og endelig kunne sikre seg - når vi ser hvor forskjellig FFK og Viking vurderer Bertelsen sin skade, samt all kritikken det medisinske apparatet i klubben har fått rundt tidligere skader (mange lyskeskader, + unnskyldningen om dårlig fottøy og underlag), og for eksempel Brian West.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 aug 07, 09:40
Jeg er ikke uenig i at man kan sette spørsmålstegn til det medisinske apparatet i FFK.
Det har vist gang på gang at det kan trenge en gjennomgang.

Men jeg er uenig i å kategorisk avskrive alle spillere med en viss skadehistorikk, da dette fint kan være spillere som fortsatt kan bidra positivt.
De spillerne jeg omtalte i min forrige post var bare et lite utdrag av FFKspillere jeg kom på i farten som har en viss skadehistorikk, og som fortsatt har vist at de kan bidra i FFK.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 aug 07, 12:53

Opprinnelig postet av JJunior
Jeg er ikke uenig i at man kan sette spørsmålstegn til det medisinske apparatet i FFK.
Det har vist gang på gang at det kan trenge en gjennomgang.

Men jeg er uenig i å kategorisk avskrive alle spillere med en viss skadehistorikk, da dette fint kan være spillere som fortsatt kan bidra positivt.
De spillerne jeg omtalte i min forrige post var bare et lite utdrag av FFKspillere jeg kom på i farten som har en viss skadehistorikk, og som fortsatt har vist at de kan bidra i FFK.

Jeg har kritisert det medisinske apparatet i FFK tidligere, og da fikk jeg pepper med en gang, og spørsmål om jeg hadde peiling på hva de driver med. Selvfølgelig gjør jeg ikke det.

Jeg avskriver vel ikke kategorisk alle spillere med en viss skadehistorikk. Det er da lov til å bruke skjønn her, noe jeg synes FFK lukker øyne for i blant.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24