Husk meg
Brukernavn
Passord

Oslo-politiet vil tiltale Morgan Andersen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 07, 18:54
Here we go again...

www.vg.no/pub/vgart.hbs

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 02 jul 07, 19:03
Endret: 02 jul 07, 19:08
Morgan tiltalt av politiet i Oslo for dokumentforfalkning. Hvem stoler vi på? En nigerianer med mafiahatt og ekkel engelsk aksent som utnytter spillere til å skaffe seg selv masse, masse penger eller Morgan Andersen? Triste saker det her, hvem blir taperen til slutt?

Jeg var før deg, slett tråden din!

Moderator (Holters): Ædda-bædda. :P

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 jul 07, 19:14

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Morgan tiltalt av politiet i Oslo for dokumentforfalkning. Hvem stoler vi på? En nigerianer med mafiahatt og ekkel engelsk aksent som utnytter spillere til å skaffe seg selv masse, masse penger eller Morgan Andersen? Triste saker det her, hvem blir taperen til slutt?

Jeg var før deg, slett tråden din!

Moderator (Holters): Ædda-bædda. :P

 

Kanskje å male fanden på veggen, men dersom Morgan blir dømt skyldig,bør dette ha noe å si for hans stilling i FFK?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 07, 19:18
Endret: 02 jul 07, 19:23
Opprinnelig postet av djpete
Kanskje å male fanden på veggen, men dersom Morgan blir dømt skyldig,bør dette ha noe å si for hans stilling i FFK?

Fanden på veggen eller ei - og uten å forskuttere utfallet av tiltalen - det går ikke an å ha en administrerende direktør stående ansvarlig for kontraktsforhandlinger m.m. dersom han blir dømt for forfalskning av spillerkontrakter!

Men vi får vel smøre oss med tålmodighet og vente å se hva utfallet blir...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 02 jul 07, 19:21

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Morgan tiltalt av politiet i Oslo for dokumentforfalkning. Hvem stoler vi på? En nigerianer med mafiahatt og ekkel engelsk aksent som utnytter spillere til å skaffe seg selv masse, masse penger eller Morgan Andersen? Triste saker det her, hvem blir taperen til slutt?

Jeg var før deg, slett tråden din!

Moderator (Holters): Ædda-bædda. :P

 

Diktatur!!

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 jul 07, 19:22
Endret: 02 jul 07, 19:29
Opprinnelig postet av Holters
Fanden på veggen eller ei - og uten å forskuttere utfallet av tiltalen - det går ikke an å ha en administrerende direktør stående ansvarlig for kontraktsforhandlinger m.m. dersom han blir dømt for forfalskning av spillerkontrakter!

Er redd jeg er enig i dette, og det vil gi en stor verdikonflikt og muligheter for splittelse, i klubbens administrativ del, som for tiden virker til å fungere bedre enn på lenge (iallefall utad). Uff, dette trenger vi ikke nå.

Men som du sier, han er uskyldig til det motsatte er bevist. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 02 jul 07, 19:58
Slik saken står nå bør det forventes at FFK og alle supportere stiller seg bak Morgan. jeg kan ikke se at noe har forandret seg. Saken har vært under etterforskning i lang tid, og det at det blir tatt ut tiltale betyr ikke noen endring i sakens kjerne. Andersen ble ansatt tiltross for den pågående etterforskning, jeg forventer at alle stiller seg bak  Morgan frem til en eventuell dom er ferdigbehandlet av rettsystemet. Med ankemulgheter kan denne farsen vare i ytterligere 2-3 år før vi har noe endelig resultat.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 jul 07, 20:00
Enig med, Fjedjik. Dette visste både vi som supportere og klubbledelsen at meget vel kunne skje da Morgan Andersen ble ansatt. Morgan Andersen er å betrakte som 100 % uskyldig inntil han eventuelt skulle bli dømt. Og det er det eneste vi kan forholde oss til. Det var ikke akkurat noen stor overraskelse at dette ville skje.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 07, 20:04
Endret: 02 jul 07, 20:07
Vel, dersom statsadvokaten velger å ta ut tiltale mot Morgan, synes dere han burde bli permittert fra stillingen?

Det er tross alt ganske alvorlige anklager det er snakk om her, og Morgan sitter ikke med gode kort for hånda med en tidligere dom på seg. Kan vi virkelig ha en mann stående ansvarlig for nye spillerkontrakter i perioden en eventuell rettsak om dokumentforfalskning pågår?

Ja, man er uskyldig til det motsatte er bevist, men det er en veldig spesiell situasjon, da det treffer direkte i Morgan Andersens  hverdagslige arbeidsoppgaver.

Personlig venter jeg for å se hva utfallet faktisk blir, men jeg er glad jeg ikke sitter i FFK-styrets sko akkurat nå. Blir nok innkalt til hastemøter med intensive diskusjoner øyeblikkelig.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 02 jul 07, 20:07
Jeg synes nå det er helt elgitimt å mistenkliggjøre Morgan. Han har tross alt et rulleblad i forhold til å holde orden på dokumenter. NISO saken var vel i og for seg et eksemplel på dokumentforfalsk. Derfor må Morgan både tåle og forvente mistillit fra mange. Morgan er nok en kjernekar på privaten, men at han ikke klarer å holde 100% orden i sine sysaker er et problem. Selv om han frifinnes; Vi er avhengig av at han holder alt i den sjønneste orden, slik at man slipper dette som forehåpentligvis er en gigantisk misforståelse....

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 jul 07, 20:30

Nå er FFK i et skikkelig dilemma.

Morgan er siktet i saken med Mikel. Politiet tar skjelden ut formell siktelse uten å ha belegg for å gjøre det. I tillegg til dette har Morgan en dom fra før på dokumentfalsk.

Ingen er skyldig før det foreligger en dom i saken, og det kan gå en viss tid før det skjer.Resultatet vet ingen, men helt hypotetisk; Hvis Morgan blir dømt. Kan han da fortsette i FFK? Kan vi ha en direktør med to dommer for dok.falsk??

Jeg mener nei. Da må Morgan gå!!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 02 jul 07, 20:34

Svindler!!! klart han må gå om han har gjort det, kan ikke stole på enn sånn mann da.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jul 07, 20:41
PRESSEMELDING E-post
mandag 02. juli 2007
Det ble mandag kveld offentlig kjent at politiet har levert en innstilling til riksadvokaten om siktelse av FFKs administrerende direktør, Morgan Andersen, i forbindelse med dokumentforfalsking i "Mikel-saken". Fredrikstad Fotballklubbs styre og FFK Sport ASA tar dette til etterretning, men har ingen ytterligere kommentarer til saken.

Vi forholder oss til at Morgan Andersen gjør en meget god jobb som administrerende direktør i Fredrikstad Fotballklubb, og henviser til Morgan Andersens advokat Cato Schiøtz for eventuelle kommentarer knyttet til denne saken.

Carl-Morten Gjeldnes,                                        Per Kristian Olsen,
styreleder Fredrikstad Fotballklubb                    styreleder FFK Sport ASA
 

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 jul 07, 20:45
Er enig i at Morgan sin jobb må vurderes hvis han blir dømt men frem til det så er han 100% uskyldig og styret viste at dette kunde kunne komme til og skje da han ble ansatt.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 jul 07, 21:55
Endret: 02 jul 07, 21:56

Opprinnelig postet av paco
Er enig i at Morgan sin jobb må vurderes hvis han blir dømt men frem til det så er han 100% uskyldig og styret viste at dette kunde kunne komme til og skje da han ble ansatt.

Hvis han blir doemt er det ingenting aa vurdere..... Personlig hadde jeg vel regnet med at saken ville blitt henlagt. Registrerer ogsaa at Lyn fortsatt har ett samarbeid Shittu.......


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 02 jul 07, 22:05
Opprinnelig postet av Topscorer

Politiet tar skjelden ut formell siktelse uten å ha belegg for å gjøre det.

Det er på langt nær alle siktelser som fører til domfellelse. Per i dag  har FFK ikke et dilemma i det hele tatt - mener jeg - og bør støtte Morgan frem til en eventuell domfellelse. Dersom Morgan blir dømt må FFKs styre vurdere om han har fortsatt tillitt eller ikke.

FØR  den tid skal, bør, og må, klubben være i stand til å la Morgan fortsette arbeidet sitt akkurat som før ploitiet tok ut siktelsen...

Men det er klart det blir litt mer enn en "skrape i lakken" dersom Morgan blir dømt for dette, men... Jeg synes det blir for dumt å snakke om hvisomatte-dersomatte hele tiden.   

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 02 jul 07, 22:21

Opprinnelig postet av Fjedjik
Slik saken står nå bør det forventes at FFK og alle supportere stiller seg bak Morgan. jeg kan ikke se at noe har forandret seg. Saken har vært under etterforskning i lang tid, og det at det blir tatt ut tiltale betyr ikke noen endring i sakens kjerne. Andersen ble ansatt tiltross for den pågående etterforskning, jeg forventer at alle stiller seg bak  Morgan frem til en eventuell dom er ferdigbehandlet av rettsystemet. Med ankemulgheter kan denne farsen vare i ytterligere 2-3 år før vi har noe endelig resultat.

 

Dette stiller jeg meg 100% bak, og skulle han bli dømt....ja så fortjener alle en ny sjanse synes jeg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 02 jul 07, 23:12

Huff... Det var DEN rolige ferien. :-(

Heldigvis kan jeg velge å blåse i det inntil det EVENTUELT foreligger noen dom, og så kan Morgan-haterne og Morgan-elskerne skyte på hverandre fra sine respektive skyttergraver.


SverreK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jun 07
Innlegg: 7

Lagt til: 02 jul 07, 23:22
Endret: 02 jul 07, 23:23

Intervju med Morgan på FFKTV angående denne saken - se http://www.fredrikstadfk.no/content/view/372/1/

Bra at FFK kommuniserer på denne måten. Synes Morgan gjør et ryddig intervju.

SverreK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 jul 07, 23:30
Opprinnelig postet av SverreK

Intervju med Morgan på FFKTV angående denne saken - se http://www.fredrikstadfk.no/content/view/372/1/

Bra at FFK kommuniserer på denne måten. Synes Morgan gjør et ryddig intervju.

SverreK

han virket ihvertfall meget sikker i sin sak.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3