Husk meg
Brukernavn
Passord

Folk på Stadion!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Den Unge

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 jun 07
Innlegg: 5

Lagt til: 17 jun 07, 23:32
Endret: 17 jun 07, 23:34

Dette var min aller første tur til Fredrikstad i år for å se på kamp. Gleda meg enormt til å høre Plankehaugen på Stadion igjen og å se Nye Fredrikstad Stadion.

Jeg fikk bare tak i billett på Dnb Nor tribunen, men det brydde jeg meg ikke om. Bare jeg fikk komme til stadion igjen var det greit. Her kunne jeg sitte å studere om hele feltethoppa eller ikke. Hvilken del som var best osv.

Selv om Plankehaugen ikke hadde noen god start, sang messig. Og jeg syntes de var rett og slett dårlige tok de seg voldsomt opp i dag. Og bra var det. Spesielt Pippi sangen og Seven Nations Army var bra, og da var hele feltet med og hoppa. Ivhertfall til tider. Ascoli sangen var også imponerende, med tanken på at dette var andre gang. Dere skal ha skryt.

Så inntrykket av stadion var bra, men det er alltid en minus. I detta tilfelle var det resten av tribunene og da spesielt Dnb nor tribunen. Gode plasser og fasiliteter, men folka som er der er så kjederlige. INGEN er med å synge. Det er bare klapping. Og når folk ikke klarer å klappe i takta til sangen en gang, blir jeg abre frusterert. UNderveis mens Plankehaugen sang f.eks. Pippi og Ascoli sangen begynte folk på Dnb Nor tribunen å klappe ettersom lang sidene begynte å klappe. INgen klappet bare hvis plankehaugen klappa, det måtte også være andre med. De begynte å følge takten, men etter bare 5 sekunder begynte folk å klappe tempoklapp! Og dermed slutta alle etter bare få sekunder. Ingen klarte og holde takten en gang. Selv om folk ikke synger så må de da klare å holde takt i klappinga?

Dette blir nok siste gang jeg sitter på Dnb Nor sia. Møkka tribune. Kan ikke folk på andre tribuner enn Plankehaugen være med å synge iblant? Ikke bare når Plankehaugen roper: "Rød og Hvite er de beste" Eller "Fredrikstad". Jeg vet ikke hvordan det var på lang sidene, men der så folk mer engasjert ut. Noen sang. Det er sikkert folk på Dnb tribunen som synger, men jeg så ingen.

Ellers vil jeg takke for en fin opplevelse. Skal bli flere turen på meg i år, Gleder meg:D

 


zhyden

Knøttespiller
Ble medlem: 08 okt 06
Innlegg: 48

Lagt til: 17 jun 07, 23:37
Sang på DnB tribuna jeg
Følte meg ganske ensom da hehe

---------------------------

sing loud, sing proud


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 17 jun 07, 23:53
Viktig at folk som sitter på hoved / dnb osv tør å ta initiativet til å synge, brått blir fler med, ikke bry dere om at folk mener dere "driter" dere ut.. neste gang kanskje enda fler blir med, og brått er det ikke bare PH som synger på stadion..

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jun 07, 07:10

Det er en del som synger på begge langsidene også. Men det høres desverre ikke så godt når det ikke er mange - samlet.

Dessuten er det, naturlig nok, på disse tribune-delene man finner de som er "tilfeldig" på kamp, de som går på kamp 2-4 ganger i året, en del barnefamilier og mange, mange sesongkortinnehavere.

Ikke alle er like og ikke alle synes det å synge under en fotballkamp er naturlig.

Men (!), hvis PH fortsetter sitt gode arbeid med å synge, synge, synge, er jeg sikker på at det blir fler og fler på stadion, også på DnB NOR-tribunen, som vil synge.

Ikke kjeft og smell, men oppmuntre heller folk til å synge. Det er sjelden pisken får folk til å yte...

Det jeg reagerte mest på i går er at det står 85:00 på klokka, og det strømmer folk ut fra FB-siden (der PH står). Folk vil hjem. 8 minutter før kampen er slutt (går glipp av 8 av 93 minutter kamp = 8,5% av kampen) går mange hjem. Det er skuffende at folk ikke gidder være noen minutter ekstra. 

Hva #%¤!"# er så viktig å komme hjem til en søndag kveld? Om man er hjemme 20:00 eller 20:15, hva spiller det for rolle? Dette er pissedårlig.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 jun 07, 10:40
tror heller det at FFK og kommunen bør tenke et eller annet med ferje så folk slipper å stå i kør over brua. Begynner å bli lei denne allerede nå. Hadde det vært bedre ordning med dette så hadde sikkert halvparten av dem som dro i går blitt igjen.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jun 07, 10:50

Opprinnelig postet av Klokan
tror heller det at FFK og kommunen bør tenke et eller annet med ferje så folk slipper å stå i kør over brua. Begynner å bli lei denne allerede nå. Hadde det vært bedre ordning med dette så hadde sikkert halvparten av dem som dro i går blitt igjen.

Det er i og for seg sant, men det jeg ikke forstår er hvorfor de 15 minuttene man sparer så utrolig viktig?  For noen kan jeg forstå det (unger, skal i seng, rekke tog/buss), men...

En slektning av meg sitter forøvrig i rullestol, og hun har et lite helvete hver kamp - brua er så trang og folk så lite hensynsfulle at hun må komme 1 1/2 før kampstart og venter en halvtime etter at kampen er ferdig før hun drar igjen. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 18 jun 07, 11:29

Tror ikke dette løser seg før det kommer en bro til, dessverre. Jeg blir også provosert av at folk går før kampen er ferdig (hallo, vi prøver å få med oss kampen, det er ikke morsomt med folk som går i veien).  Men det er nok en del som tenker at går de fem minutter før slutt slipper de helt kø over broa. Tåpelig, men det er ikke alle som er like engasjerte.

Hva angår å rekke bussen - går det buss noe sted søndag kveld da? Dit jeg bor (Torsnes) går det ikke fast rute i det hele tatt på søndager.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jun 07, 11:56
Opprinnelig postet av Tøfflus

Hva angår å rekke bussen - går det buss noe sted søndag kveld da? Dit jeg bor (Torsnes) går det ikke fast rute i det hele tatt på søndager.

Aner ikke. Jeg bare antar at det går busser/tog fra Fredrikstad også på søndag kveld. F.eks. til Oslo/Gardermoen. Men jeg vet ingenting om det. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 jun 07, 00:09
Opprinnelig postet av Klokan
tror heller det at FFK og kommunen bør tenke et eller annet med ferje så folk slipper å stå i kør over brua. Begynner å bli lei denne allerede nå. Hadde det vært bedre ordning med dette så hadde sikkert halvparten av dem som dro i går blitt igjen.


Hehe, dette fenomenet har jeg sett på samtlige kamper jeg har sett i England/Skottland. Folk begynner å gå hjem ca 8 minutter før slutt, og det helt uavhengig av hvor kampen befinner seg i 82. minutt. Noen ganger ser jeg med vantro på folk som går hjem 8 minutter før slutt når kampen står og vipper, og man er inne i den aller mest spennende fasen av kampen.

Det er akkurat som om man heller vil slippe 4. min kø framfor å heie laget sitt fram til en utrolig viktig scoring i 89.minutt...

Er det så forbanna farlig å sitte litt i kø, da?? Er ikke det noe av det som følger med det å gå på kamp?

Personlig sykler jeg over kråkerøybrua, for der sklir det fint unna. Ser at fler og fler gjør det for hver kamp som går.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3