Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet Juli 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 39 31

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 13 jul 07, 11:11
Kan vi ikke ta et bytte med Bodø G da, de kan få 2 spillere av oss, så kan vi få Trond Olsen.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 jul 07, 11:53

Opprinnelig postet av keiko99
Han her hadde ikke jeg sagt nei til.

34-åring, tja, jeg vet ikke om han er noe å satse på.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jul 07, 12:15
Han holder i noen år til å han er en farlig spiss.. Husk at en av Teddt sheringham er 42 og holdt Premier League nivå da så jeg ser ikke bort fra at siggurd holder i minst 3 år til

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 jul 07, 12:39

Opprinnelig postet av keiko99
Han holder i noen år til å han er en farlig spiss.. Husk at en av Teddt sheringham er 42 og holdt Premier League nivå da så jeg ser ikke bort fra at siggurd holder i minst 3 år til

Det er ikke så mange som er så unike keiko99. Det er vel han, Romario og et fåtall andre spillere. Og husk på alle fotballspillerne som finnes i verden. De aller, aller fleste har lagt opp i god tid før den alderen.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jul 07, 12:41
mange legger opp føre 30 også, men nå slutter vi her og holder oss til tråden

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 jul 07, 12:47

Opprinnelig postet av keiko99
mange legger opp føre 30 også, men nå slutter vi her og holder oss til tråden

Er det ikke det vi diskuterer da keiko99 ?? Om han hadde vært noe. Det er vel å holde seg til tråden det. Det er du selv som har bragt han på banen her.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 14 jul 07, 10:17

Her tror de fremdeles at det kommer flere spillere.

Hørte Grønnis var meget fornøyd med spillerstallen nå. Han mente at vi hadde fått "fire" sterke forsterkninger.(de to nye, berti og berg)

Føler meg ganske trygg på at det ikke kommer flere nå, alt annet vil være naivt å tru. 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jul 07, 10:45
Forholdet mellom kaptein Martin Andresen og trener Mons Ivar Mjelde har kjølnet fullstendig. Brann legger lokk på saken og har gitt spillerne munnkurv.   Han er velkommen til FFK        

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 jul 07, 10:45
De er vel fortsatt ute etter en midtbanespiller til

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 jul 07, 10:58

FFK trenger høyre breddeholder, og seinere en på venstre som kan konkurrere med Raymond.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 jul 07, 12:03

Opprinnelig postet av keiko99
Forholdet mellom kaptein Martin Andresen og trener Mons Ivar Mjelde har kjølnet fullstendig. Brann legger lokk på saken og har gitt spillerne munnkurv.   Han er velkommen til FFK        

Vi trenger han vel egentlig ikke siden vi allerede har to meget bra sentrale midtbanespillere (Bjørkøy og Wehrman) samt to ok utfordrere (Berg og Ramberg). Og ønsker han seg tilbake til Østlandet står nok Stabæk, VIF og LSK mye høyer opp på lista for hans del. Og jeg leste nettopp på NA24 at han og familien nå er gode for 800 mill kr så vi kan nok ikke lokke med penger (som vi ikke har) heller.

Vil heller ha en utfordrer på plassen til Kvisvik så han får ræva i gir og hever seg et par hakk samt en høyre back i landslagsklasse!

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 14 jul 07, 12:57
Nettopp det jeg har ment hele tiden. Jeg ser ingen grunn til at Martin velger oss framfor Stabæk osv.

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 14 jul 07, 16:54
Er det mulig? Andresen igjen?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 jul 07, 17:04
Han hadde ikke fått plass på midten vår uansett! Oppskrytt spiller...

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 14 jul 07, 17:56
Er det du edru?????? Går det ann å si noe så dumt!!!!!!   At du ikke liker han. Spørs om ikke hjertet ditt snakket der.....  Selvfølgelig hadde han kommet med.  Et vært fotballøye hadde sett/ser det...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 14 jul 07, 18:55

Opprinnelig postet av algern0n
Er det mulig? Andresen igjen?

Ja, Andresen igjen. Om jeg kan tillate meg frambusigheten så forstår jeg utmerket godt hvorfor den diskusjonen stadig dukker opp også. Det hagler med usakligheter hver gang noen forsøker å forklare hvorfor Martin Andresen og FFK er tidenes minst sannsynlige kombinasjon. Selv redaktør Holters, hvis meninger jeg forøvrig har den største respekt for, presterer å blande sammen MA med superstjerner på internasjonalt toppnivå når dette spørsmålet kommer opp. Det er flere som gjør seg skyldige på akkurat det punktet. På den måten skaper man bare enda mer usikkerhet og grunnlag for spekulasjoner. Hver eneste usaklige kommentar om hvorfor MA ikke kommer til FFK forteller meg at man ikke kan se bort fra at han kommer likevel.

Hvis alle dere som forstår så veldig godt hvorfor MA ikke kommer til FFK hadde klart å forklare/argumentere på en like saklig måte som dere stort sett alltid gjør ellers, så hadde det kanskje ikke vært mye igjen for noen å spekulere i.

Den viktigste grunnen til at MA ikke kommer til FFK, som jeg ser det, er at han ikke er en type spiller som FFK primært har behov for - gitt at vi har den stallen vi har. Og det har vi jo. I mine øyne må vår egen kaptein Bjørkøy være en av de spillerne i Norge som er nærmest å sammenligne med MA. Først og fremst må det være derfor, så langt jeg kan se. Vi har ikke noe behov for å bytte ut Bjørkøy, verken som kaptein eller som midtbanekriger/strateg. Det er primært de svake leddene vi må forsterke, ikke de sterkeste.

Pengeargumentet er helt på trynet. Jo rikere MA er, jo mindre skulle det bety om han får slik eller så i ukelønn. Han har jo strengt tatt ikke behov for de pengene likevel, når han allerede er såpass velstående. MA har råd til å spille gratis hvis han har lyst, det er det tross alt ikke mange spillere som kan. Han har sikkert ikke lyst til det, men det er en annen sak. Mannen er økonomisk uavhengig og kan i så måte gjøre som han vil. 

Er det noen som kan endelig bekrefte eller avkrefte om MA har familiær tilknytning til Fredrikstad-distriktet? Jeg spør fordi det er rimelig å gå ut fra at ønsket om å bo nær familien veier tyngre og tyngre jo eldre spilleren blir. Men jeg vet ikke mer om den saken enn jeg har lest her inne.

Hva gjelder det sportslige nivået så er MA - igjen alle usakligheter til side (i begge retninger) - en spiller på akkurat det nivået som FFK trenger for å forsterke laget så mye som er ønskelig. Stort bedre spillere får vi naturlig nok ikke, men veldig mye lavere kan man heller ikke legge lista, hvis målsettingen om topp fire er alvorlig ment. Og det tror jeg den er.  

MA er en spiller som skaper debatt, den saken er grei. Men kan vi ikke alle forsøke å holde diskusjonen saklig, på alle sider av bordet? Kan vi prøve, selv når temaet er Martin Andresen, å enten holde oss saklige, eller like godt holde kjeft?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 jul 07, 01:09
Endret: 15 jul 07, 01:11
Jeg forstår ikke at du kan mene at argumentasjonen på forumet om at Martin Andresen neppe er noen sannsynlig FFK-overgang er usaklig.

Man har to forskjellige perspektiver her. På den ene siden kan man se det fra et FFK-perspektiv. På den andre siden kan man se det fra Martin Andresens perspektiv. Jeg synes du, FlightOfTheRat, til tider argumenterer litt blåøyd med ensidig vekt på FFK-perspektivet.

Jeg er blant de som mener at Martin Andresen ville vært en perfekt forsterkning for FFK. Der er jeg enig med deg. Men samtidig er jeg blant de som mener at en overgang ikke virker veldig realistisk, og derfor velger jeg å bruke veldig lite energi på og engasjere meg i Andresen-diskusjonene.

Hvorfor finner jeg en Andresen-overgang  mer eller mindre urealistisk? Her er det viktig å ha en evne til å se utover vår lokalpatriotisme som preger perspektivet vårt som borgere av Fredrikstad og supportere av FFK. Når vi skal sette oss inn i hvordan andre spillere utenfor byen tenker om FFK, er vi samtidig nødt for å legge lokk på våre følelser og tenke rasjonelt og objektivt, så langt det er mulig.

For det første: Hvilke alternativer har Martin Andresen hvis han velger å forlate Brann? (noe som virker ganske sikkert at han gjør nå -- etter sesongen) Vi snakker her om landslagskapteinen og alle norske storklubber vil strekke seg langt for underskriften hans. Rosenborg har flere ganger uttalt at Andresen vil være en perfekt spiller i ankerposisjonen deres. Den er som skreddersydd for Andresen. RBK er en veldig mye større klubb enn FFK, både sportslig og økonomisk.

Hvis Andresen ikke skulle ønske å spille for RBK, blant annet av geografiske årsaker (som kan være legitimt), så vil likevel alle storklubbene på østlandet stå i kø for å signere ham. Vålerenga og Lillestrøm er begge større klubber enn FFK og er sikkert ikke uinteressert i å sikre seg den norske landslagskapteinen hvis de kan få ham uten å betale overgangssum. Likevel er jeg sikker på at det er fremgangsikre Stabæk som leder an i en potensiell jakt på Andresens signatur blant østlandsklubbene. Andresen har sterke bånd til klubben som han har spilt for i flere sesonger. Stabæk er per dags dato også en sportslig langt mer interessant klubb enn FFK. Kanskje blir de seriemestere i år.

I tillegg kommer utenlandske klubber. I Danmark har blant annet storklubben Brøndby vist interesse. Når Andresen etter sesongen står uten kontrakt, så tipper jeg flere store klubber vil melde seg på.

For det andre: Martin Andresen har uttalt at det viktigste for han nå i forhold til klubbvalg er at han ønsker å VINNE noe. Det har ikke blitt for mye av det i karrieren hans. Han vil bli seriemester, og det var derfor han valgte Brann for noen år siden. Han mente på daværende tidspunkt at Stabæk ikke hadde ressurser til å kjempe om seriegull, mens mulighetene var store i Bergen. Han ville ikke flytte til Trondheim.

Nå har han flere ganger signalisert at det er det sportslige, en klubb med ambisjoner om seriegull, som er førsteprioritet på tampen av karrieren. Forståelig nok.

Det betyr ikke at jeg kjøper det økonomiske argumentet om at spillere som allerede er rike ikke ønsker å maksimere sine inntektsmuligheter. Snarere tvert i mot. Det er ikke tilfeldig at Martin Andresen tjener klart best i Brann med flere millioner i inntekt. Selv om han har mange millioner gjennom Skeidar fra før, så betyr ikke det at han nedvurderer det økonomiske. Internasjonale toppspillere er mangemillionerer tidlig i 20-årene, men går likevel alltid dit pengene er for å få mer. Andresen er neppe annerledes. Alle vil tjene så mye de kan.

Poenget mitt er at jeg ikke ser det som veldig realistisk at Martin Andresen skal velge å spille for FFK, med bakgrunn i de alternativer han har, kombinert med hans uttalte målsettinger og preferanser som fotballspiller.

Da har jeg sett det fra spillerens perspektiv. Fra FFKs perspektiv er det derimot klart at landslagskapteinen ville vært en god investering...

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 jul 07, 07:45

Bra skrivi Constanza! Men jeg blei kvalm hver gang du skreiv landslagskapteinen.. Han har aldri vist noe som skulle tilsi at han skal væra vår landslagskaptein! Og hva skal vi med han nå når vi har fått Wherman?? Etter min mening er Wherman en bedre spiller. Og vi bør tenke litt på personlighet når vi henter spillere, og da mener jeg at det ikke akuratt er positivt for Martin Andresen.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 15 jul 07, 09:11
Martin er ikke jævli å spille på lag med han, men å spille mot... det er forskjell vettu...

---------------------------

Heia FFK


FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 15 jul 07, 16:43
Hva med å prøve en gang til med å hente Andre Shcei Lindbæk? Han tror jeg vil styrke laget!

---------------------------

"Vær forandringen du vil se..."



Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 39 31

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3