Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet Juli 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 39 17

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 jun 07, 01:58
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg tror det var sånn at klubben ramlet ned fra andre til tredje nivå denne sesongen...

Lover ikke godt, men Bertelsen kom fra Haugesund, som rykket ned til 3.nivå her til lands. Det samme gjorde Grindheim. Habile spillere det.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 jun 07, 02:07

Opprinnelig postet av Holters
Lover ikke godt, men Bertelsen kom fra Haugesund, som rykket ned til 3.nivå her til lands. Det samme gjorde Grindheim. Habile spillere det.

Men Barsom ble henta dit  på et 1/2-års kontrakt, bør vel være en grunn til det æv ?? Hadde han vært i samme klubben en stund så synes jeg sammenligningen hadde vært grei. På meg så virker det som at Barsom er på nedtur i karrieren sin, og hvis så er, så er ikke det noe vi trenger.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 jun 07, 02:12
Det er også mitt umiddelbare inntrykk, men jeg forsøker å strebe etter å finne positive vinklinger frem til det motsatte er bevist. Har tross alt null kjennskap til fyren utover Google-søk og Wikipedia.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 20 jun 07, 03:31
Opprinnelig postet av Costanza
Morgan Andersen sa i et intervju på TV2 i går kampen at de er i forhandlinger med to spillere som skal gå inn og heve laget. Det kan hende den ene er Kasey Wehrman, men at det er snakk om en overgang ved sesongslutt, slik at han går gratis.

Kan det hende at den andre er Ardian Gashi?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 jun 07, 08:13

Forhandlingene har startet

Kasey Wehrman (29) var i går i Fredrikstad hvor han hadde samtaler med Morgan Andersen om en mulig overgang fra Lillestrøm til FFK.


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 20 jun 07, 09:43

Ser ut som en svenske til kan være på vei. Noen som kjenner til han?

 

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1115456.ece


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 20 jun 07, 09:59
Tubbs, det står en del om svensken på forrige side i denne tråden. (Og også litt lengre bakover)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 jun 07, 10:00
Opprinnelig postet av Pelle
Ser nå i den artikkelen du skrev 8 desember Holters, at det står: "Spilleren må ha hatt bopel i Norge i 5 år, og arbeidstillatelse sammenhengende de siste tre år". Da er det vel arbeidstillatelsen som er avgjørende her, ikke om arbeisgiveren er den samme de siste tre årene, muligens. I så fall, vil Wehrmann kunne gå som Eu-spiller også om han signerer for FFK.


Jeg er ikke helt sikker på om dette har blitt fulgt opp, men reglementet til NFF sier:

§ 2-4 Utenlandske borgere

I 0. og 1. divisjon menn og 0. divisjon kvinner kan det i kamprapporten føres opp høyst 3 spillere som ikke er norske statsborgere eller statsborgere av et land som er medlem i EU eller part i EØS-avtalen. Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 3 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i klubben.


Tre år sammenhengende i samme klubben, altså, uten at jeg synes det gjør noen forskjell på om vi bør kjøpe Wehrman hvis vi kan eller ikke.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Christoffer

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 20 jun 07, 19:01
Håper virkelig vi henter en ny høyreving i tillegg til Wehrmann (Hvis han kommer). Elyounossi fungerer helt klart best som spiss, mener jeg.Elyounossi er vel den eneste som kan spille som høyreving også (Bjørkøy funger absolutt ikke på siden).

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 20 jun 07, 22:26

Opprinnelig postet av TothNR1
Har et tips:..Twelleman eller hva han heter. Han er fra USA men man kan jo ha han i stallen, hvis kounadio ikke er med hver kamp. Han var i søkelyset for odd, og han var åpen for spill i norge..en spiss som scorer mye for klubblaget og landslaget

Viking snuste også for han men kom fram til at han var for dyr.. mistenker at det samme ville vært tilfelle for oss.


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 20 jun 07, 22:29

Opprinnelig postet av Christoffer
Håper virkelig vi henter en ny høyreving i tillegg til Wehrmann (Hvis han kommer). Elyounossi fungerer helt klart best som spiss, mener jeg.Elyounossi er vel den eneste som kan spille som høyreving også (Bjørkøy funger absolutt ikke på siden).

Vidar Nisja har enda ikke signert for noen, selv om han vistnok har vært i nokså konkrete forhandlinger med Viking. U21-landslagsspiller på bosman er aldri feil. Selv om jeg selv har sagt at han er bedre i en sentral rolle (som han fortsatt er litt for "lett" til å spille for et tippeligalag) er han meget habil også på kanten. Har stagnert litt i Bryne men tror virkelig han kunne blomstret med et klubbskifte, og tror han hadde hatt det bedre i FFK enn i Viking (fordi vi er bedre på å slippe til unge spillere enn det siddisene er).


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 20 jun 07, 23:08

Opprinnelig postet av bjervell
Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 3 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i klubben.

Tre år sammenhengende i samme klubben, altså, uten at jeg synes det gjør noen forskjell på om vi bør kjøpe Wehrman hvis vi kan eller ikke.

Betyr det i såfall at han må begynne på en ny treårsperiode i FFK, før han kan gå som EU-spiller?


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 jun 07, 23:19
Opprinnelig postet av Pelle

Opprinnelig postet av bjervell
Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 3 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i klubben.

Tre år sammenhengende i samme klubben, altså, uten at jeg synes det gjør noen forskjell på om vi bør kjøpe Wehrman hvis vi kan eller ikke.

Betyr det i såfall at han må begynne på en ny treårsperiode i FFK, før han kan gå som EU-spiller?



Ordlyden i reglementet skulle tyde på det, ja...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 21 jun 07, 02:32
Men om Wehrman kommer som non-EU spiller, gjør det egentlig så veldig mye? Kuoadio kommer vel ikke til å spille så veldig mye for A-laget med det helt første likevel? Hvis ikke må benyttes som innbytter for å kunne bli her da, selvsagt. Litt kinkig det der, men ser man litt kynisk på det så må det viktigste være å styrke troppen, så får man heller se hvilken bruk vi får for Kuoadio etterhvert.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 21 jun 07, 13:06
Endret: 21 jun 07, 13:06

Opprinnelig postet av Christoffer
Håper virkelig vi henter en ny høyreving i tillegg til Wehrmann (Hvis han kommer). Elyounossi fungerer helt klart best som spiss, mener jeg.Elyounossi er vel den eneste som kan spille som høyreving også (Bjørkøy funger absolutt ikke på siden).

 

Ja jeg er enig i det med tarik er best som spiss

C.RONALDO kan FFK Kjøpe Han spiller høyre

LOL Jeg trokke  FFK Kan kjøpe han

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 21 jun 07, 13:07
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av Pelle

Opprinnelig postet av bjervell
Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 3 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i klubben.

Tre år sammenhengende i samme klubben, altså, uten at jeg synes det gjør noen forskjell på om vi bør kjøpe Wehrman hvis vi kan eller ikke.

Betyr det i såfall at han må begynne på en ny treårsperiode i FFK, før han kan gå som EU-spiller?



Ordlyden i reglementet skulle tyde på det, ja...

 

Det er vell fint vis han skriver under kontrakten da!!

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 jun 07, 17:25
http://www.fotballtips.no/default.asp?u_action=display&u_log=3034

kanskje klar om en uke?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 22 jun 07, 08:34
Ser at Moss kanskje er keene på Mihaly Toth.. Jøss, visste ikke at det var mulig å sende spillere den veien også Bra hvis vi får solgt Toth, men ville vært en skam for en så symptatisk fyr å havne i Moss..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 22 jun 07, 08:37

Opprinnelig postet av Husgutt
Ser at Moss kanskje er keene på Mihaly Toth.. Jøss, visste ikke at det var mulig å sende spillere den veien også Bra hvis vi får solgt Toth, men ville vært en skam for en så symptatisk fyr å havne i Moss..

Stakkars, stakkars jævel

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 jun 07, 15:07

Hva med Erik Huseklepp i Brann?

Jeg syns vi trenger en høyrekant, det er for dårlig med Tarik(Han er bedre som spiss), Multaharju eller Bjørkøy der. Skal vi etablere oss i toppen, tror jeg Huseklepp kan være en fin spiller. Hvertfall nå som Gardar har funnet formen, kunne det vært bra med en god kant som kom til mye innlegg.

Han ønsker seg i tillegg bort(Har vært i samtaler med LSK) og er dessuten bosmanspiller til høsten. Kanskje FFK kunne fristet mer, ettersom det vel kan bli vanskelig og ta plassen fra Myklebust eller Riise.

FFK har tidligere uttalt at de kun vil kjøpe spillere som kan gå rett inn på laget, og det kan så absolutt Huseklepp!

Dette vil lønne seg sportslig og økonomisk. Tror ikke Brann har en så høy pris på ham, siden han er bosmanspiller til høsten.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..



Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 39 17

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3