Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet Juli 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 39 14

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 jun 07, 23:25
Wehrman har vært såpass lenge i Norge at han går som EU-spiller. Ergo ikke noe problem.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 jun 07, 23:26
Ettersom jeg har forstått går Wehrman utenom dette reglementet fordi han har spilt her såpass lenge, fem år eller noe sånt.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 jun 07, 23:27
Endret: 17 jun 07, 23:29
Opprinnelig postet av Lasse Båtstad
Men vist vi kjøper kasey så har vi vel et problem eller???? han er ikke innen eu reglemanget og det vil si at vi må velge to av kasey, west, fofana og Kouadio til vær tropp som vi skal ha med på kamp.... kan vi kreve i kontrakten at han skaffer seg norsk pass???? det ville vært en ide eller??? kasey er god han men det vinnes mange gode spillere som passer til den beskrivelsen morgan har gått ut med...

Wehrman har spilt for en norsk klubb de siste tre årene og hatt bopel i landet i 5 år, og anses derved som en EU-spiller.

Du kan lese om reglene her.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 17 jun 07, 23:30
5 år ja, og minst 3 av dem i samme klubb.

---------------------------

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....
Test dine managerferdigheter - Hattrick.org
FK Hattrick


Lasse Båtstad

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 154

Lagt til: 17 jun 07, 23:38
Endret: 17 jun 07, 23:38
oki... da er det vel ikkje noe problem da... sorry men hva blir prislappen på han da???

---------------------------

Lasse Båtstad


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 18 jun 07, 00:21

Holters. Et spørsmål. Syns bare det virket litt merkelig at han må ha hatt fast bopel i Norge i 5 år, og ha spilt for samme klubb i 3 år. Har en spiller hatt fast bopel i Norge i 5 år, har han jo mest sannsynlig spilt fotball her i 5 år også. Hvorfor må 3 år være for samme klubb? Kan det være sånn at han går som Eu-spiller i LSK, siden han har vært der sammenhengende i tre år, men må begynne på en ny treårsperiode dersom han skifter klubb?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jun 07, 00:27
Endret: 18 jun 07, 00:31
Jeg vet ikke, Pelle, men det har noe å gjøre med UDIs regelverk om permanent arbeids- og oppholdstillatelse, slik jeg har forstått det.

Jeg tror ikke man begynner å telle på nytt, men vet faktisk ikke.

Tror det er at du kan komme hit til Norge på midlertidig arbeidstillatelse og jobbe som rørlegger i to år. Deretter kan du spille fotball i 3 år for en norsk klubb, og så bli sett på som EU-borger. Totalt 5 års bopelsadresse i Norge.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lasse Båtstad

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 154

Lagt til: 18 jun 07, 00:29

haha, godt eksempel!

 

---------------------------

Lasse Båtstad


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 jun 07, 00:35
Opprinnelig postet av Holters

Tror det er at du kan komme hit til Norge på midlertidig arbeidstillatelse og jobbe som rørlegger i to år. Deretter kan du spille fotball i 3 år for en norsk klubb, og så bli sett på som EU-borger. Totalt 5 års bopelsadresse i Norge.



Jeg tror du her fant ut hvor FFK finner alle sine prøvespillere.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 18 jun 07, 01:00
Ser nå i den artikkelen du skrev 8 desember Holters, at det står: "Spilleren må ha hatt bopel i Norge i 5 år, og arbeidstillatelse sammenhengende de siste tre år". Da er det vel arbeidstillatelsen som er avgjørende her, ikke om arbeisgiveren er den samme de siste tre årene, muligens. I så fall, vil Wehrmann kunne gå som Eu-spiller også om han signerer for FFK.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 jun 07, 08:20

Til FFK?

Han kan selv fort havne i plankebyen. Trolig er hans Lillestrøm-karriere slutt når vårsesongen er over, og australieren skal være ønsket av FFK.


- Fredrikstad er en fin klubb, og laget ser ut til å ha blitt mer stabilt. Selv om de ser litt uorganiserte ut i perioder, har de mange gode spillere. FFK er absolutt et alternativ, sier Wehrman, som samtidig må vedgå at han helst vil bli på Åråsen.

www.vg.no/pub/vgart.hbs


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 18 jun 07, 16:04
Endret: 18 jun 07, 16:05

Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror egentlig bare forsøker å være vanskelig nå, FlightOfTheRat... Eller? 

Egentlig ikke, nei. Det har vært mye oppstyr og ryktemakeri omkring Martin Andresen, blant annet blir det hevdet at han ønsker seg bort fra Brann og at han har familiær tilknytning til FFK. Hvis dette er momenter som taler for at ryktene har noe for seg, så vil jeg gjerne se hvilke konkrete grunner som taler imot. Og på det punktet synes jeg det har kommet fram skuffende få sakligheter og ubegrunnede påstander som skrives med større og større bokstaver. Er det rart det går rykter? Jeg ønsker at noen kan sette klare ord på hvorfor MA ikke kan tenkes å komme tli FFK, fordi det er den beste måten å stoppe meningsløse spekulasjoner.  

Etter hva jeg har skjønt var det på samme måte. i følge enkelte, HELT UMULIG at Kvisvik kunne komme til FFK og de som trodde slikt kunne ingenting om fotball.

Hvis de virkelig er åpenbart at MA ikke kommer til FFK så burde ikke det være så vanskelig å forklare, for den som kan noe om fotball.


Opprinnelig postet av Holters
Martin Andresen går ikke til FFK på grunn av: Som landslagskaptein og serielederens viktigste spiller, har ikke FFK økonomi verken til overgangssummen eller lønnen hans. Det er helt totalt urealistisk what-so-ever å diskutere en overgang med Andresen til FFK. Det har ikke bare med kvaliteten på spilleren å gjøre, men hvilket lag han allerede spiller for, hvilken status han allerede innehar og hvor kjent han faktisk allerede er. Slike overganger er uhyre sjeldne, og da som regel begrunnet av personlig årsaker. 

Personlige årsaker kunne ha vært et ønske om å bo nærmere familien, eller? Men forøvrig forstår jeg når du sier det i klartekst at det har med MAs status og kjendisrolle å gjøre, samt at FFK neppe kan tilby ham en lønn han synes er rimelig.


Opprinnelig postet av Holters

Selvfølgelig kan FFK sikre seg spillere som rent kvalitetsmessig er på høyde med Andresen, og det har heller ingen sagt noe imot, men FFK må trolig finne spillere som er ubeskrevne blad her til lands. Et eksempel på det kan være Marek Sapara til Rosenborg, vår egen John Anders Bjørkøy eller Per Nilsson til Odd. Rent kvalitetsmessig er alle disse klassespillere, og innehar en klasse det helt klart er mulig å få til FFK gjennom dyktig kartleggingsarbeid (gjerne gjennom ansettelse av en talentspeider), men det er helt usannsynlig at disse spillerne - navnsmessig - går til FFK nå. 

Akkurat. Spillere på MAs sportslige nivå, men som fotball-Norge ikke har oppdaget ennå.


Opprinnelig postet av Holters

Det her jeg tror du mister hele poenget i diskusjonen. Det er klart skille her, og det skillet har du ikke - i alle fall ikke til nå - klarte å oppfatte. Å tro at Marek Sapara - eller Cristiano Ronaldo - skal gå til FFK, er det samme som å tro på tannfeen. Men at FFK kan klare å sikre seg en "Sapara" med tid og stunder - det skal du ikke se bort ifra. 

Jeg skjønner det nå. Sapara kommer ikke til FFK fordi han har vist seg god i RBK.

Ellers velger jeg å overse nye sammenligninger av TL-stjerner med internasjonale superstjerner. Sånt blir jeg bare forvirret av.

Opprinnelig postet av Holters

At du ikke fatter hvorfor det kan være mer aktuelt med en overgang for Huseklepp til FFK enn Martin Andresen er jo en vits i seg selv. Det kan være en sportslig opptur for Huseklepp å komme til FFK for å spille fast tippeligafotball, og dermed utvikle seg videre. Derimot er det mer tvilsomt om det vil være en stor sportslig opptur for Andresen som kaptein og fast på Brann-laget å gå fra gullstrid til bunnstrid.  

Tja. Spørsmålet mitt er vel hvorfor et ungt stortalent skal velge å gå til en dårligere klubb en han allerede er i. Men greit nok, hvis han er akkurat så god at han vil få fast spilletid i FFK men ikke vil få det i Brann framover, så har han en grunn til å flytte på seg. Forsåvidt en interessant avklaring av nivåforskjellen på FFK og Brann det der.

Brann er i gullstrid, ja. Er FFK i bunnstrid?

Verken MA eller Huseklepp ville i noe tilfelle komme til FFK nå for å spille for klubben i fjor, eller hva? Er FFK dømt til å være evig i bunnstrid? I så fall er det jo forståelig at ingen gode spillere ville komme hit, men men da kunne vi jo alle bare pakke sammen. FFK sikter mot å etablere seg i toppen av norsk fotball, og en måte å klare det er å lokke noen av de beste spillerne i TL hit. Enig? Da kan man ikke regne det for urealistisk at noen av disse spilleren kunne tenkes å komme, fordi allerede vet at de er gode. Hver toppspiller som måtte komme til FFK gjør det mer attraktivt for andre toppspillere å komme etter.

Personlig kan jeg ikke se en eneste mulighet for Andresen til å forlate Brann av sportslige grunner (med mindre han går tli Premiership eller noe), men det ryktes likevel at han er på vei vekkfra Bergen. Jeg tror i alle tilfeller at MA som alle andre vil vurdere FFK ut fra hva FFK er i ferd med å bli, ikke hva FFK har vært de siste tiårene. Det siste står muligens i motsetning til hvordan det er vanlig å tenke blant en del supportere på dette forumet. Jeg er en av de som prøver å se mer fremover enn bakover, og det synes jeg flere burde prøve.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 18 jun 07, 16:07

Tilbake til Wehrman: er det ikke mon tro grenser for mye LSK kan forlange for en spiller de har sagt at de ikke i noe tilfelle ønsker å tilby ny kontrakt?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 18 jun 07, 16:14

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av toreped3
Kasey er klar ja men det vil selvfølgelig ikke bli publisert ennå.

Hvorfor ikke? Må da være ekstremt sjeldent - om noen gang - at en overgang ikke blir offentliggjort når den er i boks. Og en overgang er ikke i boks uten legesjekker m.m, og hadde legesjekken vært gjennomført, ja, da hadde FFK gått ut med det.

 

Kanskje det har noe med at overgangsvinduet ikke er åpnet enda? Har ikke anelse jeg, eneste forklaringen jeg kan komme på. Men de reglene kan nok du bedre enn meg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 jun 07, 17:17
Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av toreped3
Kasey er klar ja men det vil selvfølgelig ikke bli publisert ennå.

Hvorfor ikke? Må da være ekstremt sjeldent - om noen gang - at en overgang ikke blir offentliggjort når den er i boks. Og en overgang er ikke i boks uten legesjekker m.m, og hadde legesjekken vært gjennomført, ja, da hadde FFK gått ut med det.

 

Kanskje det har noe med at overgangsvinduet ikke er åpnet enda? Har ikke anelse jeg, eneste forklaringen jeg kan komme på. Men de reglene kan nok du bedre enn meg.

De fleste fotballklubber går ut med det, med en gang de har signert en spiller... samme om det er overgangsvindu eller ikke...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 18 jun 07, 17:21
Er vel ikke lov å signere før overgangsvindu åpner?

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 jun 07, 17:26

Opprinnelig postet av Dokka
Er vel ikke lov å signere før overgangsvindu åpner?

Det er lov å signere før vinduet åpner.. Men spillern kan ikke komme til klubben før vinduet åpner..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 jun 07, 17:27
Marius Johnsen gjorde det jo nettopp f.eks..

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 18 jun 07, 17:29
Stemmer jo det. Men er jo ikke sikkert det er enighet om alle detaljer enda da, om en spiller er nesten klar mener jeg.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 jun 07, 17:57

I følge RB har det ikke kommet inn noen bud på Kasey W, så til den personen som mener at han er klar, er tydeligvis ikke mye klar selv heller, ironi.



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 39 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24