Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Rosenborg - FFK (9. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 jun 07, 16:54
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Husgutt

Å si at Ramberg er en kriger er vel som å si at Raymond Kvisvik  er slank og hurtig....

 

Men ift prislapp og forventninger, synes jeg personlig Raymond er en større skuffelse enn Ramberg.

enig i det. kvisvik har vært en skygge av seg selv. å til de som klager over at ramberg er ræva. så tar de feil. en god spiller som ikke er i form. virker sånn ihvertfall. han har ikke gjort mye for ffk i år. kan godt si han er elendig til å skyte. det er ihvertfall sant. håper formen kommer snart.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jun 07, 16:57
Scheien. bare en komentar til ramberg føre vi holder oss til tråden.. av det jeg har sett til nå har han mistet og sinka angrepet til FFK. Raymond her mer og gå på og det kommer...

Jeg håper vi tar 1 eller alle 3 poenga mot RBK

---------------------------

http://keiko99.net


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 jun 07, 17:11

Opprinnelig postet av keiko99
Scheien. bare en komentar til ramberg føre vi holder oss til tråden.. av det jeg har sett til nå har han mistet og sinka angrepet til FFK. Raymond her mer og gå på og det kommer...

Jeg håper vi tar 1 eller alle 3 poenga mot RBK

enig av det vi har sett til nå i år. men vi vet han kan. han er en smart spiller som gjør mye for laget når han er i form. hadde mange gode kamper ifjor. men kan hende han ikke kommer tilbake i form igjen. ser mørkt ut til nå. blir han ikke bedre så håper jeg han forsvinner før neste sesong.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 jun 07, 08:26
Sikkert et dumt spørsmål, er kampen lørdag eller søndag ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 jun 07, 08:31
Opprinnelig postet av scheien
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Husgutt

Å si at Ramberg er en kriger er vel som å si at Raymond Kvisvik  er slank og hurtig....

 

Men ift prislapp og forventninger, synes jeg personlig Raymond er en større skuffelse enn Ramberg.

enig i det. kvisvik har vært en skygge av seg selv. å til de som klager over at ramberg er ræva. så tar de feil. en god spiller som ikke er i form. virker sånn ihvertfall. han har ikke gjort mye for ffk i år. kan godt si han er elendig til å skyte. det er ihvertfall sant. håper formen kommer snart.

 

Da kan han ikke starte kamper når han ikke er i form. Jeg syns han har spilt en brukbar kamp i år, og det var mot Stabæk. Nei, vil ikke ha han på benken engang på RBK-kampen... Bruk heller Kouadio (hvordan han nå skriver navnet sitt), Stadheim etc. Vi har nok gode spillere til at han kan være hjemme...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jun 07, 09:52
10/6 er søndag

---------------------------

http://keiko99.net


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 02 jun 07, 17:13
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Husgutt

Å si at Ramberg er en kriger er vel som å si at Raymond Kvisvik  er slank og hurtig....

 

Men ift prislapp og forventninger, synes jeg personlig Raymond er en større skuffelse enn Ramberg.

Problemet er vel at Kvisvik ikke er en spiller som ikke kan "bære" laget, som spillertype så har han spissferdigheter som kan være det lille ekstra i et bra lag (dødballer, pasningsfot, innleggsfot), men de kan ikke egentlig hevet nivået veldig på et mindre bra lag.

Det er lett å trekke paraleller til landslaget der MGP og Riise alltid for pepper for å være så dårlige, problemet er at de er vant til å spille på lag der folk som Gerrard evt. Savage går foran, trekker lasset og dominerer kamper, så kan  MGP og Riise komme inn med sine langskudd, frispark og volleyer og kryddre det hele. Når MGP og Riise er stjernespillerne og det forventes at de skal dra lasset så ber du de gjøre noe de overhodet ikke har forutsetnigner til å få til.


Når du bygger opp et lag begynner med med stammen, keeper - midtstoppere - sentral midtbane - midtspiss, når du har en solid stamme legger du til "kydder-spillere" som vinger, offensive backer, whatever. Uten en solid stamme vil ikke slike spillere komme skikkelig til rette.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 05 jun 07, 02:43
Endret: 05 jun 07, 02:47

Opprinnelig postet av keiko99
10/6 er søndag

Er du sikker? var det ikke den kampen som ble flytta til lørdag?

 

Ser at det er eneste F-B.no som har satt opp kampen til lørdag, så da er det vel søndag

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 05 jun 07, 03:24
Opprinnelig postet av wergis

Opprinnelig postet av keiko99
10/6 er søndag

Er du sikker? var det ikke den kampen som ble flytta til lørdag?

 

Ser at det er eneste F-B.no som har satt opp kampen til lørdag, så da er det vel søndag

Mente det jeg også, men når jeg tenker meg om, så kræsja det med at det er konsert på Lerkendal på lørdag...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 jun 07, 14:28
Tar sjansen på å bruke denne tråden:

Hvor skal dere som kommer med buss varme opp før kampen? Anbefaler Three Lions - hyggelige folk, god mat og ganske bra utvalg av øl. De som driver den er de som hadde King`s Cross før. Har foreslått denne som oppvarmingssted for de Trondhjem-baserte FFK-supporterne, og det hadde vel ikke vært så dumt å samle alle på ett sted?

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 08 jun 07, 07:36

Lurer på om vi får se Gardar/West på topp sammen i løpet av denne kampen jeg....det hadde vært spennende...

Tror jaggu vi kan få med oss poeng jeg, om vi tar med oss innsatsen da...

---------------------------

Heia FFK


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jun 07, 17:18
Gardar/West, ja. En kriger, og en lynkjapp rakker.  Det vil jo ligne mer på et komplementært spisspar  enn det vi har stilt så langt, med Tarik og Fofana på topp. To raske, tekniske, men akk så spinkle spillere. Mot de fleste motstandere er det nok slett ingen ulempe å ha litt av hvert. Minuset er at når Tarik spiller ving (noe han kommer til å gjøre om vi stiller West og Gardar på topp) så havner vi ofte i undertall på høyresiden defensivt. Det har vært et problem i de fleste bortekampene så langt.

Men med tanke på den skrale uttellingen på bortebane så langt er det kanskje ikke så dumt å prøve seg fram litt.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 jun 07, 22:01

Litt gode nyheter:

Steffen Iversens vonde ribbein gjør at det først blir klart søndag om han kan spille. Viktige Marek Sapara var syk fredag. Også han skal testes kampdagen.

www.dagbladet.no/sport/2007/06/08/503005.html

Hadde absolutt ikke gjort noe om disse to spillerne måtte stå over kampen på søndag.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 jun 07, 22:40
Jeg ser ingen grunn til å gjøre store endringer fra mannskapet som sikret 1 poeng i Bergen.

Keeper og forsvar sier seg selv.

På midtbanen bør Miika Multaharju få fornyet tillit på høyresiden. Stor arbeidskapasitet og gjør en god jobb defensivt. Viktig på bortebane. Sentralt på midten er Bjørkøy selvskreven. Ramberg og Martyn konkurrerer om den andre plassen. Jeg mener Martyn bør spille på grunn av sin duellstyrke. På venstre midtbane er det mer åpent. Kvisvik er stort sett elendig på fremmed gress, så tror i grunn Tarik blir det beste alternativet. Med andre ord også samme midtbane som mot Brann.

På topp er jeg mer usikker. Jeg er en stor tilhenger av Brian West, men Grönhagen mer enn antyder at han ikke er aktuell for startoppstillingen mot RBK på grunn av problemer med akkiles, selv om han er med i troppen. Han antyder også at Gardar Johansson kan få sjansen fra start. Jeg tror det kan være smart. Og da står vi trolig igjen med målkåte Fofana ved siden av. Et komplementært spisspar. Vi trenger minst en midtspiss som kan true bakrom på Lerkendal.

Da blir det altså slik:

Shaaban
Czwartek - Piiroja - Gerrbrand - Prytz
Multaharju - Bjørkøy - Martyn - Tarik
Johansson - Fofana

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 jun 07, 22:51

Helt enig.

Multaharju B Ø R(!) spille. Bjørkøy er som du nevner klart førstevalg på midten, jeg mener Martyn bør være sammen med ham. Men, som jeg tidligere har ment her, Ramberg bør spille venstrekant.

Grunn: Tror uansett ikke det er noe vitsen i å satse på innlegg mot robuste stoppere som Kvarme og Basma(Det er vel de to?). I tillegg vil jo venstrekanten vår bli overkjørt med Raymond på banen, spesielt hvis Sapara blir frisk! Med Ramberg får vi i tillegg mer aggresivitet på midten. Og Raymond kan jo da være en slags "joker".

Og da har vi jo selvfølgelig tre gode alternativer på topp, men en må vrakes. Ser helst Gardar og Tarik i 1.omgang, og evt. Fofana i 2. omgang.

Men jeg har vel ingen tro på  at Grönis velger Ramberg på venstrekanten, og da blir det vel Tarik der og Gardar og Fofana på topp.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 08 jun 07, 23:53
Jeg har akkurat kommet tilbake fra Ozzy Osbourne-konsert på Lerkendal. Røten konsert for øvrig. Men om publikumet er like slapt på søndag får vi lett kamp. Livstrøtte kommunearbeidere og bygdeungdom. Makan.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 jun 07, 11:37
Ingen forandringer mot FFK

Det betyr at Iversen og Sappara trolig spiller.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jun 07, 12:01
Opprinnelig postet av Per Egil
Jeg har akkurat kommet tilbake fra Ozzy Osbourne-konsert på Lerkendal. Røten konsert for øvrig. Men om publikumet er like slapt på søndag får vi lett kamp. Livstrøtte kommunearbeidere og bygdeungdom. Makan.



Satt og grilla rett på andre siden av ælva, og konserten hørtes godt over dit - den var altså ikke noe særlig? At trøndere generelt er trææææg er vel ingen nyhet, og publikum på Lerkendal er stort sett med på "ÆRR! BE! KÅ!" noen ganger per kamp. Blir vi noen hundre FFK-supportere så blir det nok vi som lager mest liv, ja (regner med at det var på tribunen du mente lett kamp). På banen blir det nok tøft, men RBK er aldri stabile før ferien, så dette kan bli alt fra FFK-seier til storstryk. Tar gjerne en kombinasjon av Raios innsats på dødball mot Brann og Rami sin innsats i mål mot VIF (tror det blir nødvendig).


---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jun 07, 13:20

Opprinnelig postet av Per Egil
Ingen forandringer mot FFK

Det betyr at Iversen og Sappara trolig spiller.

 

Litt lenger ned står det

Opprinnelig postet av Knut Tørum

 

"- Vi stiller med det samme laget vi har brukt i det siste, så sant Steffen og Marek blir klare. Hvis ikke går henholdsvis Yssouf og Per inn for de, forklarer Knut Tørum til rbkweb.no rett etter dagens trening."

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 09 jun 07, 13:22
Endret: 09 jun 07, 13:23
Opprinnelig postet av Tøfflus
Opprinnelig postet av Per Egil
Jeg har akkurat kommet tilbake fra Ozzy Osbourne-konsert på Lerkendal. Røten konsert for øvrig. Men om publikumet er like slapt på søndag får vi lett kamp. Livstrøtte kommunearbeidere og bygdeungdom. Makan.



Satt og grilla rett på andre siden av ælva, og konserten hørtes godt over dit - den var altså ikke noe særlig? At trøndere generelt er trææææg er vel ingen nyhet, og publikum på Lerkendal er stort sett med på "ÆRR! BE! KÅ!" noen ganger per kamp. Blir vi noen hundre FFK-supportere så blir det nok vi som lager mest liv, ja (regner med at det var på tribunen du mente lett kamp). På banen blir det nok tøft, men RBK er aldri stabile før ferien, så dette kan bli alt fra FFK-seier til storstryk. Tar gjerne en kombinasjon av Raios innsats på dødball mot Brann og Rami sin innsats i mål mot VIF (tror det blir nødvendig).




Syke greier...var også ved elva å grilla i går...var borte å kikke på Ozzy fra utsiden og...
Har faktisk veldig trua på FFK i morra. Både Iversen og Sappara er usikre. Uten Sappara tror jeg vi kan ha god sjans...han er eneste årsak til at Rbk er et topplag, større er ikke forskjellen.. Håper virkelig Martyn får spille inntil Ramberg får tilbake formen. Vært morro å sett en oppofrende Gardar fra start også.

Har ikke fiksa billett enda...skal ned til Lerkendal i morra tidlig. Var noe snakk om et eget telt med salg av bortebilletter utenom de vanlige lukene....noen som vet noe om dette?

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3