Husk meg
Brukernavn
Passord

Geniet Grönhagen!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 11 jun 07, 11:12
Opprinnelig postet av Kent

Status etter 11 kamper:

Jeg som trudde det var niende serierunde igår

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 jun 07, 12:30

Må si meg tilfreds med Grønhagen, var positiv til at han kom og mener han har vist seg som en dyktig trener/taktiker så langt.

En kan selvsagt fortsatt klage på manglende prestasjoner fra spillerne, men dette tillegger jeg mer spillernes egne valg / kvaliteter eller innsats vilje.

Av nykommerne det siste året er det vel bare "Grønis" som har innfridd.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 jun 07, 13:14

Snodig at det plutserlig er spillernes skyld når laget ikke presterer. Når Drillo og KTE var trenere var det vice verca.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 jun 07, 13:18
Opprinnelig postet av Kent

Snodig at det plutserlig er spillernes skyld når laget ikke presterer. Når Drillo og KTE var trenere var det vice verca.

Det er vel ikke så unyansert... Hittil i år har Grönis gjort en del taktiske endringer underveis i kamper som har fungert godt. Det er også hevet over enhver tvil at laget i enkelt-kamper har sugd lyserosa elefantballer - som f.eks. mot Stabæk.

Er det treneren eller laget som har skylda/fortjenesten?  En trener kan ikke gjøre mer enn å ha de han mener til enhver tid er de beste, avhengig av spillestil og -formasjon. Det er umulig for en trener å løpe for spillerne...

Noen ganger er det derfor mulig å kritisere spillere. Andre ganger er det mulig å kritisere trenere (f.eks. at Eggen sjelden gjorde tidlige bytter).

Jeg tror Drillo var den som fikk mest pepper uansett...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 jun 07, 13:19
Opprinnelig postet av algern0n

Igjen er Grønis lur med byttene

 

Eller så misser han med lagutaket igjen. Spørs hvordan en vinkler det.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 jun 07, 13:37
Opprinnelig postet av algern0n

Status etter 11 kamper:

FFK ligger på 7. plass.

Konklusjon:

Grønis har innfridd.

Tabellen etter 9 runder i 2005 da Drillo var trener. 13 poeng. Problemer er at laget ikke engang presterer på hjemmebane! Ikke at vi har vært heldige og ligger på 7 plass på en tabell som er tett som haggel uansett!

 

2005

Start 9 6 2 1 20-10 20
Vålerenga 9 5 2 2 13-9 17
Brann 9 5 1 3 22-13 16
Lyn 9 4 3 2 14-9 15
Viking 9 4 2 3 13-12 14
Lillestrøm 9 4 2 3 12-15 14
Fredrikstad 9 3 4 2 12-10 13
Rosenborg 9 3 3 3 15-10 12
Tromsø 9 2 4 3 9-11 10
Bodø/Glimt 9 2 3 4 10-11 9
Aalesund 9 2 3 4 10-14 9
Molde 9 2 3 4 11-19 9
HamKam 9 2 2 5 6-10 8
Odd Grenland 9 1 2 6 5-19 5

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 11 jun 07, 13:51
Var flere som hyla om at Fofana skulle byttes ut i pausa. Men Grönis hold han der og han hadde en glimrende assist. Kvisvik var god i går når han kom  innpå, start 11´ern mot Start?

---------------------------

Vuorinen på topp!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 11 jun 07, 14:50
Opprinnelig postet av Kent

Tabellen etter 9 runder i 2005 da Drillo var trener. 13 poeng. Problemer er at laget ikke engang presterer på hjemmebane! Ikke at vi har vært heldige og ligger på 7 plass på en tabell som er tett som haggel uansett!

 

 

 

I 2005 hadde laget altså en god start frem til 9. runde, som i år. Men det faktum at vi slet mot slutten av sesongen den gangen betyr vel ikke at vi kommer til å gjøre det igjen? Ønsker du å kritisere Grönhagen fordi vi kommer til å slite til høsten? Er 7. plassen så langt dårligere enn det du forventer?

 

Poengene er beviset på hva laget har prestert, og det er antall poeng som teller til slutt i forhold til medaljer, E-Cup kvalik, Royal League og nedrykk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 11 jun 07, 21:30
Opprinnelig postet av Kent

Status etter 11 kamper:

Vi har tatt 3 poeng på bortebane - hårfin forbedring fra tidligere år.

Vi har spilt en bra kamp på hjemmebane - mot Viking. Totalt sett er prestasjonene på hjemmebane betraktelig foværret under Grønis.

Vi klarte å surre bort 3 poeng hjmme mot et Stabæk bestående av 10 mann. Utrolig!

4 av poengen så langt har lommet etter regelrette ran - hjemme mot VIF og borte mot RBK. Vi har hatt marginer (flaks)!

 

Konklusjon:

Grønis har ikke infridd!

 

Har det ennå ikke gått opp for deg at Stabæk er et betydelig bedre lag enn FFK? Det er overhode ikke noe utrolig med at FFK tapte mot Stabæk - ti mann eller ikke....

Ellers er jeg enig det du skriver.

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 jun 07, 23:07
Endret: 11 jun 07, 23:11
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Poengene er beviset på hva laget har prestert, og det er antall poeng som teller til slutt i forhold til medaljer, E-Cup kvalik, Royal League og nedrykk.

Veldig uenig. FFK har ranet både VIF og BRK for poeng. Vi kan ikke forvente at det fortsetter. Vi er heldige som står med 12 poeng etter min mening. Vi har møtt god motstand men vi har også spilt mot 10 mann i nesten 2 av 3 hjemmekamper.

Ser man bak resultatene har presatsjonene vært urovekkende. Kun en omgang (1. mot Viking) har laget briljert på hjemmebane, det er langt mindre enn hva vi er vant med fra tidligere år. Tapet mot Stabæks 10 mann hjemme pluss at vi ble rundspilt av VIF på hjemmebane er bekymringsverdig. Samt at Lyn klarte å holde spenning i kampen helt inn med 10 mann på vår hjemmebane.

Poenghøsten så langt er OK men vi kan ikke regne med at FFK vinner kamper hvor de blir rundspilt. Om ikke prestasjonene forbedrer seg vil vi garantert falle nedover på tabellen!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 11 jun 07, 23:14
Endret: 11 jun 07, 23:14
Synes Grønnhagen har gjort en god jobb for oss jeg.. Drillo var flink han også, men da ramlet vi fra hverandre ettersom sesongen gikk.. Tror Grønnhagen og FFK ligger i TL også neste sesong!!

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 jun 07, 23:55
Endret: 11 jun 07, 23:55

Opprinnelig postet av Kent

Veldig uenig. FFK har ranet både VIF og BRK for poeng. Vi kan ikke forvente at det fortsetter. Vi er heldige som står med 12 poeng etter min mening. Vi har møtt god motstand men vi har også spilt mot 10 mann i nesten 2 av 3 hjemmekamper.

Ser man bak resultatene har presatsjonene vært urovekkende. Kun en omgang (1. mot Viking) har laget briljert på hjemmebane, det er langt mindre enn hva vi er vant med fra tidligere år. Tapet mot Stabæks 10 mann hjemme pluss at vi ble rundspilt av VIF på hjemmebane er bekymringsverdig. Samt at Lyn klarte å holde spenning i kampen helt inn med 10 mann på vår hjemmebane.

Poenghøsten så langt er OK men vi kan ikke regne med at FFK vinner kamper hvor de blir rundspilt. Om ikke prestasjonene forbedrer seg vil vi garantert falle nedover på tabellen!

Tenderer til å være enig med deg i dette.Hovedforskjellen i år, i forhold til under Drillo, er at jeg tidvis ser en plan med det offensive spillet. Under Drillo gikk det kun på å pumpe ball, for å se hva som skjedde. Vi ranet til oss veldig mange poeng den gangen også, i motsetning til under Eggen, der vi ofte angrep og skapte veldig mange sjanser, uten uttelling. Se på sjansestatistikken i avisene, de er ingen fasit, men de gir tegn som tyder på at vi så langt har hatt flyt foran mål. Spillet må bedres, og spesielt på midtbanen trenger vi forsterkning, i en ballvinner med motor, ala vår (nesten) alles kjære steintøffe Roger.. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 14 jun 07, 14:10
Endret: 14 jun 07, 14:12
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Poengene er beviset på hva laget har prestert, og det er antall poeng som teller til slutt i forhold til medaljer, E-Cup kvalik, Royal League og nedrykk.

Veldig uenig. FFK har ranet både VIF og BRK for poeng. Vi kan ikke forvente at det fortsetter. Vi er heldige som står med 12 poeng etter min mening. Vi har møtt god motstand men vi har også spilt mot 10 mann i nesten 2 av 3 hjemmekamper.

Ser man bak resultatene har presatsjonene vært urovekkende. Kun en omgang (1. mot Viking) har laget briljert på hjemmebane, det er langt mindre enn hva vi er vant med fra tidligere år. Tapet mot Stabæks 10 mann hjemme pluss at vi ble rundspilt av VIF på hjemmebane er bekymringsverdig. Samt at Lyn klarte å holde spenning i kampen helt inn med 10 mann på vår hjemmebane.

Poenghøsten så langt er OK men vi kan ikke regne med at FFK vinner kamper hvor de blir rundspilt. Om ikke prestasjonene forbedrer seg vil vi garantert falle nedover på tabellen!

Det er ingen som har ranet noen. Vålerenga har vist i hver eneste kamp i år har de sliter som pokker med å sette ballen i mål. De gjør alt bra, men enten det er konsentrasjonen eller noe annet så svikter de når de skal avslutte angrepene. Det er ikke noe spesielt ved kampen mot FFK. I går holdt på å ble sendt ut av cupen av Mjøndalen. Det sier noe om at VIF ikke er så gode som man kunne tro på papiret. Gang på gang kommer VIF til sjanser hvor de velger en dårlig løsning - som å skyte rett på TLs beste keeper fra skrått hold, i stedet for å spille ballen til medspiller på løp inne i feltet som ville hatt blank goal. FFK skapte nok sjanser mot VIF til å score ett mål, og det gjorde de. VIF klarte ikke å score fordi de var for dårlige foran mål. noe de har vært i hele år, og derfor tapte de. Ran du også. Det er sånn det er i fotball, det er scoringer som gir uttelling. Det hjelper ikke å være god på alt annet. FFK var bedre enn VIF til å score, og vant derfor kampen fortjent.

RBK avslørte også hvilket problem de har foran mål når Iversen ikke er på banen. De klarte bare å score ett mål, det gjorde FFK også. Hvor mange ganger man skyter utenfor teller ikke.

Overtak i banespillet har aldri gitt verken FFK eller noe annet lag uttelling. Sånn er det bare. Hvorfor skal det plutselig bli galt når denne banale fotballsannheten plutselig gir FFK noen uventede poeng? I forhold til antall skapte målsjanser er FFK et av de mest effektive lagene i år (kanskje det mest effektive), og det er det da bare å være happy med.

Ingen grunn til å kritisere FFK for effektivitet foran kassa. Tvert i mot, vil jeg si.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 14 jun 07, 14:13
Er også verdt å nevne at siden det jo er kultur i fotball-norge (verden, egentlig) for å holde treneren ansvarlig for ALT som går galt når resultatene ikke kommer så burde den samme standarden gjelde når de gjør det: Med andre ord, Grønis bør få skryt for at han har gjort oss mer effektive.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 15 jun 07, 10:39

Yes!

Grønis har gjort oss dødelig effektive, og det takker ihvertfall jeg han for. Gi mannnen mer tid og ressurser så blir dette virkelig bra. Har stor tro på at han guider laget i land til 3 poeng på søndag.

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 02 jul 07, 02:36

Etter halve sesongen, må jeg si jeg er veldig imponert over hvordan Grönhagen fremstår. Imponert over både laguttak, taktiske disponeringer underveis i kampene og ikke minst hvor lite han blir påvirket av ytre (og mindre viktige) faktorer som dommere og enkeltepisoder under kampene.

Laguttak
Jeg har ytterst sjelden vært uenig med noe laguttak til nå. Det virker også som de fleste andre her inne stort sett er enig. Det er en sjeldenhet. Han ser utover navn, og har ikke vansker med å benke stjernene, f.eks kvisvik. At f.eks Multe skulle få spille så mye, hadde jeg aldri trodd, men han har faktisk vært verdifull i en del kamper, spesielt vanskelige bortekamper. Noe småpirk er det, men stort sett har han en klar tanke bak.

Taktiske disponeringer
I flere kamper har bytter ført til endringer av kampbildet. F.eks borte mot Brann med to bytter i pausen og hjemme mot start med tarik/fofana byttet plasser. Han tør å ta grep når det ikke fungerer og venter ikke med å gjøre endringer før det er for sent. Igjen viser Grönis stor forståelse for spillets gang og hvordan han kan endre det.

Fokusering
Det som kanskje har imponert mest er hvor fokusert han er på de riktige tingene. Enkeltepisoder skyver han raskt unna. Har fortsatt ikke hørt ham syte på dommeren som alle andre tippeligatrenere har gjort. Han fokuserer heller på hvordan laget kan forbedre seg som helhet. Jeg blir alltid sikker på at FFK har en topp trener når jeg hører han uttale seg - det er kun fotballfaglig og fokus på å øke sannsynligheten for at laget skal vinne. Dette kan faktsk ha noe med alder å gjøre. De fleset andre trenerene er jyplinger i 30-åra som nylig har avslutta en trenerkarriere selv.

Oppsummert - veldig fornøyd med trenervalget og sikker på at Grönis har fått mye ut av det spiller materialet han overtok. Vi må ikke glemme at FFK ble dømt nord og ned av nesten alle eksperter før seriestart. Sett ut i fra forhåndstipsene, er FFK en av de store vinnerne så langt i sesongen - mye takket være Grönis. Jeg er spent på fortsettelse og om han klarer å forme et lag med riktige spillertyper eller om hans styrke ligger i å motivere en ny spilelrgruppe  - ikke forme den helt selv. Det er først resten av denne sesongen og neste vi ser konturene av langtidsplanene til Grönis.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 jul 07, 02:57
Endret: 02 jul 07, 02:57
er sterkt uenig i mange av disponeringene grønis har gjort. tenker da spesielt på bruken av kvisvik, toth og koadio. utrolig at de to sistnevnte ikke har fått en reell sjanse på førstelaget i det hele tatt. i tillegg setter jeg store spørsmålstegn ved klippekorta til fofana og prytz. ellers er jeg enig med geirsand i det han skriver om fokusering etc.

---------------------------

Frihet for Ultras!


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 02 jul 07, 04:41
Det er leit å se Toth sitte på benken i år, med tanke på hvor god og viktig han var for oss i fjor. Men for meg virker det som at han ikke passer inn i spillestilen Grönis bruker, og han har ikke akkurat imponert meg i 2. lagskampene jeg har sett.

I dag viste Grönhagen i mine øyne den største feilen han har gjort hittil i sesongen, selv om den ikke var enormt stor. Etter det jeg hørte Kvisvik fortalte etter kampen, virket det som han hadde ønsket å ikke spille hele kampen selv. Men da ville jeg heller gjort som ffksupporter.net skrev i sin artikkel om kampen, brukt han fra start og heller byttet han ut i pausa. I tillegg skjønner jeg ikke hvorfor han velger å bruke Prytz kamp etter kamp. Skulle tro mannen var en svensk utgave av Vebjørn Hagen. Har et fantastisk pent frispark som suser rett i mål, men spiller forferdelig ellers.

Grönhagen har virkelig imponert meg denne sesongen! Han har hvertfall fått meg til å se svakhetene Eggen hadde som trener. En sympatisk svenske i ekstremt trange jeans!

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 02 jul 07, 07:46

Jeg registrerer at veldig få av de som setter spørsmålstegn ved Prytz faktisk kommer med et forslag til hvem andre vi kunne spilt på venstrebacken.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 jul 07, 08:59
Multe er bedre enn Prydz på back.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3