Husk meg
Brukernavn
Passord

Lest/ulest på siste 50

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Freeman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 18

Lagt til: 01 mai 07, 20:43
Endret: 01 mai 07, 20:44
Jeg er flittig leser på forumet, foreløpig uten alt for mange innlegg. Synes det fungerer meg bra, men har en idé som kanskje lar seg gjennomføre?

Er det mulig å få lest/ulest på siste 50 innlegg? Hvis det i tillegg er mulig å lage en funksjon for å gå til Neste ulest også, ville det vært veldig enkelt å få med seg hva som er nytt siden sist.

Har forståelse for at det kan bli litt heftig for databasen. Utifra hvordan dere har løst lest/ulest for tråder antar jeg at det er en egen tabell for tråd_id og en for bruker_id som definerer tråden som lest når siste side er vist? Lest/ulest for hver innlegg vil vel innebære en heftig tabell med inlegg_id og bruker_id?

---------------------------

Av alle de uviktige tingene her verden er fotball det viktigste. Heia FFK!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 mai 07, 21:02
"Lest/Ulest" på siste 50 trenger ikke å belaste databasen i det hele tatt. En forholdsvis enkel løsning finnes:

Hver eneste link på siste 50 er unike (egen ID til både tråd og det bestemte innlegget), slik at linkene kan endre farge ved hjelp av CSS etter å ha bli trykket på (visited). Ulempen er selvsagt at dette bare vil fungere på akkurat den maskinen du brukte da du trykket på den bestemte linken. Dette vil uansett være en tilstrekkelig løsning for de fleste.

Det rent tekniske hokus-pokus greiene for lest/ulest-funksjonen må nesten Henning eller Morten svare for.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24