Husk meg
Brukernavn
Passord

Pål andrè trenger mer hjelp og støtte.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 apr 07, 11:03

Jeg ønsker å komme med noen betraktninger rundt Pål Andrè sin prestasjon på backplassen.

De to siste kampen har Pål Andrè hatt meget gode vinger mot seg, og har i perioder hatt vanskeligheter med å demme opp hver gang. Backen blir meget synlig om han blir driblet, og noen kan kaste seg på en kritikkbølge.

Pål A har spilt godty synes jeg, han blir veldig ofte alene mot vingen og noen ganger i èn mot to situasjoner. Hvor blir det av forskyvningen i forsvaret?

Pål A trenger mer hjelp fra midtstopperen og fra den ene midtbane spilleren, for å kunne løse jobben bedre.

Det er mange situasjoner der PAC har taklet meget godt, løpt opp og stoppet vingen og gitt laget en trygghet bakover!

 

Til oss på tribunen: Støtt Pål Andrè 100%, har gjør en god jobb, og det vil han gjøre videre om vi gir han støtte.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 apr 07, 11:06
Det og spille back er en meget utaknemlig jobb, Lengste vei og løpe offansivt og mest alene defansivt. PAC får altid min støtte, men håper også de andre spillerne på banen klarer og gi han bedre sikring i fremtiden!!

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 24 apr 07, 12:07

Enig her.

Gerrbrand har en tendens til å trekke inn sentralt i banen istedenfor å hjelpe PAC.

Og Tarik hjelper ikke mye til bakover han heller. Har nok gått "raymond"-skolen med å jukse hjemover.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 07, 12:20
Endret: 24 apr 07, 12:39
Enig med trådstarter. Dette gjelder faktisk på andre siden også ( Prydz ) . Jeg synes ikke VM har innfridd i det hele tatt. Ser fram i mot til Rajio kommer tilbake. Han tar fra VM plassen lett. VM koker jo over for lite grann. Ruser på og står i, uten tanke på sikring bak seg. Så det flere ganger mot Aalesund. Hvis jeg ikke tar helt feil så står VM med 3, tre ganger på spillebørsen i Demokraten, og det er helt i tråd med sånn jeg har sett ham.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 apr 07, 12:28
Hele ideen bak og spille smalt sone forsvar er at hele forsvaret skal sideforsyve seg, dermed skal egentlig hele bakre og midtre firer trekke mot ballfører, for og gjøre det trangt. Problemet blir når hele laget blir for langt og man ikke får satt press, da blir det store rom og farligheter, her har FFK en utfordring mtp sine altfor offansive midtbane, og litt urutinerte stoppere i TL samenheng, Vidar er god, men er best en mot en og ikke på det taktiske, Gerrbrandt er ikke vandt med tempoet, samt at han har vært vandt med å ha Raio som har en enorm kapasitet både på og bryte foran og på og vinne andreballer. Og uten Berg som også er flink til og bryte i midten er FFK mye mer avhengig av mer insats i midtbane leddet.

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 24 apr 07, 13:16

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med trådstarter. Dette gjelder faktisk på andre siden også ( Prydz ) . Jeg synes ikke VM har innfridd i det hele tatt. Ser fram i mot til Rajio kommer tilbake. Han tar fra VM plassen lett. VM koker jo over for lite grann. Ruser på og står i, uten tanke på sikring bak seg. Så det flere ganger mot Aalesund. Hvis jeg ikke tar helt feil så står VM med 3, tre ganger på spillebørsen i Demokraten, og det er helt i tråd med sånn jeg har sett ham.

 

Vidar var god både mot Lyn og LSK. Synes han var FFK`s beste begge gangene.

Mot Ålesund var han derimot like dårlig som sine lagkamerater. Jeg gleder meg også til å få tilbake Raijo, men helst sammen med Martinsen.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 24 apr 07, 14:02

Man må gjerne støtte en spiller som spiller dårlig, men å hevde at PAC har spilt godt de tre siste kampene er vel en mild overdrivelse. I de tre første kampene har han gjennomgående vært rundingsbøye og det framstår svært merkelig at det ikke har blitt gjort innkjøp for å erstatte ham. PAC framstår som den klart svakeste i laget nå (tidsvis i konkurranse med Multaharju). Den øvrige forsvarsrekka fungerer imidlertid noenlunde og vil bli enda bedre med større agressivtet i midtbaneleddet.

---------------------------

TH


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 apr 07, 14:07

Med det manskaper FFk har i dag , dersom alle skadefrie, ville jeg ha sett.

V.Martinsen- Gerrbrandt- Piroja- Bertelsen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 24 apr 07, 14:28
Opprinnelig postet av torhen

Man må gjerne støtte en spiller som spiller dårlig, men å hevde at PAC har spilt godt de tre siste kampene er vel en mild overdrivelse. I de tre første kampene har han gjennomgående vært rundingsbøye og det framstår svært merkelig at det ikke har blitt gjort innkjøp for å erstatte ham. PAC framstår som den klart svakeste i laget nå (tidsvis i konkurranse med Multaharju). Den øvrige forsvarsrekka fungerer imidlertid noenlunde og vil bli enda bedre med større agressivtet i midtbaneleddet.

PAC har vært dårlig i de tre kampene. Men han alene er ikke problemet. Det har også vært mye dobling på PAC sin side uten at han har fått nevneverdig hjelp fra andre forsvarere og midtbanespillere. I tillegg så bør man alltid spille med sikring mot raske vinger som Hoff og Austnes.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 apr 07, 14:29

Så PAC skal få pepper pga manglende hjelp fra midtbanen, mens øverig forsvars rekke får tvilen til gode bare midtbanen hjelper til?

 

 

Litt av ett argument!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 apr 07, 14:57
Opprinnelig postet av dracula

Med det manskaper FFk har i dag , dersom alle skadefrie, ville jeg ha sett.

V.Martinsen- Gerrbrandt- Piroja- Bertelsen.

Dersom at hvis katten hadde hatt vinger, da hadde det ikke vært lett å være fugl!

Vi har skader på to av de du nevnte. De styrker laget selvfølgelig, men jeg mener at medspillerne må hjelpe PAC på siden. Om VM spiller på back, vil selvfølgelig han trenge den samme støtten han også.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 apr 07, 15:16
Opprinnelig postet av sklitakling
Opprinnelig postet av torhen

Man må gjerne støtte en spiller som spiller dårlig, men å hevde at PAC har spilt godt de tre siste kampene er vel en mild overdrivelse. I de tre første kampene har han gjennomgående vært rundingsbøye og det framstår svært merkelig at det ikke har blitt gjort innkjøp for å erstatte ham. PAC framstår som den klart svakeste i laget nå (tidsvis i konkurranse med Multaharju). Den øvrige forsvarsrekka fungerer imidlertid noenlunde og vil bli enda bedre med større agressivtet i midtbaneleddet.

PAC har vært dårlig i de tre kampene. Men han alene er ikke problemet. Det har også vært mye dobling på PAC sin side uten at han har fått nevneverdig hjelp fra andre forsvarere og midtbanespillere. I tillegg så bør man alltid spille med sikring mot raske vinger som Hoff og Austnes.

Uff,uff...mange gode venstre vinger i tippeligaen nå ,og ikke bare Hoff og Austnes. Tenker på Mattias Andersson,Strømsgodset. Konan,RBK. Petter Vaagan Moen,Brann. Disse spillerene vil også bli en stor utfordring for PAC. Håper han får bedre hjelp når vi møter disse lagene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 apr 07, 15:17
Valget med VM på back tror jeg ikke bedrer situasjonen, han er ingen backtype, En back skal være kald rolig og avventende i en mot en situasjonen samt ha gode innlegg, Med cowboy tilstander på backen så tror jeg ikke problemet blir noe mindre ihvertfall, PAC er en veldig god back, men som trenger konkuransen, samt at resten av laget må fungere bedre som et lag, spesielt i det defansive.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 07, 15:18
Opprinnelig postet av sklitakling

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med trådstarter. Dette gjelder faktisk på andre siden også ( Prydz ) . Jeg synes ikke VM har innfridd i det hele tatt. Ser fram i mot til Rajio kommer tilbake. Han tar fra VM plassen lett. VM koker jo over for lite grann. Ruser på og står i, uten tanke på sikring bak seg. Så det flere ganger mot Aalesund. Hvis jeg ikke tar helt feil så står VM med 3, tre ganger på spillebørsen i Demokraten, og det er helt i tråd med sånn jeg har sett ham.

 

Vidar var god både mot Lyn og LSK. Synes han var FFK`s beste begge gangene.

Mot Ålesund var han derimot like dårlig som sine lagkamerater. Jeg gleder meg også til å få tilbake Raijo, men helst sammen med Martinsen.



VM har ikke vært god i noen av kampene. Så vi er nok uenige vi 2.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 apr 07, 15:18
Endret: 24 apr 07, 15:20
Hele situasjonen blir litt vanskelig når midtbanen ble så utspilt som de ble til tider i Ålesund.
Det var ofte en liten pasning og hele leddet var satt ut og da stormet det en gjeng mot mål og alle må rygge.
Lett å springe forbi da hvis man har ett snev av teknikk og den farten han hadde.

Er rimelig sikker på Grönis planla å passe på den gode kanten dems, men vi spilte dårlig rett og slett og det sviktet både i midtbanen og forsvar flere ganger.

PAC spilte ingen god kamp men fikk ikke noe hjelp eller, vanskelig jobb.
Når det er sagt håper jeg og ber om en ny høyreback til sommern.

Det trenger vi uansett.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 07, 15:23
Opprinnelig postet av bjorn
Hele situasjonen blir litt vanskelig når midtbanen ble så utspilt som de ble til tider i Ålesund.
Det var ofte en liten pasning og hele leddet var satt ut og da stormet det en gjeng mot mål og alle må rygge.
Lett å springe forbi da hvis man har ett snev og teknikk og den farten han hadde.

Er rimelig sikker på Grönis planla å passe på den gode kanten dems, men vi spilte dårlig rett og slett og det sviktet både i midtbanen og forsvar flere ganger.

PAC spilte ingen god kamp men fikk ikke noe hjelp eller, vanskelig jobb.
Nå det er sagt håper jeg og ber om en ny høyreback til sommern.

Det trenger vi uansett.


Derfor håper jeg at Berg snart er tilbake. Når vi spiller med 2 på midten, vil jeg ha en av de liggende som sikkerhet, så får den andre gå fram. Slik som nå hvor både Jonna og Ramberg går fram samtidig, så blottlegger vi oss helt. Ingen av de er noe hurtigtog hjemover. Så når Berg er klar vil jeg ha Berg, defensivt og Jonna offensivt.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 24 apr 07, 16:30

Opprinnelig postet av Rune Haugen


VM har ikke vært god i noen av kampene. Så vi er nok uenige vi 2.

 

Hvilke kamper har du sett æ? VM har vært en av FFK`s beste i de tre første kampene i år, slet litt mot ålesund, men var bunnsolid mot Lyn og gjorde en meget god kamp mot LSK, våkn opp litt æ.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 24 apr 07, 16:49
Vidar kom forøvrig på rundens lag i Aftenposten i 2. og 3. serierunde...

---------------------------

Norgesmester


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 24 apr 07, 16:56

Kunne en 5-3-2 formasjon være noe å tenke på på bortebane mot antatt sterkere lag?

                  Hoås              -                Fofana

Kvisvik          -                Berg             -        Tarik

Prytz/Bertie - Vidar - Gerrbrand - Piroja - PAC

                                     Shaaban

Kanskje litt vel pessimistisk oppstilling, men jeg vet ikke, jeg?

Gerrbrand litt tilbaketrukken som sisteskanse, med to gærninger (Vidar og Raio) som løper etter enhver ball som passerer midten... 3 på midten har jo fungert i 4 - 3 - 3, og med Berg som defensivt anker og to offensive vinger vil det offensive også være ivaretatt?

---------------------------

Norgesmester


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 07, 17:02

Opprinnelig postet av DrDRE
Vidar kom forøvrig på rundens lag i Aftenposten i 2. og 3. serierunde...

Dette forteller meg veldig mye. NOT. Kommer med på rundens lag i 3.serierunde når alle synes at han spilte dårlig mot Aalesund. Det henger ikke på greip. Stoler heller på Demokratens børs jeg da.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3