Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 apr 07, 23:45
Opprinnelig postet av DeKjök
De som er kritisk innstilt til BRH her har all rett til å diskutere dette uten at du skal generalisere som du gjør.  Og hvis dette er hva du tåler før du skal melde deg ut av forumet så er det jaggu lite for det har stormet langt verre her før.

Bra skrevet, DeKjök.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 13 apr 07, 00:02
at PH støtter FFK er flott
at BRH støtter FFK er flott
at grupperinger blir dannet for å støtte FFK er flott
at de som kler seg i rødt og hvit støtter FFK er flott
at de som ikke kler seg i rødt og hvit støtter FFK er flott

Det viktigste er å støtte FFK, hvilken måte må være opp til en sjøl. Alle er like viktige.
Det jeg ikke liker er "min måte er bedre din" holdningen i debatten. Skaper bare splid og kan bare skade FFK.

Likeså stigmatiseringen av enkelt personer eller grupper. Høres ut som om at faren er reell for å få en pekefinger opp i ræva på leting etter bengalske lys, bare fordi en har feil caps!

Vi har vel lover her i landet??
Klart vi skal straffe personer eller grupperinger som planlegger eller har gjort noe ulovlig.

Men å nekte bannere blir å krenke ytringsfriheten. Og den skal vist nok være ganske viktig i et demokrati!

Ja, jeg var på buss nr. 3. Hyggelig tur! Eneste skumle var redselen for at Zoran skulle stikke mikrofonen under nesa på meg. FFK-sanger er greit, men tøffetøffetoget kan jeg ikke!

At det var ultrabuss viste jeg ikke, før politiet gjorde meg oppmerksom på hvor skummelt dette var.

Sånn, ferdig med den saken. Nå gleder jeg meg til.......ja, i morgen

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 13 apr 07, 00:23

syns dere kan vente med å komme med pekefingeren frem til de faktisk har gjort noe galt.

å det har de vel ikke gjort hittil?

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 apr 07, 03:25
Endret: 13 apr 07, 03:28

Det handler ikke primært om å gjøre noe galt. Det har aldri vært noe supporterbråk i Fredrikstad å snakke om. Sånn vil vi fortsette å ha det., det er det som er poenget her. Derfor er det bare sunt at det blir reagert når noen kler seg og ter seg på en måte som kan bidra til å tiltrekke bråkmakere utenfra. Klær er kommunikasjon, det må man forstå. Og det gjelder her som med ytringsfriheten ellers, at man har faktisk ikke rett til å si hva som helst, når som helst og hvordan som helst. 

Ytringsfrihet skulle i dette tilfelle bety at ultras`er som alle andre kan kle seg stort sett hvordan de vil. Og at vi andre har lov til å si akkurat hva vi vil om deres klesstil.

Jeg hører litt for ofte, også i denne tråden, at noen mener at de har rett til å ikke bli kritisert for hva selv sier, eller i dette tilfellet hvordan de kler seg. Sånt er rent pisspreik. Så langt ytringsfriheten gjelder så gjelder den for alle. Man kan ikke stanse kjeften på kritikere ved å vise til at vi alle har ytringsfrihet. Det er like gjennomtenkt som å kaste seg i vannet for å unngå å bli våt. Hva man kan be om er en saklig grunn for kritikken. Og det synes jeg i grunnen har blitt godt forklart av flere her. Det er ingen som tvinges til å kle seg slik at de uskyldig blir assosiert med bråkmakere.  

Ellers er det rent generelt ganske påfallende hvordan en del grupper sverger til en veldig tøff og macho stil med klare militante trekk - og så reagerer de som nervøse aspeløv hvis noe kritiserer dem for stilen deres. Hvor tøff er man egentlig hvis man ikke tåler litt kritikk?


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 apr 07, 08:06
Endret: 13 apr 07, 10:21
Opprinnelig postet av BøgeJon
Ikke gjør deg dummere enn det du er Jonek!

Jeg er ikke med i BRH og kommer ikke til å bli det.

Bøgejon:

Det blir helt latterlig å lese hva du skriver.

PS: Jeg spør deg når det er noe jeg trenger hjelp til å forstå.

Takk for praten Mr Bessweiser

Moderator: Ikke siter 4-5 hele, nøstede innlegg. Det holder i lange baner å sitere utdrag av det du svarer på.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 13 apr 07, 08:58
Endret: 13 apr 07, 09:00
I FB idag er det et intervju med noen fra BRH hvor de blant annet sier at de vil distansere seg fra kommersialiseringen innen fotballen mht supporter effekter.  Det synes jeg er veldig bra, men når man da velger å bruke merkeklær som koster enda mer og støtter opp under motehus som Burberry så skyter de seg litt i foten.  Dette er jo ultrakomersielle merker.  Men uansett, bra! 

Manchester United har vært en drivkraft hva gjelder supportereffekter, noe de fikk en enorm økonomisk uttelling for.  Men det skapte problemer for foreldre og alle de som skulle ha det siste.  En fotballdrakt er utrolig dyrt å kjøpe og har man 2 barn som også skal være med så går det unna.  Og så kommer man med ny drakt hver sesong.

Så til BRH`s banner.  En knyttet neve?   Og så reagerer dere på at folk blir bekymret?  Selv om jeg her henter frem andre måter å støtte laget på så setter også jeg pris på den jobben PH og andre syngende gjør mht å skap ekstra stemning.  Men det er kort vei til noe mer og vi har allerede sett hos Enga, HamKam, Brann mm.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 13 apr 07, 09:17
Endret: 13 apr 07, 10:20
Opprinnelig postet av Jonek
Jeg er ikke med i BRH og kommer ikke til å bli det.

Bøgejon:

Det blir helt latterlig å lese hva du skriver.

PS: Jeg spør deg når det er noe jeg trenger hjelp til å forstå.

Takk for praten Mr Bessweiser

Bra argumentasjon!!


Moderator: Ikke siter 4-5 hele, nøstede innlegg. Det holder i lange baner å sitere utdrag av det du svarer på.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 13 apr 07, 09:21

Opprinnelig postet av DeKjök

Klokan,

det du skriver her er noe forbannet sprøyt!  Gjøre seg fortjent til å ha en klubb i byen? FFK`s primære eksistensgrunn er fotball, ikke sang, plakater og flagg eller å være et møtested for folk som skal lage bråk og kvalme! Å være supporter er liksom blitt noe å være stolt av det, noe å slå seg på brystet med.  Hallo, du støtter et fotballag, viktigere eller verre enn det er det ikke.

Enhver støtter klubben etter evne og ikke alle kan kjøpe sesongkort.  Mestetparten av de som legger igjen penger til klubben går hverken med PH klær, BRH hatter eller synger på kampene.  De fleste er ikke engang innom forumet her.  De fleste er der for å se fotball og mange av oss har vært på stadion i mange år før en eneste Burberryhatt ble produsert.

Hvis det er så jævla viktig å skille seg ut fra resten av PH og synge hele kampen så er det jo utrolig enkelt.  Men istedet har man valgt en vei som Politiet blir interessert i, ikke uten grunn.  Om det ikke er bråk her nå så kan det bli det for slikt tiltrekker seg bråkmakere.  Vi vil ikke ha de elendige tilstandene det er nedover i Europa her og Romafansen er ihvertfall ikke noe du skal trekke frem til etterfølgelse.

De som er kritisk innstilt til BRH her har all rett til å diskutere dette uten at du skal generalisere som du gjør.  Og hvis dette er hva du tåler før du skal melde deg ut av forumet så er det jaggu lite for det har stormet langt verre her før.

Hadde bare jeg vært like god til å formulere meg...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 apr 07, 10:06
Jaja, idagens f-b så hjalp det vel fint lite på hvordan BRH presenterer seg, de tør ikke å vise tryne sitt på bildet,hehe hvorfor? De ser ut som en gjeng nazister med knyttet neve og henda i være. Nei tror denne reportasjen som dere selv sier skulle oppklare alt heller vil være med å lage mere negativt om dere.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 13 apr 07, 10:41

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Jaja, idagens f-b så hjalp det vel fint lite på hvordan BRH presenterer seg, de tør ikke å vise tryne sitt på bildet,hehe hvorfor? De ser ut som en gjeng nazister med knyttet neve og henda i være. Nei tror denne reportasjen som dere selv sier skulle oppklare alt heller vil være med å lage mere negativt om dere.

Tror nok det jeg å desverre (for dere)

Men hvorfor valgte dere å dekke til ansiktet da?

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Tv2 !! Øy ! Ikke kødd med han Morgan gett !


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 apr 07, 10:51
Samme sier jeg også. er dere tøffe nok til å lage en ny supporter gruppe bør dere være tøffe nok til å vise dere frem til pressen også

---------------------------

http://keiko99.net


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 apr 07, 11:29
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av BøgeJon
Ikke gjør deg dummere enn det du er Jonek!

Jeg er ikke med i BRH og kommer ikke til å bli det.

Bøgejon:

Det blir helt latterlig å lese hva du skriver.

PS: Jeg spør deg når det er noe jeg trenger hjelp til å forstå.

Takk for praten Mr Bessweiser

Moderator: Ikke siter 4-5 hele, nøstede innlegg. Det holder i lange baner å sitere utdrag av det du svarer på.

Ok, takk for rettledningen!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 apr 07, 12:19

Synes det er komisk at en maskert " merkeklærgjeng" med knyttet neve reagerer på motforestillinger.

Skal dere oppnå respekt og tillitt, bør dere begynne med å skape en positiv "image" av dere sjøl, og ikke "hetse" mot tradisjonelle supporter verdier som har opparbeidet seg både respekt og annerkjennelse over det ganske land.

Pr. idag velger jeg som "uinnvidd" å betrakte dere som en gjeng som elsker å skille seg ut og drite i de supporter verdier som har vært med å gi FFK den plass de har fortjent blant suppportere og fotballelskere i Norge.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 apr 07, 12:25

Godt sagt Dracis!

Man kan ikke spille på symboler som har en bestemt tilknyttning, for i neste øyeblikk klage over at man blir utsatt for fordommer som man faktisk "ber om" når man leker med de disse symbolene.

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 apr 07, 14:13
Endret: 13 apr 07, 14:14

Har lest innleggene her, og var med på buss nr 3 til Åråsen.

Det er greit med en debatt om dette, men jeg synes at tittelen er upassende. Årsak:

Var det noe skammelig oppførsel av BRH ? Svaret er : NEI!

Tenne to bluss i en veikant kan knapt regnes som skammelig, sang inne på stadion og klær er ikke skammelig.

Jeg tror dette tråden ikke helt traff tonen fra første stund av.

Vi får se på utviklingen rundt dette, tiden vil vise hvem som holder det man sier.

Blir det bråk og slikt har BRH guttæne sagt en ting og gjort noe annet. Da må man ta det derfra, inntil det eventuelt skjer ønsker jeg å være inkluderende.

Om det blir bråk, bør det gjøres tillak. Slikt det også bør gjelde for alle. Vi må ikke diskriminere og stemple folk på forhånd.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 apr 07, 14:19
Da bør du lese engang til TS hadde hvertfall noe å utsette på BRH. Så ikke vet jeg.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 apr 07, 17:02
Endret: 13 apr 07, 18:01

Opprinnelig postet av Martin_
Hele det laaaange innlegget til Martin_

 

Helt greit å bryte ut av PH eller hva dere nå har gjort?Ser ikke noe som helst galt i det. Men hvorfor i alle dager kalle seg nettopp for Ultras når dere vet hva disse driver med og blir forbundet med rundt om i Europa?


 

MOD: Endret sitering. Det er ikke nødvendig å sitere hele det lange innlegget til Martin for å komme med et enkelt spørsmål. Siter det som er relevant

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 13 apr 07, 18:04
Vi ække i Bosnia nå.....drit i å ødelegg for klubben.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 13 apr 07, 18:19

Opprinnelig postet av Tango
Vi ække i Bosnia nå.....drit i å ødelegg for klubben.

 

Hvem ødelegger for klubben?

---------------------------

küssen Sie meinen Esel, Simen BRENNe

Frihet For Ultras!!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 apr 07, 18:54

antar at han mener BRH....

 

Jeg skal verken si at dere ødelegger eller gagner, til det vet jeg for lite om dere (BRH) men har sagt det før og sier det igjen, navnet durde nok revurderes, ihvertfall for deres egen del med tanke på at dere synes det er urettferdig at dere blir passa ekstra godt på og holdt ett øye med...

 

er ikke uten grunn at ordene brigade og ultras har ett dårlig rykte......

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 12 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3