Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Høili: Vurderer flere kjøp.

Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 23 18

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 31 mar 07, 18:37

Opprinnelig postet av Costanza
Ifølge f-b.no er det snakk om Martyn som antagelig kommer på lån frem til sommeren i første omgang.

Du kom meg i forkjøpet,hehe


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 mar 07, 18:42

Opprinnelig postet av F-b.no
Martyn skal trolig være på lån hos FB frem til sommeren hvor overgangen kan bli gjort permanent.

 

Hm.. Hjelper ikke FFK at han skal på lån til F-B da..... .

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 31 mar 07, 18:44
Mulig han skal gå med aviser for å spe på lønna samtidig med spill for FFK.....

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 31 mar 07, 18:48
Haha, uansett hva nivået på den irske ligaen nå måtte være; et lån fram til sommeren med opsjon på kjøp er uansett en grei løsning da det sikkert ikke innebærer en massiv økonomisk risiko. Dersom han viser seg å være så håpløs som flere her virker å anta at han er kan han jo bare få reise hjem igjen.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 31 mar 07, 18:50
F-b har lagt uen mere info nå også en video hvor han scorer, har jo skuddben den gutten da

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 mar 07, 18:50
Opprinnelig postet av algern0n
Haha, uansett hva nivået på den irske ligaen nå måtte være; et lån fram til sommeren med opsjon på kjøp er uansett en grei løsning da det sikkert ikke innebærer en massiv økonomisk risiko. Dersom han viser seg å være så håpløs som flere her virker å anta at han er kan han jo bare få reise hjem igjen.

Enig. Jeg er mer positiv dersom det viser seg at det dreier seg om et lån. Hvis han viser seg kun å være stallfyll er han ferdig til sommeren og vi har mulighet til å finne en annen spiller. Hvis han spiller fast og gjør det bra på vårsesongen, så regner jeg med at han blir kjøpt til sommeren. Det kan virke som om klubben har tatt litt lærdom av kjøpene fra i fjor sommer.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 mar 07, 18:51

Opprinnelig postet av FFK1903


Det har da ingenting med antall spillere å gjøre, poenget mitt er å vise hvor dårlig den irske ligaen er. Når alle de gode spillerne (for ja, selvagt har Irland flere gode spillere enn de lagene jeg nevnte) forsvinner med en gang de viser et visst nivå, så blir den hjemlige ligaen deretter. Det er rett og slett en amatørliga, bokstavelig talt, ettersom det kun er et fåtall som lever av fotballen der.

Du snakker jo helt uten kunnskaper om Eircom? Amatørliga?

Link

This is in stark contrast to the top clubs in the Eircom League, which have a wages bill of more than €25,000 a week.

Dette betyr vel,at toppklubbene i Eircom(den øverste ligaen i Irland) lønnsutgifter på over 15-16 mill. norske kroner i året. Dette kan vel ikke kalles amatørlig?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 31 mar 07, 19:16
aldri hørt om denne fyren...
Får vel håpe at dette ikke er nok et bomkjøp.
Får vel la tvilen komme til gode. Gleder meg til TL starter og håper vi slipper bunnstriden i år.

ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 31 mar 07, 19:20
Endret: 31 mar 07, 19:27
Googlet litt på Ciaran Martyn, ser ikke så aller værst ut, han! Siden det er snakk om lån i første omgang er jeg bare positiv.

"Ciaran Martyn is the closest thing to Frank Lampard in the Eircom League. Big powerful, fit, decent passer powerful shot and not afraid to tackle and whatnot." [1]

"(...) we must keep local players in sligo! just look how well Ciaran Martyn is doing" (sligo=byen han kommer fra) [2]

Og Wikipedia kaller han "an attacking midfielder with an eye for goal".. [3]

Han har også fått slengt det engelske ordet "astute" etter seg [4], som på norsk betyr forstandig, gløgg, klok, kløktig, skarpsindig, skarpsynt, slu [5]... gode egenskaper det.

Eneste negative jeg fant er det her:
"Having signed a pre-contract with Shelbourne a number of seasons ago, he changed his mind and was forced to pay £8,000 in order to escape the agreement." Bare ikke han finner på noe lignende tull med oss.

[1] http://www.soccerpulse.com/forum/index.php?s=&showtopic=76075&view=findpost&p=1013325
[2] http://foot.ie/forums/showpost.php?p=380614&postcount=16
[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Ciaran_Martyn
[4] http://archives.tcm.ie/sligoweekender/2007/03/20/story32258.asp
[5] http://www.tritrans.info/cgi-bin/translate.pl?spraak=Engelsk&Fra=astute

PS: Tekstbehandleren deres (FCKEditor) funker ikke heelt i Opera på OS X, rotet til linkene mine. Hadde vært fint å kunne skru den av og bare ha ren tekst/html..

---------------------------

Bor i Moss, men det betyr ikke at jeg LIKER det.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 mar 07, 19:20
Endret: 31 mar 07, 19:23
Opprinnelig postet av benksliter`n

Du snakker jo helt uten kunnskaper om Eircom? Amatørliga?

Link

This is in stark contrast to the top clubs in the Eircom League, which have a wages bill of more than €25,000 a week.

Dette betyr vel,at toppklubbene i Eircom(den øverste ligaen i Irland) lønnsutgifter på over 15-16 mill. norske kroner i året. Dette kan vel ikke kalles amatørlig?



Nå er vel strengt tatt 25 000 ikke 15-16 millioner. 207 400 kroner * 52 uker er 10,7 millioner, hvis ikke jeg har blingset veldig. Amatørliga tok jeg ut i fra en annens post her i denne tråden, det beviser vel at forumet her som kilde ikke er den beste? Ligaen blir beskrevet som semi-profesjonell, så helt på viddene var jeg likevel ikke. Det er fortsatt ikke en profesjonell liga vi snakker om.

Tilbake til spilleren:

Det er bra at det er snakk om en låneavtale, da har vi sjansen til å se an spilleren før vi knytter oss til han permanent. Det kan jo være et tegn på at spilleren blir sett på som et litt usikkert kort, og at klubben vil se på spilleren før de tar en endelig avgjørelse.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 31 mar 07, 19:22
Endret: 31 mar 07, 19:22
Opprinnelig postet av benksliter`n

Dette betyr vel,at toppklubbene i Eircom(den øverste ligaen i Irland) lønnsutgifter på over 15-16 mill. norske kroner i året. Dette kan vel ikke kalles amatørlig?



Det blir vel nærmere 10 millioner kroner, ikke 15, og kun for topplagene. Det er ikke snittet for hele ligaen. Artikkelen du linket til sier også selv, til og med i samme avsnitt som du siterte fra, at de er en semi-profesjonell liga. Og det er vel tilnærmet lik det Tippeligaen var for 10 år siden.

Hvis det er noen som lurer på hvorfor Martyn har så få kamper denne sesongen, så er det fordi den irske serien starter i mars, og ikke på høsten slik som de fleste andre store seriene gjør. De endret forøvrig til dette for noen få år siden

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 31 mar 07, 19:25
Mulig det er helt ok spiller som vi trenger, men det er ikke en spiller jeg får vann i munn av å høre om. Når jeg hørte om en irsk spiller på vei regnet jeg med minimum championchip spiller.....

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 mar 07, 19:31
Endret: 31 mar 07, 19:33

Her er europacupkamp til Derry City,hvor Martyn(nr. 8 på ryggen) scorer 2 mål. De har lagt til en kul supportersang

Litt av noen mål

http://www.youtube.com/watch?v=WelpDm_Scd8

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 31 mar 07, 19:32
Du mente også at ffk skulle punge ut langt over 10mill for en spiller også....håper for all del at de ikke har brukt 10mill på denne karen.
Håpet at det var 1 april idag....men men.....
Hvor ble det av Martin A og Svindal...

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 31 mar 07, 19:34

Opprinnelig postet av Costanza
. Jeg er mer positiv dersom det viser seg at det dreier seg om et lån. Hvis han viser seg kun å være stallfyll er han ferdig til sommeren og vi har mulighet til å finne en annen spiller. Hvis han spiller fast og gjør det bra på vårsesongen, så regner jeg med at han blir kjøpt til sommeren. Det kan virke som om klubben har tatt litt lærdom av kjøpene fra i fjor sommer.

Dette er positivt. Her har vi muligheten til å gøre samme genistrek som da Harry Hansen i sin tid hentet Piroja til klubben. Låneavtale med opsjon på kjøp. Er det en spiller som innfrir kan vi kjøpe, er det en flopp er det bare å la han reise hjem til sommeren.


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 31 mar 07, 19:37

Syns han ser bra ut jeg. Dette blir nok bra.

Låta i videoen er forøvrig Fill my little world med The Feeling. 

---------------------------

Marching on together!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 31 mar 07, 19:38
Opprinnelig postet av Pelle

Opprinnelig postet av Costanza
. Jeg er mer positiv dersom det viser seg at det dreier seg om et lån. Hvis han viser seg kun å være stallfyll er han ferdig til sommeren og vi har mulighet til å finne en annen spiller. Hvis han spiller fast og gjør det bra på vårsesongen, så regner jeg med at han blir kjøpt til sommeren. Det kan virke som om klubben har tatt litt lærdom av kjøpene fra i fjor sommer.

Dette er positivt. Her har vi muligheten til å gøre samme genistrek som da Harry Hansen i sin tid hentet Piroja til klubben. Låneavtale med opsjon på kjøp. Er det en spiller som innfrir kan vi kjøpe, er det en flopp er det bare å la han reise hjem til sommeren.

Ja, dette tror jeg er en god deal for FFK. Bra med leie først

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 mar 07, 19:38
Endret: 31 mar 07, 19:39
Opprinnelig postet av benksliter`n
Her er europacupkamp til Derry City,hvor Martyn(nr. 8 på ryggen) scorer 2 mål. De har lagt til en kul supportersang

Skuddbeinet til nr. 15 på frisparket og målet rett etter var mer imponerende, men det siste målet til Martyn var slettet ikke ueffent. Har lenge savnet midtbanespillere i FFK som KAN og TØR skyte. Vi scorer altfor lite distansemål, så dette virker jo forsåvidt lovende, dvs at han forhåpentligvis innehar egenskaper vi trenger.

(selv om jeg - som flere andre - er skeptisk til kvaliteten på den irske serien, men et skuddben er et skuddbein uansett )

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 31 mar 07, 19:56

Opprinnelig postet av Tiger
Du mente også at ffk skulle punge ut langt over 10mill for en spiller også....håper for all del at de ikke har brukt 10mill på denne karen.
Håpet at det var 1 april idag....men men.....
Hvor ble det av Martin A og Svindal...

De svirrer fortsatt rundt i de forstyrrede hodene som faktisk trodde det var mulig at de skulle til ffk i kveld, sammen Kaka og Ronaldinho.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 31 mar 07, 20:01

Han ble kåret til Irlands beste spiller i serien og på årets lag,det høres i mine ører bra ut



Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 23 18

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24