Husk meg
Brukernavn
Passord

Veien fram til "topp 4"...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 19 feb 07, 15:17

Ønsker en tråd hvor vi kan komme med konstruktive og gjerne begrunnede forslag til tiltak for hva som skal til for å komme opp til "topp 4" i Eliteserien. Målet er at det ikke blir en sutre -tråd hvor en skal bare klage over alt og alle.

.... og gjerne litt mer avansert enn å rope på Høyli!

For å være realistisk: Det er nok ikke mange som mener at FFK kan ha noe realistisk håp om "topp 4" denne sesongen. For meg er neste skritt (i forhold til fjoråret) følgende:

- beholde spillet, entusiasmen og resultatene på hjemmebane (det var faktisk til tider veldig bra i fjor)

- vinne en og annen bortekamp, nok til å unngå at nedrykksspøkelset henger over en hele tiden.

- unngå ydmykende nederlag som f.eks bortekampen mot Molde i fjor.

Deretter; hvordan skal vi heve oss videre

 

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 19 feb 07, 15:22

Dette er en tråd som ikke blir lang...hehe...om vi ikke skal rope på Høili, heller ikke syte...hmmmm

Neida...Bedre forsvar er nok nøkkelen, for mål skårær vi..., selv om en getter hadde vært no....

Problemet blir og få i gang det riktige spillemessig tidsnok...

 

---------------------------

Heia FFK


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 19 feb 07, 15:29

Jeg ser for meg en vellykket sesong i år hvis vi ikke befinner oss nede i nedrykkssumpa gjennom sesongen. Velger å se på MA`s målsetting som en mer langsiktig mål. Ledelsen håper jeg tenker skrittvis fremover. En ting er å lansere en målsetting, en god ledelse lager seg også en tenkt vei fram dit. Og forsøker å gå den veien deretter.

Da kan jo denne tråden bli en liste med gode tips som vi kan håpe ledelsen får med seg!

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 feb 07, 16:15
Arti med en diskusjon der vi kan diskutere hva som laget må gjøre for selv og utvikle seg, istede for og diskutere hva andre kan gjøre for laget. Har mine tanker om hva FFK kan gjøre selv for og utvikle seg i rett retning. Heldigvis virker FFK så seriøs som klubb om dagen at jeg har stor tro på suksess langsiktig.

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 19 feb 07, 16:19

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Har mine tanker om hva FFK kan gjøre selv for og utvikle seg i rett retning. Heldigvis virker FFK så seriøs som klubb om dagen at jeg har stor tro på suksess langsiktig.

Kan du dele disse tankene med oss?

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 20 feb 07, 11:37
Jeg tror alfa og omega blir å ikke slippe inn så brutalt mange mål, men dette er jo forsåvidt en opplagthet som grönis har merket seg. Og med to nye forsvarspillere, og en keeper som skal få enda fler landskamper på baken ser det lovende ut.

---------------------------

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 20 feb 07, 12:01
På kort sikt er det ikke realistisk å komme topp 4, hvert fall ikke med en tom klubbkasse. Skal vi komme topp 4 i år så er vi nødt til å ha en fantastisk vinnervilje og innsats i samtlige kamper, og vi er nødt til å ha et kollektiv som fungerer utmerket sammen.

På lang sikt tror jeg vi har gode muligheter, spesielt når jeg hører Morgan og hans tanker rundt det med talentarbeid, at vi skal bruke mye penger på å utvikle egne talenter. Jeg mener at det er grunnsteinene i en hver idrettsforening, spesielt en av størelsesorden til FFK. Skal vi bli et stabilt topplag i Norge så må vi være blant de beste på å utvikle egne talenter. Vi vil aldri være den rikeste klubben, så da må vi være bedre enn de rikeste på andre områder. Disse områdene mener jeg er talentutvikling og talentspeiding. Vi må få på plass folk som er virkelig å gode på å finne talenter i Norge og globalt. Holder ikke at Morgan som er direktør, i tillegg må ha ansvar for å finne gode investeringsobjekter. Her mener jeg vi bør ha minst en, men helst flere talentspeidere ansatt. Mener det er rimelig å tro at en talentspeider som f.eks. kjenner spillermarkedet i Asia meget godt, neppe er den rette speideren å sende til Afrika. Derfor bør man ha folk med mye kompetanse generelt, og aller helst med unik kompetanse i visse regioner. Kan ikke se noen bedre måte å investere et eventuelt overskudd i 2007 enn å plassere dem i talentutvikling og talentspeiding, dette bør vi ha som mål å bli best på i Norge!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24