Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagens tropp, mulig å ikke være bekymret?

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 12 9

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 feb 07, 08:17

Dersom dagens tropp er fulltallig etter kjøpet av V.M, glem 4.plass.

Synes faktisk Ranberg i F-B setter fingeren på viktige poeng.

Paco, ro deg litt, eller ønsker du munnkurv på alle som ikke synger i Morgan "koret".

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 feb 07, 08:38
Opprinnelig postet av dracula

Dersom dagens tropp er fulltallig etter kjøpet av V.M, glem 4.plass.

Synes faktisk Ranberg i F-B setter fingeren på viktige poeng.

Paco, ro deg litt, eller ønsker du munnkurv på alle som ikke synger i Morgan "koret".

 

 

Tror ikke jeg var den eneste som reagerte på utspillet til Ramberg.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 feb 07, 08:58
Opprinnelig postet av Shadar
Skal det være slik om det er noen som utviser et snev av skepsis, og kanskje er litt nærmere virkeligheten enn andre, skal kastes ut av klubben? Er man nødt til å uttale at "det blir gull i år" for å spille i FFK? Jeg synes ikke Ramberg var så veldig upatriotisk akkurat. Ramberg er en flott spillertype, men jeg aner ikke hvordan han passer inn i Grönhagen sitt system. Siste jeg hørte var at han fikk skryt av Grönhagen. Kanskje litt tidlig å hyle om bortgangen hans?


Nei, man er selvsagvt ikke nødt til å si "det blir gull i år" og det er greit å være skeptisk.

Men jeg mener det er patetisk å klage over ny spillestil 18 dager etter at vi har fått ny trener!

Spesielt når vi vet hvor mange spillere som har vært sjuke, småskadd, skadd, på landslagsoppdrag, osv, slik at det ikke engang har vært noe som minner om full tropp...

Mulig vi mistolker Ramberg, men han sier jo vel rett ut at omleggingen til ny spillestil har medført dårlige resultater i treningskampene.  Det er kanskje det jeg reagerer mest på, i tillegg til at det klages over noe før det i prinsippet har blitt prøvd ut skikkelig.

Rambergs raske kritikk av spillestilen minner meg om norsk kommune- og skolepolitikk. Ved den minste omorganisering skriker fagforeningen at "dette er dumt, feil, dårlig, osv" og begynner omgående å motarbeide den nye organiseringen.

Etter et 6-12 måneder (med sabotering) skal omorganiseringen evalueres. Evalueringen konkluderer med at omorganiseringen ikke har vært vellykket. Fagforeningen smiler og sier "hva var det vi sa?".  Dermed må man omorganisere igjen - gjerne tilbake til den første organiseringen som ikke var spesielt bra den heller - uten å gi den nye organiseringen en sjanse.

Her er vel et godt eksempel: Snuoperasjon vekker positiv oppsikt

Det er meget mulig omorganiseringen ikke skulle vært gjennomført, men man er iallefall garantert å mislykkes dersom omorganiseringen motarbeides...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 feb 07, 09:33

Til Denialsander.Det beste jeg har lest på lenge.Det virker som at de fleste her inne ennå ikke har fått med seg at troppen ennå ikke er komplett,skader,sykdom,landslagssamlinger og spillere som ennå ikke har kommet.Martinsen og  de to ivorianerne.En trener som har hvert her i 2 uker.De kampene som har hvert er ingen målestokk til seriestart og betyr ikke en dritt.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 feb 07, 09:58

Når det gjelder spillestil, så har jeg tidligere påpekt at det tar noe tid å drille det inn.

Derfor er det etter min mening helt naturlig at det i denne fasen er endel "rusk i makineriet".

Så det erikke den delen av en eventuell kritikk som gjør at jeg ikke deler den helt store optimismen.

Velger å tro at FFK stallen er såpass profesjonelle ( eller burde være det) slik at de klare å omstille seg ny trenerfilosofi før seriestart.

Ps. en tanke som slår meg, kanskje ikke det glupeste i verden å få en ny trener som er så statisk i sitt spillemønster, når det er på kollisjonskurs med tidligere system. Iallefall kunne /burde kan trolig hatt lengre tid å innkjøringa.

Konklusjon, tror ikke spillestilen blir det avgjørende, men stallens kvalitet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 feb 07, 11:10
Opprinnelig postet av dracula

Ps. en tanke som slår meg, kanskje ikke det glupeste i verden å få en ny trener som er så statisk i sitt spillemønster, når det er på kollisjonskurs med tidligere system. Iallefall kunne /burde kan trolig hatt lengre tid å innkjøringa.



Jeg er, som sagt og begrunnet tidligere, ikke så sikker på at en ny 4-4-2 blir så voldsomt mye annerledes enn 4-3-3 . Det kommer helt an på hvordan 4-4-2 spilles og hvordan vi spilte 4-3-3.

Hvis vi ønsker en svak defensiv organisering (som vi hadde i 90-95% av kampene med vår forrige trener) kan det utmerket løses med 4-4-2.

Hvis vi ønsker en sterk offensiv organisering, slik FFK gjorde bra i mange kamper ifjor, kan det også like godt utmerket løses med 4-4-2.

Alt avhenger av spillernes individuelle posisjoneringer innen midtbanefireren og angrepsspillerne.  Flat firer på midten betyr for oss fortsatt et defensivt problem, mens en diamant på midten, gir oss tilnærmet en 4-3-3......

Se på diskusjonen etter TIL-kampen; der mange lurte på hvilke formasjoner FFK faktisk spilte...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 feb 07, 12:07

Ikke uenig Denialsander, men dersom det er slik at "Grønis" er totalt statisk i sitt mønster kan problemene dukke opp.

Ellers se hva jeg skrev om spillerstallens forhåptlige evne til omstilling.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 16 feb 07, 12:29

Alt for tidlig å vurdere Grønnis ennå da.. Det som har vært dumt er jo det at han ikke har kommet før nå.

Vært stor fordel om trenerspørsmålet hadde vært klart på et mye tidligere stadium.

Spillestil er jeg lite opphengt i ennå. Mer det at det er for mange kanskje/hvis i troppen. og det er litt for usikkert etter min mening.. Om kvisvik,tarek og/eller rajo skades eller ikke innfrir er det ikke mye annet å rope hurra for er jeg redd  for..

Hva ivorianerne kan bidra med er jo foreløpig helt i det blå.Tror dog de er en forsterkning.Stadheim på midten synes jeg sinker spillet for mye og har for mange touch.

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 16 feb 07, 12:56
Opprinnelig postet av torkr
var litt morsomt da han skjøt i taket på østfoldhallen fra 5 meter da, he he.
ramberg har en fryktet skuddfot.


Så kanskje tunnelen han slo også du da?

Håper virkelig Ramberg har en plass i Grönhagens planer. Den klokeste spilleren i FFK siden Ringberg... Har ingen ekstremferdigheter, men gjør utrolig mye riktig. Scorer ikke mange mål, men tror hans smarte pasninger kan gjøre Stadheim god. I det lille jeg har sett av Stadheim minner han meg en god del om slik Brenne var i førsten, (gjør ting litt vanskelige osv.) Stadheim - Ramberg - Bjørkøy - Kvisvik syntes jeg ser bra ut. Vi er blitt svært vant til at midtbanen scorer mye mål i 4-3-3. Nå tror jeg sesongen blir avgjort av de gutta på topp. Enig det Holters skriver om at Toth kanskje er tippeligaens beste møtende spiss, men han har ikke scoret mye mål. Kanskje han blir dødelig nå?

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 feb 07, 15:16
Endret: 16 feb 07, 15:16

Ivorianerene er helt klart hentet for å styrke FFK. Det sier litt,at de er garantert minst 50% spilletid. Derfor tror jeg vi kan bare begynne å finne ut hvor de vil spille på banen ;-)

Tipper dette,fort kan bli første-11`en.

 

                                                           Shaban

    PAC                           Gerrbrand                      Piiroja                         Prytz

                                               Berg/Bjørkøy/Ramberg      

                 Bjørkøy/Tarik                                          Ramberg/Kvisvik

                                                           Kuoadio

                                          Fofana                   West/Toth 

 

Tror dette blir de mest benyttede spillerene,men Martinsen,kan også fort få tillit her. De store spissene våres holder ikke mål i Tippeligaen idag. Heller ikke de andre midtbanespillerene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 16 feb 07, 15:40
Endret: 16 feb 07, 15:41

Årets tropp er ikke så halvgærn når man begynner å se etter. Det er klart at en tydelig erstatter til Brenne og en spiss man visste kunne bøtte inn 15+ mål hadde vært på plass, så hadde ting sett enda lysere ut. Men om West kan greie å holde seg skadefri i litt mer enn ti minutter av gangen, kan han fort være det, spes i et 4-4-2 system sammen med f.eks Toth på topp. Toth tror jeg også kan komme enda mer til sin rett da, som grovarbeidern for en mindre og raskere spiss. Om elfenbeinerne viser seg å være så knall som man ska ha det til ser ting enda lysere ut. Hovedfokuset for ledesen har tydeligvis vært å få tetta bakover sammenligna med i fjor. Og der har man absolutt gjort en jobb. To tilsynelatende ålreite spillere inn sammenligna med i fjor.  

---------------------------

math


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 feb 07, 16:37
Opprinnelig postet av math

Årets tropp er ikke så halvgærn når man begynner å se etter. Det er klart at en tydelig erstatter til Brenne og en spiss man visste kunne bøtte inn 15+ mål hadde vært på plass, så hadde ting sett enda lysere ut. Men om West kan greie å holde seg skadefri i litt mer enn ti minutter av gangen, kan han fort være det, spes i et 4-4-2 system sammen med f.eks Toth på topp. Toth tror jeg også kan komme enda mer til sin rett da, som grovarbeidern for en mindre og raskere spiss. Om elfenbeinerne viser seg å være så knall som man ska ha det til ser ting enda lysere ut. Hovedfokuset for ledesen har tydeligvis vært å få tetta bakover sammenligna med i fjor. Og der har man absolutt gjort en jobb. To tilsynelatende ålreite spillere inn sammenligna med i fjor.  

Ser for meg,at Toth og Fofana kommer til å brukt som spisser tidlig i sesongen.West må regne med trenger tid for å komme i form igen. Men West blir nok en godt benyttet innbytter.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 feb 07, 17:14
Endret: 16 feb 07, 17:18

F.eks. denne.

                                                           Shaban

    PAC                           Gerrbrand                      Piiroja                         Prytz

                                                             Berg

                 Tarik                                                                       Kvisvik

                                                           Kuoadio

                                          Fofana                          Toth 

 Berg som defensivt alibi... Kan kanskje bytte plass på Tarik og Kvisvik også, greit å ha farten til Tarik tilbake i forsvar, så det ble litt tregt på venstre siden.

Edit: Der skjedde det med meg også, aldri skjedd med meg før, en slags autolagring? Kan ha kommet borti tab. Mod. slett den tomme signeringen min om du gidder

---------------------------

Norgesmester


PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 16 feb 07, 17:23
Opprinnelig postet av DrDRE

F.eks. denne.

                                                           Shaban

    PAC                           Gerrbrand                      Piiroja                         Prytz

                                                             Berg

                 Tarik                                                                       Kvisvik

                                                           Kuoadio

                                          Fofana                          Toth 

 Berg som defensivt alibi... Kan kanskje bytte plass på Tarik og Kvisvik også, greit å ha farten til Tarik tilbake i forsvar, så det ble litt tregt på venstre siden.

Edit: Der skjedde det med meg også, aldri skjedd med meg før, en slags autolagring? Kan ha kommet borti tab. Mod. slett den tomme signeringen min om du gidder

Og Bjørkøy får plass...?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 feb 07, 17:24
Tøft å ikke finne plass til vår eneste norske landslagspiller og kaptein.....

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 feb 07, 17:46

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tøft å ikke finne plass til vår eneste norske landslagspiller og kaptein.....

Det kan jo skje,at han benkes også. Men det betyr jo bare.at FFK har et meget godt lag

Blir spennende å se Kouadio og Fofana. Dette er jo spillere som verdsettes til tilsammen 10 mill.

Synd ikke FFK hadde råd til å kjøpe dem,men de kan kanskje gi FFK og oss masse glede og fremgang i sesongene som kommer,likevel

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 feb 07, 17:49
Joda, greit det, men jeg tror nok en pådriver som Bjørkøy bør være på banen uansett.....

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 feb 07, 17:52


                                                     Shabaan

Pål Andre          Gerrbrand             Raio                        Prydz



Tarik                    Bjørkøy                 Ramberg             Kvisvik



                                       Fofana         Toth


Benken:
Staw
VM
Berg
Multaharju
Kouadio
Heavy
West
Gardar
Shabani
Hoås
Bråthen

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 feb 07, 17:56
Uten å vite hva Fofana står for ett lag jeg kjøper....

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 feb 07, 17:57
Endret: 16 feb 07, 18:02

Opprinnelig postet av PladserN
Og Bjørkøy får plass...?

Blandt de uheldig utvalgte som får være superinnbyttere. Vi trenger Berg eller en tilsvarende som defensiv midtbane. Alternativt skyve Kvisvik frem på Toths plass og Kouadio på Kvisviks plass og benke Toth dersom Fofana kan klare å være alene på topp, med Kvisvik som hengende spiss.

Shaban

    PAC                           Gerrbrand                      Piiroja                         Prytz

                                                             Berg

                 Tarik                                                                       Kuoadio

                                                           Kvisvik

                                                Fofana                         

Jeg har tro på (bl.a. utifra at de har spilt sammen tidligere, og utifra det vi så på fb-TV) at ivory-guys kjenner hverandre såpass godt at de kan ha et bra samspill, og at de i tillegg har god nok fart/teknikk/bilde for spillet til at de kan være lette å finne for gode pasninger. Derfor ser jeg de helst på banen sammen.

---------------------------

Norgesmester



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 12 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24