Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagens tropp, mulig å ikke være bekymret?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 12 5

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 feb 07, 11:40
Tipper at VM blir klar i løpet av få dager, og så er det stopp i dette vinduet....

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 10 feb 07, 12:15
Endret: 10 feb 07, 12:17
Opprinnelig postet av effeffk
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Jeg ikke direkte bekymra ennå, men begynner helt klart å bli litt betenkt. Ikke bare fordi det er under 2 mnd til seriestart, men fordi med unntak av noen prøvespillere og signering av Prytz så syns jeg ikke det virker som det er noen kvalitetsspillere på vei. For øyeblikket syns jeg det er merkelig stille hva angår aktuelle spillere, men det betyr kanskje at vi jobber med noen betydelige forsterkninger i all hemmelighet? Er lov å håpe, men begynner å tvile litt nå altså.

 

Hva er egentlig definisjon på kvalitetsspillere da? En som alene kan vinne kampene eller en som med sine kvaliteter er med på å heve lagets prestasjoner? Er temmelig sikker på at alternativ 1 ikke dukker opp på brakka med det første, og det er jeg faktisk litt glad for. FFK har ikke behov for en primadonna som ikke evner å sette laget i første rekke. Men jeg ser gjerne at FFK legger seg etter en lagspiller med gode individuelle kvaliteter. Personlig tror og håper jeg at disse Ivorianerne kan være denne typen spillere...

Kvalitespillere styrker udiksutabelt laget. Uten en eller to slike synes jeg  en målsetning om topp 4 er meningsløs fordi laget p.t. ikke er styrket i forhold til i fjor (sannsynligvis svekket avhengig av ivorianerne).

Det er å håpe at man bruker mer penger på 1 enn på mer stallfyll Jeg er ganske sikker på det foregår mye i det stille for tiden, og at trener/ledelse og investerinspoolen bare venter på riktig spillertype av kategorien over før de slår til.  

 


Med kvalitetspiller så mener jeg en spiller som forsterker første 11`ern og holder høyere nivå enn gjennomsnittet i den ligaen laget spiller. Av de som har vært på prøvespill har vel ingen passet til den beskrivelsen, men et par av dem har vært omtrent på samme nivå som de vi har fra før av. Da blir man ikke en forsterkning, med unntak av Prytz som spiller på en plass vi er veldig dårlig utrystet fra før av.

Skal vi klare målsetningen om 4 plass, så må enten Stadheim og en til slå til pluss at ivorianerne holder Mikel og Edu klasse eller så må vi innen overgangsvinduet stenger få inn minst to spillere som forsterker første 11`ern, hvis ingen av disse to alternativene slår til så tror jeg vi vil havne alt fra 14 - 7 plass. Det som bekymrer meg litt er at vi ikke får noen signaler på at forsterkninger er på vei, men trenger for så vidt ikke å bety noe, kan jo hende de vil holde ting hemmelig til ting er i orden.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 10 feb 07, 14:20

er det noe som er helt sikkert er det at ingen av de fra elfenbenskysten holder nivå som mikel.

DA hadde de vært i Charlton og ikke i FFK, Mikle spillert for Chelsea som er noen "hakk" bedre enn Charlton.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 10 feb 07, 14:27
Opprinnelig postet av tomroar

er det noe som er helt sikkert er det at ingen av de fra elfenbenskysten holder nivå som mikel.

DA hadde de vært i Charlton og ikke i FFK, Mikle spillert for Chelsea som er noen "hakk" bedre enn Charlton.

 

Det sier seg vel selv,men at de er på høyde med Mikel da han først kom til Lyn er mye mulig.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 10 feb 07, 15:29
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av tomroar

er det noe som er helt sikkert er det at ingen av de fra elfenbenskysten holder nivå som mikel.

DA hadde de vært i Charlton og ikke i FFK, Mikle spillert for Chelsea som er noen "hakk" bedre enn Charlton.

 

Det sier seg vel selv,men at de er på høyde med Mikel da han først kom til Lyn er mye mulig.

Var jo selvfølgelig det jeg mente. Nå er vel kanskje Mikel å sikte litt vel høyt, han ble jo heller ikke lenge i Lyn før han gikk videre, men skulle de holde Edu nivå så skal vi være meget fornøyd. Når det er sagt tomroar så er det ikke sikkert de hadde spilt i premier league selvom de hadde vært i nærheten av Mikel nivå, da det er vanskeligere å få arbeidstillatelse i England. Se bare på Edu, hans mulige overgang til England strandet på at de sannsynligvis ikke ville få arbeidstillatelse på han.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 10 feb 07, 15:32
Hadde de fått arbeidstillatelse så er det mye mulig de hadde hvert i troppen til charlton ja.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 feb 07, 11:06

Fortsatt veldig mye, dersom ,hvis osv.

Kanskje det ligger over min ringe fatteevne, men en spiller som ikke er god nok Ivory Coast U, skulle være god nok for Charlton.

Hvilken nivå har så Ivory Coast U som ikke vant en kamp i det afrikanske U-lags mesterskapet.

En dåre kan spørre mer enn 10 vise kan svare.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 feb 07, 11:48
Det er jo trist hvis FFK gjør dem like gode som Mikel, så får vi nesten ikke penger for dem.....

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 feb 07, 11:58
Endret: 11 feb 07, 12:00
Det som skuffer meg mest er at det ikke ser ut som klubben klarer å utnytte det at vi bygger ny stadio, har ny trener og satser.
Skal spille i Europa osv...

Det burde være mulig å få noen spillere hit som det lukter svidd av.
Jeg blir ikke imponert av navn som Prytz og Martinsen.
Vi trenger folk i forsvar men driver bare å henter på nederste hylle.

Klarer ikke helt å se hvordan dette er forenlig med en klubb som påstår de satser og skal opp og fram?
Håper de har noen ess i ermet

Selv om stallen er altfor stor så føles det som vi mangler spillere over hele fjøla, noe som skurrer.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 11 feb 07, 13:20
Opprinnelig postet av dracula

Fortsatt veldig mye, dersom ,hvis osv.

Kanskje det ligger over min ringe fatteevne, men en spiller som ikke er god nok Ivory Coast U, skulle være god nok for Charlton.

Hvilken nivå har så Ivory Coast U som ikke vant en kamp i det afrikanske U-lags mesterskapet.

En dåre kan spørre mer enn 10 vise kan svare.

Nei du har ikke fått med deg særlig innformasjon om disse spillerne som begge spiller fast på ivory coast u.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 11 feb 07, 13:21
Opprinnelig postet av bjorn
Det som skuffer meg mest er at det ikke ser ut som klubben klarer å utnytte det at vi bygger ny stadio, har ny trener og satser.
Skal spille i Europa osv...

Det burde være mulig å få noen spillere hit som det lukter svidd av.
Jeg blir ikke imponert av navn som Prytz og Martinsen.
Vi trenger folk i forsvar men driver bare å henter på nederste hylle.

Klarer ikke helt å se hvordan dette er forenlig med en klubb som påstår de satser og skal opp og fram?
Håper de har noen ess i ermet

Selv om stallen er altfor stor så føles det som vi mangler spillere over hele fjøla, noe som skurrer.
Fy faen så mye negativitet,laveste hylle! kan du forklare det nærmere?

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 11 feb 07, 13:29

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av bjorn
Det som skuffer meg mest er at det ikke ser ut som klubben klarer å utnytte det at vi bygger ny stadio, har ny trener og satser.
Skal spille i Europa osv...

Det burde være mulig å få noen spillere hit som det lukter svidd av.
Jeg blir ikke imponert av navn som Prytz og Martinsen.
Vi trenger folk i forsvar men driver bare å henter på nederste hylle.

Klarer ikke helt å se hvordan dette er forenlig med en klubb som påstår de satser og skal opp og fram?
Håper de har noen ess i ermet

Selv om stallen er altfor stor så føles det som vi mangler spillere over hele fjøla, noe som skurrer.
Fy faen så mye negativitet,laveste hylle! kan du forklare det nærmere?

Forklare nærmere?? Han mener vel den hyllen som ligger under alle de andre hyllene da... ?


effeffk

Knøttespiller
Ble medlem: 16 jan 07
Innlegg: 34

Lagt til: 11 feb 07, 13:57

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av bjorn
Det som skuffer meg mest er at det ikke ser ut som klubben klarer å utnytte det at vi bygger ny stadio, har ny trener og satser.
Skal spille i Europa osv...

Det burde være mulig å få noen spillere hit som det lukter svidd av.
Jeg blir ikke imponert av navn som Prytz og Martinsen.
Vi trenger folk i forsvar men driver bare å henter på nederste hylle.

Klarer ikke helt å se hvordan dette er forenlig med en klubb som påstår de satser og skal opp og fram?
Håper de har noen ess i ermet

Selv om stallen er altfor stor så føles det som vi mangler spillere over hele fjøla, noe som skurrer.
Fy faen så mye negativitet,laveste hylle! kan du forklare det nærmere?

Kan ikke skjønne at dette er så mye å forklare ? Det etterlyses satsning på kjøp av kvalitetspiller(e) og at stallen idag preges for mye av spillere på jevn tippeligastadard til at vi kan bli topp 4. Så ærlige kan man vel kunne være ? Prytz og Martinsen hjelper ikke på det. Men det jobbes så godt i klubben nå at jeg tror det skjer noe......    


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 feb 07, 14:09

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av bjorn
Det som skuffer meg mest er at det ikke ser ut som klubben klarer å utnytte det at vi bygger ny stadio, har ny trener og satser.
Skal spille i Europa osv...

Det burde være mulig å få noen spillere hit som det lukter svidd av.
Jeg blir ikke imponert av navn som Prytz og Martinsen.
Vi trenger folk i forsvar men driver bare å henter på nederste hylle.

Klarer ikke helt å se hvordan dette er forenlig med en klubb som påstår de satser og skal opp og fram?
Håper de har noen ess i ermet

Selv om stallen er altfor stor så føles det som vi mangler spillere over hele fjøla, noe som skurrer.
Fy faen så mye negativitet,laveste hylle! kan du forklare det nærmere?

 Og øverste hylle er å slenge dritt om dem som har tatt oss dit vi er?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 feb 07, 14:11
De fleste som skriker og bærer seg over for dårlig kvalitet vil vel helst se at FFK henter inn spillere som er landslagspillere, typ Martin Andresen, Tommy Svindal Larsen, Anders Rambekk, Thomas Myhre, Iversen, altså spillerer som ligger mellom 5-10 mill i overgang og lønn, noe FFK ikke hadde hatt råd til.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 feb 07, 14:15

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
De fleste som skriker og bærer seg over for dårlig kvalitet vil vel helst se at FFK henter inn spillere som er landslagspillere, typ Martin Andresen, Tommy Svindal Larsen, Anders Rambekk, Thomas Myhre, Iversen, altså spillerer som ligger mellom 5-10 mill i overgang og lønn, noe FFK ikke hadde hatt råd til.

Helt riktig det, men da kan vi ikke forvente topp 4 heller.....


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 11 feb 07, 14:19
Endret: 11 feb 07, 14:19
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Helt riktig det, men da kan vi ikke forvente topp 4 heller.....

Hvorfor ikke? Hva hadde/har f.eks Start, Stabæk eller Lyn som er så ille skremmende bra da??

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

http://www.norskefans.com


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 feb 07, 14:25
Jo da, fullt mulig å vinne i lotto også, men man kan ikke forvente det......

effeffk

Knøttespiller
Ble medlem: 16 jan 07
Innlegg: 34

Lagt til: 11 feb 07, 14:27

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
De fleste som skriker og bærer seg over for dårlig kvalitet vil vel helst se at FFK henter inn spillere som er landslagspillere, typ Martin Andresen, Tommy Svindal Larsen, Anders Rambekk, Thomas Myhre, Iversen, altså spillerer som ligger mellom 5-10 mill i overgang og lønn, noe FFK ikke hadde hatt råd til.

Hadde man unngått noe som kan virke som panikkjøp av Vourinen, Johannson, Multaharju, Stadheim så kunne man fakisk hatt råd til å kjøpe inn spillere på dette nivået. Men det er jo positive ting også: Forlengelsen av Bjørkøy var kjempeviktig!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 11 feb 07, 14:29
Opprinnelig postet av effeffk

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
De fleste som skriker og bærer seg over for dårlig kvalitet vil vel helst se at FFK henter inn spillere som er landslagspillere, typ Martin Andresen, Tommy Svindal Larsen, Anders Rambekk, Thomas Myhre, Iversen, altså spillerer som ligger mellom 5-10 mill i overgang og lønn, noe FFK ikke hadde hatt råd til.

Hadde man unngått noe som kan virke som panikkjøp av Vourinen, Johannson, Multaharju, Stadheim så kunne man fakisk hatt råd til å kjøpe inn spillere på dette nivået. Men det er jo positive ting også: Forlengelsen av Bjørkøy var kjempeviktig!

Ja vi får jo se om Vourinen var et panikk kjøp da.


Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 12 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3