Husk meg
Brukernavn
Passord

Shalalalalalalalala ååå Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 01 feb 07, 18:06
Endret: 01 feb 07, 18:07

Her syntes jeg vi bør bestemme oss for hvilken versjon vi skal bruke på tribunen.

Vi har to valg, den Vålerenga bruker, som jeg definitivt også syntes er best, eller Besiktas-versjonen som har blitt videolinket til tidligere her på forumet. Jeg så etter Mosskampen, og har sett tidligere i fjorårets sesong, at det er litt forskjellige versjoner av dem som blir brukt. Avhenger også av om vi klapper eller ikke.

Besiktasversjonen er her. Forskjellen fra denne er at den går litt mer: Sha-lala-lala-lala-lalaaaaaaaa ååååå Fredrikstad. Kluet her er at når man går på det siste lala`et, skal man holde "aaaaaaa" i fire slag, FØR man begynner på "ååå Fredrikstad". Jeg merket at når Zoran startet å klappe i takt mens vi sang den mot Moss, er det ikke alle som veit når man skal begynne på "ååå Fredrikstad". Dette gjør at det låter ustemt, som igjen går utover trykket. Mest sannsynlig fordi vi ikke er enige om hvilken versjon vi skal bruke. Jeg blir usikker selv noen ganger.

Vålerengaversjonen finner jeg desverre ikke klipp av, men den går litt mer rett frem på den første delen: Shalalalalalalalala åååå Fredrikstad. Her begynner man på "ååå Fredrikstad" på det første slaget etter "Shalalaosv."
Dette gjør at den sangen er mye lettere å klappe til, men samtidig holde et rolig tempo, slik at ikke folk begynner å ta av på farten, noe som har vært et problem tidligere. Denne sangen mener jeg er en av de Klanen lager mest trykk på, og skal vi få til noe like bra, bør vi bestemme oss. Vålerengaversjonen er samtidig lettest å synge etter min mening, siden du slipper å telle antall slag etter "Shalalala", og at den passer bedre for syngende Fredrikstadfolk med noe koordinasjonsproblemer.

Synspunkter?

 

---------------------------

9. april gjenforenes vi!

Let`s go fucking mental!


Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 01 feb 07, 20:36

Jeg er enig i at vi skal bruke "vålerenga" versjonen.

Er ganske sikker på at det er lettere å få den sangen samstemt over hele feltet.

Blir fort litt rot når den siste laaa,skal holdes i 4 takter,noe jeg ikke har noe tro på at alle sammen får til.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 01 feb 07, 21:19
Besiktas sin versjon er veldig mye bedre en den vi synger nå. For det første, Vålerengas versjon blir litt for "bondsk" for meg, for å si det litt sleivete. For det andre, trykket på sangen er myyyyyye bedre når man synger Besiktas sin versjon kontra det å synge Klanens versjon.

Hvorfor skulle takta være så vanskelig å holde? Når 30 000 tyrkere klare å være samstemte kan vel 400 fredrikstadfolk klare det samme?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 02 feb 07, 13:08
Nei altså det er jo ikke jeg som bestemmer her. Og uansett hvilken versjon dere kommer fram til så er jo jeg meg uansett.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 02 feb 07, 13:33
Det er ingen av oss som bestemmer Hoxmeister, det er majoriteten som bestemmer.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 02 feb 07, 13:50

Hehe..ja,det er jo sant da.

 

Vi får se hva resten av folket har å si


harald_ffk

Knøttespiller
Ble medlem: 01 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 02 feb 07, 19:26
For å være helt ærlig synes jeg besiktas sin er fetest, syns vi bør gå for den

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 feb 07, 19:29
Opprinnelig postet av Hoxmeister

Jeg er enig i at vi skal bruke "vålerenga" versjonen.

Er ganske sikker på at det er lettere å få den sangen samstemt over hele feltet.

Blir fort litt rot når den siste laaa,skal holdes i 4 takter,noe jeg ikke har noe tro på at alle sammen får til.

 

Støttes. Lang "AAAAAA" kan lett by på problemer med timing...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


harald_ffk

Knøttespiller
Ble medlem: 01 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 02 feb 07, 19:30
Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av Hoxmeister

Jeg er enig i at vi skal bruke "vålerenga" versjonen.

Er ganske sikker på at det er lettere å få den sangen samstemt over hele feltet.

Blir fort litt rot når den siste laaa,skal holdes i 4 takter,noe jeg ikke har noe tro på at alle sammen får til.

 

Støttes. Lang "AAAAAA" kan lett by på problemer med timing...

Den er selvfølgelig litt vanskeligere, men vi bør klare å få den til å sitte etter en stund


PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 02 feb 07, 22:42
Endret: 02 feb 07, 22:46

kan noen gi linken til besiktas sin versjon?

 

Edit:  så versjonen nå oppe i første innlegg 


ST

Juniorspiller

Ble medlem: 24 apr 06
Innlegg: 122

Lagt til: 02 feb 07, 22:43
Jeg stemmer for Besiktas versionen

---------------------------

Semper Fi - Evig Troskap

FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 feb 07, 15:53
Først må vi få til å klappe i takt. Det byr faktisk også på problemer...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


harald_ffk

Knøttespiller
Ble medlem: 01 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 03 feb 07, 17:56

For at vi skal kunne komme ett steg videre når det gjelder tribunekultur er vi nødt til å prøve nye utfordringer, det vil muligens bli litt ustemt i starten, men jeg har tro på at med litt trening vil den kunne sitte.

Og den vil trøkke utrolig bra hvis vi får til det


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 feb 07, 18:38
Greit nok det, men hovedproblemet til PH i dag er at der så mange "indianere" på PH-feltet, dvs folk som ikke åpner kjeften under kamp og som står der bare pga lavere priser...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


harald_ffk

Knøttespiller
Ble medlem: 01 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 03 feb 07, 21:40
Enig, altfor mange som benytter seg av dette, men er vanskelig å få gjort så mye med det, ett eks. er klanen som har innført sangkontrakt, men dette vil ikke funke i praksis

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 03 feb 07, 23:04
Endret: 03 feb 07, 23:06

For å gjøre prossesen kort da... Martin hvis du har problemer til å klappe med denne sangen (som vi hørte sist i Østfoldhallen he he he ) så må du bare lære  det. Sangen fungerte 100% i Hamburg hvor minst 30-40 ganske fulle tyskere klarte den uten noe problemer. Egentlig skjønner jeg ikke hva er problemet? Fint å komme med forslag, ideer og alt annet men akuratt her skjønner jeg ikke poenget. Og det regner jeg med at jeg får lov å si til deg Martin uten at du misforstår...

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 feb 07, 00:42
Hehe, klart jeg kan klappe til den. Men altså, jeg trodde vi skulle klappe anderledes, da jeg finner klapping til den sangen synonymt med vålerengaversjonen, ettersom den går saktest og er lettest for de med mindre utviklet koordinasjonsevne.

Misforstår ei, men det må vel være lovlig å drøfte hva vi skal bruke når jeg selv ser at det er usikkerhet?:)
Personlig synger jeg det som blir bestemt uansett, uansett hvilken versjon av hvilken sang vi bruker!;-)

---------------------------

9. april gjenforenes vi!

Let`s go fucking mental!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 05 feb 07, 14:41
Hvis en hel stadio med besiktas supportere klarer å synge den i takt, så bør det ikke være noe problem for PH heller!

iskobooys

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 feb 07
Innlegg: 1

Lagt til: 08 feb 07, 16:10
Hvorfor må vi alltid ta av klanen. greit at dem er best i norge men kan vi kke gjøre sånn som dem og finne gode melodier på youtube.

---------------------------

Hater trommer!!!!!!


isko_boys

Knøttespiller
Ble medlem: 08 feb 07
Innlegg: 25

Lagt til: 08 feb 07, 16:10
-Vi har to valg, den Vålerenga bruker, som jeg definitivt også syntes er best.."

Er det mulig?
kan dere ikke lage deres egen melodi istedenfor å ta fra oss???
Finn på noe annet!! Ha dere vekk!!
SHALALALALALA  ÅÅÅÅH  TAPERE!!


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24